E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 1 din actul Hotărârea 464 2003 abrogă articolul 13 din actul Hotărârea 517 1998
Articolul 1 din actul Hotărârea 464 2003 completeaza articolul 14 din actul Hotărârea 517 1998
Articolul 2 din actul Hotărârea 464 2003 modifica articolul 1 din actul Hotărârea 517 1998
Articolul 1 din actul Hotărârea 464 2003 modifica Hotărârea 517 1998
Articolul 1 din actul Hotărârea 464 2003 modifica articolul 1 din actul Hotărârea 517 1998
Articolul 1 din actul Hotărârea 464 2003 adauga dupa articolul 1 din actul Hotărârea 517 1998
Articolul 1 din actul Hotărârea 464 2003 modifica articolul 2 din actul Hotărârea 517 1998
Articolul 1 din actul Hotărârea 464 2003 adauga dupa articolul 2 din actul Hotărârea 517 1998
Articolul 1 din actul Hotărârea 464 2003 abrogă articolul 4 din actul Hotărârea 517 1998
Articolul 1 din actul Hotărârea 464 2003 modifica articolul 5 din actul Hotărârea 517 1998
Articolul 1 din actul Hotărârea 464 2003 adauga dupa articolul 5 din actul Hotărârea 517 1998
Articolul 1 din actul Hotărârea 464 2003 abrogă articolul 6 din actul Hotărârea 517 1998
Articolul 1 din actul Hotărârea 464 2003 abrogă articolul 7 din actul Hotărârea 517 1998
Articolul 1 din actul Hotărârea 464 2003 modifica articolul 11 din actul Hotărârea 517 1998
Articolul 1 din actul Hotărârea 464 2003 abrogă articolul 12 din actul Hotărârea 517 1998
nu a fost modificat de niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 464 din 18 aprilie 2003

pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 517/1998 privind infiintarea Companiei Nationale "Administratia Porturilor Maritime Constanta" - S.A.

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 299 din  6 mai 2003


SmartCity3


    In temeiul art. 107 din Constitutie si al art. III din Legea nr. 528/2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor si serviciilor in porturi,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Hotararea Guvernului nr. 517/1998 privind infiintarea Companiei Nationale "Administratia Porturilor Maritime Constanta" - S.A., publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 331 din 2 septembrie 1998, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Titlul hotararii va avea urmatorul cuprins:
    " HOTARARE
privind infiintarea Companiei Nationale <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta"
    2. In tot cuprinsul hotararii, denumirea Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime Constanta" - S.A. se inlocuieste cu denumirea Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime" - S.A. Constanta.
    3. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    (1) Se infiinteaza Compania Nationala <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta prin reorganizarea Regiei Autonome <<Administratia Portului Constanta>>, care se desfiinteaza.
    (2) Compania Nationala <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta este societate comerciala pe actiuni, cu capital integral de stat, persoana juridica romana, cu sediul in municipiul Constanta, incinta Portului Constanta, Gara maritima, judetul Constanta.
    (3) Compania Nationala <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta functioneaza sub autoritatea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, desfasoara activitati de interes public national, se organizeaza si functioneaza conform legislatiei in vigoare si statutului prevazut in anexa nr. 1.
    (4) Compania Nationala <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta are in structura sa 4 subunitati cu statut de filiala, si anume:
    - Filiala de comunicatii port Constanta;
    - Filiala energetica port Constanta;
    - Filiala de servicii port Constanta;
    - Filiala nave tehnice port Constanta.
    (5) Actele constitutive ale filialelor se adopta prin hotarari ale Adunarii generale extraordinare a actionarilor Companiei Nationale <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta, in conditiile legii. Adunarea generala extraordinara a actionarilor poate aproba desfiintarea oricareia dintre filialele prevazute la alin. (4) si poate aproba infiintarea si a altor filiale sau infiintarea de agentii, reprezentante, sucursale si alte sedii secundare, subunitati fara personalitate juridica, cu respectarea prevederilor legale."
    4. Dupa articolul 1 se introduce un nou articol, articolul 1^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 1^1
    (1) Compania Nationala <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta indeplineste functia de autoritate portuara in porturile Constanta, Midia, Mangalia si Tomis, denumite in continuare porturi maritime.
    (2) In scopul indeplinirii acestei functii si in calitatea sa de administratie portuara, Compania Nationala <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta are urmatoarele atributii si obligatii:
    a) de a aplica politicile portuare elaborate de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, denumit in continuare minister;
    b) de a coordona activitatile care se desfasoara in porturile maritime;
    c) de a implementa programele de dezvoltare a infrastructurilor porturilor maritime;
    d) de a asigura functionalitatea si administrarea porturilor maritime;
    e) de a urmari sau de a asigura furnizarea permanenta a serviciilor de siguranta in porturile maritime;
    f) de a asigura intretinerea, repararea si mentinerea caracteristicilor tehnice minime ale infrastructurilor portuare care i-au fost concesionate;
    g) de a asigura semnalizarea costiera si plutitoare pentru navigatie in porturile maritime, in mare larga si pe caile navigabile de acces pe mare catre acestea;
    h) de a asigura dragajul de intretinere pentru mentinerea adancimilor minime in porturi si pe caile navigabile de acces pe mare catre acestea;
    i) de a asigura baraje antipoluante la operarea marfurilor petroliere si a derivatelor acestora in terminalele petroliere din porturile maritime;
    j) de a asigura preluarea reziduurilor si a apelor uzate de la nave, preluarea gunoiului si a resturilor menajere de la nave;
    k) de a pune la dispozitie utilizatorilor, in mod nediscriminatoriu, infrastructura portuara care i s-a concesionat, in conformitate cu reglementarile in vigoare;
    l) de a stabili ordinea de intrare a navelor in porturile maritime;
    m) de a aloca danele din porturile maritime la care navele urmeaza sa opereze si de a elibera permisul de acostare la aceste dane;
    n) de a urmari si de a lua masurile necesare pentru ca traficul de marfuri in porturile maritime, precum si modul de depozitare a acestora sa nu afecteze securitatea infrastructurii portuare si operarea navelor;
    o) de a exercita activitati de control asupra operatiunilor de incarcare sau descarcare a navelor si de a interzice sau opri executarea acestora, daca se constata ca:
    1. navele au gaura de apa la corp;
    2. continuarea incarcarii sau descarcarii navei pericliteaza securitatea infrastructurilor si a instalatiilor portuare;
    3. pescajul navei depaseste pescajul maxim admis in dana de operare sau in orice alte cazuri in care se constata ca este periclitata securitatea infrastructurii portuare;
    4. exista pericol de poluare;
    p) de a acorda avize in vederea autorizarii agentilor economici care urmeaza sa desfasoare activitati de transport naval in perimetrul porturilor maritime;
    q) de a aproba desfasurarea de activitati in porturile maritime, altele decat cele supuse autorizarii de catre minister, eliberand permisele de lucru;
    r) de a tine evidenta muncitorilor portuari care efectueaza activitati de incarcare/descarcare a navelor, de depozitare, stivuire, pachetizare, paletizare a marfurilor, de curatare a navelor si altele asemenea.
    (3) Compania Nationala <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta intocmeste planurile de dezvoltare a porturilor maritime, in concordanta cu politica si cu programele de dezvoltare elaborate de minister, precum si Regulamentul de exploatare a porturilor maritime, pe care le supune spre aprobare ministerului.
    (4) Prin delegare de competenta, Compania Nationala <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta poate duce la indeplinire si unele obligatii ce revin statului din acordurile si conventiile internationale la care Romania este parte, cum ar fi cautarea si salvarea vietilor omenesti pe mare si interventia pe mare in caz de poluare.
    (5) Compania Nationala <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta exploateaza bunurile proprietate publica a statului, care ii sunt concesionate, prevazute la art. 2 alin. (5), pe baza unor contracte de asociere sau de inchiriere.
    (6) Compania Nationala <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta poate reprezenta ministerul, pe baza de contract, in raporturile acestuia cu concesionarii serviciilor de siguranta si cu concesionarii de terenuri si alte elemente de infrastructura portuara.
    (7) Compania Nationala <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta supravegheaza incarcarea/descarcarea sau orice alte operatiuni, precum si transportul/tranzitarea substantelor sau marfurilor periculoase efectuate in porturile maritime si solicita oricarei nave, indiferent de pavilionul pe care il arboreaza, care urmeaza sa incarce sau sa descarce marfuri periculoase in porturile maritime, sa o informeze in mod corespunzator inainte de intrarea in port sau inainte de inceperea operatiunilor de incarcare.
    (8) Compania Nationala <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta centralizeaza si publica anual datele comunicate de agentii economici care isi desfasoara activitatea in porturile maritime privind volumul de marfa operat in porturile maritime, portul de incarcare sau descarcare a marfurilor, numarul de nave operate si normele de operare in porturile maritime.
    (9) Compania Nationala <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta are obligatia de a face publice tarifele percepute pentru punerea la dispozitie utilizatorilor a infrastructurii de transport naval si pentru prestarea de servicii, precum si facilitatile care se acorda privind plata acestor tarife."
    5. Alineatul (5) al articolului 2 va avea urmatorul cuprins:
    "(5) In capitalul social al Companiei Nationale <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta nu sunt cuprinse bunuri apartinand proprietatii publice a statului, de natura celor prevazute la art. 135 alin. (4) din Constitutie. Bunurile proprietate publica a statului, prevazute in anexa nr. 2, se concesioneaza Companiei Nationale <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta de catre minister, in conditiile legii, pentru o perioada de 49 de ani."
    6. Alineatele (6) si (7) ale articolului 2 se abroga.
    7. Dupa articolul 2 se introduce un nou articol, articolul 2^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 2^1
    (1) Unele elemente de infrastructura de transport naval din porturile maritime, formate din bunuri, prevazute in anexa nr. 2, care au fost concesionate prin incredintare directa Companiei Nationale <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta, vor putea fi preluate de minister inainte de termenul prevazut in contract, cu respectarea legislatiei in vigoare. Bunurile astfel preluate vor putea fi concesionate in conditiile legii.
    (2) In cazul in care elementele infrastructurii de transport naval prevazute la alin. (1) se concesioneaza de catre minister altor persoane juridice, Compania Nationala <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta reprezinta concedentul, in conditiile legii.
    (3) Reprezentarea concedentului de catre Compania Nationala <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta in raporturile cu concesionarii se face pe baza de contract, in conditiile legii.
    (4) In calitatea sa de reprezentant al concedentului in raporturile cu concesionarii, Compania Nationala <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta are urmatoarele obligatii:
    a) verifica respectarea de catre concesionari a prevederilor contractului de concesiune, cum ar fi: modul de derulare a lucrarilor de investitii prevazute in contractul de concesiune si calitatea acestor lucrari, intretinerea si repararea de catre concesionari a bunurilor concesionate, executia altor lucrari care pot afecta functionalitatea si/sau siguranta acestor bunuri;
    b) avizeaza documentele de plata a redeventei."
    8. Articolul 4 se abroga.
    9. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 5
    (1) Veniturile proprii ale Companiei Nationale <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta se realizeaza prin desfasurarea urmatoarelor activitati, in conformitate cu legislatia in vigoare:
    a) exploatarea prin punerea la dispozitie utilizatorilor, in mod nediscriminatoriu, pe baza unor contracte de asociere sau de inchiriere, a bunurilor proprietate publica a statului concesionate companiei;
    b) prestarea de activitati auxiliare activitatilor de transport naval, cum sunt: refurnizarea de apa, energie electrica si termica, servicii pentru nave de agrement si turism, salvarea si ranfluarea navelor;
    c) asigurarea serviciilor de siguranta in porturi, concesionate temporar prin incredintare directa catre companie, in cazul in care intr-un port maritim nu exista persoane juridice autorizate sa efectueze serviciile de siguranta pentru care s-a instituit obligativitatea sau in cazul imposibilitatii derularii contractelor de concesiune incheiate de catre minister cu agenti economici;
    d) furnizarea serviciilor de siguranta in porturile maritime pentru care nu s-a instituit obligativitatea;
    e) reprezentarea ministerului in raporturile acestuia cu concesionarii serviciilor de siguranta si/sau cu concesionarii unor terenuri si/sau ai altor elemente care constituie infrastructura de transport naval, care se afla in perimetrul porturilor maritime, in cazul desemnarii de catre minister a companiei ca reprezentant al sau si al incheierii unui contract de reprezentare in conditiile legii;
    f) supravegherea operatiunilor de transport si operare a marfurilor periculoase in porturile maritime romanesti;
    g) preluarea reziduurilor si a apelor uzate de la nave;
    h) preluarea gunoiului si a resturilor menajere de la nave;
    i) supravegherea operatiunilor de incarcare/descarcare a navelor;
    j) tinerea evidentei muncitorilor portuari si eliberarea carnetelor de lucru in port;
    k) exploatarea bunurilor proprietate a Companiei Nationale <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta;
    l) prestarea altor activitati prevazute in statut si in actele normative in vigoare.
    (2) Pentru desfasurarea activitatilor prevazute la alin. (1) lit. a) - d) si lit. f) - j) Compania Nationala <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta stabileste tarife, potrivit prevederilor legale.
    (3) Pentru efectuarea activitatilor ce ii revin in calitatea de reprezentant al ministerului in raporturile acestuia cu concesionarii, prevazuta la alin. (1) lit. e), Compania Nationala <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta are dreptul la plata unei sume in cuantum de 25% din redeventa incasata.
    (4) Pentru desfasurarea de catre Compania Nationala <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta a activitatilor avand ca scop ducerea la indeplinire a obligatiilor ce revin statului din acordurile si conventiile internationale la care Romania este parte, Compania Nationala <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta primeste fonduri alocate de la bugetul de stat in conformitate cu legislatia in vigoare, prin bugetul ministerului, pe baza de decont de cheltuieli, intocmit pentru fiecare activitate.
    (5) Veniturile rezultate din exploatarea bunurilor proprietate publica a statului, concesionate Companiei Nationale <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta, constituie venituri proprii ale acesteia, in conformitate cu legislatia in vigoare.
    (6) Veniturile Companiei Nationale <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta se realizeaza in lei si in valuta, potrivit reglementarilor in vigoare."
    10. Dupa articolul 5 se introduce un nou articol, articolul 5^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 5^1
    (1) Compania Nationala <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta realizeaza direct sau prin intermediul unor agenti economici, sub controlul sau, urmatoarele activitati: intretinerea si repararea infrastructurilor de transport naval, semnalizarea terestra si plutitoare pentru navigatie, dragajul de intretinere pentru asigurarea adancimilor in porturile maritime.
    (2) Cheltuielile pentru intretinerea, repararea si exploatarea bunurilor proprietate publica a statului, concesionate Companiei Nationale <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta, se asigura din veniturile proprii ale companiei. In situatii deosebite, pentru intretinerea si repararea bunurilor proprietate publica a statului, Compania Nationala <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta poate primi subventii de la bugetul de stat. Lucrarile de intretinere si reparatii pentru care se acorda subventii de la bugetul de stat si fondurile necesare pentru efectuarea acestora se aproba prin hotarare a Guvernului, conform reglementarilor in vigoare.
    (3) Desfasurarea, la solicitarea unor institutii publice, a activitatilor avand ca scop ducerea la indeplinire a obligatiilor ce revin statului din acordurile si conventiile internationale la care Romania este parte se efectueaza pe baza de contracte incheiate intre Compania Nationala <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta si respectivele institutii publice, prin care se vor stabili obligatiile care revin companiei si sursele de finantare pentru realizarea acestora, cu respectarea legislatiei in vigoare.
    (4) Compania Nationala <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta isi acopera cheltuielile din venituri proprii, realizate din prestari de servicii pe baza de tarife si din lucrari, potrivit prevederilor art. 5 si in conformitate cu obiectul sau de activitate prevazut in statut."
    11. Articolele 6 si 7 se abroga.
    12. Alineatele (2), (3), (5) si (6) ale articolului 11 vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) Finantarea programelor de investitii portuare, aprobate de Guvern pana la data infiintarii Companiei Nationale <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta pentru crearea de noi bunuri proprietate publica a statului, se asigura de la bugetul de stat prin minister. Finantarea programelor de investitii portuare, aprobate de Guvern pana la data infiintarii companiei pentru bunuri de natura proprietatii private a statului, se asigura din surse proprii, bunurile astfel realizate constituind proprietate a Companiei Nationale <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta.
    (3) Crearea de noi bunuri proprietate publica a statului, dezvoltarea si modernizarea celor existente in scopul extinderii si modernizarii activitatii se asigura integral de la bugetul de stat prin bugetul ministerului. Obiectivele de investitii respective se aproba prin hotarare a Guvernului sau de catre minister, potrivit legilor in vigoare.
    ............................................................................
    (5) Obligatiile de plata ale Regiei Autonome <<Administratia Portului Constanta>>, nescadente pana la data infiintarii Companiei Nationale <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta, conform conditiilor si perioadelor prevazute in contractele aflate in derulare pentru realizarea programelor de investitii, apartinand domeniului privat al statului, care trec in proprietatea Companiei Nationale <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta conform art. 2 alin. (2), se vor asigura din surse proprii si, in completare, de la bugetul de stat prin bugetul ministerului. La punerea in functiune a bunurilor capitalul social al companiei se majoreaza cu sumele alocate de la bugetul de stat, in conditiile legii.
    (6) Obligatiile de plata ale Regiei Autonome <<Administratia Portului Constanta>>, nescadente pana la data infiintarii Companiei Nationale <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta, pentru crearea de bunuri publice, pentru modernizarea sau dezvoltarea bunurilor publice existente, inclusiv sumele aferente din imprumuturi, impreuna cu dobanzile si comisioanele, se vor asigura de la bugetul de stat prin bugetul ministerului, conform conditiilor si perioadelor prevazute in contractele aflate in derulare. Aceste bunuri se concesioneaza direct Companiei Nationale <<Administratia Porturilor Maritime>> - S.A. Constanta conform prevederilor alin. (5) al art. 2."
    13. Articolele 12 si 13 se abroga.
    14. Articolul 14 se completeaza cu un nou alineat, alineatul (2), cu urmatorul cuprins:
    "(2) Contractele de concesiune incheiate de Regia Autonoma <<Administratia Portului Constanta>> pentru terenuri aflate in perimetrul porturilor maritime raman valabile pana la implinirea termenelor prevazute in acestea, potrivit legii."
    Art. 2
    Anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 517/1998 se modifica si se inlocuieste cu anexa la prezenta hotarare.
    Art. 3
    In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari, Adunarea generala a actionarilor Companiei Nationale "Administratia Porturilor Maritime" - S.A. Constanta va proceda la inregistrarea mentiunilor necesare in registrul comertului, in conditiile legii.
    Art. 4
    Hotararea Guvernului nr. 517/1998, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta hotarare, se va republica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         p. Ministrul lucrarilor publice,
                         transporturilor si locuintei,
                         Traian Panait,
                         secretar de stat

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1
    (Anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 517/1998)

                                 STATUTUL
Companiei Nationale "Administratia Porturilor Maritime" - S.A. Constanta

    CAP. 1
    Denumirea, forma juridica, sediul, durata

    Art. 1
    Denumirea
    (1) Denumirea societatii comerciale este Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime" - S.A. Constanta, cu emblema "Portul Constanta", denumita in continuare companie.
    (2) In toate actele, facturile, anunturile, publicatiile si in alte acte emanand de la companie se va inscrie denumirea acesteia, urmata de cuvintele "societate pe actiuni" sau de initialele "S.A.", de sediul social, de numarul de ordine in registrul comertului si de codul unic de inregistrare.
    Art. 2
    Forma juridica
    (1) Compania este persoana juridica romana, avand forma juridica de societate comerciala pe actiuni. Aceasta isi desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane si cu prezentul statut.
    (2) Compania are in structura 4 subunitati cu statut de filiala, si anume:
    - Filiala de comunicatii port Constanta;
    - Filiala energetica port Constanta;
    - Filiala de servicii port Constanta;
    - Filiala nave tehnice port Constanta.
    (3) Actele constitutive ale filialelor se adopta prin hotarari ale adunarii generale extraordinare a actionarilor companiei, in conditiile legii. Adunarea generala extraordinara a actionarilor poate aproba desfiintarea oricareia dintre filialele prevazute la alin. (2), cu respectarea prevederilor legale.
    (4) Compania isi desfasoara activitatea pe baza de gestiune economica si autonomie financiara.
    Art. 3
    Sediul companiei
    (1) Sediul companiei este in municipiul Constanta, incinta Portului Constanta, Gara maritima, judetul Constanta, si poate fi schimbat la o alta adresa, in aceeasi localitate sau in alta localitate din Romania, pe baza hotararii adunarii generale extraordinare a actionarilor, potrivit legii.
    (2) Compania poate infiinta si alte filiale si poate organiza agentii, reprezentante, sucursale si alte sedii secundare, subunitati fara personalitate juridica, situate in tara sau in strainatate, cu aprobarea adunarii generale extraordinare a actionarilor si cu respectarea prevederilor legale.
    Art. 4
    Durata companiei
    Compania este constituita pe o durata nelimitata, cu incepere de la data inmatricularii acesteia in registrul comertului.

    CAP. 2
    Domeniul si obiectul de activitate

    Art. 5
    Domeniul de activitate
    (1) Compania este persoana juridica cu obiect de activitate specific, desemnata de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei sa desfasoare activitati de interes public national in calitate de administratie portuara.
    (2) Compania indeplineste functia de autoritate portuara in porturile Constanta, Mangalia, Midia si Tomis, denumite in continuare porturi maritime.
    Art. 6
    Obiectul de activitate
    (1) Compania are ca obiect principal de activitate prestarea de activitati conexe si activitati auxiliare activitatilor de transport naval, in conditiile legii.
    (2) In scopul indeplinirii functiei de autoritate portuara si in calitatea sa de administratie portuara compania executa urmatoarele activitati:
    1. aplicarea politicilor portuare elaborate de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei;
    2. intocmirea planurilor de dezvoltare a porturilor maritime in concordanta cu politica si programele de dezvoltare elaborate de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si a Regulamentului de exploatare a porturilor maritime;
    3. coordonarea activitatilor care se desfasoara in porturile maritime;
    4. implementarea programelor de dezvoltare a infrastructurilor porturilor maritime;
    5. acordarea de avize in vederea autorizarii agentilor economici care urmeaza sa desfasoare activitati de transport naval in perimetrul porturilor maritime;
    6. aprobarea desfasurarii de activitati in porturi, altele decat cele supuse autorizarii de catre Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, si eliberarea permiselor de lucru;
    7. urmarirea si luarea masurilor necesare pentru ca traficul de marfuri in porturile maritime, precum si modul de depozitare a acestora sa nu afecteze securitatea infrastructurii portuare si operarea navelor;
    8. exercitarea de actiuni de control asupra activitatilor de incarcare sau descarcare a navelor si interzicerea sau oprirea executarii acestora in cazurile prevazute de reglementarile in vigoare;
    9. asigurarea functionalitatii, administrarea, intretinerea, repararea si mentinerea caracteristicilor tehnice minime ale infrastructurii de transport naval din porturile Constanta, Midia, Mangalia si Tomis, care i-a fost concesionata, precum si ale patrimoniului propriu si punerea acestora la dispozitie utilizatorilor in mod nediscriminatoriu, in conformitate cu reglementarile in vigoare;
    10. stabilirea ordinii de intrare a navelor in porturile maritime, alocarea danelor si eliberarea permiselor de acostare la dana;
    11. prestarea de servicii, operatiuni si lucrari, prin delegare de competenta, in scopul indeplinirii unor obligatii ce revin statului roman din acorduri si conventii internationale la care Romania este parte, cum ar fi cautarea si salvarea vietilor omenesti pe mare si interventia in caz de poluare;
    12. reprezentarea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei in relatiile cu concesionarii infrastructurii de transport naval sau a serviciilor de siguranta;
    13. asigurarea desfasurarii activitatilor auxiliare activitatilor de transport naval:
    a) semnalizarea costiera si plutitoare pentru navigatie in porturile maritime si pe caile de acces pe mare spre acestea;
    b) semnalizarea, mentinerea functionalitatii si iluminarea drumurilor de circulatie, a pasarelelor si intrarilor in porturi;
    c) semnalizarea in mare larga in zona porturilor Constanta, Mangalia, Midia si Tomis;
    d) asigurarea barajelor antipoluante la operarea navelor cu marfuri petroliere sau derivate ale acestora in terminalul petrolier;
    e) prevenirea si stingerea incendiilor terestre si stingerea incendiilor la nave si la instalatiile plutitoare aflate in porturi;
    f) preluarea reziduurilor si a apelor uzate, a gunoiului si a resturilor menajere de la nave;
    14. supravegherea incarcarii sau descarcarii, transportului ori tranzitarii substantelor sau marfurilor periculoase in porturile maritime;
    15. asigurarea evidentei muncitorilor portuari care efectueaza activitati de incarcare/descarcare a navelor, de depozitare, stivuire, pachetizare, paletizare a marfurilor, de curatare a navelor si altele asemenea;
    16. punerea la dispozitie operatorilor portuari a constructiilor hidrotehnice pentru acostarea si operarea navelor;
    17. urmarirea furnizarii permanente a serviciilor de siguranta: pilotajul navelor maritime la intrarea si iesirea din porturi, intre danele aceluiasi port si pe caile navigabile din interiorul porturilor maritime, legarea-dezlegarea navelor maritime, remorcajul de manevra al navelor maritime in porturi, de catre agenti economici autorizati sau de catre concesionari: furnizarea permanenta a serviciilor de siguranta in cazul in care nu s-a instituit obligativitatea acestora in porturile administrate; furnizarea temporara a serviciilor de siguranta instituite ca obligatorii in porturile administrate, in baza unui contract de concesiune incheiat prin incredintare directa, in cazul in care in porturile administrate nu exista persoane juridice autorizate sa efectueze aceste servicii sau este imposibila derularea contractelor de concesiune incheiate de catre concedent cu agentii economici;
    18. dragajul de intretinere pentru mentinerea adancimilor in porturi;
    19. administrarea terminalelor de pasageri si a terminalelor Ro-Ro;
    20. asigurarea serviciilor pentru nave de agrement si turism nautic si a serviciilor pentru pasageri si turisti; asigurarea altor servicii de siguranta in porturi;
    21. prestarea de servicii cu navele tehnice proprii;
    22. alte activitati anexe transporturilor pe apa.
    (3) In legatura cu obiectul principal de activitate compania desfasoara si urmatoarele activitati, cu respectarea reglementarilor in vigoare:
    1. activitati de editare, precum: editarea si difuzarea Buletinului informativ zilnic si a Anuarului porturilor maritime romanesti, alte activitati de tiparire, activitati de legatorie si finisare, compozitii tipografice si fotogravura, alte activitati anexe tipografiei;
    2. reproducerea pe suporturi a inregistrarilor audio, a inregistrarilor video si a inregistrarilor cu caracter informativ;
    3. executia de constructii metalice si parti componente, structuri si tamplarii metalice, fabricarea altor articole din metal;
    4. activitati pentru intretinerea, repararea si dezmembrarea navelor, inclusiv efectuarea de servicii pentru salvarea si ranfluarea navelor, reparatii la nave, intretinerea si repararea ambarcatiunilor sportive si de agrement;
    5. productia de mijloace de transport cu tractiune manuala;
    6. productia mobilierului pentru birou si magazine (exclusiv din metal), productia altor tipuri de mobilier;
    7. recuperarea deseurilor si resturilor metalice si nemetalice reciclabile;
    8. asigurarea serviciilor radiotelefonice, de transmitere de date, activitati de radiodifuziune si activitati de televiziune, asigurarea serviciilor de telecomunicatii;
    9. activitati privind transportul si distributia energiei electrice, inclusiv asigurarea serviciilor de refurnizare a energiei electrice;
    10. activitati privind producerea, transportul si distributia aburului si apei calde, inclusiv asigurarea serviciilor de refurnizare a apei, transportul si distributia aburului si a apei calde, inclusiv asigurarea serviciilor de refurnizare a energiei termice (abur si apa calda);
    11. activitati privind gospodarirea resurselor de apa, captarea, tratarea si distributia apei, inclusiv asigurarea serviciilor de redistribuire a apei;
    12. demolarea constructiilor, terasamente si organizare de santier, lucrari de invelitori, sarpante si terase la constructii, constructii de cai de comunicatii terestre si constructii destinate sportului, alte lucrari specifice pentru constructii sau lucrari de constructii ingineresti;
    13. lucrari de instalatii electrice, de izolatii si protectie anticorosiva, de instalatii sanitare si de incalzire centrala si de montaj echipamente si utilaje tehnologice la cladiri si constructii ingineresti, alte lucrari de instalatii si constructii auxiliare;
    14. lucrari de tamplarie si dulgherie, de pardosire si placare a peretilor, de vopsitorie, zugraveli si montari de geamuri, alte lucrari de finisare;
    15. inchirierea utilajelor de constructii si demolare, cu personal de deservire aferent;
    16. intretinerea si repararea autovehiculelor (fara reparatiile executate in intreprinderi organizate de tip industrial), activitati de vanzare cu amanuntul a carburantilor pentru autovehicule;
    17. intermedieri in comertul cu produse diverse, activitati de comert cu ridicata al deseurilor si resturilor si al altor produse n.c.a., inclusiv vanzarea de echipamente, instalatii, materiale, piese de schimb etc.;
    18. mijloace de cazare (vile, campinguri etc.), cantine;
    19. transporturi terestre de calatori, ocazionale, transporturi rutiere de marfuri, transporturi maritime si de coasta, transporturi pe cai navigabile interioare, alte activitati anexe transporturilor terestre si activitati ale agentiilor de turism si asistenta turistica, activitati ale altor agentii de transport;
    20. inchirierea si subinchirierea imobilelor proprii sau inchiriate, administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contracte, inchirierea autoturismelor si utilitarelor de capacitate mica, inchirierea altor mijloace de transport terestru si de transport pe apa;
    21. inchirierea masinilor si echipamentelor pentru constructii fara personal de deservire aferent, inchirierea masinilor si echipamentelor de birou, inchirierea altor masini si echipamente;
    22. consultatii in domeniul echipamentelor de calcul, realizarea si furnizarea de programe, prelucrarea informatica a datelor, inclusiv realizarea informatizarii porturilor maritime si a legaturilor cu alte sisteme informatice nationale sau internationale si asigurarea serviciilor informatice legate de activitatea portuara, activitati legate de bancile de date, alte activitati legate de informatica;
    23. intretinerea si repararea masinilor de birou, de contabilizat si a calculatoarelor;
    24. activitati legate de proiectare, urbanism, inginerie si alte servicii tehnice, de testari si analize tehnice;
    25. activitati legate de publicitate, precum: realizarea de actiuni publicitare, studii de piata, editare si tiparire de materiale informative si inregistrari pe suporturi informatice, in vederea promovarii pe plan intern si international a facilitatilor oferite de porturile maritime romanesti;
    26. activitati de paza si protectie a bunurilor si persoanelor, de intretinere si curatare a cladirilor, alte activitati de servicii prestate in principal intreprinderilor;
    27. activitati de ordine publica: efectuarea controlului pietonal si auto la accesul pe teritoriile portuare, activitati de protectie civila (activitatea pompierilor civili);
    28. activitati de pregatire prin cursuri de calificare si recalificare (inclusiv pentru someri) prin organizarea de programe, cursuri, seminarii si conferinte de pregatire si perfectionare profesionala, in conditiile legii;
    29. activitati de asanare si indepartare a gunoaielor, salubritate si activitati similare, prin executarea de servicii, cum ar fi: salubrizarea si depoluarea teritoriilor si acvatoriilor portuare, preluarea gunoiului de la agentii economici care desfasoara activitati in porturi, asigurarea serviciilor de canalizare portuara;
    30. activitati ale bazelor sportive, activitati ale muzeelor, conservarea monumentelor si cladirilor istorice.

    CAP. 3
    Capitalul social, actiunile

    Art. 7
    Capitalul social
    (1) Capitalul social initial al companiei este de 243.437.828.683 lei, constituit prin preluarea activului patrimonial al Regiei Autonome "Administratia Portului Constanta" evidentiat in bilantul contabil al acesteia, incheiat la data de 31 decembrie 1997, actualizandu-se potrivit legii.
    (2) Capitalul social initial este reprezentat prin 2.434.378 actiuni nominative, fiecare avand o valoare nominala de 100.000 lei.
    (3) Capitalul social initial este in intregime subscris de statul roman, in calitate de actionar unic, si este varsat integral la data constituirii companiei.
    (4) Compania poate fi privatizata, in conditiile legii, statul pastrand pachetul de actiuni care sa ii asigure o pozitie majoritara.
    (5) Pana la privatizarea companiei actiunile sunt detinute in totalitate de statul roman, iar drepturile si obligatiile decurgand din dreptul de proprietate asupra acestora sunt exercitate de actionarul unic prin Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei.
    Art. 8
    Majorarea sau reducerea capitalului social
    (1) Capitalul social poate fi majorat sau redus pe baza hotararii adunarii generale extraordinare a actionarilor, cu respectarea legislatiei in vigoare si a prezentului statut.
    (2) In perioada in care statul este actionar unic majorarea sau reducerea capitalului social se va face numai in baza unui mandat special acordat adunarii generale extraordinare a actionarilor de catre ministrul lucrarilor publice, transporturilor si locuintei, cu respectarea legislatiei in vigoare.
    (3) Capitalul social poate fi majorat prin:
    a) aporturi noi la capital, in numerar si/sau in natura;
    b) incorporarea rezervelor (in care vor putea fi incluse diferentele favorabile rezultate din reevaluarea patrimoniului), cu exceptia rezervelor legale, precum si a profitului si a primelor de emisiune;
    c) compensarea unor creante lichide si exigibile asupra companiei cu actiuni ale acesteia;
    d) alte surse stabilite de adunarea generala a actionarilor, potrivit legilor in vigoare.
    (4) Subunitatile sau activitatile companiei pot fi privatizate in conditiile legii si ale prezentului statut.
    (5) In cazul in care administratorii constata pierderea a jumatate din capitalul social, ei sunt obligati sa convoace, in termen de maximum 60 de zile, adunarea generala extraordinara a actionarilor, care va decide fie reconstituirea capitalului social, fie limitarea sa la valoarea ramasa, fie dizolvarea companiei.
    (6) Reducerea capitalului social se va putea face numai dupa doua luni de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, a hotararii adunarii generale extraordinare a actionarilor.
    Art. 9
    Actiunile
    (1) Actiunile companiei sunt nominative si pot fi in forma materiala, pe suport hartie, sau in forma dematerializata, prin inscriere in cont.
    (2) Adunarea generala a actionarilor va decide forma si data la care vor fi imprimate titlurile individuale ori cumulative, care atesta calitatea de actionar.
    (3) Titlurile mentionate la alin. (2) vor cuprinde toate elementele prevazute de legile in vigoare.
    (4) Actiunile sau, dupa caz, titlurile cumulative vor purta numerele de ordine, timbrul sec al companiei si semnatura presedintelui consiliului de administratie si a inca unui membru al acestuia.
    (5) Compania va tine evidenta actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat si parafat de catre presedintele consiliului de administratie, care se pastreaza la sediul companiei.
    (6) Persoanele fizice sau juridice, romane ori straine, vor putea detine actiuni la companie, fara a fi afectata pozitia statului de actionar majoritar.
    (7) Salariatii companiei au drept de preemtiune pentru cumpararea de actiuni ale companiei, la valoarea nominala a acestora, pana la concurenta limitei de 10% din capitalul social.
    Art. 10
    Obligatiuni
    Compania este autorizata sa emita obligatiuni in conditiile legilor in vigoare.
    Art. 11
    Drepturi si obligatii decurgand din actiuni
    (1) Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionari, potrivit legii, confera acestora dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a alege si de a fi alesi in organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului, conform prevederilor prezentului statut si dispozitiilor legale, si orice alte drepturi prevazute in statut.
    (2) Detinerea actiunii certifica adeziunea de drept la statut.
    (3) Drepturile si obligatiile legate de actiuni urmeaza actiunile in cazul trecerii lor in proprietatea altor persoane.
    (4) Cand o actiune nominativa devine proprietatea mai multor persoane, nu se va inscrie transmiterea decat in conditiile in care acestea desemneaza un reprezentant unic pentru exercitarea drepturilor rezultand din actiuni.
    (5) Cand o actiune este proprietatea indiviza a mai multor persoane, acestea sunt raspunzatoare in mod solidar pentru efectuarea varsamintelor datorate.
    (6) Obligatiile companiei sunt garantate cu patrimoniul social, iar actionarii raspund numai pana la concurenta capitalului social subscris.
    (7) Patrimoniul companiei nu poate fi grevat de datorii sau de alte obligatii personale ale actionarilor.
    (8) Un creditor al unui actionar poate formula pretentii asupra partii din profitul companiei, ce i se va repartiza de catre adunarea generala a actionarilor, sau asupra cotei-parti cuvenite acestuia la lichidarea companiei, efectuata in conditiile prezentului statut.
    Art. 12
    Cesionarea actiunilor
    (1) Actiunile sunt indivizibile cu privire la companie, care nu recunoaste in cazul cesionarii decat un singur proprietar pentru fiecare actiune.
    (2) Cesiunea partiala sau totala a actiunilor intre actionari sau catre terti se efectueaza in conditiile si cu procedura prevazute de legile in vigoare.
    Art. 13
    Pierderea actiunilor
    In cazul pierderii unor actiuni, proprietarul va trebui sa anunte in scris consiliul de administratie si sa faca public faptul in presa, in cel putin doua ziare de larga circulatie din localitatea in care se afla sediul companiei. Dupa 6 luni actionarul va putea obtine un duplicat al actiunilor pierdute.

    CAP. 4
    Conducerea si administrarea companiei

    Art. 14
    Adunarea generala a actionarilor
    (1) Adunarea generala a actionarilor, constituita din reprezentanti ai actionarilor, este organul de conducere al companiei, care decide asupra activitatii acesteia si asupra politicii ei economice.
    (2) In perioada in care statul este actionar unic, interesele capitalului de stat vor fi reprezentate de doi imputerniciti ai Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si de unul al Ministerului Finantelor Publice, care vor fi numiti si schimbati prin ordin al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei.
    (3) In prima sedinta a adunarii generale a actionarilor se va stabili regulamentul de functionare a acesteia.
    (4) Pentru activitatea depusa in adunarea generala a actionarilor imputernicitii vor beneficia de o indemnizatie stabilita de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei.
    Art. 15
    Convocarea adunarii generale a actionarilor
    (1) Adunarile generale ale actionarilor sunt ordinare si extraordinare. Adunarea generala ordinara a actionarilor se convoaca cel putin o data pe an, in termen de cel mult 3 luni de la incheierea exercitiului financiar anual.
    (2) Adunarea generala extraordinara a actionarilor va fi convocata ori de cate ori este necesar, la solicitarea actionarului care detine pozitia de control, la cererea consiliului de administratie sau la cererea detinatorilor a cel putin 10% din capitalul social.
    (3) Adunarea generala a actionarilor se convoaca de presedintele consiliului de administratie sau de persoana nominalizata sa il reprezinte.
    (4) In toate cazurile adunarea generala a actionarilor va fi convocata cu cel putin 30 de zile inainte de a avea loc. Convocarea se va face prin scrisoare recomandata, transmisa fiecarui detinator de actiuni la ultima adresa inregistrata in registrul actionarilor. In situatia in care numarul actionarilor este mai mare de 50, convocarea va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, si intr-un ziar de larga circulatie.
    (5) Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii generale a actionarilor, precum si ordinea de zi, cu mentionarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor acesteia. Cand in ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor.
    (6) Sedintele adunarilor generale ale actionarilor vor avea loc la sediul companiei sau in alt loc specificat in convocare.
    (7) Pentru adunarile generale ordinare ale actionarilor actionarii vor primi, o data cu invitatia, situatia financiara anuala, raportul de activitate pentru exercitiul financiar incheiat, precum si proiectul bugetului de venituri si cheltuieli si al programului de activitate pentru exercitiul financiar urmator.
    (8) La propunerea actionarilor, cu acordul majoritatii reprezentand doua treimi din capitalul social, in sedintele adunarilor generale ale actionarilor pot fi discutate si alte probleme decat cele inscrise pe ordinea de zi.
    (9) Membrii consiliului de administratie al companiei participa la adunarile generale ale actionarilor in calitate de invitati.
    Art. 16
    Atributiile adunarii generale ordinare a actionarilor
    Adunarea generala ordinara a actionarilor are urmatoarele atributii:
    a) sa analizeze, sa aprobe sau sa modifice situatia financiara anuala, dupa ascultarea raportului administratorilor si al auditorilor, si sa fixeze dividendele, potrivit legilor in vigoare;
    b) sa numeasca sau sa revoce administratorii, sa fixeze remuneratia acestora, sa se pronunte asupra gestiunii lor si sa ii descarce de gestiune, sa stabileasca modul de constituire a garantiilor acestora;
    c) sa stabileasca bugetul de venituri si cheltuieli si programul de activitate pe exercitiul financiar urmator;
    d) sa hotarasca gajarea, inchirierea sau desfiintarea uneia sau mai multor subunitati ale companiei;
    e) sa decida asupra oricaror alte probleme care intra in competenta adunarii generale a actionarilor, conform legilor in vigoare si prezentului statut.
    Art. 17
    Atributiile adunarii generale extraordinare a actionarilor
    (1) Adunarea generala extraordinara a actionarilor are atributii - in limitele stabilite prin reglementarile legale - pentru:
    a) schimbarea formei juridice a companiei;
    b) mutarea sediului companiei;
    c) schimbarea si completarea obiectului de activitate al companiei;
    d) prelungirea duratei de functionare a companiei;
    e) majorarea capitalului social si stabilirea conditiilor efectuarii acesteia;
    f) reducerea capitalului social sau reintregirea acestuia prin emisiune de noi actiuni;
    g) fuziunea cu alte societati comerciale sau divizarea companiei;
    h) dizolvarea anticipata a companiei;
    i) emisiunea de obligatiuni;
    j) reevaluarea patrimoniului;
    k) vanzarea sau transferul activelor;
    l) orice alte modificari ale actului constitutiv sau orice alta hotarare pentru care este ceruta aprobarea adunarii generale extraordinare a actionarilor.
    (2) Adunarea generala extraordinara a actionarilor va putea delega consiliului de administratie exercitiul atributiilor sale prevazute la alin. (1) lit. b), c), e) si f), conform legilor in vigoare.
    Art. 18
    Organizarea adunarii generale a actionarilor
    (1) Sedintele adunarilor generale ale actionarilor sunt conduse de presedintele consiliului de administratie sau, in lipsa acestuia, de catre persoana desemnata a-l inlocui.
    (2) Adunarea generala a actionarilor va desemna un secretar care va verifica indeplinirea tuturor formalitatilor cerute de lege si de statut pentru desfasurarea sedintei. Secretarul intocmeste procesul-verbal al sedintei adunarii generale a actionarilor, care se va consemna intr-un registru special, sigilat si parafat, tinut prin grija administratorilor.
    (3) Procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor trebuie sa contina mentiuni privind formalitatile de convocare, locul, data si ora sedintei, reprezentantii actionarilor, rezumatul problemelor puse in discutie, hotararile luate. Documentele referitoare la acestea, precum si listele de prezenta a actionarilor vor constitui anexe la procesul-verbal de sedinta.
    (4) Procesul-verbal se va semna de presedinte sau de persoana care ii tine locul si de secretarul desemnat.
    Art. 19
    Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
    (1) Hotararile adunarii generale a actionarilor se iau, de regula, prin vot deschis.
    (2) Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administratie, pentru revocarea lor si pentru luarea hotararilor referitoare la raspunderea administratorilor.
    (3) Hotararile adunarilor generale ale actionarilor trebuie sa fie luate cu votul unui numar de actionari care sa reprezinte cel putin jumatate din capitalul social. La prima convocare a adunarii generale extraordinare a actionarilor este necesara prezenta actionarilor reprezentand cel putin trei patrimi din capitalul social.
    (4) Hotararile adunarii generale a actionarilor vor fi depuse in termen de 15 zile la oficiul registrului comertului pentru a fi mentionate, in extras, in registru si publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a. Ele nu vor putea fi executate inainte de aducerea la indeplinire a formalitatilor mentionate mai sus si, dupa caz, a oricaror alte cerinte prevazute de legile in vigoare.
    (5) Hotararile luate de adunarile generale ale actionarilor, in limitele legii si ale statutului, sunt obligatorii pentru toti actionarii, chiar si pentru actionarii care nu au luat parte la adunarea generala a actionarilor sau care au votat impotriva.
    (6) Actionarii care nu sunt de acord cu hotararile luate de adunarile generale ale actionarilor cu privire la schimbarea obiectului de activitate, la mutarea sediului sau la schimbarea formei juridice a companiei au dreptul de a se retrage din companie si de a recupera contravaloarea actiunilor pe care le poseda, conform legilor in vigoare.
    Art. 20
    Administrarea si conducerea companiei
    (1) Compania este administrata de un consiliu de administratie compus din 15 membri, dupa cum urmeaza:
    - presedintele consiliului de administratie, care indeplineste si functia de director general al companiei;
    - doi reprezentanti ai Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei;
    - un reprezentant al Ministerului Finantelor Publice;
    - specialisti in domeniul de activitate al companiei.
    (2) Consiliul de administratie al companiei este ales de adunarea generala a actionarilor. In perioada in care statul este actionar unic, consiliul de administratie si presedintele acestuia sunt numiti si schimbati prin ordin al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei.
    (3) Consiliul de administratie se intruneste la sediul companiei, lunar si ori de cate ori este necesar, la convocarea presedintelui sau a unei treimi din numarul membrilor sai.
    (4) Sedinta este prezidata de presedinte, iar in lipsa acestuia, de un membru al consiliului, desemnat de presedinte.
    (5) Secretariatul va fi asigurat de salariati ai companiei numiti de presedintele consiliului de administratie.
    (6) La lucrarile consiliului de administratie pot participa ca invitati directorii executivi ai companiei, delegati ai unor agenti economici si institutii cu care compania are relatii in activitatea pe care o desfasoara, precum si specialisti ai companiei si reprezentanti ai sindicatelor.
    (7) In situatia in care se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie, va fi numit un nou membru; durata pentru care un membru al consiliului de administratie este numit pe un post vacant va fi egala cu perioada care a ramas pana la expirarea mandatului predecesorului sau.
    (8) Dezbaterile consiliului de administratie au loc conform ordinii de zi stabilite si comunicate de presedinte cu cel putin 5 zile inainte de data tinerii sedintei.
    (9) Sedintele consiliului de administratie pot avea loc in situatia in care la acestea participa cel putin doua treimi din numarul membrilor acestuia. Daca nu este indeplinita aceasta conditie, sedinta consiliului de administratie se reprogrameaza intr-un interval de cel mult 15 zile, cu aceeasi ordine de zi.
    (10) Consiliul de administratie delibereaza valabil in prezenta a minimum doua treimi din numarul membrilor sai si adopta hotararile cu votul majoritatii absolute a membrilor prezenti ai consiliului de administratie.
    (11) Dezbaterile se consemneaza intr-un proces-verbal, in baza caruia se redacteaza hotararile consiliului de administratie.
    (12) Procesul-verbal se semneaza de membrii prezenti la sedinta consiliului de administratie si de secretar.
    (13) Hotararea consiliului de administratie se semneaza de presedintele consiliului de administratie si de secretar.
    (14) Membrii consiliului de administratie nu pot face parte din consiliile de administratie ale societatilor comerciale cu care compania intretine relatii de afaceri sau fata de care are interese contrare.
    (15) Membrii consiliului de administratie sunt numiti pe o perioada de 4 ani, putand fi realesi; ei isi pastreaza calitatea de angajati la unitatea sau la institutia de la care provin, cu toate drepturile si obligatiile care deriva din aceasta calitate.
    (16) Pentru activitatea depusa in consiliul de administratie membrii acestuia primesc o indemnizatie al carei cuantum se stabileste de adunarea generala a actionarilor, in conformitate cu prevederile legale.
    (17) Fiecare membru al consiliului de administratie este obligat sa depuna o garantie constand in dublul indemnizatiei primite in aceasta calitate.
    (18) Membrii consiliului de administratie raspund individual sau solidar, dupa caz, fata de companie pentru prejudiciile rezultate din infractiuni sau abateri de la prevederile legale, pentru abateri de la statut sau pentru greseli in administrarea acesteia; in astfel de situatii ei vor putea fi revocati.
    (19) Membrii consiliului de administratie vor putea lua decizii legate de administrarea companiei in interesul acesteia, in limita drepturilor care li se confera prin lege si prin prezentul statut.
    (20) Conducerea operativa a companiei va fi asigurata de catre directorul general impreuna cu directorii executivi. Directorii executivi sunt angajati ai companiei si nu pot fi membri ai consiliului de administratie.
    Art. 21
    Atributiile consiliului de administratie si ale presedintelui consiliului de administratie
    (1) Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii si competente:
    a) aproba regulamentul propriu de organizare si functionare;
    b) aproba strategia de dezvoltare, modernizare sau restructurare a companiei;
    c) aproba structura organizatorica si functionala a companiei si a subunitatilor sale, precum si regulamentele de organizare si functionare a companiei si subunitatilor acesteia;
    d) aproba introducerea de noi tehnologii si modernizarea celor existente;
    e) numeste si revoca directorii executivi ai companiei, atunci cand acestia nu fac parte din echipa manageriala;
    f) imputerniceste conducerea executiva pentru negocierea si incheierea contractelor cu tertii, in vederea realizarii obiectului de activitate al companiei, precum si pentru negocierea si incheierea contractului colectiv de munca;
    g) avizeaza bugetul de venituri si cheltuieli si asigura executia acestuia dupa aprobare;
    h) analizeaza bilantul si contul de profit si pierdere anual;
    i) aproba sau propune spre aprobare investitiile ce urmeaza a se realiza de catre companie, in conditiile legilor in vigoare;
    j) aproba nivelul creditelor bancare curente, al creditelor comerciale si al garantiilor;
    k) aproba propunerile conducerii executive pentru obtinerea de alocatii si subventii, in vederea modernizarii capacitatilor portuare existente si realizarii de noi capacitati;
    l) propune majorarea sau diminuarea patrimoniului companiei, in conditiile legilor in vigoare;
    m) aproba sau propune, potrivit legii, modificari in volumul fondului de rezerva;
    n) aproba sau propune spre aprobare tarifele pentru activitatile de baza, in conditiile legilor in vigoare;
    o) analizeaza raportul trimestrial al companiei privind activitatea, pe baza de bilant, si aproba masuri pentru desfasurarea activitatii in conditii de echilibrare a bugetului;
    p) aproba rapoartele periodice ale compartimentelor de control din cadrul companiei;
    q) propune adunarii generale extraordinare a actionarilor reducerea sau majorarea capitalului social prin vanzarea sau achizitionarea de cladiri, spatii si terenuri;
    r) avizeaza propunerile de acte normative si de modificare a celor existente, referitoare la domeniul de activitate al companiei, pentru a fi supuse aprobarii, potrivit legilor in vigoare;
    s) propune adunarii generale a actionarilor infiintarea sau desfiintarea de filiale, precum si fuzionarea, divizarea, participarea la constituirea de noi persoane juridice sau pentru asocierea cu alte persoane juridice sau fizice, in conformitate cu reglementarile in vigoare;
    t) propune spre aprobare infiintarea sau desfiintarea de structuri organizatorice, fara personalitate juridica, precum sucursale, reprezentante, agentii si alte sedii secundare;
    u) convoaca adunarea generala extraordinara a actionarilor ori de cate ori este nevoie;
    v) exercita orice atributii ce ii revin din prevederile legale, din regulamentul sau de organizare si din hotararile adunarii generale a actionarilor.
    (2) Presedintele consiliului de administratie are, in principal, urmatoarele atributii si competente:
    a) indeplineste functia de director general al companiei;
    b) propune numirea si, dupa caz, revocarea directorilor executivi ai companiei;
    c) angajeaza si, dupa caz, concediaza personalul de executie din cadrul companiei, in conditiile legii;
    d) numeste si, dupa caz, revoca directorii subunitatilor si celelalte persoane din conducerea compartimentelor companiei;
    e) asigura conducerea operativa a companiei impreuna cu directorii executivi;
    f) reprezinta compania in relatiile cu tertii si semneaza actele ce o angajeaza fata de acestia, pe baza si in limitele imputernicirilor date de consiliul de administratie si ale celor conferite de legislatia in vigoare;
    g) prezinta ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei propuneri de alocatii bugetare pentru a fi aprobate de organele competente;
    h) exercita orice atributii ce ii revin din regulamentul de organizare si functionare si din hotararile consiliului de administratie, precum si din prevederile legale.

    CAP. 5
    Activitatea companiei

    Art. 22
    Finantarea activitatii
    Pentru indeplinirea obiectului de activitate si in conformitate cu atributiile stabilite, compania utilizeaza sursele proprii de finantare, credite bancare, alocatii bugetare pentru investitii si alte surse financiare, constituite conform legii.
    Art. 23
    Exercitiul financiar
    Exercitiul financiar incepe la data de 1 ianuarie si se incheie la data de 31 decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu financiar a inceput la data constituirii companiei.
    Art. 24
    Personalul companiei
    (1) Directorii executivi ai companiei sunt numiti si revocati de consiliul de administratie.
    (2) Directorii subunitatilor, celelalte persoane din conducerea compartimentelor si personalul de executie ale companiei sunt angajati si concediati de directorul general.
    (3) Plata salariilor si a impozitelor aferente, a cotelor de asigurari sociale, precum si a altor obligatii fata de bugetul de stat se va face potrivit legilor in vigoare.
    (4) Drepturile si obligatiile personalului companiei se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare si prin regulamentul intern.
    (5) Drepturile de salarizare si celelalte drepturi de personal se stabilesc prin contractul colectiv de munca sau de consiliul de administratie pentru personalul pe care il numeste acesta.
    Art. 25
    Amortizarea mijloacelor fixe
    Amortizarea activelor corporale si necorporale din patrimoniul companiei se va calcula potrivit modului stabilit de consiliul de administratie, in conformitate cu prevederile legale.
    Art. 26
    Evidenta contabila
    (1) Compania va tine evidenta contabila in lei si in valuta, va intocmi situatia financiara anuala, cu respectarea normelor metodologice elaborate de Ministerul Finantelor Publice, conform prevederilor legale.
    (2) Situatia financiara anuala si contul de profit si pierdere vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, conform prevederilor legale.
    Art. 27
    Calculul si repartizarea profitului
    (1) Profitul companiei se stabileste pe baza bilantului aprobat de adunarea generala a actionarilor. Profitul impozabil se stabileste in conditiile legilor in vigoare.
    (2) Profitul companiei ramas dupa plata impozitului pe profit se va repartiza conform hotararilor adunarii generale a actionarilor, care nu trebuie sa contravina dispozitiilor legale in vigoare. Din profitul companiei ramas dupa plata impozitului pe profit se vor constitui fonduri destinate dezvoltarii, investitiilor, modernizarii, cercetarii, reparatiilor, precum si cu alte destinatii stabilite de adunarea generala a actionarilor.
    (3) Compania isi constituie fond de rezerva si alte fonduri, in conditiile legilor in vigoare.
    (4) Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de companie, in conditiile legilor in vigoare, dupa aprobarea situatiei financiare anuale de catre adunarea generala a actionarilor.
    (5) In cazul inregistrarii de pierderi, adunarea generala a actionarilor va analiza cauzele si va hotari in consecinta. Suportarea pierderilor de catre actionari se va face proportional cu aportul la capital si in limita capitalului social subscris.
    Art. 28
    Registrele
    Compania tine toate registrele prevazute de legile in vigoare, prin grija consiliului de administratie.

    CAP. 6
    Asocierea, modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea si litigiile

    Art. 29
    Asocierea, modificarea formei juridice, dizolvarea
    (1) Compania poate constitui societati comerciale, singura sau impreuna cu alte persoane juridice ori fizice, in conditiile prevazute de lege si de prezentul statut.
    (2) Compania poate incheia contracte de asociere cu persoane juridice sau fizice, fara constituirea de noi persoane juridice.
    (3) Conditiile de participare a companiei la constituirea de noi persoane juridice sau la incheierea de contracte de asociere vor fi aprobate de consiliul de administratie.
    (4) Compania isi poate modifica forma juridica in conditiile legii si se poate dizolva in urmatoarele cazuri, cu respectarea legislatiei in vigoare:
    a) imposibilitatea realizarii obiectului de activitate;
    b) declararea nulitatii companiei;
    c) falimentul companiei;
    d) reducerea capitalului social sub minimul legal si numai dupa ce s-a consumat fondul de rezerva, daca adunarea generala a actionarilor nu decide completarea capitalului social;
    e) la cererea oricarui actionar, daca imprejurarile de forta majora si consecintele lor dureaza mai mult de 10 luni, iar adunarea generala extraordinara a actionarilor constata ca functionarea companiei nu mai este posibila;
    f) in orice alte situatii, pe baza hotararii luate in unanimitate de adunarea generala extraordinara a actionarilor;
    g) alte cauze prevazute de legile in vigoare.
    (5) Dizolvarea companiei trebuie sa fie inscrisa la oficiul registrului comertului si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
    Art. 30
    Lichidarea
    (1) Dizolvarea companiei are ca efect deschiderea procedurii de lichidare.
    (2) Lichidarea companiei si repartizarea patrimoniului se fac in conditiile legii, cu respectarea procedurii prevazute de legile in vigoare.
    Art. 31
    Litigiile
    (1) Litigiile de orice fel aparute intre companie si persoane fizice sau juridice, romane ori straine, sunt de competenta instantelor judecatoresti de drept comun din Romania.
    (2) Litigiile nascute din raporturile contractuale dintre companie si persoanele juridice, romane sau straine, pot fi solutionate si prin arbitraj, potrivit legilor in vigoare.

    CAP. 7
    Dispozitii finale

    Art. 32
    Prevederilor prezentului act constitutiv li se aplica dispozitiile legale referitoare la societatile comerciale, ale Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor si a cailor navigabile, precum si desfasurarea activitatilor de transport naval in porturi si pe cai navigabile, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 528/2002, republicata, precum si dispozitiile Codului comercial.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 464/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 464 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu