Hotărârea Nr.404 din 31.05.2017pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 294/2015 privind aprobarea Programului naţional de cadastru şi carte funciară 2015-2023 ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 457 din 19 iunie 2017
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.ARTICOL UNIC Hotărârea Guvernului nr. 294/2015 privind aprobarea Programului naţional de cadastru şi carte funciară 2015-2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 309 din 6 mai 2015, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 2, alineatele (1) , (2) și (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 2(1) Scopul Programului naţional constă în înregistrarea gratuită a tuturor imobilelor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, în aplicarea dispoziţiilor art. 9 alin. (23) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Lege. (2) Înregistrarea sistematică a imobilelor se realizează în cadrul unui proces complex, care include în principal următoarele: realizarea de campanii de informare şi conştientizare publică a proprietarilor, respectiv a posesorilor şi a altor deţinători, identificarea imobilelor, a titularilor drepturilor reale şi a posesorilor acestora, realizarea de măsurători cadastrale, colectarea actelor juridice de la deţinători, integrarea şi prelucrarea datelor şi întocmirea documentelor cadastrale, afişarea publică, în condiţiile Legii, a documentelor cadastrale, înregistrarea şi soluţionarea cererilor de rectificare a documentelor tehnice ale cadastrului, inclusiv în ceea ce priveşte contestarea calităţii de posesor, actualizarea documentelor cadastrale şi deschiderea cărţilor funciare, emiterea şi plata certificatelor de moştenitor, a certificatelor de moştenitor suplimentar, a certificatelor de legatar şi a certificatelor de vacanţă succesorală, întocmite cu privire la imobile ce au făcut obiectul înregistrării sistematice, în termenele şi condiţiile prevăzute de art. 9 alin. (7)-(9) din Lege.(3) Finanţarea Programului naţional se asigură din sursele financiare prevăzute de art. 9 alin. (3) din Lege. 2. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 3(1) Agenţia Naţională este beneficiar al axei prioritare 11 din Programul operaţional regional 2014-2020 - Extinderea geografică a sistemului de înregistrare a proprietăţilor în cadastru şi cartea funciară şi beneficiază de cofinanţare în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2016, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Principalele activităţi care se realizează potrivit Legii, precum şi sumele estimate din venituri proprii ale Agenţiei Naţionale şi cele provenite din fonduri europene structurale şi de investiţii, necesare pentru realizarea Programului naţional în perioada 2015-2023, sunt prevăzute în anexa la prezenta hotărâre. 3. La articolul 4, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu următorul cuprins: (21) Pentru plata lucrărilor de înregistrare sistematică finanţate din veniturile proprii ale Agenţiei Naţionale, realizate prin oricare dintre modalităţile prevăzute de art. 9 alin. (23), (29), (341), (342) şi (345) din Lege, Consiliul de administraţie al Agenţiei Naţionale aprobă alocarea anuală a sumelor necesare finanţării, până la finalizarea înregistrării sistematice la nivelul fiecărei unităţi administrativ-teritoriale, respectiv comună, oraş şi sectoarele municipiului Bucureşti, în condiţiile legii. 4. La articolul 4, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:(3) În aplicarea hotărârii Consiliului de administraţie prevăzute la alin. (2), directorul general al Agenţiei Naţionale va dispune publicarea Planului de acţiuni anual aprobat pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale. 5. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 5(1) Nominalizarea unităţilor administrativ-teritoriale din mediul rural ce vor beneficia de lucrări de înregistrare sistematică finanţate din fonduri europene structurale şi de investiţii se realizează, conform Programului operaţional regional 2014-2020, prin aplicarea unor criterii de prioritizare, de către o comisie interministerială ce se constituie în condiţiile legii şi ai cărei membri se desemnează prin decizie a prim-ministrului. (2) Membrii comisiei interministeriale sunt reprezentanţi, la nivel de decizie, ai Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Ministerului Transporturilor şi ai Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, propuşi prin ordin al ministrului, respectiv al directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară. (3) Comisia interministerială îşi desfăşoară activitatea pe baza unui regulament de organizare şi funcţionare elaborat de Agenţia Naţională şi aprobat prin hotărâre a Guvernului, în condiţiile legii. Preşedintele comisiei este ales dintre membrii prevăzuţi la alin. (2). Secretariatul comisiei interministeriale este asigurat de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară. La lucrările comisiei este invitat, cu rol de observator, câte un reprezentant al Direcţiei Generale de Politică Regională şi Urbană din cadrul Comisiei Europene, Ministerului Mediului, Ministerului Apelor şi Pădurilor, Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, Agenţiei Naţionale pentru Romi, Asociaţiei Comunelor din România şi Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România.(4) Comisia interministerială stabileşte lista unităţilor administrativ-teritoriale ce vor beneficia de lucrări de înregistrare sistematică finanţate din fonduri europene structurale şi de investiţii, pentru o suprafaţă totală de 5.756.387 hectare, conform indicatorului din Programul operaţional regional 2014-2020. (5) Principalele criterii de prioritizare utilizate de comisia constituită potrivit alin. (1) şi (2), ce pot fi completate de către aceasta pe parcursul derulării lucrărilor comisiei, în conformitate cu reglementările în vigoare, constau în următoarele: a)unităţi administrativ-teritoriale care fac obiectul dezvoltării proiectelor de infrastructură prevăzute în Master Planul General de Transport al României, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 666/2016; b)unităţi administrativ-teritoriale care implementează ori sunt incluse în proiecte de dezvoltare a infrastructurii în cadrul altor programe, potrivit legii; c)unităţi administrativ-teritoriale în care sunt identificate zone cu vulnerabilităţi sociale particulare privind accesul informal la proprietate. Criteriul va avea în vedere zone cu comunităţi rome, precum şi zonele defavorizate. (6) În cadrul listei prevăzute la alin. (4) vor fi individualizate unităţile administrativ-teritoriale de la nivelul fiecărui judeţ ce vor beneficia de lucrări de înregistrare sistematică finanţate din fonduri europene structurale şi de investiţii, în condiţiile legii. (7) Unităţile administrativ-teritoriale pentru care au fost iniţiate procedurile pentru înregistrarea sistematică a imobilelor, indiferent de modalitatea de realizare a acestora, ce fac parte din Programul naţional prevăzut la art. 9 alin. (23) din Lege, şi care îndeplinesc criteriile de prioritizare prevăzute la alin. (5), pot fi incluse în lista prevăzută la alin. (6), pentru a beneficia de finanţarea acestor lucrări din fonduri europene structurale şi de investiţii, potrivit legii. (8) În baza listei prevăzute la alin. (4), Agenţia Naţională, în calitate de beneficiar al axei prioritare 11 din Programul operaţional regional 2014-2020 - «Extinderea geografică a sistemului de înregistrare a proprietăţilor în cadastru şi cartea funciară», în colaborare cu unităţile subordonate, efectuează procedurile necesare iniţierii lucrărilor de înregistrare sistematică, în conformitate cu legislaţia în vigoare. 6. La articolul 7, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:(3) Finanţarea cheltuielilor de personal prevăzute la art. 6 alin. (2) şi a cheltuielilor cu carburantul pentru mijloacele de transport ce decurg din activităţile necesare implementării înregistrării sistematice se face din veniturile proprii ale Agenţiei Naţionale, incluse în bugetul acesteia, potrivit legii. 7. Anexa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU SORIN MIHAI GRINDEANU Contrasemnează: Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale, administraţiei publice şi fondurilor europene, Sevil Shhaideh Viceprim-ministru, ministrul mediului, Graţiela-Leocadia Gavrilescu Ministrul delegat pentru fonduri europene, Rovana Plumb Directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, Radu Codruţ Ştefănescu Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, Petre Daea Ministrul transporturilor, Alexandru-Răzvan Cuc Ministrul finanţelor publice, Viorel Ştefan Ministrul culturii şi identităţii naţionale, Ioan Vulpescu Ministrul apelor şi pădurilor, Adriana Petcu Secretarul general al Guvernului, Mihai Busuioc ANEXĂ (Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 294/2015) PRINCIPALELE ACTIVITĂŢI, precum şi sumele estimate din veniturile proprii ale Agenţiei Naţionale pentru realizarea Programului naţional de cadastru şi carte funciară în perioada 2015-2023
Principalele activităţi şi acţiuni |
Sumele estimate pentru realizarea activităţilor Programului naţional de cadastru şi carte funciară în perioada 2015-2023 - mii lei - |
1. ÎNREGISTRAREA SISTEMATICĂ A IMOBILELOR şi alte operaţiuni care privesc realizarea lucrărilor de înregistrare sistematică, în aplicarea dispoziţiilor art. 11 alin. (2) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare |
2.177.955 |
2. ACTIVITĂŢI DE GEODEZIE, CARTOGRAFIE, TOPOGRAFIE ŞI FOTOGRAMMETRIE a) Realizarea de ortofotoplanuri în 320 de unităţi administrativ-teritoriale din mediul urban: scara 1:500 şi scara 1:1000 b) Mentenanţa şi dezvoltarea Sistemului românesc de determinare a poziţiei (ROMPOS) |
96.620 |
3. ACTIVITĂŢI DE INFORMARE ŞI CONŞTIENTIZARE A PUBLICULUI, care includ: Realizarea de campanii de informare publică organizate la nivel local şi naţional (plan de comunicare, manual de identitate vizuală, organizarea de evenimente, publicitate, campanie mediatv, radio, campanie on-line, elaborare şi distribuire de materiale de informare) |
22.323 |
4. DEZVOLTAREA ŞI MENTENANŢA SISTEMELOR INFORMATICE a) Dezvoltarea sistemelor informatice în vederea creşterii capacităţii de stocare a datelor şi optimizării fluxurilor de lucru b) Mentenanţa sistemelor informatice c) Instruirea specialiştilor în utilizarea sistemelor informatice |
206.318 |
5. CONVERSIA ÎN FORMAT DIGITAL A DOCUMENTELOR ANALOGICE a) Conversia în format digital a cărţilor funciare analogice b) Conversia în format digital a planurilor de amplasament şi delimitare analogice |
345.509 |
6. TEHNICĂ DE CALCUL ŞI DE STOCARE a) Dotarea cu echipamente de calcul - servere lamelare RISC, sisteme de stocare, calculatoare, staţii de lucru/grafice, scanere, copiatoare etc. b) Amenajarea centrului de salvare/recuperare a datelor în caz de dezastru |
33.868 |
7. ALTE ACTIVITĂŢI CE DECURG DIN DERULAREA PROGRAMULUI NAŢIONAL a) Plata certificatelor de moştenitor emise de notarul public conform dispoziţiilor art. 9 alin. (7)-(9) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare b) Servicii de comunicaţii c) Instruirea personalului din cadrul instituţiilor implicate în procesul de înregistrare sistematică, respectiv administraţia publică locală şi centrală, contractori etc., în domeniul înregistrării sistematice, inclusiv organizare şi logistică d) Instruirea personalului de specialitate din Agenţia Naţională şi instituţiile subordonate în domenii specifice de activitate, inclusiv organizare, logistică şi traineri e) Organizare şi logistică pentru realizarea de seminare cu reprezentanţii autorităţilor locale, ai prestatorilor, oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliară şi Agenţiei Naţionale, în cadrul Programului naţional de cadastru şi carte funciară 2015-2023 f) Monitorizarea socială a grupurilor vulnerabile în cadrul înregistrării sistematice, în vederea asigurării condiţiilor de participare a persoanelor vulnerabile la procesul de înregistrare gratuită a proprietăţilor g) Realizarea controlului calităţii lucrărilor de înregistrare sistematică h) Contractarea de servicii de inventariere, legare şi arhivare, inclusiv electronică, a documentelor existente în arhivele Agenţiei Naţionale şi instituţiilor subordonate i) Dotări specifice implementării Programului naţional de cadastru şi carte funciară 2015-2023 necesare Agenţiei Naţionale şi instituţiilor subordonate j) Alte activităţi necesare, potrivit legii |
1.168.292 |
TOTAL: |
4.050.885 |
PRINCIPALELE ACTIVITĂŢI precum şi sumele estimate din fonduri europene structurale şi de investiţii pentru realizarea Programului naţional de cadastru şi carte funciară în perioada 2015-2023 prin axa prioritară 11 din Programul operaţional regional 2014-2020 - Extinderea geografică a sistemului de înregistrare a proprietăţilor în cadastru şi cartea funciară |
Înregistrarea sistematică a imobilelor în unităţile administrativ-teritoriale incluse în lista prevăzută la art. 5 alin. (4) şi activităţi complementare |
1.408.010 |
|
|
|
ANONIM a comentat
Decretul 358 1948
What type of loan do you need?
Personal loan
Car loan
Refinancing
Mortgage
Business capital (start or expand your business)
Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone?
Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
|
ANONIM a comentat
Decretul 139 2005
HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS
Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at:
WhatsApp +1(520)200-2320)
(support@thehackangels.com).
(www.thehackangels.com)
If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
|
ANONIM a comentat
Decretul 139 2005
HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS
Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at:
WhatsApp +1(520)200-2320)
(support@thehackangels.com).
(www.thehackangels.com)
If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
|
ANONIM a comentat
Decretul 139 2005
HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS
Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at:
WhatsApp +1(520)200-2320)
(support@thehackangels.com).
(www.thehackangels.com)
If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 404/2017
|