HOTARARE Nr. 402 din 23 martie 2004
privind organizarea si functionarea Ministerului Integrarii Europene
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 267 din 26 martie 2004

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 40
alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului
Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
(1) Ministerul Integrarii Europene se organizeaza si functioneaza ca organ
de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica,
in subordinea Guvernului, care asigura fundamentarea si coordonarea procesului
de pregatire a aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, precum si conducerea
negocierilor de aderare.
(2) Ministerul Integrarii Europene este minister de sinteza.
(3) Ministerul Integrarii Europene are sediul in municipiul Bucuresti, str.
Apolodor nr. 17, latura Nord, sectorul 5, si dispune de spatii corespunzatoare
desfasurarii activitatii sale si in imobilul din Bd. Libertatii nr. 12, etajele
IV si V, sectorul 5.
Art. 2
Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate, Ministerul
Integrarii Europene exercita urmatoarele functii:
a) de strategie, prin care se asigura elaborarea strategiei de punere in
aplicare a Programului de guvernare in domeniul integrarii europene;
b) de reglementare, prin care se asigura elaborarea cadrului normativ si
institutional pentru realizarea obiectivelor strategice din domeniul sau de
activitate;
c) de reprezentare, prin care se asigura, in numele statului sau al
Guvernului Romaniei, reprezentarea pe plan intern si extern in domeniul sau de
activitate;
d) de autoritate de stat, prin care se asigura urmarirea si controlul
transpunerii reglementarilor comunitare in legislatia nationala, precum si
aplicarea si respectarea reglementarilor legale privind organizarea si
functionarea institutiilor care isi desfasoara activitatea in subordinea sau
sub autoritatea sa;
e) de administrare, prin care se asigura administrarea patrimoniului sau,
potrivit dispozitiilor legale.
Art. 3
(1) Ministerul Integrarii Europene are urmatoarele atributii principale:
a) coordoneaza relatiile ministerelor si ale altor organe de specialitate
ale administratiei publice centrale romane cu institutiile Uniunii Europene si
cu statele membre ale acesteia in procesul de aderare a Romaniei la Uniunea Europeana;
b) asigura, sprijina sau coordoneaza, dupa caz, indeplinirea obligatiilor
care decurg din dispozitiile Acordului european instituind o asociere intre
Romania, pe de o parte, si Comunitatile Europene si statele membre ale
acestora, pe de alta parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat
de Romania prin Legea nr. 20/1993 si denumit in continuare Acordul european,
precum si activitatile desfasurate de partea romana in cadrul institutiilor
create prin acest acord;
c) conduce si coordoneaza activitatea Delegatiei nationale pentru
negocierea aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, precum si procesul
negocierilor de aderare in ansamblul sau, prin corelarea actiunilor sale
specifice cu ministerele si cu celelalte autoritati ale administratiei publice;
d) fundamenteaza si coordoneaza procesul de pregatire a aderarii Romaniei
la Uniunea Europeana, indeplinind urmatoarele atributii specifice:
1. elaboreaza, impreuna cu ministerele si cu celelalte organe de
specialitate ale administratiei publice centrale si locale, propuneri privind
politica guvernamentala de integrare europeana a Romaniei;
2. coordoneaza, elaboreaza, avizeaza, prezinta si sustine in relatia cu
institutiile Uniunii Europene, impreuna cu ministerele implicate, documentele
de programare care vizeaza pregatirea pentru aderare si urmareste transpunerea
in practica a acestora;
3. asigura coordonarea implementarii politicii nationale de dezvoltare
regionala pe ansamblul tarii, pe regiuni si zone;
4. avizeaza tratatele, acordurile, conventiile si alte intelegeri
internationale, pe care le propun ministerele si celelalte organe de
specialitate ale administratiei publice centrale si locale, cu Uniunea
Europeana, cu statele membre ale Uniunii Europene, cu statele candidate pentru
aderarea la Uniunea Europeana sau cu entitati aflate sub jurisdictia acestora;
5. avizeaza propunerile de strategii sectoriale de pregatire pentru
aderarea Romaniei la Uniunea Europeana;
6. asigura presedintia si secretariatul partii romane la lucrarile
Comitetului de asociere prevazut de Acordul european;
7. asigura presedintia si secretariatul partii romane in subcomitetele de
asociere prevazute de Acordul european, colaborand cu ministerele si cu
celelalte autoritati ale administratiei publice centrale in pregatirea acestor
subcomitete;
8. coordoneaza elaborarea documentelor de raportare a realizarilor
inregistrate in pregatirea pentru aderarea Romaniei la Uniunea Europeana;
9. elaboreaza si/sau coordoneaza documentele supuse dezbaterii Comitetului
interministerial pentru integrare europeana si asigura monitorizarea
indeplinirii hotararilor luate in acest cadru;
10. asigura secretariatul Comitetului interministerial pentru integrare
europeana;
11. asigura secretariatul Comitetului de transparenta pentru urmarirea
utilizarii fondurilor comunitare; atributiile si componenta Comitetului de
transparenta pentru urmarirea utilizarii fondurilor comunitare sunt
reglementate prin hotarare a Guvernului;
e) urmareste asigurarea compatibilitatii si coerentei diferitelor programe
si actiuni guvernamentale in materie de dezvoltare, restructurare si reforma cu
obiectivele aderarii la Uniunea Europeana;
f) coordoneaza si monitorizeaza activitatea de dezvoltare regionala, scop
in care:
1. elaboreaza Strategia nationala de dezvoltare regionala, in concordanta
cu strategiile guvernamentale de dezvoltare;
2. asigura coordonarea metodologica a elaborarii planurilor de dezvoltare
regionala;
3. urmareste realizarea obiectivelor de coeziune economica si sociala, in
scopul diminuarii decalajelor in dezvoltarea regiunilor si zonelor tarii, al
intaririi capacitatii competitive a fiecarei regiuni;
4. analizeaza si propune Consiliului National pentru Dezvoltare Regionala finantarea
programelor si proiectelor de dezvoltare regionala; elaboreaza programe de
sprijin al regiunilor pentru a dobandi mijloacele necesare in vederea
restructurarii, modernizarii si dezvoltarii acestora;
5. elaboreaza prioritatile, criteriile si procedurile necesare in vederea
finantarii si monitorizarii programelor si proiectelor din domeniul sau de
activitate;
6. elaboreaza, implementeaza si monitorizeaza strategia de pregatire si
formare profesionala in domeniul dezvoltarii regionale;
7. asigura managementul financiar si tehnic al Fondului national privind
dezvoltarea regionala si al fondurilor de tip structural pentru realizarea
coeziunii economice si sociale;
8. colaboreaza cu Ministerul Afacerilor Externe in realizarea obiectivelor
de cooperare externa a regiunilor de dezvoltare de tip transfrontalier,
interregional sau la nivelul euroregiunilor;
9. reprezinta Guvernul in relatia cu Uniunea Europeana si cu alte
organizatii internationale in domeniul sau de activitate, pentru elaborarea si
implementarea de politici de coeziune economica si sociala si de programe
privind dezvoltarea regionala;
10. colaboreaza cu organizatii interne sau internationale care sprijina
dezvoltarea regionala, cu camerele de comert si industrie si cu alti
reprezentanti ai mediilor de afaceri, pentru elaborarea programelor din
domeniul sau de activitate;
11. asigura, la solicitarea Consiliului National pentru Dezvoltare
Regionala si din proprie initiativa, elaborarea de studii si analize si face recomandari
privind modul de realizare a obiectivelor din domeniul sau de activitate;
12. initiaza, elaboreaza si avizeaza, dupa caz, impreuna cu alte organe de
specialitate ale administratiei publice centrale, proiecte de acte normative si
de acorduri internationale in domeniul sau de activitate;
13. auditeaza gestionarea fondurilor constituite in conditiile art. 9 alin.
(2) din Legea nr. 151/1998 privind dezvoltarea regionala in Romania, cu
modificarile si completarile ulterioare, potrivit atributiilor ce ii revin in
utilizarea fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru dezvoltare
regionala, precum si in calitatea sa de agentie de implementare a programului
PHARE - Coeziune economica si sociala; avizeaza statutul de organizare si
functionare al agentiilor pentru dezvoltare regionala;
14. asigura presedintia si secretariatul Consiliului National pentru
Dezvoltare Regionala;
g) urmareste, in colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, procesul de
reforma a institutiilor si politicilor Uniunii Europene si propune masurile
care decurg din acestea pentru autoritatile romane;
h) colaboreaza cu Ministerul Afacerilor Externe la organizarea reuniunilor
informale ale ministrilor de resort ai statelor membre ale Uniunii Europene si
ai statelor candidate la aderare, in functie de calendarul si de tematica
stabilite de Consiliul de Afaceri Generale al Uniunii Europene;
i) avizeaza, in mod obligatoriu, proiectele de acte normative care urmaresc
armonizarea legislatiei nationale cu cea comunitara. Initiatorii proiectelor de
acte normative vor include, in mod obligatoriu, in cuprinsul documentelor de
prezentare si motivare a proiectelor mentiuni exprese privind denumirea
reglementarilor comunitare armonizate, dispozitiile acestora care sunt transpuse
in cuprinsul respectivelor proiecte, precum si indicarea masurilor viitoare de
implementare;
j) examineaza sub aspectul compatibilitatii cu reglementarile comunitare,
la solicitarea Departamentului pentru Relatia cu Parlamentul, propunerile
legislative, in vederea formularii punctului de vedere al Guvernului asupra
acestora;
k) coordoneaza evaluarea gradului de compatibilitate a legislatiei
nationale in vigoare cu actele normative comunitare si formuleaza propuneri in
vederea accelerarii procesului de armonizare si implementare;
l) propune Guvernului, in vederea sustinerii in fata Parlamentului, lista
cuprinzand actele normative prioritare, insotita de fundamentarea necesara, in
vederea accelerarii procesului de aderare la Uniunea Europeana;
m) initiaza masuri si participa, impreuna cu institutiile de profil, la
elaborarea programelor menite sa sprijine pregatirea profesionala a
functionarilor publici, precum si a agentilor economici in domeniul integrarii
europene;
n) stabileste, impreuna cu ministerele si cu celelalte organe de
specialitate ale administratiei publice centrale si locale, sistemul de date,
informatii si raportari periodice privind reflectarea evolutiei integrarii
europene, pe care le supune analizei si, dupa caz, aprobarii Guvernului;
o) asigura informarea, sub forma unor publicatii periodice, asupra
evolutiei procesului national si european de integrare si urmareste promovarea
valorilor si a spiritului european in cadrul societatii civile;
p) organizeaza, impreuna cu ministerele si cu celelalte organe de
specialitate ale administratiei publice centrale si locale, dupa caz, actiuni
pentru familiarizarea opiniei publice din Romania cu efectele procesului de
aderare;
r) coopereaza cu ministerele interesate la elaborarea, realizarea si
promovarea in tarile membre ale Uniunii Europene si in tarile candidate a unei
strategii de informare, comunicare si de imagine privind evolutia procesului de
pregatire a Romaniei pentru aderare;
s) realizeaza dialogul social pe problemele integrarii europene cu
organizatiile patronale si sindicale reprezentative la nivel national, potrivit
legii, si asigura secretariatul Consiliului consultativ pentru negocierea
aderarii la Uniunea Europeana.
(2) Ministerul Integrarii Europene indeplineste orice alte atributii din
domeniul sau de activitate, stabilite prin acte normative.
Art. 4
In cadrul Ministerului Integrarii Europene se organizeaza, potrivit legii,
Corpul consilierilor de integrare, cu atributii in domeniul realizarii
programelor si reformelor necesare pregatirii aderarii Romaniei la Uniunea
Europeana.
Art. 5
Ministerul Integrarii Europene supune dezbaterii Guvernului, periodic,
rapoarte privind negocierile cu Uniunea Europeana, stadiul pregatirii pentru
aderare, evaluarea gradului de armonizare a legislatiei romane cu
reglementarile comunitare, precum si masurile corespunzatoare.
Art. 6
(1) Ministrul integrarii europene conduce activitatea Ministerului
Integrarii Europene, reprezinta ministerul in raporturile cu celelalte
ministere, cu alte autoritati publice si organizatii interne si internationale,
in justitie, precum si cu persoane fizice si juridice romane si straine.
(2) Ministrul integrarii europene este ordonator principal de credite si
indeplineste atributiile generale prevazute la art. 53 din Legea nr. 90/2001
privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, cu
modificarile si completarile ulterioare.
(3) Ministrul integrarii europene este presedintele partii romane la
reuniunile Comitetului de asociere Romania - Uniunea Europeana, conducatorul
delegatiei Romaniei la Conferinta de aderare la nivel interministerial,
presedintele Comitetului interministerial pentru integrare europeana,
presedintele Consiliului National pentru Dezvoltare Regionala si presedintele
Comitetului de transparenta pentru urmarirea utilizarii fondurilor comunitare.
(4) In exercitarea atributiilor sale ministrul integrarii europene emite
ordine si instructiuni, in conditiile legii.
Art. 7
(1) Ministrul delegat, negociator-sef pentru aderarea Romaniei la Uniunea
Europeana, este membru al Guvernului, inlocuitor de drept al ministrului
integrarii europene.
(2) Ministrul delegat, negociator-sef pentru aderarea Romaniei la Uniunea
Europeana, este seful Delegatiei nationale pentru negocierea aderarii Romaniei
la Uniunea Europeana.
(3) Organizarea, atributiile si componenta Delegatiei nationale pentru
negocierea aderarii Romaniei la Uniunea Europeana sunt stabilite prin hotarare a
Guvernului.
(4) Pentru asigurarea transparentei procesului de negociere, ministrul
delegat, negociator-sef pentru aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, este
presedintele Consiliului consultativ pentru negocierea aderarii la Uniunea
Europeana, constituit din reprezentantii mediilor sociopolitice.
Art. 8
Ministrul integrarii europene si ministrul delegat, negociator-sef pentru
aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, sunt membri, potrivit legii, ai
Comitetului Executiv pentru Integrare Europeana.
Art. 9
(1) Ministrul integrarii europene si ministrul delegat, negociator-sef
pentru aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, sunt ajutati de 2 secretari de
stat, respectiv de un negociator-sef adjunct, cu rang de subsecretar de stat,
numiti prin decizii ale primului-ministru, precum si de secretarul general si
de secretarul general adjunct, numiti in conditiile legii.
(2) Secretarii de stat exercita atributiile delegate de ministrul
integrarii europene.
(3) Secretarul general al Ministerului Integrarii Europene are atributiile
si responsabilitatile prevazute la art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001, cu
modificarile ulterioare. Acesta poate indeplini si alte insarcinari prevazute
de Regulamentul de organizare si functionare a Ministerului Integrarii Europene
ori incredintate de ministrul integrarii europene.
(4) Atributiile secretarului general adjunct si ale compartimentelor din
aparatul Ministerului Integrarii Europene se stabilesc prin regulamentul de
organizare si functionare, care se aproba prin ordin al ministrului integrarii
europene.
Art. 10
(1) In structura organizatorica a Ministerului Integrarii Europene
functioneaza directii generale si directii; in cadrul directiilor, prin ordin
al ministrului integrarii europene, pot fi constituite servicii si birouri.
(2) Structura organizatorica a Ministerului Integrarii Europene este
prevazuta in anexa nr. 1.
(3) Numarul maxim de posturi pentru Ministerul Integrarii Europene este de
303, exclusiv demnitarii, cabinetele ministrilor si Corpul consilierilor de
integrare.
(4) Statul de functii si structura posturilor pe compartimente, incadrarea
personalului, modificarea, suspendarea sau incetarea raporturilor de serviciu
se aproba prin ordin al ministrului integrarii europene.
Art. 11
Ministerul Integrarii Europene este incadrat cu functionari publici cu
functii specifice ministerului, alti functionari publici si cu personal angajat
cu contract individual de munca.
Art. 12
(1) Comitetul interministerial pentru integrare europeana este organul
operativ de lucru care coordoneaza, analizeaza si dezbate documentele elaborate
de institutiile cu responsabilitati privind aderarea la Uniunea Europeana si
discuta orice alte probleme legate de bunul mers al proceselor de pregatire a
aderarii.
(2) Comitetul interministerial pentru integrare europeana este constituit
din secretarii de stat pentru integrare europeana din ministere si
responsabilii din celelalte institutii cu atributii in domeniu.
(3) Comitetul interministerial pentru integrare europeana analizeaza si
rezolva punctual problemele aparute in derularea programelor de pregatire a
aderarii la Uniunea Europeana si realizeaza planificarea curenta si de
perspectiva a acestor activitati.
(4) Comitetul interministerial pentru integrare europeana se intruneste, de
regula, lunar.
(5) La lucrarile Comitetului interministerial pentru integrare europeana,
care se desfasoara in plen si in grupe de lucru, pot fi invitati ministri,
reprezentanti ai partenerilor sociali, ai societatii civile si ai altor grupuri
de interese.
Art. 13
(1) In coordonarea activitatii diplomatice a Misiunii permanente a Romaniei
pe langa Uniunea Europeana, Ministerul Afacerilor Externe se consulta permanent
cu Ministerul Integrarii Europene.
(2) Ministerul Integrarii Europene desemneaza, cu avizul Ministerului
Afacerilor Externe, prin ordin al ministrului integrarii europene, dintre
specialistii sai, consilieri si/sau experti care isi vor desfasura activitatea
in cadrul Misiunii permanente a Romaniei pe langa Uniunea Europeana, pentru
indeplinirea atributiilor specifice privind negocierea aderarii Romaniei la
Uniunea Europeana, pregatirea pentru aderare si armonizarea legislatiei romane
cu reglementarile comunitare.
(3) Personalul prevazut la alin. (2) isi desfasoara activitatea sub
indrumarea comuna a ministrului afacerilor externe si a ministrului integrarii
europene. Acesta este supus autoritatii sefului misiunii diplomatice, fiind
investit atat cu atributii de consiliere a acestuia, cat si cu atributii
stabilite de Ministerul Integrarii Europene.
(4) Pe durata misiunii lor, functionarii publici desemnati de Ministerul
Integrarii Europene sa isi desfasoare activitatea in cadrul Misiunii permanente
a Romaniei la Uniunea Europeana sunt detasati la Ministerul Afacerilor Externe,
potrivit legii.
Art. 14
(1) Ministerul Integrarii Europene poate desemna, cu avizul Ministerului
Afacerilor Externe, pe langa ambasada Romaniei din tara care detine presedintia
Uniunii Europene, un reprezentant din randul personalului sau pentru a informa
sistematic, prin intermediul sefului misiunii diplomatice, asupra pozitiilor
presedintiei Uniunii Europene. Pe durata misiunii sale, reprezentantul
Ministerului Integrarii Europene este detasat la Ministerul Afacerilor Externe.
(2) In cadrul ambasadelor Romaniei din unele tari membre si din unele tari
candidate la Uniunea Europeana, Ministerul Integrarii Europene va desemna, cu
avizul Ministerului Afacerilor Externe, cate un reprezentant al sau, prin
detasare la Ministerul Afacerilor Externe, care va informa permanent despre
evolutiile ce se inregistreaza in aceste tari in domeniul integrarii europene.
Art. 15
Numarul maxim de posturi pentru personalul detasat, necesar desfasurarii
activitatilor prevazute la art. 13 alin. (2) - (4) si la art. 14, este de 5
posturi si, respectiv, de 4 posturi.
Art. 16
(1) Ministerul Integrarii Europene si Ministerul Afacerilor Externe vor
informa periodic ambasadele Romaniei din tarile membre si candidate la Uniunea
Europeana asupra stadiului pregatirilor in vederea aderarii Romaniei la aceasta
organizatie.
(2) Ambasadele prevazute la alin. (1) vor informa Ministerul Afacerilor
Externe si Ministerul Integrarii Europene cu privire la activitatile si
initiativele privind integrarea europeana, intreprinse de tarile membre si
candidate la Uniunea Europeana.
Art. 17
Ministerul Integrarii Europene coordoneaza, in numele Guvernului,
activitatea Institutului European din Romania, prevazut in anexa nr. 2.
Art. 18
(1) Stabilirea numarului maxim de autoturisme si a consumului lunar de
carburanti se face potrivit dispozitiilor legale in vigoare.
(2) Ministerul Integrarii Europene are in dotare, pentru activitati
specifice, 3 autoturisme cu un consum lunar de carburant de 450 litri pentru
fiecare autoturism.
Art. 19
(1) In structura Ministerului Integrarii Europene se organizeaza:
- Autoritatea de Management pentru Programul Operational Regional;
- Unitatea de Coordonare pentru Initiativa Comunitara INTERREG.
(2) Autoritatea de Management pentru Programul Operational Regional
indeplineste atributiile stabilite prin Hotararea Guvernului nr. 1.555/2002
privind desemnarea institutiilor si organismelor responsabile cu coordonarea,
implementarea si gestionarea asistentei financiare comunitare prin
instrumentele structurale.
(3) Atributiile Unitatii de Coordonare pentru Initiativa Comunitara
INTERREG vor fi stabilite prin hotarare a Guvernului.
(4) Autoritatea de Management pentru Programul Operational Regional va
functiona cu un numar total de 204 posturi in anul 2005, din care 142 de
posturi in anul 2004.
(5) Numarul de posturi prevazut la alin. (4) se asigura prin suplimentarea
acestuia, cu incadrarea in numarul total de posturi aprobat prin legile
bugetare anuale.
Art. 20
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 21
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 734/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului
Integrarii Europene, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.
479 din 4 iulie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul integrarii europene,
Alexandru Farcas
Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoana
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Elena Dumitru
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1 *1)
*1) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
Ministerul Integrarii Europene
Numar maxim de posturi = 303
(exclusiv demnitarii, cabinetele
ministrilor
si Corpul consilierilor de integrare)
______________
_______________________ | |
| CABINETUL MINISTRULUI |___| MINISTRU |
|_______________________| |______________|
|
______________ |
___________ | MINISTRU- | | __________________________
|CABINETUL | | DELEGAT | | | COMPARTIMENTUL INFORMATII|...
|MINISTRULUI|___|Negociator-sef|___| __| CLASIFICATE*) | :
| -DELEGAT | | cu U.E. | | | |__________________________| :
|___________| |______________| | | __________________________ :
| |_____|__| AUDIT PUBLIC*) |..:..
| | | |__________________________| : :
| | | __________________________ : :
| | |__| CORPUL DE CONTROL AL | : :
| | | MINISTRULUI |..: :
| | |__________________________| :
| | :
| | :
__________________| | :
| _____________|__________________ :
______|_______ ____|_____ _____|____ ____|_____ :
|NEGOCIATOR-SEF| | SECRETAR | | SECRETAR | | SECRETAR | :
|ADJUNCT CU | | DE STAT | | GENERAL | ____| DE STAT |_________ :
|U.E. | | | | | | | | | :
|______________| |__________| |__________| | |__________| | :
| | |: | | | :
|..............|.............|:.......|.........|...............|......:
|: |: | |: |: |:
|: |: ____|___ |: ______|:______ |:
|: |: |SECRETAR| |: |DIR. GEN. DE | |:
|: |: |GENERAL | |: |DEZVOLTARE | |:
|: |: |ADJUNCT | |: |REGIONALA*)| |:
|: |: |________| |: |______________| |:
|: |: | |: | |:
___|:__ ___|:__ ___|___ |: __|____ __|:___
|MODUL 1| |MODUL 2| |MODUL 3| |: |MODUL 4| |MODUL 5|
|_______| |_______| |_______| |: |_______| |_______|
__________|_________
|DIRECTIA COOPERARE |
|TRANSFRONTALIERA*)|
|____________________|
MODUL 1
__________________
| NEGOCIATOR-SEF |
| ADJUNCT CU U.E. |
|__________________|
_________________|_______________
_________|__________ ______________|______________
| DIRECTIA NEGOCIERI | | DIRECTIA NEGOCIERI POLITICI |
| PIATA INTERNA | | COMUNITARE, MONITORIZARE SI |
| | | COMUNICARE CU STATELE |
| | | MEMBRE U.E. SI CANDIDATE |
|____________________| |_____________________________|
MODUL 2
__________________
| SECRETAR DE STAT |
|__________________|
_________________|_________________
_____|_____ _______|______ ______|_________
| DIRECTIA | | DIRECTIA | | COMPARTIMENTUL |
| EVALUAREA | | ARMONIZARE | | LEGISLATIE |
| PREGATIRII| | LEGISLATIVA | | COMUNITARA SI |
| PENTRU | | CU ACQUIS-UL | | RELATIA CU |
| ADERARE | | COMUNITAR | | PARLAMENT*) |
|___________| |______________| |________________|
MODUL 3
_________________
| SECRETAR |
| GENERAL |
|_________________|
________|________
| SECRETAR |
| GENERAL ADJUNCT |
|_________________|
__________________________________|_____________________________________
____|_____ | _____|____ | _______|________ | ________|________ |
| DIRECTIA | | | DIRECTIA | | | COMPARTIMENTUL | | | CORPUL | |
| RESURSE | | | PLATI | | | JURIDIC*) | | | CONSILIERILOR DE| |
| UMANE SI | | | PROGRAME | | | | | | INTEGRARE*) | |
| RELATII | | | | | | | | | | |
| EXTERNE | | | | | | | | | | |
|__________| | |__________| | |________________| | |_________________| |
| | | _____|
________|______ ______|________ ________|________ _____|______
| DIRECTIA | | DIRECTIA | | DIRECTIA PENTRU | | DIRECTIA
|
| BUGET SI | | LOGISTICA SI | | TEHNOLOGIA | | COMUNICARE
|
| FINANCIAR- | | ADMINISTRATIE | | INFORMATIEI | | PUBLICA
|
| CONTABILITATE | | | | | |
|
|_______________| |_______________| |_________________|
|____________|
MODUL 4
__________________
| SECRETAR DE STAT |
|__________________|
________|_________
| DIR. GEN. DE |
| DEZVOLTARE |
| REGIONALA*) |
|__________________|
___________________________|___________________________
_____|_____ _______|______ ______|_______ _______|______
| DIRECTIA | | DIRECTIA | | DIRECTIA | | DIRECTIA |
| ASISTENTA | | POLITICI | | IMPLEMENTARE | | MONITORIZARE |
| TEHNICA | | REGIONALE SI | | | | |
| | | PROGRAMARE | | | | |
|___________| |______________| |______________| |______________|
MODUL 5
__________________
| SECRETAR DE STAT |
|__________________|
_______________|_________________
_____________|____________ _____________|_____________
| COMPARTIMENT CONTROL | | COMPARTIMENT VERIF. |
| FINANCIAR PREV. INTERN*) | | TEHNICA SI CONFORMITATE*) |
|__________________________| |___________________________|
-----------
*) Se organizeaza la nivel de servicii sau birouri.
*) Este organizat potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 19/2003,
aprobata cu modificari prin Legea nr. 272/2003.
*) Se organizeaza ca Unitate de Coordonare pentru Initiativa Comunitara
INTERREG.
*) Se organizeaza ca Autoritate de Management pentru Programul Operational
Regional.
ANEXA 2
Institutii aflate in coordonarea Ministerului Integrarii Europene
Institutul European din Romania