E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
Hotărârea 734 2003 abrogat de articolul 21 din actul Hotărârea 402 2004
Articolul 3 din actul Hotărârea 734 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 39 2004
Articolul 6 din actul Hotărârea 734 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 39 2004
Articolul 7 din actul Hotărârea 734 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 39 2004
Articolul 10 din actul Hotărârea 734 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 39 2004
Articolul 18 din actul Hotărârea 734 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 39 2004
Articolul 19 din actul Hotărârea 734 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 39 2004
Articolul 22 din actul Hotărârea 734 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 39 2004
Articolul 1 din actul Hotărârea 734 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 39 2004
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 734 din  3 iulie 2003

privind organizarea si functionarea Ministerului Integrarii Europene

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 479 din  4 iulie 2003


SmartCity3


    In temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 26 si art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, cu modificarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    (1) Ministerul Integrarii Europene se organizeaza si functioneaza ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, in subordinea Guvernului, care asigura fundamentarea si coordonarea procesului de pregatire a aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, precum si conducerea negocierilor de aderare.
    (2) Ministerul Integrarii Europene este minister de sinteza, cu personalitate juridica.
    (3) Ministerul Integrarii Europene are sediul in municipiul Bucuresti, str. Apolodor nr. 17, latura Nord, sectorul 5, si dispune de spatii corespunzatoare desfasurarii activitatii sale si in imobilul din Bd. Libertatii nr. 12, etajele IV si V, sectorul 5.
    Art. 2
    Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate, Ministerul Integrarii Europene exercita urmatoarele functii:
    a) de strategie, prin care se asigura elaborarea strategiei de punere in aplicare a Programului de guvernare in domeniul integrarii europene;
    b) de reglementare, prin care se asigura elaborarea cadrului normativ si institutional pentru realizarea obiectivelor strategice din domeniul sau de activitate;
    c) de reprezentare, prin care se asigura, in numele statului sau al Guvernului Romaniei, reprezentarea pe plan intern si extern in domeniul sau de activitate;
    d) de autoritate de stat, prin care se asigura urmarirea si controlul transpunerii reglementarilor comunitare in legislatia nationala, precum si aplicarea si respectarea reglementarilor legale privind organizarea si functionarea institutiilor care isi desfasoara activitatea in subordinea sau sub autoritatea sa;
    e) de administrare, prin care se asigura administrarea patrimoniului sau, potrivit dispozitiilor legale.
    Art. 3
    Ministerul Integrarii Europene are urmatoarele atributii principale:
    a) coordoneaza relatiile ministerelor si ale altor organe de specialitate ale administratiei publice centrale romane cu institutiile Uniunii Europene si cu statele membre ale acesteia in procesul de aderare a Romaniei la Uniunea Europeana;
    b) asigura, sprijina sau coordoneaza, dupa caz, indeplinirea obligatiilor care decurg din dispozitiile Acordului european instituind o asociere intre Romania, pe de o parte, si Comunitatile Europene si statele membre ale acestora, pe de alta parte, ratificat de Romania prin Legea nr. 20/1993, denumit in continuare Acordul european, precum si activitatile desfasurate de partea romana in cadrul institutiilor create prin acest acord;
    c) conduce si coordoneaza activitatea Delegatiei nationale pentru negocierea aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, precum si procesul negocierilor de aderare in ansamblul sau, prin corelarea actiunilor sale specifice cu ministerele si cu celelalte autoritati ale administratiei publice;
    d) fundamenteaza si coordoneaza procesul de pregatire a aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, indeplinind urmatoarele atributii specifice:
    1. elaboreaza, impreuna cu ministerele si cu celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale, propuneri privind politica guvernamentala de integrare europeana a Romaniei;
    2. colaboreaza cu celelalte ministere in vederea elaborarii programelor care vizeaza pregatirea pentru aderare si urmareste transpunerea in practica a acestora;
    3. elaboreaza, avizeaza, prezinta si sustine in relatia cu institutiile Uniunii Europene, impreuna cu ministerele implicate, Programul national de dezvoltare, Programul national pentru agricultura si dezvoltare rurala, precum si alte programe;
    4. avizeaza tratatele, acordurile, conventiile si alte intelegeri internationale, pe care le propun spre incheiere ministerele si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale, cu Uniunea Europeana, cu statele membre ale Uniunii Europene, cu statele candidate pentru aderarea la Uniunea Europeana sau cu entitati aflate sub jurisdictia acestora;
    5. avizeaza propunerile de strategii sectoriale de pregatire pentru aderarea Romaniei la Uniunea Europeana;
    6. asigura presedintia si secretariatul partii romane la lucrarile Comitetului de asociere prevazut de Acordul european;
    7. asigura presedintia si secretariatul partii romane in subcomitetele de asociere prevazute de Acordul european, colaborand cu ministerele si cu celelalte autoritati ale administratiei publice centrale in pregatirea acestor subcomitete;
    8. coordoneaza elaborarea documentelor de raportare a realizarilor inregistrate in pregatirea pentru aderarea Romaniei la Uniunea Europeana;
    9. elaboreaza si/sau coordoneaza documentele supuse dezbaterii Comitetului interministerial pentru integrare europeana si asigura monitorizarea indeplinirii hotararilor luate in acest cadru;
    10. asigura secretariatul Comitetului interministerial pentru integrare europeana;
    e) urmareste asigurarea compatibilitatii si coerentei diferitelor programe si actiuni guvernamentale in materie de dezvoltare, restructurare si reforma cu obiectivele aderarii la Uniunea Europeana;
    f) programeaza, coordoneaza si monitorizeaza utilizarea asistentei financiare nerambursabile acordate Romaniei de Uniunea Europeana si statele membre ale acesteia si indeplineste rolul de coordonator national al asistentei in relatia cu Uniunea Europeana si statele membre ale acesteia, asigurand:
    1. stabilirea, impreuna cu ministerele si organele de specialitate ale administratiei publice centrale, a prioritatilor dezvoltarii, in concordanta cu programul de guvernare, pe baza carora acestea vor elabora propunerile de proiecte de finantare din fondurile de preaderare;
    2. programarea asistentei financiare, impreuna cu celelalte institutii guvernamentale interesate, precum si elaborarea de programe indicative cu donatorii, in concordanta cu Strategia Guvernului de reforma economica si sociala si pe baza solicitarilor primite de la institutiile si organizatiile beneficiare;
    3. colaborarea cu secretarii de stat pentru integrare europeana si relatii externe din ministere, care raspund de coordonarea elaborarii proiectelor cu asistenta financiara din partea Uniunii Europene in domeniul specific de activitate si care participa la corelarea acestora cu prioritatile nationale si sectoriale;
    4. cooperarea cu institutiile publice competente, cu organismele statelor donatoare, in vederea stabilirii eligibilitatii proiectelor pentru finantare, in cadrul asistentei financiare bilaterale;
    5. cooperarea in derularea proiectelor cu institutiile beneficiare, in vederea evitarii blocajelor, suprapunerilor, paralelismelor si a asigurarii convergentei cu strategia Guvernului;
    6. crearea si exploatarea sistemului informatic de monitorizare si evaluare a programelor de asistenta financiara;
    7. organizarea Comitetului comun de monitorizare Romania - Uniunea Europeana a asistentei, a subcomitetelor sectoriale si asigurarea secretariatelor acestora;
    8. asigurarea coordonarii procesului de evaluare initiala, intermediara si finala a programelor si proiectelor PHARE;
    9. coordonarea procesului de monitorizare a participarii Romaniei la initiativele si programele comunitare;
    g) asigura managementul tehnic si financiar pentru proiectele din cadrul Acordului privind programul de cooperare economica pe 5 ani incheiat intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Elene;
    h) asigura coordonarea, raportarea, monitorizarea si evaluarea Programului special de preaderare pentru agricultura si dezvoltare rurala (SAPARD) si indeplineste functia de Autoritate de Management, asigurand:
    1. evaluarea Programului SAPARD;
    2. stabilirea, impreuna cu institutiile implicate, a indicatorilor de monitorizare si configuratia bazei de date specifice;
    3. constituirea, la nivel national, a sistemului de colectare si de prelucrare a informatiilor necesare procesului de monitorizare si evaluare a Programului SAPARD;
    4. informarea Comitetului de monitorizare asupra progreselor implementarii masurilor si submasurilor din program;
    5. intocmirea de rapoarte lunare asupra modului de derulare a Programului SAPARD;
    6. elaborarea, pe baza informatiilor primite de la institutiile implicate in Programul SAPARD, a rapoartelor anuale si finale privind derularea acestuia;
    7. participarea la procesul de diseminare a informatiilor si de constientizare a opiniei publice cu privire la Programul SAPARD;
    8. indeplinirea altor atributii, conform prevederilor Acordului multianual de finantare in vederea implementarii Programului national pentru agricultura si dezvoltare rurala;
    i) organizeaza Comitetul de monitorizare a Programului SAPARD si asigura secretariatul acestuia;
    j) coordoneaza si monitorizeaza activitatea de dezvoltare regionala, scop in care:
    1. elaboreaza Planul national de dezvoltare, potrivit strategiilor si planurilor regionale de dezvoltare si strategiilor si programelor sectoriale ale autoritatilor administratiei publice centrale, fundamentand pe aceasta baza fondurile de tip structural alocate de Uniunea Europeana in perioada de preaderare si fondurile structurale si de coeziune dupa aderare;
    2. urmareste realizarea obiectivelor de coeziune economica si sociala, in scopul diminuarii decalajelor in dezvoltarea regiunilor si a zonelor tarii, al intaririi capacitatii competitive a fiecarei regiuni;
    3. asigura coordonarea implementarii politicii nationale de dezvoltare pe ansamblul tarii, pe regiuni si zone;
    4. analizeaza si propune Consiliului National pentru Dezvoltare Regionala finantarea programelor si proiectelor de dezvoltare regionala; elaboreaza programe de sprijin al regiunilor pentru a dobandi mijloacele necesare in vederea restructurarii, modernizarii si dezvoltarii acestora;
    5. elaboreaza prioritatile, criteriile si procedurile necesare in vederea finantarii si monitorizarii programelor si proiectelor din domeniul sau de activitate;
    6. asigura managementul financiar si tehnic al Fondului national pentru dezvoltare regionala si al fondurilor de tip structural pentru realizarea coeziunii economice si sociale, in conformitate cu Planul national de dezvoltare;
    7. colaboreaza cu Ministerul Afacerilor Externe in realizarea obiectivelor de cooperare externa a regiunilor de dezvoltare de tip transfrontalier, interregional sau la nivelul euroregiunilor;
    8. reprezinta Guvernul in relatia cu Uniunea Europeana si cu alte organizatii internationale in domeniul sau de activitate, pentru elaborarea si implementarea de politici de coeziune economica si sociala si de programe privind dezvoltarea regionala;
    9. colaboreaza cu organizatiile interne sau internationale care sprijina dezvoltarea regionala, cu camerele de comert si industrie si cu alti reprezentanti ai mediilor de afaceri, pentru elaborarea programelor din domeniul sau de activitate;
    10. asigura, la solicitarea Consiliului National pentru Dezvoltare Regionala sau din proprie initiativa, elaborarea de studii si analize si face recomandari privind modul de realizare a obiectivelor din domeniul sau de activitate;
    11. initiaza, elaboreaza si avizeaza, dupa caz, impreuna cu alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, proiecte de acte normative si de acorduri internationale in domeniul sau de activitate;
    12. auditeaza gestionarea fondurilor constituite in conditiile art. 9 alin. (2) din Legea nr. 151/1998 privind dezvoltarea regionala in Romania, cu modificarile ulterioare, potrivit atributiilor ce ii revin in utilizarea fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru dezvoltare regionala, precum si in calitatea sa de agentie de implementare a programului PHARE - Coeziune economica si sociala; avizeaza statutul de organizare si functionare al agentiilor pentru dezvoltare regionala;
    13. asigura presedintia si secretariatul Consiliului National pentru Dezvoltare Regionala;
    k) coordoneaza programarea si asigura monitorizarea Instrumentului pentru politici structurale de preaderare (ISPA), asigurand:
    1. coordonarea, la nivel national, a activitatilor privind derularea Programului ISPA;
    2. organizarea Comitetului de monitorizare a Programului ISPA si asigurarea secretariatului acestuia;
    3. evaluarea si avizarea strategiilor sectoriale pentru Programul ISPA;
    4. evaluarea, avizarea si transmiterea la Comisia Europeana a aplicatiilor in vederea finantarii acestora prin Programul ISPA;
    5. monitorizarea implementarii proiectelor ISPA in conformitate cu prevederile memorandumurilor de finantare;
    6. verificarea si transmiterea rapoartelor de monitorizare la Comisia Europeana;
    7. indeplinirea altor atributii conform prevederilor memorandumurilor de finantare;
    l) urmareste, in colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, procesul de reforma a institutiilor si politicilor Uniunii Europene si propune masurile ce decurg din acestea pentru autoritatile romane;
    m) colaboreaza cu Ministerul Afacerilor Externe la organizarea reuniunilor informale ale ministrilor de resort ai statelor membre ale Uniunii Europene si ai statelor candidate la aderare, in functie de calendarul si de tematica stabilite de Consiliul de Afaceri Generale al Uniunii Europene;
    n) avizeaza, in mod obligatoriu, proiectele de acte normative care urmaresc armonizarea legislatiei nationale cu cea comunitara. Initiatorii proiectelor de acte normative vor include, in mod obligatoriu, in cuprinsul documentelor de prezentare si motivare a proiectelor mentiuni exprese privind denumirea reglementarilor comunitare armonizate, dispozitiile acestora care sunt transpuse in cuprinsul respectivelor proiecte, precum si indicarea masurilor viitoare de implementare;
    o) coordoneaza evaluarea gradului de compatibilitate a legislatiei nationale in vigoare cu actele normative comunitare si formuleaza propuneri in vederea accelerarii procesului de armonizare si implementare;
    p) propune Guvernului, in vederea sustinerii in fata Parlamentului, lista cuprinzand actele normative prioritare, insotita de fundamentarea necesara, in vederea accelerarii procesului de aderare la Uniunea Europeana;
    r) initiaza masuri si participa, impreuna cu institutiile de profil, la elaborarea programelor menite sa sprijine pregatirea profesionala a functionarilor publici, precum si a agentilor economici, in domeniul integrarii europene;
    s) stabileste, impreuna cu ministerele si cu celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale, sistemul de date, informatii si raporturi periodice privind reflectarea evolutiei integrarii europene, pe care le supune analizei si, dupa caz, aprobarii Guvernului;
    s) asigura informarea, sub forma unor publicatii periodice, asupra evolutiei procesului national si european de integrare si urmareste promovarea valorilor si a spiritului european in cadrul societatii civile;
    t) organizeaza, impreuna cu ministerele si cu celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale, dupa caz, actiuni pentru familiarizarea opiniei publice din Romania cu efectele procesului de aderare;
    t) promoveaza, in colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, strategia de informare, comunicare si imagine in statele membre ale Uniunii Europene si in statele candidate la aderare privind evolutia procesului de pregatire a Romaniei pentru aderare;
    u) asigura dialogul social pe problemele integrarii europene cu organizatiile patronale si sindicale reprezentative la nivel national, potrivit legii;
    v) indeplineste orice alte atributii din domeniul sau de activitate, stabilite prin acte normative.
    Art. 4
    In cadrul Ministerului Integrarii Europene se organizeaza Corpul consilierilor de integrare, in coordonarea directa a ministrului integrarii europene, cu atributii in domeniul realizarii programelor si reformelor necesare pregatirii aderarii Romaniei la Uniunea Europeana.
    Art. 5
    Ministerul Integrarii Europene supune dezbaterii Guvernului, periodic, rapoarte privind negocierile cu Uniunea Europeana, stadiul pregatirii pentru aderare, modul de utilizare a asistentei financiare nerambursabile, evaluarea gradului de armonizare a legislatiei romane cu reglementarile comunitare, precum si masurile corespunzatoare.
    Art. 6
    (1) Ministrul integrarii europene conduce activitatea Ministerului Integrarii Europene, reprezinta ministerul in raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritati publice si organizatii interne si internationale, in justitie, precum si cu persoane fizice si juridice romane si straine. Ministrul integrarii europene este ordonator principal de credite si indeplineste atributiile generale prevazute la art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor.
    (2) Ministrul integrarii europene este presedintele partii romane la reuniunile Comitetului de asociere Romania - Uniunea Europeana, conducatorul delegatiei Romaniei la Conferinta de aderare la nivel interministerial, presedintele Comitetului interministerial pentru integrare europeana si presedintele Consiliului National pentru Dezvoltare Regionala.
    (3) In exercitarea atributiilor sale ministrul integrarii europene emite ordine si instructiuni, in conditiile legii.
    Art. 7
    (1) Ministrul delegat, negociator-sef pentru aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, este membru al Guvernului, inlocuitor de drept al ministrului integrarii europene.
    (2) Ministrul delegat, negociator-sef pentru aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, este seful Delegatiei nationale pentru negocierea aderarii Romaniei la Uniunea Europeana.
    (3) Organizarea, atributiile si componenta Delegatiei nationale pentru negocierea aderarii Romaniei la Uniunea Europeana sunt stabilite prin hotarare a Guvernului.
    Art. 8
    Ministrul integrarii europene si ministrul delegat, negociator-sef pentru aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, sunt membri, potrivit legii, ai Comitetului Executiv pentru Integrare Europeana.
    Art. 9
    (1) Ministrul integrarii europene si ministrul delegat, negociator-sef pentru aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, sunt ajutati de trei secretari de stat, un negociator-sef adjunct, cu rang de subsecretar de stat, numiti prin decizii ale primului-ministru, precum si de secretarul general si de secretarul general adjunct, numiti in conditiile legii.
    (2) Secretarii de stat exercita atributiile delegate de ministrul integrarii europene.
    (3) Secretarul general al Ministerului Integrarii Europene are atributiile si responsabilitatile prevazute la art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001. Acesta poate indeplini si alte insarcinari prevazute de Regulamentul de organizare si functionare a ministerului ori incredintate de ministrul integrarii europene.
    (4) Atributiile secretarului general adjunct si ale compartimentelor din aparatul Ministerului Integrarii Europene se stabilesc prin Regulamentul de organizare si functionare, care se aproba prin ordin al ministrului integrarii europene.
    Art. 10
    (1) In structura organizatorica a Ministerului Integrarii Europene functioneaza directii generale si directii; in cadrul directiilor, prin ordin al ministrului integrarii europene, pot fi constituite servicii si birouri.
    (2) Structura organizatorica a Ministerului Integrarii Europene este prevazuta in anexa nr. 1 si 1a).
    (3) Numarul maxim de posturi este de 277, exclusiv demnitarii, cabinetele ministrilor si Corpul consilierilor de integrare.
    (4) Statul de functii si structura posturilor pe compartimente, incadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau incetarea raporturilor de serviciu se aproba prin ordin al ministrului integrarii europene.
    Art. 11
    Ministerul Integrarii Europene este incadrat cu functionari publici cu functii specifice ministerului, alti functionari publici si cu personal angajat cu contract individual de munca.
    Art. 12
    (1) Comitetul interministerial pentru integrare europeana este organul operativ de lucru, care coordoneaza, analizeaza si dezbate documentele elaborate de institutiile cu responsabilitati privind aderarea la Uniunea Europeana si discuta orice alte probleme legate de bunul mers al proceselor de pregatire a aderarii.
    (2) Comitetul interministerial pentru integrare europeana este constituit din secretarii de stat pentru integrare europeana din ministere si responsabilii din celelalte institutii cu atributii in domeniu.
    (3) Comitetul interministerial pentru integrare europeana analizeaza si rezolva punctual problemele aparute in derularea programelor de pregatire a aderarii la Uniunea Europeana si realizeaza planificarea curenta si de perspectiva a acestor activitati.
    (4) Comitetul interministerial pentru integrare europeana se intruneste, de regula, lunar.
    (5) La lucrarile Comitetului interministerial pentru integrare europeana, care se desfasoara in plen si in grupe de lucru, pot fi invitati ministri, reprezentanti ai partenerilor sociali, ai societatii civile si ai altor grupuri de interese.
    Art. 13
    (1) In coordonarea activitatii diplomatice a Misiunii permanente a Romaniei pe langa Uniunea Europeana, Ministerul Afacerilor Externe se consulta permanent cu Ministerul Integrarii Europene.
    (2) Ministerul Integrarii Europene desemneaza, cu avizul Ministerului Afacerilor Externe, prin ordin al ministrului integrarii europene, dintre specialistii sai, consilieri si/sau experti care isi vor desfasura activitatea in cadrul Misiunii permanente a Romaniei pe langa Uniunea Europeana, pentru indeplinirea atributiilor specifice ale acestuia privind negocierea aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, pregatirea pentru aderare si armonizarea legislatiei romane cu reglementarile comunitare.
    (3) Personalul prevazut la alin. (2) isi desfasoara activitatea sub indrumarea comuna a ministrului afacerilor externe si a ministrului integrarii europene. Acesta este supus autoritatii sefului misiunii diplomatice, fiind investit atat cu atributii de consiliere a acestuia, cat si cu atributii stabilite de Ministerul Integrarii Europene.
    (4) Pe durata misiunii lor functionarii publici desemnati de Ministerul Integrarii Europene sa isi desfasoare activitatea in cadrul Misiunii permanente a Romaniei pe langa Uniunea Europeana sunt detasati la Ministerul Afacerilor Externe, potrivit legii.
    Art. 14
    (1) Ministerul Integrarii Europene poate desemna, cu avizul Ministerului Afacerilor Externe, pe langa ambasada Romaniei din tara care detine presedintia Uniunii Europene, pe durata acesteia, un reprezentant din randul personalului sau pentru a informa sistematic, prin intermediul sefului misiunii diplomatice, asupra pozitiilor presedintiei Uniunii Europene. Pe durata misiunii sale reprezentantul Ministerului Integrarii Europene este detasat la Ministerul Afacerilor Externe.
    (2) In cadrul ambasadelor Romaniei din tarile membre si din tarile candidate la Uniunea Europeana, Ministerul Integrarii Europene va desemna, cu avizul Ministerului Afacerilor Externe, cate un reprezentant al sau, prin detasare la Ministerul Afacerilor Externe, care va informa permanent despre evolutiile ce se inregistreaza in aceste tari in domeniul integrarii europene.
    Art. 15
    Numarul maxim de posturi pentru personalul detasat, necesar desfasurarii activitatilor prevazute la art. 13 alin. (2) - (4) si la art. 14, este de 5 posturi si, respectiv, de 4 posturi.
    Art. 16
    (1) Ministerul Integrarii Europene si Ministerul Afacerilor Externe vor informa periodic ambasadele Romaniei din tarile membre si din tarile candidate la Uniunea Europeana asupra stadiului pregatirilor in vederea aderarii Romaniei la aceasta organizatie.
    (2) Ambasadele prevazute la alin. (1) vor informa Ministerul Afacerilor Externe si Ministerul Integrarii Europene cu privire la activitatile si initiativele privind integrarea europeana, intreprinse de tarile membre si candidate.
    Art. 17
    Ministerul Integrarii Europene coordoneaza, in numele Guvernului, activitatea Institutului European din Romania prevazut in anexa nr. 2.
    Art. 18
    Stabilirea numarului maxim de autoturisme si a consumului lunar de carburanti se face potrivit dispozitiilor legale in vigoare.
    Art. 19
    (1) In structura Ministerului Integrarii Europene se organizeaza, la nivel de directii generale, Autoritatea de Management pentru Cadrul de Sprijin Comunitar, Autoritatea de Management pentru Programul Operational Regional si, la nivel de serviciu, Unitatea de Coordonare pentru Fondul de Coeziune, prevazute in anexele nr. 1 si 1a).
    (2) Autoritatea de Management pentru Cadrul de Sprijin Comunitar si Autoritatea de Management pentru Programul Operational Regional indeplinesc atributiile stabilite prin Hotararea Guvernului nr. 1.555/2002 privind desemnarea institutiilor si organismelor responsabile cu coordonarea, implementarea si gestionarea asistentei financiare comunitare prin instrumentele structurale.
    (3) Autoritatea de Management pentru Cadrul de Sprijin Comunitar va deveni operationala incepand cu anul 2004 si va functiona cu un numar total de 70 de posturi in anul 2005, din care 20 de posturi in anul 2004, iar Autoritatea de Management pentru Programul Operational Regional va deveni operationala incepand cu anul 2004 si va functiona cu un numar total de 204 posturi in anul 2005, din care 142 de posturi in anul 2004. Unitatea de Coordonare pentru Fondul de Coeziune va functiona, incepand cu anul 2005, cu un numar de 8 posturi.
    (4) Numarul de posturi prevazut la alin. (3) se asigura prin suplimentarea acestuia, cu incadrarea in numarul total de posturi aprobat prin legile bugetare anuale.
    (5) Structura functiilor publice si structura organizatorica a Autoritatii de Management pentru Cadrul de Sprijin Comunitar, a Autoritatii de Management pentru Programul Operational Regional si a Unitatii de Coordonare pentru Fondul de Coeziune vor fi definitivate pana la data de 1 septembrie 2003.
    Art. 20
    Personalul preluat de Ministerul Integrarii Europene de la fostul Minister al Dezvoltarii si Prognozei ca urmare a aplicarii Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor masuri privind infiintarea, organizarea si reorganizarea sau functionarea unor structuri in cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administratiei publice centrale si a unor institutii publice se considera transferat si i se va aplica nivelul de salarizare, dupa caz, al functiilor specifice Ministerului Integrarii Europene sau cel avut la Ministerul Dezvoltarii si Prognozei pana la intrarea in vigoare a noilor reglementari privind salarizarea personalului din institutiile publice.
    Art. 21
    Ministerul Integrarii Europene va prelua, pe baza de protocol, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, imobilul din municipiul Bucuresti, Bd. Libertatii nr. 12, et. IV si V, sectorul 5, detinut de fostul Minister al Dezvoltarii si Prognozei, impreuna cu mobilierul, birotica si tehnica de calcul din dotare.
    Art. 22
    Anexele nr. 1, 1a) si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 23
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 1.075/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Integrarii Europene, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 701 din 5 noiembrie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul integrarii europene,
                         Hildegard Carola Puwak

                         p. Ministrul afacerilor externe,
                         Cristian Diaconescu,
                         secretar de stat

                         Ministrul administratiei si internelor,
                         Ioan Rus

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

                         Ministrul muncii,
                         solidaritatii si familiei,
                         Elena Dumitru

    ANEXA 1 *1)

    *1) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.

                         Ministerul Integrarii Europene

    Numarul maxim de posturi = 277
    (exclusiv demnitarii, cabinetele ministrilor
    si Corpul consilierilor de integrare)

                                _____________
                               |  MINISTRU   |
                               |_____________|
                                      |         __________________________
         _______________________      |        | COMPARTIMENTUL INFORMARE,|_
        | CABINETUL MINISTRULUI |_____|      __| RELATII CU PUBLICUL      | |
        |_______________________|     |     |  | SI MASS-MEDIA            | :
                                      |     |  |__________________________| |
                                      |     |   __________________________  :
                     ___________      |     |  | COMPARTIMENTUL           | |
     ___________    |MINISTRU-  |     |_____|__| INFORMATII CLASIFICATE   |_:_
    |CABINETUL  |   |DELEGAT    |     |     |  |__________________________| | |
    |MINISTRULUI|___|Negociator |_____|     |   __________________________  : :
    |DELEGAT    |   |sef cu U.E.|     |     |__| AUDIT PUBLIC INTERN      |_| |
    |___________|   |___________|     |        |__________________________|   :
        ______________|               |                        ._._._._._._._.|
       |               _______________|_______________________:____ _ _ _ _ _ _
 ______|_______   ____|___ |      |   ___|____   ____|___   __|__|__        |  |
|NEGOCIATOR-SEF| |SECRETAR||      |  |SECRETAR| |SECRETAR| |SECRETAR|       |  |
|ADJUNCT CU    | |DE STAT ||      |  |DE STAT | |DE STAT | |GENERAL |       |  |
|U.E.          | |        ||      |  |        | |        | |        |       |  |
|______________| |________||      |  |________| |________| |________|       |  |
       |             |     | _____|_____   |        |       ____|___        |  |
       |             |     ||DIRECTIA   |  |        |      |SECRETAR|       |  |
       |             |     ||GENERALA DE|  |        |      |GENERAL |       |  |
       |             |     ||POLITICI SI|  |        |      |ADJUNCT |       |  |
       |             |     ||PROGRAME DE|  |        |      |________|       |  |
       |             |     ||DEZVOLTARE |  |        |           |           |  |
       |             |     ||REGIONALA  |  |        |           |           |  |
       |             |     ||___________|  |        |           |           |  |
       |             |_ _ _|_ _ _ |_ _ _ _ |_ _ _ _ |_ _ _ _ _ _|_ _ _      |  |
       |  _._._._._._|._._.|_._._.|._._._._|._._._._|_._._._._._|     |     |  |
    ___|_:_       ___|_|_  |   ___|_|_   __|__|_    |        ___|___  |     |  |
   |MODUL 1|     |MODUL 2| |  |MODUL 3| |MODUL 4|   |       |MODUL 5| |     |  |
   |_______|     |_______| |  |_______| |_______|   |       |_______| |     |  |
                   ________|_______        _________|__     __________|_ _  |  |
                  |DIRECTIA        |      |DIRECTIA DE |   |AUTORITATEA DE| |  |
                  |COOPERARE       |      |MONITORIZARE|   |MANAGEMENT    | |  |
                  |TRANSFRONTALIERA|      |IN SISTEM   |   |PENTRU CADRUL | |  |
                  |________________|      |INFORMATIC A|   |DE SPRIJIN    | |  |
                                          |FONDURILOR  |   |COMUNITAR*  | |  |
                                          |COMUNITARE  |   |              | |  |
                                          |____________|   |______________| |  |
                                                       _____________________|  |
                                                      |                 _______|
                                             _________|_______    _____|_____
                                            |AUTORITATEA DE   |  |UNITATEA DE|
                                            |MANAGEMENT PENTRU|  |COORDONARE |
                                            |PROGRAMUL        |  |PENTRU     |
                                            |OPERATIONAL      |  |FONDUL DE  |
                                            |REGIONAL*      |  |COEZIUNE*|
                                            |_________________|  |___________|

    MODUL 1

                               __________________
                              |  NEGOCIATOR-SEF  |
                              |  ADJUNCT CU U.E. |
                              |__________________|
                       _________________|_______________
             _________|__________         ______________|______________
            | DIRECTIA NEGOCIERI |       | DIRECTIA NEGOCIERI POLITICI |
            | PIATA INTERNA      |       | COMUNITARE, MONITORIZARE SI |
            |                    |       | COMUNICARE CU STATELE       |
            |                    |       | MEMBRE U.E. SI CANDIDATE    |
            |____________________|       |_____________________________|


    MODUL 2
                               __________________
                              | SECRETAR DE STAT |
                              |__________________|
                    ____________________|_____________________
       ____________|_________    _______|____________    _____|_______
      | DIRECTIA COORDONAREA |  | DIRECTIA EVALUAREA |  | DIRECTIA    |
      | PROGRAMELOR DE       |  | PREGATIRII PENTRU  |  | CONTRACTARE |
      | PREADERARE PHARE,    |  | ADERARE            |  | ASISTENTA   |
      | ISPA SI SAPARD*      |  |                    |  | TEHNICA     |
      |______________________|  |____________________|  |_____________|


    MODUL 3
                            _________________________
                           | DIRECTIA GENERALA DE    |
                           | POLITICI SI PROGRAME    |
                           | DE DEZVOLTARE REGIONALA |
                           |_________________________|
                  _____________________|___________________
         ________|________      _______|________      _____|_______
        | DIRECTIA PLANUL |    | DIRECTIA       |    | DIRECTIA     |
        | NATIONAL DE     |    | CONTRACTARE SI |    | IMPLEMENTARE |
        | DEZVOLTARE      |    | MONITORIZARE   |    |              |
        |_________________|    |________________|    |______________|


    MODUL 4
                               __________________
                              | SECRETAR DE STAT |
                              |__________________|
                           ____________|_____________
              ____________|_________        _________|_________
             | DIRECTIA ARMONIZAREA |      | SERVICIUL RELATIA |
             | LEGISLATIEI CU       |      | CU PARLAMENT SI |
             | ACQUISUL COMUNITAR   |      | SOCIETATEA CIVILA |
             |______________________|      |___________________|


    MODUL 5
                              _________________
                             | SECRETAR        |
                             | GENERAL ADJUNCT |
                             |_________________|
        _______________________________|______________________________
  _____|____   _______|_______   ______|_________  ____|_____   ______|________
 | DIRECTIA | | CORPUL        | | DIRECTIA      | | DIRECTIA | | DIRECTIA      |
 | RESURSE  | | CONSILIERILOR | | BUGET SI      | | PLATI    | | ADMINISTRATIE |
 | UMANE SI | | DE            | | FINANCIAR-    | | PROGRAME | | SI CONTENCIOS |
 | RELATII  | | INTEGRARE*   | | CONTABILITATE | |          | |               |
 | EXTERNE  | |               | |               | |          | |               |
 |__________| |_______________| |_______________| |__________| |_______________|

-----------
    *) In cadrul directiei functioneaza, in baza Hotararii Guvernului nr. 339/2001, Autoritatea de Management pentru Programul SAPARD.
    *) Este organizat potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 19/2003, aprobata cu modificari prin Legea nr. 272/2003.
    *) Vor deveni operationale incepand cu anul 2004.

    ANEXA 1a) *1)

    *1) Anexa nr. 1a) este reprodusa in facsimil.

                       Ministerul Integrarii Europene

    AUTORITATEA DE MANAGEMENT PENTRU PROGRAMUL OPERATIONAL REGIONAL, UNITATEA DE COORDONARE PENTRU FONDUL DE COEZIUNE SI AUTORITATEA DE MANAGEMENT PENTRU CADRUL DE SPRIJIN COMUNITAR*)

    *) Vor deveni operationale incepand cu anul 2004.

         _ _ _ _ _ _
        | MINISTRU  |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
        |_ _ _ _ _ _|                 |            _ _ _ _ _|_ _ _ _ _
              |                       |           | SECRETAR DE STAT  |
              |                       |           |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _|
              |                       |                     |
 _ _ _ _ _ _ _|_ _ _ _ _ _ _          |        _ _ _ _ _ _ _|_ _ _ _ _ _ _
| AUTORITATEA DE MANAGEMENT |         |       | AUTORITATEA DE MANAGEMENT |
| PENTRU PROGRAMUL          |         |       | PENTRU CADRUL DE          |
| OPERATIONAL REGIONAL      |         |       | SPRIJIN COMUNITAR         |
|_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _|         |       |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _|
              |                       |                     |
     _ _ _ _ _|_ _ _ _ _              |            _ _ _ _ _|_ _ _ _ _
    | DIRECTOR GENERAL  |             |           | DIRECTOR GENERAL  |
    |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _|             |           |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _|
              |                       |                     |
         _ _ _|_ _ _         _ _ _ _ _|_ _ _ _ _       _ _ _|_ _ _
        |           |       | UNITATEA DE       |     |           |
        |  MODUL 1  |       | COORDONARE PENTRU |     |  MODUL 2  |
        |           |       | FONDUL DE COEZIUNE|     |           |
        |_ _ _ _ _ _|       |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _|     |_ _ _ _ _ _|

     MODUL 1
                           _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
                          | DIRECTOR GENERAL  |
                          |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _|
             _ _ _ _ _ _ _ _|   |     |   |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _
     _ _ _ _|_ _ _   _ _ _ _ _ _|_   _|_ _ _ _ _ _   _ _ _ _ _|_ _ _ _ _
    | DIRECTIA    | | DIRECTIA    | | DIRECTIA    | | DIRECTIA ASISTENTA|
    | PROGRAMARE, | | IMPLEMENTARE| | MONITORIZARE| | TEHNICA SI SUPORT |
    | EVALUARE    | | PROGRAME SI | | SI CONTROL  | | PROGRAME FONDURI  |
    | STRATEGII,  | | COORDONARE  | | FINANCIAR,  | | STRUCTURALE,      |
    | PARTENERIATE| | REGIONALA   | | COMITET DE  | | DEZVOLTARE        |
    |             | |             | | MONITORIZARE| | INSTITUTIONALA,   |
    |             | |             | |             | | TRAINING SI IT    |
    |_ _ _ _ _ _ _| |_ _ _ _ _ _ _| |_ _ _ _ _ _ _| |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _|

     MODUL 2
                           _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
                          | DIRECTOR GENERAL  |
                          |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _|
             _ _ _ _ _ _ _ _|   |     |   |_ _ _ _ _ _ _ _
     _ _ _ _|_ _ _   _ _ _ _ _ _|_   _|_ _ _ _ _ _   _ _ _|_ _ _
    | DIRECTIA    | | DIRECTIA    | | SERVICIUL   | | DIRECTIA  |
    | DE SINTEZA  | | MONITORIZARE| | DE AUDIT    | | MANAGEMENT|
    | SI EVALUARE | |             | | SI CONTROL  | | INFORMATIC|
    |             | |             | | DE SISTEM   | |           |
    |_ _ _ _ _ _ _| |_ _ _ _ _ _ _| |_ _ _ _ _ _ _| |_ _ _ _ _ _|

    ANEXA 2

    Institutii aflate in coordonarea Ministerului Integrarii Europene

      Institutul European din Romania



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 734/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 734 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu