HOTARARE Nr. 734 din 3 iulie 2003
privind organizarea si functionarea Ministerului Integrarii Europene
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 479 din 4 iulie 2003

In temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 26 si art. 40 alin. (1) din
Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a
ministerelor, cu modificarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
(1) Ministerul Integrarii Europene se organizeaza si functioneaza ca organ
de specialitate al administratiei publice centrale, in subordinea Guvernului,
care asigura fundamentarea si coordonarea procesului de pregatire a aderarii
Romaniei la Uniunea Europeana, precum si conducerea negocierilor de aderare.
(2) Ministerul Integrarii Europene este minister de sinteza, cu
personalitate juridica.
(3) Ministerul Integrarii Europene are sediul in municipiul Bucuresti, str.
Apolodor nr. 17, latura Nord, sectorul 5, si dispune de spatii corespunzatoare
desfasurarii activitatii sale si in imobilul din Bd. Libertatii nr. 12, etajele
IV si V, sectorul 5.
Art. 2
Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate, Ministerul
Integrarii Europene exercita urmatoarele functii:
a) de strategie, prin care se asigura elaborarea strategiei de punere in
aplicare a Programului de guvernare in domeniul integrarii europene;
b) de reglementare, prin care se asigura elaborarea cadrului normativ si
institutional pentru realizarea obiectivelor strategice din domeniul sau de
activitate;
c) de reprezentare, prin care se asigura, in numele statului sau al
Guvernului Romaniei, reprezentarea pe plan intern si extern in domeniul sau de
activitate;
d) de autoritate de stat, prin care se asigura urmarirea si controlul
transpunerii reglementarilor comunitare in legislatia nationala, precum si
aplicarea si respectarea reglementarilor legale privind organizarea si
functionarea institutiilor care isi desfasoara activitatea in subordinea sau
sub autoritatea sa;
e) de administrare, prin care se asigura administrarea patrimoniului sau,
potrivit dispozitiilor legale.
Art. 3
Ministerul Integrarii Europene are urmatoarele atributii principale:
a) coordoneaza relatiile ministerelor si ale altor organe de specialitate
ale administratiei publice centrale romane cu institutiile Uniunii Europene si
cu statele membre ale acesteia in procesul de aderare a Romaniei la Uniunea
Europeana;
b) asigura, sprijina sau coordoneaza, dupa caz, indeplinirea obligatiilor
care decurg din dispozitiile Acordului european instituind o asociere intre
Romania, pe de o parte, si Comunitatile Europene si statele membre ale
acestora, pe de alta parte, ratificat de Romania prin Legea nr. 20/1993,
denumit in continuare Acordul european, precum si activitatile desfasurate de
partea romana in cadrul institutiilor create prin acest acord;
c) conduce si coordoneaza activitatea Delegatiei nationale pentru
negocierea aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, precum si procesul
negocierilor de aderare in ansamblul sau, prin corelarea actiunilor sale
specifice cu ministerele si cu celelalte autoritati ale administratiei publice;
d) fundamenteaza si coordoneaza procesul de pregatire a aderarii Romaniei
la Uniunea Europeana, indeplinind urmatoarele atributii specifice:
1. elaboreaza, impreuna cu ministerele si cu celelalte organe de
specialitate ale administratiei publice centrale si locale, propuneri privind
politica guvernamentala de integrare europeana a Romaniei;
2. colaboreaza cu celelalte ministere in vederea elaborarii programelor
care vizeaza pregatirea pentru aderare si urmareste transpunerea in practica a
acestora;
3. elaboreaza, avizeaza, prezinta si sustine in relatia cu institutiile
Uniunii Europene, impreuna cu ministerele implicate, Programul national de
dezvoltare, Programul national pentru agricultura si dezvoltare rurala, precum
si alte programe;
4. avizeaza tratatele, acordurile, conventiile si alte intelegeri
internationale, pe care le propun spre incheiere ministerele si celelalte
organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale, cu
Uniunea Europeana, cu statele membre ale Uniunii Europene, cu statele candidate
pentru aderarea la Uniunea Europeana sau cu entitati aflate sub jurisdictia
acestora;
5. avizeaza propunerile de strategii sectoriale de pregatire pentru
aderarea Romaniei la Uniunea Europeana;
6. asigura presedintia si secretariatul partii romane la lucrarile
Comitetului de asociere prevazut de Acordul european;
7. asigura presedintia si secretariatul partii romane in subcomitetele de
asociere prevazute de Acordul european, colaborand cu ministerele si cu
celelalte autoritati ale administratiei publice centrale in pregatirea acestor
subcomitete;
8. coordoneaza elaborarea documentelor de raportare a realizarilor
inregistrate in pregatirea pentru aderarea Romaniei la Uniunea Europeana;
9. elaboreaza si/sau coordoneaza documentele supuse dezbaterii Comitetului
interministerial pentru integrare europeana si asigura monitorizarea
indeplinirii hotararilor luate in acest cadru;
10. asigura secretariatul Comitetului interministerial pentru integrare
europeana;
e) urmareste asigurarea compatibilitatii si coerentei diferitelor programe
si actiuni guvernamentale in materie de dezvoltare, restructurare si reforma cu
obiectivele aderarii la Uniunea Europeana;
f) programeaza, coordoneaza si monitorizeaza utilizarea asistentei
financiare nerambursabile acordate Romaniei de Uniunea Europeana si statele
membre ale acesteia si indeplineste rolul de coordonator national al asistentei
in relatia cu Uniunea Europeana si statele membre ale acesteia, asigurand:
1. stabilirea, impreuna cu ministerele si organele de specialitate ale
administratiei publice centrale, a prioritatilor dezvoltarii, in concordanta cu
programul de guvernare, pe baza carora acestea vor elabora propunerile de
proiecte de finantare din fondurile de preaderare;
2. programarea asistentei financiare, impreuna cu celelalte institutii
guvernamentale interesate, precum si elaborarea de programe indicative cu
donatorii, in concordanta cu Strategia Guvernului de reforma economica si
sociala si pe baza solicitarilor primite de la institutiile si organizatiile
beneficiare;
3. colaborarea cu secretarii de stat pentru integrare europeana si relatii
externe din ministere, care raspund de coordonarea elaborarii proiectelor cu
asistenta financiara din partea Uniunii Europene in domeniul specific de
activitate si care participa la corelarea acestora cu prioritatile nationale si
sectoriale;
4. cooperarea cu institutiile publice competente, cu organismele statelor
donatoare, in vederea stabilirii eligibilitatii proiectelor pentru finantare,
in cadrul asistentei financiare bilaterale;
5. cooperarea in derularea proiectelor cu institutiile beneficiare, in
vederea evitarii blocajelor, suprapunerilor, paralelismelor si a asigurarii
convergentei cu strategia Guvernului;
6. crearea si exploatarea sistemului informatic de monitorizare si evaluare
a programelor de asistenta financiara;
7. organizarea Comitetului comun de monitorizare Romania - Uniunea
Europeana a asistentei, a subcomitetelor sectoriale si asigurarea
secretariatelor acestora;
8. asigurarea coordonarii procesului de evaluare initiala, intermediara si
finala a programelor si proiectelor PHARE;
9. coordonarea procesului de monitorizare a participarii Romaniei la
initiativele si programele comunitare;
g) asigura managementul tehnic si financiar pentru proiectele din cadrul
Acordului privind programul de cooperare economica pe 5 ani incheiat intre
Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Elene;
h) asigura coordonarea, raportarea, monitorizarea si evaluarea Programului
special de preaderare pentru agricultura si dezvoltare rurala (SAPARD) si
indeplineste functia de Autoritate de Management, asigurand:
1. evaluarea Programului SAPARD;
2. stabilirea, impreuna cu institutiile implicate, a indicatorilor de
monitorizare si configuratia bazei de date specifice;
3. constituirea, la nivel national, a sistemului de colectare si de
prelucrare a informatiilor necesare procesului de monitorizare si evaluare a
Programului SAPARD;
4. informarea Comitetului de monitorizare asupra progreselor implementarii
masurilor si submasurilor din program;
5. intocmirea de rapoarte lunare asupra modului de derulare a Programului
SAPARD;
6. elaborarea, pe baza informatiilor primite de la institutiile implicate
in Programul SAPARD, a rapoartelor anuale si finale privind derularea acestuia;
7. participarea la procesul de diseminare a informatiilor si de
constientizare a opiniei publice cu privire la Programul SAPARD;
8. indeplinirea altor atributii, conform prevederilor Acordului multianual
de finantare in vederea implementarii Programului national pentru agricultura
si dezvoltare rurala;
i) organizeaza Comitetul de monitorizare a Programului SAPARD si asigura
secretariatul acestuia;
j) coordoneaza si monitorizeaza activitatea de dezvoltare regionala, scop
in care:
1. elaboreaza Planul national de dezvoltare, potrivit strategiilor si
planurilor regionale de dezvoltare si strategiilor si programelor sectoriale
ale autoritatilor administratiei publice centrale, fundamentand pe aceasta baza
fondurile de tip structural alocate de Uniunea Europeana in perioada de
preaderare si fondurile structurale si de coeziune dupa aderare;
2. urmareste realizarea obiectivelor de coeziune economica si sociala, in
scopul diminuarii decalajelor in dezvoltarea regiunilor si a zonelor tarii, al
intaririi capacitatii competitive a fiecarei regiuni;
3. asigura coordonarea implementarii politicii nationale de dezvoltare pe
ansamblul tarii, pe regiuni si zone;
4. analizeaza si propune Consiliului National pentru Dezvoltare Regionala
finantarea programelor si proiectelor de dezvoltare regionala; elaboreaza
programe de sprijin al regiunilor pentru a dobandi mijloacele necesare in
vederea restructurarii, modernizarii si dezvoltarii acestora;
5. elaboreaza prioritatile, criteriile si procedurile necesare in vederea
finantarii si monitorizarii programelor si proiectelor din domeniul sau de
activitate;
6. asigura managementul financiar si tehnic al Fondului national pentru
dezvoltare regionala si al fondurilor de tip structural pentru realizarea
coeziunii economice si sociale, in conformitate cu Planul national de
dezvoltare;
7. colaboreaza cu Ministerul Afacerilor Externe in realizarea obiectivelor
de cooperare externa a regiunilor de dezvoltare de tip transfrontalier,
interregional sau la nivelul euroregiunilor;
8. reprezinta Guvernul in relatia cu Uniunea Europeana si cu alte
organizatii internationale in domeniul sau de activitate, pentru elaborarea si
implementarea de politici de coeziune economica si sociala si de programe
privind dezvoltarea regionala;
9. colaboreaza cu organizatiile interne sau internationale care sprijina
dezvoltarea regionala, cu camerele de comert si industrie si cu alti
reprezentanti ai mediilor de afaceri, pentru elaborarea programelor din
domeniul sau de activitate;
10. asigura, la solicitarea Consiliului National pentru Dezvoltare
Regionala sau din proprie initiativa, elaborarea de studii si analize si face
recomandari privind modul de realizare a obiectivelor din domeniul sau de
activitate;
11. initiaza, elaboreaza si avizeaza, dupa caz, impreuna cu alte organe de
specialitate ale administratiei publice centrale, proiecte de acte normative si
de acorduri internationale in domeniul sau de activitate;
12. auditeaza gestionarea fondurilor constituite in conditiile art. 9 alin.
(2) din Legea nr. 151/1998 privind dezvoltarea regionala in Romania, cu
modificarile ulterioare, potrivit atributiilor ce ii revin in utilizarea
fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru dezvoltare regionala, precum si
in calitatea sa de agentie de implementare a programului PHARE - Coeziune
economica si sociala; avizeaza statutul de organizare si functionare al
agentiilor pentru dezvoltare regionala;
13. asigura presedintia si secretariatul Consiliului National pentru
Dezvoltare Regionala;
k) coordoneaza programarea si asigura monitorizarea Instrumentului pentru
politici structurale de preaderare (ISPA), asigurand:
1. coordonarea, la nivel national, a activitatilor privind derularea
Programului ISPA;
2. organizarea Comitetului de monitorizare a Programului ISPA si asigurarea
secretariatului acestuia;
3. evaluarea si avizarea strategiilor sectoriale pentru Programul ISPA;
4. evaluarea, avizarea si transmiterea la Comisia Europeana a aplicatiilor
in vederea finantarii acestora prin Programul ISPA;
5. monitorizarea implementarii proiectelor ISPA in conformitate cu
prevederile memorandumurilor de finantare;
6. verificarea si transmiterea rapoartelor de monitorizare la Comisia
Europeana;
7. indeplinirea altor atributii conform prevederilor memorandumurilor de
finantare;
l) urmareste, in colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, procesul de
reforma a institutiilor si politicilor Uniunii Europene si propune masurile ce
decurg din acestea pentru autoritatile romane;
m) colaboreaza cu Ministerul Afacerilor Externe la organizarea reuniunilor
informale ale ministrilor de resort ai statelor membre ale Uniunii Europene si
ai statelor candidate la aderare, in functie de calendarul si de tematica
stabilite de Consiliul de Afaceri Generale al Uniunii Europene;
n) avizeaza, in mod obligatoriu, proiectele de acte normative care urmaresc
armonizarea legislatiei nationale cu cea comunitara. Initiatorii proiectelor de
acte normative vor include, in mod obligatoriu, in cuprinsul documentelor de
prezentare si motivare a proiectelor mentiuni exprese privind denumirea
reglementarilor comunitare armonizate, dispozitiile acestora care sunt transpuse
in cuprinsul respectivelor proiecte, precum si indicarea masurilor viitoare de
implementare;
o) coordoneaza evaluarea gradului de compatibilitate a legislatiei
nationale in vigoare cu actele normative comunitare si formuleaza propuneri in
vederea accelerarii procesului de armonizare si implementare;
p) propune Guvernului, in vederea sustinerii in fata Parlamentului, lista
cuprinzand actele normative prioritare, insotita de fundamentarea necesara, in
vederea accelerarii procesului de aderare la Uniunea Europeana;
r) initiaza masuri si participa, impreuna cu institutiile de profil, la
elaborarea programelor menite sa sprijine pregatirea profesionala a
functionarilor publici, precum si a agentilor economici, in domeniul integrarii
europene;
s) stabileste, impreuna cu ministerele si cu celelalte organe de
specialitate ale administratiei publice centrale si locale, sistemul de date,
informatii si raporturi periodice privind reflectarea evolutiei integrarii
europene, pe care le supune analizei si, dupa caz, aprobarii Guvernului;
s) asigura informarea, sub forma unor publicatii periodice, asupra
evolutiei procesului national si european de integrare si urmareste promovarea
valorilor si a spiritului european in cadrul societatii civile;
t) organizeaza, impreuna cu ministerele si cu celelalte organe de
specialitate ale administratiei publice centrale si locale, dupa caz, actiuni
pentru familiarizarea opiniei publice din Romania cu efectele procesului de
aderare;
t) promoveaza, in colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, strategia de
informare, comunicare si imagine in statele membre ale Uniunii Europene si in
statele candidate la aderare privind evolutia procesului de pregatire a
Romaniei pentru aderare;
u) asigura dialogul social pe problemele integrarii europene cu
organizatiile patronale si sindicale reprezentative la nivel national, potrivit
legii;
v) indeplineste orice alte atributii din domeniul sau de activitate,
stabilite prin acte normative.
Art. 4
In cadrul Ministerului Integrarii Europene se organizeaza Corpul
consilierilor de integrare, in coordonarea directa a ministrului integrarii
europene, cu atributii in domeniul realizarii programelor si reformelor
necesare pregatirii aderarii Romaniei la Uniunea Europeana.
Art. 5
Ministerul Integrarii Europene supune dezbaterii Guvernului, periodic,
rapoarte privind negocierile cu Uniunea Europeana, stadiul pregatirii pentru
aderare, modul de utilizare a asistentei financiare nerambursabile, evaluarea
gradului de armonizare a legislatiei romane cu reglementarile comunitare,
precum si masurile corespunzatoare.
Art. 6
(1) Ministrul integrarii europene conduce activitatea Ministerului
Integrarii Europene, reprezinta ministerul in raporturile cu celelalte ministere,
cu alte autoritati publice si organizatii interne si internationale, in
justitie, precum si cu persoane fizice si juridice romane si straine. Ministrul
integrarii europene este ordonator principal de credite si indeplineste
atributiile generale prevazute la art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind
organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor.
(2) Ministrul integrarii europene este presedintele partii romane la
reuniunile Comitetului de asociere Romania - Uniunea Europeana, conducatorul
delegatiei Romaniei la Conferinta de aderare la nivel interministerial,
presedintele Comitetului interministerial pentru integrare europeana si
presedintele Consiliului National pentru Dezvoltare Regionala.
(3) In exercitarea atributiilor sale ministrul integrarii europene emite
ordine si instructiuni, in conditiile legii.
Art. 7
(1) Ministrul delegat, negociator-sef pentru aderarea Romaniei la Uniunea
Europeana, este membru al Guvernului, inlocuitor de drept al ministrului
integrarii europene.
(2) Ministrul delegat, negociator-sef pentru aderarea Romaniei la Uniunea
Europeana, este seful Delegatiei nationale pentru negocierea aderarii Romaniei
la Uniunea Europeana.
(3) Organizarea, atributiile si componenta Delegatiei nationale pentru
negocierea aderarii Romaniei la Uniunea Europeana sunt stabilite prin hotarare
a Guvernului.
Art. 8
Ministrul integrarii europene si ministrul delegat, negociator-sef pentru
aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, sunt membri, potrivit legii, ai
Comitetului Executiv pentru Integrare Europeana.
Art. 9
(1) Ministrul integrarii europene si ministrul delegat, negociator-sef
pentru aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, sunt ajutati de trei secretari
de stat, un negociator-sef adjunct, cu rang de subsecretar de stat, numiti prin
decizii ale primului-ministru, precum si de secretarul general si de secretarul
general adjunct, numiti in conditiile legii.
(2) Secretarii de stat exercita atributiile delegate de ministrul
integrarii europene.
(3) Secretarul general al Ministerului Integrarii Europene are atributiile
si responsabilitatile prevazute la art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001.
Acesta poate indeplini si alte insarcinari prevazute de Regulamentul de
organizare si functionare a ministerului ori incredintate de ministrul
integrarii europene.
(4) Atributiile secretarului general adjunct si ale compartimentelor din
aparatul Ministerului Integrarii Europene se stabilesc prin Regulamentul de
organizare si functionare, care se aproba prin ordin al ministrului integrarii
europene.
Art. 10
(1) In structura organizatorica a Ministerului Integrarii Europene
functioneaza directii generale si directii; in cadrul directiilor, prin ordin
al ministrului integrarii europene, pot fi constituite servicii si birouri.
(2) Structura organizatorica a Ministerului Integrarii Europene este
prevazuta in anexa nr. 1 si 1a).
(3) Numarul maxim de posturi este de 277, exclusiv demnitarii, cabinetele
ministrilor si Corpul consilierilor de integrare.
(4) Statul de functii si structura posturilor pe compartimente, incadrarea
personalului, modificarea, suspendarea sau incetarea raporturilor de serviciu
se aproba prin ordin al ministrului integrarii europene.
Art. 11
Ministerul Integrarii Europene este incadrat cu functionari publici cu
functii specifice ministerului, alti functionari publici si cu personal angajat
cu contract individual de munca.
Art. 12
(1) Comitetul interministerial pentru integrare europeana este organul
operativ de lucru, care coordoneaza, analizeaza si dezbate documentele
elaborate de institutiile cu responsabilitati privind aderarea la Uniunea
Europeana si discuta orice alte probleme legate de bunul mers al proceselor de
pregatire a aderarii.
(2) Comitetul interministerial pentru integrare europeana este constituit
din secretarii de stat pentru integrare europeana din ministere si
responsabilii din celelalte institutii cu atributii in domeniu.
(3) Comitetul interministerial pentru integrare europeana analizeaza si
rezolva punctual problemele aparute in derularea programelor de pregatire a
aderarii la Uniunea Europeana si realizeaza planificarea curenta si de
perspectiva a acestor activitati.
(4) Comitetul interministerial pentru integrare europeana se intruneste, de
regula, lunar.
(5) La lucrarile Comitetului interministerial pentru integrare europeana,
care se desfasoara in plen si in grupe de lucru, pot fi invitati ministri,
reprezentanti ai partenerilor sociali, ai societatii civile si ai altor grupuri
de interese.
Art. 13
(1) In coordonarea activitatii diplomatice a Misiunii permanente a Romaniei
pe langa Uniunea Europeana, Ministerul Afacerilor Externe se consulta permanent
cu Ministerul Integrarii Europene.
(2) Ministerul Integrarii Europene desemneaza, cu avizul Ministerului
Afacerilor Externe, prin ordin al ministrului integrarii europene, dintre
specialistii sai, consilieri si/sau experti care isi vor desfasura activitatea
in cadrul Misiunii permanente a Romaniei pe langa Uniunea Europeana, pentru
indeplinirea atributiilor specifice ale acestuia privind negocierea aderarii
Romaniei la Uniunea Europeana, pregatirea pentru aderare si armonizarea
legislatiei romane cu reglementarile comunitare.
(3) Personalul prevazut la alin. (2) isi desfasoara activitatea sub
indrumarea comuna a ministrului afacerilor externe si a ministrului integrarii
europene. Acesta este supus autoritatii sefului misiunii diplomatice, fiind
investit atat cu atributii de consiliere a acestuia, cat si cu atributii
stabilite de Ministerul Integrarii Europene.
(4) Pe durata misiunii lor functionarii publici desemnati de Ministerul
Integrarii Europene sa isi desfasoare activitatea in cadrul Misiunii permanente
a Romaniei pe langa Uniunea Europeana sunt detasati la Ministerul Afacerilor
Externe, potrivit legii.
Art. 14
(1) Ministerul Integrarii Europene poate desemna, cu avizul Ministerului
Afacerilor Externe, pe langa ambasada Romaniei din tara care detine presedintia
Uniunii Europene, pe durata acesteia, un reprezentant din randul personalului
sau pentru a informa sistematic, prin intermediul sefului misiunii diplomatice,
asupra pozitiilor presedintiei Uniunii Europene. Pe durata misiunii sale
reprezentantul Ministerului Integrarii Europene este detasat la Ministerul
Afacerilor Externe.
(2) In cadrul ambasadelor Romaniei din tarile membre si din tarile
candidate la Uniunea Europeana, Ministerul Integrarii Europene va desemna, cu
avizul Ministerului Afacerilor Externe, cate un reprezentant al sau, prin
detasare la Ministerul Afacerilor Externe, care va informa permanent despre
evolutiile ce se inregistreaza in aceste tari in domeniul integrarii europene.
Art. 15
Numarul maxim de posturi pentru personalul detasat, necesar desfasurarii
activitatilor prevazute la art. 13 alin. (2) - (4) si la art. 14, este de 5
posturi si, respectiv, de 4 posturi.
Art. 16
(1) Ministerul Integrarii Europene si Ministerul Afacerilor Externe vor
informa periodic ambasadele Romaniei din tarile membre si din tarile candidate
la Uniunea Europeana asupra stadiului pregatirilor in vederea aderarii Romaniei
la aceasta organizatie.
(2) Ambasadele prevazute la alin. (1) vor informa Ministerul Afacerilor
Externe si Ministerul Integrarii Europene cu privire la activitatile si
initiativele privind integrarea europeana, intreprinse de tarile membre si
candidate.
Art. 17
Ministerul Integrarii Europene coordoneaza, in numele Guvernului,
activitatea Institutului European din Romania prevazut in anexa nr. 2.
Art. 18
Stabilirea numarului maxim de autoturisme si a consumului lunar de
carburanti se face potrivit dispozitiilor legale in vigoare.
Art. 19
(1) In structura Ministerului Integrarii Europene se organizeaza, la nivel
de directii generale, Autoritatea de Management pentru Cadrul de Sprijin
Comunitar, Autoritatea de Management pentru Programul Operational Regional si,
la nivel de serviciu, Unitatea de Coordonare pentru Fondul de Coeziune,
prevazute in anexele nr. 1 si 1a).
(2) Autoritatea de Management pentru Cadrul de Sprijin Comunitar si
Autoritatea de Management pentru Programul Operational Regional indeplinesc
atributiile stabilite prin Hotararea Guvernului nr. 1.555/2002 privind
desemnarea institutiilor si organismelor responsabile cu coordonarea,
implementarea si gestionarea asistentei financiare comunitare prin
instrumentele structurale.
(3) Autoritatea de Management pentru Cadrul de Sprijin Comunitar va deveni
operationala incepand cu anul 2004 si va functiona cu un numar total de 70 de
posturi in anul 2005, din care 20 de posturi in anul 2004, iar Autoritatea de
Management pentru Programul Operational Regional va deveni operationala
incepand cu anul 2004 si va functiona cu un numar total de 204 posturi in anul
2005, din care 142 de posturi in anul 2004. Unitatea de Coordonare pentru
Fondul de Coeziune va functiona, incepand cu anul 2005, cu un numar de 8
posturi.
(4) Numarul de posturi prevazut la alin. (3) se asigura prin suplimentarea
acestuia, cu incadrarea in numarul total de posturi aprobat prin legile
bugetare anuale.
(5) Structura functiilor publice si structura organizatorica a Autoritatii
de Management pentru Cadrul de Sprijin Comunitar, a Autoritatii de Management
pentru Programul Operational Regional si a Unitatii de Coordonare pentru Fondul
de Coeziune vor fi definitivate pana la data de 1 septembrie 2003.
Art. 20
Personalul preluat de Ministerul Integrarii Europene de la fostul Minister
al Dezvoltarii si Prognozei ca urmare a aplicarii Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor masuri privind infiintarea,
organizarea si reorganizarea sau functionarea unor structuri in cadrul
aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de
specialitate ale administratiei publice centrale si a unor institutii publice
se considera transferat si i se va aplica nivelul de salarizare, dupa caz, al
functiilor specifice Ministerului Integrarii Europene sau cel avut la
Ministerul Dezvoltarii si Prognozei pana la intrarea in vigoare a noilor
reglementari privind salarizarea personalului din institutiile publice.
Art. 21
Ministerul Integrarii Europene va prelua, pe baza de protocol, in termen de
30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, imobilul din
municipiul Bucuresti, Bd. Libertatii nr. 12, et. IV si V, sectorul 5, detinut
de fostul Minister al Dezvoltarii si Prognozei, impreuna cu mobilierul,
birotica si tehnica de calcul din dotare.
Art. 22
Anexele nr. 1, 1a) si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 23
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 1.075/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului
Integrarii Europene, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.
701 din 5 noiembrie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul integrarii europene,
Hildegard Carola Puwak
p. Ministrul afacerilor externe,
Cristian Diaconescu,
secretar de stat
Ministrul administratiei si internelor,
Ioan Rus
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
Ministrul muncii,
solidaritatii si familiei,
Elena Dumitru
ANEXA 1 *1)
*1) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
Ministerul Integrarii Europene
Numarul maxim de posturi = 277
(exclusiv demnitarii, cabinetele ministrilor
si Corpul consilierilor de integrare)
_____________
| MINISTRU |
|_____________|
| __________________________
_______________________ | | COMPARTIMENTUL INFORMARE,|_
| CABINETUL MINISTRULUI |_____| __| RELATII CU PUBLICUL | |
|_______________________| | | | SI MASS-MEDIA | :
| | |__________________________| |
| | __________________________ :
___________ | | | COMPARTIMENTUL | |
___________ |MINISTRU- | |_____|__| INFORMATII CLASIFICATE |_:_
|CABINETUL | |DELEGAT | | | |__________________________| | |
|MINISTRULUI|___|Negociator |_____| | __________________________ : :
|DELEGAT | |sef cu U.E.| | |__| AUDIT PUBLIC INTERN |_| |
|___________| |___________| | |__________________________| :
______________| | ._._._._._._._.|
| _______________|_______________________:____ _ _ _ _ _ _
______|_______ ____|___ | | ___|____ ____|___ __|__|__ |
|
|NEGOCIATOR-SEF| |SECRETAR|| | |SECRETAR| |SECRETAR| |SECRETAR| |
|
|ADJUNCT CU | |DE STAT || | |DE STAT | |DE STAT | |GENERAL | |
|
|U.E. | | || | | | | | | | |
|
|______________| |________|| | |________| |________| |________| |
|
| | | _____|_____ | | ____|___ |
|
| | ||DIRECTIA | | | |SECRETAR| |
|
| | ||GENERALA DE| | | |GENERAL | |
|
| | ||POLITICI SI| | | |ADJUNCT | |
|
| | ||PROGRAME DE| | | |________| |
|
| | ||DEZVOLTARE | | | | |
|
| | ||REGIONALA | | | | |
|
| | ||___________| | | | |
|
| |_ _ _|_ _ _ |_ _ _ _ |_ _ _ _ |_ _ _ _ _ _|_ _ _ |
|
| _._._._._._|._._.|_._._.|._._._._|._._._._|_._._._._._| | |
|
___|_:_ ___|_|_ | ___|_|_ __|__|_ | ___|___ | |
|
|MODUL 1| |MODUL 2| | |MODUL 3| |MODUL 4| | |MODUL 5| | |
|
|_______| |_______| | |_______| |_______| | |_______| | |
|
________|_______ _________|__ __________|_ _ |
|
|DIRECTIA | |DIRECTIA DE | |AUTORITATEA DE| |
|
|COOPERARE | |MONITORIZARE| |MANAGEMENT | |
|
|TRANSFRONTALIERA| |IN SISTEM | |PENTRU CADRUL | |
|
|________________| |INFORMATIC A| |DE SPRIJIN | |
|
|FONDURILOR | |COMUNITAR* | | |
|COMUNITARE | | | |
|
|____________| |______________| |
|
_____________________|
|
|
_______|
_________|_______ _____|_____
|AUTORITATEA DE | |UNITATEA DE|
|MANAGEMENT PENTRU| |COORDONARE |
|PROGRAMUL | |PENTRU |
|OPERATIONAL | |FONDUL DE |
|REGIONAL* | |COEZIUNE*|
|_________________| |___________|
MODUL 1
__________________
| NEGOCIATOR-SEF |
| ADJUNCT CU U.E. |
|__________________|
_________________|_______________
_________|__________ ______________|______________
| DIRECTIA NEGOCIERI | | DIRECTIA NEGOCIERI POLITICI |
| PIATA INTERNA | | COMUNITARE, MONITORIZARE SI |
| | | COMUNICARE CU STATELE |
| | | MEMBRE U.E. SI CANDIDATE |
|____________________| |_____________________________|
MODUL 2
__________________
| SECRETAR DE STAT |
|__________________|
____________________|_____________________
____________|_________ _______|____________ _____|_______
| DIRECTIA COORDONAREA | | DIRECTIA EVALUAREA | | DIRECTIA |
| PROGRAMELOR DE | | PREGATIRII PENTRU | | CONTRACTARE |
| PREADERARE PHARE, | | ADERARE | | ASISTENTA |
| ISPA SI SAPARD* | | | | TEHNICA |
|______________________| |____________________| |_____________|
MODUL 3
_________________________
| DIRECTIA GENERALA DE |
| POLITICI SI PROGRAME |
| DE DEZVOLTARE REGIONALA |
|_________________________|
_____________________|___________________
________|________ _______|________ _____|_______
| DIRECTIA PLANUL | | DIRECTIA | | DIRECTIA |
| NATIONAL DE | | CONTRACTARE SI | | IMPLEMENTARE |
| DEZVOLTARE | | MONITORIZARE | | |
|_________________| |________________| |______________|
MODUL 4
__________________
| SECRETAR DE STAT |
|__________________|
____________|_____________
____________|_________ _________|_________
| DIRECTIA ARMONIZAREA | | SERVICIUL RELATIA |
| LEGISLATIEI CU | | CU PARLAMENT SI |
| ACQUISUL COMUNITAR | | SOCIETATEA CIVILA |
|______________________| |___________________|
MODUL 5
_________________
| SECRETAR |
| GENERAL ADJUNCT |
|_________________|
_______________________________|______________________________
_____|____ _______|_______ ______|_________ ____|_____ ______|________
| DIRECTIA | | CORPUL | | DIRECTIA | | DIRECTIA | | DIRECTIA
|
| RESURSE | | CONSILIERILOR | | BUGET SI | | PLATI | | ADMINISTRATIE
|
| UMANE SI | | DE | | FINANCIAR- | | PROGRAME | | SI CONTENCIOS
|
| RELATII | | INTEGRARE* | | CONTABILITATE | | | | |
| EXTERNE | | | | | | | |
|
|__________| |_______________| |_______________| |__________|
|_______________|
-----------
*) In cadrul directiei functioneaza, in baza Hotararii Guvernului nr.
339/2001, Autoritatea de Management pentru Programul SAPARD.
*) Este organizat potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 19/2003,
aprobata cu modificari prin Legea nr. 272/2003.
*) Vor deveni operationale incepand cu anul 2004.
ANEXA 1a) *1)
*1) Anexa nr. 1a) este reprodusa in facsimil.
Ministerul Integrarii Europene
AUTORITATEA DE MANAGEMENT PENTRU PROGRAMUL OPERATIONAL REGIONAL, UNITATEA
DE COORDONARE PENTRU FONDUL DE COEZIUNE SI AUTORITATEA DE MANAGEMENT PENTRU
CADRUL DE SPRIJIN COMUNITAR*)
*) Vor deveni operationale incepand cu anul 2004.
_ _ _ _ _ _
| MINISTRU |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_ _ _ _ _ _| | _ _ _ _ _|_ _ _ _ _
| | | SECRETAR DE STAT |
| | |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _|
| | |
_ _ _ _ _ _ _|_ _ _ _ _ _ _ | _ _ _ _ _ _ _|_ _ _ _ _ _ _
| AUTORITATEA DE MANAGEMENT | | | AUTORITATEA DE MANAGEMENT |
| PENTRU PROGRAMUL | | | PENTRU CADRUL DE |
| OPERATIONAL REGIONAL | | | SPRIJIN COMUNITAR |
|_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _| | |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _|
| | |
_ _ _ _ _|_ _ _ _ _ | _ _ _ _ _|_ _ _ _ _
| DIRECTOR GENERAL | | | DIRECTOR GENERAL |
|_ _ _ _ _ _ _ _ _ _| | |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _|
| | |
_ _ _|_ _ _ _ _ _ _ _|_ _ _ _ _ _ _ _|_ _ _
| | | UNITATEA DE | | |
| MODUL 1 | | COORDONARE PENTRU | | MODUL 2 |
| | | FONDUL DE COEZIUNE| | |
|_ _ _ _ _ _| |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _| |_ _ _ _ _ _|
MODUL 1
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _
| DIRECTOR GENERAL |
|_ _ _ _ _ _ _ _ _ _|
_ _ _ _ _ _ _ _| | | |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_ _ _ _|_ _ _ _ _ _ _ _ _|_ _|_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _|_ _ _ _ _
| DIRECTIA | | DIRECTIA | | DIRECTIA | | DIRECTIA ASISTENTA|
| PROGRAMARE, | | IMPLEMENTARE| | MONITORIZARE| | TEHNICA SI SUPORT |
| EVALUARE | | PROGRAME SI | | SI CONTROL | | PROGRAME FONDURI |
| STRATEGII, | | COORDONARE | | FINANCIAR, | | STRUCTURALE, |
| PARTENERIATE| | REGIONALA | | COMITET DE | | DEZVOLTARE |
| | | | | MONITORIZARE| | INSTITUTIONALA, |
| | | | | | | TRAINING SI IT |
|_ _ _ _ _ _ _| |_ _ _ _ _ _ _| |_ _ _ _ _ _ _| |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _|
MODUL 2
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _
| DIRECTOR GENERAL |
|_ _ _ _ _ _ _ _ _ _|
_ _ _ _ _ _ _ _| | | |_ _ _ _ _ _ _ _
_ _ _ _|_ _ _ _ _ _ _ _ _|_ _|_ _ _ _ _ _ _ _ _|_ _ _
| DIRECTIA | | DIRECTIA | | SERVICIUL | | DIRECTIA |
| DE SINTEZA | | MONITORIZARE| | DE AUDIT | | MANAGEMENT|
| SI EVALUARE | | | | SI CONTROL | | INFORMATIC|
| | | | | DE SISTEM | | |
|_ _ _ _ _ _ _| |_ _ _ _ _ _ _| |_ _ _ _ _ _ _| |_ _ _ _ _ _|
ANEXA 2
Institutii aflate in coordonarea Ministerului Integrarii Europene
Institutul European din Romania