Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.30 din 25.01.2019

privind aprobarea metodologiilor pentru stabilirea normelor de venit utilizate la impunerea veniturilor din activităţi agricole, precum şi a Metodologiei de calcul al reducerii normei de venit pentru aplicarea prevederilor referitoare la scutirea de la plata impozitului pe venit, prevăzută la art. 76 alin. (1) lit. c) din Legea cooperaţiei agricole nr. 566/2004
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 78 din 31 ianuarie 2019



SmartCity1

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, precum şi al art. 106 alin. (3) şi art. 107 alin. (9) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articolul 1
(1) Se aprobă metodologiile pentru stabilirea normelor de venit utilizate la impunerea veniturilor din activităţi agricole, denumite în continuare norme de venit, precum şi Metodologia de calcul al reducerii normei de venit pentru aplicarea prevederilor referitoare la scutirea de la plata impozitului pe venit, prevăzută la art. 76 alin. (1) lit. c) din Legea cooperaţiei agricole nr. 566/2004, cu modificările şi completările ulterioare, de care beneficiază persoanele fizice, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale, întreprinderile familiale, denumite în continuare persoane fizice.
(2) Metodologia de calcul al reducerii normei de venit pentru aplicarea prevederilor referitoare la scutirea de la plata impozitului pe venit, prevăzută la art. 76 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 566/2004, cu modificările şi completările ulterioare, impune calcularea normei de venit unitare, care este utilizată de persoanele fizice la determinarea normei de venit reduse şi a venitului anual, în funcţie de producţia valorificată prin/către cooperativă.
Articolul 2Se aprobă Metodologia pentru stabilirea normelor de venit utilizate la impunerea veniturilor obţinute din exploatarea terenurilor agricole, precum şi a normelor de venit unitare pentru aplicarea prevederilor referitoare la scutirea de la plata impozitului pe venit, prevăzută la art. 76 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 566/2004, cu modificările şi completările ulterioare, de care beneficiază persoanele fizice, prevăzută în anexa nr. 1. Articolul 3
(1) Se aprobă Metodologia pentru stabilirea normelor de venit utilizate la impunerea veniturilor obţinute din creşterea şi exploatarea animalelor, precum şi a normelor de venit unitare pentru aplicarea prevederilor referitoare la scutirea de la plata impozitului pe venit, prevăzută la art. 76 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 566/2004, cu modificările şi completările ulterioare, de care beneficiază persoanele fizice, prevăzută în anexa nr. 2.
(2) În cazul persoanelor fizice/membrilor asocierilor fără personalitate juridică, cultivarea terenurilor cu soiuri de plante pentru producţia destinată furajării animalelor deţinute de contribuabilii respectivi nu generează venit impozabil potrivit art. 105 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Codul fiscal.
(3) Metodologia de aplicare a prevederilor alin. (2) se stabileşte în condiţiile art. 105 alin. (5) din Codul fiscal.
Articolul 4
(1) Entităţile publice mandatate pentru stabilirea normelor de venit, precum şi a normelor de venit unitare prevăzute la art. 1 sunt direcţiile pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare direcţii.
(2) Stabilirea normelor de venit, precum şi a normelor de venit unitare prevăzute la art. 1, întocmite corespunzător datelor statistice ale fiecărui judeţ, pentru categoriile de produse vegetale şi animale prevăzute la art. 105 alin. (2) din Codul fiscal, se face de către direcţii, prin consultarea structurilor asociative profesionale/patronale/sindicale din agricultură de la nivelul fiecărui judeţ.
(3) La stabilirea nivelului normelor de venit prevăzute la alin. (2) se specifică sursa datelor utilizate, în următoarea ordine:a)Institutul Naţional de Statistică cu reţeaua sa teritorială; b)structurile asociative prevăzute la alin. (2); c)date operative colectate de direcţii de la organizaţii profesionale, operatori economici, registrul agricol, pieţe şi alte entităţi ce pot oferi informaţii în acest scop.
(4) În situaţia în care nu există date statistice într-un judeţ pentru un anumit produs/o anumită categorie de animale din cele prevăzute la art. 105 alin. (2) din Codul fiscal, direcţiile stabilesc normele de venit şi normele de venit unitare, prevăzute la art. 1, pentru care se utilizează datele Institutului Naţional de Statistică de la nivel naţional.
(5) Normele de venit, precum şi normele de venit unitare, prevăzute la art. 1, sunt transmise de direcţii către direcţiile generale regionale ale finanţelor publice cu cel puţin 10 zile lucrătoare înaintea datei prevăzute la art. 106 alin. (3) din Codul fiscal, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.
(6) Se aprobă Metodologia de calcul de către contribuabili, persoane fizice, a venitului anual şi, după caz, a venitului anual rezultat în urma reducerii normei de venit potrivit prevederilor art. 107 alin. (9) din Codul fiscal, prevăzută în anexa nr. 4.
Articolul 5În anul fiscal 2018, pentru producţia valorificată prin/către cooperativa agricolă în anul 2018, contribuabilul, persoană fizică, beneficiază de facilitatea fiscală prevăzută la art. 76 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 566/2004, cu modificările şi completările ulterioare, prin depunerea Declaraţiei unice privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoane fizice rectificative ori de câte ori este cazul, până la data de 15 martie 2019 inclusiv. Articolul 6
(1) Începând cu anul fiscal 2019, pentru producţia valorificată prin/către cooperativa agricolă, în cursul anului până la data de 31 decembrie a anului de realizare a venitului, contribuabilul, persoană fizică, reduce norma de venit în baza documentelor justificative, potrivit legii, în conformitate cu Metodologia de calcul prevăzută în anexa nr. 4, prin depunerea Declaraţiei unice privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice, până la termenul legal de depunere prevăzut în Codul fiscal.
(2) Pentru producţia valorificată prin/către cooperativa agricolă, după data depunerii Declaraţiei unice privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice, prevăzută în Codul fiscal, contribuabilul, persoană fizică, beneficiază de facilitatea fiscală prevăzută la art. 76 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 566/2004, cu modificările şi completările ulterioare, prin depunerea Declaraţiei unice privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice rectificative ori de câte ori este cazul, până la data de 15 martie, inclusiv, a anului următor, în baza documentelor justificative, potrivit legii.
Articolul 7
(1) Documentele justificative prin care se atestă producţia valorificată prin/către cooperativa agricolă, pe baza cărora a fost redusă norma de venit, se păstrează de către contribuabili.
(2) Modelul de tabel prevăzut în anexa nr. 3, completat corespunzător pentru fiecare judeţ, şi anexa nr. 4 se publică de către direcţiile generale regionale ale finanţelor publice până la data prevăzută la art. 106 alin. (3) din Codul fiscal, pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, www.anaf.ro.
Articolul 8Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Articolul 9 La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 330/2014 privind aprobarea Metodologiei pentru stabilirea normelor de venit utilizate la impunerea veniturilor din activităţi agricole, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 320 din 30 aprilie 2014, cu modificările ulterioare, precum şi Ordinul viceprim-ministrului, ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, nr. 865/2014 pentru aprobarea compoziţiei nutritive a principalelor furaje folosite în hrana vacilor, bivoliţelor, oilor şi caprelor, precum şi a cerinţelor nutriţionale ale acestora în perioada de stabulaţie, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 410 din 3 iunie 2014. PRIM-MINISTRUVASILICA-VIORICA DĂNCILĂContrasemnează:p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,Dumitru Daniel Botănoiu,secretar de statMinistrul finanţelor publice,Eugen Orlando TeodoroviciANEXA Nr. 1METODOLOGIE pentru stabilirea normelor de venit utilizate la impunerea veniturilor obţinute din exploatarea terenurilor agricole, precum şi a normelor de venit unitare pentru aplicarea prevederilor referitoare la scutirea de la plata impozitului pe venit prevăzută la art. 76 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 566/2004 Articolul 1
(1) Pentru categoriile de produse vegetale prevăzute la art. 105 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, normele de venit utilizate la impunerea veniturilor obţinute din exploatarea terenurilor agricole şi normelor de venit unitare pentru aplicarea prevederilor referitoare la scutirea de la plata impozitului pe venit prevăzută la art. 76 alin. (1) lit. c) din Legea cooperaţiei agricole nr. 566/2004, cu modificările şi completările ulterioare, se stabilesc la nivelul fiecărui judeţ, în funcţie de valoarea producţiei vegetale şi de cheltuielile efectuate pe parcursul unui an agricol pentru obţinerea producţiei.
(2) Valoarea producţiei vegetale reprezintă rezultatul exprimat în lei/hectar, obţinut din înmulţirea producţiei exprimate în kg/hectar pentru fiecare cultură/plantaţie, ca medie pe cei 3 ani precedenţi anului fiscal de realizare a venitului, cu preţul exprimat în lei/kg, ca medie pe cei 3 ani precedenţi anului fiscal de realizare a venitului.
(3) Cheltuielile efectuate pe parcursul unui an agricol se exprimă în lei/hectar şi se stabilesc, după caz, din lista cuprinzând cheltuielile prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta metodologie, pe baza preţurilor medii din anul fiscal de realizare a venitului.
(4) Normele de venit utilizate la impunerea veniturilor obţinute din exploatarea terenurilor agricole reprezintă rezultatul exprimat în lei/hectar, obţinut prin diferenţa dintre valoarea producţiei vegetale şi cheltuielile efectuate, pentru fiecare cultură/plantaţie.
(5) Normele de venit unitare necesare calculului reducerii normei de venit pentru aplicarea prevederilor referitoare la scutirea de la plata impozitului pe venit prevăzută la art. 76 alin. (1) lit. c) din Legea cooperaţiei agricole nr. 566/2004, cu modificările şi completările ulterioare, reprezintă raportul dintre norma de venit şi producţia pe judeţ, ca medie pe ultimii 3 ani a producţiilor pentru fiecare cultură/plantaţie.
Articolul 2Valoarea nominală a normelor de venit prevăzute la art. 1 alin. (4) şi (5) se stabileşte potrivit următorului model de calcul: P (kg/ha) = (PM 1 + PM 2 + PM 3)/3 p (lei/kg) = (pm 1+ pm 2+ pm 3)/3 VPV (lei/ha) = P (kg/ha) x p (lei/kg) NV (lei/ha) = VPV (lei/ha) – C (lei/ha) NVU (lei/kg) = NV (lei/ha) / P (kg/ha) unde: P - producţia pe judeţ, ca medie pe ultimii 3 ani a producţiilor pentru fiecare cultură/plantaţie; PM 1, 2, 3 - producţia medie pe judeţ, pentru fiecare dintre anii 1, 2 şi 3 de calcul, pentru fiecare cultură/plantaţie; p - preţul pe judeţ, ca medie pe ultimii 3 ani a preţurilor pentru fiecare produs agricol; pm 1, 2, 3 - preţul mediu pe judeţ, pentru fiecare dintre anii 1, 2 şi 3 de calcul, pentru fiecare produs agricol; VPV - valoarea producţiei vegetale; C - totalul cheltuielilor efectuate pentru obţinerea producţiei; NV - norma de venit; NVU - norma de venit unitară.
ANEXĂla metodologie Cheltuielile efectuate pe parcursul unui an agricol pe unitatea de suprafaţă şi cultură/plantaţie

Produse vegetale Cheltuieli
Cereale seminţe, îngrăşăminte, carburanţi, lubrifianţi, pesticide, lucrări de înfiinţare, întreţinere, recoltare efectuate inclusiv cu terţi, energie electrică pentru irigare, apă pentru irigat, alte cheltuieli
Plante oleaginoase seminţe, îngrăşăminte, carburanţi, lubrifianţi, pesticide, lucrări de înfiinţare, întreţinere, recoltare efectuate inclusiv cu terţi, energie electrică pentru irigare, apă pentru irigat, alte cheltuieli
Cartof cartof de sămânţă, îngrăşăminte, pesticide, carburanţi, lubrifianţi, lucrări mecanice şi manuale efectuate inclusiv cu terţi, alte cheltuieli
Sfeclă de zahăr seminţe, îngrăşăminte, carburanţi, lubrifianţi, pesticide, lucrări de înfiinţare, întreţinere, recoltare efectuate inclusiv cu terţi, energie electrică pentru irigare, apă pentru irigat, alte cheltuieli
Tutun material de plantat, pesticide, carburanţi, lubrifianţi, lucrări mecanice şi manuale efectuate inclusiv cu terţi, energie electrică pentru irigare-uscare, apă pentru irigat, alte cheltuieli
Hamei pe rod material săditor, pesticide, carburanţi, lubrifianţi, lucrări mecanice şi manuale efectuate inclusiv cu terţi, apă pentru irigat, energie electrică pentru irigare, alte cheltuieli
Legume în câmp seminţe, material de plantat, materiale de palisat şi ambalaje, lucrări mecanice şi manuale efectuate inclusiv cu terţi, îngrăşăminte, carburanţi, lubrifianţi, pesticide, energie electrică pentru irigare, apă pentru irigat, alte cheltuieli
Legume în spaţii protejate material săditor, îngrăşăminte, pesticide, carburanţi, lubrifianţi, energie electrică, energie termică, gaze naturale pentru încălzirea serelor, apă pentru irigat, materii şi materiale pentru seră/solar, lucrări mecanice şi manuale efectuate inclusiv cu terţi, alte cheltuieli
Leguminoase pentru boabe seminţe, îngrăşăminte, carburanţi, lubrifianţi, pesticide, lucrări de înfiinţare, întreţinere, recoltare efectuate inclusiv cu terţi, energie electrică pentru irigare, apă pentru irigat, alte cheltuieli
Pomi pe rod îngrăşăminte, pesticide, carburanţi, lubrifianţi, ambalaje, apă pentru irigat, energie electrică pentru irigare, lucrări mecanice şi manuale efectuate inclusiv cu terţi, alte cheltuieli
Vie pe rod material săditor pentru completare vie pe rod, îngrăşăminte, pesticide, material de legat, ambalaje, carburanţi, lubrifianţi, lucrări mecanice şi manuale efectuate inclusiv cu terţi, apă pentru irigat, energie electrică pentru irigare, alte cheltuieli
Arbuşti fructiferi îngrăşăminte, pesticide, carburanţi, lubrifianţi, ambalaje, apă pentru irigat, energie electrică pentru irigare, lucrări mecanice şi manuale efectuate inclusiv cu terţi, alte cheltuieli
Flori şi plante ornamentale material săditor, pesticide, carburanţi, lubrifianţi, lucrări mecanice şi manuale efectuate inclusiv cu terţi, energie electrică pentru irigare, apă pentru irigat, alte cheltuieli
Plante medicinale şi aromatice seminţe şi material săditor, pesticide, carburanţi, lubrifianţi, lucrări mecanice şi manuale efectuate inclusiv cu terţi, energie electrică pentru irigare, apă pentru irigat, alte cheltuieli

Exemplu numeric de calcul pentru cereale: P = 3853 kg/ha (producţia medie pe judeţ realizată în ultimii 3 ani) P= 0,61 lei/kg (preţul mediu pe judeţ pe ultimii 3 ani) VPV = 3863 kg/ha x 0,61 lei/kg = 2350,33 lei/ha C = 2098 lei/ha NV = VPV – C = 2350 – 2098 = 252 lei/ha - se completează în col. (2) a tabelului din anexa nr. 3 NVU = 252 lei/ha : 3853 kg/ha = 0,0654 lei/kg - se completează în col. (3) a tabelului din anexa nr. 3 ANEXA Nr. 2METODOLOGIE pentru stabilirea normelor de venit utilizate la impunerea veniturilor obţinute din creşterea şi exploatarea animalelor, precum şi a normelor de venit unitare pentru aplicarea prevederilor referitoare la scutirea de la plata impozitului pe venit prevăzută la art. 76 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 566/2004 Articolul 1
(1) Pentru speciile şi categoriile de animale prevăzute la art. 105 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, normele de venit utilizate la impunerea veniturilor obţinute din creşterea şi exploatarea animalelor şi normele de venit unitare pentru aplicarea prevederilor referitoare la scutirea de la plata impozitului pe venit prevăzută la art. 76 alin. (1) lit. c) din Legea cooperaţiei agricole nr. 566/2004, cu modificările şi completările ulterioare, se stabilesc la nivelul fiecărui judeţ, în funcţie de valoarea producţiei animale şi de cheltuielile efectuate pe parcursul unui an calendaristic, pentru obţinerea producţiei.
(2) Cheltuielile efectuate pe parcursul unui an calendaristic şi valoarea producţiei animale anuale se determină diferenţiat, în funcţie de specia de animale, în baza preţurilor medii stabilite pentru anul fiscal pentru care se calculează norma de venit.
Articolul 2
(1) Pentru vaci şi bivoliţe, cheltuielile cu costul furajelor în perioada de stabulaţie se stabilesc astfel:a)se stabileşte necesarul de consum care va acoperi necesarul de întreţinere şi necesarul de producţie pe zi în perioada de stabulaţie al efectivului de vaci şi/sau bivoliţe, exprimat în unităţi nutritive, denumite în continuare UN, conform compoziţiei nutritive a principalelor furaje folosite în hrana vacilor, bivoliţelor, oilor şi caprelor, precum şi a cerinţelor nutriţionale ale acestora în perioada de stabulaţie care se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei metodologii; b)numărul de UN calculate se înmulţeşte cu numărul de zile de stabulaţie, cuprins între 180 şi 210 zile, în funcţie de zonă, iar rezultatul se înmulţeşte cu 1,5. Înmulţirea cu 1,5 se face pentru a adăuga la consumul de furaje al vacilor/bivoliţelor consumul de furaje al tineretului aferent - estimat la 50% din cel al animalelor adulte; c)numărul de UN stabilit conform lit. b) se înmulţeşte cu preţul pe UN stabilit în funcţie de structura raţiei şi preţul furajelor din care este alcătuită raţia. Structura standard a raţiei furajere luată în calcul pentru vaci/bivoliţe cu producţii de până la 3.500 l lapte este formată din 25-35% fibroase şi grosiere, 30-40% suculente şi 25-35% concentrate, în echivalent UN. Cantităţile de furaje pentru asigurarea necesarului de UN se stabilesc conform compoziţiei nutritive a principalelor furaje folosite în hrana vacilor, bivoliţelor, oilor şi caprelor, precum şi a cerinţelor nutriţionale ale acestora în perioada de stabulaţie care se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei metodologii; d)preţul pe kg al furajelor din care este alcătuită raţia se stabileşte conform preţului mediu anual pe piaţa locală.
(2) Pentru vaci şi bivoliţe, cheltuielile în perioada de păşunat reprezintă până la 25% din costul furajelor în perioada de stabulaţie.
(3) Pentru vaci şi bivoliţe, alte cheltuieli includ costurile pentru energie, carburanţi, echipamente şi altele asemenea, care reprezintă până la 15% din costul furajelor.
Articolul 3Pentru vaci şi bivoliţe, veniturile se stabilesc pe baza: a)producţiei medii de lapte la nivel judeţean pe ultimii 3 ani, care se înmulţeşte cu preţul mediu de valorificare a producţiei estimat pentru anul în curs; b)valorii la înţărcare a viţeilor; greutatea la înţărcare, estimată la 80 kg, se înmulţeşte cu preţul mediu pe kg estimat pentru anul în curs; c)valorii animalelor reformate; se estimează un procent de reformă de 20% şi o greutate vie a animalelor reformate de 400 kg. Valoarea animalelor reformate se stabileşte prin înmulţirea greutăţii vii cu preţul mediu pe kg estimat pentru anul în curs. Articolul 4Norma de venit utilizată la impunerea veniturilor obţinute din creşterea şi exploatarea vacilor şi bivoliţelor se obţine prin diferenţa dintre venituri şi cheltuieli şi se aplică tuturor crescătorilor de vaci/bivoliţe din judeţ. Articolul 5Pentru vaci şi bivoliţe, normele de venit unitare necesare calculului reducerii normei de venit pentru aplicarea prevederilor referitoare la scutirea de la plata impozitului pe venit prevăzută la art. 76 alin. (1) lit. c) din Legea nr 566/2004, cu modificările şi completările ulterioare, se calculează astfel: a)se preiau elementele care contribuie la stabilirea normei de venit, prevăzute la art. 3, respectiv producţia de lapte, exprimată în litri pe cap de vacă, producţia de carne de la viţei, exprimată în capete viţei pe vacă şi producţia de carne de la vaci reforme, exprimată în capete pe vacă; b)se calculează ponderea fiecărei producţii în venitul pe cap de vacă prin împărţirea valorii fiecărei producţii la valoarea totală a producţiilor; c)se calculează norma de venit unitară pentru fiecare producţie prin împărţirea normei de venit la producţia pe cap de vacă şi înmulţirea cu ponderea în norma de venit a producţiei de lapte, respectiv producţia de carne de la viţei şi producţia de carne de la vaci reforme. Exemplu de calcul:

UM Producţii pe vacă Preţ unitar (lei) Valoarea producţiei (lei) Pondere în norma de venit
lapte litri 3.500 1 3.500 0,814
carne viţei capete 1 x 80 kg = 80 6 480 0,112
carne reforme capete 0,2 x 400 kg = 80 4 320 0,074
Total 4.300 1

Norma de venit - 200 lei Producţia de lapte: 200 : 3.500 l lapte x 0,814 = 0,047 lei/litru lapte Producţia de carne viţei: 200 : 1 viţel/vacă x 0,112 = 22,4 lei/viţel Producţia de carne vaci reformă: 200 : 0,2 reforme/vacă x 0,074 = 74 lei/vacă reformă Articolul 6
(1) Pentru oi şi capre, cheltuielile cu costul furajelor în perioada de stabulaţie se stabilesc astfel:a)se stabileşte necesarul de consum care va acoperi necesarul de întreţinere şi necesarul de producţie pe zi în perioada de stabulaţie al efectivului de oi şi/sau capre, exprimat în UN, conform compoziţiei nutritive a principalelor furaje folosite în hrana vacilor, bivoliţelor, oilor şi caprelor, precum şi a cerinţelor nutriţionale ale acestora în perioada de stabulaţie care se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei metodologii; b)numărul de UN calculate se înmulţeşte cu numărul de zile de stabulaţie, cuprins între 150 şi 180 zile, în funcţie de zonă, iar rezultatul se înmulţeşte cu 1,2. Înmulţirea cu 1,2 se face pentru a adăuga la consumul de furaje al oilor/caprelor consumul de furaje al berbecilor/ţapilor şi tineretului aferent - estimat la 20% din cel al animalelor adulte; c)numărul de UN stabilit conform lit. b) se înmulţeşte cu preţul pe UN stabilit în funcţie de structura raţiei şi preţul furajelor din care este alcătuită raţia. Structura standard a raţiei furajere luată în calcul pentru oi/capre este formată din cca. 40-50% fibroase şi grosiere, 15-25% suculente şi 25-35% concentrate, în echivalent UN. Cantităţile de furaje pentru asigurarea necesarului de UN se stabilesc conform compoziţiei nutritive a principalelor furaje folosite în hrana vacilor, bivoliţelor, oilor şi caprelor, precum şi a cerinţelor nutriţionale ale acestora în perioada de stabulaţie care se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei metodologii; d)preţul pe kg al furajelor din care este alcătuită raţia se stabileşte conform preţului mediu anual pe piaţa locală.
(2) Pentru oi şi capre, cheltuielile în perioada de păşunat, respectiv până la 10% din costul furajelor în perioada de stabulaţie.
Articolul 7Pentru oi şi capre, veniturile se stabilesc pe baza: a)producţiei medii de lapte şi lână la nivel judeţean pe ultimii 3 ani, care se înmulţeşte cu preţul mediu de valorificare a producţiei estimat pentru anul în curs; b)valorii la înţărcare a mieilor şi iezilor; greutatea la înţărcare, estimată la 12 kg, se înmulţeşte cu preţul mediu pe kg estimat pentru anul în curs; c)valorii animalelor reformate; se estimează un procent de reformă de 20% şi o greutate vie a animalelor reformate de 60 kg. Valoarea animalelor reformate se stabileşte prin înmulţirea greutăţii vii cu preţul mediu pe kg, estimat pentru anul în curs. Articolul 8Norma de venit utilizată la impunerea veniturilor obţinute din creşterea şi exploatarea oilor şi caprelor se obţine prin diferenţa dintre venituri şi cheltuieli şi se aplică tuturor crescătorilor de oi/capre din judeţ. Articolul 9Pentru oi, normele de venit unitare necesare calculului reducerii normei de venit pentru aplicarea prevederilor referitoare la scutirea de la plata impozitului pe venit prevăzută la art. 76 alin. (1) lit. c) din Legea nr 566/2004, cu modificările şi completările ulterioare, se calculează astfel: a)se preiau din norma de venit elementele care contribuie la realizarea veniturilor pe cap de oaie, prevăzute la art. 7, respectiv producţia de lapte, exprimată în litri pe cap de oaie, producţia de lână, exprimată în kg pe cap de oaie, producţia de carne de la miei, exprimată în capete miei pe cap de oaie, producţia de carne de la oi reforme, exprimată în capete pe oaie; b)se calculează ponderea fiecărei producţii în venitul pe cap de oaie prin împărţirea valorii fiecărei producţii la valoarea totală a producţiilor; c)se calculează norma de venit unitară, prin împărţirea normei de venit la producţia pe cap de oaie şi înmulţirea cu ponderea în norma de venit a producţiei de lapte, respectiv producţia de lână, producţia de carne de la miei şi producţia de carne de la oi reformă. Exemplu de calcul:

UM Producţii pe oaie Preţ unitar Valoare producţie Pondere în norma v
lapte litri 55 2 110 0,423
lână kg 3 2 6 0,023
carne miei capete x 12 1 x 12 = 12 7 84 0,323
carne reforme capete x 60 0,2 x 60 = 12 5 60 0,231
Total 260 1

Norma de venit - 20 lei Producţia de lapte: 20 : 55 l lapte x 0,423 = 0,15 lei/litru lapte Producţia de lână: 20: 3 kg pe cap x 0,023 = 0,15 lei/kg lână Producţia de carne miei: 20 : 1 miel/oaie x 0,323 = 6,46 lei/miel Producţia de carne oaie reformă: 20 : 0,2 reforme/oaie x 0,231 = 23,1 lei/oaie reformă Articolul 10Pentru capre, normele de venit unitare necesare calculului reducerii normei de venit pentru aplicarea prevederilor referitoare la scutirea de la plata impozitului pe venit prevăzută la art. 76 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 566/2004, cu modificările şi completările ulterioare, se calculează astfel: a)se preiau din norma de venit elementele care contribuie la realizarea veniturilor pe cap de capră, prevăzute la art. 7, respectiv producţia de lapte, exprimată în litri pe cap de capră, producţia de carne de la iezi, exprimată în capete iezi pe capră, producţia de carne de la capre reforme, exprimată în capete pe capră; b)se calculează ponderea fiecărei producţii în venitul pe cap de capră prin împărţirea valorii fiecărei producţii la valoarea totală a producţiilor; c)se calculează norma de venit unitară, prin împărţirea normei de venit la producţia pe cap de capră şi înmulţirea cu ponderea în norma de venit a producţiei de lapte, respectiv producţia de carne de la iezi şi producţia de carne de la capre reformă. Exemplu de calcul:

UM Producţii pe capră Preţ unitar (lei) Valoarea producţiei (lei) Pondere în norma de venit
lapte litri 90 2 180 0,556
carne iezi capete 1 x 12 kg = 12 7 84 0,259
carne reforme capete 0,2 x 60 kg = 12 5 60 0,185
Total 324 1

Norma de venit - 20 lei Producţia de lapte: 20 : 90 l lapte x 0,556 = 0,12 lei/litru lapte Producţia de carne iezi: 20 : 1 ied/capră x 0,259 = 5,18 lei/ied Producţia de carne capre reformă: 20 : 0,2 reforme/capre x 0,185 = 18,5 lei/capră reformă Articolul 11
(1) Pentru păsările de curte, norma de venit se calculează pentru deţinătorii de păsări de curte cu efective mai mari de 100 de capete. Considerăm o pondere de 60% din efectiv pentru producţia de ouă şi 40% din efectiv pentru producţia de carne.
(2) Pentru păsările de curte, cheltuielile şi modul de calcul al acestora sunt următoarele:a)cheltuieli cu achiziţionarea materialului genetic, pui hibrizi pentru carne de o zi, respectiv puicuţe ouătoare la vârsta de 16 săptămâni, pentru populare. Preţul materialului genetic achiziţionat este cel practicat de către societăţile avicole producătoare deţinătoare de material pentru reproducţie, respectiv părinţi rase grele şi părinţi pentru hibrizi ouă; b)cheltuieli cu furajele combinate achiziţionate de la o fabrică de nutreţuri combinate autorizată, conform reţetelor start de creştere pentru puii de carne de 0-4 săptămâni, cu 23% proteină brută digestibilă, denumită în continuare PBD, şi care reprezintă 35% din cantitatea de furaj consumată în perioadă, reţetă de continuare şi finisare pentru pui de carne 4-7 săptămâni, cu 20% PBD, care reprezintă 65% din cantitatea de furaj consumată în perioadă, respectiv reţetelor pentru găini ouă consum; c)alte cheltuieli, respectiv energie, carburanţi echipamente şi altele asemenea, ce reprezintă maximum 10% din costul furajelor.
Articolul 12Pentru păsările de curte, veniturile se stabilesc pe baza: a)valorii producţiei de carne realizate la vârsta de 49 de zile, greutatea medie de livrare fiind de 2 kg; b)valorii producţiei de ouă realizate pe an, precum şi a valorii găinilor ouătoare reformate după un ciclu de producţie. Articolul 13Norma de venit utilizată la impunerea veniturilor obţinute din creşterea şi exploatarea păsărilor se obţine prin diferenţa dintre venituri şi cheltuieli şi se aplică tuturor crescătorilor de păsări de curte din judeţ. Articolul 14Pentru păsări de curte, normele de venit unitare necesare calculului reducerii normei de venit pentru aplicarea prevederilor referitoare la scutirea de la plata impozitului pe venit prevăzută la art. 76 alin. (1) lit. c) din Legea cooperaţiei agricole nr 566/2004, cu modificările şi completările ulterioare, se calculează astfel: a)se preiau din norma de venit elementele care contribuie la realizarea veniturilor la 100 capete păsări, prevăzute la art. 12, respectiv producţia de ouă, exprimată în bucăţi ouă la 100 capete păsări, producţia de carne de la pui broiler, exprimată în capete pui broiler la 100 capete păsări, producţia de carne de la găini ouătoare reforme, exprimată în capete găini ouătoare reformă la 100 capete păsări; b)se calculează ponderea fiecărei producţii în venit prin împărţirea valorii fiecărei producţii la valoarea totală a producţiilor; c)se calculează norma de venit unitară prin împărţirea normei de venit aferente la 100 capete păsări la producţia obţinută de la 100 capete păsări (60% pentru ouă şi 40% pentru carne) şi înmulţirea cu ponderea în norma de venit a producţiei de ouă, respectiv producţiei de carne de la pui broiler şi producţiei de carne de la găini ouătoare reformă. Exemplu de calcul:

UM Producţii la 100 cap. păsări Preţ unitar (lei) Valoarea producţiei (lei) Pondere în norma de venit
ouă buc. 60 x 200 = 12.000 0,3 3.600 0,891
Carne pui broiler kg 40 x 2 = 80 4 320 0,079
Carne găini ouătoare reformă kg 30 x 2 = 60 2 120 0,030
Total 4.040 1

Norma de venit la 100 capete păsări - 200 lei (2 lei/cap) Producţia de ouă: 200 : 12.000 ouă x 0,891 = 0,015 lei/ou Producţia de carne broiler: 200 : 40 pui broiler x 0,079 = 0,198 lei/kg carne broiler Producţia de carne găini ouătoare reformă: 200 : 30 găini ouătoare reformă x 0,030 = 0,200 lei/kg carne găini ouătoare reformă Articolul 15Pentru porci la îngrăşat, cheltuielile şi modul de calcul al acestora sunt următoarele: a)cheltuieli cu achiziţionarea purceilor înţărcaţi, la greutatea de 15-20 kg, la un preţ de achiziţie pe kg practicat de unităţile producătoare; b)cheltuieli cu furajele combinate achiziţionate de la o fabrică de nutreţuri combinate autorizată la preţul pe kg practicat de către aceasta care variază în funcţie de reţetă. Se vor folosi două reţete, şi anume: reţetă de creştere 15-30 kg cu 18% PBD, cu un consum specific de 2,6 kg/kg spor; reţetă de finisare 30-110 kg, cu un consum specific mediu de 3,0 kg/kg spor, 14% PBD. Reţeta de creştere reprezintă 14% din total consum furaje, reţeta de finisare reprezintă 86% din consum; c)alte cheltuieli, respectiv energie, carburanţi, echipamente şi altele asemenea, ce reprezintă maximum 10% din costul furajelor. Articolul 16Pentru porcii la îngrăşat, veniturile se stabilesc pe baza valorii producţiei de carne realizate, greutatea medie de livrare fiind de 110 kg, în funcţie de preţul estimat pentru anul în curs. Articolul 17Norma de venit utilizată la impunerea veniturilor obţinute din creşterea şi exploatarea porcilor se obţine prin diferenţa dintre venituri şi cheltuieli şi se aplică tuturor crescătorilor de porci la îngrăşat din judeţ. Articolul 18Pentru porcii la îngrăşat, normele de venit unitare necesare calculului reducerii normei de venit pentru aplicarea prevederilor referitoare la scutirea de la plata impozitului pe venit prevăzută la art. 76 alin. (1) lit. c) din Legea nr 566/2004, cu modificările şi completările ulterioare, se calculează prin împărţirea normei de venit la producţia de carne pe cap. Exemplu de calcul: Norma de venit - 30 lei Producţia de carne - 30 : 110 kg = 0,27 lei/kg Articolul 19
(1) Pentru familiile de albine, norma de venit se stabileşte în funcţie de valoarea producţiei de miere şi a altor produse apicole şi de cheltuielile efectuate pe parcursul unui an calendaristic.
(2) Valoarea producţiei de miere reprezintă rezultatul exprimat în lei/familia de albine, obţinută din înmulţirea producţiei medii exprimate în kg miere obţinută pentru fiecare familie de albine, pe cei 3 ani precedenţi anului fiscal de realizare a venitului, cu preţul mediu exprimat în lei/kg, pe cei 3 ani precedenţi anului fiscal de realizare a venitului.
(3) Valoarea altor produse apicole reprezintă maximum 8% din valoarea producţiei de miere.
(4) Cheltuielile efectuate pe parcursul unui an calendaristic cuprind, după caz, următoarele:a)cheltuieli pe familia de albine, exprimate în lei/familia de albine, efectuate pentru achiziţionarea de medicamente, zahăr, suplimente nutritive şi biostimulatori, faguri, motorină pentru deplasarea în pastoral, cutii de stupi sau componente ale acestora; b)alte cheltuieli, respectiv taxă drumuri, taxă treceri bac, impozit mijloc de transport stupi şi altele asemenea, care reprezintă maximum 20% din cheltuielile prevăzute la lit. a).
Articolul 20Norma de venit exprimată în lei/familia de albine se obţine prin diferenţa dintre valoarea producţiei de miere şi a altor produse apicole şi cheltuielile efectuate şi se aplică tuturor crescătorilor de albine din judeţ. Articolul 21Pentru familiile de albine, normele de venit unitare necesare calculului reducerii normei de venit pentru aplicarea prevederilor referitoare la scutirea de la plata impozitului pe venit prevăzută la art. 76 alin. (1) lit. c) din Legea cooperaţiei agricole nr 566/2004, cu modificările şi completările ulterioare, se calculează prin împărţirea normei de venit la producţia de miere pe familia de albine. Exemplu de calcul: Norma de venit - 20 lei Producţia de miere - 20 : 25 kg miere pe familie = 0,8 lei/kg
ANEXA Nr. 3 Norme de venit utilizate pentru impunerea veniturilor din activităţi agricole, precum şi norme de venit unitare pentru aplicarea prevederilor referitoare la scutirea de la plata impozitului pe venit prevăzută la art. 76 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 566/2004 în anul ....... pentru judeţul ........... (Model)

Nr. crt. Produse vegetale Norma de venit lei/ha Norma de venit unitară lei/unitate de măsură produs
0 (1) (2) (3)
1. Cereale lei/kg
2. Plante oleaginoase lei/kg
3. Cartof lei/kg
4. Sfeclă de zahăr lei/kg
5. Tutun lei/kg
6. Hamei pe rod lei/kg
7. Legume în câmp lei/kg
8. Legume în spaţii protejate lei/kg
9. Leguminoase pentru boabe lei/kg
10. Pomi pe rod lei/kg
11. Vie pe rod lei/kg
12. Arbuşti fructiferi lei/kg
13. Flori şi plante ornamentale lei/kg
14. Plante medicinale şi aromatice lei/kg
Nr. crt. Animale Norma de venit lei/cap/familie de albine Norma de venit unitară lei/unitate de măsură produs
0 (1) (2) (3)
1. Vaci lapte: lei/litru
viţel: lei/cap
vacă reformă: lei/cap
2. Bivoliţe lapte: lei/litru
viţel: lei/cap
bivoliţă reformă: lei/cap
3. Oi lapte: lei/litru
lână: lei/cap
miel: lei/cap
oaie reformă: lei/cap
4. Capre lapte: lei/litru
ied: lei/cap
capră reformă: lei/cap
5. Porci pentru îngrăşat porci pentru îngrăşat: lei/cap
6. Albine miere: lei/familie de albine
7. Păsări de curte pasăre: lei/cap
ouă: lei/cap
reformă: lei/cap

ANEXA Nr. 4Metodologia de calcul de către contribuabili persoane fizice al venitului anual şi, după caz, al venitului anual rezultat în urma reducerii normei de venit potrivit prevederilor art. 107 alin. (9) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal Fermierul, contribuabil persoană fizică, care nu valorifică producţia prin/către cooperativa agricolă calculează: a)suprafaţa/capetele de animale/familiile de albine impozabile prin scăderea din numărul de ha/capete/familii de albine deţinute a valorilor corespunzătoare suprafeţelor de teren/capetelor de animale/familiilor de albine pentru care nu se datorează impozit, conform tabelului prevăzut la art. 105 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare (Codul fiscal) şi în conformitate cu dispoziţiile art. 107 alin. (3) din acelaşi act normativ; b)venitul anual, prin înmulţirea numărului de ha, capete, familii de albine, impozabile obţinute prin calculul prevăzut la lit. a) cu norma de venit corespunzătoare, din coloana (2) a tabelului din anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 30/2019 privind aprobarea Metodologiilor pentru stabilirea normelor de venit utilizate la impunerea veniturilor din activităţi agricole, precum şi a Metodologiei de calcul al reducerii normei de venit pentru aplicarea prevederilor referitoare la scutirea de la plata impozitului pe venit, prevăzută la art. 76 alin. (1) lit. c) din Legea cooperaţiei agricole nr. 566/2004.Fermierul, contribuabil persoană fizică, membru al unei cooperative agricole care livrează produse prin/către cooperativă calculează: 1. suprafaţa/capetele de animale/familiile de albine impozabile prin scăderea din numărul de ha/capete/familii de albine deţinute a valorilor corespunzătoare suprafeţelor de teren/capetelor de animale/familiilor de albine pentru care nu se datorează impozit, conform tabelului prevăzut la art. 105 alin. (2) din Codul fiscal şi în conformitate cu dispoziţiile art. 107 alin. (3) din acelaşi act normativ; 2. valoarea producţiei livrate prin/către cooperativă - valoare scutită de impozit - prin înmulţirea cantităţilor livrate (kg produse agricole, litri lapte, număr capete de animale, familii de albine, după caz) cu norma de venit unitară din coloana (3) a tabelului din anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 30/2019, corespunzătoare fiecărei categorii de producţii vegetale şi animale. În cazul livrării de 2 sau mai multe produse animale obţinute de la aceeaşi specie de animale (de exemplu, carne, lapte) valorile se însumează; 3. norma de venit redusă, prin: a)împărţirea valorii producţiei livrate prin/către cooperativă obţinută prin calculul prevăzut la pct. 2 la suprafaţa/capetele de animale/familiile de albine impozabile obţinută prin calculul prevăzut la pct. 1; b)scăderea sumei determinate potrivit lit. a) din norma de venit corespunzătoare, din coloana (2) a tabelului din anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 30/2019;4. venitul anual prin înmulţirea normei de venit reduse obţinute prin calculul prevăzut la pct. 3 cu suprafaţa/capetele de animale/familiile de albine impozabile obţinută prin calculul prevăzut la pct. 1. Observaţie: coloanele (2) şi (3) la care se face referire în exemplele de calcul sunt cele ale tabelului din anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 30/2019, care cuprind norma de venit lei/ha/cap animal/familie albine şi, respectiv, norma de venit unitară pentru fiecare judeţ. Exemple numerice de calcul pentru fermieri membri ai unei cooperative agricole care livrează produse prin/către cooperativă I. Persoana fizică cultivă cereale pe o suprafaţă de 5 ha Valori din tabelul anexei nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 30/2019: col. (2) - norma de venit 252 lei/ha

col. (3) - norma de venit unitară 0,0654 lei/kgSuprafeţe neimpozabile potrivit art. 105 alin. (2) din Codul fiscal:

2 ha neimpozabile.Livrează prin/către cooperativă: 10.000 kg cereale. 1. Suprafaţa impozabilă: 5 ha (deţinute) – 2 ha (neimpozabile) = 3 ha pentru care se datorează impozit 2. Valoarea producţiei de cereale livrate prin/către cooperativă: 10.000 kg x 0,0654 lei/kg = 654 lei 3. Norma de venit redusă: a)654 lei: 3 ha = 218 lei şi b)252 lei – 218 lei = 34 lei4. Venitul anual: 34 lei * 3 ha = 102 lei II. Persoana fizică creşte 10 capete vaci (calcul valabil şi pentru bivoliţe): Valori din tabelul anexei nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 30/2019: col. (2) - norma de venit 200 lei/cap

- col. (3) - norma de venit unitară: - lapte - 0,04651 lei/litru;
- viţel - 22,4 lei/cap;
- animal reformă - 74,0 lei/cap.

Număr capete neimpozabile potrivit art. 105 alin. (2) din Codul fiscal: 2 capete neimpozabile.

Livrează prin/către cooperativă: - 10.000 litri lapte;
- 3 capete viţei;
- 1 cap reformă.

1. Număr capete impozabile: 10 capete vaci (deţinute) – 2 capete vaci (neimpozabile) = 8 capete vaci pentru care datorează impozit 2. Valoarea producţiei de lapte şi animale livrate prin/către cooperativă:

10.000 litri lapte x 0,0465 lei/litru = 465 lei
3 capete viţei x 22,4 lei/cap = 67,2 lei
1 cap vacă reformă x 74 lei/cap = 74 lei
Total 606,2 lei - valoare scutită de impozit

3. Norma de venit redusă: a)606,2 lei : 8 capete = 75,77 lei/cap de animal (partea din norma de venit care este scutită) şi b)200 lei – 75,77 lei = 124,23 lei (norma redusă)4. Venitul anual: 124,23 lei * 8 capete = 993,84 lei III. Persoana fizică creşte 100 capete oi: Valori din tabelul anexei nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 30/2019: col. (2) - norma de venit 20 lei/cap

- col. (3) - norma de venit unitară: - lapte - 0,15 lei/litru;
- lână - 0,15 lei/kg;
- miel - 6,46 lei/cap;
- animal reformă - 23,1 lei/cap

Număr capete neimpozabile potrivit art. 105 alin. (2) din Codul fiscal: 50 capete neimpozabile Livrează prin/către cooperativă: - 0 litri lapte;

- 100 kg lână;
- 20 capete miei;
- 0 capete reformă.

1. Număr capete animale impozabile: 100 capete oi (deţinute) – 50 capete oi (neimpozabile) = 50 capete oi pentru care se datorează impozit 2. Valoarea producţiei de lapte, lână şi animale livrate prin/către cooperativă: 0 litri lapte x 0,15 lei/litru = 0 lei 100 kg lână x 0,15 lei/kg = 15 lei 20 capete miei x 6,46 lei/cap = 129,2 lei 0 capete oi reformă x 23,1 lei/cap = 0 lei

Total 144,2 lei - valoare scutită de impozit

3. Norma de venit redusă: a)144,2 lei : 50 de capete = 2,88 lei/cap de animal şi b)20 lei – 2,88 lei = 17,12 lei4. Venitul anual: 17,12 lei/cap * 50 de capete = 856 lei IV. Persoana fizică creşte 100 capete capre: Valori din tabelul anexei nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 30/2019: col. (2) - norma de venit 20 lei/cap

- col. (3) - norma de venit unitară: - lapte - 0,12 lei/litru;
- ied - 5,18 lei/cap;
- animal reformă - 18,5 lei/cap.

Număr capete neimpozabile potrivit art. 105 alin. (2) din Codul fiscal: 25 capete neimpozabile

Livrează prin/către cooperativă: - 500 litri lapte;
- 50 capete iezi;
- 0 capete reformă.

1. Număr capete animale impozabile: 100 capete capre (deţinute) – 25 capete capre (neimpozabile) = 75 capete capre pentru care se datorează impozit 2. Valoarea producţiei de lapte şi animale livrate prin/către cooperativă: 500 litri lapte x 0,12 lei/litru = 60 lei 50 capete iezi x 5,18 lei/cap = 259 lei 0 capete capre reformă x 18,5 lei/cap = 0 lei

Total 319 lei - valoare scutită de impozit

3. Norma de venit redusă: a)319 lei : 75 capete de animale = 4,25 lei/cap de animal şi b)20 lei – 4,25 lei = 15,75 lei4. Venitul anual: 15,75 lei * 75 capete de animale = 1.181,25 lei V. Persoana fizică creşte 180 capete păsări de curte: Valori din tabelul anexei nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 30/2019: col. (2) - norma de venit 2 lei/cap

- col. (3) - norma de venit unitară: - ouă - 0,015 lei/ou;
- carne pui broiler - 0,395 lei/cap;
- carne găini ouătoare reformă - 0,200 lei/cap

Număr capete neimpozabile potrivit art. 105 alin. (2) din Codul fiscal: 100 capete neimpozabile

Livrează prin/către cooperativă: - 3.000 ouă;
- 70 pui broiler;
- 0 găini ouătoare reformă.

1. Număr capete păsări impozabile: 180 capete păsări de curte (deţinute) - 100 capete păsări de curte (neimpozabile) = 80 capete păsări de curte pentru care se datorează impozit 2. Valoarea producţiei de ouă şi păsări livrate prin/către cooperativă: 3.000 ouă x 0,015 lei/ou = 45 lei 70 capete pui broiler x 0,395 lei/cap = 27,65 lei 0 capete găini ouătoare reformă x 0,200 lei/cap = 0 lei Total 72,65 lei - valoare scutită de impozit 3. Normă de venit redusă a)72,65 lei : 80 capete = 0,91 lei/cap şi b)2 lei/cap – 0,91 lei/cap = 1,09 lei/cap4. Venitul anual: 1,09 lei/cap * 80 capete = 87,2 lei VI. Persoana fizică creşte 50 capete porci pentru îngrăşat: Valori din tabelul anexei nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 30/2019: col. (2) - norma de venit 30 lei/cap

col. (3) - norma de venit unitară: - 0,27 lei/kg carne în viuNumăr capete neimpozabile potrivit art. 105 alin. (2) din Codul fiscal:

6 capete neimpozabile Livrează prin/către cooperativă: 1.100 kg carne în viu. 1. Număr capete impozabile: 50 capete (deţinute) – 6 capete (neimpozabile) = 44 capete pentru care se datorează impozit 2. Valoarea producţiei de carne în viu livrate prin/către cooperativă: 1.100 kg x 0,27 lei/kg = 297 lei, valoare scutită de impozit 3. Normă de venit redusă: a)297 lei : 44 capete de animale = 6,75 lei/cap de animal şi b)30 lei/cap – 6,75 lei/cap = 23,25 lei /cap4. Venitul anual: 23,25 lei/cap * 44 capete de animale = 1.023 lei VII. Persoana fizică deţine o stupină de 100 familii de albine: Valori din tabelul anexei nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 30/2019: col. (2) - norma de venit 20 lei/familia de albine

col. (3) - norma de venit unitară 0,8 lei/kg miere de albineNumăr de familii de albine neimpozabile potrivit art. 105 alin. (2) din Codul fiscal:

75 familii neimpozabileLivrează prin/către cooperativă: 500 kg miere. 1. Număr familii de albine: 100 familii de albine (deţinute) – 75 familii de albine (neimpozabile) = 25 familii de albine pentru care se datorează impozit 2. Valoarea producţiei de miere livrate prin/către cooperativă: 500 kg x 0,8 lei/kg = 400 lei, valoare scutită de impozit 3. Normă de venit redusă: a)400 lei : 25 familii de albine = 16 lei/familie de albine şi b)20 lei/familie de albine – 16 lei/familie de albine = 4 lei/familie de albine4. Venitul anual: 4 lei/familie de albine * 25 familii de albine = 100 lei



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 30/2019

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 30 din 2019
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 30/2019
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu