HOTARARE Nr. 2
din 19 martie 2007
privind aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare a Autoritatii Electorale Permanente
ACT EMIS DE:
BIROURILE PERMANENTE ALE CAMEREI DEPUTATILOR SI SENATULUI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 196 din 21 martie 2007
In temeiul dispoziţiilor art. 28 alin. (2) din Legea
nr. 373/2004 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, cu
modificările ulterioare, precum şi ale art. 51 din Legea nr. 334/2006 privind
finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale,
Birourile permanente ale Camerei Deputaţilor şi
Senatului adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare
a Autorităţii Electorale Permanente, prevăzut în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Regulamentul de organizare şi funcţionare a
Autorităţii Electorale Permanente se va publica în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Această hotărâre a
fost adoptată în şedinţa comună a Birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor
si Senatului din 19 martie 2007
PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
BOGDAN OLTEANU
PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU
ANEXĂ
REGULAMENT
de organizare si
funcţionare a Autorităţii Electorale Permanente
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Autoritatea Electorală Permanentă este o
instituţie publică administrativă autonomă, cu personalitate juridică.
(2) Autoritatea Electorală Permanentă, denumită în
continuare Autoritate, are
sediul în municipiul Bucureşti, bd. Octavian Goga nr. 2, sectorul 3.
Art. 2. - (1) Autoritatea are competenţă generală şi
exclusivă în domeniul electoral, în intervalul dintre două perioade electorale.
In perioadele electorale, sprijină activitatea şi buna funcţionare a Biroului
Electoral Central şi a celorlalte birouri electorale de circumscripţie.
(2) Autoritatea asigură aplicarea unitară, la nivel
naţional, în intervalul dintre două perioade electorale, a dispoziţiilor legale
privind organizarea alegerilor şi a altor consultări electorale cu caracter
naţional sau local; urmăreşte şi sprijină dotarea secţiilor de votare cu
logistică modernă, necesară
procesului electoral; pregăteşte specialişti în materie electorală; sprijină
acţiunea de întocmire şi actualizare a listelor electorale permanente, precum
şi întocmirea şi eliberarea cărţilor de alegător; asigură popularizarea şi
cunoaşterea de către alegători a procedurilor electorale specifice; stabileşte
subvenţiile de la bugetul de stat, cuvenite partidelor politice; exercită
controlul cu privire la finanţarea partidelor politice şi a campaniilor
electorale.
Art. 3. - Autoritatea, ca instituţie administrativă
autonomă, îndeplineşte următoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se
asigură stabilirea obiectivelor sectoriale din domeniul său de activitate;
b) de reglementare, prin care se asigură elaborarea
şi supunerea spre aprobare a cadrului normativ necesar realizării atribuţiilor
strategice în materie electorală, precum şi elaborarea şi aprobarea de
normative şi prescripţii tehnice, obligatorii pentru toate organismele şi
autorităţile cu atribuţii electorale;
c) de reprezentare, pe plan intern şi extern, a
statului român, în materie electorală;
d) de autoritate de stat,
prin care se realizează urmărirea şi asigurarea aplicării pe întreg cuprinsul
ţării a reglementărilor specifice sistemului electoral, precum şi a celor
stabilite pentru modernizarea şi conectarea acestora la sistemele electorale
din ţările Uniunii Europene;
e) de îndrumare, sprijin şi control al autorităţilor
administraţiei publice locale şi al aparatului propriu al acestora în domeniul
organizării consultărilor electorale.
Art. 4. - (1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce-i
revin potrivit legii, Autoritatea are un aparat
propriu, care este organizat în compartimente de specialitate.
(2) Prin aparatul propriu, Autoritatea asigură la
nivel naţional:
a) aplicarea unitară, între două perioade electorale,
a dispoziţiilor legale privind organizarea alegerilor;
b) sprijinirea autorităţilor publice centrale şi
locale în îndeplinirea atribuţiilor ce le revin în domeniul organizării
procesului electoral;
c) sprijinirea autorităţilor administraţiei publice
locale în obţinerea de fonduri necesare asigurării logisticii specifice
organizării proceselor electorale;
d) alocarea subvenţiei de stat pentru partidele
politice;
e) controlul finanţării partidelor politice;
f) controlul finanţării campaniilor electorale.
(3) In perioadele electorale, o parte a aparatului de specialitate al Autorităţii asigură personalul tehnic
auxiliar necesar desfăşurării activităţii la Biroul Electoral Central şi la
birourile electorale de circumscripţie.
CAPITOLUL II
Conducerea Autorităţii
Art. 5. - (1) Autoritatea este condusă de un preşedinte cu rang de ministru, ajutat de 2
vicepreşedinţi cu rang de secretar de stat, precum şi de un secretar general.
(2) Preşedintele împreună cu vicepreşedinţii şi
secretarul general formează Colegiul consultativ.
(3) Colegiul consultativ se
întruneşte lunar şi ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui.
(4) La lucrările Colegiului consultativ pot fi
invitate persoane care deţin funcţii de conducere în cadrul aparatului propriu
sau în cadrul filialelor regionale, precum şi alte persoane a căror prezenţă
este socotită necesară.
(5) Pentru ducerea la îndeplinire a atribuţiilor
Autorităţii, Colegiul consultativ dezbate hotărâri, instrucţiuni şi decizii,
care se semnează de preşedinte şi se contrasemnează de vicepreşedinţi.
(6) Colegiul consultativ
poate dezbate şi alte probleme de importanţă deosebită pentru sistemul
electoral românesc şi pentru buna funcţionare a instituţiei.
Art. 6. - Preşedintele Autorităţii angajează
patrimonial Autoritatea în relaţia cu Preşedinţia, Parlamentul, Guvernul, cu
celelalte ministere, instituţii, organisme şi organizaţii, precum şi cu
persoanele fizice şi juridice din ţară şi din străinătate.
Art. 7. - Preşedintele Autorităţii îşi exercită
autoritatea şi competenţa prevăzute de lege, având următoarele atribuţii:
a) prezintă celor două Camere ale Parlamentului
rapoarte, anual sau la cererea acestora;
b) are calitatea de ordonator principal de credite;
c) aprobă bugetul anual al Autorităţii;
d) aprobă planul anual de investiţii al Autorităţii
şi programul de achiziţii publice;
e) aprobă statul de funcţii şi fişa postului pentru
personalul din instituţie;
f) aprobă organizarea concursurilor pentru ocuparea
posturilor din cadrul instituţiei;
g) numeşte, promovează şi eliberează din funcţie
personalul, potrivit dispoziţiilor legale;
h) aprobă trecerea personalului dintr-un compartiment
în altul;
i) semnează corespondenţa purtată cu conducătorii
autorităţilor similare din străinătate, precum şi ai altor instituţii sau
organizaţii internaţionale;
j) aprobă deplasările personalului în străinătate;
k) aprobă, îndrumă şi coordonează programul de
pregătire şi formare profesională a personalului de specialitate;
l) poate delega, în condiţiile
legii, o parte din atribuţiile sale;
m) aprobă planul de relaţii externe al Autorităţii;
n) stabileşte şi aprobă programul de audienţe;
o) exercită orice alte atribuţii care îi revin potrivit
legii.
Art. 8. - In exercitarea atribuţiilor legate de
activitatea internă a autorităţii, preşedintele emite ordine.
Art. 9. - In lipsa
preşedintelui, atribuţiile acestuia sunt îndeplinite de unul dintre
vicepreşedinţi, stabilit prin ordin.
Art. 10. - Vicepreşedinţii coordonează domeniile de
activitate stabilite prin ordin al preşedintelui Autorităţii. Compartimentele
aflate în coordonarea vicepreşedinţilor şi a secretarului general îşi
desfăşoară activitatea sub îndrumarea nemijlocită a coordonatorilor.
Art. 11. - (1) Secretarul general al Autorităţii face
parte din categoria înalţilor funcţionari publici. Secretarul general este
numit în funcţie prin decizie a prim-ministrului şi este asimilat, inclusiv sub
aspectul salarizării, secretarilor generali ai celor două Camere ale
Parlamentului.
(2) Secretarul general al Autorităţii îndeplineşte
atribuţiile stabilite de art. 49 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi
funcţionarea Guvernului şi a ministerelor, cu modificările şi completările
ulterioare, precum şi următoarele atribuţii specifice:
a) conduce aparatul de specialitate al Autorităţii;
b) urmăreşte respectarea prevederilor
legale cu privire la managementul resurselor umane;
c) organizează activitatea de dotare administrativă şi
întreţinerea clădirii şi a celorlalte bunuri aflate în dotarea Autorităţii;
d) stabileşte măsurile necesare pentru paza şi
folosirea sediului instituţiei;
e) organizează activităţi de
prevenire şi stingere a incendiilor şi de protecţie a muncii;
f) dispune măsurile necesare şi asigură inventarierea
anuală a bunurilor aflate în dotarea Autorităţii; prezintă anual Colegiului
consultativ un raport asupra situaţiei bunurilor din dotare;
g) asigură elaborarea şi supunerea spre aprobare
Colegiului consultativ a regulamentului de ordine interioară, precum şi a altor
regulamente necesare desfăşurării normale a activităţii;
h) îndeplineşte atribuţiile de ordonator principal de
credite, potrivit delegării date, prin ordin, de preşedinte.
CAPITOLUL III
Organizarea şi funcţionarea aparatului propriu al
Autorităţii
SECŢIUNEA 1
Structura organizatorică a aparatului propriu
Art. 12. - Aparatul propriu al
Autorităţii are următoarea structură organizatorică:
a) în cadrul aparatului central:
1. cabinetele demnitarilor;
2. Biroul de audit public intern;
3. Secretariatul general (la nivel de serviciu);
4. Departamentul de control al finanţării partidelor
politice şi a campaniilor electorale;
5. Direcţia logistică electorală;
6. Direcţia legislaţie şi legătura cu Parlamentul;
7. Direcţia studii, documentare şi monitorizarea
procesului electoral;
8. Direcţia îndrumare, control şi coordonarea filialelor regionale;
9. Direcţia buget-finanţe, contabilitate şi resurse
umane;
10. Serviciul relaţii externe;
11. Serviciul informatică;
12. Serviciul alocare subvenţii;
13. Serviciul comunicare şi relaţii publice;
14. Serviciul relaţii de protocol şi administrativ;
15. Biroul juridic-contencios.
b) în teritoriu:
- filiale regionale.
Art. 13. - (1) Structura organizatorică a Autorităţii
este prevăzută în anexa nr. 1.
(2) In cadrul structurii organizatorice, prin ordin
al preşedintelui, se pot înfiinţa servicii, birouri şi alte compartimente sau
comisii cu activitate temporară, stabilind numărul posturilor şi atribuţiile,
în raport cu necesarul şi competenţa Autorităţii, potrivit legii.
(3) La stabilirea structurii organizatorice, în
condiţiile alin. (2), nu se aplică prevederile alin. (2) al art. XVI din Legea
nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în
exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri,
prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările
ulterioare.
(4) Autoritatea poate avea filiale regionale în
fiecare dintre regiunile de dezvoltare, potrivit Legii nr. 373/2004 pentru
alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, cu modificările şi completările
ulterioare. Arondarea judeţelor şi a municipiului Bucureşti la filialele
regionale este prevăzută în anexa nr. 2.
(5) La organizarea şi funcţionarea aparatului
propriu, nu se aplică prevederile art. XVI din titlul III al cărţii a II-a din
Legea nr. 161/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
SECŢIUNEA a 2-a
Atribuţiile compartimentelor din cadrul
aparatului propriu
1. Cabinetele
demnitarilor
Art. 14. - (1) In cadrul Autorităţii este organizat şi
funcţionează cabinetul preşedintelui, care este format din cel mult 3 posturi.
Cabinetul preşedintelui este încadrat cu personal angajat prin contract
individual de muncă, pe durată determinată.
(2) Vicepreşedinţii vor avea câte un cabinet format
din cel mult două posturi.
(3) Angajarea personalului din cadrul cabinetelor, precum şi atribuţiile acestuia se fac, respectiv se
stabilesc, de preşedinte, respectiv de către vicepreşedinţi.
2. Biroul de audit
public intern
Art. 15. - (1) Activitatea de audit public intern este
organizată şi se desfăşoară în directa subordonare a preşedintelui Autorităţii,
potrivit legii.
(2) Biroul de audit public intern funcţionează
potrivit Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern, cu modificările şi
completările ulterioare, şi are următoarele atribuţii:
a) elaborează norme metodologice specifice
Autorităţii, cu avizul UCAAPI;
b) elaborează proiectul planului anual de audit
public intern, care este aprobat de preşedintele Autorităţii;
c) efectuează activităţi de audit public intern
pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale
Autorităţii sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate,
regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate;
d) elaborează raportul anual al activităţii de audit
public intern; în cazul identificării unor nereguli, acestea sunt aduse de
îndată la cunoştinţa preşedintelui Autorităţii;
(3) Biroul de audit public intern îndeplineşte şi alte
însărcinări stabilite de lege, de prezentul regulament şi de preşedintele
Autorităţii.
3. Secretariatul
general
Art. 16. - Secretariatul
general al Autorităţii este organizat la nivel de serviciu şi este coordonat de
secretarul general.
Art. 17. - (1) Secretariatul general îndeplineşte
următoarele atribuţii:
a) primeşte şi înregistrează corespondenţa adresată
Autorităţii;
b) predă, pe bază de condică,
corespondenţa adresată preşedintelui, vicepreşedinţilor şi compartimentelor
Autorităţii;
c) transmite, prin poştă sau curier, corespondenţa
sau documentele adresate altor instituţii;
d) asigură constituirea arhivei curente, potrivit legii;
e) primeşte şi pune la dispoziţia membrilor
Colegiului consultativ al Autorităţii documente necesare desfăşurării
şedinţelor acestuia;
f) asigură înregistrarea dezbaterilor din cadrul
Colegiului consultativ.
(2) Secretariatul general îndeplineşte
orice alte atribuţii prevăzute de prezentul regulament ori încredinţate de
secretarul general.
4. Biroul juridic -
contencios
Art. 18. - (1) Biroul juridic - contencios funcţionează
în subordinea secretarului general al Autorităţii şi îndeplineşte următoarele
atribuţii principale:
a) reprezintă Autoritatea la instanţele
judecătoreşti, la organele de urmărire penală, precum şi la toate autorităţile
şi organele administrative cu atribuţii jurisdicţionale;
b) avizează, pentru legalitate, documentele interne, conform legii;
c) susţine drepturile şi interesele legitime ale
Autorităţii în faţa altor autorităţi şi instituţii publice;
d) asigură consultanţă şi asistenţă juridică, la
cerere, compartimentelor din cadrul Autorităţii şi filialelor regionale;
e) soluţionează cereri cu caracter juridic.
(2) Biroul juridic - contencios îndeplineşte şi alte
atribuţii şi însărcinări stabilite de lege, de prezentul regulament şi de
preşedintele Autorităţii.
5. Departamentul de control al finanţării partidelor politice şi a
campaniilor electorale
Art. 19. - (1) Departamentul de control al finanţării
partidelor politice şi a campaniilor electorale are următoarele atribuţii
principale:
a) elaborează planul anual privind controlul finanţării
partidelor politice şi a campaniilor electorale care este dezbătut de Colegiul
consultativ şi aprobat de preşedintele Autorităţii;
b) realizează controale potrivit obiectivelor din
planul anual de control;
c) realizează controale când există suspiciuni de
încălcare a prevederilor legale privind finanţarea partidelor politice, pe baza
sesizărilor sau din oficiu;
d) publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe pagina de internet a Autorităţii
rezultatele fiecărui control;
e) propune sancţiunile ce urmează să fie aplicate în
urma constatării unor încălcări ale legii, care se dezbat în Colegiul
consultativ şi se aprobă de preşedintele Autorităţii;
f) elaborează propuneri privind suspendarea temporară
a acordării subvenţiei de la bugetul de stat;
g) înregistrează şi păstrează
evidenţa mandatarilor financiari ai partidelor politice sau candidaţilor
independenţi;
h) păstrează declaraţiile partidelor şi alianţelor
politice, precum şi ale candidaţilor independenţi privind cheltuielile referitoare
la realizarea materialelor de propagandă electorale produse, defalcate pe
categorii;
i) păstrează declaraţiile conducerilor partidelor, ale
organizaţiilor judeţene sau, după caz, ale candidaţilor independenţi
referitoare la respectarea plafoanelor de cheltuieli pentru campania
electorală;
j) păstrează registrul fiscal al partidelor politice,
al alianţelor politice şi al candidaţilor independenţi;
k) elaborează normele metodologice de aplicare a legii
finanţării activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale,
împreună cu Direcţia buget-finanţe, contabilitate, alocarea subvenţiilor şi
resurse umane;
l) elaborează propuneri privind
îmbunătăţirea activităţii de control al finanţării partidelor politice şi a
campaniilor electorale;
m) realizează acţiuni de îndrumare a partidelor
politice sau a candidaţilor independenţi privind legalitatea finanţării.
(2) Departamentul de control al finanţării partidelor
politice şi a campaniilor electorale îndeplineşte şi alte atribuţii şi
însărcinări stabilite de lege, de prezentul regulament şi de preşedintele
Autorităţii.
6. Direcţia logistică electorală
Art. 20. - (1) Direcţia logistică electorală are
următoarele atribuţii principale:
a) elaborează propuneri pentru asigurarea logisticii
necesare desfăşurării în bune condiţii a alegerilor; urmăreşte modul de
aplicare în teritoriu, de către autorităţile administraţiei publice locale,
inclusiv de către prefecţi, a măsurilor stabilite în acest domeniu;
b) ţine evidenţa localurilor secţiilor de votare şi a
sediilor birourilor electorale;
c) elaborează propuneri privind confecţionarea
cabinelor de vot, a urnelor tipizate şi a recipientelor pentru transportul
buletinelor de vot; urmăreşte şi controlează modul de realizare a acestora de
către autorităţile administraţiei publice locale, precum şi de păstrare a
acestora în condiţii corespunzătoare pentru a putea fi utilizate în mod
repetat;
d) asigură elaborarea unor proiecte-tip pentru
logistica necesară derulării votării; urmăreşte aplicarea şi respectarea
acestora de către autorităţile administraţiei publice locale;
e) elaborează, împreună cu serviciile specializate,
sisteme moderne de protecţie a secţiilor de votare, a buletinelor de vot şi a
celorlalte documente specifice;
f) realizează propunerile şi măsurile de stabilire a
locaţiilor secţiilor de votare şi a sediilor birourilor circumscripţiilor
electorale;
g) urmăreşte asigurarea din timp a dotărilor specifice
secţiilor de votare: urne şi cabine tipizate, ştampile, tuşiere, recipiente
pentru transportul buletinelor de vot şi altele
asemenea;
h) centralizează necesarul cheltuielilor logistice şi
de personal pentru proiectul de buget al procesului electoral şi le prezintă
Direcţiei buget-finanţe, contabilitate şi resurse umane;
i) urmăreşte modul de obţinere eşalonată a fondurilor necesare pentru asigurarea logisticii;
j) elaborează şi derulează programe de formare în
domeniul logisticii.
(2) Direcţia logistică electorală îndeplineşte şi alte
atribuţii stabilite de lege, de prezentul regulament sau de preşedintele
instituţiei.
7. Direcţia legislaţie şi legătura cu Parlamentul
Art. 21. - (1) Direcţia legislaţie şi legătura cu
Parlamentul are următoarele atribuţii principale:
a) urmăreşte, în limita competenţelor sale, aplicarea
unitară a dispoziţiilor legale referitoare la organizarea şi desfăşurarea
alegerilor şi a celorlalte consultări electorale;
b) elaborează proiecte de acte normative pentru
îmbunătăţirea, perfecţionarea şi armonizarea cu acquis-ul comunitar, a cadrului
legislativ electoral românesc;
c) asigură transparenţa decizională în cadrul
instituţiei, prin supunerea dezbaterii publice a proiectelor de acte normative;
d) urmăreşte transmiterea spre avizare şi avizarea de
către ministere şi alte autorităţi a proiectelor de lege iniţiate de Autoritate
şi trecerea acestora prin fazele procedurii legislative, până la promulgarea
legii şi publicarea acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I;
e) asigură avizarea proiectelor de acte normative
elaborate de ministere şi alte organe centrale, precum şi iniţiativele
legislative care sunt transmise spre consultare la Autoritate; întocmeşte
proiectul de aviz cuprinzând observaţiile şi propunerile Autorităţii şi
urmăreşte transmiterea acestora şi, eventual, susţinerea lor în faţa
iniţiatorilor;
f) asigură consultarea structurilor asociative ale
autorităţilor administraţiei publice locale la elaborarea proiectelor de acte
normative, când situaţia impune;
g) întocmeşte sau participă la efectuarea unor studii,
evaluări, lucrări de sinteză, pentru îmbunătăţirea sistemului electoral
românesc, în concordanţă cu reglementările legale şi practicile existente în
Uniunea Europeană şi cu tradiţiile sistemului electoral românesc;
h) elaborează programe specifice de instruire în
domeniul legislaţiei electorale pentru autorităţile şi instituţiile
administrativ-teritoriale, precum şi pentru persoanele care pot deveni membri
ai birourilor electorale; în acest sens, menţine o permanentă legătură cu Institutul
Naţional de Administraţie;
i) colaborează cu structurile de specialitate din
cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, pentru elaborarea
calendarului acţiunilor din cuprinsul perioadei electorale şi a proiectelor de
hotărâri specifice bunei organizări şi desfăşurări a alegerilor;
j) ţine evidenţa comunelor, oraşelor, municipiilor şi
sectoarelor municipiului Bucureşti în care sunt vacante posturile de primar sau
în care au fost dizolvate consiliile locale şi face propuneri pentru stabilirea
datei de organizare şi desfăşurare a noilor alegeri;
k) sprijină organizarea şi desfăşurarea alegerilor
parţiale, organizează şi asigură serviciul de permanenţă la nivelul direcţiei;
l) la solicitarea Guvernului,
elaborează puncte de vedere pe marginea iniţiativelor legislative de modificare
sau completare a legilor din domeniul electoral;
m) participă la prezentarea şi
susţinerea proiectelor de legi în materie electorală în comisiile de
specialitate ale celor două Camere ale Parlamentului, precum şi în plenul
acestora, formulează proiectele de răspuns la interpelările adresate
preşedintelui Autorităţii de către parlamentari;
n) întocmeşte proiecte de hotărâri, decizii şi ordine
ale preşedintelui în domeniul electoral;
o) colaborează cu Direcţia studii, documentare şi
monitorizarea procesului electoral în vederea transpunerii în propunerile de
acte normative a aspectelor semnalate în urma monitorizării procesului
electoral, în scopul îmbunătăţirii legislaţiei electorale.
(2) Direcţia legislaţie şi legătura cu Parlamentul
îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de lege, de prezentul regulament, de
preşedintele instituţiei sau de vicepreşedintele care o coordonează.
8. Direcţia studii, documentare şi monitorizarea procesului electoral
Art. 22. - (1) Direcţia studii, documentare şi
monitorizarea procesului electoral îndeplineşte următoarele atribuţii
principale:
a) elaborează, la încheierea alegerilor parlamentare,
prezidenţiale, locale sau a referendumului naţional, un raport care va cuprinde
analiza amănunţită a modului
de organizare şi desfăşurare a consultării electorale, participarea
cetăţenilor, cauzele absenteismului, dacă este cazul, abaterile constatate,
propuneri pentru înlăturarea acestora în viitor, precum şi rezultatul
alegerilor. Raportul va fi prezentat Parlamentului în termenul prevăzut de lege
şi apoi dat publicităţii sub forma unei Cărţi Albe;
b) elaborează raportul anual, cu sprijinul
direcţiilor şi filialelor Autorităţii, ce va fi prezentat Parlamentului, cu
privire la activitatea instituţiei;
c) elaborează studii şi materiale documentare în
domeniul electoral în scopul informării alegătorilor, a autorităţilor şi
instituţiilor publice, partidelor politice, precum şi a organizaţiilor
neguvernamentale interesate;
d) editează şi difuzează materiale de informare
publică pentru campaniile de popularizare a sistemului electoral românesc;
e) elaborează şi derulează programe de formare în
domeniul electoral cu sprijinul direcţiilor şi filialelor Autorităţii, pentru
perfecţionarea persoanelor implicate în procesul electoral;
f) elaborează şi derulează programe privind
exercitarea dreptului de vot de către persoanele neştiutoare de carte sau cu
handicap;
g) stabileşte parteneriate cu mediul academic şi cu
societatea civilă în vederea studierii şi dezbaterii propunerilor vizând
perfecţionarea şi îmbunătăţirea sistemului electoral românesc;
h) asigură, cu aprobarea ordonatorului de credite,
achiziţionarea la fondul de documentare ştiinţifică a actelor normative şi a
publicaţiilor necesare activităţii de documentare a instituţiei, editate în
ţară sau în străinătate;
i) ia măsuri pentru organizarea şi funcţionarea
bibliotecii Autorităţii;
j) organizează şi asigură funcţionarea Centrului de
documentare şi informare al Autorităţii;
k) ia măsuri şi asigură realizarea traducerilor în şi
din limba română, în şi din limbi de circulaţie internaţională a unor analize
şi sinteze documentare privind diferite aspecte ale problematicii electorale ce
urmează a fi utilizate în activitatea Autorităţii;
l) participă la elaborarea de
programe specifice de instruire în materie electorală pentru primari şi
secretarii unităţilor administrativ-teritoriale cu privire la derularea corectă
a procesului electoral şi cu îndeplinirea, în conformitate cu prevederile
legale, a atribuţiilor ce le revin;
m) colaborează cu Direcţia pentru legislaţie şi
legătura cu Parlamentul pentru transpunerea în propunerile de acte normative a
aspectelor semnalate în urma monitorizării procesului electoral, în scopul
îmbunătăţirii legislaţiei electorale.
(2) Direcţia studii, documentare şi monitorizarea
procesului electoral îndeplineşte şi alte atribuţii şi însărcinări stabilite de
lege, de prezentul regulament, de preşedinte şi de vicepreşedintele
coordonator.
9. Direcţia buget-finanţe, contabilitate şi resurse umane
Art. 23. - (1) Direcţia
buget-finanţe, contabilitate şi resurse umane are următoarele atribuţii
principale:
a) elaborează şi fundamentează proiectul bugetului
propriu anual al Autorităţii şi urmăreşte realizarea acestuia, în condiţiile
legii;
b) face propuneri, împreună
cu Ministerul Finanţelor Publice şi cu Ministerul Administraţiei şi Internelor,
pentru proiectul de buget necesar alegerilor, altor tipuri de consultări şi
pentru acţiuni legate de acestea;
c) răspunde de respectarea dispoziţiilor legale
privind utilizarea fondurilor cuprinse în bugetul de venituri şi cheltuieli al
Autorităţii;
d) verifică şi avizează pentru controlul financiar
preventiv, în faza de angajare, lichidare, ordonanţare şi de plată, toate
documentele care cuprind sau din care derivă operaţiuni patrimoniale privind
modul de constituire, administrare şi utilizare a fondurilor prevăzute în
bugetul Autorităţii, evoluţia şi modul de administrare a patrimoniului,
utilizarea şi gospodărirea mijloacelor materiale şi băneşti, cele din care
derivă drepturi şi obligaţii faţă de persoane juridice sau fizice, precum şi
instrumente de plată întocmite ca urmare a efectuării operaţiunilor respective;
răspunde de legalitatea şi regularitatea proiectelor de operaţiuni supuse
aprobării;
e) înregistrează operaţiunile
patrimoniale în evidenţa contabilă sintetică şi analitică privind cheltuielile
curente şi de capital;
f) valorifică inventarierile periodice şi anuale prin
stabilirea diferenţelor dintre situaţia faptică şi cea scriptică; urmăreşte
ducerea la îndeplinire a măsurilor aprobate, potrivit competenţelor, privind
valorificarea rezultatelor inventarierii;
g) întocmeşte bilanţul contabil şi contul anual de
execuţie a bugetului Autorităţii;
h) gestionează fondul de salarii aprobat; întocmeşte
documentele necesare calculului şi acordării drepturilor legale;
i) calculează şi virează la bugetul de stat, bugetul
asigurărilor sociale de stat, la fondurile speciale sau la terţi sumele
reţinute de la salariaţi, precum şi obligaţiile financiar-fiscale legale ale
Autorităţii;
j) organizează concursurile sau examenele pentru
selecţionarea personalului şi ocuparea posturilor vacante;
k) întocmeşte proiectele de ordine pentru numirea ca
funcţionari publici parlamentari a candidaţilor declaraţi admişi, precum şi
pentru încadrarea şi încheierea contractelor individuale de muncă pentru
salariaţi;
l) întocmeşte referate în baza
propunerilor de avansare în funcţie, grad sau treaptă profesională a
funcţionarilor publici, precum şi asupra avansării salariaţilor, conform legii;
m) programează şi organizează perfecţionarea
profesională a funcţionarilor publici parlamentari şi a salariaţilor, pe care o
supune aprobării preşedintelui;
n) efectuează calculele privind stabilirea procentului
sporurilor de vechime şi de stabilitate, precum şi al altor sporuri prevăzute
de lege;
o) gestionează carnetele de
muncă, registrul de evidenţă a salariaţilor, precum şi dosarele profesionale
ale acestora, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
p) urmăreşte aplicarea ordinelor preşedintelui
Autorităţii referitoare la organizarea activităţii profesionale şi a evaluării
profesionale anuale;
r) întocmeşte documentele necesare calculului
salariilor de bază, respectiv al majorărilor salariale, conform normelor legale
în vigoare;
s) întocmeşte dosarele de pensionare, asigură
eliberarea legitimaţiilor, precum şi orice alte lucrări specifice, potrivit
dispoziţiilor legale în vigoare;
ş) gestionează fondul de salarii aprobat; întocmeşte
documentele necesare calculului şi acordării drepturilor
legale;
t) calculează şi virează la bugetul de stat, bugetul
asigurărilor sociale de stat, la fondurile speciale sau terţi sumele reţinute
de la salariaţi, precum şi obligaţiile financiar-fiscale ale Autorităţii;
ţ) urmăreşte aplicarea ordinelor preşedintelui
Autorităţii, precum şi a deciziilor şi hotărârilor referitoare la organizarea
activităţii profesionale şi a evaluării profesionale anuale.
(2) Direcţia buget-finanţe, contabilitate şi resurse
umane îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de lege, de prezentul regulament
sau de preşedintele Autorităţii.
10. Direcţia îndrumare, control şi coordonare a filialelor regionale
Art. 24. - (1) Direcţia îndrumare, control şi
coordonare a filialelor regionale are următoarele atribuţii principale:
a) conduce, îndrumă şi
răspunde de activitatea filialelor din subordine şi asigură comunicarea dintre
preşedintele Autorităţii şi acestea;
b) realizează, între perioadele electorale, acţiuni de
îndrumare şi control la autorităţile administraţiei publice locale şi la
prefecturi, cu privire la actualizarea, la termenele legale, a listelor
electorale permanente, efectuarea şi înregistrarea comunicărilor specifice,
întocmirea şi eliberarea cărţilor de alegător şi păstrarea documentelor de
logistică electorală;
c) comunică birourilor
electorale de circumscripţie hotărârile pronunţate de Biroul Electoral Central,
la solicitarea acestuia;
d) asigură evidenţa, la nivel de filială şi la nivel
naţional, a neajunsurilor privind dotarea cu logistică;
e) monitorizează distribuirea buletinelor de vot, a
ştampilelor de control şi a ştampilelor de vot;
f) centralizează, la nivel de filiale şi la nivel
naţional, propunerile şi incidentele privitoare la funcţionarea logisticii
informatizate, precum şi pe cele privitoare la o mai bună organizare şi
desfăşurare a alegerilor;
g) controlează realizarea propunerilor şi măsurilor
de stabilire a locaţiilor secţiilor de votare şi a sediilor birourilor circumscripţiilor
electorale;
h) urmăreşte asigurarea din timp a dotărilor specifice
secţiilor de votare: urne şi cabine tipizate, ştampile, tuşiere, recipiente
pentru transportul buletinelor de vot şi altele asemenea;
i) urmăreşte, controlează şi asigură reactualizarea, la
termenele şi în condiţiile stabilite de lege, a listelor electorale permanente,
precum şi a concordanţei dintre exemplarul listei electorale permanente aflat
la primar şi cel aflat la judecătorie; dispune măsurile necesare în acest sens;
j) controlează modul de întocmire, actualizare şi
păstrare a registrelor cuprinzând listele electorale permanente, precum şi
modul de efectuare a comunicărilor prevăzute de lege;
k) sprijină aplicarea unitară a dispoziţiilor legale
referitoare la organizarea alegerilor;
l) sprijină implementarea
regulilor privind dotările logistice şi compatibilizarea relaţiilor logistice
la nivelul filialelor regionale;
m) sprijină implementarea programelor specifice de
instruire în materie de logistică electorală pentru primarii şi secretarii
unităţilor administrativ-teritoriale arondate filialelor
regionale;
n) colaborează cu Direcţia pentru legislaţie şi
legătura cu Parlamentul pentru aplicarea unitară a dispoziţiilor legale
referitoare la organizarea alegerilor;
o) sprijină punerea în practică, la nivelul filialelor
regionale, a programelor de instruire a personalului birourilor electorale cu
privire la sistemul electoral românesc şi la deontologia electorală;
p) realizează, pe durata perioadei electorale, împreună
cu alte autorităţi ale administraţiei publice centrale, acţiuni de îndrumare şi
control la autorităţile administraţiei publice locale, inclusiv la prefecturi,
cu privire la modul de îndeplinire a atribuţiilor ce le revin potrivit legilor
electorale;
r) urmăreşte acţiunea de întocmire şi eliberare a
cărţilor de alegător, a duplicatelor de pe acestea,
acolo unde este cazul.
(2) Direcţia îndrumare, control şi coordonare a
filialelor regionale îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de lege, de
prezentul regulament şi de preşedintele Autorităţii.
11. Serviciul relaţii externe
Art. 25. - (1) Serviciul
relaţii externe are următoarele atribuţii principale:
a) elaborează şi prezintă spre dezbatere Colegiului
consultativ Planul anual de relaţii externe al Autorităţii şi urmăreşte
realizarea acestuia;
b) întocmeşte documentaţia pentru deplasările în
interes de serviciu în străinătate ale delegaţiilor Autorităţii;
c) întocmeşte varianta în limba engleză a paginii de
internet a Autorităţii şi asigură actualizarea acesteia;
d) întocmeşte documentaţia, inclusiv programul,
delegaţiilor străine şi asigură însoţirea acestora pe toată perioada şederii
lor în România, conform normelor legale, pe care le supune spre aprobare
preşedintelui Autorităţii;
e) informează preşedintele Autorităţii şi Colegiul
consultativ în legătură cu evenimentele externe care privesc activitatea
instituţiei;
f) prezintă propuneri de colaborare şi cooperare cu
instituţiile similare din străinătate şi cu organizaţiile internaţionale cu
activitate în domeniul electoral;
g) participă la activităţi de monitorizare/observare
a alegerilor din alte state, sub egida unor organizaţii internaţionale sau în
nume propriu.
(2) Serviciul relaţii externe îndeplineşte şi alte
atribuţii stabilite de lege, de prezentul regulament sau de preşedintele
Autorităţii.
12. Serviciul alocare
subvenţii
Art. 26. - (1) Serviciul alocare subvenţii are
următoarele atribuţii principale:
a) calculează cuantumul subvenţiei de la bugetul de
stat, pe baza dispoziţiilor legale în vigoare;
b) depune lunar subvenţia de la bugetul de stat în
contul fiecărui partid politic;
c) constată nerespectarea dispoziţiilor art. 3 alin.
(3), art. 4 alin. (4), art. 9, art. 11 alin. (3), art. 12 alin. (1), art. 13
alin. (4), art. 39 şi art. 40 alin. (2) din Legea nr. 334/2006 privind
finanţarea activităţilor partidelor politice şi a campaniilor electorale şi
propune măsurile corespunzătoare;
d) îndeplineşte atribuţiile specifice pe linie de
subvenţii prevăzute de Legea nr. 334/2006.
(2) Serviciul alocare subvenţii îndeplineşte şi alte
atribuţii stabilite de lege, de prezentul regulament sau de preşedintele
Autorităţii.
13. Serviciul informatică
Art. 27. - (1) Serviciul informatică are următoarele
atribuţii:
a) întocmeşte din timp lista cu personalul de
specialitate, atestat de Institutul Naţional de Statistică, care va participa
şi va sprijini birourile electorale de circumscripţii şi Biroul Electoral
Central la centralizarea şi prelucrarea datelor votării, precum şi la
constatarea rezultatului alegerilor;
b) răspunde de organizarea şi de realizarea sistemului
informatic general al Autorităţii; sprijină constituirea bazei materiale
specifice sistemului informaţional la nivel naţional, necesar stabilirii
rezultatului alegerilor prin realizarea programelor informatice necesare pentru
procesul electoral şi pentru întocmirea evidenţelor şi statisticilor folosite
în organizarea şi desfăşurarea alegerilor;
c) organizează licitaţiile în vederea selecţionării
programelor de calculator ce vor fi utilizate de Biroul Electoral Central
pentru centralizarea rezultatelor votării;
d) analizează şi face
propuneri pentru certificarea, spre neschimbare, a programelor de calculator
selecţionate în urma licitaţiei organizate potrivit prevederilor legale şi le pune
la dispoziţia partidelor înscrise în competiţia electorală, după centralizare,
în cazul în care acestea le solicită;
e) gestionează actualizarea paginii oficiale de
internet a Autorităţii.
(2) Serviciul informatică îndeplineşte şi alte
atribuţii stabilite de lege, de prezentul regulament sau de preşedintele
Autorităţii.
14. Serviciul comunicare şi relaţii publice
Art. 28. - (1) Serviciul comunicare şi relaţii publice
asigură legătura dintre cetăţeni, diferite organizaţii, asociaţii şi
Autoritate.
(2) Serviciul comunicare şi relaţii publice are
următoarele atribuţii principale:
a) întocmeşte zilnic revista presei, pe care o
prezintă preşedintelui şi vicepreşedinţilor Autorităţii;
b) elaborează rapoarte pe baza opiniilor şi a
punctelor de vedere exprimate în mass-media;
c) ia măsuri de informare a redacţiilor şi de
convocare a ziariştilor la activităţile Autorităţii;
d) pune la dispoziţia presei scrise şi audiovizuale
materiale aferente activităţii Autorităţii;
e) asigură condiţiile necesare pentru a pune la
dispoziţia persoanelor informaţii de interes public, conform procedurilor
stabilite de Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de
interes public, cu modificările şi completările ulterioare;
f) asigură transmiterea de informaţii, rapoarte şi
analize pentru actualizarea paginii de internet a Autorităţii;
g) organizează conferinţele de presă ale Autorităţii,
în colaborare cu celelalte compartimente.
(3) Serviciul comunicare şi relaţii publice
îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de lege, de prezentul regulament sau
de preşedintele Autorităţii.
15. Serviciul relaţii de protocol şi administrativ
Art. 29. - (1) Serviciul relaţii de protocol şi
administrativ are următoarele atribuţii principale:
a) urmăreşte modul de executare a contractelor pentru
asigurarea utilităţilor şi a contractelor de achiziţii publice;
b) întocmeşte programul anual al achiziţiilor publice
pe care autoritatea intenţionează sa le achiziţioneze şi elaborează
documentaţia standard pentru depunerea ofertelor;
c) organizează activitatea de dotare, de întreţinere a
sediului instituţiei şi a bunurilor sale şi stabileşte măsuri pentru folosirea
şi paza acestora;
d) organizează activitatea de protecţie, de securitate
a muncii, precum şi de prevenire şi stingere a incendiilor;
e) organizează activitatea de arhivă, potrivit legii;
f) asigură activitatea de transport pentru conducerea
şi compartimentele Autorităţii;
g) asigură procurarea documentelor de călătorie
pentru deplasările externe;
h) realizează evidenţa lunară a consumului de
carburanţi;
i) realizează evidenţa lunară a consumului de hârtie şi
rechizite;
j) realizează evidenţa lunară a convorbirilor
telefonice;
k) are în competenţă magazia Autorităţii;
l) organizează activitatea de
protocol la nivelul Autorităţii.
(2) Serviciul relaţii de protocol şi administrativ
îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de lege, de prezentul regulament şi de
preşedintele Autorităţii.
16. Filiale regionale
Art. 30. - (1) Autoritatea are filiale regionale, fără
personalitate juridică, în fiecare dintre regiunile de dezvoltare.
(2) Filialele regionale sunt
subordonate Autorităţii şi se află în coordonarea vicepreşedintelui responsabil
cu activitatea acestora.
Art. 31. - Filialele regionale îşi desfăşoară
activitatea în judeţele arondate, potrivit anexei nr. 2.
Art. 32. - (1) Filialele regionale
duc la îndeplinire atribuţiile Autorităţii în judeţele arondate şi sprijină aparatul propriu al acesteia în
îndeplinirea atribuţiilor
stabilite prin lege, prin prezentul regulament şi de conducerea Autorităţii.
(2) Pe seama filialelor pot fi deschise, la unităţile Trezoreriei Statului din localităţile de
reşedinţă, conturi şi disponibilităţi, cu respectarea normelor legale în
vigoare.
Art. 33. - In perioadele electorale, personalul
filialelor regionale îşi desfăşoară activitatea la birourile electorale de
circumscripţie, în calitate de personal tehnic auxiliar, potrivit prevederilor
legilor electorale şi repartizării făcute prin ordin al preşedintelui Autorităţii.
Art. 34. - Fiecare filială regională este condusă de
câte un director, numit în funcţie de preşedintele Autorităţii în urma unui
concurs sau examen organizat potrivit normelor legale.
CAPITOLUL IV
Statutul personalului Autorităţii
SECŢIUNEA 1
Selectarea personalului, numirea şi eliberarea
din funcţie; categorii de personal
Art. 35. - Personalul din
aparatul propriu al Autorităţii are acelaşi statut cu personalul din
structurile de specialitate ale Parlamentului, fiindu-i aplicabile, în mod
corespunzător, prevederile Legii nr. 7/2006 privind statutul funcţionarului
public parlamentar, precum şi, după caz, prevederile legislaţiei muncii.
Art. 36. - (1) Numirea în funcţie a personalului se
face prin ordin al preşedintelui, în urma susţinerii unui concurs sau examen
organizat potrivit legii.
(2) Pentru a fi numită într-o funcţie publică în
aparatul propriu al Autorităţii, o persoană trebuie să îndeplinească condiţiile
prevăzute la art. 11 alin. (1) din Legea nr. 7/2006. Prin ordinul prevăzut la
alin. (1) se pot stabili şi unele condiţii specifice.
Art. 37. - Eliberarea din funcţie, promovarea,
modificarea, suspendarea şi încetarea raporturilor de serviciu ale
funcţionarilor publici se fac de către preşedinte, în cazurile şi după
procedura' prevăzute la cap. V din Legea nr. 7/2006, respectiv în legislaţia muncii, pentru
personalul încadrat pe bază de contract individual de muncă, ale căror
prevederi se aplică în mod corespunzător.
Art. 38. - (1) Personalul din aparatul propriu este
format din funcţionari publici şi din personalul încadrat prin contract
individual de muncă.
(2) Din categoria funcţiilor
publice fac parte:
a) înalţii funcţionari publici;
b) funcţionarii publici de conducere;
c) funcţionarii publici de execuţie.
(3) Prevederile art. 6 şi 7 din Legea nr. 7/2006,
precum şi cele ale anexei la aceeaşi lege se aplică în mod corespunzător.
Art. 39. - (1) La momentul punerii în aplicare a
prevederilor Legii nr. 7/2006 se procedează la echivalarea, prin ordin, a
funcţiilor existente în statul de funcţii al Autorităţii cu funcţiile publice
parlamentare prevăzute în anexa la aceeaşi lege.
(2) După realizarea echivalării prevăzute la alin. (1)
se procedează la numirea personalului în funcţiile publice parlamentare, cu
respectarea prevederilor art. 3 şi art. 5 alin. (2) din Legea nr. 7/2006.
Art. 40. - (1) Autoritatea are un număr maxim de 160 de
posturi, exclusiv demnitarii şi cabinetul preşedintelui şi vicepreşedinţilor,
dintre care 96 sunt pentru aparatul central, iar 64 de posturi sunt destinate
filialelor regionale.
(2) Repartizarea posturilor pe compartimentele
Autorităţii şi filialele regionale se face, prin ordin, de către preşedintele
Autorităţii.
Art. 41. - Prevederile cap. II din
Legea nr. 7/2006, privitoare la incompatibilităţi, se aplică în mod
corespunzător şi funcţionarilor publici din cadrul aparatului propriu al
Autorităţii. Competenţa de a aplica măsurile prevăzute de lege revine
preşedintelui, iar procedura de constatare a stării de incompatibilitate se
stabileşte prin ordin.
SECŢIUNEA a 2-a
Drepturile şi obligaţiile personalului din
aparatul propriu
Art. 42. - (1) Prevederile
Legii nr. 7/2006, referitoare la drepturile şi obligaţiile funcţionarilor
publici parlamentari, se aplică în mod corespunzător şi funcţionarilor publici
din aparatul propriu al Autorităţii.
(2) Drepturile şi obligaţiile personalului Autorităţii,
angajat pe bază de contract individual de munca, sunt cele prevăzute de Legea
nr. 53/2003 -Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 43. - Salarizarea, inclusiv indemnizaţiile,
sporurile, tichetele de masă şi alte stimulente pecuniare cuvenite personalului
cu funcţii de conducere şi de execuţie din aparatul propriu al Autorităţii, se
stabilesc în condiţiile şi la nivelul prevăzut de lege şi de hotărârile date de
cele două Camere ale Parlamentului pentru funcţiile similare din structurile de
specialitate ale celor două Camere ale Parlamentului.
Art. 44. - Concediul de odihnă şi celelalte concedii
prevăzute de lege, precum şi modul de calcul şi acordare a indemnizaţiei
cuvenite personalului din aparatul propriu al Autorităţii se stabilesc în mod
similar cu cele ale personalului din structurile de specialitate ale celor două
Camere ale Parlamentului.
Art. 45. - Personalului Autorităţii îi revin aceleaşi
obligaţii şi îndatoriri, îi sunt aplicate aceleaşi interdicţii ca şi
personalului din structurile de specialitate ale celor două Camere ale
Parlamentului, prevederile Legii nr. 7/2006, ale Legii nr. 53/2003, cu
modificările şi completările ulterioare, şi ale celorlalte regulamente
specifice aplicându-se in mod corespunzător.
SECŢIUNEA a 3-a
Răspunderea
personalului
Art. 46. - Personalul Autorităţii răspunde disciplinar,
contravenţional, civil şi penal, în condiţiile legii.
Art. 47. - Abaterile disciplinare care pot fi săvârşite
de funcţionarii publici din aparatul propriu al Autorităţii, precum şi
sancţiunile ce se pot aplica pentru acestea sunt cele prevăzute la art. 79 şi
80 din Legea nr. 7/2006, ale căror dispoziţii se aplică în mod corespunzător.
Art. 48. - (1) Sancţiunile disciplinare se aplică de
preşedinte, în termenele, în condiţiile şi după procedura prevăzute de Legea
nr. 7/2006, respectiv de legislaţia muncii.
(2) Sancţiunile disciplinare prevăzute de art. 80 lit. a)
şi b) din Legea nr. 7/2006 se pot aplica direct de către directorul general, de
către directori, precum şi de către şefii serviciilor şi birourilor
independente. Celelalte sancţiuni se aplică de preşedinte.
Art. 49. - Impotriva sancţiunilor disciplinare aplicate
în condiţiile art. 48 persoana în cauză se poate adresa preşedintelui,
vicepreşedinţilor sau secretarului general, după caz, cu contestaţie.
Art. 50. - In cadrul Autorităţii se constituie o
comisie de disciplină ale cărei componenţă, atribuţii, mod de sesizare şi
procedură de lucru se stabilesc prin ordin.
Art. 51. - Persoana nemulţumită de sancţiunea
disciplinară se poate plânge instanţei de judecată competente.
Art. 52. - Radierea sancţiunilor disciplinare se face
în cazurile prevăzute la art. 85 din Legea nr. 7/2006. Constatarea radierii se
face prin ordin al preşedintelui.
Art. 53. - Răspunderea contravenţională, civilă sau
penală se angajează în cazurile şi în condiţiile prevăzute de art. 86, 87 şi 88
din Legea nr. 7/2006, ale căror prevederi se aplică în mod corespunzător.
Art. 54. - Personalul Autorităţii angajat pe bază de
contract individual de muncă răspunde disciplinar, contravenţional, civil şi
penal pentru abaterile săvârşite, în condiţiile prevăzute de titlul XI cap. II-V din Legea nr. 53/2003, cu
modificările şi completările ulterioare.
SECŢIUNEA a 4-a
Alte dispoziţii
Art. 55. - (1) Personalul din aparatul propriu al Autorităţii are dreptul şi obligaţia de a-şi
perfecţiona pregătirea profesională şi de a urma cursuri de perfecţionare
organizate în acest scop.
(2) Formele de perfecţionare, condiţiile de
participare şi drepturile cuvenite pe perioada de perfecţionare pentru
funcţionarii publici din aparatul Autorităţii sunt cele prevăzute la art. 26,
28 şi 29 din Legea nr. 7/2006, ale căror prevederi se aplică în mod
corespunzător.
(3) Perfecţionarea profesională a personalului
Autorităţii angajat pe bază de contract individual de muncă se face în
condiţiile Legii nr. 53/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 56. - Preşedintele Autorităţii poate aproba, prin
ordin, în limita numărului maxim de funcţii publice şi de posturi prevăzute în
statele de funcţii, cu încadrarea la nivelul alocaţiilor bugetare pentru
cheltuielile cu salariile, numai pentru funcţiile publice şi posturile vacante,
utilizarea unui număr mai mare de funcţii publice şi de posturi prin reducerea
corespunzătoare a unui număr de funcţii şi de posturi de un nivel superior,
precum şi modificarea în ceea ce priveşte calitatea acestora.
CAPITOLUL VI
Dispoziţii finale şi tranzitorii
Art. 57. - Autoritatea are relaţii cu instituţii şi
autorităţi similare din alte state şi poate participa la activitatea unor
organizaţii internaţionale din domeniul său de activitate. Autoritatea poate să
devină membru al acestora. Autoritatea este autorizată să achite cotizaţiile
din bugetul propriu.
Art. 58. - (1) Autoritatea are în dotare un parc auto
compus din:
a) 4 autoturisme pentru
conducerea Autorităţii: preşedinte, vicepreşedinţi şi secretarul general;
b) 5 autoturisme în parcul comun, a căror utilizare se
face potrivit unui regulament aprobat prin ordin;
c) câte un autoturism pentru fiecare filială regională.
(2) Consumul lunar de carburanţi este de 500 de
litri/autoturism.
Art. 59. - La solicitarea Autorităţii, prefecţii pot
sprijini acţiunea de asigurare de către primari a spaţiilor necesare pentru
funcţionarea filialelor regionale.
Art. 60. - Prezentul regulament
intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 61. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezentul regulament
ANEXA Nr. 1 la regulament
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Autorităţii Electorale
permanente
Numărul maxim de posturi = 160 (exclusiv demnitarii)
ANEXA Nr. 2 la regulament
FILIALE REGIONALE
- arondarea judeţelor şi a municipiului Bucureşti la
filialele regionale -
- sediile fiecărei filiale regionale -
I. FILIALA NORD-EST
1. Bacău
2. Botoşani
3. laşi
4. Neamţ
5. Suceava
6. Vaslui
Sediul - municipiul Bacău
II. FILIALA SUD-EST
1. Brăila
2. Buzău
3. Constanta
4. Galaţi
5. Vrancea
6. Tulcea
Sediul - municipiul Galaţi
III. FILIALA
SUD-MUNTENIA
1. Argeş
2. Călăraşi
3. Dâmboviţa
4. Giurgiu
5. Ialomiţa
6. Prahova
7. Teleorman
Sediul - municipiul Târgovişte
IV. FILIALA SUD-VEST
OLTENIA
1. Dolj
2. Gorj
3. Mehedinţi
4. Olt
5. Vâlcea
Sediul - municipiul Râmnicu Vâlcea
V. FILIALA VEST
1. Arad
2. Caraş-Severin
3. Hunedoara
4. Timiş
Sediul - municipiul Reşiţa
VI. FILIALA NORD-VEST
1. Bihor
2. Bistriţa-Năsăud
3. Cluj
4. Sălaj
5. Satu Mare
6. Maramureş
Sediul - municipiul Cluj-Napoca
VII. FILIALA CENTRU
1. Alba
2. Braşov
3. Covasna
4. Harghita
5. Mureş
6. Sibiu
Sediul - municipiul Braşov
VIII. FILIALA BUCUREŞTI-ILFOV
1. Municipiul Bucureşti
2. Ilfov
Sediul - municipiul Bucureşti