HOTARARE Nr. 157 din 3 martie 2005
pentru organizarea si functionarea Secretariatului General al Guvernului
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 204 din 10 martie 2005
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 4 alin.
(1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 292/2000 pentru stabilirea unor
masuri privind reorganizarea si functionarea Secretariatului General al
Guvernului, aprobata cu modificari prin Legea nr. 255/2001, cu modificarile
ulterioare, al art. 22 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si
functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si
completarile ulterioare, si al art. 1 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul
administratiei publice centrale, aprobata cu modificari si completari prin
Legea nr. 228/2004, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
(1) Secretariatul General al Guvernului functioneaza ca structura in
aparatul de lucru al Guvernului, cu personalitate juridica, avand rolul de a
asigura derularea operatiunilor tehnice aferente actului de guvernare,
rezolvarea problemelor organizatorice, juridice, economice si tehnice ale
activitatii Guvernului, reprezentarea Guvernului in fata instantelor
judecatoresti.
(2) Secretariatul General al Guvernului constituie elementul de legatura si
de stabilitate a guvernarii.
(3) Sediul Secretariatului General al Guvernului este in municipiul
Bucuresti, Piata Victoriei nr. 1, sectorul 1.
Art. 2
(1) Secretariatul General al Guvernului are urmatoarele atributii
principale:
a) organizarea si pregatirea sedintelor Guvernului;
b) asigurarea respectarii procedurilor pentru supunerea proiectelor de acte
normative spre adoptare Guvernului, potrivit reglementarilor in vigoare;
c) organizarea, saptamanal, a intalnirilor de lucru cu reprezentanti, la nivel
de secretar de stat, ai ministerelor si ai celorlalte autoritati publice, in
vederea corelarii punctelor de vedere ale acestora in legatura cu proiectele de
acte normative ce urmeaza a fi supuse Guvernului spre adoptare;
d) asigurarea reprezentarii Guvernului in fata instantelor judecatoresti,
impreuna cu ministerele care au obligatia de a pune in executare actele
Guvernului impotriva carora s-au formulat actiuni in justitie;
e) urmarirea indeplinirii de catre ministere si celelalte organe de specialitate
ale administratiei publice centrale a masurilor si a sarcinilor rezultate din
actele normative si din sedintele Guvernului;
f) asigurarea, in domeniul sau de activitate, a relatiei cu Parlamentul si
cu ministerele;
g) elaborarea proiectului bugetului anual pentru aparatul de lucru al
Guvernului, cu exceptia Cancelariei Primului-Ministru;
h) elaborarea si urmarirea realizarii planului de investitii in domeniul
sau de activitate;
i) executarea operatiunilor financiare privind fondurile prevazute in
bugetul propriu si destinate realizarii actiunilor initiate de structurile din
aparatul de lucru al Guvernului si de alte structuri stabilite prin acte
normative;
j) gestionarea fondurilor prevazute in bugetul propriu pentru finantarea
actiunilor si proiectelor pentru promovarea imaginii externe a Romaniei;
k) dezvoltarea unui mecanism integrat de coordonare a procesului de
elaborare si implementare a politicilor publice;
l) asigurarea organizarii sistemului pentru protectia informatiilor
clasificate, in conformitate cu prevederile Legii nr. 182/2002 privind
protectia informatiilor clasificate, la nivelul aparatului de lucru al
Guvernului, cu exceptia Cancelariei Primului-Ministru;
m) elaborarea sau avizarea, dupa caz, a proiectelor de acte normative in
domeniul sau de activitate.
(2) Secretariatul General al Guvernului indeplineste orice alte atributii
specifice, prevazute de alte acte normative sau stabilite prin decizie a
primului-ministru.
Art. 3
In exercitarea atributiilor sale, Secretariatul General al Guvernului
colaboreaza cu ministerele si cu celelalte organe de specialitate ale
administratiei publice centrale, cu autoritatile administratiei publice locale,
cu alte institutii si autoritati publice, precum si cu persoanele fizice si
juridice.
Art. 4
(1) Secretariatul General al Guvernului este condus de ministrul delegat
pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, denumit in continuare
ministrul, ajutat de unul sau mai multi secretari de stat si subsecretari de
stat, numiti prin decizie a primului-ministru.
(2) Ministrul reprezinta Secretariatul General al Guvernului in relatiile
cu ministerele si cu celelalte organe de specialitate ale administratiei
publice centrale, cu autoritatile administratiei publice locale, cu alte
institutii si autoritati publice, precum si cu persoanele fizice si juridice.
(3) Ministrul are calitatea de ordonator principal de credite pentru
aparatul de lucru al Guvernului, cu exceptia Cancelariei Primului-Ministru.
(4) In exercitarea atributiilor care ii revin, ministrul emite ordine si
instructiuni, in conditiile legii.
(5) Atributiile secretarilor de stat si subsecretarilor de stat se
stabilesc prin ordin al ministrului.
Art. 5
Ministrul, secretarii de stat si subsecretarii de stat sunt salarizati
potrivit anexei nr. II/2 la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a
salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane
care ocupa functii de demnitate publica, cu modificarile si completarile
ulterioare.
Art. 6
(1) Structurile si organele de specialitate ale administratiei publice
centrale finantate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului sunt
prevazute in anexa nr. 1.
(2) In subordinea Secretariatului General al Guvernului functioneaza
Oficiul National pentru Cultul Eroilor, organ de specialitate al administratiei
publice centrale cu personalitate juridica.
(3) Ministrul asigura coordonarea structurilor si organelor de specialitate
ale administratiei publice centrale, prevazute in anexa nr. 2.
(4) Secretariatul General al Guvernului indeplineste atributiile prevazute
de lege pentru ministerul de resort fata de Regia Autonoma "Administratia
Patrimoniului Protocolului de Stat".
Art. 7
(1) Structura organizatorica a Secretariatului General al Guvernului se
aproba prin decizie a primului-ministru.
(2) In structura Secretariatului General al Guvernului pot functiona
directii generale, directii, servicii, birouri si compartimente, dupa caz.
(3) Structura organizatorica detaliata, circuitul documentelor, atributiile
si sarcinile compartimentelor din cadrul Secretariatului General al Guvernului
se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare, care se aproba
prin ordin al ministrului.
(4) In conditiile legii si in limita numarului maxim de posturi, in
structura Secretariatului General al Guvernului se organizeaza si functioneaza
unitati de management al proiectului, denumite in continuare UMP, conduse de
cate un director de proiect, in vederea asigurarii unui cadru unitar pentru
managementul proiectelor finantate prin imprumuturi externe.
(5) Structura organizatorica, numarul de personal si regulamentul de
organizare si functionare ale UMP se stabilesc prin ordin al ministrului.
(6) Ministrul numeste personalul UMP si stabileste competentele
directorului de proiect.
Art. 8
In structura Secretariatului General al Guvernului functioneaza Unitatea de
Politici Publice, prin care este exercitata atributia prevazuta la art. 2 alin.
(1) lit. k) si care asigura secretariatul tehnic al Consiliului Superior pentru
Reforma Administratiei Publice, Coordonarea Politicilor Publice si Ajustare
Structurala, infiintat prin Hotararea Guvernului nr. 1.623/2003.
Art. 9
(1) Statul de personal si structura posturilor pe compartimente, incadrarea
personalului, modificarea, suspendarea sau incetarea raporturilor de serviciu
ori, dupa caz, a raporturilor de munca se aproba prin ordin al ministrului.
(2) Statul de functii si numarul maxim de posturi ale Secretariatului
General al Guvernului se stabilesc prin decizie a primului-ministru, cu
incadrarea in numarul maxim de posturi aprobat pentru aparatul de lucru al
Guvernului.
(3) Atributiile, sarcinile si raspunderile personalului incadrat in
Secretariatul General al Guvernului se stabilesc prin fisa postului, elaborata
in conformitate cu regulamentul de organizare si functionare.
Art. 10
(1) Personalul din cadrul Secretariatului General al Guvernului este
salarizat potrivit legii.
(2) In functie de necesitati, pot fi utilizate si functii dintre cele
prevazute in anexa nr. V/2 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000
privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual
din sectorul bugetar, aprobata prin Legea nr. 383/2001, cu modificarile si
completarile ulterioare.
Art. 11
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 12
Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, activitatea
referitoare la problematica veteranilor de razboi, precum si a invalizilor si
vaduvelor de razboi se preia de catre Ministerul Apararii Nationale.
Art. 13
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 405/2004 pentru organizarea si functionarea Secretariatului
General al Guvernului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 267 din 26 martie 2004.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
Ministrul delegat pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Mihai Alexandru Voicu
Ministrul apararii nationale,
Teodor Atanasiu
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Gheorghe Barbu
Ministrul finantelor publice,
Ionel Popescu
ANEXA 1
STRUCTURILE SI ORGANELE DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
FINANTATE PRIN BUGETUL SECRETARIATULUI GENERAL AL GUVERNULUI
1. Departamentul pentru Relatia cu Parlamentul, structura cu personalitate
juridica in cadrul aparatului de lucru al Guvernului
2. Departamentul pentru Relatii Interetnice, structura fara personalitate
juridica in cadrul aparatului de lucru al Guvernului
3. Aparatul de lucru al ministrului de stat pentru coordonarea
activitatilor din domeniul economic, structura fara personalitate juridica
4. Aparatul de lucru al ministrului de stat pentru coordonarea
activitatilor din domeniile culturii, invatamantului si integrarii europene,
structura fara personalitate juridica
5. Aparatul de lucru al ministrului de stat pentru coordonarea
activitatilor din domeniile mediului de afaceri si intreprinderilor mici si
mijlocii, structura fara personalitate juridica
6. Agentia pentru Strategii Guvernamentale
7. Comisia Nationala de Prognoza
8. Institutul National de Statistica
9. Oficiul National pentru Cultul Eroilor
10. Agentia Nationala pentru Romi
11. Oficiul Roman pentru Adoptii
12. Agentia de Compensare pentru Achizitii de Tehnica Speciala*).
------------
*) Agentia de Compensare pentru Achizitii de Tehnica Speciala este
finantata prin bugetul Secretariatului General al Guvernului numai pe perioada
stabilita potrivit art. 9 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 1.515/2004
privind organizarea si functionarea Agentiei de Compensare pentru Achizitii de
Tehnica Speciala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 893
din 30 septembrie 2004.
ANEXA 2
STRUCTURILE SI ORGANELE DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
COORDONATE DE MINISTRUL DELEGAT PENTRU COORDONAREA SECRETARIATULUI GENERAL AL
GUVERNULUI
1. Departamentul pentru Relatii Interetnice, structura fara personalitate
juridica in cadrul aparatului de lucru al Guvernului
2. Agentia pentru Strategii Guvernamentale
3. Comisia Nationala de Prognoza
4. Institutul National de Statistica
5. Agentia Nationala pentru Romi.