E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 405 din 23 martie 2004

pentru organizarea si functionarea Secretariatului General al Guvernului

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 267 din 26 martie 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 292/2000 pentru stabilirea unor masuri privind reorganizarea si functionarea Secretariatului General al Guvernului, aprobata cu modificari prin Legea nr. 255/2001, cu modificarile ulterioare, al art. 22 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 1 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    (1) Secretariatul General al Guvernului functioneaza ca structura in aparatul de lucru al Guvernului, cu personalitate juridica, avand rolul de a asigura derularea operatiunilor tehnice aferente actelor de guvernare, rezolvarea problemelor organizatorice, juridice, economice si tehnice ale activitatii Guvernului, precum si reprezentarea Guvernului in fata instantelor judecatoresti.
    (2) Sediul Secretariatului General al Guvernului este in municipiul Bucuresti, Piata Victoriei nr. 1, sectorul 1.
    Art. 2
    Secretariatul General al Guvernului indeplineste functiile prevazute la art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 292/2000 pentru stabilirea unor masuri privind reorganizarea si functionarea Secretariatului General al Guvernului, aprobata cu modificari prin Legea nr. 255/2001, cu modificarile ulterioare, si constituie elementul de legatura si de stabilitate a guvernarii.
    Art. 3
    (1) Secretariatul General al Guvernului are urmatoarele atributii principale:
    a) urmarirea modului de realizare a Programului de guvernare;
    b) organizarea, saptamanal, a intalnirilor de lucru cu reprezentanti, la nivel de secretar de stat, ai ministerelor si ai celorlalte autoritati publice, in vederea corelarii punctelor de vedere ale acestora in legatura cu proiectele de acte normative ce urmeaza a fi supuse Guvernului spre adoptare;
    c) organizarea si pregatirea sedintelor Guvernului;
    d) asigurarea respectarii procedurilor pentru supunerea proiectelor de acte normative spre adoptare Guvernului, potrivit reglementarilor in vigoare;
    e) asigurarea reprezentarii Guvernului in fata instantelor judecatoresti, impreuna cu ministerele care au obligatia de a pune in executare hotararile Guvernului impotriva carora s-au formulat actiuni in justitie;
    f) asigurarea, in domeniul sau de activitate, a relatiei cu Parlamentul si cu ministerele;
    g) urmarirea indeplinirii de catre organele de specialitate ale administratiei publice centrale a masurilor si a sarcinilor rezultate din actele normative;
    h) elaborarea proiectului bugetului anual pentru aparatul de lucru al Guvernului, cu exceptia Cancelariei Primului-Ministru;
    i) elaborarea si urmarirea realizarii planului de investitii in domeniul sau de activitate;
    j) executarea operatiunilor financiare privind fondurile prevazute in bugetul propriu si destinate realizarii actiunilor initiate de structurile din aparatul de lucru al Guvernului si de alte structuri stabilite prin acte normative;
    k) organizarea unor evenimente, manifestari si alte asemenea actiuni, stabilite si desfasurate la nivelul Guvernului, cu exceptia celor organizate de alte structuri;
    l) gestionarea fondurilor prevazute in bugetul propriu pentru finantarea actiunilor si proiectelor pentru promovarea imaginii externe a Romaniei;
    m) asigurarea rezolvarii, in mod operativ si potrivit reglementarilor legale, a problemelor privind veteranii de razboi, precum si invalizii si vaduvele de razboi;
    n) asigurarea intaririi capacitatii administrative a Guvernului prin crearea conditiilor necesare desfasurarii activitatii grupurilor de consultanti pe probleme juridice constituite la nivelul Executivului, precum si prin efectuarea de analize, studii, sinteze si altele asemenea pe marginea documentelor pregatite la nivelul institutiilor guvernamentale;
    o) intarirea capacitatii manageriale a Guvernului privind fundamentarea, elaborarea, implementarea si adaptarea politicii generale, precum si a politicilor sectoriale;
    p) dezvoltarea unui mecanism integrat de coordonare a procesului de elaborare si implementare a politicilor publice;
    q) eficientizarea comunicarii si coordonarii in cadrul procesului de formulare si implementare a politicii generale si a politicilor sectoriale;
    r) coordonarea activitatii unitatilor care functioneaza in subordinea, in coordonarea sau sub autoritatea sa;
    s) asigurarea organizarii sistemului pentru protectia informatiilor clasificate, in conformitate cu prevederile Legii nr. 182/2002 privind protectia informatiilor clasificate, la nivelul aparatului de lucru al Guvernului, cu exceptia Cancelariei Primului-Ministru;
    t) elaborarea sau avizarea, dupa caz, a proiectelor de acte normative in domeniul sau de activitate.
    (2) Secretariatul General al Guvernului indeplineste orice alte atributii specifice prevazute de alte acte normative sau stabilite prin decizie a primului-ministru.
    Art. 4
    In exercitarea atributiilor sale Secretariatul General al Guvernului colaboreaza cu ministerele si cu celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, cu autoritatile administratiei publice locale, cu alte institutii si autoritati publice, precum si cu persoanele fizice si juridice.
    Art. 5
    (1) Secretariatul General al Guvernului este condus de ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, denumit in continuare ministru, ajutat de unul sau de mai multi secretari de stat si subsecretari de stat, numiti prin decizie a primului-ministru.
    (2) Ministrul reprezinta Secretariatul General al Guvernului in relatiile cu ministerele si cu celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, cu autoritatile administratiei publice locale, cu alte institutii si autoritati publice, precum si cu persoanele fizice si juridice.
    (3) Ministrul are calitatea de ordonator principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului, cu exceptia Cancelariei Primului-Ministru, precum si pentru structurile si institutiile prevazute in anexa nr. 1.
    (4) In exercitarea atributiilor care ii revin ministrul emite ordine si instructiuni, in conditiile legii.
    (5) Atributiile secretarilor de stat si subsecretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului.
    Art. 6
    Ministrul, secretarii de stat si subsecretarii de stat sunt salarizati potrivit anexei nr. II/2 la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 7
    (1) Structurile si institutiile publice finantate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului sunt prevazute in anexa nr. 1.
    (2) In subordinea Secretariatului General al Guvernului functioneaza Oficiul National pentru Cultul Eroilor, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, infiintat prin Legea nr. 379/2003 privind regimul mormintelor si operelor comemorative de razboi, potrivit anexei nr. 2.
    (3) Ministrul asigura coordonarea structurilor si institutiilor publice prevazute in anexa nr. 3.
    (4) Secretariatul General al Guvernului indeplineste atributiile prevazute de lege pentru ministerul de resort fata de Regia Autonoma "Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat".
    Art. 8
    (1) Structura organizatorica a Secretariatului General al Guvernului se aproba prin decizie a primului-ministru.
    (2) In structura Secretariatului General al Guvernului functioneaza directii generale, directii, servicii, birouri si compartimente, dupa caz.
    (3) Structura organizatorica detaliata, circuitul documentelor, atributiile si sarcinile compartimentelor din cadrul Secretariatului General al Guvernului se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare, care se aproba prin ordin al ministrului.
    (4) In conditiile legii si in limita numarului maxim de posturi, in structura Secretariatului General al Guvernului se organizeaza si functioneaza unitati de management al proiectului, denumite in continuare UMP, conduse de cate un director de proiect, in vederea asigurarii unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finantate prin imprumuturi externe.
    (5) Structura organizatorica, numarul de personal si regulamentul de organizare si functionare ale UMP se stabilesc prin ordin al ministrului.
    (6) Ministrul numeste personalul UMP si stabileste competentele directorului de proiect.
    Art. 9
    (1) In structura Secretariatului General al Guvernului functioneaza Oficiul pentru problemele veteranilor de razboi.
    (2) Coordonarea Oficiului pentru problemele veteranilor de razboi se asigura la nivel de secretar de stat sau de subsecretar de stat.
    (3) In structura Secretariatului General al Guvernului functioneaza Unitatea de Politici Publice, prin care sunt exercitate atributiile prevazute la art. 3 alin. (1) lit. o) - q) si prin care se asigura secretariatul tehnic al Consiliului Superior pentru Reforma Administratiei Publice, Coordonarea Politicilor Publice si Ajustare Structurala, constituit prin Hotararea Guvernului nr. 1.623/2003.
    Art. 10
    (1) Statul de personal si structura posturilor pe compartimente, incadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau incetarea raporturilor de serviciu ori, dupa caz, a raporturilor de munca se aproba prin ordin al ministrului.
    (2) Statul de functii si numarul maxim de posturi ale Secretariatului General al Guvernului se stabilesc prin decizie a primului-ministru, cu incadrarea in numarul maxim de posturi aprobat pentru aparatul de lucru al Guvernului.
    (3) Atributiile, sarcinile si raspunderile personalului incadrat in Secretariatul General al Guvernului se stabilesc prin fisa postului, elaborata in conformitate cu regulamentul de organizare si functionare.
    Art. 11
    (1) Personalul din cadrul Secretariatului General al Guvernului este salarizat potrivit legii.
    (2) In functie de necesitati, pot fi utilizate si functii dintre cele prevazute in anexa nr. V/2 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 12
    Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 13
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 747/2003 pentru organizarea si functionarea Secretariatului General al Guvernului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 488 din 7 iulie 2003.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul pentru coordonarea
                         Secretariatului General al Guvernului,
                         Eugen Bejinariu

                         Ministrul muncii,
                         solidaritatii sociale si familiei,
                         Elena Dumitru

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

    Structurile si institutiile publice finantate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului

    1. Departamentul pentru Relatia cu Parlamentul, structura cu personalitate juridica in cadrul aparatului de lucru al Guvernului
    2. Departamentul pentru Relatii Interetnice, structura fara personalitate juridica in cadrul aparatului de lucru al Guvernului
    3. Aparatul de lucru al ministrului de stat pentru coordonarea activitatilor din domeniile apararii nationale, integrarii europene si justitiei, structura fara personalitate juridica in cadrul aparatului de lucru al Guvernului
    4. Agentia pentru Strategii Guvernamentale
    5. Comisia Nationala de Prognoza
    6. Institutul National de Statistica
    7. Oficiul National pentru Cultul Eroilor

    ANEXA 2

    Organele de specialitate ale administratiei publice centrale care functioneaza in subordinea Secretariatului General al Guvernului

    - Oficiul National pentru Cultul Eroilor

    ANEXA 3

    Structurile si institutiile publice coordonate de ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului

    1. Departamentul pentru Relatii Interetnice, structura fara personalitate juridica in cadrul aparatului de lucru al Guvernului
    2. Agentia pentru Strategii Guvernamentale
    3. Comisia Nationala de Prognoza
    4. Institutul National de Statistica



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 405/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 405 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 82 2020
    Credit urgent prin transfer catre angajati si osvc Împrumuturi și finanțare în 1-2 ore Vă ofer un împrumut financiar unic de la un investitor direct în valoare de 20.000-50.000.000.000 CZK. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă și pentru toți cetățenii. Durata acestui credit poate fi fixată la 240 de luni cu posibilitate de rambursare anticipată la orice preț și fără majorare. Luați întregul împrumut și primiți banii înapoi în 1-2 ore de la aplicare. Dacă doriți să împrumutați bani, vă rugăm să mă contactați prin acest e-mail de mai jos: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Circulara 20 2020
     LEGÁLNÍ A SPOLEHLIVÉ PŮJČKY Dobrý den, hledáte legálního a spolehlivého věřitele? Potřebuješ půjčku? Potřebujete naléhavou finanční pomoc? Potřebujete naléhavou půjčku na splacení svých dluhů? Nebo možná potřebujete kapitálový úvěr ke zlepšení svého podnikání? Půjčku můžete získat od 20 000 Kč do 60 000 000 Kč s nízkou úrokovou sazbou 2 %. Pokud máte zájem o půjčku, kontaktujte mě prosím prostřednictvím tohoto níže uvedeného e-mailu pro více informací; novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Circulara 20 2020
    Credit personal rapid online Buna ziua, sunt o persoana fizica care ofera credite internationale. Cu un capital care va fi folosit pentru a oferi împrumuturi între persoane pe termen scurt și lung în intervalul de la 50.000 la 50.000.000 CZK tuturor solicitanților serioși care au nevoie cu adevărat de el, rata dobânzii este de 2% pe an. J oferă împrumuturi financiare, împrumuturi imobiliare, împrumuturi pentru investiții, împrumuturi auto, împrumuturi personale. Sunt gata să-mi satisfac clienții în maximum 1 zi de la primirea formularului dumneavoastră de întrebare. E-mail: novotnyradex@gmail.com.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Are you in need of a personal/commercial loan to start your business or fix your home, refinance a business? a loan to pay your bills/debts contact us now on Loanwestlake@gmail.com telegram___https://t.me/loan59
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Are you in need of a personal/commercial loan to start your business or fix your home, refinance a business? a loan to pay your bills/debts contact us now on Loanwestlake@gmail.com telegram___https://t.me/loan59
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu