Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1329 din 27 noiembrie 2002

privind infiintarea, organizarea si functionarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate Bucuresti

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 876 din  4 decembrie 2002


SmartCity3


    In temeiul art. 107 din Constitutie, precum si al art. 11 alin. (1) si (2), al art. 18 alin. (1) si al art. 19 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    (1) Se infiinteaza Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate Bucuresti, persoana juridica romana, in coordonarea Ministerului Sanatatii si Familiei, prin reorganizarea Institutului de Management al Serviciilor de Sanatate, care se desfiinteaza.
    (2) Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate Bucuresti are sediul in municipiul Bucuresti, Str. Vaselor nr. 31, sectorul 2.
    (3) Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate Bucuresti isi desfasoara activitatea in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, precum si cu regulamentul de organizare si functionare prevazut in anexa nr. 1.
    Art. 2
    Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate Bucuresti are ca obiect principal de activitate cercetarea stiintifica, dezvoltarea tehnologica si formarea in domeniul sanatatii publice si al managementului sanitar, in scopul fundamentarii stiintifice a propunerilor de politici si strategii in domeniu.
    Art. 3
    Structura organizatorica a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate Bucuresti se aproba prin ordin al ministrului sanatatii si familiei.
    Art. 4
    (1) Conducerea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate Bucuresti se asigura de consiliul de administratie, format din 7 membri.
    (2) Membrii consiliului de administratie se numesc si se revoca prin ordin al ministrului sanatatii si familiei, cu avizul Ministerului Educatiei si Cercetarii.
    Art. 5
    (1) Conducerea activitatii curente a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate Bucuresti este asigurata de directorul general, numit prin ordin al ministrului sanatatii si familiei, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare.
    (2) In exercitarea atributiilor ce ii revin directorul general al Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate Bucuresti emite decizii.
    Art. 6
    Conducerea operativa a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate Bucuresti este asigurata de un comitet de directie compus din directorul general si directorii din structura institutului.
    Art. 7
    (1) Orientarea, coordonarea si evaluarea activitatii de cercetare-dezvoltare a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate Bucuresti sunt asigurate de consiliul stiintific.
    (2) Consiliul stiintific este alcatuit din cercetatori cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza si de prospectare in domeniu, cadre didactice din invatamantul superior, salariati ai institutului sau din afara acestuia, alesi pe o perioada de 4 ani prin vot secret de catre cadrele cu studii superioare din institut sau numiti de comitetul de directie, dupa caz.
    Art. 8
    Atributiile consiliului de administratie, ale directorului general, ale comitetului de directie si ale consiliului stiintific sunt prevazute in regulamentul de organizare si functionare prevazut in anexa nr. 1.
    Art. 9
    (1) Patrimoniul Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate Bucuresti se constituie prin preluarea activului si pasivului Institutului de Management al Serviciilor de Sanatate Bucuresti, conform datelor din bilantul contabil la data de 31 decembrie 2002, actualizat potrivit reglementarilor legale.
    (2) Activul si pasivul Institutului de Management al Serviciilor de Sanatate Bucuresti se preiau pe baza de protocol de predare-preluare de catre Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate Bucuresti, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    (3) Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate Bucuresti preia toate drepturile si este tinut de toate obligatiile Institutului de Management al Serviciilor de Sanatate Bucuresti, potrivit reglementarilor legale sau contractuale.
    Art. 10
    Bunurile aflate in patrimoniul Institutului de Management al Serviciilor de Sanatate Bucuresti, prevazute in anexa nr. 2, trec in patrimoniul Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate Bucuresti.
    Art. 11
    (1) Personalul Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate Bucuresti se preia prin transfer de la Institutul de Management al Serviciilor de Sanatate Bucuresti si isi pastreaza drepturile salariale avute la data transferarii, pana la negocierea noului contract colectiv de munca.
    (2) Noul contract colectiv de munca va fi negociat si inregistrat la Directia Generala de Munca si Solidaritate Sociala a Municipiului Bucuresti in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    (3) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementarilor cuprinse in contractul colectiv de munca, in limita fondului total destinat platii salariilor, prevazut in bugetul de venituri si cheltuieli.
    Art. 12
    (1) Finantarea activitatilor desfasurate de Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate Bucuresti se realizeaza din surse proprii, din alocatii de la bugetul de stat, in conditiile legii, si din alte surse atrase, precum donatii si sponsorizari.
    (2) Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate Bucuresti poate desfasura activitati aferente programelor nationale de sanatate finantate de la bugetul Ministerului Sanatatii si Familiei, pe baza de contracte.
    Art. 13
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 14
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 16 din 10 ianuarie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Litera C "Unitati aflate in coordonarea Ministerului Sanatatii si Familiei" se completeaza cu pozitia 3 cu urmatorul cuprins:
    "3. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate Bucuresti."
    2. Punctul 8 al capitolului II "Unitati finantate de la bugetul de stat" de la litera A "Unitati aflate in subordinea Ministerului Sanatatii si Familiei" se abroga.
    Art. 15
    Prezenta hotarare intra in vigoare la 1 ianuarie 2003.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul sanatatii si familiei,
                         Daniela Bartos

                         p. Ministrul muncii si
                         solidaritatii sociale,
                         Ion Giurescu,
                         secretar de stat

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

                              REGULAMENT
de organizare si functionare a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate Bucuresti

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate Bucuresti, denumit in continuare institut, este persoana juridica romana care functioneaza in coordonarea Ministerului Sanatatii si Familiei si isi desfasoara activitatea in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica si ale prezentului regulament.
    Art. 2
    Structura organizatorica a institutului se aproba prin ordin al ministrului sanatatii si familiei.

    CAP. 2
    Scopul si obiectul de activitate

    Art. 3
    Institutul este infiintat in scopul desfasurarii activitatii de cercetare stiintifica si dezvoltare in domeniul sanatatii publice si managementului sanitar si are rolul de for tehnic si profesional al Ministerului Sanatatii si Familiei, pentru elaborarea si fundamentarea stiintifica a propunerilor de strategii specifice de politica sanitara a Ministerului Sanatatii si Familiei, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului si la realizarea cu prioritate a obiectivelor stiintifice si tehnologice ale Programului national de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica si ale Planului national pentru cercetare-dezvoltare si inovare.
    Art. 4
    Institutul are urmatorul obiect de activitate:

    A. Activitati de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica in domeniul sanatatii publice si managementului sanitar:
    a) efectuarea unor studii descriptive de analiza a evolutiei temporale si a distributiei indicatorilor starii de sanatate si de evaluare a serviciilor de sanatate;
    b) monitorizarea consumului si traficului de droguri;
    c) cercetarea in domeniul promovarii sanatatii cu obiectivul de a identifica factorii care pot afecta starea de sanatate, fenomenele care pot avea influente asupra comportamentului si atitudinilor unor grupuri de persoane;
    d) efectuarea de studii privind nivelul de cunostinte, atitudinile si practicile referitoare la consumul de droguri, alcool, tutun si la alti factori de risc pentru sanatate;
    e) realizarea de instrumente de analiza si evaluare in domeniul sanatatii publice si managementului sanitar;
    f) evaluarea programelor de sanatate la nivelul populatiei si al furnizorilor de servicii de sanatate;
    g) masurarea nevoilor medicale in scopul reducerii inechitatii din domeniul furnizarii serviciilor de sanatate;
    h) evaluarea activitatii furnizorilor de servicii de sanatate si dezvoltarea unor metode de alocare optima a resurselor;
    i) masurarea si evaluarea calitatii serviciilor medicale, inclusiv investigarea satisfactiei pacientilor si a furnizorilor de servicii medicale;
    j) stabilirea criteriilor de ordonare si ierarhizare a problemelor de sanatate si a celor din domeniul furnizarii serviciilor de sanatate;
    k) testarea acceptabilitatii diverselor interventii din punct de vedere social, economic si cultural;
    l) evaluarea activitatii clinice a spitalelor, pe baza datelor privind pacientii externati, si sprijinirea spitalelor pentru utilizarea acestor date la cresterea eficientei si a calitatii serviciilor furnizate;
    m) analizarea, validarea si imbunatatirea sistemului de clasificare a pacientilor in grupe de diagnostice, din punct de vedere clinic si al consumului de resurse;
    n) analizarea, validarea si imbunatatirea valorilor relative asociate grupelor de diagnostice;
    o) analizarea si evaluarea activitatii furnizorilor de servicii de sanatate pe baza datelor la nivel de pacient;
    p) procesarea si analizarea datelor privind activitatea furnizorilor de servicii de sanatate, pentru diverse programe, studii si cercetari;
    q) dezvoltarea criteriilor de performanta si de calitate pentru furnizorii de servicii de sanatate.

    B. Alte activitati conexe activitatii de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica in domeniul sanatatii publice si managementului sanitar:

    I. Activitati de formare si perfectionare de personal stiintific si tehnic in domeniul sanatatii publice si managementului sanitar, prin:
    a) organizarea de cursuri teoretice si practice in domeniul sanatatii publice si managementului sanitar, cu participare nationala si internationala;
    b) organizarea de manifestari stiintifice nationale sau internationale in domeniul sanatatii publice si managementului sanitar;
    c) perfectionarea personalului prin burse, stagii de schimb de experienta, in alte institutii de profil din tara si strainatate;
    d) sprijinirea afilierii membrilor institutului la societati stiintifice nationale si internationale;
    e) organizarea unui sistem de documentare stiintifica, inclusiv accesul la servicii internationale specializate de documentare-informare stiintifica;
    f) participarea la procesul de educatie medicala si perfectionare postuniversitara in domeniul sanatatii publice si managementului sanitar;
    g) promovarea bibliotecii medicale si a centrului de informare, ca suport pentru procesul de luare a deciziilor;
    h) formarea si furnizarea de asistenta tehnica pentru utilizarea informatiilor pe suport electronic si de pe Internet.

    II. Activitati de asistenta tehnico-metodologica si consultanta privind furnizorii de servicii de sanatate si activitati de sanatate publica si management sanitar:
    a) colectarea electronica a datelor privind pacientii externati, clasificarea pacientilor externati pe grupe de diagnostice, monitorizarea activitatii spitalelor pe baza datelor clinice raportate, calcularea de costuri si valori relative privind grupele de diagnostice, propunerea de variante alternative privind tarifele pe grupuri de diagnostice;
    b) asigurarea de servicii specifice pe baza contractelor incheiate cu casele de asigurari de sanatate;
    c) participarea la elaborarea si realizarea programelor nationale si internationale in domeniul sanatatii publice si managementului sanitar;
    d) furnizarea de servicii de consultanta tehnica si metodologica acordate institutiilor de profil, expertize in domeniul sanatatii publice si managementului sanitar pentru institutii din tara si strainatate cu privire la planificarea, organizarea, finantarea, furnizarea si evaluarea serviciilor de sanatate;
    e) promovarea de noi concepte si metode in domeniul managementului serviciilor de sanatate;
    f) elaborarea de propuneri pentru dezvoltarea si evaluarea programelor de sanatate publica;
    g) elaborarea de propuneri de alternative pentru alocarea resurselor in sectorul sanitar;
    h) organizarea de campanii de promovare a sanatatii, cu avizul directiei de specialitate din Ministerul Sanatatii si Familiei;
    i) oferirea de asistenta tehnica si colaborarea cu ministere, organizatii, institutii si organizatii neguvernamentale nationale si internationale privind promovarea sanatatii;
    j) asigurarea de servicii specifice pe baza contractelor cu alte persoane juridice sau fizice.

    III. Activitati de productie:
    a) producerea cu forte proprii si/sau prin cooperare nationala si internationala de instrumente de analiza si evaluare in domeniul sanatatii publice si managementului sanitar;
    b) efectuarea directa de activitati de import-export, in conditiile legii;
    c) elaborarea de standarde referitoare la calitatea produselor si serviciilor ce intra in sfera de activitate a institutului.

    IV. Activitati de editare si tiparire a publicatiilor de specialitate:
    a) Revista "Management in sanatate";
    b) publicatii metodologice si tehnice de specialitate in domeniile de competenta ale institutului.
    Art. 5
    Institutul are in structura sa Centrul National de Promovare a Sanatatii si Programe, for tehnic si metodologic al activitatilor de promovare a sanatatii si educatie pentru sanatate in cadrul retelei nationale de promovare a sanatatii. Centrul National de Promovare a Sanatatii si Programe furnizeaza asistenta tehnica si metodologica retelei nationale de promovare a sanatatii, cu avizul directiei de specialitate din Ministerul Sanatatii si Familiei.
    Art. 6
    Pentru realizarea obiectului sau de activitate, institutul are urmatoarele atributii principale:
    a) asigura orientarea activitatii de cercetare stiintifica in functie de:
    - nevoile sanatatii publice, reiesite din studii proprii si din programele elaborate de Ministerul Sanatatii si Familiei;
    - nevoile de dezvoltare a institutului si de aliniere la nivelul stiintific mondial;
    - programele nationale de cercetare ale Ministerului Educatiei si Cercetarii, Academiei Romane si Academiei de Stiinte Medicale Bucuresti;
    b) incheie contracte de cercetare cu organisme nationale si internationale abilitate in acest sens, cu respectarea prevederilor legale;
    c) initiaza si incheie conventii de cooperare stiintifica cu institutii si organizatii nationale si internationale in domeniul sau de activitate;
    d) dirijeaza resursele umane si materiale in vederea realizarii obiectivelor de cercetare stiintifica stabilite pentru fiecare etapa;
    e) asigura asistenta tehnica de profil, in vederea experimentarii si aplicarii tehnicilor elaborate, si executa lucrari de consultanta tehnica pentru institutiile de profil interesate, in domeniile specifice;
    f) furnizeaza servicii stiintifice si tehnice oricaror beneficiari interesati;
    g) evalueaza periodic stadiul de realizare a programelor de cercetare intreprinse;
    h) urmareste si sprijina din punct de vedere organizatoric si material difuzarea rezultatelor stiintifice proprii in circuitul stiintific national si international;
    i) asigura, conform prevederilor legale, protectia rezultatelor stiintifice brevetabile;
    j) asigura corelarea actiunilor de specializare si promovare a personalului propriu cu necesitatile dezvoltarii programelor de cercetare ale institutului;
    k) promoveaza si urmareste aplicarea si utilizarea complexa a rezultatelor stiintifice;
    l) pregateste, negociaza si contracteaza volumul serviciilor furnizate;
    m) fundamenteaza cheltuielile de functionare, negociaza si stabileste taxe si preturi pentru serviciile si produsele furnizate;
    n) asigura promovarea si urmarirea productiei pentru satisfacerea nevoilor beneficiarilor;
    o) initiaza si incheie actiuni de cooperare tehnica cu firme sau institutii din tara sau din strainatate pentru realizarea de instrumente de analiza si evaluare in domeniul sanatatii publice si managementului sanitar;
    p) coordoneaza si asigura, cu forte proprii sau impreuna cu terti, realizarea tuturor lucrarilor de intretinere si reparatii ale echipamentelor din dotare, in vederea mentinerii capacitatii de cercetare, productie, asistenta tehnica si invatamant;
    q) stabileste si raspunde de aplicarea masurilor pentru protectia produselor, a mediului inconjurator, precum si a masurilor de protectie si securitate in munca;
    r) urmareste si verifica modul de realizare a lucrarilor de investitii, in vederea respectarii proiectelor de executie, si asigura conditiile de punere in functiune a noilor obiective;
    s) pregateste executarea noilor obiective si refacerea capacitatilor existente, potrivit reglementarilor legale;
    t) realizeaza importul de echipamente, piese de schimb, materiale consumabile, tehnologii sau licente pentru refacerea capacitatilor existente sau pentru realizarea de noi obiective;
    u) asigura dezvoltarea aplicatiilor informatice in toate sectoarele de activitate, pentru luarea de decizii operative in domeniul organizatoric si tehnico-economic, precum si pentru sustinerea documentarii si cercetarii stiintifice;
    v) asigura implementarea unui sistem de protectie a informatiilor clasificate in conformitate cu prevederile legale in vigoare, in domeniul propriu de activitate;
    w) asigura implementarea unui sistem de protectie a persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, in conformitate cu prevederile legale;
    x) asigura respectarea disciplinei muncii, respectarea atributiilor de serviciu si a prevederilor legale de catre intregul personal;
    y) elaboreaza documentatiile pentru obtinerea unor credite si a altor surse de finantare, inclusiv pentru fond valutar;
    z) realizeaza programarea si executarea activitatii economico-financiare, intocmirea proiectelor de bugete, analiza executiei acestora si stabileste destinatia veniturilor conform legislatiei in vigoare.

    CAP. 3
    Patrimoniul

    Art. 7
    (1) Patrimoniul institutului se constituie prin preluarea activului si pasivului Institutului de Management al Serviciilor de Sanatate Bucuresti, conform datelor din bilantul contabil al acestuia la data de 31 decembrie 2002, actualizat potrivit reglementarilor legale.
    (2) Activul si pasivul Institutului de Management al Serviciilor de Sanatate Bucuresti se preiau pe baza de protocol de predare-preluare de catre institut, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    Art. 8
    (1) Institutul administreaza, cu diligenta unui bun proprietar, bunuri proprietate publica si privata a statutului, precum si alte bunuri dobandite in conditiile legii. Bunurile proprietate publica aflate in administrarea institutului, precum si cele dobandite din fonduri publice se evidentiaza distinct in patrimoniul acestuia.
    (2) Rezultatele cercetarilor concretizate in active corporale si necorporale, efectuate si finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobandite cu titlu de proprietate sau in administrare, dupa caz, de catre institut sau de Ministerul Sanatatii si Familiei, daca prin contract nu se prevede altfel, si se inregistreaza in evidenta contabila.
    (3) In exercitarea drepturilor sale institutul detine si foloseste bunurile aflate in patrimoniul sau si, dupa caz, dispune de acestea in conditiile legii, in scopul realizarii obiectului sau de activitate, si beneficiaza de rezultatele utilizarii acestora.
    (4) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale in vigoare.

    CAP. 4
    Structura organizatorica si functionala

    Art. 9
    Institutul poate avea in subordine sau in structura subunitati cu sau fara personalitate juridica, dupa caz, centre, compartimente, laboratoare, servicii, birouri si alte structuri organizatorice necesare realizarii obiectului sau de activitate.
    Art. 10
    (1) Modificarile in structura organizatorica si functionala a institutului se propun de directorul general, se avizeaza de consiliul de administratie si se aproba de ministrul sanatatii si familiei.
    (2) Directorul general stabileste relatiile dintre subunitatile aflate in structura institutului, precum si relatiile acestora cu tertii si le poate acorda imputerniciri de reprezentare in numele institutului, cu avizul consiliului de administratie.
    Art. 11
    Conducatorii subunitatilor din structura institutului raspund in fata directorului general si a consiliului de administratie de indeplinirea tuturor atributiilor, responsabilitatilor si competentelor ce le revin.

    CAP. 5
    Organele de conducere ale institutului

    SECTIUNEA 1
    Dispozitii generale

    Art. 12
    (1) Conducerea institutului este asigurata de catre:
    a) consiliul de administratie;
    b) comitetul de directie;
    c) directorul general.
    (2) Orientarea, coordonarea si evaluarea activitatii de cercetare-dezvoltare din institut sunt asigurate de consiliul stiintific.

    SECTIUNEA a 2-a
    Consiliul de administratie

    Art. 13
    Consiliul de administratie al institutului este format din 7 membri numiti pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reinnoit.
    Art. 14
    (1) Din consiliul de administratie fac parte in mod obligatoriu:
    a) directorul general al institutului, care este si presedintele consiliului de administratie;
    b) un reprezentant al Ministerului Sanatatii si Familiei;
    c) un reprezentant al Ministerului Educatiei si Cercetarii;
    d) un reprezentant al Ministerului Finantelor Publice;
    e) un reprezentant al Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale;
    f) un reprezentant al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate;
    g) presedintele consiliului stiintific.
    (2) Consiliul de administratie isi desemneaza prin vot vicepresedintele.
    Art. 15
    (1) Numirea membrilor consiliului de administratie se face prin ordin al ministrului sanatatii si familiei, cu avizul Ministerului Educatiei si Cercetarii, la propunerea conducerii unitatilor de la care acestia provin.
    (2) Revocarea membrilor consiliului de administratie pentru abateri grave sau pentru lipsa de activitate in executarea mandatului se face de catre acelasi organ care a facut numirea.
    Art. 16
    (1) Membrii consiliului de administratie sunt cetateni romani si:
    a) isi pastreaza calitatea de angajat la institutia de la care provin si toate drepturile si obligatiile ce deriva din aceasta calitate;
    b) sunt platiti pentru activitatea desfasurata in aceasta calitate cu o indemnizatie lunara, stabilita de consiliul de administratie, care nu poate fi mai mare de 20% din salariul de baza al directorului general al institutului;
    c) nu pot face parte concomitent din mai mult de doua consilii de administratie ale institutelor nationale de cercetare-dezvoltare si nu pot participa in aceeasi calitate la alte unitati cu care institutul are relatii contractuale sau interese concurente.
    (2) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administratie:
    a) cei care au suferit condamnari;
    b) cei care personal ori sotul sau sotia, copiii ori rudele pana la gradul al doilea inclusiv sunt in acelasi timp patroni, asociati, directori sau detin alte functii de conducere la societatile comerciale cu capital privat cu acelasi profil sau cu care institutul se afla in relatii economice directe.
    Art. 17
    Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in baza regulamentului propriu de functionare, aprobat de ministrul sanatatii si familiei. Consiliul de administratie hotaraste in problemele privind activitatea institutului, cu exceptia celor care, potrivit legii, sunt date in competenta altor organe.
    Art. 18
    (1) Consiliul de administratie se intruneste, de regula, o data pe luna sau ori de cate ori interesele institutului o cer, la convocarea presedintelui sau la solicitarea a cel putin o treime din numarul membrilor consiliului de administratie.
    (2) Dezbaterile consiliului de administratie sunt conduse de presedinte.
    Art. 19
    (1) Consiliul de administratie isi poate desfasura activitatea in prezenta a cel putin doua treimi din numarul membrilor sai. Daca nu este indeplinita aceasta conditie, sedinta consiliului de administratie se poate reprograma intr-un interval de cel mult 15 zile, avand aceeasi ordine de zi.
    (2) Hotararile consiliului de administratie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenti.
    Art. 20
    La sedintele consiliului de administratie este invitat permanent un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institut sau un reprezentant al salariatilor, in cazul in care acestia nu sunt constituiti in sindicat.
    Art. 21
    Pentru luarea unor decizii vizand probleme complexe, consiliul de administratie poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi recompensata material conform prevederilor legale.
    Art. 22
    (1) Membrii consiliului de administratie sunt raspunzatori, in conditiile legii, pentru indeplinirea atributiilor ce le revin.
    (2) Membrii consiliului de administratie care s-au impotrivit luarii unei decizii ce s-a dovedit pagubitoare pentru institut nu raspund daca au consemnat expres punctul lor de vedere in registrul de sedinte al consiliului de administratie si au comunicat in scris despre aceasta Ministerului Sanatatii si Familiei.
    (3) Membrii consiliului de administratie care nu au respectat dispozitiile art. 16 alin. (1) lit. c) si alin. (2) lit. b) raspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt.
    Art. 23
    Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
    a) avizeaza modificarea structurii organizatorice si functionale a institutului, infiintarea, desfiintarea si comasarea de subunitati din structura sau din subordinea acestuia;
    b) aproba strategia de dezvoltare a institutului, in concordanta cu strategia generala in domeniul propriu de activitate;
    c) aproba propunerile consiliului stiintific, strategia si programele de cercetare-dezvoltare ale institutului, in concordanta cu strategia generala in domeniul propriu de activitate;
    d) propune Programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care il inainteaza spre aprobare Ministerului Educatiei si Cercetarii;
    e) analizeaza si avizeaza proiectul bugetului de venituri si cheltuieli care se depune la Ministerul Sanatatii si Familiei in vederea aprobarii conform reglementarilor legale;
    f) analizeaza, aproba sau, dupa caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investitiile care urmeaza a fi realizate de institut in conformitate cu programele de dezvoltare adoptate, finantate din surse proprii, alocatii de la buget, credite bancare;
    g) raspunde pentru modul de administrare a intregului patrimoniu, pentru integritatea acestuia, precum si pentru modul de utilizare a mijloacelor financiare ale unitatii, potrivit legii;
    h) aproba taxele pentru produsele si serviciile furnizate, in conformitate cu dispozitiile legii;
    i) aproba utilizarea disponibilitatilor in valuta, in conditiile legii;
    j) aproba volumul creditelor bancare contractate si stabileste modul de rambursare a acestora, in conditiile legii;
    k) aproba regulamentul de organizare si functionare a consiliului stiintific, ale carui componenta, constituire si atributii se stabilesc in conformitate cu prevederile legale;
    l) aproba angajarea si concedierea membrilor comitetului de directie, altii decat directorul general;
    m) aproba mandatul directorului general pentru negocierea contractului colectiv de munca;
    n) aproba regulamentul de ordine interioara privind respectarea statutului personalului, disciplinei, protectiei si securitatii la locul de munca;
    o) aproba organizarea si functionarea subunitatilor din structura si din subordinea institutului;
    p) asigura legatura permanenta cu sindicatele din unitate si cu reprezentantii salariatilor, pentru rezolvarea operativa a problemelor ce apar, in scopul desfasurarii optime a activitatilor institutului;
    q) aproba criteriile si componenta comisiei de concurs pentru ocuparea posturilor de conducere din cadrul institutului;
    r) aproba orice alte hotarari si dispune masuri privind activitatea institutului, cu exceptia celor date, potrivit legii, in competenta altor organe.
    Art. 24
    In primul trimestru al fiecarui an, consiliul de administratie prezinta Ministerului Sanatatii si Familiei un raport asupra activitatii desfasurate in anul precedent si asupra programului de activitate pentru anul in curs.

    SECTIUNEA a 3-a
    Comitetul de directie

    Art. 25
    Conducerea operativa a institutului este asigurata de un comitet de directie, compus din directorul general si directorii din structura institutului.
    Art. 26
    Comitetul de directie stabileste actiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor institutului, rezultate din:
    a) strategia de dezvoltare;
    b) programul anual de cercetare-dezvoltare;
    c) programul anual de furnizare de servicii si de productie;
    d) programul de investitii;
    e) sarcinile ce revin institutului din contractele si conventiile de colaborare in domeniul cercetarii, formarii, productiei, precum si din actiunile de supraveghere a starii de sanatate;
    f) sistemul de asigurare a calitatii produselor si serviciilor de specialitate;
    g) bugetul de venituri si cheltuieli.
    Art. 27
    (1) Comitetul de directie indeplineste urmatoarele atributii principale:
    a) repartizeaza sarcinile profesionale si economico-financiare pe structuri componente, asigurand realizarea activitatilor;
    b) organizeaza activitatile institutului, asigura baza materiala din tara si din import, in limita resurselor financiare;
    c) stabileste raspunderile si competentele pe niveluri ierarhice si structuri organizatorice, precum si relatiile dintre acestea;
    d) aplica masurile stabilite de consiliul de administratie pentru paza bunurilor unitatii, protectia patrimoniului si a datelor, respectarea ordinii si disciplinei;
    e) stabileste imputerniciri de reprezentare a unitatii pentru fiecare dintre membrii comitetului de directie;
    f) stabileste salarizarea personalului in conditiile legii;
    g) controleaza si monitorizeaza periodic indeplinirea activitatilor pe structurile componente.
    (2) Comitetul de directie indeplineste orice alte atributii stabilite de directorul general al institutului si aprobate de consiliul de administratie.
    Art. 28
    (1) Comitetul de directie se intruneste bilunar sau ori de cate ori interesele institutului o impun, la convocarea directorului general.
    (2) La intrunirile comitetului de directie pot fi invitate si alte persoane din institut.

    SECTIUNEA a 4-a
    Directorul general

    Art. 29
    Activitatea curenta a institutului este condusa de directorul general, numit, potrivit reglementarilor legale in vigoare, prin ordin al ministrului sanatatii si familiei, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reinnoit.
    Art. 30
    (1) Directorul general indeplineste urmatoarele atributii principale:
    a) reprezinta personal sau prin delegat institutul in relatiile cu organele statului, precum si cu persoane fizice sau juridice din tara ori din strainatate;
    b) asigura, prin comitetul de directie, negocierea contractului colectiv de munca la nivelul institutului si a salariilor personalului din institut si aproba salariile rezultate din negocierea directa;
    c) angajeaza prin semnatura unitatea in relatiile cu tertii, in limita competentelor aprobate de consiliul de administratie si stabilite prin regulamentul de organizare si functionare;
    d) angajeaza si concediaza personalul propriu al institutului, in conformitate cu prevederile legale si ale contractului colectiv de munca, la propunerea comitetului de directie;
    e) aproba normele privind disciplina tehnologica si administrativa;
    f) emite decizii de recuperare a pagubelor aduse unitatii, in conformitate cu prevederile legale;
    g) numeste si revoca conducatorii subunitatilor din structura si din subordinea institutului, precum si directorii din structura organizatorica a institutului, cu avizul consiliului de administratie;
    h) premiaza sau sanctioneaza personalul din unitati, la propunerea sefilor locurilor de munca;
    i) aproba comisiile de concurs pentru promovarea pe functiile de cercetator stiintific gradele I, II si III si cercetator stiintific, la propunerea consiliului stiintific;
    j) are atributii si raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, in conditiile art. 20 din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002;
    k) poate delega, in conditiile legii, o parte din atributiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului.
    (2) Directorul general indeplineste orice alte atributii care ii sunt delegate de consiliul de administratie.

    SECTIUNEA a 5-a
    Consiliul stiintific

    Art. 31
    (1) Consiliul stiintific este alcatuit din 15 membri reprezentand toate directiile stiintifice din cadrul institutului.
    (2) Consiliul stiintific realizeaza coordonarea si evaluarea activitatii de cercetare-dezvoltare a institutului.
    (3) Consiliul stiintific este alcatuit din cercetatori cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza si de prospectare in domeniu, cadre didactice din invatamantul superior, salariati ai institutului sau din afara acestuia, alesi pe o perioada de 4 ani, prin vot secret, de catre cadrele cu studii superioare din institut sau numiti de comitetul de directie, dupa caz.
    (4) Consiliul stiintific este condus de un presedinte si un vicepresedinte, alesi prin vot secret de catre membrii consiliului stiintific. Din consiliul stiintific fac parte de drept directorul general si directorul stiintific al institutului.
    (5) Consiliul stiintific se organizeaza si functioneaza in conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administratie.
    Art. 32
    Consiliul stiintific indeplineste urmatoarele atributii principale:
    a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitatii de cercetare-dezvoltare a Programului national de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica in domeniul propriu de activitate si a Planului national pentru cercetare-dezvoltare si inovare;
    b) contribuie la realizarea obiectivelor stiintifice si tehnologice ale Programului national de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica;
    c) examineaza si avizeaza proiectele de cercetare stiintifica, precum si realizarea acestora;
    d) avizeaza hotararile care implica politica de cercetare a institutului si a ramurii de cercetare-dezvoltare;
    e) propune masuri pentru dezvoltarea profesionala si pentru incadrarea personalului de cercetare in grade profesionale;
    f) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de incadrare si promovare a personalului de cercetare si a celorlalte categorii de personal;
    g) propune comisiile de concurs pentru promovarea pe functiile atestabile si confirma rezultatele concursurilor pentru functiile de cercetator stiintific, cercetator stiintific principal gradele I, II si III;
    h) organizeaza actiuni cu caracter stiintific;
    i) propune comitetului de directie actiunile de cooperare, interne si internationale, cu scop stiintific;
    j) propune comitetului de directie acordarea de burse de studii si stagii de perfectionare in strainatate pentru personalul institutului;
    k) propune comitetului de directie acordarea de premii stiintifice.

    CAP. 6
    Bugetul de venituri si cheltuieli si administrarea acestuia. Relatii financiare

    Art. 33
    (1) Institutul intocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli, bilantul contabil si contul de profit si pierdere, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finantelor Publice.
    (2) Bilantul contabil anual se avizeaza de catre consiliul de administratie al institutului, se supune spre aprobare Ministerului Sanatatii si Familiei, se transmite Ministerului Finantelor Publice si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
    Art. 34
    (1) Veniturile si cheltuielile institutului se stabilesc prin bugetul de venituri si cheltuieli pentru fiecare exercitiu financiar.
    (2) Bugetul de venituri si cheltuieli se aproba de Ministerul Sanatatii si Familiei, cu avizul Ministerului Finantelor Publice si al Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale.
    Art. 35
    Corelat cu contractele incheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri de realizat si cheltuielile totale de efectuat.
    Art. 36
    (1) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementarilor cuprinse in contractele colective de munca, in limita fondului total destinat platii salariilor, prevazut in bugetul de venituri si cheltuieli aprobat, potrivit legii.
    (2) Salariul de baza al directorului general se stabileste prin ordin al ministrului sanatatii si familiei, in functie de gradul de indeplinire a criteriilor de performanta, potrivit reglementarilor legale.
    Art. 37
    (1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, in situatia in care in cursul unui an resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu societatile comerciale bancare, in valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate in anul precedent.
    (2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Sanatatii si Familiei si a Ministerului Finantelor Publice.
    Art. 38
    (1) Institutul hotaraste cu privire la investitiile ce urmeaza a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finantarea efectuandu-se din surse proprii si din credite bancare, cu exceptia investitiilor care intra sub incidenta prevederilor art. 20 si ale art. 49 alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002.
    (2) In cazul investitiilor finantate integral sau partial de la bugetul de stat, limita de finantare se aproba o data cu legile de adoptare a acestuia, iar institutul are obligatia ca in executia bugetului de venituri si cheltuieli sa se incadreze in alocatiile bugetare aprobate.
    (3) Executia investitiilor prevazute la alin. (1) si (2) se adjudeca pe baza de licitatie publica, potrivit legislatiei privind achizitiile publice.
    (4) Contractele de credite mai mari de 500 milioane lei in vederea realizarii de investitii de natura celor prevazute la alin. (1) si (2) se incheie cu aprobarea Ministerului Sanatatii si Familiei.
    Art. 39
    (1) Institutul poate efectua operatiuni de incasari si plati in lei prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa si a normativelor de disciplina financiar-valutara, stabilite prin actele normative in vigoare.
    (2) Institutul poate efectua operatiuni de comert exterior aferente obiectului sau de activitate, potrivit legii. Operatiunile de incasari si plati se vor efectua prin conturi bancare deschise la unitatile bancare specializate cu sediul in Romania.
    Art. 40
    Institutul isi va organiza auditul intern si controlul financiar preventiv in baza Ordonantei Guvernului nr. 119/1999 privind auditul intern si controlul financiar preventiv, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 301/2002.

    CAP. 7
    Reglementarea litigiilor

    Art. 41
    Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, care nu au fost solutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre solutionare instantelor judecatoresti de drept comun sau arbitrajului.

    CAP. 8
    Relatii comerciale

    Art. 42
    Preturile si taxele pentru produsele si serviciile furnizate de institut se supun legilor si reglementarilor privind preturile si taxele.
    Art. 43
    Relatiile comerciale pentru desfacerea productiei proprii catre persoane juridice se desfasoara pe baza de contracte incheiate cu beneficiarii, potrivit reglementarilor legale.

    CAP. 9
    Dispozitii finale

    Art. 44
    (1) Prezentul regulament se completeaza cu dispozitiile legale referitoare la activitatea institutelor nationale de cercetare-dezvoltare.
    (2) Modificarile si completarile regulamentului de organizare si functionare se pot face prin hotarare a Guvernului, la initiativa Ministerului Sanatatii si Familiei, cu avizul Ministerului Educatiei si Cercetarii, in urma propunerii consiliului de administratie.
    Art. 45
    Statutul de institut national de cercetare-dezvoltare se reinnoieste periodic prin reacreditare, care are loc intr-un interval de maximum 5 ani.

    ANEXA 2

                               BUNURILE
din domeniul public al statului, bunurile proprietate privata a statului si bunurile proprii ale Institutului de Management al Serviciilor de Sanatate Bucuresti, care trec in patrimoniul Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate Bucuresti

    1. Bunurile din domeniul public al statului

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Denumirea bunului
    B - Tipul bunului
    C - Anul dobandirii
    D - Valoarea de inventar (mii lei)

________________________________________________________________________________
Nr.                 Descrierea    Adresa                   Baza      Situatia
crt.    A      B     tehnica                  C     D     legala     juridica
________________________________________________________________________________
  1. Teren   Imobil Suprafata = Municipiul   1991   0   Legea           In
                    4.758,41 mp Bucuresti,              fondului    administrare
                                Str. Vaselor            funciar
                                nr. 31,                 nr.
                                sectorul 2              18/1991

    Nr. de identificare M.F.P.: 61.982

 2.  Cladire Imobil Cladire cu  Municipiul   1991 2.934 Ordin al       In
                    parter si   Bucuresti,              ministrului administrare
                    un nivel    Str. Vaselor            sanatatii
                    Suprafata = nr. 31,                 nr.
                    884,04 mp   sectorul 2              1.648/1991

    Nr. de identificare M.F.P.: 61.983
________________________________________________________________________________
      TOTAL                                       2.934
________________________________________________________________________________

    2. Bunurile din proprietatea privata a statului

________________________________________________________________________________
Nr.                                                  Valoarea de     Situatia
crt. Grupa         Denumirea                          inventar       juridica
                                                      (mii lei)
________________________________________________________________________________
  1.   2   Echipamente tehnologice                       258.138 In administrare
  2.   3   Aparate si instalatii de masurare,
           control si reglare                          1.815.780 In administrare
  3.   4   Mijloace de transport                          40.560 In administrare
  4.   6   Mobilier, aparatura de birotica, sisteme
           de protectie a valorilor umane si
           materiale si alte active corporale          1.111.958 In administrare
  5.       Obiecte de inventar in folosinta              412.273 In administrare
________________________________________________________________________________
     TOTAL                                             3.638.709
________________________________________________________________________________

    3. Bunurile proprii

________________________________________________________________________________
Nr.                                                  Valoarea de    Situatia
crt. Grupa         Denumirea                          inventar      juridica
                                                      (mii lei)
________________________________________________________________________________
  1.   2   Echipamente tehnologice                       335.757 In proprietate
  2.   3   Aparate si instalatii de masurare,
           control si reglare                          1.237.127 In proprietate
  3.   4   Mijloace de transport                               0 In proprietate
  4.   6   Mobilier, aparatura de birotica, sisteme
           de protectie a valorilor umane si
           materiale si alte active corporale            362.582 In proprietate
  5.       Obiecte de inventar in folosinta              162.227 In proprietate
________________________________________________________________________________
     TOTAL                                             2.097.693
________________________________________________________________________________



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1329/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1329 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu