E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
Hotărârea 1300 2002 abrogat de Hotărârea 1408 2008
Hotărârea 1300 2002 in legatura cu Hotărârea 2167 2004
Articolul 17 din actul Hotărârea 1300 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004
Articolul 17 din actul Hotărârea 1300 2002 articole noi... articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004
Articolul 18 din actul Hotărârea 1300 2002 articole noi... articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004
Articolul 21 din actul Hotărârea 1300 2002 articole noi... articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004
Articolul 22 din actul Hotărârea 1300 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004
Articolul 22 din actul Hotărârea 1300 2002 articole noi... articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004
Articolul 1 din actul Hotărârea 1300 2002 articole noi... articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004
Articolul 2 din actul Hotărârea 1300 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004
Articolul 3 din actul Hotărârea 1300 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004
Articolul 4 din actul Hotărârea 1300 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004
Articolul 5 din actul Hotărârea 1300 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004
Articolul 6 din actul Hotărârea 1300 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004
Articolul 8 din actul Hotărârea 1300 2002 articole noi... articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004
Articolul 9 din actul Hotărârea 1300 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004
Articolul 10 din actul Hotărârea 1300 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004
Articolul 11 din actul Hotărârea 1300 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004
Articolul 12 din actul Hotărârea 1300 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004
Articolul 14 din actul Hotărârea 1300 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004
Articolul 16 din actul Hotărârea 1300 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004
Articolul 16 din actul Hotărârea 1300 2002 articole noi... articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004
Articolul 20 din actul Hotărârea 1300 2002 in legatura cu Ordin 223 2003
Hotărârea 1300 2002 in legatura cu Ordin 26 2003
Hotărârea 1300 2002 in legatura cu Ordin 608 2002
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1300 din 20 noiembrie 2002

privind notificarea substantelor chimice

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 894 din 10 decembrie 2002


SmartCity3


    In temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 36 lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea si ambalarea substantelor si preparatelor chimice periculoase, aprobata cu modificari prin Legea nr. 451/2001,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Prezenta hotarare reglementeaza notificarea substantelor chimice in vederea introducerii pe piata.
    Art. 2
    In sensul prezentei hotarari, urmatorii termeni se definesc astfel:
    a) substanta, preparat, polimer - conform definitiilor prevazute la art. 6 lit. a), b), respectiv c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea si ambalarea substantelor si preparatelor chimice periculoase, aprobata cu modificari prin Legea nr. 451/2001, denumita in continuare Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 200/2000;
    b) notificare - procedura de inaintare a dosarului de notificare autoritatii competente de catre:
    - producator, persoana juridica cu sediul in Romania, pentru substantele fabricate in Romania sau pe teritoriul Uniunii Europene, care introduce pe piata o substanta chimica ca atare sau intr-un preparat;
    - reprezentant unic, persoana juridica cu sediul in Romania, desemnat de producator pentru notificare, pentru substantele chimice fabricate in afara teritoriului Uniunii Europene, care urmeaza a fi introduse pe piata ca atare sau intr-un preparat;
    - importator, persoana juridica cu sediul in Romania, care importa o substanta chimica ca atare sau intr-un preparat in vederea introducerii pe piata;
    c) notificator - persoana care depune dosarul de notificare la autoritatea competenta;
    d) dosar de notificare - documentatia depusa de notificator, care cuprinde toate informatiile cerute pentru notificare;
    e) introducere pe piata - punerea la dispozitia tertilor a substantelor chimice; importul pe teritoriul Romaniei este, de asemenea, considerat introducere pe piata in sensul prezentei hotarari;
    f) cercetare si dezvoltare stiintifica - experimente stiintifice, cercetare sau analize chimice, efectuate in conditii controlate; include determinarea proprietatilor intrinseci, a performantei si eficacitatii, precum si investigatiile stiintifice privind dezvoltarea unui produs;
    g) cercetare si dezvoltare aplicativa - activitate stiintifica si tehnica desfasurata in cadrul instalatiei-pilot sau in faza probelor, in scopul determinarii proprietatilor substantei chimice pentru testarea domeniilor de aplicare ale acesteia;
    h) IESCE - conform definitiei prevazute la art. 6 lit. e) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 200/2000;
    i) substante si preparate periculoase - conform definitiilor prevazute la art. 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 200/2000.
    Art. 3
    (1) Substantele chimice pot fi introduse pe piata, ca atare sau sub forma de preparate, numai daca au fost notificate autoritatii competente.
    (2) Autoritatea competenta, in intelesul prezentei hotarari, este Agentia Nationala pentru Substante si Preparate Chimice Periculoase, denumita in continuare ANSPCP.
    (3) Notificarea poate fi completa, pentru substantele chimice introduse pe piata in cantitati egale sau mai mari decat 1 t/an/producator, sau redusa, pentru substantele chimice introduse pe piata in cantitati mai mici decat 1 t/an/producator.

    CAP. 2
    Notificarea completa

    Art. 4
    Notificatorul depune la ANSPCP dosarul de notificare completa, care include:
    a) dosarul tehnic care contine toate datele privind evaluarea riscurilor previzibile, imediate sau ulterioare pentru om si mediu, informatiile si rezultatele studiilor prevazute in anexa nr. 1, precum si descrierea completa si detaliata a studiilor efectuate si a metodelor utilizate sau o referire bibliografica la acestea;
    b) declaratia cu privire la efectele periculoase ale substantei chimice, in corelatie cu utilizarile previzibile;
    c) clasificarea si etichetarea propuse pentru substanta chimica, in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 200/2000, precum si ale Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea si ambalarea substantelor si preparatelor chimice periculoase, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 490/2002;
    d) numai in cazul substantelor chimice periculoase, propunerea pentru fisa tehnica de securitate conform prevederilor art. 21 si 22 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 200/2000;
    e) pentru substantele chimice fabricate in afara teritoriului Uniunii Europene, declaratia din partea producatorului, din care sa rezulte ca notificatorul este desemnat de acesta ca reprezentant unic;
    f) la optiunea notificatorului, cererea din partea acestuia prin care solicita, din motive intemeiate, exceptarea notificarii de la prevederile art. 14 alin. (2), (3), (4) si (5) pentru o perioada care nu trebuie sa depaseasca un an de la data notificarii.
    Art. 5
    (1) In cazul unei substante chimice deja notificate, notificatorul va transmite informatii ANSPCP in urmatoarele cazuri:
    a) cand cantitatea de substanta chimica introdusa pe piata atinge 10 t/an/producator sau un total de 50 t/producator, ANSPCP poate solicita ca intr-un interval de timp stabilit sa fie efectuata o parte sau toate testele/studiile suplimentare prevazute in sectiunea 1 din anexa nr. 2;
    b) cand cantitatea de substanta chimica introdusa pe piata atinge 100 t/an/producator sau un total de 500 t/producator, ANSPCP va solicita ca intr-un interval de timp stabilit sa fie efectuate testele/studiile suplimentare prevazute in sectiunea 1 din anexa nr. 2, cu exceptia cazului in care notificatorul prezinta motive intemeiate pentru care un test/studiu dat nu este adecvat sau pentru care este preferabil un test/studiu stiintific alternativ;
    c) cand cantitatea de substanta chimica introdusa pe piata atinge 1.000 t/an/producator sau un total de 5.000 t/producator, ANSPCP va elabora un program de teste/studii in conformitate cu sectiunea 2 din anexa nr. 2, care sa fie efectuate de notificator intr-un interval de timp stabilit.
    (2) In cazul in care se efectueaza testari suplimentare, in conformitate cu cerintele prevazute la alin. (1) sau din proprie initiativa, notificatorul va furniza ANSPCP rezultatele testelor/studiilor efectuate.

    CAP. 3
    Notificarea redusa

    Art. 6
    (1) Notificatorul depune la ANSPCP dosarul de notificare redusa, care include:
    a) dosarul tehnic care contine toate datele relevante privind evaluarea riscurilor previzibile, imediate sau ulterioare pentru om si mediu, informatiile si rezultatele studiilor prevazute in anexa nr. 3, precum si descrierea completa si detaliata a studiilor efectuate si a metodelor utilizate sau o referire bibliografica la acestea;
    b) toate informatiile prevazute la art. 4 lit. b), c), d), e) si f).
    (2) In cazul in care cantitatile de substanta chimica ce urmeaza a fi introduse pe piata sunt sub 100 kg/an/producator, notificatorul poate sa limiteze informatiile din dosarul tehnic la cele prevazute in anexa nr. 4.
    (3) Notificatorul care a depus dosar de notificare redusa conform dispozitiilor alin. (2) va furniza ANSPCP informatiile necesare pentru a completa dosarul tehnic conform anexei nr. 3, inainte ca respectiva cantitate de substanta chimica introdusa pe piata sa atinga 100 kg/an/producator sau un total de 500 kg/producator.
    (4) In cazul in care cantitatea de substanta chimica introdusa pe piata ajunge la 1 t/an/producator sau un total de 5 t/producator, notificatorul care a depus dosarul de notificare redusa conform dispozitiilor alin. (1) va depune dosarul pentru notificarea completa.
    Art. 7
    (1) Substantele chimice notificate in conformitate cu art. 6 alin. (1) si (2) vor fi ambalate si etichetate in conformitate cu prevederile art. 14 - 19 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 si ale anexei nr. 1 la Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea si ambalarea substantelor si preparatelor chimice periculoase, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 490/2002.
    (2) In cazul in care nu este posibila etichetarea substantelor chimice in conformitate cu prevederile art. 16 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 200/2000, eticheta trebuie sa cuprinda, in plus fata de informatiile rezultate din testele efectuate, avertizarea: "Atentie - substanta chimica incomplet testata".

    CAP. 4
    Introducerea pe piata a substantelor chimice notificate

    Art. 8
    (1) Substantele chimice care se notifica in conformitate cu prevederile art. 4 si 5 nu pot fi introduse pe piata mai devreme de 60 de zile de la primirea dosarului tehnic de catre ANSPCP. In situatia in care ANSPCP considera ca dosarul de notificare nu este corespunzator, informeaza notificatorul cu privire la necesitatea completarii/modificarii acestuia, conform prevederilor art. 16 alin. (7), introducerea pe piata a substantei chimice fiind permisa numai dupa 60 de zile de la acceptarea dosarului tehnic.
    (2) Substantele chimice care se notifica in conformitate cu art. 6 nu pot fi introduse pe piata mai devreme de 30 de zile de la primirea de catre ANSPCP a dosarului de notificare. Daca ANSPCP considera ca dosarul de notificare nu este corespunzator, informeaza notificatorul cu privire la completarile necesare, conform prevederilor art. 16 alin. (8), introducerea pe piata a substantei chimice fiind permisa numai dupa 30 de zile de la completarea dosarului tehnic. In situatia in care notificatorul este informat in scris de catre ANSPCP, conform prevederilor art. 16 alin. (8), asupra acceptarii dosarului de notificare, substanta chimica poate fi introdusa pe piata dupa 15 zile de la acceptarea dosarului.
    Art. 9
    Pentru polimeri prevederile specifice referitoare la dosarele tehnice incluse in dosarul de notificare, conform art. 4 si art. 6 alin. (1), sunt prevazute in anexa nr. 5.
    Art. 10
    Prevederile art. 4, 6, 12 si 14 nu se aplica pentru:
    a) substantele chimice incluse in Inventarul european al substantelor chimice existente puse pe piata - IESCE;
    b) aditivii si substantele chimice destinate utilizarii exclusiv in produsele pentru hrana animalelor;
    c) substantele chimice utilizate exclusiv ca aditivi si arome pentru produse alimentare;
    d) ingredientele active utilizate exclusiv in produse medicamentoase si care nu includ intermediari chimici;
    e) substantele chimice utilizate exclusiv drept componente active in produsele de protectie a plantelor si in biocide;
    f) substantele chimice utilizate exclusiv in produsele cosmetice.
    Art. 11
    (1) Substantele chimice se considera notificate in urmatoarele conditii:
    a) polimerii, cu exceptia celor care contin in compozitie peste 2% din orice substanta chimica care nu figureaza in IESCE;
    b) substantele chimice introduse pe piata in cantitati mai mici de 10 kg/an/producator, cu conditia ca producatorul/importatorul sa indeplineasca cerintele prevazute in sectiunea B pct. 1 si 2 din anexa nr. 4;
    c) substantele chimice introduse pe piata in cantitati limitate, care nu depasesc 100 kg/producator/an si care sunt destinate exclusiv scopurilor de cercetare si dezvoltare stiintifica;
    d) substantele chimice introduse pe piata in scopuri de cercetare si dezvoltare aplicativa, in cantitati limitate la acest scop, cu un numar limitat de clienti inregistrati. Aceste substante chimice sunt exceptate de la notificare pe o perioada de un an, cu conditia ca producatorul sau importatorul sa comunice ANSPCP identitatea acestor substante chimice, datele de etichetare, cantitatea, justificarea acestei cantitati, lista clientilor si programul de cercetare si dezvoltare. In acelasi scop ANSPCP poate solicita si alte informatii suplimentare care sa nu le depaseasca insa pe cele prevazute la art. 6 si 7. Producatorul sau importatorul este obligat sa asigure ca substantele sau preparatele in care sunt incorporate substante chimice introduse pe piata in scopuri de cercetare si dezvoltare aplicativa sunt manipulate exclusiv de personalul clientilor, in conditii controlate, si nu sunt puse la dispozitia publicului. In situatia in care considera ca exista un risc major pentru om si mediu, ANSPCP poate extinde restrictia asupra tuturor produselor care contin aceste substante chimice;
    e) perioada de exceptare prevazuta la lit. d) poate fi extinsa cu inca un an in cazul in care notificatorul demonstreaza ANSPCP ca prelungirea perioadei de exceptare este justificata.
    (2) In situatiile prevazute la alin. (1) lit. a), b) si c) producatorul sau importatorul pastreaza inregistrari scrise care contin identitatea substantei chimice, datele de etichetare, cantitatile si lista clientilor, informatii ce vor fi puse la dispozitie ANSPCP, la cerere.
    (3) Substantele chimice prevazute la alin. (1) se ambaleaza si se eticheteaza cu datele cunoscute la momentul respectiv de catre producator sau reprezentantul acestuia, in conformitate cu prevederile art. 14 - 19 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 si ale anexei nr. 1 la Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea si ambalarea substantelor si preparatelor chimice periculoase, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 490/2002. In cazul in care etichetarea substantei chimice in conformitate cu prevederile art. 16 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 nu este posibila deoarece rezultatele testelor prevazute in anexa nr. 1 nu sunt integral disponibile, eticheta trebuie sa cuprinda, in plus fata de informatiile rezultate din testele efectuate, avertizarea: "Atentie - substanta chimica incomplet testata".
    (4) Daca una dintre substantele chimice prevazute la alin. (1), etichetata conform prevederilor art. 16 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 200/2000, este foarte toxica, cancerigena, toxica pentru reproducere sau mutagena, producatorul, reprezentantul acestuia sau importatorul trebuie sa transmita ANSPCP informatiile prevazute in sectiunea B pct. 2.3, 2.4 si 2.5 din anexa nr. 1.
    Art. 12
    (1) Notificatorul unei substante chimice deja notificate are obligatia sa informeze in scris ANSPCP cu privire la:
    a) modificarile aparute la nivelul cantitatilor anuale sau totale introduse pe piata de el si/sau de altii ori in cazul unei substante chimice fabricate in afara teritoriului Uniunii Europene, pentru care notificatorul a fost desemnat reprezentant unic;
    b) noile cunostinte acumulate cu privire la efectele substantei chimice asupra omului si/sau mediului;
    c) noile utilizari ale substantei chimice, despre care notificatorul este informat;
    d) orice modificare a compozitiei substantelor chimice, conform prevederilor sectiunii B pct. 1.3 din anexele nr. 1, 3 si 4;
    e) orice modificare a statutului notificatorului.
    (2) Importatorul unei substante chimice fabricate in afara teritoriului Uniunii Europene, care efectueaza importul in baza unei notificari depuse anterior de catre un reprezentant unic, este obligat sa furnizeze acestuia date actualizate privind cantitatile substantei chimice introduse pe piata.
    Art. 13
    Pentru substantele chimice notificate noul notificator nu mai are obligatia sa furnizeze datele prevazute la art. 4 si 6 pentru dosarele tehnice din anexele nr. 1, 3, 4 si 5, cu exceptia sectiunilor A si B ale acestora, daca datele respective au fost depuse cu cel putin 10 ani inainte.

    CAP. 5
    Renotificarea unei substante chimice

    Art. 14
    (1) Pentru o substanta chimica notificata in conformitate cu art. 4 sau art. 6 alin. (1), ANSPCP poate aproba ca, in scopurile mentionate la sectiunea B pct. 3, 4 si 5 din anexele nr. 1 si 3 si la sectiunea B pct. 3 si 4 din anexa nr. 4, noul notificator sa faca referire la rezultatele testelor/studiilor prezentate de catre notificatorul initial, in masura in care poate dovedi ca substanta chimica renotificata este aceeasi cu cea notificata anterior, inclusiv in privinta gradului de puritate si a naturii impuritatilor. Noul notificator poate face referire la rezultatele testelor/studiilor notificarii initiale, pe baza acordului scris al notificatorului initial.
    (2) Inainte de a efectua testari pe animale vertebrate in scopul depunerii unui dosar de notificare in conformitate cu prevederile art. 4 sau art. 6 alin. (1), noii notificatori cer ANSPCP urmatoarele informatii:
    a) daca substanta chimica a fost notificata anterior;
    b) numele si adresa notificatorului initial.
    (3) Cererea prevazuta la alin. (2) este insotita de o declaratie scrisa care atesta intentia noului notificator de a introduce pe piata substanta chimica si in ce cantitati.
    (4) ANSPCP va furniza noului notificator numele si adresa notificatorului initial si il va informa pe acesta din urma cu privire la solicitarea primita, in situatia in care:
    a) pe baza declaratiei scrise a noului notificator, ANSPCP este convinsa asupra intentiei acestuia de a introduce pe piata cantitatile de substanta chimica indicate;
    b) substanta chimica a fost notificata anterior; si
    c) notificatorul initial nu a solicitat si nu i s-a acordat o exceptare temporara de la prevederile alin. (1) - (3).
    (5) Notificatorul initial si noul notificator vor utiliza in comun informatiile, astfel incat sa fie evitata repetarea testelor pe animale vertebrate.
    (6) Notificatorii aceleiasi substante chimice, care au convenit sa utilizeze in comun informatiile prevazute in anexele nr. 1, 3 si 4, in conformitate cu alin. (1) - (5), vor lua masurile necesare pentru a ajunge la un acord privind modul de utilizare in comun a informatiilor care rezulta din testarea pe animale vertebrate prezentate conform prevederilor art. 5 alin. (1).
    (7) In situatia in care notificatorii unei substante chimice nu ajung la un acord privind utilizarea in comun a informatiilor care rezulta din testarea pe animale vertebrate, ANSPCP poate elabora reglementari prin care acestia sunt obligati sa utilizeze in comun informatiile respective, in vederea evitarii repetarii testelor pe animale vertebrate. In acest scop ANSPCP stabileste atat procedura de utilizare in comun a informatiilor, cat si procedura privind exceptarea temporara de la notificare prevazuta la art. 4 lit. f), urmarind mentinerea unui echilibru intre interesele partilor implicate.

    CAP. 6
    Atributiile si raspunderile ANSPCP cu privire la notificare

    Art. 15
    ANSPCP este autoritatea competenta pentru evaluarea conformitatii dosarelor de notificare cu prevederile prezentei hotarari.
    Art. 16
    (1) In scopul evaluarii riscului potential al unei substante ANSPCP poate solicita notificatorului informatii si teste de verificare suplimentare cu privire la o substanta chimica care a fost notificata sau la produsii ei de transformare.
    (2) In acelasi scop ANSPCP poate solicita la un moment anterior celui prevazut la art. 5 alin. (1) informatiile prevazute in anexa nr. 2.
    (3) ANSPCP poate preleva probe ale substantelor chimice in scopul controlului.
    (4) ANSPCP poate solicita notificatorului furnizarea mostrelor de substanta chimica, in cantitati necesare pentru efectuarea testelor de verificare.
    (5) ANSPCP poate stabili masurile necesare cu privire la aplicarea prevederilor legale in vigoare pentru utilizarea in siguranta a substantelor chimice, pana la intrarea in vigoare a prezentei hotarari.
    (6) In cazul substantelor chimice notificate in conformitate cu art. 4 si art. 6 alin. (1) si (2), ANSPCP efectueaza o evaluare a riscurilor pentru om si mediu. Evaluarea include recomandari cu privire la cele mai adecvate metode pentru testarea substantei chimice si, daca este necesar, cu privire la masurile care sa reduca riscurile pentru om si mediu, legate de introducerea pe piata a substantei chimice. Evaluarea va fi actualizata periodic, luandu-se in considerare informatiile suplimentare prevazute in prezentul articol sau la art. 5 alin. (1), art. 6 alin. (3) si la art. 12 alin. (1).
    (7) In cazul notificarii complete, in decurs de 60 de zile de la primirea dosarului de notificare ANSPCP decide asupra conformitatii dosarului cu prevederile prezentei hotarari si informeaza in scris notificatorul asupra deciziei sale. Fiecare dosar de notificare acceptat este inregistrat de ANSPCP cu un numar oficial, care este comunicat notificatorului in decurs de 60 de zile de la primirea dosarului de notificare. In cazul in care dosarul nu este acceptat, in decurs de 60 de zile de la primirea dosarului de notificare ANSPCP il informeaza pe notificator cu privire la informatiile suplimentare pe care acesta trebuie sa le furnizeze pentru ca dosarul sa corespunda cerintelor prezentei hotarari.
    (8) In cazul notificarii reduse, in decurs de 30 de zile de la primirea dosarului de notificare ANSPCP decide asupra conformitatii dosarului cu prevederile prezentei hotarari. Fiecare dosar de notificare acceptat este inregistrat de ANSPCP cu un numar oficial, care este comunicat notificatorului in decurs de 30 de zile de la primirea dosarului de notificare. In cazul in care dosarul de notificare nu este acceptat, in decurs de 30 de zile de la primirea dosarului de notificare ANSPCP il informeaza pe notificator cu privire la informatiile pe care acesta trebuie sa le mai furnizeze.
    Art. 17
    (1) Informatiile prezentate in conformitate cu art. 5, 6 si 12, pe care notificatorul le apreciaza ca fiind confidentiale, in sensul ca divulgarea lor poate prejudicia activitatea industriala sau comerciala a acestuia, vor fi semnalate ANSPCP pe baza unei justificari fundamentate, pentru a nu fi facute publice.
    (2) Nu au caracter confidential urmatoarele informatii prezentate la art. 4, art. 5 alin. (1) si la art. 6 alin. (1), (2) si (3):
    a) denumirea comerciala a substantei chimice;
    b) numele producatorului si al notificatorului;
    c) datele fizico-chimice referitoare la substantele chimice, prevazute in sectiunea B pct. 3 din anexele nr. 1, 3 si 4;
    d) posibilitatile de a face substanta chimica inofensiva;
    e) rezultatele sumare ale testelor toxicologice si ecotoxicologice ale substantei chimice;
    f) gradul de puritate al substantei chimice si natura impuritatilor si/sau aditivilor periculosi, in sensul art. 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 200/2000, in cazul in care acest lucru este esential pentru clasificare si etichetare in scopul includerii substantei chimice in anexa nr. 2 la Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea si ambalarea substantelor si preparatelor chimice periculoase, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 490/2002;
    g) metodele si precautiile prevazute in sectiunea B pct. 2.3 din anexele nr. 1, 3 si 4 si in sectiunea C cap. C.2 pct. 2.3 din anexa nr. 5, precum si masurile de urgenta prevazute in sectiunea B pct. 2.4 si 2.5 din anexele nr. 1, 3, si 4 si in sectiunea C cap. C.2 pct. 2.4 si 2.5 din anexa nr. 5;
    h) informatiile continute in fisa tehnica de securitate a substantei chimice;
    i) metodele de analiza pentru identificarea unei substante chimice periculoase cand aceasta este evacuata in mediu, precum si determinarea expunerii directe a oamenilor la aceasta substanta chimica, in cazul substantelor chimice incluse in anexa nr. 2 la Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea si ambalarea substantelor si preparatelor chimice periculoase, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 490/2002.
    (3) Daca notificatorul sau producatorul ori importatorul dezvaluie ulterior informatii apreciate anterior ca fiind confidentiale, acesta va informa ANSPCP despre aceasta.
    (4) ANSPCP poate refuza, pe propria raspundere, incadrarea partiala sau integrala a informatiilor prevazute la alin. (1) si (2) ca informatii confidentiale din motive privind securitatea sanatatii si a mediului.
    Art. 18
    (1) Substantele chimice cuprinse in Lista europeana a substantelor chimice notificate - ELINCS se aproba prin ordin al ministrului industriei si resurselor, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (2) Lista privind substantele chimice notificate se actualizeaza periodic, in functie de progresul tehnic.
    (3) La propunerea ANSPCP, prin ordin al ministrului industriei si resurselor se va aproba si se va reactualiza tariful aferent notificarii.

    CAP. 7
    Contraventii si sanctiuni

    Art. 19
    (1) Constituie contraventii urmatoarele fapte si se sanctioneaza astfel:
    a) nerespectarea prevederilor art. 3 alin. (1), cu amenda de la 40.000.000 lei la 60.000.000 lei si retragerea de pe piata a substantei respective sau a preparatului in care este inglobata aceasta;
    b) nerespectarea prevederilor art. 5, 6, 8 si 12, cu amenda de la 10.000.000 lei la 15.000.000 lei;
    c) nerespectarea prevederilor art. 7 alin. (2) si art. 11 alin. (3), cu amenda de la 30.000.000 lei la 45.000.000 lei.
    (2) Contraventiilor prevazute la alin. (1) le sunt aplicabile prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile ulterioare.
    Art. 20
    Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute la art. 19 se fac de catre personalul anume imputernicit de ANSPCP.

    CAP. 8
    Dispozitii finale

    Art. 21
    Anexele nr. 1 - 5 fac parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 22
    Prezenta hotarare intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2004.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul industriei si resurselor,
                         Dan Ioan Popescu

                         Ministrul apelor si protectiei mediului,
                         Petru Lificiu

                         Ministrul sanatatii si familiei,
                         Daniela Bartos

    ANEXA 1

                             DATELE
ce trebuie incluse in dosarul tehnic aferent notificarii complete

    SECTIUNEA A

    Date privind identitatea producatorului si a notificatorului; amplasamentul instalatiei de productie
    Pentru substantele chimice produse in afara teritoriului Uniunii Europene si pentru care, in scopul notificarii, notificatorul a fost desemnat ca reprezentant unic al producatorului se vor mentiona identitatea si adresele importatorilor care vor aduce substanta chimica in Romania.

    SECTIUNEA B

    1. Identitatea substantei chimice
    1.1. Denumirea
    1.1.1. Denumirea in nomenclatura IUPAC
    1.1.2. Alte denumiri: denumiri uzuale, denumiri comerciale, denumiri prescurtate
    1.1.3. Numarul CAS sau denumirea CAS (daca este posibil)
    1.2. Formula moleculara si structurala
    1.3. Compozitia substantei chimice
    1.3.1. Gradul de puritate al substantei chimice (%)
    1.3.2. Natura impuritatilor, incluzand izomerii si produsele secundare
    1.3.3. Continutul procentual al impuritatilor principale
    1.3.4. Daca substanta chimica contine un agent stabilizator sau un inhibitor ori alti aditivi, se specifica: natura, ordinul de marime: ... ppm ...%
    1.3.5. Date spectrale (UV, IR, RMN ori spectrul de masa)
    1.3.6. Datele cromatografiei de inalta performanta pentru lichide, datele cromatografiei pentru gaze
    1.4. Metodele de identificare si determinare
    O descriere completa a metodelor folosite sau referiri bibliografice.
    Pe langa metodele de identificare si determinare se iau in considerare si metodele analitice cunoscute de notificator, care permit identificarea substantei si a produselor de transformare la evacuarea in mediul inconjurator, precum si determinarea efectelor asupra oamenilor.
    2. Date privind substanta chimica
    2.0. Productia
    Datele furnizate trebuie sa fie suficiente pentru a permite o evaluare realista a efectelor procesului de productie asupra omului si mediului inconjurator. Nu sunt solicitate detalii precise privind procesul de productie.
    2.0.1. Procesari in procesul de productie
    2.0.2. Evaluarea influentei procesului tehnologic pentru:
    a) mediul de lucru;
    b) mediul inconjurator.
    2.1. Utilizari propuse
    Datele furnizate in aceasta sectiune trebuie sa fie suficiente pentru a permite o evaluare realista a riscului, la utilizarea substantelor chimice, pentru om si mediu.
    2.1.1. Tipurile de utilizari: descrierea functiei si a efectelor dorite
    2.1.1.1. Procesul/procesele tehnologic(e) legat(e) de utilizarea substantei chimice (daca este/sunt cunoscute)
    2.1.1.2. Evaluarea riscului la utilizarea substantei chimice (daca este cunoscut) pentru:
    a) mediul de lucru;
    b) mediul inconjurator.
    2.1.1.3. Forma sub care substanta chimica este introdusa pe piata: substanta, preparat, produs
    2.1.1.4. Concentratia substantei chimice in preparatul sau produsul introdus pe piata (daca este cunoscuta)
    2.1.2. Domeniile de intrebuintare:
    a) industrie;
    b) fermieri/agricultori si meserii calificate/artizani;
    c) folosit de public in general.
    2.1.3. Identitatea clientilor substantei chimice (daca sunt cunoscuti)
    2.1.4. Cantitatile si compozitia deseului rezultat la utilizarea substantei chimice (daca sunt cunoscute)
    2.2. Productia estimata si/sau importurile pentru fiecare intrebuintare sau domeniu de intrebuintare
    2.2.1. Productia totala si/sau importurile exprimate in tone pe an:
    a) primul an calendaristic;
    b) urmatorii ani calendaristici.
    Pentru substantele chimice produse in afara teritoriului Uniunii Europene si pentru care, in scopul notificarii, notificatorul a fost desemnat ca reprezentant unic al producatorului, aceasta informatie trebuie data pentru fiecare dintre importatorii identificati la sectiunea A.
    2.2.2. Productia si/sau importurile, defalcate in concordanta cu pct. 2.1.1 si 2.1.2, exprimate in procente:
    a) primul an calendaristic;
    b) urmatorii ani calendaristici.
    2.3. Metode recomandate si masuri de precautie cu privire la:
    2.3.1. Manipulare
    2.3.2. Depozitare
    2.3.3. Transport
    2.3.4. Incendiu (natura gazelor de combustie sau de piroliza, in cazul in care intrebuintarile presupuse justifica aceasta)
    2.3.5. Alte pericole, in special reactiile chimice cu apa
    2.3.6. Daca sunt relevante, datele cu privire la susceptibilitatea substantei chimice de a exploda cand este sub forma de pulbere
    2.4. Masurile de urgenta in cazul imprastierii accidentale a substantei chimice
    2.5. Masurile de urgenta in cazul vatamarii persoanei (de exemplu, otraviri)
    2.6. Ambalare
    3. Proprietati fizico-chimice ale substantei chimice
    3.0. Starea substantei la 20 grade C si 101,3 kPa.
    3.1. Punctul de topire
    3.2. Punctul de fierbere
    3.3. Densitatea relativa
    3.4. Presiunea de vapori
    3.5. Tensiunea superficiala
    3.6. Solubilitatea in apa
    3.8. Coeficient de repartizare n/octanol/apa
    3.9. Punct de aprindere
    3.10. Punct de inflamabilitate
    3.11. Proprietati explozive
    3.12. Temperatura de autoaprindere
    3.13. Proprietati oxidante
    3.15. Granulometrie
    Pentru acele substante chimice care sunt introduse pe piata intr-o forma ce poate conduce la cresterea pericolului expunerii prin inhalare trebuie efectuat un test pentru determinarea distributiei granulometrice a substantei chimice introduse pe piata.
    4. Studii de toxicitate
    4.1. Toxicitate acuta
    Pentru testele prevazute la pct. 4.1.1, 4.1.2 si 4.1.3 substantele chimice, altele decat cele gazoase, vor fi administrate pe cel putin doua cai, dintre care una trebuie sa fie calea orala. Alegerea celei de-a doua cai va depinde de natura substantei chimice si de calea adecvata expunerii umane. Gazele si lichidele volatile ar putea fi administrate prin inhalare.
    4.1.1. Administrare orala
    4.1.2. Administrare prin inhalare
    4.1.3. Administrare cutanata
    4.1.5. Iritatia pielii
    4.1.6. Iritatia ochilor
    4.1.7. Sensibilizarea pielii
    4.2. Doze repetate
    Calea de administrare trebuie sa fie in concordanta cu calea de expunere umana, cu toxicitatea acuta si natura substantei chimice. In absenta contraindicatiilor se prefera, de obicei, calea orala.
    4.2.1. Toxicitate prin doze repetate (28 de zile)
    4.3. Alte efecte
    4.3.1. Mutagenitate
    Substanta va fi examinata prin doua teste. Primul va fi un test bacteriologic (mutatie inversa), cu sau fara activare metabolica. Al doilea va fi un test nebacteriologic pentru a detecta aberatiile cromozomiale sau degradarea. In absenta unor contraindicatii acest test va fi efectuat in conditii normale in vitro, amandoua cu sau fara activare metabolica. In eventualitatea unui rezultat pozitiv la oricare dintre teste, va fi efectuata alta testare in concordanta cu strategia descrisa in anexa nr. 3 la Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea si ambalarea substantelor si preparatelor chimice periculoase, conform Hotararii Guvernului nr. 490/2002.
    4.3.2. Test de toxicitate a reproducerii (pentru inregistrare)
    4.3.3. Evaluarea comportamentului toxicocinetic al substantei chimice in masura in care acesta poate fi dedus din setul de baza si alte date relevante
    5. Studii ecotoxicologice
    5.1. Efecte asupra organismelor
    5.1.1. Toxicitate acuta pentru pesti
    5.1.2. Toxicitate acuta pentru Daphnia
    5.1.3. Test inhibitor de crestere - pe alge
    5.1.6. Inhibare bacteriana.
    In acele cazuri in care biodegradarea poate fi afectata de efectul inhibitor al substantei chimice asupra bacteriilor, se va efectua un test pentru inhibare bacteriana inainte de testarea biodegradarii.
    5.2. Degradare:
    a) biotica;
    b) abiotica.
    Daca substanta chimica nu este usor biodegradabila, se va lua in considerare necesitatea efectuarii testului de hidroliza in functie de pH.
    5.3. Test de ecranare - absorbtie/desorbtie
    6. Posibilitatea de a face substanta chimica periculoasa
    6.1. Pentru industrie/meserii calificate
    6.1.1. Posibilitatea reciclarii
    6.1.2. Posibilitatea de neutralizare a efectelor nefavorabile
    6.1.3. Posibilitatea de distrugere:
    a) evacuare controlata;
    b) incinerare;
    c) statie de epurare a apei;
    d) altele.
    6.2. Pentru publicul larg
    6.2.1. Posibilitatea reciclarii
    6.2.2. Posibilitatea de neutralizare a efectelor nefavorabile
    6.2.3. Posibilitatea de distrugere:
    a) evacuare controlata;
    b) incinerare;
    c) statie de epurare a apei;
    d) altele.

    SECTIUNEA C

    Mentiuni speciale
    1. In cazul in care furnizarea unor date dintre cele prevazute la sectiunile A si B nu este posibila din punct de vedere tehnic sau nu este necesara din punct de vedere stiintific, notificatorul intocmeste o justificare fundamentata in acest sens, pe care o supune spre aprobare ANSPCP.
    2. Documentul justificativ mentionat la alin. 1. se transmite ANSPCP o data cu datele care constituie dosarul tehnic.
    3. Notificatorul va mentiona totodata numele laboratoarelor responsabile cu efectuarea studiilor.

    ANEXA 2

                        TESTE SI STUDII SUPLIMENTARE
ce trebuie incluse in dosarul tehnic aferent notificarii complete

    SECTIUNEA 1

    I. Studii fizico-chimice
    Studii complementare asupra proprietatilor fizico-chimice in functie de rezultatele studiilor prevazute in anexele nr. 1, 3, 4 si 5. Asemenea studii pot cuprinde, de exemplu, dezvoltarea metodelor analitice care sa permita urmarirea si identificarea unei substante sau a produsilor sai de transformare si studii privind produsele de descompunere termica.

    II. Studii toxicologice
    1. Studii de fertilitate (o specie, o generatie, masculi si femele, calea de administrare cea mai adecvata)
    In cazul unor rezultate echivoce la prima generatie, este necesar studiul la cea de-a doua generatie.
    In functie de planificarea dozelor, este posibil ca in cursul unui studiu de fertilitate sa se obtina informatii privind teratogeneza. O indicatie pozitiva trebuie sustinuta de un studiu formal de teratogeneza.
    2. Studiu de teratogeneza (o specie, calea de administrare cea mai indicata)
    Studiul de teratogeneza este necesar daca teratogeneza n-a fost analizata sau evaluata in studiul de fertilitate.
    3. Studiu de toxicitate subcronica si/sau cronica, inclusiv studii speciale (o specie, masculi si femele, calea de administrare cea mai adecvata), este cerut daca rezultatele studiului in doze repetate, prevazut in anexele nr. 1, 3, 4 si 5, sau alte informatii relevante indica necesitatea unei investigatii suplimentare. Efectele care indica necesitatea unui studiu de toxicitate subcronica si/sau cronica:
    a) leziuni grave sau ireversibile;
    b) un nivel foarte scazut sau absenta nivelului "fara efect";
    c) o relatie clara in structura chimica intre substanta studiata si alte substante existente, care s-au dovedit periculoase.
    4. Studii suplimentare de mutageneza si/sau studii de depistare a cancerogenezei, asa cum sunt indicate in metodele de testare din anexa nr. 3 la Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea si ambalarea substantelor si preparatelor chimice periculoase.
    In cazul in care doua teste ale setului de baza sunt negative, se vor realiza teste suplimentare, conform proprietatilor specifice si utilizarilor substantei.
    In cazul in care un test sau cele doua teste din setul de baza sunt pozitive, un studiu suplimentar trebuie sa includa aceeasi finalitate sau finalitati diferite cu alte metode de testare in vitro.
    5. Informatii toxicocinetice de baza

    III. Studii de ecotoxicitate
    1. Studiu de toxicitate prelungita pe Daphnia magna (21 de zile)
    2. Studiu pe plante superioare
    3. Studiu pe viermi de pasune
    4. Studiu de toxicitate la pesti
    5. Studiu pentru acumulare intr-o specie: o specie, de preferinta peste
    6. Studiu suplimentar de degradare, daca n-a fost demonstrata o degradare suficienta in cadrul testelor prevazute in anexele nr. 1, 3, 4 si 5
    7. Studii suplimentare de absorbtie/desorbtie, in functie de rezultatul investigatiilor prevazute in anexele nr. 1, 3, 4 si 5.

    SECTIUNEA 2

    I. Studii toxicologice
    Daca nu exista dovezi contrare pe motive intemeiate, programul de testare trebuie sa acopere urmatoarele aspecte:
    1. studiu de toxicitate cronica;
    2. studiu de carcinogeneza;
    3. studiu de fertilitate (de exemplu, studiu pentru trei generatii), numai daca s-a stabilit un efect asupra fertilitatii la sectiunea 1;
    4. studiu de toxicitate asupra efectelor dezvoltate perinatal si postnatal;
    5. studii de teratogeneza (specii nefolosite la testul prevazut la sectiunea 1);
    6. studii suplimentare de toxicocinetica care cuprind biotransformarea, farmacocinetica;
    7. teste suplimentare pentru investigarea toxicitatii asupra organelor sau sistemelor.

    II. Studii ecotoxicologice
    1. Teste suplimentare pentru acumulare, degradare, mobilitate si absorbtie/desorbtie
    2. Studii complementare de toxicitate la pesti
    3. Studii de toxicitate la pasari
    4. Studii complementare de toxicitate la alte organisme.
    Mentiuni speciale
    1. In cazul in care furnizarea unor date din cele prevazute la sectiunile I si II nu este posibila din punct de vedere tehnic sau nu este necesara din punct de vedere stiintific, notificatorul intocmeste o justificare fundamentata in acest sens, pe care o supune spre aprobare ANSPCP.
    2. Documentul justificativ mentionat la alin. 1 se transmite ANSPCP o data cu datele care constituie dosarul tehnic.
    3. Notificatorul va mentiona totodata numele laboratoarelor responsabile cu efectuarea studiilor.

    ANEXA 3

                                 DATELE
ce trebuie incluse in dosarul tehnic aferent notificarii reduse, anterior momentului cand cantitatea de substanta chimica introdusa pe piata atinge 100 kg/an/producator sau 500 kg/producator

    SECTIUNEA A

    Date privind identitatea producatorului si a notificatorului; amplasamentul instalatiei de productie
    Pentru substantele chimice produse in afara teritoriului Uniunii Europene si pentru care, in scopul notificarii, notificatorul a fost desemnat ca reprezentant unic al producatorului se vor mentiona identitatea si adresele importatorilor care vor aduce substanta chimica in Romania.

    SECTIUNEA B

    1. Identitatea substantei chimice
    1.1. Denumirea
    1.1.1. Denumirea in nomenclatura IUPAC
    1.1.2. Alte denumiri: denumiri uzuale, denumiri comerciale, denumiri prescurtate
    1.1.3. Numar CAS sau denumire CAS (daca este posibil)
    1.2. Formula moleculara si structurala
    1.3. Compozitia substantei chimice
    1.3.1. Gradul de puritate al substantei chimice (%)
    1.3.2. Natura impuritatilor, incluzand izomerii si produsele secundare
    1.3.3. Continutul procentual al impuritatilor principale
    1.3.4. Daca substanta chimica contine un agent stabilizator sau un inhibitor ori alti aditivi, se specifica: natura, ordinul de marime: .... ppm .....%
    1.3.5. Date spectrale (UV, IR, RMN ori spectrul de masa)
    1.3.6. Datele cromatografiei de inalta performanta pentru lichide, datele cromatografiei pentru gaze
    1.4. Metode de identificare si determinare
    O descriere completa a metodelor folosite sau referiri bibliografice
    Pe langa metodele de identificare si determinare se iau in considerare si metodele analitice cunoscute de notificator, care permit identificarea substantei si a produselor de transformare la evacuarea in mediul inconjurator, precum si determinarea efectelor asupra oamenilor.
    2. Date privind substanta chimica:
    2.0. Productia
    Datele furnizate trebuie sa fie suficiente pentru a permite o evaluare realista a efectelor procesului de productie asupra omului si mediului inconjurator. Nu sunt solicitate detalii precise privind procesul de productie.
    2.0.1. Procesari in procesul de productie
    2.0.2. Evaluarea influentei procesului tehnologic pentru:
    a) mediul de lucru;
    b) mediul inconjurator.
    2.1. Utilizari propuse
    Datele furnizate in aceasta sectiune trebuie sa fie suficiente pentru a permite o evaluare realista a riscului, la utilizarea substantelor, pentru om si mediu.
    2.1.1. Tipurile de utilizari: descrierea functiei si a efectelor dorite.
    2.1.1.1. Procesul/procesele tehnologic(e) legat(e) de utilizarea substantei (daca este/sunt cunoscute)
    2.1.1.2. Evaluarea riscului la utilizarea substantei chimice (daca este cunoscut) pentru:
    a) mediul de lucru;
    b) mediul inconjurator.
    2.1.1.3. Forma sub care substanta chimica este introdusa pe piata: substanta, preparat, produs
    2.1.1.4. Concentratia substantei chimice in preparatul sau produsul introdus pe piata (daca este cunoscuta)
    2.1.2. Domeniile de intrebuintare:
    a) industrie;
    b) fermieri/agricultori si meserii calificate/artizani;
    c) folosit de public in general.
    2.1.3. Identitatea utilizatorilor substantei chimice (daca sunt cunoscuti)
    2.2. Productia estimata si/sau importurile pentru fiecare intrebuintare sau domeniu de intrebuintare
    2.2.1. Productia totala si/sau importurile exprimate in tone pe an:
    a) primul an calendaristic;
    b) urmatorii ani calendaristici.
    Pentru substantele chimice produse in afara teritoriului Uniunii Europene si pentru care, in vederea notificarii, notificatorul a fost desemnat ca reprezentant unic al producatorului, aceasta informatie trebuie data pentru fiecare dintre importatorii identificati la sectiunea A.
    2.2.2. Productia si/sau importurile, defalcate in concordanta cu prevederile pct. 2.1.1 si 2.1.2., exprimate in procente:
    a) primul an calendaristic;
    b) urmatorii ani calendaristici.
    2.3. Metode recomandate si masuri de precautie cu privire la:
    2.3.1. Manipulare
    2.3.2. Depozitare
    2.3.3. Transport
    2.3.4. Incendiu (natura gazelor de combustie sau de piroliza, in cazul in care intrebuintarile presupuse justifica aceasta)
    2.3.5. Alte pericole, in special reactiile chimice cu apa
    2.4. Masurile de urgenta in cazul imprastierii accidentale a substantei
    2.5. Masurile de urgenta in cazul vatamarii persoanei (de exemplu, otraviri)
    2.6. Ambalare
    3. Proprietatile fizico-chimice ale substantei chimice
    3.0. Starea substantei la 20 grade C si 101,3 kPa
    3.1. Punctul de topire
    3.2. Punctul de fierbere
    3.6. Solubilitatea in apa
    3.8. Coeficient de repartizare n/octanol/apa
    3.9. Punct de aprindere
    3.10. Punct de inflamabilitate
    4. Studii de toxicitate
    4.1. Toxicitatea acuta
    Pentru testele mentionate la pct. 4.1.1 si 4.1.2 este suficienta o cale de administrare. Substantele, altele decat cele gazoase, vor fi testate prin administrare orala. Gazele vor fi testate prin inhalare.
    4.1.1. Administrare orala
    4.1.2. Administrare prin inhalare
    4.1.5. Iritatia pielii
    4.1.6. Iritatia ochilor
    4.1.7. Sensibilizarea pielii
    4.3. Alte efecte
    4.3.1. Mutagenitate
    Substanta va fi examinata intr-un test bacteriologic (mutatie reversibila) cu sau fara activare metabolica.
    5. Studii ecotoxicologice
    5.2. Degradare:
    - biotica.

    SECTIUNEA C

    Mentiuni speciale
    (1) In cazul in care furnizarea unor date din cele prevazute la sectiunile A si B nu este posibila din punct de vedere tehnic sau nu este necesara din punct de vedere stiintific, notificatorul intocmeste o justificare fundamentala in acest sens, pe care o supune spre aprobare ANSPCP.
    (2) Documentul justificativ mentionat la alin. (1) se transmite ANSPCP o data cu datele care constituie dosarul tehnic.
    (3) Notificatorul va mentiona totodata numele laboratoarelor responsabile cu efectuarea studiilor.
    (4) In plus fata de datele mentionate la alin. (1) si (3), daca considera necesar pentru evaluarea riscului, ANSPCP poate solicita notificatorului sa furnizeze urmatoarele date suplimentare:
    a) presiunea de vapori;
    b) testul de toxicitate acuta la Daphnia.

    ANEXA 4

                                DATELE
ce trebuie incluse in dosarul tehnic aferent notificarii reduse, pentru cazurile in care cantitatea de substanta chimica introdusa pe piata se situeaza sub 100 kg/an/producator

    SECTIUNEA A

    Date privind identitatea producatorului si a notificatorului; amplasamentul instalatiei de productie
    Pentru substantele chimice produse in afara teritoriului Uniunii Europene si pentru care, in scopul notificarii, notificatorul a fost desemnat ca reprezentant unic al producatorului se vor mentiona identitatea si adresele importatorilor care vor aduce substanta chimica in Romania.

    SECTIUNEA B

    1. Identitatea substantei chimice
    1.1.1. Denumirea in nomenclatura IUPAC
    1.1.2. Alte denumiri: denumiri uzuale, denumiri comerciale, denumiri prescurtate
    1.1.3. Numar CAS sau denumire CAS (daca este posibil)
    1.2. Formula moleculara si structurala
    1.3. Compozitia substantei chimice
    1.3.1. Gradul de puritate al substantei chimice (%)
    1.3.2. Natura impuritatilor, incluzand izomerii si produsele secundare
    1.3.3. Continutul procentual al impuritatilor principale
    1.3.4. Daca substanta chimica contine un agent stabilizator sau un inhibitor ori alti aditivi, se specifica: natura, ordinul de marime: ... ppm ....%
    1.3.5. Date spectrale (UV, IR, RMN ori spectrul de masa)
    1.3.6. Datele cromatografiei de inalta performanta pentru lichide, datele cromatografiei pentru gaze
    1.4. Metode de identificare si determinare
    O descriere completa a metodelor folosite sau referiri bibliografice
    Pe langa metodele de identificare si determinare se iau in considerare si metodele analitice cunoscute de notificator, care permit identificarea substantei chimice si a produselor de transformare la evacuarea in mediul inconjurator, precum si determinarea efectelor asupra oamenilor.
    2. Date privind substanta chimica:
    2.0. Productia
    Datele furnizate trebuie sa fie suficiente pentru a permite o evaluare realista a efectelor procesului de productie asupra omului si mediului inconjurator. Nu sunt solicitate detalii precise privind procesul de productie.
    2.0.1. Procesari in procesul de productie
    2.0.2. Evaluarea influentei procesului tehnologic pentru:
    a) mediul de lucru;
    b) mediul inconjurator.
    2.1. Utilizari propuse
    Datele furnizate in aceasta sectiune trebuie sa fie suficiente pentru a permite o evaluare realista a riscului, la utilizarea substantelor, pentru om si mediu.
    2.1.1. Tipurile de utilizari: descrierea functiei si a efectelor dorite
    2.1.1.1. Procesul/procesele tehnologic(e) legat(e) de utilizarea substantei (daca este/sunt cunoscute)
    2.1.1.2. Evaluarea riscului la utilizarea substantei chimice (daca este cunoscut) pentru:
    a) mediul de lucru;
    b) mediul inconjurator.
    2.1.1.3. Forma sub care substanta chimica este introdusa pe piata: substanta, preparat, produs
    2.1.1.4. Concentratia substantei chimice in preparatul sau produsul introdus pe piata (daca este cunoscuta)
    2.1.2. Domeniile de intrebuintare:
    a) industrie;
    b) fermieri/agricultori si meserii calificate/artizani;
    c) folosit de public in general.
    2.1.3. Identitatea utilizatorilor substantei chimice (daca sunt cunoscuti)
    2.2. Productia estimata si/sau importurile pentru fiecare intrebuintare sau domeniu de intrebuintare
    2.2.1. Productia totala si/sau importurile exprimate in tone pe an:
    a) primul an calendaristic;
    b) urmatorii ani calendaristici.
    Pentru substantele chimice produse in afara teritoriului Uniunii Europene si pentru care, in vederea notificarii, notificatorul a fost desemnat ca reprezentant unic al producatorului, aceasta informatie trebuie data pentru fiecare dintre importatorii identificati la sectiunea A.
    2.2.2. Productia si/sau importurile, defalcate in concordanta cu prevederile pct. 2.1.1 si 2.1.2, exprimate in procente:
    a) primul an calendaristic;
    b) urmatorii ani calendaristici.
    2.3. Metode recomandate si masuri de precautie cu privire la:
    2.3.1. Manipulare
    2.3.2. Depozitare
    2.3.3. Transport
    2.3.4. Incendiu (natura gazelor de combustie sau de piroliza, in cazul in care intrebuintarile presupuse justifica aceasta)
    2.3.5. Alte pericole, in special reactiile chimice cu apa
    2.4. Masurile de urgenta in cazul imprastierii accidentale a substantei
    2.5. Masurile de urgenta in cazul vatamarii persoanei (de exemplu, otraviri)
    2.6. Ambalare
    3. Proprietatile fizico-chimice ale substantei chimice
    3.0. Starea substantei la 20 grade C si 101,3 kPa
    3.9. Punct de aprindere
    3.10. Punct de inflamabilitate
    4. Studii de toxicitate
    4.1. Toxicitatea acuta
    O cale de administrare este suficienta. Substantele, altele decat gazele, vor fi testate prin administrare orala. Gazele vor fi testate prin inhalare.
    4.1.1. Administrare orala
    4.1.2. Administrare prin inhalare.

    SECTIUNEA C

    Mentiuni speciale
    (1) In cazul in care furnizarea unor date dintre cele prevazute la sectiunile A si B nu este posibila din punct de vedere tehnic sau nu este necesara din punct de vedere stiintific, notificatorul intocmeste o justificare fundamentata in acest sens, pe care o supune spre aprobare ANSPCP.
    (2) Documentul justificativ mentionat la alin. (1) se transmite ANSPCP o data cu datele care constituie dosarul tehnic.
    (3) Notificatorul va mentiona totodata numele laboratoarelor responsabile cu efectuarea studiilor.

    ANEXA 5

                            PREVEDERI SPECIFICE
referitoare la dosarul tehnic privind notificarea pentru polimeri

    SECTIUNEA A

    Terminologia utilizata:
    - homopolimer este un polimer care contine un singur tip de unitate monomerica;
    - copolimer este un polimer care contine mai multe tipuri de unitati monomerice;
    - polimer pentru care este acceptabil un pachet redus de teste, respectiv polimer PRT, este un polimer care satisface criteriile stipulate in C.2;
    - familie de polimeri este un grup de polimeri (homopolimeri sau copolimeri) cu numar de masa moleculara medie diferit sau compozitii diferite rezultand din proportiile diferite ale unitatilor monomerice. Diferenta dintre numerele de masa moleculara medie sau dintre compozitii este determinata nu de fluctuatiile legate de procese nedorite, ci de modificarile intentionate ale conditiilor de proces, procesul in sine ramanand acelasi;
    - M0 este numarul de masa moleculara medie;
    - M este masa moleculara.

    SECTIUNEA B

    Modul de abordare a unei familii de polimeri
    Gruparea polimerilor in familii are scopul de a evita testarile nenecesare. Conceptul consta din testarea membrilor reprezentativi ai unei familii cu:
    - M0 variabil pentru homopolimeri; sau
    - compozitie variabila cu M0 aproximativ constant pentru copolimeri; sau
    - pentru M0 > 1.000, M0 variabil, cu compozitia constanta pentru copolimeri.
    In anumite cazuri, cand exista diferente in ceea ce priveste efectele observate la membrii reprezentativi ai familiei, in functie de domeniul M0 sau de domeniul compozitiei, pot fi necesare testari suplimentare ale altor membri reprezentativi.

    SECTIUNEA C

    Date necesare pentru dosarul tehnic prevazut in art. 9 din hotarare:
    (1) In cazul in care furnizarea unor date nu este posibila din punct de vedere tehnic sau nu este necesara din punct de vedere stiintific, notificatorul intocmeste o justificare fundamentata in acest sens, pe care o supune spre aprobare ANSPCP.
    (2) Documentul justificativ mentionat la alin. (1) se transmite ANSPCP o data cu datele care constituie dosarul tehnic.
    (3) Notificatorul va mentiona totodata numele laboratoarelor responsabile cu efectuarea studiilor.
    Pentru evaluarea proprietatilor polimerului pot fi luate in considerare datele disponibile adecvate privind proprietatile monomerului/monomerilor.
    Fara a aduce prejudicii prevederilor art. 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 200/2000, testele trebuie efectuate conform metodelor reglementate.

    C.1. Polimeri cu pachet de teste standard
    C.1.1. Polimeri introdusi pe piata in cantitati mai mari sau egale cu 1 t/an sau in cantitati totale mai mari sau egale cu 5 t
    In plus fata de datele si testele mentionate in art. 4 din hotarare, stipulate in anexa nr. 1, sunt necesare urmatoarele date specifice polimerilor:
    1. Identitatea substantei chimice
    1.2.1. Numarul de masa moleculara medie
    1.2.2. Distributia maselor moleculare (MWD)
    1.2.3. Identitatea si concentratia monomerilor de pornire si ale substantelor de initiere ce vor fi legate in structura polimerului
    1.2.4. Indicarea grupelor functionale finale si identitatea si frecventa grupelor functionale reactive
    1.3.2.1. Identitatea monomerilor care nu au reactionat
    1.3.3.1. Procentul de monomeri care nu au reactionat
    2. Date privind substanta chimica
    2.1.1.5. Declaratia insotita de informatiile relevante privind caracterul degradabil al polimerului, manifestat in mediu
    3. Proprietatile fizico-chimice ale substantei chimice
    3.6.1. Extractibilitatea in apa
    Fara a aduce prejudicii art. 16 alin. (1) si (2) din hotarare, in anumite cazuri pot fi necesare teste suplimentare, cum ar fi:
    - stabilitatea la lumina daca polimerul nu este stabilizat in mod specific fata de lumina;
    - extractibilitatea pe termen lung (testul de extragere prin dizolvare cu soda caustica); in functie de rezultatele acestui test pot fi solicitate testari corespunzatoare ale liceatului, de la caz la caz.
    C.1.2. Polimeri introdusi pe piata in cantitati mai mici de 1 t/an sau in cantitati totale mai mici de 5 t, dar mai mari sau egale cu 100 kg/an, sau in cantitati totale mai mari sau egale cu 500 kg
    In plus fata de datele si testele mentionate in art. 6 alin. (1) din hotarare, stipulate in anexa nr. 3, sunt necesare urmatoarele informatii specifice polimerului:
    1. Identitatea substantei chimice
    1.2.1. Numarul de masa moleculara medie
    1.2.2. Distributia maselor moleculare (MWD)
    1.2.3. Identitatea si concentratia monomerilor de pornire si ale substantelor de initiere ce vor fi legate in structura polimerului
    1.2.4. Indicarea grupelor functionale finale si identitatea si frecventa grupelor functionale reactive
    1.3.2.1. Identitatea monomerilor care nu au reactionat
    1.3.3.1. Procentul de monomeri care nu au reactionat
    2. Date privind substanta chimica
    2.1.1.5. Declaratia insotita de informatiile relevante privind caracterul degradabil al polimerului, manifestat in mediu
    3. Proprietatile fizico-chimice ale substantei chimice
    3.6.1. Extractibilitatea in apa
    C.1.3. Polimeri introdusi pe piata in cantitati mai mici de 100 kg/an sau in cantitati totale mai mici de 500 kg
    In plus fata de informatiile si testele mentionate in art. 6 alin. (2) din hotarare, stipulate in anexa nr. 4, sunt necesare urmatoarele informatii specifice polimerului:
    1. Identitatea substantei chimice
    1.2.1. Numarul de masa moleculara medie
    1.2.2. Distributia maselor moleculare (MWD)
    1.2.3. Identitatea si concentratia monomerilor de pornire si ale substantelor de initiere ce vor fi legate in structura polimerului
    1.2.4. Indicarea grupelor functionale finale si identitatea si frecventa grupelor functionale reactive
    1.3.2.1. Identitatea monomerilor care nu au reactionat
    1.3.3.1. Procentul de monomeri care nu au reactionat
    2. Date privind substanta chimica
    2.1.1.5. Declaratia insotita de informatiile relevante privind caracterul degradabil al polimerului, manifestat in mediu

    C.2. Polimeri pentru care este acceptabil un pachet redus de teste
    In anumite conditii pachetul de teste de baza pentru polimeri poate fi redus.
    Substantele chimice cu numarul de masa moleculara medie mare, un continut scazut de specii cu masa moleculara mica si solubilitate/extractibilitate redusa vor fi considerate ca nonbiodisponibile. Prin urmare, pentru a stabili polimerii pentru care este acceptabil un pachet redus de teste se vor utiliza criteriile de mai jos.
    Pentru polimerii care nu sunt usor degradabili, introdusi pe piata in cantitati mai mari sau egale cu 1 t/an sau in cantitati totale mai mari sau egale cu 5 t, urmatoarele criterii definesc acei polimeri pentru care este acceptabil un pachet redus de teste:
    I. Numarul de masa moleculara medie mare (M0)*).
    II. Extractibilitatea in apa (3.6.1):
    < 10 mg/l, excluzand orice contributie a aditivilor si impuritatilor.
    III. Un procent mai mic de 1% cu M < 1.000; procentul se refera numai la molecule (componente) derivate direct din monomeri, inclusiv monomerii, excluzand alte componente cum ar fi aditivii sau impuritatile.
    Daca toate criteriile sunt indeplinite, polimerul este considerat ca unul pentru care este acceptabil un pachet redus de teste.
    In cazul polimerilor care nu sunt usor degradabili, plasati pe piata in cantitati mai mici de 1 t/an sau in cantitati totale mai mici de 5 t, pentru ca acestia sa fie considerati polimeri pentru care este acceptabil un pachet redus de teste, este suficient sa indeplineasca criteriile I si II.
    Daca nu este posibil sa se dovedeasca respectarea criteriilor cu testele legal recunoscute, solicitantul notificarii trebuie sa demonstreze respectarea criteriilor prin alte mijloace.
    In anumite circumstante pot fi solicitate teste toxicologice si ecotoxicologice.
------------
    *) Autoritatile care primesc declaratiile vor decide pe raspundere proprie daca un polimer satisface sau nu criteriul.

    C.2.1. Polimeri introdusi pe piata in cantitati mai mari sau egale cu 1 t/an sau in cantitati totale mai mari sau egale cu 5 t
    0. Date privind identitatea fabricantului si a notificatorului; amplasamentul instalatiei de productie
    Pentru substantele fabricate in afara teritoriului Uniunii Europene si pentru care, in scopul notificarii, notificatorul a fost desemnat ca reprezentant unic al producatorului se vor mentiona identitatea si adresele importatorilor care vor aduce substanta chimica in Romania.
    1. Identitatea substantei chimice
    1.1. Denumirea
    1.1.1. Denumirea in nomenclatura IUPAC
    1.1.2. Alte denumiri: denumiri uzuale, denumiri comerciale, denumiri prescurtate
    1.1.3. Numar CAS sau denumire CAS (daca este posibil)
    1.2. Formula moleculara si structurala
    1.2.1. Numarul de masa moleculara medie
    1.2.2. Distributia maselor moleculare (MWD)
    1.2.3. Identitatea si concentratia monomerilor de pornire si ale substantelor de initiere ce vor fi legate in structura polimerului
    1.2.4. Indicarea grupelor functionale finale si identitatea si frecventa grupelor functionale reactive
    1.3. Compozitia substantei chimice
    1.3.1. Gradul de puritate a substantei chimice (%)
    1.3.2. Natura impuritatilor, incluzand izomerii si produsele secundare
    1.3.2.1. Identitatea monomerilor care nu au reactionat
    1.3.3. Continutul procentual al impuritatilor principale
    1.3.3.1. Procentul de monomeri care nu au reactionat
    1.3.4. Daca substanta chimica contine un agent stabilizator sau un inhibitor ori alti aditivi, se specifica: natura, ordinul de marime: ... ppm ...% .
    1.3.5. Date spectrale (UV, IR, RMN ori spectrul de masa)
    1.3.6.1. Date cromatografice
    1.4. Metode de identificare si determinare
    O descriere completa a metodelor folosite sau referiri bibliografice.
    Pe langa metodele de identificare si determinare se iau in considerare si metodele analitice cunoscute de notificator, care permit identificarea substantei chimice si a produselor de transformare la evacuarea in mediul inconjurator, precum si determinarea efectelor asupra oamenilor.
    2. Date privind substanta chimica:
    2.0. Productia
    Datele furnizate trebuie sa fie suficiente pentru a permite o evaluare realista a efectelor procesului de productie asupra omului si mediului inconjurator. Nu sunt solicitate detalii precise privind procesul de productie.
    2.0.1. Procesari in procesul de productie
    2.0.2. Evaluarea influentei procesului tehnologic pentru:
    - mediul de lucru;
    - mediul inconjurator.
    2.1. Utilizari propuse
    Datele furnizate in aceasta sectiune trebuie sa fie suficiente pentru a permite o evaluare realista a riscului, la utilizarea substantelor chimice, pentru om si mediu.
    2.1.1. Tipurile de utilizari: descrierea functiei si a efectelor dorite
    2.1.1.1. Procesul/procesele tehnologic/tehnologice legat/legate de utilizarea substantei chimice (daca este/sunt cunoscute)
    2.1.1.2. Evaluarea riscului la utilizarea substantei chimice (daca este cunoscut) pentru:
    - mediul de lucru;
    - mediul inconjurator.
    2.1.1.3. Forma sub care substanta chimica este introdusa pe piata: substanta, preparat, produs
    2.1.1.4. Concentratia substantei chimice in preparatul sau produsul introdus pe piata (daca este cunoscuta)
    2.1.2. Domeniile de intrebuintare:
    - industrie;
    - fermieri si meserii calificate/artizani;
    - folosit de public in general.
    2.1.3. Identitatea utilizatorilor substantei chimice (daca sunt cunoscuti)
    2.1.4. Cantitatile si compozitia deseului rezultat la utilizarea substantei chimice (daca sunt cunoscute)
    2.2. Productia estimata si/sau importurile pentru fiecare intrebuintare sau domeniu de intrebuintare
    2.2.1. Productia totala si/sau importurile exprimate in tone pe an:
    - primul an calendaristic;
    - urmatorii ani calendaristici.
    2.2.2. Productia si/sau importurile, defalcate in concordanta cu pct. 2.1.1 si 2.1.2, exprimate in procente:
    - primul an calendaristic;
    - urmatorii ani calendaristici.
    2.3. Metode recomandate si masuri de precautie cu privire la:
    2.3.1. Manipulare
    2.3.2. Depozitare
    2.3.3. Transport
    2.3.4. Incendiu (natura gazelor de combustie sau de piroliza, in cazul in care intrebuintarile presupuse justifica aceasta)
    2.3.5. Alte pericole, in special reactiile chimice cu apa
    2.3.6. Daca sunt relevante, datele cu privire la susceptibilitatea substantei chimice de a exploda cand este sub forma de pulbere
    2.4. Masurile de urgenta in cazul imprastierii accidentale a substantei chimice
    2.5. Masurile de urgenta in cazul vatamarii persoanei (de exemplu, otraviri)
    2.6. Ambalare
    3. Proprietati fizico-chimice ale substantei chimice
    3.0. Starea substantei chimice la 20 grade C si 101,3 kPa.
    3.1. Punctul de topire
    3.3. Densitatea relativa
    3.6.1. Extractibilitatea in apa
    3.10. Punct de inflamabilitate
    3.11. Proprietati explozive
    3.12. Temperatura de autoaprindere
    3.15. Granulometrie
    Pentru acele substante chimice care pot fi introduse pe piata intr-o forma ce poate conduce la cresterea pericolului expunerii prin inhalare, trebuie efectuat un test pentru determinarea distributiei granulometrice a substantei chimice introduse pe piata.
    3.16. Stabilitatea termica
    3.17. Extractibilitatea cu:
    - apa la pH 2 si 9 la 37 grade C;
    - ciclohexan.
    4. Studii de toxicitate
    ANSPCP, pe baza: prezentei grupelor reactive, a caracteristicilor structurale/fizice, a cunostintelor privind proprietatile componentelor polimerului cu masa moleculara mica sau privind potentialul de risc, poate solicita efectuarea anumitor teste fara a intarzia acceptarea notificarii. In particular, pot fi solicitate teste pentru toxicitatea prin inhalare (de exemplu, cele prevazute la pct. 4.1.2 sau 4.2.1), daca este considerata posibila expunerea prin inhalare.
    5. Studii ecotoxicologice
    ANSPCP, pe baza: prezentei grupelor reactive, a caracteristicilor structurale/fizice, a cunostintelor privind proprietatile componentelor polimerului cu masa moleculara mica sau privind potentialul de risc, poate solicita efectuarea anumitor teste fara a intarzia acceptarea notificarii. In particular, pot fi solicitate urmatoarele teste suplimentare:
    - stabilitatea la lumina, daca polimerul nu este stabilizat fata de lumina;
    - extractibilitatea pe termen lung (testul de lixiviere).
    In functie de rezultatele acestui test, poate fi solicitata, de la caz la caz, orice testare adecvata a lixivierii.
    6. Posibilitatea de a face substanta chimica nepericuloasa
    6.1. Pentru industrie/meserii calificate
    6.1.1. Posibilitatea reciclarii
    6.1.2. Posibilitatea de neutralizare a efectelor nefavorabile
    6.1.3. Posibilitatea de distrugere:
    - evacuare controlata;
    - incinerare;
    - statie de epurare a apei;
    - altele.
    6.2. Pentru publicul larg
    6.2.1. Posibilitatea reciclarii
    6.2.2. Posibilitatea de neutralizare a efectelor nefavorabile
    6.2.3. Posibilitatea de distrugere:
    - evacuare controlata;
    - incinerare;
    - statie de epurare a apei;
    - altele.
    C.2.2. Polimeri introdusi pe piata in cantitati mai mici de 1 t/an sau in cantitati totale mai mici de 5 t
    0. Date privind identitatea fabricantului si a notificatorului; amplasamentul instalatiei de productie
    Pentru substantele fabricate in afara teritoriului Uniunii Europene si pentru care, in scopul notificarii, notificatorul a fost desemnat ca reprezentant unic al producatorului se vor mentiona identitatea si adresele importatorilor care vor aduce substanta chimica in Romania.
    1. Identitatea substantei chimice
    1.1. Denumirea
    1.1.1. Denumirea in nomenclatura IUPAC
    1.1.2. Alte denumiri: denumiri uzuale, denumiri comerciale, denumiri prescurtate
    1.1.3. Numar CAS sau denumire CAS (daca este posibil)
    1.2. Formula moleculara si structurala
    1.2.1. Numarul de masa moleculara medie
    1.2.2. Distributia maselor moleculare (MWD)
    1.2.3. Identitatea si concentratia monomerilor de pornire si ale substantelor de initiere ce vor fi legate in structura polimerului
    1.2.4. Indicarea grupelor functionale finale si identitatea si frecventa grupelor functionale reactive
    1.3. Compozitia substantei chimice
    1.3.1. Gradul de puritate a substantei chimice (%)
    1.3.2. Natura impuritatilor, incluzand izomerii si produsele secundare
    1.3.2.1. Identitatea monomerilor care nu au reactionat
    1.3.3. Continutul procentual al impuritatilor principale
    1.3.3.1. Procentul de monomeri care nu au reactionat
    1.3.4. Daca substanta chimica contine un agent stabilizator sau un inhibitor ori alti aditivi, se specifica: natura, ordinul de marime: ... ppm ...%
    1.3.5. Date spectrale (UV, IR, RMN ori spectrul de masa)
    1.3.7.1. Datele cromatografice
    1.4. Metode de identificare si determinare
    O descriere completa a metodelor folosite sau referiri bibliografice
    Pe langa metodele de identificare si determinare se iau in considerare si metodele analitice cunoscute de solicitantul notificarii, care permit identificarea substantei chimice si a produselor de transformare la evacuarea in mediul inconjurator, precum si determinarea efectelor asupra oamenilor.
    2. Date privind substanta chimica:
    2.0. Productia
    Datele furnizate trebuie sa fie suficiente pentru a permite o evaluare realista a efectelor procesului de productie asupra omului si mediului inconjurator. Nu sunt solicitate detalii precise privind procesul de productie.
    2.0.1. Procesari in procesul de productie
    2.0.2. Evaluarea influentei procesului tehnologic pentru:
    - mediul de lucru;
    - mediul inconjurator.
    2.1. Utilizari propuse
    Datele furnizate in aceasta sectiune trebuie sa fie suficiente pentru a permite o evaluare realista a riscului, la utilizarea substantelor chimice, pentru om si mediu.
    2.1.1. Tipurile de utilizari: descrierea functiei si a efectelor dorite
    2.1.1.1. Procesul/procesele tehnologic/tehnologice legat/legate de utilizarea substantei chimice (daca este/sunt cunoscute)
    2.1.1.2. Evaluarea riscului la utilizarea substantei chimice (daca este cunoscut) pentru:
    - mediul de lucru;
    - mediul inconjurator.
    2.1.1.3. Forma sub care substanta chimica este introdusa pe piata: substanta, preparat, produs
    2.1.1.4. Concentratia substantei chimice in preparatul sau produsul introdus pe piata (daca este cunoscuta)
    2.1.2. Domeniile de intrebuintare:
    - industrie;
    - fermieri si meserii calificate/artizani;
    - folosit de public in general.
    2.1.3. Identitatea utilizatorilor substantei chimice (daca sunt cunoscuti)
    2.1.4. Cantitatile si compozitia deseului rezultat la utilizarea substantei chimice (daca sunt cunoscute)
    2.2. Productia estimata si/sau importurile pentru fiecare intrebuintare sau domeniu de intrebuintare
    2.2.1. Productia totala si/sau importurile, exprimate in tone pe an:
    - primul an calendaristic;
    - urmatorii ani calendaristici.
    2.2.2. Productia si/sau importurile, defalcate in concordanta cu pct. 2.1.2, exprimate in procente:
    - primul an calendaristic;
    - urmatorii ani calendaristici.
    2.3. Metode recomandate si masuri de precautie cu privire la:
    2.3.1. Manipulare
    2.3.2. Depozitare
    2.3.3. Transport
    2.3.4. Incendiu (natura gazelor de combustie sau de piroliza, in cazul in care intrebuintarile presupuse justifica aceasta)
    2.3.5. Alte pericole, in special reactiile chimice cu apa
    2.3.6. Daca sunt relevante, datele cu privire la susceptibilitatea substantei chimice de a exploda cand este sub forma de pulbere
    2.4. Masurile de urgenta in cazul imprastierii accidentale a substantei chimice
    2.5. Masurile de urgenta in cazul vatamarii persoanei (de exemplu, otraviri)
    2.6. Ambalare
    3. Proprietati fizico-chimice ale substantei chimice
    3.0. Starea substantei chimice la 20 grade C si 101,3 kPa.
    3.1. Punctul de topire
    3.6.1. Extractibilitatea in apa
    3.10. Punctul de inflamabilitate.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1300/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1300 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1300/2002
Hotărârea 1408 2008
privind clasificarea, ambalarea si etichetarea substantelor periculoase
Hotărârea 2167 2004
privind stabilirea principiilor de evaluare a riscurilor pentru om si mediu ale substantelor notificate
Hotărârea 693 2004
pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.300/2002 privind notificarea substantelor chimice
Ordin 223 2003
privind aprobarea formularului-tip al procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor pentru nerespectarea regimului special al substantelor si preparatelor chimice periculoase si a modelului de chitanta pentru plata amenzilor aplicate
Ordin 26 2003
privind unele masuri pregatitoare pentru organizarea activitatilor aferente notificarii substantelor chimice
Ordin 608 2002
privind aprobarea Listei europene a substantelor chimice notificate - ELINCS
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu