E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004 adauga dupa articolul 1 din actul Hotărârea 1300 2002
Articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004 modifica articolul 2 din actul Hotărârea 1300 2002
Articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004 modifica articolul 3 din actul Hotărârea 1300 2002
Articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004 modifica articolul 4 din actul Hotărârea 1300 2002
Articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004 modifica articolul 5 din actul Hotărârea 1300 2002
Articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004 modifica articolul 6 din actul Hotărârea 1300 2002
Articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004 adauga dupa articolul 8 din actul Hotărârea 1300 2002
Articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004 modifica articolul 9 din actul Hotărârea 1300 2002
Articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004 modifica articolul 10 din actul Hotărârea 1300 2002
Articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004 modifica articolul 11 din actul Hotărârea 1300 2002
Articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004 modifica articolul 12 din actul Hotărârea 1300 2002
Articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004 modifica articolul 14 din actul Hotărârea 1300 2002
Articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004 modifica articolul 16 din actul Hotărârea 1300 2002
Articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004 adauga dupa articolul 16 din actul Hotărârea 1300 2002
Articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004 modifica articolul 17 din actul Hotărârea 1300 2002
Articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004 adauga dupa articolul 17 din actul Hotărârea 1300 2002
Articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004 adauga dupa articolul 18 din actul Hotărârea 1300 2002
Articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004 adauga dupa articolul 21 din actul Hotărârea 1300 2002
Articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004 modifica articolul 22 din actul Hotărârea 1300 2002
Articolul 1 din actul Hotărârea 693 2004 adauga dupa articolul 22 din actul Hotărârea 1300 2002
nu a fost modificat de niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 693 din  5 mai 2004

pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.300/2002 privind notificarea substantelor chimice

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 436 din 17 mai 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Hotararea Guvernului nr. 1.300/2002 privind notificarea substantelor chimice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 894 din 10 decembrie 2002, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Dupa articolul 1 se introduc doua noi articole, articolele 1^1 si 1^2, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 1^1
    Prevederile prezentei hotarari nu se aplica urmatoarelor preparate chimice in forma finita, destinate utilizatorului final:
    a) produsele medicamentoase de uz uman, reglementate de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/1999 privind produsele medicamentoase de uz uman, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 336/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;
    b) produsele medicamentoase de uz veterinar, reglementate de Ordinul ministrului agriculturii, padurilor, apelor si mediului nr. 1.111/2003 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind codul referitor la produsele medicinale veterinare;
    c) produsele cosmetice, reglementate de Legea nr. 178/2000 privind produsele cosmetice, cu modificarile si completarile ulterioare;
    d) amestecurile de substante devenite deseuri, reglementate de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deseurilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 426/2001;
    e) produsele alimentare;
    f) alimentele pentru animale;
    g) pesticidele;
    h) substantele radioactive, reglementate de Ordinul presedintelui Comisiei Nationale pentru Controlul Activitatilor Nucleare nr. 14/2000 pentru aprobarea Normelor fundamentale de securitate radiologica, cu completarile ulterioare, si de Ordinul ministrului sanatatii si familiei nr. 944/2001 pentru aprobarea Normelor privind supravegherea medicala a persoanelor expuse profesional la radiatii ionizante, cu completarile ulterioare;
    i) substantele si preparatele chimice periculoase pentru care exista proceduri comunitare de notificare si aprobare prin alte reglementari legale in vigoare si pentru care cerintele sunt echivalente cu cele stabilite prin prezenta hotarare.
    Art. 1^2
    Prevederile prezentei hotarari nu se aplica in cazul:
    a) transportului substantelor periculoase pe calea ferata, cai rutiere, aeriene sau pe apa;
    b) substantelor in tranzit supuse unui control vamal, daca ele nu fac obiectul unui tratament sau al unei transformari."
    2. Literele b), c) si e) ale articolului 2 vor avea urmatorul cuprins:
    "b) notificare - procedura de inaintare a dosarului de notificare autoritatii competente:
    - pentru substantele chimice fabricate pe teritoriul Romaniei si al celorlalte state membre ale Uniunii Europene, de catre producatorul care introduce pe piata o substanta chimica ca atare sau intr-un preparat;
    - pentru substantele chimice fabricate in afara teritoriului Uniunii Europene, de catre o persoana stabilita pe teritoriul Romaniei sau al celorlalte state membre ale Uniunii Europene, responsabila pentru introducerea pe piata a substantei chimice ca atare sau intr-un preparat, ori de catre o persoana stabilita pe teritoriul Uniunii Europene care, pentru notificarea unei substante chimice introduse pe piata ca atare sau intr-un preparat, este desemnata de catre producator ca reprezentant unic al acestuia;
    c) notificator - persoana care efectueaza notificarea prevazuta la lit. b);
    ...........................................................................
    e) introducere pe piata - punerea la dispozitia tertilor a substantelor chimice; importul pe teritoriul Romaniei si pe teritoriul vamal al Uniunii Europene este, de asemenea, considerat introducere pe piata in sensul prezentei hotarari;"
    3. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 3
    (1) Cu respectarea prevederilor art. 10 si 11, substantele chimice pot fi introduse pe piata, ca atare sau sub forma de preparate, numai daca au fost notificate autoritatii competente din Romania sau unei autoritati competente a unuia dintre statele membre ale Uniunii Europene, etichetate si ambalate in conformitate cu prevederile art. 14 - 22 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea si ambalarea substantelor si preparatelor chimice periculoase, aprobata cu modificari prin Legea nr. 451/2001, ale anexei nr. 1 la Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea si ambalarea substantelor si preparatelor chimice periculoase, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 490/2002, si in conformitate cu rezultatele testelor prevazute de anexele nr. 1 - 5.
    (2) Autoritatea competenta din Romania, in intelesul prezentei hotarari, este Agentia Nationala pentru Substante si Preparate Chimice Periculoase, denumita in continuare ANSPCP."
    4. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 4
    (1) Cu respectarea prevederilor art. 1^1, 1^2, art. 6 alin. (1), art. 10, 11, 15 si art. 16 alin. (1) - (6), notificatorul depune la ANSPCP dosarul de notificare completa, care include:
    a) dosarul tehnic care contine toate datele privind evaluarea riscurilor previzibile, imediate sau ulterioare pentru om si mediu, informatiile si rezultatele studiilor prevazute in anexa nr. 1, precum si descrierea completa si detaliata a studiilor efectuate si a metodelor utilizate sau o referire bibliografica la acestea;
    b) declaratia cu privire la efectele periculoase ale substantei chimice, in corelatie cu utilizarile previzibile;
    c) clasificarea si etichetarea propuse pentru substanta chimica, in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 200/2000, cu modificarile ulterioare, precum si ale Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea si ambalarea substantelor si preparatelor chimice periculoase, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 490/2002;
    d) numai in cazul substantelor chimice periculoase, propunerea pentru fisa tehnica de securitate conform prevederilor art. 21 si 22 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 200/2000, cu modificarile ulterioare;
    e) pentru substantele chimice fabricate in afara teritoriului Uniunii Europene, declaratia din partea producatorului, din care sa rezulte ca notificatorul este desemnat de acesta ca reprezentant unic;
    f) la optiunea notificatorului, cererea din partea acestuia, prin care solicita, din motive intemeiate, exceptarea notificarii de la prevederile art. 14 alin. (2), (3), (4) si (5) pentru o perioada care nu trebuie sa depaseasca un an de la data notificarii.
    (2) Prevederile alin. (1) se aplica in situatia in care substanta chimica este fabricata pe teritoriul Romaniei sau in situatia in care producatorul este stabilit in afara teritoriului Uniunii Europene si notificatorul este stabilit pe teritoriul Romaniei."
    5. Partea introductiva a alineatului (1) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 5
    (1) Cu respectarea prevederilor art. 12, in cazul unei substante chimice deja notificate la ANSPCP, notificatorul va transmite informatii ANSPCP in urmatoarele cazuri:"
    6. Partea introductiva a alineatului (1) al articolului 6 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 6
    (1) Cu respectarea prevederilor art. 1^1, 1^2, 10, 15 si art. 16 alin. (1) - (6), notificatorul depune la ANSPCP dosarul de notificare redusa, care include:"
    7. Litera b) a alineatului (1) al articolului 6 va avea urmatorul cuprins:
    "b) toate informatiile prevazute la art. 4 alin. (1) lit. b), c), d), e) si f)."
    8. Dupa alineatul (1) al articolului 6 se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
    "(1^1) Prevederile alin. (1) se aplica in situatia in care substanta chimica este fabricata pe teritoriul Romaniei sau in situatia in care producatorul este stabilit in afara teritoriului Uniunii Europene si notificatorul este stabilit pe teritoriul Romaniei."
    9. Alineatul (2) al articolului 6 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) In cazul in care cantitatile de substanta chimica ce urmeaza a fi introduse pe piata sunt sub 100 kg/an/producator, cu respectarea prevederilor art. 15 si art. 16 alin. (1) - (6), notificatorul poate sa limiteze informatiile din dosarul tehnic la cele prevazute in anexa nr. 4."
    10. Dupa articolul 8 se introduce un nou articol, articolul 8^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 8^1
    In cazul in care, pentru substantele chimice fabricate in afara teritoriului Uniunii Europene, exista mai mult de o notificare pentru o substanta chimica fabricata de acelasi producator, tonajele anuale cumulative introduse pe piata comunitara sunt determinate de Comisia Europeana si ANSPCP pe baza informatiilor depuse conform art. 4, art. 6 alin. (1) si art. 12. Obligatia de a efectua testari suplimentare conform art. 5 alin. (1) revine in mod colectiv tuturor notificatorilor."
    11. Articolul 9 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 9
    Pentru polimeri prevederile specifice referitoare la dosarele tehnice incluse in dosarul de notificare, conform art. 4 alin. (1) si art. 6 alin. (1), sunt prevazute in anexa nr. 5."
    12. Articolul 10 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 10
    Prevederile art. 4, 5, 6, 7, 12 si 14 nu se aplica pentru:
    a) substantele chimice incluse in Inventarul european al substantelor chimice existente introduse pe piata - IESCE;
    b) substantele chimice incluse in Lista substantelor chimice care nu mai sunt considerate polimeri - NLP;
    c) aditivii si substantele chimice destinate utilizarii exclusiv in produsele pentru hrana animalelor;
    d) substantele chimice utilizate exclusiv ca aditivi si arome pentru produse alimentare;
    e) ingredientele active utilizate exclusiv in produse medicamentoase si care nu includ intermediari chimici;
    f) substantele chimice utilizate exclusiv drept componente active in produsele de protectie a plantelor si in biocide;
    g) substantele chimice utilizate exclusiv in produsele cosmetice;
    h) substantele chimice destinate utilizarii exclusive in produse pentru care exista proceduri comunitare de notificare si aprobare si pentru care cerintele de prezentare a datelor sunt echivalente cu cele prevazute de prezenta hotarare."
    13. Literele c) si d) ale alineatului (1) al articolului 11 vor avea urmatorul cuprins:
    "c) substantele chimice introduse pe piata in cantitati limitate, care nu depasesc 100 kg/producator/an si care sunt destinate exclusiv scopurilor de cercetare si dezvoltare stiintifica desfasurate in conditii controlate;
    d) substantele chimice introduse pe piata in scopuri de cercetare si dezvoltare aplicativa, in cantitati limitate la acest scop, cu un numar limitat de clienti inregistrati. Aceste substante chimice sunt exceptate de la notificare pe o perioada de un an, cu conditia ca producatorul sau importatorul sa comunice ANSPCP daca fabricarea, importul sau activitatea de cercetare si dezvoltare aplicativa se desfasoara in Romania, identitatea acestor substante chimice, datele de etichetare, cantitatea, justificarea acestei cantitati, lista clientilor si programul de cercetare si dezvoltare. In acelasi scop, ANSPCP poate solicita si alte informatii suplimentare care sa nu le depaseasca insa pe cele prevazute la art. 6 si 7. Producatorul sau importatorul este obligat sa asigure ca substantele sau preparatele in care sunt incorporate substante chimice introduse pe piata in scopuri de cercetare si dezvoltare aplicativa sunt manipulate exclusiv de personalul clientilor, in conditii controlate, si nu sunt puse la dispozitie publicului. In situatia in care considera ca exista un risc major pentru om si mediu, ANSPCP poate extinde restrictia asupra tuturor produselor care contin aceste substante chimice; dupa un an aceste substante chimice trebuie notificate;"
    14. Alineatele (2) si (4) ale articolului 11 vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) In situatia prevazuta la alin. (1) lit. c) si daca fabricarea, importul sau activitatea de cercetare si dezvoltare aplicativa se desfasoara in Romania, producatorul ori importatorul pastreaza inregistrari scrise care contin identitatea substantei chimice, datele de etichetare, cantitatile si lista clientilor, informatii ce vor fi puse la dispozitie ANSPCP, la cerere.
    ...........................................................................
    (4) Daca una dintre substantele chimice prevazute la alin. (1), etichetata conform prevederilor art. 16 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 200/2000, cu modificarile ulterioare, este foarte toxica, toxica, cancerigena, toxica pentru reproducere sau mutagena, producatorul ori importatorul trebuie sa transmita ANSPCP informatiile prevazute in sectiunea B pct. 2.3, 2.4 si 2.5 din anexa nr. 1. In plus, datele de toxicitate acuta vor fi prezentate daca este posibil."
    15. Partea introductiva a alineatului (1) al articolului 12 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 12
    (1) Notificatorul unei substante chimice deja notificate are obligatia sa informeze in scris ANSPCP, in cazul in care aceasta a primit notificarea initiala, sau autoritatea competenta a oricarui stat membru la care s-a depus notificarea initiala, cu privire la:"
    16. Literele a) si e) ale alineatului (1) al articolului 12 vor avea urmatorul cuprins:
    "a) modificarile aparute la nivelul cantitatilor anuale sau totale introduse pe piata de el ori in cazul unei substante chimice fabricate in afara teritoriului Uniunii Europene pentru care notificatorul a fost desemnat reprezentant unic, de catre el si/sau de catre altii;
    ...........................................................................
    e) orice modificare a statutului notificatorului - producator sau importator."
    17. Alineatele (1), (2) si (7) ale articolului 14 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 14
    (1) Pentru o substanta chimica deja notificata, asa cum este cazul pentru substantele chimice incluse in lista ELINCS, ANSPCP poate aproba ca, in scopurile mentionate la sectiunea B pct. 3, 4 si 5 din anexele nr. 1 si 3 si la sectiunea B pct. 3 si 4 din anexa nr. 4, noul notificator sa faca referire la rezultatele testelor/studiilor prezentate de catre notificatorul initial, in masura in care poate dovedi ca substanta chimica renotificata este aceeasi cu cea notificata anterior, inclusiv in privinta gradului de puritate si a naturii impuritatilor. Noul notificator poate face referire la rezultatele testelor/studiilor notificarii initiale, pe baza acordului scris al notificatorului initial.
    (2) Inainte de a efectua testari pe animale vertebrate in scopul depunerii unui dosar de notificare in conformitate cu prevederile art. 4 sau ale art. 6 alin. (1) si (1^1), cu respectarea prevederilor alin. (1), noii notificatori cer ANSPCP urmatoarele informatii:
    a) daca substanta chimica a fost notificata anterior;
    b) numele si adresa notificatorului initial.
    ...........................................................................
    (7) In situatia in care notificatorii unei substante chimice nu ajung la un acord privind utilizarea in comun a informatiilor care rezulta din testarea pe animale vertebrate, ANSPCP poate elabora pentru notificatorii stabiliti pe teritoriul Romaniei reglementari prin care acestia sunt obligati sa utilizeze in comun informatiile respective, in vederea evitarii repetarii testelor pe animale vertebrate. In acest scop, ANSPCP stabileste atat procedura de utilizare in comun a informatiilor, cat si procedura privind exceptarea temporara de la notificare prevazuta la art. 4 alin. (1) lit. f), urmarind mentinerea unui echilibru intre interesele partilor implicate."
    18. Alineatul (6) al articolului 16 va avea urmatorul cuprins:
    "(6) In cazul substantelor chimice notificate in conformitate cu art. 4 si art. 6 alin. (1), (1^1) si (2), ANSPCP efectueaza o evaluare a riscurilor pentru om si mediu. Evaluarea include recomandari cu privire la cele mai adecvate metode pentru testarea substantei chimice si, daca este necesar, cu privire la masurile care sa reduca riscurile pentru om si mediu, legate de introducerea pe piata a substantei chimice. Evaluarea va fi actualizata periodic, luandu-se in considerare informatiile suplimentare prevazute in prezentul articol sau la art. 5 alin. (1), art. 6 alin. (3) si la art. 12 alin. (1)."
    19. Dupa articolul 16 se introduc trei noi articole, articolele 16^1, 16^2 si 16^3, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 16^1
    (1) Pentru substantele chimice fabricate in afara teritoriului Uniunii Europene, pentru care s-a depus mai mult de o notificare pentru substanta chimica produsa de un producator, ANSPCP, impreuna cu Comisia Europeana sunt responsabile pentru calcularea tonajelor anuale si cumulative introduse pe piata comunitara. In cazul in care nivelurile tonajelor prevazute la art. 5 alin. (1) sunt atinse, autoritatea competenta responsabila pentru primirea notificarii/notificarilor va contacta fiecare notificator pentru a informa cu privire la identitatea celorlalti notificatori si pentru a atrage atentia asupra responsabilitatii colective a acestora, conform prevederilor art. 8^1.
    (2) Amendamentele necesare pentru adaptarea la progresul tehnic a anexelor la prezenta hotarare se efectueaza de catre Comisia Europeana asistata de un comitet compus din reprezentantii statelor membre si condus de reprezentantul Comisiei Europene. Amendarea anexelor se aplica pentru a confirma sau a amenda propunerile pentru clasificare si etichetare.
    (3) Cu respectarea prevederilor art. 17 alin. (1), (2) si (3), statele membre si Comisia Europeana asigura pastrarea confidentialitatii asupra utilizarii comerciale sau fabricarii substantei chimice.
    Art. 16^2
    Cand ANSPCP a primit dosarul de notificare prevazut la art. 4 alin. (1) si la art. 6 alin. (1) sau informatii privind testarea suplimentara efectuata conform art. 5 alin. (1) si art. 6 alin. (3) ori informatii ulterioare notificarii depuse conform art. 12, aceasta va transmite Comisiei Europene cat mai curand posibil o copie a dosarului sau a informatiilor suplimentare ori un rezumat al acestora. In cazul informatiilor suplimentare prevazute la art. 16 alin. (1) - (6), ANSPCP va informa Comisia Europeana cu privire la testele alese, motivatia pentru alegerea facuta, rezultatele si, daca este cazul, o evaluare a rezultatelor. In cazul informatiilor primite conform art. 11 alin. (1) si (2), ANSPCP va transmite Comisiei Europene acele elemente care ar putea fi de interes atat pentru Comisia Europeana, cat si pentru alte autoritati competente din statele membre ale Uniunii Europene. Evaluarea riscurilor prevazuta la art. 16 alin. (1) - (6) sau un rezumat al acestei evaluari va fi transmis Comisiei Europene imediat ce devine disponibila.
    Art. 16^3
    (1) La primirea dosarelor si informatiilor prevazute de art. 16^2, Comisia Europeana va transmite copii statelor membre. In plus, Comisia Europeana poate transmite, atunci cand considera necesar, orice informatie relevanta pe care a primit-o in legatura cu prezenta hotarare. ANSPCP poate consulta direct autoritatea competenta a oricarui stat membru care a primit initial notificarea sau Comisia Europeana asupra detaliilor specifice aferente datelor incluse in dosarul prevazut de prezenta hotarare ori asupra evaluarii riscurilor prevazute la art. 16 alin. (1) - (6).
    (2) ANSPCP poate, de asemenea, sugera solicitarea unor testari sau informatii suplimentare ori modificarea evaluarii riscurilor. Daca autoritatea competenta care a primit initial notificarea nu este de acord cu sugestiile primite cu privire la informatiile suplimentare, testele de confirmare sau amendamentele la programele de studiu prevazute de anexa nr. 2 ori evaluarea riscului, aceasta prezinta ANSPCP motivele sale. Daca autoritatile competente implicate nu ajung la un acord si daca ANSPCP considera, din motive intemeiate, ca informatiile suplimentare, testele pentru confirmare sau amendamentele la programele de studiu ori o evaluare a riscului sunt absolut necesare pentru protectia omului si a mediului, ANSPCP poate solicita Comisiei Europene luarea unei decizii in aceasta privinta."
    20. Partea introductiva a alineatului (2) al articolului 17 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Nu au caracter confidential urmatoarele informatii prezentate la art. 4 alin. (1), art. 5 alin. (1) si la art. 6 alin. (1), (2) si (3):"
    21. Dupa alineatul (4) al articolului 17 se introduc doua noi alineate, alineatele (5) si (6), cu urmatorul cuprins:
    "(5) Pentru substantele chimice care sunt incluse pe lista ELINCS si care nu sunt clasificate ca periculoase in sensul prezentei hotarari, numele acestora va fi inclus sub forma denumirii lor comerciale, daca ANSPCP solicita acest lucru. In mod obisnuit, asemenea substante chimice pot fi incluse pe lista sub forma denumirii lor comerciale pentru un interval de maximum 3 ani. Totusi, daca ANSPCP considera ca publicarea denumirii chimice conform nomenclaturii IUPAC ar putea dezvalui informatii privind fabricarea sau utilizarea comerciala, denumirea substantei chimice poate fi inregistrata numai sub forma denumirii sale comerciale pentru perioada considerata necesara de catre ANSPCP. La cererea ANSPCP, substantele chimice periculoase pot fi introduse pe lista numai sub forma denumirii lor comerciale pana la includerea acestora in anexa nr. 2 la Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea si ambalarea substantelor si preparatelor chimice periculoase, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 490/2002.
    (6) Informatiile confidentiale aduse la cunostinta Comisiei Europene sau ANSPCP sunt pastrate secrete. Totusi, aceste informatii pot fi aduse la cunostinta autoritatilor competente din alte state membre si pot fi divulgate persoanelor direct implicate in procedurile administrative sau judiciare implicand sanctiuni dispuse in scopul controlului substantelor chimice introduse pe piata si persoanelor care participa ori sunt audiate in cadrul procedurilor legislative."
    22. Dupa articolul 17 se introduce un nou articol, articolul 17^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 17^1
    Datele furnizate in conformitate cu prevederile art. 16^2 si 16^3 pot fi transmise Comisiei Europene si statelor membre sub forma rezumativa. In aceste cazuri si in contextul prevederilor art. 16^3 alin. (2), ANSPCP si Comisia Europeana au acces in orice moment la dosarul notificarii si la informatiile suplimentare."
    23. Dupa articolul 18 se introduc trei noi articole, articolele 18^1, 18^2 si 18^3, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 18^1
    (1) Substantele chimice cuprinse in Lista NLP se aproba prin ordin al ministrului de stat, ministrul economiei si comertului, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (2) Lista NLP se actualizeaza periodic, prin ordin al ministrului de stat, ministrul economiei si comertului, in functie de progresul tehnic.
    Art. 18^2
    ANSPCP nu poate interzice, restrange sau impiedica introducerea pe piata a substantelor chimice care indeplinesc cerintele prevazute de prezenta hotarare, pentru considerente privind notificarea, clasificarea, ambalarea si etichetarea substantelor chimice.
    Art. 18^3
    Atunci cand, pe baza unor informatii noi, ANSPCP are motive intemeiate sa considere ca o substanta chimica, care a fost acceptata ca indeplinind cerintele prezentei hotarari, constituie un pericol pentru om sau pentru mediu, deoarece clasificarea, ambalarea ori etichetarea nu mai este corespunzatoare, aceasta poate reclasifica temporar substanta chimica sau, daca este necesar, poate interzice ori impune conditii speciale pentru introducerea pe piata a acelei substante chimice. ANSPCP va informa imediat Comisia Europeana si celelalte state membre cu privire la aceasta masura si la motivele care au stat la baza acesteia."
    24. Dupa articolul 21 se introduce un nou articol, articolul 21^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 21^1
    O data la 3 ani Romania transmite Comisiei Europene un raport privind aplicarea prezentei hotarari pe teritoriul Romaniei. Primul raport se va transmite la 3 ani de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari."
    25. Articolul 22 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 22
    Aplicarea prevederilor prezentei hotarari se suspenda pana la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana."
    26. Dupa articolul 22 se introduce un nou articol, articolul 23, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 23
    Prezenta hotarare transpune Directiva Consiliului 92/32/EEC privind al saptelea amendament al Directivei 67/548/EEC privind armonizarea legislativa a statelor membre referitor la clasificarea, ambalarea si etichetarea substantelor periculoase."
    Art. 2
    Hotararea Guvernului nr. 1.300/2002, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta hotarare, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministru de stat,
                         ministrul economiei si comertului,
                         Dan Ioan Popescu

                         p. Ministrul agriculturii,
                         padurilor si dezvoltarii rurale,
                         Petre Daea,
                         secretar de stat



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 693/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 693 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 693/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu