HOTARARE Nr. 125 din 1 martie 1996
cu privire la stabilirea unor masuri in legatura cu acordarea ajutorului
social, precum si pentru modificarea si completarea Normelor metodologice
pentru aplicarea dispozitiilor Legii nr. 67/1995
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 55 din 15 martie 1996
In baza prevederilor art. 31 alin. (1) din Legea nr. 67/1995 privind
ajutorul social si ale Ordonantei Guvernului nr. 63/1994 privind actualizarea
unor normative de cheltuieli pentru autoritatile si institutiile publice,
aprobata si modificata prin Legea nr. 13/1995,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
(1) Consiliile locale, in functie de conditiile specifice, aproba criterii
proprii de evaluare a veniturilor nete care se pot obtine din cresterea si
valorificarea animalelor si pasarilor, precum si din valorificarea altor bunuri
realizate in gospodariile populatiei din mediul rural si, dupa caz, din mediul
urban, nominalizate de primar.
(2) La stabilirea criteriilor proprii de evaluare conform alin. (1) se vor
avea in vedere limitele minime ale veniturilor nete prevazute in anexa nr. 1 la
prezenta hotarare pentru principalele categorii de animale si pasari, prevazute
in anexa nr. I la prezenta hotarare.
(3) Limitele minime ale veniturilor nete prevazute la alin. (2) se
actualizeaza prin hotarare a Guvernului, in functie de evolutia preturilor.
(4) Criteriile prevazute la alin. (1) se afiseaza la sediul consiliului local.
Art. 2
(1) Familiile si persoanele singure, care au in proprietate sau in
folosinta numai locuinta si bunurile necesare nevoilor familiale, pot
beneficia, in conditiile legii, de ajutor social.
(2) In vederea acordarii ajutorului social, bunurile de natura celor
prevazute in anexa nr. II la prezenta hotarare nu sunt considerate bunuri
necesare.
Art. 3
(1) Familiile si persoanele singure, care au in proprietate terenuri,
cladiri, spatii locative sau alte bunuri mobile sau imobile peste nivelul celor
prevazute la art. 2 alin. (1) din prezenta hotarare, vor declara, la
solicitarea lor respective.
(2) Pe baza sumelor rezultate din valorificarea bunurilor, precum si din
utilizarea economiilor sau a disponibilitatilor din conturile bancare si de la
C.E.C., se calculeaza perioada de timp in care familia sau persoana singura are
asigurat venitul net lunar prevazut la art. 3 din Legea nr. 67/1995. Dreptul la
ajutor social se poate acorda, in conditiile legii, de la data de intai a lunii
urmatoare celei in care a expirat perioada de timp astfel stabilita.
Art. 4
(1) Persoanele apte de munca, care nu sunt salariate si nu realizeaza
venituri cel putin la nivelul salariului minim brut pe tara din alte
activitati, se iau in considerare ca membri de familie la determinarea
nivelului venitului net lunar al acesteia, numai daca fac dovada ca s-au
prezentat la oficiul fortei de munca pentru incadrare si nu au refuzat un loc
de munca cu contract de munca pe perioada determinata sau nedeterminata, ori cu
conventie civila sau un curs de calificare recomandat sau la care au fost
inscrise.
(2) Repartizarea in munca se poate face si de catre primar, pentru
realizarea unor actiuni sau lucrari de interes local sau la solicitarea unor
persoane fizice.
(3) Primarul are obligatia sa comunice oficiului fortei de munca
beneficiarii de ajutor social care se incadreaza in prevederile alin. (1),
pentru a se lua masuri de repartizare in munca cu prioritate a persoanelor in
cauza, oferindu-le acestora orice loc de munca.
Art. 5
(1) Pentru solutionarea cererii de ajutor social, primarul poate dispune
efectuarea anchetei sociale, document care reprezinta proba legala, in caz de
atac al dispozitiei primarului pe calea contenciosului administrativ.
(2) Stabilirea dreptului la ajutor social unor familii sau persoane singure
se face, in conditiile legii, in limita fondurilor aprobate cu aceasta
destinatie.
(3) In situatia in care cererile depasesc nivelul fondurilor prevazute cu
aceasta destinatie in bugetul local, precum si la sesizarea oricarei persoane
fizice sau juridice, primarul are obligatia sa dispuna efectuarea de anchete
sociale pentru toti solicitantii de ajutor social. Ancheta sociala este
obligatorie si in situatia in care familia sau persoana care solicita ajutor
social locuieste si gospodareste impreuna cu alte familii sau persoane.
(4) La efectuarea anchetelor sociale pot participa si reprezentanti ai
institutiilor publice care isi desfasoara activitatea pe teritoriul localitatii,
precum si ai organizatiilor neguvernamentale.
(5) Persoanele care efectueaza ancheta sociala vor evidentia veniturile
nete lunare si bunurile nedeclarate sau subevaluate, precum si activitatile
potential aducatoare de venituri, desfasurate de catre membrii familiei, pentru
a fi luate in calcul la stabilirea dreptului si a cuantumului ajutorului
social.
(6) In cazul familiei sau persoanei singure care solicita ajutorul social
si convietuieste in aceeasi gospodarie cu alte familii sau persoane si contribuie
impreuna la realizarea unor bunuri si venituri sau la consumul acestora se iau
in calcul veniturile totale nete realizate si numarul persoanelor din
gospodaria respectiva.
(7) La definitivarea anchetei sociale se pot utiliza si informatii de la
cel putin doua persoane care cunosc situatia materiala, sociala si civila a
persoanelor din gospodaria solicitantului de ajutor social.
Art. 6
La stabilirea venitului net lunar al familiei sau persoanei singure, care a
solicitat ajutor social potrivit prevederilor art. 6 din Legea nr. 67/1995, se
iau in considerare si drepturile corespunzatoare unor creante legale, cum sunt:
alocatia de stat pentru copii, ajutorul de integrare profesionala, ajutorul de
somaj, alocatia de sprijin, alte creante legale care pot fi valorificate.
Art. 7
In vederea aplicarii prevederilor art. 17 din Legea nr. 67/1995, primarul
va desemna, prin dispozitie scrisa, persoanele care raspund de efectuarea
anchetelor sociale, de calculul si acordarea vizei de control financiar
preventiv pentru stabilirea si plata ajutoarelor sociale.
Art. 8
(1) Plata ajutorului social se face lunar, pe baza de stat de plata, mandat
postal sau prin cont curent; data platii si modalitatea de plata se stabilesc
de catre primar si se afiseaza la consiliul local.
(2) Primarul poate organiza plata integrala sau partiala a ajutorului
social prin acordarea, pentru toti sau pentru o parte dintre membrii familiei,
a unor alimente, medicamente, rechizite scolare pentru copii, precum si prin
plata intretinerii legal stabilite de catre asociatiile de locatari, sau a
combustibilului pentru incalzire.
Art. 9
(1) Pentru toate sumele ce vor fi platite cu titlu de ajutor social,
primarul va dispune reanalizarea cererilor aprobate pana la data intrarii in
vigoare a prezentei hotarari, si a documentelor care au stat la baza acordarii
acestui drept, urmand sa stabileasca, prin dispozitie, mentinerea dreptului la
ajutor social, modificarea cuantumului sau, dupa caz, incetarea dreptului la ajutor
social.
(2) Primarul poate dispune si reanalizarea cererilor aprobate ulterior
intrarii in vigoare a prezentei hotarari, pentru a verifica indeplinirea
obligatiei prevazute la art. 12 din Legea nr. 67/1995.
(3) In cazul constatarii incalcarii dispozitiilor legale cu privire la
stabilirea si plata ajutorului social, primarul are obligatia sa dispuna
masurile legale pentru recuperarea sumelor acordate necuvenit si, daca este
cazul, sa sesizeze organele de cercetare penala.
Art. 10
Listele nominale privind aprobarea sau respingerea cererilor pentru
acordarea ajutorului social, cu semnatura primarului, se afiseaza la sediul
consiliului local.
Art. 11
Formularele necesare aplicarii prevederilor Legii nr. 67/1995 se asigura de
catre consiliile locale din fonduri prevazute in bugetele locale.
Art. 12
Normele metodologice pentru aplicarea Legii nr. 67/1995 privind ajutorul
social, precum si modalitatile de plata a drepturilor reglementate de lege,
modificate si completate potrivit prevederilor prezentei hotarari, sunt cele
prezentate in anexa nr. III.
Art. 13
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Finantelor pot emite
precizari, in conditiile legii, pentru solutionarea unor probleme in legatura
cu stabilirea dreptului si a modalitatilor de plata a ajutorului social.
Art. 14
(1) Fondurile necesare pentru plata ajutorului ce se acorda sotiilor celor
care satisfac serviciul militar obligatoriu se prevad in bugetul Ministerului
Apararii Nationale.
(2) Stabilirea locului si plata ajutorului ce se acorda sotiilor celor care
satisfac serviciul militar obligatoriu se fac de catre centrele militare
judetene si ale sectoarelor municipiului Bucuresti, pe baza normelor
metodologice elaborate de Ministerul Apararii Nationale.
Art. 15
(1) Primarul poate dispune acordarea unor ajutoare de urgenta, in
conditiile legii, in limita fondurilor prevazute in bugetul local.
(2) Ajutoarele prevazute la alineatul precedent pot fi acordate, in
conditiile legii, in limita fondurilor prevazute in bugetul local si la
propunerea directiilor judetene de munca si protectie sociala, respectiv a
Directiei generale de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti.
(3) Guvernul poate dispune acordarea unor ajutoare de urgenta, in
conditiile legii, la propunerea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, din
fondurile prevazute cu aceasta destinatie.
(4) Acordarea de ajutoare de urgenta se face pe baza de ancheta sociala.
Art. 16
Anexele nr. I, II si III fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 17
(1) Prezenta hotarare intra in vigoare la 1 martie 1996.
(2) La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga, cu exceptia
art. 8 alin. (1), Hotararea Guvernului nr. 565 din 28 iulie 1995 si orice alte
dispozitii contrare.
PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU
Contrasemneaza:
Ministru de stat,
ministrul muncii si
protectiei sociale,
Dan Mircea Popescu
Ministru de stat,
ministrul finantelor,
Florin Georgescu
Secretar de stat,
seful Departamentului pentru
Administratie Publica Locala,
Octav Cozmanca
ANEXA 1
CRITERII
privind limitele minime ale veniturilor nete care se pot obtine din cresterea
si valorificarea animalelor si pasarilor, precum si din valorificarea altor
bunuri realizate in gospodarie, care, potrivit art. 6 alin. (2) din Legea nr.
67/1995, sunt considerate bunuri ce pot fi pastrate ca fiind necesare nevoilor
familiale
--------------------------------------------------------------------------------
Limita minima de venit
Principalele categorii de animale (lei/an si unitate)
si pasari
----------------------------------
Zona de fertilitate
----------------------------------
I, II si III IV si V
--------------------------------------------------------------------------------
- Bovine:
- vaci, bivolite 300.000 180.000
- boi, bivoli 500.000 300.000
- vitei pana la 6 luni 100.000 60.000
- taurasi 200.000 120.000
- Porcine 100.000 60.000
- Ovine 20.000 12.000
- Caprine 20.000 12.000
- Cabaline:
- cai 600.000 360.000
- magari 200.000 120.000
- catari 300.000 180.000
- Pasari:
- rate 8.000 5.000
- gaini 10.000 7.000
- gaste 12.000 6.000
- curci 15.000 10.000
- Familii de albine 20.000 20.000
- Iepuri de casa 10.000 6.000
- Nurci, nutrii 15.000 15.000
--------------------------------------------------------------------------------
----------------------------
NOTA:
Consiliul local va stabili si va aproba limite minime de venit si pentru
alte categorii de animale si pasari, precum si pentru bunuri realizate in
gospodarie care se valorifica pe piata (fructe, obiecte de uz casnic si
gospodaresc, imbracaminte, incaltaminte etc.).
ANEXA 2
BUNURI IN PROPRIETATE SAU IN FOLOSINTA
care nu sunt considerate ca strict necesare nevoilor familiale in sensul art. 6
alin. (28) din Legea nr. 67/1995
1. Motociclete*) si scutere*)
2. Autoturisme*), autoutilitare, autocamioane de orice fel si remorci,
salupe, barci cu motor, rulote, autobuze, microbuze si alte mijloace de
transport
3. Tractoare
4. Combine, semanatori, seceratori si alte utilaje agricole cu tractiune
mecanica
5. Prese de ulei, mori de cereale, uruitori de cereale, aparate de daracit,
cazane de fabricat rachiu, ferastraie mecanice pentru lemn
6. Tablouri si obiecte de arta
7. Bijuterii si obiecte ornamentale din metale pretioase
8. Cladiri sau alte spatii locative in afara locuintei; terenuri
intravilane
9. Terenuri agricole in suprafata de peste 10.000 mp in zonele colinare si
de ses si de peste 20.000 mp in zonele montane, in medie pe membru de familie
10. Alte bunuri stabilite de consiliul local.
-------------------
*) Se excepteaza mijloacele de transport adaptate, din proprietatea
persoanelor handicapate.
ANEXA 3
NORME METODOLOGICE
pentru aplicarea Legii nr. 67/1995 privind ajutorul social, precum si
modalitatile de plata a drepturilor reglementate de lege
I. Ajutorul social
Primirea si solutionarea cererilor pentru acordarea ajutorului social
1.1.- Primarul organizeaza activitatea de primire, inregistrare si
solutionare a cererilor pentru acordarea ajutorului social, asigurand evidenta
si plata drepturilor stabilite in conformitate cu dispozitiile legale in
vigoare.
1.2.- Cererea pentru acordarea ajutorului social (modelul nr. 1) se completeaza
de catre unul dintre membrii familiei care are capacitatea de exercitiu al
drepturilor civile sau, in cazurile prevazute de lege, de catre tutorele sau
curatorul persoanei din familia indreptatita. Persoana care completeaza si
depune cererea la primar este titularul ajutorului social, iar beneficiarul
ajutorului social este familia.
Cererea pentru acordarea ajutorului social se depune si se inregistreaza la
primarul localitatii in a carei raza teritoriala domiciliaza titularul sau,
dupa caz, la primarul localitatii in a carei raza teritoriala au resedinta
cetatenii straini sau apatrizi.
1.3.- Cererea pentru acordarea ajutorului social este insotita de
declaratia titularului (modelul nr. 1A) cu privire la detinerea in proprietate
sau in folosinta a bunurilor de natura celor prevazute in anexa nr. II la
prezenta hotarare.
1.4.- La depunerea cererii se prezinta acte (copie legalizata sau
certificata de functionarul desemnat de primar sau originalul) din care sa
rezulte datele de identificare a titularului, numarul membrilor de familie ce
se vor lua in considerare la stabilirea dreptului la ajutor social, precum si
veniturile nete realizate de membrii familiei, dupa cum urmeaza:
- buletinul de identitate al titularului si al celorlalti membri de
familie, pentru cetatenii straini sau apatrizi care au resedinta in Romania se
prezinta carnetul de identitate sau legitimatia provizorie;
- actul din care sa rezulte calitatea titularului de tutore sau curator,
daca este cazul (copie);
- certificatele de nastere ale copiilor (copii);
- certificatul de casatorie (copie);
- adeverinte de elev sau de student, eliberate in luna curenta sau in luna
anterioara depunerii cererii pentru acordarea ajutorului social; in adeverinta
de elev sau de student se va mentiona daca beneficiaza de bursa, tipul si
cuantumul acesteia;
- hotararea de adoptie sau de incredintare a minorului potrivit legii
(copie);
- hotararea judecatoreasca, actualizata, privind obligatia legala de
intretinere (copie);
- adeverinte de la oficiul fortei de munca pentru persoanele apte de munca
din familie, cu exceptiile stabilite de lege, eliberate in luna depunerii
cererii pentru acordarea ajutorului social sau in luna anterioara;
- talonul de plata a ajutorului de somaj, a ajutorului de integrare
profesionala sau a alocatiei de sprijin, reprezentand drepturi cuvenite pentru
ultima luna completa;
- adeverinte din care sa rezulte venitul brut si net, realizate in luna
anterioara depunerii cererii de acordare a ajutorului social, de catre
persoanele incadrate in munca (salarii, sporuri, premii si orice alte drepturi
banesti sau in natura); potrivit art. 1 din Legea nr. 68/1993 persoanele
juridice si fizice care angajeaza personal salariat cu contract de munca (norma
intreaga) sunt obligate sa garanteze in plata un salariu brut lunar cel putin
egal cu salariul de baza minim brut pe tara;
- adeverinta de salariu net, din luna curenta sau, dupa caz, din luna
anterioara depunerii cererii pentru acordarea ajutorului social, eliberata de
inspectoratul de stat teritorial pentru handicapati, pentru persoana care are
in ingrijire permanenta o persoana handicapata;
- taloane sau adeverinte de pensie, de ajutor social, in conditiile legii
pensiilor si asigurarilor sociale de stat, precum si pentru alte indemnizatii
si sporuri, din ultima luna platita; se iau in calculul veniturilor si pensiile
suplimentare;
- adeverinte eliberate de organele financiare teritoriale din care sa
rezulte veniturile realizate de membrii familiei, din surse proprii sau din
prestarea unor activitati autorizate in conditiile prevazute de lege, eliberate
cu cel mult doua saptamani inaintea prezentarii acestora la primar;
- procesul-verbal de impunere si/sau declaratia de impunere, privind
impozitul pe venitul agricol conform Legii nr. 34/1994, pentru anul curent;
- declaratia pe propria raspundere prevazuta la art. 7 alin. (2) din Legea
nr. 67/1995;
- alte acte doveditoare privind veniturile realizate, considerate necesare
de catre titularul ajutorului social sau de catre primar.
1.5.- Actele de identificare si cele privind numarul membrilor familiei
pentru acordarea ajutorului social, in cazul refugiatilor stabiliti in Romania,
vor fi cele de care dispun acestia potrivit reglementarilor legale in vigoare.
1.6.- In legatura cu prezentarea adeverintei de la oficiul fortei de munca
se au in vedere urmatoarele:
- persoanele care nu sunt salariate, dar realizeaza venituri din alte
activitati, cel putin la nivelul salariului de baza minim brut pe tara, nu au
obligatia sa prezinte adeverinte de la oficiul fortei de munca;
- persoanele care au implinit varsta de 62 de ani barbatii si 57 de ani
femeile, indiferent daca au desfasurat sau nu activitati salariale, nu au obligatia
sa prezinte adeverinte de la oficiul fortei de munca;
- minorii in varsta de peste 16 ani au obligatia sa prezinte adeverinta,
daca nu urmeaza cursuri la invatamantul de zi si nu realizeaza venituri cel
putin la nivelul salariului de baza minim brut pe tara.
In situatia in care persoana apta de munca si obligata sa prezinte
adeverinta de la oficiul fortei de munca refuza un loc de munca oferit sau
frecventarea unui curs de calificare, adeverinta nu i se mai elibereaza decat
dupa o perioada in care a fost incadrata in munca sau a realizat venituri din
alte activitati cel putin la nivelul salariului minim de baza brut pe tara.
La depunerea cererii de ajutor social se ia in considerare si refuzul
solicitantului pentru locurile de munca oferite de primar in conditiile art. 4
alin. (2) din prezenta hotarare.
1.7.- Functionarul desemnat pentru primirea si inregistrarea cererii pentru
acordarea ajutorului social (modelul nr. 1 ) va verifica corectitudinea
inregistrarilor, avand in vedere urmatoarele:
- datele de identificare a titularului si a celorlalti membri ai familiei
se completeaza cu respectarea spatiilor destinate informatiilor respective;
spatiile rezervate pentru coduri se completeaza de catre functionar, in vederea
prelucrarii automate a datelor;
- numarul membrilor de familie, completat in spatiul rezervat, se refera
numai la membrii de familie care se iau in considerare la stabilirea dreptului
la ajutor social [conform art. 2 si art. 5 alin. (1) din lege]. Nu se iau in
considerare in numarul membrilor de familie persoanele aflate in intretinerea
statului (in institutii de asistenta sociala, pentru satisfacerea serviciului
militar obligatoriu, in unitati de invatamant special cu internat, in detentie
etc.);
- veniturile nete realizate de familie se compun din veniturile
individuale, realizate lunar din salarii, pensii, ajutoare de somaj,
indemnizatii, sporuri, alocatii de stat pentru copii, burse sociale sau de
studii, creante legale care pot fi valorificate, conventii civile de
intretinere aflate in executare etc. si din veniturile in bani sau in natura
realizate de familie din agricultura, zootehnie etc.;
- veniturile nete individuale realizate de membrii familiei se completeaza
de catre titular la pag. 2 din cererea pentru acordarea ajutorului social.
Tabelul se va completa dupa consultarea categoriilor de venituri prevazute la
pag. 4 din cerere; titularul va inscrie, pentru fiecare membru de familie,
codul si suma corespunzatoare veniturilor realizate, daca unii membri din
familie nu realizeaza venituri, in coloana "Total" se inscrie
"0";
- veniturile realizate de intreaga familie se refera la anul calendaristic
curent si se completeaza in cererea pentru acordarea ajutorului social la pag.
3, "Venituri familiale", si anume:
- veniturile nete anuale realizate din agricultura, conform actului de
impunere emis pe numele contribuabilului (veniturile lunare corespunzatoare se
calculeaza si se completeaza de catre functionar); daca exista mai multi
proprietari aflati in indiviziune, in functie de numarul acestora se va inscrie
partea din venitul net ce revine familiei titularului de ajutor social din
venitul net prevazut in actul de impunere;
- veniturile anuale si lunare realizate din cresterea si valorificarea animalelor,
pasarilor, albinelor etc. se completeaza de catre functionar pe baza
criteriilor proprii, aprobate de consiliul local, si a numarului de animale,
pasari, stupi de albine etc., declarate de solicitant, pentru el si pentru
membrii familiei sau, dupa caz, din gospodarie, la data depunerii cererii
pentru acordarea ajutorului social sau ulterior;
- veniturile anuale realizate de familie din arende, chirii, rente,
dividende, economii la C.E.C., depozite in conturi bancare, precum si din
valorificarea unor bunuri din proprietate sau realizate in gospodarie si
nominalizate de primar, se inscriu de catre titular in cererea pentru acordarea
ajutorului social, functionarul calculand venitul net lunar corespunzator.
In situatia in care familia sau persoana singura, care a solicitat ajutor
social, convietuieste cu alte familii sau persoane si contribuie impreuna cu
acestea la realizarea unor bunuri sau venituri ale gospodariei, veniturile nete
anuale si lunare se stabilesc pe baza venitului mediu net ce revine pe
persoana.
1.8.- La verificarea completarii cererii pentru acordarea ajutorului
social, functionarul desemnat de primar confrunta datele inscrise in aceasta cu
cele din actele doveditoare, dupa care certifica, prin semnatura, concordanta
si inregistreaza cererea intr-un registru special; numarul din acest registru
se completeaza de catre functionar pe cererea pentru acordarea ajutorului
social.
1.9.- Pentru fiecare solicitant se intocmeste o documentatie distincta,
pastrandu-se actele care au stat la baza stabilirii dreptului la ajutor social,
precum si cele emise ulterior de catre primar; documentele se pastreaza si se
completeaza sau se modifica ori de cate ori intervin schimbari in componenta
sau in cuantumul veniturilor familiei. Schimbarile intervenite dupa depunerea
cererii pentru acordarea ajutorului social, referitoare la veniturile familiei
(gospodariei) si la numarul membrilor, se comunica in scris de catre titular,
iar cele care rezulta din anchetele sociale se anexeaza la documentatia
existenta.
1.10.- In vederea solutionarii cererii pentru acordarea ajutorului social
sau a modificarii / incetarii platii ajutorului social, primarul dispune
efectuarea anchetei sociale, daca exista dubii, sesizari sau in alte cazuri
motivate.
2. Alte precizari privind solutionarea cererilor pentru acordarea
ajutorului social
2.1. - In cazul sotilor despartiti in fapt, care nu au domiciliul comun,
unul dintre soti, exercitandu-si singur drepturile si indatoririle fata de
copiii lui minori, poate beneficia de ajutor social, in conditiile legii,
prezentand orice mijloace de proba legale cu privire la veniturile celuilalt
sot; existenta unei hotarari judecatoresti privind stabilirea pensiei de
intretinere este relevanta in acest sens.
2.2. - Persoana singura, necasatorita, care are in intretinere un copil
minor a carui paternitate nu a fost stabilita, poate beneficia de ajutor
social, in conditiile legii, in temeiul prevederilor art. 2 alin. (2) din Legea
nr. 67/1995; dovada lipsei veniturilor din creante legale de intretinere se
poate face potrivit art. 7 alin. (2) si art. 9 alin. (2) din lege.
2.3. - In cazul in care intr-o gospodarie convietuiesc mai multe familii,
iar in evidentele oficiale figureaza cu venituri numai una dintre ele, in
vederea stabilirii veniturilor nete realizate de fiecare familie, situatia se
analizeaza pe baza de ancheta sociala, in conditiile prevazute de art. 9 alin.
(2) din Legea nr. 67/1995 si de art. 5 alin. (6) din prezenta hotarare, urmand
ca primarul sa decida asupra dreptului la ajutor social.
2.4. - Atunci cand unul sau ambii soti, persoane apte de munca, nu sunt
salariati si nu realizeaza venituri din alte activitati cel putin la nivelul
salariului de baza minim brut pe tara, daca nu prezinta adeverinte de la
oficiul fortei de munca conform prevederilor art. 5 alin. (1 ) si ale art. 13
alin. (1) din Legea nr. 67/1995, nu se vor lua in considerare ca membri de
familie la determinarea nivelului venitului net pe familie, dar nu pot fi
exclusi de la dreptul de a formula cererea pentru acordarea ajutorului social,
daca au copii minori; in aceasta situatie, unul dintre soti poate depune
cererea pentru acordarea ajutorului social, iar in numarul membrilor de familie
pentru stabilirea nivelului de venit net lunar, prevazut la art. 3 alin. (1)
din lege, se va lua in considerare numai numarul copiilor minori si, dupa caz,
sotul care a prezentat adeverinta de la oficiul fortei de munca. La
determinarea cuantumului ajutorului social se vor lua in calcul veniturile nete
realizate de parinti, potrivit obligatiei legale de intretinere conform Codului
familiei.
2.5. - Primarul va stabili persoanele cele mai indreptatite sa beneficieze
de masa la cantina de ajutor social din cadrul familiilor sau persoanelor
singure care beneficiaza, in conditiile legii, de ajutor social si perioada de
acordare, dand prioritate copiilor, persoanelor bolnave si persoanelor in
varsta.
3. Determinarea cuantumului ajutorului social
3.1. - In vederea solutionarii cererii pentru acordarea ajutorului social,
functionarul completeaza Fisa de calcul (recalculare) al ajutorului social
(modelul nr. 2), pe baza datelor din cererea titularului.
Fisa se completeaza dupa cum urmeaza:
- datele de identificare (numarul si data inregistrarii, numele si
prenumele titularului) sunt preluate din cererea pentru acordarea ajutorului
social;
- la pct. 1 - numarul total al membrilor de familie este cel declarat
- la pct. 2 -venitul net lunar pe familie se calculeaza prin totalizarea
sumelor din cererea titularului pentru acordarea ajutorului social privind:
a) veniturile nete lunare rezultate din insumarea veniturilor individuale
realizate de membrii familiei, asa cum au fost mentionate la pag. 2 din cerere;
b) veniturile nete lunare realizate din agricultura, respectiv suma
veniturilor nete lunare de la pct. 2.1. din cerere;
c) veniturile nete lunare realizate din cresterea si valorificarea
animalelor, pasarilor, albinelor etc., respectiv suma veniturilor nete lunare
de la pct. 2.2., 2.3. si 2.4. din cerere;
d) veniturile nete lunare realizate de familie din economii la C.E.C.,
depozite in conturi bancare, precum si din valorificarea unor bunuri din
proprietate, respectiv veniturile lunare de la pct. 2.5. si 2.6. din cerere;
e) alte venituri nete lunare realizate de familie din arende, chirii,
rente, dividende, din valorificarea unor bunuri realizate in gospodarie etc.,
respectiv veniturile lunare de la pct. 2.7. din cerere;
- la pct. 3 - majorari ale nivelului veniturilor nete lunare prevazut de
lege:
a) se completeaza numai in cazul in care in familie exista persoane care
lucreaza in baza unui contract de munca, a unei conventii civile sau care
realizeaza venituri din activitati pe cont propriu [conform prevederilor art. 3
alin. (3) din Legea nr. 67/1995];
b) se completeaza numai pentru familiile cu peste 5 membri [conform
prevederilor art. 3 alin. (1) din Legea nr. 67/1995];
- la pct. 4 - la nivelul venitului net corespunzator componentei familiei,
prevazut de lege, se adauga sumele stabilite la pct. 3 de mai sus;
- la pct. 5 - se calculeaza perioada de timp (numar de luni), posibila de
acoperire a nivelului de venit net lunar prevazut de lege, prin utilizarea
veniturilor realizate din economii la C.E.C., depozite in conturi bancare,
precum si din valorificarea unor bunuri din proprietate, inscrise la pct. 2.d)
de mai sus;
- la pct. 6 - se inscrie cuantumul ajutorului social calculat ca diferenta
intre sumele totale de la pct. 4 si pct. 2 de mai sus. Daca din calcul rezulta
un cuantum al ajutorului social mai mic de 5.300 lei, se acorda 5.300 lei.
Calculul ajutorului social nu se efectueaza in situatia in care rezultatul
de la pct. 5 de mai sus este supraunitar (mai mare decat 1), respectiv perioada
de timp depaseste o luna.
Fisa de calcul al ajutorului de somaj se semneaza de catre persoana care a
efectuat calculele si se vizeaza pentru control financiar preventiv.
3.2. - Documentatia este prezentata primarului, care, in termen de 30 de
zile de la inregistrarea cererii, decide asupra dreptului la ajutor social,
prin dispozitie scrisa.
Pe baza dispozitiei primarului se intocmeste, dupa caz, Comunicarea privind
stabilirea ajutorului social (modelul nr. 3A) sau Comunicarea privind respingerea
dreptului la ajutor social (modelul nr. 3B), documente care se transmit
titularului de ajutor social in termen de 15 zile de la emiterea dispozitiei
primarului.
3.3. - Pe versoul fisei de calcul al ajutorului social se inscriu date in
legatura cu prezentarea adeverintelor eliberate de oficiul fortei de munca
(potrivit prevederilor art. 13-16 din Legea nr. 67/1995).
3.4. - In cazul recalcularii cuantumului ajutorului social, fisa de calcul
/ recalculare va avea acelasi numar de inregistrare ca cea anterioara,
completat cu un numar secvential care indica numarul fiselor deschise pentru
acelasi titular de ajutor social.
Pe baza datelor din noua fisa se emite dispozitia primarului. In termen de
15 zile de la emiterea dispozitiei se transmite titularului Comunicarea privind
modificarea ajutorului social (modelul nr. 3A).
4. Suspendarea si incetarea platii ajutorului social
4.1. - Plata ajutorului social se suspenda in cazul in care beneficiarul,
persoana singura si apta de munca, care nu este salariata si nu realizeaza
venituri din alte activitati, la nivelul salariului de baza minim brut pe tara,
nu prezinta la 3 luni adeverinta de la oficiul fortei de munca, eliberata pe
baza de cerere scrisa (modelul nr. 4), sau talonul de plata, din ultima luna, a
ajutorului de somaj, a ajutorului de integrare profesionala sau a alocatiei de
sprijin. Pe perioada in care persoana beneficiaza de ajutor de somaj, ajutor de
integrare profesionala sau de alocatie de sprijin se prezinta, la 3 luni,
Carnetul de evidenta, vizat pentru luna curenta de catre oficiul fortei de
munca.
Suspendarea platii ajutorului social se face incepand cu a doua luna dupa
expirarea perioadei de 3 luni platite.
4.2. - In cazurile in care primarul se sesizeaza, din oficiu sau la
initiativa unor persoane fizice sau juridice, ca titularului de ajutor social i
s-au schimbat conditiile pentru acordarea acestui drept, plata se suspenda pana
la clarificarea situatiei prin ancheta sociala.
Primarul poate suspenda plata ajutorului social prin dispozitie, in cazul
in care constata, prin ancheta sociala, ca, sumele acordate ca drept de ajutor
social nu sunt utilizate pentru nevoile familiei.
4.3. - Recuperarea debitelor constatate se face in conformitate cu
prevederile art. 17 din Legea nr. 67/1995.
4.4. - In cazul in care familia sau persoana singura care primeste ajutor
social isi schimba domiciliul, titularul va putea solicita, in conditiile
legii, ajutor social primarului localitatii in care are noul domiciliu, caruia
ii va prezenta o adeverinta de incetare a platii, emisa de primarul localitatii
in care a avut anterior domiciliul.
5. Raportarea lunara privind ajutorul social
5.1. - Primarii comunica, pana la data de 10 a fiecarei luni, la directiile
judetene de munca si protectie sociala, respectiv la Directia generala de munca
si protectie sociala a municipiului Bucuresti, date statistice referitoare la
aplicarea Legii nr. 67/1995 - Raport statistic privind acordarea ajutorului
social, a indemnizatiei de nastere si a ajutorului de urgenta, conform Legii
nr. 67/1995 (modelul nr. 5).
5.2. - In cazul actualizarii nivelurilor veniturilor prevazute de Legea nr.
67/1995 pentru calculul ajutorului social, intervalele de cuantumuri prevazute
in raportul statistic (modelul nr. 5) se modifica si se comunica de catre
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale prin directiile judetene de munca si
protectie sociala si Directia generala de munca si protectie sociala a
municipiului Bucuresti.
II. Indemnizatia de nastere
Indemnizatia de nastere se acorda la cerere, o singura data, pentru fiecare
copil nascut, incepand cu cel de-al doilea (modelul nr. 6).
Cererea se depune la primarul localitatii in care domiciliaza mama.
La cerere se anexeaza copia de pe certificatul de nastere al copilului
pentru care se solicita indemnizatia de nastere, precum si al unui copil nascut
anterior.
Drepturile privind indemnizatia de nastere neridicate la data intrarii in
vigoare a Legii nr. 67/1995 se stabilesc si se acorda la nivelul sumelor
prevazute de reglementarile legale in vigoare la data nasterii copilului.
MODELUL Nr. 1
PRIMAR
MUNICIPIU, SECTOR, ORAS, COMUNA
..........................................
Numar de inregistrare ....................
Ziua .... luna ........ anul .............
CERERE
pentru acordarea ajutorului social
Subsemnatul(a) ..................., avand calitatea de ..................,
(numele si prenumele), (sot, sotie, tutore, curator)
nascut(a) la data de ................., domiciliat(a) in localitatea ......
(ziua, luna, anul) (codul, denumirea)
str. ............... nr. ....., bl. ...., sc. ..., ap. ..., oficiul postal
(codul, denumirea)
judetul/sectorul ..............., posesor al buletinului de identitate
(carnet de identitate, legitimatie provizorie) seria ......... nr.
...........,
eliberat de ..............., la data de ..........., va rog sa aprobati
acordarea de ajutor social lunar familiei pe care o reprezint.
Declar pe propria raspundere urmatoarele:
1. Familia pentru care solicit ajutor social este compusa din .............
membri, dupa cum lucreaza:
--------------------------------------------------------------------------------
Nr. Data nasterii Categoria socioeconomica*) Codul numeric
crt. Numele si (ziua, luna, anul) -------------------------- personal*)
prenumele Denumirea Codul
--------------------------------------------------------------------------------
1. Sot
--------------------------------------------------------------------------------
2. Sotie
--------------------------------------------------------------------------------
3. Copii
--------------------------------------------------------------------------------
4.
--------------------------------------------------------------------------------
5.
--------------------------------------------------------------------------------
6.
--------------------------------------------------------------------------------
7.
--------------------------------------------------------------------------------
8.
--------------------------------------------------------------------------------
9.
--------------------------------------------------------------------------------
10.
--------------------------------------------------------------------------------
-------------------------
*) Se completeaza: salariat = 1; somer = 2; pensionar = 3; mic meserias =
4;
taran = 5; elev = 6; student = 7; alte categorii = 8.
*) Se preia din buletinul de identitate sau din certificatul de nastere.
NOTA:
In cazul familiilor cu peste zece membri se va completa o anexa.
- 2 -
VENITURI INDIVIDUALE REALIZATE DE MEMBRII FAMILIEI
--------------------------------------------------------------------------------
Nr. Veniturile nete individuale lunare*) realizate din: TOTAL
crt. Numele si ---------------------------------------------------------
prenumele *) Suma *) Suma *) Suma *) Suma *) Suma *) Suma (lei)
Codul(lei)codul(lei)codul(lei)codul(lei)codul(lei)codul(lei)
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
TOTAL VENITURI
--------------------------------------------------------------------------------
---------------------------
*) In cazul in care o persoana realizeaza mai mult de 6 categorii de
venituri, va continua completarea codurilor si a cuantumurilor veniturilor
respective pe randul urmator.
*) Codurile corespunzatoare veniturilor realizate se preiau din lista
categoriilor de venituri ce se iau in considerare la stabilirea ajutorului
social (pag. 4).
- 3 -
2. Venituri familiale
2.1. Venituri nete realizate de
familie din agricultura: Suprafata Venitul net Venitul net
(ha) anual lunar
(lei) (lei)
--------------------------------------------
- teren agricol ............. ............. *) ............
- cultivarea si valorificarea
zarzavaturilor si a legumelor
si exploatarea pepinierelor
viticole si pomicole ............. ............. *) ............
- alte venituri ............. ............. *) ............
Categoria Nu- Venitul net Venitul net
marul anual lunar
(lei) (lei)
------------------------------------------------
2.2. Venituri nete realizate
de familie din cresterea
si valorificarea
animalelor: .......... ......... *) ....... *) ..........
.......... ......... *) ....... *) ..........
.......... ......... *) ....... *) ..........
.......... ......... *) ....... *) ..........
2.3. Venituri nete realizate
de familie din cresterea
si valorificarea
pasarilor: .......... ......... *) ....... *) ..........
.......... ......... *) ....... *) ..........
.......... ......... *) ....... *) ..........
.......... ......... *) ....... *) ..........
2.4. Venituri nete realizate
de familie din
apicultura /
sericicultura: ........ *) ....... *) ..........
2.5. Venituri nete realizate
de familie din economii,
depozite bancare ........ *) .........
2.6. Venituri nete realizate
din valorificarea
unor bunuri in proprietate ........ *) ..........
2.7. Alte venituri nete realizate
de familie din arende, chirii,
rente, dividende, din
valorificarea unor bunuri
realizate in gospodarie
etc. ......... *) .........
3. La data prezentei cereri, familia pe care o reprezint nu beneficiaza de
ajutor social si nu a depus o alta cerere pentru obtinerea acestuia.
4. Am luat cunostinta de obligatiile ce-mi revin potrivit prevederilor
Legii nr. 67/1995 privind ajutorul social si voi comunica in scris primarului
orice modificare cu privire la veniturile si la numarul membrilor familiei pe
care o reprezint.
5. Veniturile nete realizate de familia pe care o reprezint se compun din
veniturile individuale realizate de membrii familiei (pag. 2) si din veniturile
familiale (pag. 3).
Semnatura titularului,
...........................
---------------------
*) Se completeaza de catre functionarul de la consiliul local.
- 4 -
CATEGORII DE VENITURI CE SE IAU IN CONSIDERARE
LA STABILIREA AJUTORULUI SOCIAL
--------------------------------------------------------------------------------
Codul Categoria de venituri Codul Categoria de venituri
--------------------------------------------------------------------------------
01 Salariul si alte drepturi salariale, 12 Indemnizatia lunara acordata
inclusiv cele obtinute in temeiul unei persoanelor persecutate din motive
conventii civile .......... in execu- politice (Decretul-lege nr.
118/1990,
tare, care nu au caracter ocazional republicat)
----------------------------------------
---------------------------------------
02 Castigul lunar realizat prin munca 13 Indemnizatia lunara acordata
magis-
temporara si orice alte sume primite tratilor inlaturati din justitie
ca plata a muncii din considerente politice
---------------------------------------
---------------------------------------
03 Venitul lunar realizat ca antreprinza- 14 Ajutorul banesc lunar stabilit
con-
tor particular, membru asociat sau form art. 14 din Legea nr. 23/1969
persoana autorizata sa desfasoare o privind executarea pedepselor
activitate independenta
--------------------------------------- ----------------------------------------
04 Ajutorul de somaj, ajutorul de inte- 15 Drepturi acordate persoanelor
handi-
grare profesionala sau alocatia de capate, conform Legii nr. 53/1992
sprijin
-------------------------------------- -----------------------------------------
05 Pensia de asigurari sociale de stat 16 Salariul platit pentru ingrijirea,
pentru militari I.O.V.R. si cea sta- supravegherea si acordarea de ajutor
lita pentru cinstirea eroilor-martiri permanent unei persoane handicapate,
si a urmasilor acestora conform Legii nr. 53/1992
--------------------------------------
-----------------------------------------
06 Pensia de agricultor 17 Alocatia de intretinere pentru minorii
dati in plasament familial sau incre-
dintati, potrivit legii, unor familii
sau persoane
-------------------------------------
------------------------------------------
07 Pensia suplimentara din sistemul
asigurarilor sociale de stat si 18 Alocatia de stat pentru copii
pensia suplimentara pentru
pensionarii militari
-------------------------------------
------------------------------------------
08 Indemnizatia de ingrijire acordata 19 Bursa sociala pentru elevi si
studenti
pensionarilor incadrati in gradul I
invaliditate
--------------------------------------
-----------------------------------------
09 Ajutorul social stabilit pe baza 20 Bursa de studii pentru studenti
legislatiei de pensii
-------------------------------------
------------------------------------------
10 Ajutorul lunar acordat mamelor eroi- 21 Suma provenita din creante legale
lor-martiri, potrivit Legii nr. sau din conventii civile de
42/1990, republicata intretinere
--------------------------------------
-----------------------------------------
11 Indemnizatia, sporul si renta ce se 22 Alte venituri lunare
acorda invalizilor, veteranilor si
vaduvelor de razboi in temeiul Legii
nr. 49/1991, cu modificarile ulterioare
--------------------------------------------------------------------------------
Format A3/t2
MODELUL Nr. 1A
DECLARATIE
Subsemnatul(a) ...................., avand calitatea de
...................,
(sot, sotie, tutore,
curator)
nascut(a) la data de ..............., domiciliat(a) in localitatea
............,
str. .............. nr. ........., bl. ....., sc. ...., ap. ...... , declar pe
propria raspundere ca familia pe care o reprezint nu are in proprietate sau in
folosinta bunuri de natura celor de mai jos:
- motociclete si scutere
- autoturisme, autoutilitare, autocamioane de orice fel si remorci, salupe,
barci cu motor, rulote, autobuze, microbuze si alte mijloace de transport
- tractoare
- combine, semanatori si alte utilaje agricole cu tractiune mecanica
- prese de ulei, mori de cereale, uruitori de cereale, aparate de daracit,
cazane de fabricat rachiu, ferastraie mecanice pentru lemn
- tablouri si obiecte de arta
- bijuterii si obiecte ornamentale din metale pretioase
- cladiri sau alte spatii locative in afara locuintei; terenuri intravilane
- terenuri agricole in suprafata de peste 10.000 mp in zonele colinare si
de ses, si peste 20.000 mp in zonele montane, in medie pe membru de familie
- alte bunuri cum sunt:....................................................
...............................................................................
................................................................................
Am luat cunostinta ca declararea necorespunzatoare a adevarului in legatura
cu datele precizate mai sus, in vederea producerii de consecinte juridice,
constituie infractiunea de "fals in declaratie" in conditiile
prevazute de art. 292 din Codul penal si se pedepseste cu inchisoare sau cu
amenda.
Data: ............ Semnatura titularului,
.....................
MODELUL Nr. 2
TITULAR
Numarul de inregistrare a cererii Numele: ......................
..................../............ Prenumele: ..................
FISA DE CALCUL (RECALCULARE)
AL AJUTORULUI SOCIAL
1. Numarul total al membrilor de familie
care se ia in calcul la stabilirea
ajutorului social .......... persoane
2. Venitul net lunar pe familie, .......... lei
din care:
a) Total venituri nete lunare individuale,
realizate de membrii familiei .......... lei
b) Venituri nete lunare, realizate din agricultura .......... lei
c) Venituri nete lunare, realizate din cresterea si
valorificarea animalelor, pasarilor, albinelor
etc. ........... lei
d) Venituri nete lunare, realizate de familie din
economii la C.E.C., depozite in conturi bancare,
precum si din valorificarea unor bunuri din
proprietate ........... lei
e) Alte venituri nete lunare, realizate de familie
din arende chirii, rente, dividende etc. ........... lei
3. Majorari ale nivelului veniturilor nete lunare, ........... lei
din care:
a) Numarul membrilor de familie care realizeaza
venituri |_| x 5.300 lei ........... lei
(salariati cu contract de munca sau conventie
civila, activitati pe cont propriu)
b) Numarul membrilor de familie peste 5 |_| x
26.300 lei ........... lei
4. Nivelul venitului net stabilit in conditiile
legii + majorarile calculate la pct. 3 ........... lei
5. Perioada de timp posibila de acoperire a
nivelului venitului net lunar, prevazut de
lege (si indexat ulterior) prin utilizarea
veniturilor de la pct. 2.d)
pct. 2d) X 12 = luni
---------------------- = ..................... luni
pct. 4 - pct. 2
6. Cuantumul ajutorului social
(Nu se calculeaza, daca rezultatul de la pct. 5
este mai mare decat 1).
pct. 4 - pct. 2 = lei/luna
Se acorda incepand cu data de .............................
Intocmit, Viza de control financiar preventiv,
MODELUL Nr. 3A
PRIMAR
MUNICIPIU, SECTOR, ORAS, COMUNA
..................................
Nr. ........... / ................
COMUNICARE
privind: - stabilirea *)
- modificarea [ ]
- suspendarea [ ]
- incetarea [ ]
ajutorului social
In baza dispozitiei primarului nr. ........, incepand cu data de .........,
se stabileste/se modifica/se suspenda/ inceteaza ajutorul social in cuantum de
............. lei, acordat familiei dlui (d-nei) .............................,
potrivit cererii nr. ........., cu domiciliul in localitatea .................,
str. ............. nr. ......., judetul/sectorul ..............................
Motivul modificarii/suspendarii/incetarii ajutorului social:
...............................................................................
..............................................................................
...............................................................................
Dispozitia se poate ataca pe calea contenciosului administrativ.
Primar,
-----------------------------
*) Se marcheaza cu "X" dispozitia primarului.
MODELUL Nr. 3B
PRIMAR
MUNICIPIU, SECTOR, ORAS, COMUNA
...............................
Nr. ............ / ............
COMUNICARE
privind respingerea dreptului la ajutorul social
Potrivit dispozitiei primarului nr. .......... se respinge cererea dv.,
inregistrata cu nr. ........, privind acordarea ajutorului social familiei dlui
(dnei). ...................., cu domiciliul in localitatea
....................,
str. .................. nr. ........., judetul/sectorul
......................., din urmatoarele motive:
................................................................................................................................................................
Dispozitia se poate ataca pe calea contenciosului administrativ.
Primar,
MODELUL Nr. 4
Nr. .......... / ................
CERERE*)
Subsemnatul(a) ....................., domiciliat(a) in localitatea
........, str. ................. nr. ......, bloc ......., sc. ...., ap. ....
sectorul/judetul .................., posesor al buletinului de identitate seria
........ nr. ........., eliberat de Sectia de politie .........................
la data de ......................, va rog sa-mi eliberati o adeverinta din care
sa rezulte ca m-am prezentat la oficiul fortei de munca, pentru incadrare in
munca, si ca nu am refuzat locul de munca sau cursul de calificare/recalificare
oferit.
Adeverinta imi este necesara pentru a beneficia de ajutor social.
Semnatura ....................
...............................................................................
DIRECTIA DE MUNCA SI PROTECTIE SOCIALA
Judetul ........................
OFICIUL FORTEI DE MUNCA
Nr. ............ / ..............
ADEVERINTA*)
Se adevereste prin prezenta ca dl/dna ................. , domiciliat(a) in
localitatea .................... str. ............. nr. ......, nascut(a) la
data de ..............., este in evidenta oficiului nostru pentru ajutor de
somaj/ajutor de integrare profesionala/alocatie de sprijin/in cautarea unui loc
de munca, la nr. .........., de la data de ............
Cuantumul ajutorului este de ................... lei.
Persoana a solicitat angajarea in munca/nu a refuzat nejustificat repartizarea
in munca sau un curs de calificare oferit.
Director, Sef oficiu,
---------------------------
*) Se completeaza de catre solicitant si se inregistreaza la oficiul fortei
de munca.
*) Se completeaza de catre oficiul fortei de munca.
MODELUL Nr. 5
PRIMAR
MUNICIPIU, SECTOR, ORAS, COMUNA
.................................
Nr. ................. / .........
RAPORT STATISTIC
privind acordarea ajutorului social, a indemnizatiei de nastere si a ajutorului
de urgenta, conform Legii nr. 67/1995
luna .............. anul .............
1. Ajutorul social
1.1. Situatia cererilor aprobate pentru acordarea ajutorului social
--------------------------------------------------------------------------------
Numarul de cereri
--------------------------------------------------- Sumele
Nr. Categoria de Existente la Aprobate Suspendate Iesite din Existente
aprobate
crt. beneficiari inceputul (si repuse de la plata plata in la sfarsitul (
mii
lunii in plata) in luna luna lunii
lei)
raportate in luna raportata raportata raportate
raportata
--------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 = 2+3-4-5 7
--------------------------------------------------------------------------------
1. persoane singure
--------------------------------------------------------------------------------
2. familii cu 2 persoane
--------------------------------------------------------------------------------
3. familii cu 3 persoane
--------------------------------------------------------------------------------
4. familii cu 4 persoane
--------------------------------------------------------------------------------
5. familii cu 5 persoane
--------------------------------------------------------------------------------
6. familii cu peste 5
persoane
--------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
--------------------------------------------------------------------------------
1.2. Ajutoare sociale platite in luna raportata
-----------------------------------------------------------------------
intervalele de cuantumuri*) Numarul Sumele
de ajutoare platite (lei)
------------------------------------------------------------------------
5.300
------------------------------------------------------------------------
5.301 - 20.000
------------------------------------------------------------------------
20.000 - 40.000
------------------------------------------------------------------------
40.001 - 60.000
------------------------------------------------------------------------
60.001 - 80.000
------------------------------------------------------------------------
80.001 - 100.000
------------------------------------------------------------------------
100.001 - 120.000
------------------------------------------------------------------------
120.001 - 140.000
------------------------------------------------------------------------
peste 140.000
------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
------------------------------------------------------------------------
2. Indemnizatia de nastere
- numar de beneficiare: ........
- total cumulat, de la inceputul
anului: ........
- sume platite: ........
- total cumulat, de la inceputul
anului: ........
3. Ajutoare de urgenta
- numar de beneficiare: ........
- total cumulat, de la inceputul
anului: ........
- sume platite: ........
- total cumulat, de la inceputul
anului: ........
Primar, Intocmit,
------------------------
*) Se actualizeaza potrivit prevederilor din normele metodologice cuprinse
in anexa nr. III.
MODELUL Nr. 6
PRIMAR
MUNICIPIU, SECTOR, ORAS, COMUNA
..................................
Nr. ............ / ...............
CERERE
pentru acordarea indemnizatiei de nastere
Subsemnata ..................., nascuta la data de ......................,
(ziua, luna, anul)
domiciliata in localitatea ....................................................
str.................... nr. ......, bl. ...., sc. ..., ap. ...., telefon
....... ............, sectorul ..........., judetul .............., codul
postal ......, posesoare a buletinului de identitate seria ....... nr.
.......... eliberat de Sectia de politie .............. la data de
............, va rog sa-mi aprobati acordarea indemnizatiei de nastere.
In conformitate cu prevederile art. 19 din Legea nr. 67/1995, solicit
indemnizatia de nastere pentru cea de-a 2-a nastere care a avut loc la data de
............................... , iar copilul a fost inregistrat in registrul
(ziua, luna, anul)
starii civile ............................. sub numele de .....................
(comuna/oras/municipiu)
cu certificatul de nastere seria ..... nr. ................ .
Anexez alaturat copii de pe certificatul de nastere al copilului pentru
care solicit indemnizatia de nastere, precum si al unui copil nascut anterior.
Semnatura Data
......................... .....................
...............................................................................
DISPOZITIA PRIMARULUI
Nr. ........ / .......
*)
[ ] Se stabileste dreptul la indemnizatia de nastere in cuantum de
.....lei.
[ ] Se respinge cererea pentru acordarea indemnizatiei de nastere, din
urmatoarele motive:
................................................................................
...............................................................................
Primar,
---------------------------
*) Se marcheaza cu "X" dispozitia data.