HOTARARE Nr. 117 din 7 februarie 2002
privind aprobarea Programului de participare a Romaniei la manifestari
promotionale internationale in anul 2002 cu finantare de la bugetul de stat
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 132 din 20 februarie 2002
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 40
alin. (2) din Legea nr. 72/1996 privind finantele publice, cu modificarile
ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
(1) Se aproba Programul de participare a Romaniei la manifestari
promotionale internationale in anul 2002 cu finantare de la bugetul de stat,
prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare si care
include:
a) organizarea pavilioanelor nationale la targuri si expozitii
internationale;
b) actiuni de promovare a exportului romanesc, care se vor organiza in tari
cu potential de import, precum si actiuni privind promovarea exportului de
marfuri si servicii in cadrul unor programe speciale.
(2) Programul va fi realizat de Ministerul Afacerilor Externe, potrivit
atributiilor legale care ii revin.
Art. 2
Se aproba fondurile necesare in vederea acoperirii unor cheltuieli in lei si
in valuta, ocazionate de participarea Romaniei la manifestarile promotionale
internationale in anul 2002, dupa cum urmeaza:
a) echivalentul in lei al sumei de 1.698 mii dolari S.U.A., reprezentand
contributia statului pentru platile in valuta necesare, in vederea inchirierii
spatiilor, constructiei si/sau amenajarii acestora, transportului materialelor
aferente, cheltuielilor generale pe perioada de desfasurare a actiunilor
promotionale, de reprezentare si de protocol, transportului in grup in interiorul
tarii de destinatie al participantilor romani la misiuni economice;
b) suma de 9.298 milioane lei, reprezentand cheltuieli pentru pregatirea in
tara a manifestarilor promotionale, cum sunt: elaborarea proiectelor
pavilioanelor, contravaloarea materialelor si a transportului acestora pe
teritoriul Romaniei, constructia si amenajarea pavilioanelor, transportul
persoanelor pentru organizarea actiunilor, precum si alte cheltuieli pentru
realizarea unor materiale publicitare de prezentare, promovare si cu caracter
economic general.
Art. 3
(1) Cheltuielile de reprezentare si protocol se utilizeaza pentru oferirea
unor cocteiluri si tratatii in limita echivalentului in lei al sumei de 500
dolari S.U.A./actiune. In situatii justificate suma poate fi majorata, cu
aprobarea ministrului afacerilor externe.
(2) Cheltuielile se refera la achizitionarea de produse alimentare si
pentru cocteil, apa minerala, bauturi racoritoare si usor alcoolizate, produse
de patiserie si cofetarie si altele asemenea, precum si bauturi alcoolice,
numai in cazul organizarii de cocteiluri.
Art. 4
Sumele prevazute la art. 2 constituie contributie a statului la promovarea
exportului Romaniei si se asigura din bugetul Ministerului Afacerilor Externe
pe anul 2002.
Art. 5
Agentii economici si institutiile participante la manifestarile
promotionale internationale in anul 2002, indiferent de natura capitalului
social, vor suporta integral cheltuielile in lei si in valuta legate de
transportul mostrelor, exponatelor si materialelor de promovare proprii, pentru
actiunile de protocol la nivel de agent economic, precum si pentru deplasarea
in strainatate a delegatilor proprii: cazare, diurna, transport, cu exceptia
cheltuielilor legate de transportul in grup al participantilor romani la
misiunile economice in interiorul tarii de destinatie, care vor fi acoperite
conform dispozitiilor art. 2 lit. a).
Art. 6
Ministerul Afacerilor Externe poate efectua atat majorari sau diminuari ale
sumelor estimate a fi cheltuite pentru fiecare actiune, cat si modificarea sau
completarea programului cu alte manifestari de interes pentru promovarea
exporturilor romanesti, cu incadrarea in plafonul maxim de cheltuieli prevazut
la art. 2.
Art. 7
Ministerul Afacerilor Externe organizeaza, in mod direct sau prin agenti
economici specializati, pe baza de contracte, in conformitate cu legislatia in
vigoare, participarea Romaniei la manifestarile promotionale internationale in
anul 2002.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
p. Ministrul afacerilor externe,
Cristian Diaconescu,
secretar de stat
Ministrul educatiei si cercetarii,
Ecaterina Andronescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
PROGRAMUL
de participare a Romaniei cu pavilion national la manifestarile promotionale
internationale in anul 2002 cu finantare de la bugetul de stat
________________________________________________________________________________
Nr. Domenii Cheltuieli
crt. __________________ Orasul/Tara Perioada estimate
Denumirea targului
__________________
dolari
milioane
S.U.A. lei
________________________________________________________________________________
A.
I. Tehnologia
informatiei si
comunicatiilor
1. IFABO Viena/Austria Septembrie 38.000 165
2. Systems Munchen/Germania Octombrie 28.000 45
3. Infosystem Salonic/Grecia Octombrie 27.000 150
4. Soft-world Vancouver/Canada Noiembrie 33.000 189
II. Produse din lemn,
materiale de
constructii, mobila
1. Wohnen & Interieur Viena/Austria Martie 30.000
165
2. Salone del Mobile Milano/Italia Aprilie 55.000 150
3. Project Lebanon Beirut/Liban Mai 28.000 156
4. Tendence Frankfurt/Germania August 40.000 140
5. Mebel 2002 Moscova/Federatia Rusa Noiembrie 120.000 200
III. Produse
alimentare, bauturi
1. Prowein Dusseldorf/Germania Martie 25.000 50
2. Wine 2002 Beijing/China Aprilie 30.000 204
3. Vinexpo Americas New York/S.U.A. Octombrie 35.000 203
IV. Confectii,
incaltaminte
1. FAME New York New York/S.U.A. August 45.000 300
2. MICAM Milano/Italia Septembrie 28.000 155
V. Artizanat, produse
mestesugaresti
1. IHM Munchen/Germania Martie 34.000 130
VI. Produse
industriale
Aviatie
1. Farnborough Londra/Anglia Iulie 62.000 144
International 2002
Naval
2. Posidonia Pireu/Grecia Iunie 34.000 160
3. Rotterdam Maritime Rotterdam/Olanda Noiembrie 18.000 125
Fair
Produse speciale
4. IDEAS Karachi/Pakistan Septembrie 34.000 200
VII. Targuri tehnice
1. Hannover Messe Hanovra/Germania Aprilie 45.000 140
2. Belgrad Technical Belgrad/Iugoslavia Mai 24.000 157
Fair
3. Industria 2002 Budapesta/Ungaria Mai 44.000 189
4. Industrial Poznan/Polonia Iunie 18.000 125
Technologies and
Investment Fair
5. Equipment & Services Tel Aviv/Israel Iunie 35.000
120
for Industry
6. Industrial Fair Bogota/Columbia Octombrie 27.000 242
7. Swisstech 2002 Basel/Elvetia Noiembrie 25.000 170
8. MIDEST 2002 Paris/Franta Noiembrie 25.000 116
9. Teheran International Teheran/Iran Octombrie 25.000 216
Industrial Fair 2002
10. Targul International Izmir/Turcia August - 35.000 155
Izmir Septembrie
11. Targul International Zagreb/Croatia Septembrie 18.000 155
de Toamna 2002
12. Metalmecanica 2002 Buenos Aires/Argentina Octombrie 28.000 241
13. Moldagroteh Chisinau/ Octombrie 25.000 144
Republica Moldova
VIII. Targuri cu
caracter general
1. Targul International Cairo/Egipt Martie 32.000 170
Cairo
2. F.I.A. 2002 Alger/Algeria Iunie 28.000 198
3. Targul International Marsilia/Franta Septembrie 60.000 150
Marsilia
4. Targul International Damasc/Siria August - 22.000 236
Damasc Septembrie
5. SAITEX 2002 Johanesburg/Republica Octombrie 22.000 246
Sud Africana
6. Targul International New Delhi/India Noiembrie 21.000 217
New Delhi
IX. Expozitii
nationale
1. Moscova/Federatia Semestrul I 210.000 200
Rusa
2. Tokyo/Japonia Semestrul I 30.000 280
X. Expozitii
internationale
1. Educatie India New Delhi/India Martie 18.000 150
________________________________________________________________________________
TOTAL A: 41 targuri si 1.561.000 7.048
expozitii
________________________________________________________________________________
B. Actiuni de promovare a exportului, care se vor organiza in tari cu
potential de import, in afara targurilor internationale la care participa
Romania, precum si pentru sustinerea actiunilor privind promovarea exportului
de marfuri si servicii in cadrul unor programe speciale (conferinte economice,
intalniri ale oamenilor de afaceri, seminarii economice, miniexpozitii, zilele
Romaniei, burse de afaceri, standuri de informare economica etc.)
______________________________________________________
Cheltuieli estimate
_____________________________
dolari S.U.A. milioane lei
______________________________________________________
TOTAL ACTIUNI B: 137.000 2.250
______________________________________________________
TOTAL GENERAL (A + B): 1.698.000 9.298
______________________________________________________