E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1102 din  2 octombrie 2002

privind regimul de introducere pe piata si de exploatare a echipamentelor pentru agrement

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 758 din 17 octombrie 2002


SmartCity3


    In temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 6 lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Prezenta hotarare reglementeaza regimul de introducere pe piata si de exploatare a echipamentelor pentru agrement.
    Art. 2
    In sensul prezentei hotarari, termenii si expresiile de mai jos semnifica dupa cum urmeaza:
    a) echipament pentru agrement - orice utilaj, instalatie sau dispozitiv actionat prin forta sau greutatea omului, electric, pneumatic, hidraulic, mecanic, precum si prin orice alte surse de energie, pe un amplasament temporar sau definitiv, destinat agrementului, jocului sau destinderii persoanelor fizice;
    b) echipament pentru spatiile de joaca - acel echipament pentru agrement, conceput sau destinat pentru a fi utilizat in special de copii, la care intervine exclusiv greutatea sau forta fizica a fiintei umane, si destinat folosirii pe un spatiu colectiv de joaca, temporar sau permanent;
    c) spatiu de joaca - perimetrul delimitat si amenajat in scopul agrementului, in care este instalat cel putin un echipament pentru spatiile de joaca;
    d) echipament pentru parcurile de distractii - acel echipament pentru agrement care nu este un echipament pentru spatiile de joaca;
    e) parc de distractii - perimetrul delimitat si amenajat in scopul agrementului, in care este instalat cel putin un echipament pentru parcurile de distractii, temporar sau definitiv;
    f) distractie extrema - o activitate oferita de un organizator, prin intermediul unui echipament pentru agrement, unuia sau mai multor consumatori in scop de distractie sau de recreere si la care senzatia de pericol sau de provocare pe care o resimte consumatorul il incita in principal sa participe;
    g) exploatarea echipamentului pentru agrement - punerea la dispozitie consumatorilor a unui echipament pentru agrement;
    h) exploatantul echipamentului pentru agrement - persoana fizica sau juridica, detinatoare cu orice titlu a unui echipament pentru agrement, pe care il pune la dispozitie consumatorilor;
    i) exploatantul parcului de distractii sau spatiului de joaca - persoana fizica sau juridica ce are in administrare un parc de distractii sau un spatiu de joaca. In cazul in care exploatantul echipamentului nu poate fi identificat, exploatantul spatiului de distractii sau exploatantul spatiului de joaca preia raspunderea exploatantului echipamentului;
    j) organizator de distractii extreme - orice producator, distribuitor sau prestator de servicii care organizeaza o distractie extrema;
    k) coordonator de securitate - persoana angajata, calificata si autorizata, desemnata de organizator pentru a veghea la securitatea echipamentului, a consumatorilor, precum si a tertelor persoane in timpul distractiei extreme;
    l) produs pentru agrement - bun material destinat utilizarii individuale sau colective, in scopul agrementului;
    m) locator - orice persoana fizica sau juridica ce ofera spre inchiriere consumatorilor produse pentru agrement;
    n) echipament de protectie individuala - echipamentul sau accesoriile oferite o data cu produsul pentru agrement inchiriat, de catre locator sau exploatant, in scopul protejarii vietii, sanatatii si securitatii consumatorului fata de pericole ce pot aparea ca urmare a utilizarii normale si previzibile a produsului respectiv;
    o) personal tehnic de deservire - persoana angajata, calificata si autorizata, desemnata de exploatant in vederea intretinerii echipamentului pentru agrement, in scopul mentinerii acestuia in parametrii tehnici de functionare declarati sau specificati de producator;
    p) autorizatie de functionare a echipamentului pentru agrement - documentul emis de un organism desemnat, pe baza unei metodologii, prin care se certifica faptul ca echipamentul pentru agrement satisface cerintele esentiale de securitate;
    q) accident grav - un accident mortal sau un accident care produce o vatamare corporala grava a consumatorului;
    r) incident grav - un incident care ar putea da nastere unui accident grav.
    Art. 3
    (1) In vederea introducerii pe piata, orice echipament pentru agrement trebuie sa indeplineasca cerintele esentiale de securitate prevazute in anexa nr. 1.
    (2) Pentru a se certifica indeplinirea acestor cerinte esentiale de securitate, producatorul sau reprezentantul sau autorizat, persoana juridica cu sediul in Romania, va obtine un certificat de conformitate de tip, eliberat de organismul desemnat.
    (3) Producatorul sau reprezentantul sau autorizat, persoana juridica cu sediul in Romania, asigura si declara ca echipamentele pentru agrement sunt conforme cu tipul de echipament descris in certificatul de conformitate de tip si ca satisfac cerintele esentiale de securitate prevazute in anexa nr. 1. Producatorul sau reprezentantul sau autorizat in Romania intocmeste in scris o declaratie de conformitate.
    (4) Declaratia de conformitate trebuie pastrata timp de 10 ani de la realizarea ultimului echipament de acelasi tip si pusa la dispozitie autoritatilor competente, la solicitarea acestora.
    (5) Producatorul sau reprezentantul sau autorizat, persoana juridica cu sediul in Romania, furnizeaza, o data cu echipamentul pentru agrement, recomandari si instructiuni privind amplasarea, montarea, instalarea, exploatarea, intretinerea, evaluarea riscurilor si a categoriilor de utilizatori, sub forma unor documente insotitoare ale echipamentului, redactate in limba romana, fara a exclude prezentarea si in alte limbi.
    (6) Producatorul sau reprezentantul sau autorizat, persoana juridica cu sediul in Romania, inscriptioneaza pe echipament, lizibil si durabil, denumirea echipamentului, datele de identificare a producatorului, anul de fabricatie al echipamentului si caracteristicile tehnice ale acestuia.
    (7) In cazul in care producatorul sau reprezentantul sau autorizat nu are sediul in Romania, obligatiile prevazute la alin. (1) - (6) revin importatorului.
    Art. 4
    (1) Exploatantul parcului de distractii, indiferent daca parcul de distractii se afla pe un amplasament temporar sau definitiv, trebuie:
    a) sa obtina autorizatia de functionare a parcului de distractii;
    b) sa efectueze bransamentele necesare in vederea punerii in exploatare a echipamentelor pentru agrement in conformitate cu normativele tehnice in vigoare;
    c) sa incheie cu exploatantul echipamentului pentru agrement un document in forma scrisa din care sa rezulte cel putin acceptul sau pentru amplasarea echipamentului pentru agrement si perimetrul pentru amplasare, in cazul in care exploatantul echipamentului pentru agrement nu este si exploatantul parcului de distractii;
    d) sa informeze consumatorii, printr-un panou de avertizare, amplasat la intrarea in parc, despre:
    - denumirea parcului si numarul autorizatiei de functionare a parcului de distractii, emisa de autoritatile administratiei publice locale;
    - datele de identificare a exploatantului parcului, inclusiv adresa/sediul acestuia;
    - numerele de telefon, in caz de urgenta, ale salvarii, pompierilor, politiei si al protectiei consumatorilor;
    - amplasarea echipamentelor pentru agrement, scop in care va expune harta parcului de distractii;
    e) sa asigure o supraveghere autorizata si sa imprejmuiasca parcul de distractii;
    f) sa asigure dotarea parcului de distractii cu alimentare cu apa curenta, toalete, WC-uri publice, canalizare corespunzatoare si instalatii de iluminat pe timpul noptii;
    g) sa delimiteze aleile de acces la echipamentele pentru agrement din parcurile de distractii, astfel incat sa se evite intrarea consumatorilor in raza de actiune a echipamentelor aflate in miscare sau in alte zone care pot prezenta pericol pentru viata, sanatatea sau securitatea acestora;
    h) sa anunte imediat producerea oricarui accident sau incident grav autoritatilor competente;
    i) sa aiba in dotare o trusa de prim ajutor pentru cazuri de urgenta, iar locul unde este amplasata aceasta sa fie vizibil consumatorilor, prin afisare.
    (2) Prevederile alin. (1) lit. a), c), lit. d) liniutele 1 - 3, lit. g) si h) sunt aplicabile in mod corespunzator si exploatantilor spatiilor de joaca.
    Art. 5
    Inainte de fiecare punere in exploatare a echipamentului pentru agrement pe un nou amplasament exploatantul echipamentului trebuie sa indeplineasca urmatoarele cerinte:
    a) sa se asigure ca echipamentul pentru agrement ce urmeaza a fi exploatat indeplineste cerintele esentiale de securitate prevazute in anexa nr. 1;
    b) sa incheie un document in forma scrisa cu exploatantul parcului de distractii sau al spatiului de joaca, din care sa rezulte cel putin acceptul acestuia pentru amplasarea echipamentului pentru agrement si perimetrul pentru amplasare, in cazul in care exploatantul echipamentului pentru agrement nu este si exploatantul parcului de distractii;
    c) sa efectueze o analiza de risc in exploatare, luandu-se in considerare cel putin prevederile anexei nr. 2;
    d) sa se asigure ca pe fiecare echipament sunt inscriptionate lizibil, durabil si vizibil denumirea acestuia, datele de identificare a producatorului, anul de fabricatie si caracteristicile tehnice ale echipamentului;
    e) sa obtina autorizatia de functionare a echipamentului de la organismul desemnat.
    Art. 6
    Pe toata durata exploatarii exploatantul echipamentului pentru agrement trebuie:
    a) sa exploateze echipamentul pentru agrement conform instructiunilor de exploatare furnizate de producator;
    b) sa intocmeasca si sa respecte o procedura de inspectie si intretinere a echipamentului, care sa cuprinda cel putin:
    - gradul de calificare a personalului tehnic de deservire folosit;
    - verificari periodice;
    - masuri de intretinere;
    - controale periodice, efectuate de un organism autorizat de organismul desemnat;
    c) sa informeze consumatorii, printr-un panou de avertizare amplasat in imediata apropiere a echipamentelor, cu privire la:
    - denumirea echipamentului si datele de identificare a exploatantului;
    - modul corect de utilizare si comportamentul adecvat;
    - potentialele pericole, asa cum au fost ele identificate in cadrul analizei de risc in exploatare, inclusiv asupra varstei minime, limitei de greutate sau starii de sanatate a consumatorilor, dupa caz.
    Art. 7
    (1) Informarea consumatorilor se face in mod obligatoriu in limba romana, fara a fi exclusa si prezentarea in alte limbi, pe un panou de avertizare durabil, amplasat vizibil si inscriptionat cu caractere lizibile.
    (2) In cazul echipamentelor din statiunile si zonele turistice, informarea consumatorilor se va face in mod obligatoriu si in cel putin doua limbi de circulatie internationala.
    (3) Este interzisa atentionarea: "Utilizare si pericol pe riscul dumneavoastra" sau orice atentionare similara.
    Art. 8
    (1) Pentru organizarea unei distractii extreme organizatorul acesteia desemneaza, pe toata durata de desfasurare, un coordonator de securitate. Daca organizatorul nu desemneaza un coordonator de securitate, actioneaza el insusi in calitate de coordonator de securitate, fiind necesara autorizarea sa. Coordonatorul de securitate trebuie sa fie prezent pe toata durata distractiei extreme.
    (2) Organizatorul ia masurile necesare in scopul evitarii pericolului pentru securitatea utilizatorilor sau a tertilor in timpul distractiei extreme, in conditii normale sau in alte conditii previzibile de catre acesta. Aceste masuri se refera in special la:
    a) montaj, verificari periodice, masuri de intretinere a echipamentelor prezente;
    b) verificari periodice si masuri de intretinere a produselor pentru agrement utilizate;
    c) desemnarea numai a coordonatorilor de securitate autorizati;
    d) instruirea coordonatorului de securitate si la instructiunile necesare desfasurarii atributiilor;
    e) avertismente si inscriptionari.
    (3) Organizatorul trebuie sa dispuna de urmatoarele date pentru distractia extrema:
    a) lista de produse pentru agrement necesare distractiei extreme ce pot avea un impact asupra securitatii, o descriere, o identificare a acestor produse si o definire a caracteristicilor lor;
    b) schema distractiei extreme.
    (4) Prevederile art. 5 si 6, aplicabile exploatantului echipamentului pentru agrement, se aplica in mod corespunzator si organizatorului distractiei extreme.
    (5) Produsele prevazute la alin. (3) lit. a), utilizate in cadrul distractiei extreme, trebuie certificate in acest scop de catre organismul desemnat.
    Art. 9
    (1) La momentul inchirierii de catre consumator a unui produs pentru agrement locatorul trebuie sa ofere consumatorului informatii in limba romana, fara a exclude prezentarea lor si in alte limbi, cu privire la:
    a) modul de folosinta a produsului inchiriat;
    b) masurile de securitate ce trebuie luate cu ocazia utilizarii produsului inchiriat.
    (2) Daca produsul pentru agrement inchiriat nu este destinat sa fie utilizat in localurile, cladirile sau pe terenurile locatorului, informatiile prevazute la alin. (1) sunt furnizate de catre locator consumatorului printr-o comunicare verbala si prin inmanarea unui document continand aceste informatii, o data cu produsul inchiriat.
    (3) Daca produsul pentru agrement inchiriat este destinat sa fie utilizat in localurile, cladirile sau pe terenurile locatorului, informatiile prevazute la alin. (1) sunt furnizate de catre locator consumatorului printr-o comunicare verbala si cel putin sub una dintre urmatoarele forme:
    a) inmanarea unui document catre consumator;
    b) un anunt de maniera lizibila, pe un suport durabil si aplicat intr-un loc vizibil pentru consumator.
    (4) Locatorul este obligat sa puna la dispozitie consumatorului, cu titlu gratuit, echipamentele de protectie individuala adecvate, care sunt recomandate sau impuse in modul de utilizare a produsului pentru agrement inchiriat. Este interzis locatorilor sa puna la dispozitie consumatorilor produse pentru agrement in lipsa echipamentelor de protectie individuala impuse de producator.
    Art. 10
    Consumatorii trebuie sa respecte modul corect de utilizare si sa se informeze asupra potentialelor riscuri, asa cum au fost furnizate de exploatantul echipamentului, precum si sa utilizeze echipamentele de protectie individuala care le sunt puse la dispozitie de catre locator.
    Art. 11
    (1) Organismul desemnat in sensul prezentei hotarari este Inspectia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat, denumita in continuarea ISCIR.
    (2) Metodologia pentru emiterea autorizatiei de functionare a parcului de distractii si a spatiului de joaca se stabileste prin ordin comun al ministrului administratiei publice, ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei, ministrului sanatatii si familiei si al ministrului turismului, pana la data de 31 decembrie 2002.
    (3) Metodologia pentru emiterea certificatului de conformitate de tip se elaboreaza de catre ISCIR CERT si se aproba prin ordin al ministrului industriei si resurselor, pana la data de 31 martie 2003.
    (4) Metodologia pentru emiterea autorizatiei de functionare a echipamentului pentru agrement se elaboreaza de catre ISCIR INSPECT si se aproba prin ordin al ministrului industriei si resurselor, pana la data de 31 martie 2003.
    (5) Metodologia pentru efectuarea analizei de risc in exploatare se elaboreaza de catre ISCIR INSPECT si se aproba prin ordin comun al ministrului industriei si resurselor si al ministrului sanatatii si familiei, pana la data de 31 martie 2003.
    (6) Metodologia pentru certificarea produselor utilizate in cadrul distractiei extreme se elaboreaza de catre ISCIR CERT si se aproba prin ordin al ministrului industriei si resurselor, pana la data de 31 martie 2003.
    (7) Normativul referitor la autorizarea, gradul de calificare a personalului tehnic de deservire si a coordonatorului de securitate pentru distractia extrema se elaboreaza de catre ISCIR INSPECT si se aproba prin ordin comun al ministrului industriei si resurselor si al ministrului sanatatii si familiei, pana la data de 31 martie 2003.
    Art. 12
    (1) Pentru serviciile prestate, precum si pentru eliberarea autorizatiilor de functionare a echipamentelor pentru agrement organismul desemnat va putea percepe tarife.
    (2) Lista cuprinzand tarifele se aproba prin ordin al ministrului industriei si resurselor si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, pana la data de 31 martie 2003.
    Art. 13
    (1) Producatorul, reprezentantul sau autorizat, persoana juridica cu sediul in Romania, sau, in cazul in care acestia nu au sediul in Romania, importatorul este obligat sa se conformeze dispozitiilor prezentei hotarari in termen de 90 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a metodologiei prevazute la art. 11 alin. (3).
    (2) Exploatantii parcurilor de distractii si exploatantii spatiilor de joaca sunt obligati sa se conformeze dispozitiilor art. 4 alin. (1) lit. a) in termen de 90 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a metodologiei prevazute la art. 11 alin. (2).
    (3) In cazul echipamentelor pentru agrement aflate in exploatare la data publicarii prezentei hotarari in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I:
    a) exploatantii echipamentelor pentru agrement sunt obligati sa se conformeze dispozitiilor art. 5 lit. c) si e) si ale art. 6 lit. c) liniuta a 3-a, in termen de 90 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a metodologiilor prevazute la art. 11 alin. (4) si (5);
    b) respectarea de catre exploatantii echipamentelor pentru agrement a prevederilor art. 5 lit. d) si ale art. 6 lit. a) se va face, in cazul imposibilitatii obtinerii documentatiilor tehnice respective de la producator, reprezentantul sau autorizat, persoana juridica cu sediul in Romania, sau, in cazul in care acestia nu au sediul in Romania, de la importator, prin obtinerea de documente tehnice similare, avizate de organismul desemnat, intocmite in prealabil de agenti economici autorizati de acelasi organism.
    (4) Organizatorii de distractii extreme sunt obligati sa se conformeze dispozitiilor art. 8 alin. (5), in termen de 90 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a metodologiei prevazute la art. 11 alin. (6).
    (5) Exploatantul echipamentului pentru agrement si organizatorul distractiei extreme sunt obligati sa se conformeze dispozitiilor art. 6 lit. b) prima liniuta, respectiv ale art. 8 alin. (1) si alin. (2) lit. c), in termen de 90 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a normativului prevazut la art. 11 alin. (7).
    Art. 14
    (1) Autoritatile competente prevazute la art. 3 alin. (4) si la art. 4 alin. (1) lit. h) sunt Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor si ISCIR.
    (2) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute de prezenta hotarare se fac de catre reprezentantii imputerniciti ai autoritatilor competente mentionate la alin. (1).
    Art. 15
    (1) Nerespectarea prevederilor prezentei hotarari constituie contraventie si se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    a) incalcarea prevederilor art. 3 alin. (1) si (2), ale art. 5 lit. a), c) si e), ale art. 6 lit. a) si b) si ale art. 8 alin. (2) si (5) se sanctioneaza cu amenda de la 100.000.000 lei la 500.000.000 lei si oprirea temporara a prestarilor de servicii pana la remedierea deficientelor;
    b) incalcarea prevederilor art. 3 alin. (5) si (6), ale art. 4, art. 5 lit. b) si d), art. 6 lit. c), art. 8 alin. (3) si ale art. 9 se sanctioneaza cu amenda de la 10.000.000 lei la 100.000.000 lei si oprirea temporara a prestarilor de servicii pana la remedierea deficientelor;
    c) incalcarea prevederilor art. 7 se sanctioneaza cu amenda de la 2.000.000 lei la 20.000.000 lei si oprirea temporara a prestarilor de servicii pana la remedierea deficientelor.
    (2) Sanctiunile prevazute la alin. (1) sunt aplicabile si persoanelor juridice.
    (3) Contraventiilor prevazute la alin. (1) le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002.
    Art. 16
    Prezenta hotarare intra in vigoare la 10 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 17
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul pentru coordonarea
                         Secretariatului General al Guvernului,
                         Petru Serban Mihailescu

                         Ministrul industriei si resurselor,
                         Dan Ioan Popescu

                         Ministrul lucrarilor publice,
                         transporturilor si locuintei,
                         Miron Tudor Mitrea

                         Ministrul turismului,
                         Matei-Agathon Dan

                         p. Ministrul administratiei publice,
                         Ionel Flesariu,
                         secretar de stat

                         Presedintele Autoritatii Nationale
                         pentru Protectia Consumatorilor,
                         Rovana Plumb,
                         secretar de stat

    ANEXA 1

                      CERINTE ESENTIALE DE SECURITATE

    1. Echipamentul pentru agrement trebuie sa fie fabricat astfel incat sa poata functiona si sa fie reglat si intretinut fara a se expune la pericole din punct de vedere al securitatii, atunci cand aceste actiuni sunt realizate in circumstantele stabilite de producator.
    2. Masurile de precautie luate trebuie sa vegheze la excluderea oricarui pericol in conditii normale sau previzibile de utilizare, pe durata de viata scontata a echipamentului.
    3. Gradul de pericol legat de utilizarea echipamentului pentru agrement trebuie sa fie in raport cu aptitudinea utilizatorilor. In scopul punerii acestui principiu in practica se stabileste, acolo unde este necesar, o varsta minima, limita de greutate sau stare de sanatate pentru consumatori.
    4. Pentru alegerea celor mai bune solutii producatorul trebuie sa aplice urmatoarele principii, in ordinea indicata:
    a) excluderea sau limitarea la maximum a pericolelor prin integrarea in mod optim a cerintelor de securitate in cadrul proiectarii si fabricarii echipamentului;
    b) luarea masurilor necesare de precautie de securitate pentru pericolele ce nu pot fi excluse;
    c) informarea despre pericolele ramase ca urmare a eficacitatii incomplete a masurilor de protectie luate, indicarea, in cazul in care este necesar, a pregatirii speciale si semnalarea faptului ca trebuie sa fie utilizate anumite echipamente de protectie individuala.
    5. In cadrul proiectarii si fabricatiei unui echipament pentru agrement, precum si al elaborarii modului de utilizare, producatorul nu trebuie sa ia in considerare numai o utilizare normala a echipamentului, dar si o utilizare previzibila in mod irational.
    6. Echipamentul pentru agrement trebuie sa fie conceput astfel incat sa evite o utilizare anormala, daca aceasta comporta pericole.
    7. In cadrul proiectarii si fabricatiei unui echipament pentru agrement, precum si al elaborarii modului de utilizare, producatorul trebuie sa tina seama inclusiv de comportamentul specific al minorilor.
    8. In cadrul proiectarii si fabricatiei unui echipament pentru agrement, precum si al elaborarii modului de utilizare, producatorul trebuie sa tina seama de obstacolele pe care cel ce va utiliza echipamentul le va intampina prin utilizarea, necesara sau previzibila, a echipamentului de protectie individuala.
    9. Echipamentul pentru agrement trebuie sa fie livrat impreuna cu toate echipamentele si accesoriile speciale care sunt esentiale pentru a preveni pericolele in cadrul montajului, demontarii, transportului, reglarii, intretinerii si utilizarii.
    10. In cadrul proiectarii si fabricatiei unui echipament pentru agrement, precum si al elaborarii modului de utilizare, producatorul trebuie sa ia in considerare urmatoarele aspecte ale pericolelor:
    a) pericole care rezulta din portanta insuficienta a echipamentului, tinandu-se seama de rezistenta, de rigiditatea si de capacitatea de deformare a materialelor utilizate;
    b) pericole care rezulta din pierderea de echilibru a echipamentului, tinandu-se seama de sustinerea echipamentului si solurilor posibile, precum si a incarcarilor eventuale ale echipamentului;
    c) pericole care rezulta din utilizarea echipamentului, printre care lovirea, taierea, strivirea, asfixierea, inecul, electrocutarea, socul si supraincarcarea corpului;
    d) pericole care rezulta din accesibilitatea echipamentului, inclusiv accesibilitatea in caz de pana si stare de urgenta si posibilitatea de evacuare;
    e) pericole care rezulta din eventualele interactiuni ale echipamentului si utilizatorilor cu mediul inconjurator si cu publicul;
    f) pericole care rezulta din mediul ambiant in spatiile inchise, inclusiv lipsa de ventilatie si de luminozitate;
    g) pericole care rezulta din posibilitatile defectuoase de intretinere;
    h) pericole care rezulta dintr-un incendiu;
    i) pericole care rezulta din radiatii fatale.
    11. Componentele si partile detasabile ale echipamentelor pentru spatiile de joaca, destinate special copiilor mai mici de 36 de luni, trebuie sa aiba dimensiuni suficiente pentru a nu putea fi inghitite si/sau inhalate.
    12. Echipamentele pentru spatiile de joaca, destinate sa tina sau sa sustina copilul pe apa, trebuie sa fie concepute si fabricate astfel incat sa reduca cat mai mult posibil pericolul, tinandu-se seama de uzura preconizata a echipamentelor pentru spatiile de joaca, pericolul de pierdere a flotabilitatii echipamentului pentru spatiile de joaca si de pierdere a sprijinului dat copilului.
    13. Echipamentele pentru agrement trebuie sa fie realizate din materiale rezistente care indeplinesc urmatoarele caracteristici:
    a) fie nu ard sub actiunea directa a unei flacari, scantei sau oricarui alt focar potential de incendiu;
    b) fie sunt greu inflamabile;
    c) fie, daca se aprind, ard lent si prezinta o viteza redusa de propagare a flacarii;
    d) fie sunt tratate, oricare ar fi compozitia chimica a echipamentului pentru spatiile de joaca, astfel incat sa intarzie procesul de ardere.

    ANEXA 2

                           EVALUAREA RISCURILOR

    1. Analiza riscurilor in exploatare comporta succesiv:
    a) identificarea potentialelor pericole ce pot aparea la echipamentul pentru agrement in timpul exploatarii;
    b) determinarea si descrierea precisa a riscurilor corespunzatoare pentru securitatea utilizatorilor si tertilor in timpul exploatarii echipamentului pentru agrement;
    c) evaluarea acestor riscuri.
    2. Aspecte ale pericolelor ce trebuie luate in considerare in cadrul evaluarii riscului in exploatare, dupa caz:
    a1) pericole care rezulta din dispunerea echipamentelor pentru agrement instalate;
    a2) pericole care rezulta din dispunerea echipamentelor pentru agrement instalate si din alte instalatii prezente;
    a3) pericole care rezulta dintr-o administrare si o intretinere defectuoasa;
    a4) pericole care rezulta din modificari substantiale la echipamentele pentru agrement instalate;
    a5) pericole care rezulta din materialul abandonat;
    a6) pericole care rezulta din amplasarea echipamentului pentru agrement in raport cu caile de acces;
    a7) pericole care rezulta din ingradiri/imprejmuiri;
    a8) pericole care rezulta din diferentele de inaltime;
    a9) pericole care rezulta din vegetatie;
    a10) pericole care rezulta din mobilierul urban;
    a11) pericole care rezulta dintr-o iluminare naturala sau artificiala insuficienta a mediului inconjurator;
    a12) pericole care rezulta din mediul inconjurator natural;
    a13) pericole care rezulta din lipsa de informare a adultilor care supravegheaza minorii, in ceea ce priveste riscurile;
    a14) pericole care rezulta din accesibilitatea echipamentului pentru agrement si din situarea sa, tinandu-se seama de necesitatile de acces la acesta in caz de pana, stare de urgenta si de evacuare;
    a15) pericole care rezulta din imposibilitatea de a obtine echipamente de protectie individuala;
    a16) pericole care rezulta din aptitudinile limitate ale utilizatorilor;
    a17) pericole care rezulta din vandalism;
    a18) pericole care rezulta din contaminare biologica;
    a19) pericole care rezulta din portanta insuficienta a echipamentului, tinandu-se seama de rezistenta, rigiditatea si capacitatea de deformare a materialelor utilizate;
    a20) pericole care rezulta din pierderea echilibrului echipamentului, tinandu-se seama de sustinerea echipamentului, solului si de fixarea echipamentului pe acesta, precum si de incarcarile eventuale ale echipamentului;
    a21) pericole care rezulta din utilizarea echipamentului, printre care taierea, strivirea, asfixierea, inecul, electrocutarea, socul si supraincarcarea corpului;
    a22) pericole care rezulta din lovirea utilizatorilor, tinandu-se seama de proprietatile de atenuare la impactul cu solul si de natura suprafetei;
    a23) pericole care rezulta din interactiunile eventuale ale echipamentului si utilizatorilor cu mediul inconjurator si cu publicul;
    a24) pericole care rezulta din mediul ambiant in spatiile inchise, inclusiv lipsa de ventilatie si de luminozitate;
    a25) pericole care rezulta dintr-un incendiu;
    a26) pericole care rezulta din radiatii nefaste;
    a27) pericole care rezulta din montaj necorespunzator;
    a28) pericole care rezulta din posibilitatea insuficienta de supraveghere;
    a29) pericole care rezulta dintr-o proasta intretinere si dintr-o administrare defectuoasa;
    a30) pericole care rezulta din modificari considerabile la echipament;
    a31) pericole care rezulta dintr o lipsa de informare a consumatorilor in ceea ce priveste riscurile;
    a32) pericole care rezulta din lipsa de cunostinte, de pregatire si de experienta a personalului tehnic de deservire, inclusiv in acordarea primului ajutor in caz de accident.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1102/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1102 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu