Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 364/619 din 19 iunie 2003

privind aprobarea Metodologiei pentru efectuarea analizei de risc in exploatare, MT1-2002

ACT EMIS DE: MINISTERUL INDUSTRIEI SI RESURSELOR - Nr. 364 din 19 iunie 2003


SmartCity3

              MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI - Nr. 619 din 20 iunie 2003
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 455 din 26 iunie 2003

    In aplicarea art. 11 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 1.102/2002 privind regimul de introducere pe piata si de exploatare a echipamentelor pentru agrement,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 19/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Industriei si Resurselor, cu modificarile ulterioare, si al Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile si completarile ulterioare, si
    avand in vedere referatele de aprobare prezentate,

    ministrul industriei si resurselor si ministrul sanatatii si familiei emit urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Metodologia pentru efectuarea analizei de risc in exploatare, MT1-2002, editia 1, cuprinsa in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                     Ministrul industriei si resurselor,
                              Dan Ioan Popescu

                       Ministrul sanatatii si familiei,
                               Daniela Bartos

    ANEXA 1

    INSPECTIA DE STAT PENTRU CONTROLUL CAZANELOR,
    RECIPIENTELOR SUB PRESIUNE SI INSTALATIILOR DE RIDICAT
                    - ISCIR -

                               METODOLOGIE
    pentru efectuarea analizei de risc in exploatare, MT1-2002

                                Editia 1

    Colectia Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat - ISCIR

                           - Editie oficiala -

    1. Analiza de risc in exploatare
    1.1. Analiza riscurilor in exploatare comporta succesiv urmatoarele:
    a) identificarea potentialelor pericole ce pot aparea la echipamentul/instalatia montat/montata si utilizat/utilizata in parcurile de distractii si spatiile de joaca in timpul exploatarii sale;
    b) determinarea si descrierea precisa a riscurilor corespunzatoare pentru securitatea consumatorilor in timpul exploatarii echipamentului/instalatiei montat/montate si utilizat/utilizate in parcurile de distractii si spatiile de joaca;
    c) evaluarea acestor riscuri.

    2. Definitii
    Termenii pericol si risc trebuie sa fie definiti foarte precis.
    Pericol: - prezenta unui factor fizic, mecanic sau functional care la un moment dat si in anumite conditii poate afecta sanatatea persoanelor;
    - o sursa potentiala de leziune fizica sau de prejudiciere a sanatatii persoanelor;
    - o proprietate intrinseca daunatoare sanatatii persoanelor.
    Risc: - probabilitatea aparitiei unui efect nedorit la nivelul organismului uman, generat de existenta unui pericol;
    - o combinatie a celei mai importante daune posibile si a probabilitatii de aparitie a acestei daune.
    Un risc decurge dintr-un pericol.
    Un pericol este la originea unuia sau mai multor riscuri.
    Aceasta definitie ne permite sa constatam ca inainte de a putea estima riscurile inerente trebuie sa se identifice pericolele asociate unui/unei echipament/instalatii.

    3. Aspecte ale pericolelor ce trebuie luate in considerare in cadrul evaluarii riscului in exploatare (dupa caz):
    3.1. pericole care rezulta din caracteristicile terenului pe care sunt amplasate echipamentele/instalatiile din parcurile de distractii si spatiile de joaca;
    3.2. pericole care rezulta din dispunerea echipamentelor/instalatiilor in parcurile de distractii si spatiile de joaca in vecinatatea instalatiilor existente;
    3.3. pericole care rezulta din modificari substantiale la echipamentele/instalatiile din parcurile de distractii si spatiile de joaca;
    3.4. pericole care rezulta din materialul abandonat;
    3.5. pericole care rezulta din situarea parcurilor de distractii si a spatiilor de joaca in raport cu caile de acces;
    3.6. pericole care rezulta din imprejmuiri;
    3.7. pericole care rezulta din diferentele de inaltime;
    3.8. pericole care rezulta din mobilierul urban;
    3.9. pericole care rezulta dintr-o iluminare naturala sau artificiala insuficienta a mediului inconjurator;
    3.10. pericole care rezulta din mediul inconjurator natural;
    3.11. pericole care rezulta din lipsa de informare a adultilor care supravegheaza, in ceea ce priveste riscurile;
    3.12. pericole care rezulta din accesibilitatea spatiului de joaca insusi si din situarea sa, tinandu-se seama de necesitatile de acces la acesta in caz de defectiuni, stare de urgenta si de evacuare;
    3.13. pericole care rezulta din imposibilitatea de a obtine echipamente de protectie individuala;
    3.14. pericole care rezulta din aptitudinile limitate ale consumatorilor;
    3.15. pericole care rezulta din vandalism;
    3.16. pericole care rezulta din contaminare biologica;
    3.17. pericole care rezulta din portanta insuficienta a echipamentului, tinandu-se cont de rezistenta, rigiditatea si capacitatea de deformare a materialelor utilizate;
    3.18. pericole care rezulta din pierderea echilibrului echipamentului/instalatiei, tinandu-se seama de sustinerea echipamentului/instalatiei, de caracteristicile solului si de fixarea echipamentului/instalatiei pe acesta, precum si de incercarile eventuale ale echipamentului/instalatiei;
    3.19. pericole care rezulta din utilizarea echipamentului/instalatiei, printre care taierea, precipitarea, strangularea, strivirea, asfixierea, inecul, socul si supraincarcarea corpului uman;
    3.20. pericole care rezulta din lovirea consumatorilor, tinandu-se cont de proprietatile de atenuare la impactul cu solul si de natura suprafetei acestuia;
    3.21. pericole care rezulta din interactiunile eventuale ale echipamentului/instalatiei si ale consumatorilor cu mediul inconjurator si cu publicul;
    3.22. pericole care rezulta din mediul ambiant din spatiile inchise, inclusiv lipsa de ventilatie si de luminozitate;
    3.23. pericole care rezulta dintr-un incendiu sau dintr-o electrocutare;
    3.24. pericole care rezulta din radiatii nefaste;
    3.25. pericole care rezulta din montajul necorespunzator al echipamentului/instalatiei;
    3.26. pericole care rezulta din posibilitatea insuficienta de supraveghere;
    3.27. pericole care rezulta dintr-o intretinere necorespunzatoare si dintr-o administrare defectuoasa;
    3.28. pericole care rezulta dintr-o lipsa de informare a consumatorilor in ceea ce priveste riscurile;
    3.29. pericole care rezulta din lipsa de cunostinte, de pregatire si de experienta a personalului de deservire si de supraveghere.

    4. Etapele analizei de risc
    4.1. Prima etapa: Determinarea limitelor
    Trebuie sa se determine mai intai limitele produsului sau serviciului. Aceste limite incep cu limitele in spatiu. Persoanele responsabile cu aprecierea riscului trebuie, in special, sa fie constiente de aceste limite. Se pot pune urmatoarele intrebari:
    - Ce se intelege prin utilizare preconizata (asteptata)?
    Trebuie sa ne gandim la cel care va utiliza echipamentul/instalatia si in ce imprejurari. Trebuie sa se tina seama de comportamentul normal al consumatorului. Persoanele responsabile cu aprecierea riscului se vor interesa, in special, de grupa de varsta pentru care este prevazut/prevazuta echipamentul/instalatia.
    - Ce se intelege prin utilizare previzibila?
    Aceasta inseamna o utilizare a echipamentului/instalatiei de catre copii (mai mari sau mai mici), diferita de utilizarea preconizata. De asemenea, este vorba despre utilizarea simultana a echipamentului/instalatiei de catre mai multi consumatori.
    - In ce mediu inconjurator va fi utilizat/utilizata echipamentul/instalatia?
    - Echipamentul/instalatia este utilizat/utilizata in interior sau in exterior?
    - Echipamentul/instalatia este influentat/influentata de conditiile climaterice?
    - Echipamentul/instalatia interactioneaza cu alte echipamente/instalatii?
    - Echipamentul/instalatia functioneaza sub supraveghere sau nu?
    4.1.1. La determinarea limitelor trebuie sa se tina seama si de urmatoarele aspecte:
    a) determinarea limitelor prin folosirea echipamentului si/sau instalatiei;
    b) accesul unor grupe de persoane cu risc crescut (varsta neadecvata, persoane cu handicap, kinetoze - rau de inaltime, rau de miscare etc.);
    c) afisarea acestor contraindicatii de utilizare.
    4.2. A doua etapa: Identificarea pericolelor
    Identificarea pericolelor este o etapa cruciala in procesul de apreciere a riscului. Un pericol neobservat va reprezenta intotdeauna un risc necunoscut. Intr-adevar, daca un pericol nu a fost detectat, este imposibil sa se ia masuri de securitate. De aici rezulta importanta de a cerceta in mod aprofundat si sistematic pericolele pe care le comporta echipamentul/instalatia.
    Pericolele sunt inerente la echipamentele/instalatiile din parcurile de distractii si spatiile de joaca. Pericolele pot rezulta din:
    - caracteristicile locului de amplasare;
    - conditiile de utilizare;
    - starea tehnica a echipamentului (slabirea echipamentului);
    - conditiile atmosferice extreme prevazute sau nu (de exemplu: excesiv de cald, excesiv de rece, precipitatii, curenti de aer etc.);
    - comportamentul uman (utilizare prevazuta + utilizare previzibila);
    - starea de deteriorare si uzura echipamentului/instalatiei dupa o perioada de utilizare;
    - lipsa personalului de supraveghere.
    4.3. Etapa a treia: Estimarea riscului

                                    _____
                                  /       \
                                 ( Plecare )
                                  \ _____ /
                                      |
                   ------------------>|
                  |       ____________v______________
                  |      |  Determinarea limitelor   |
                  |      |___________________________|
                  |                   |
                  |       ____________v______________
                  |      | Identificarea pericolelor |
                  |      |___________________________|
                  |                   |
                  |       ____________v______________
                  |      |    Estimarea riscului     |
                  |      |___________________________|
                  |                   |
                  |       ____________v______________
                  |      |      Analiza de risc      |
                  |      |___________________________|
                  |                   |
                  |                   v
                  |                  / \
                  |                 /   \            _____
                  |                /     \   DA    /       \
                  |               /Produs \------>( Sfarsit )
                  |               \ sigur /        \ _____ /
                  |                \     /
                  |                 \   /
                  |                  \ /
                  |                   |    NU
                  |       ____________v______________
                  |      |    Reducerea riscului     |
                  |      |___________________________|
                  |                   |
                  |___________________|

    4.3.1. La secventa "Identificarea pericolelor" se va insista si pe "Identificarea persoanelor cu risc crescut".
    4.3.2. La secventa "Estimarea riscului" se va insista si pe "Estimarea riscului in functie de numarul si marimea pericolelor".

    5. Autorizari
    5.1. Analiza de risc va fi efectuata numai de agenti economici autorizati de ISCIR-INSPECT in acest scop si de specialisti desemnati de autoritatile locale din directiile de sanatate publica.
    5.2. In vederea autorizarii pentru efectuarea analizei de risc, agentii economici au urmatoarele obligatii si responsabilitati:
    a) sa posede prescriptiile tehnice, Colectia ISCIR, specifice domeniului pentru care elaboreaza studiul analizei de risc;
    b) sa propuna prin decizie, conform modelului din anexa A, in vederea autorizarii de catre ISCIR-INSPECT, personal de specialitate care sa avizeze lucrarile efectuate. Orice schimbare a personalului de specialitate autorizat va fi comunicata la ISCIR-INSPECT si va deveni definitiva dupa confirmarea de catre aceasta;
    c) sa elaboreze programul (procedura) de studii specific (specifica) analizei de risc, care trebuie sa fie prezentat spre avizare la ISCIR-INSPECT;
    d) sa elaboreze analiza de risc si sa stabileasca masurile preventive in urma acesteia, iar rezultatele sa fie comunicate detinatorului/utilizatorului de echipamente/instalatii.
    5.3. Personalul tehnic autorizat de ISCIR-INSPECT pentru avizarea studiilor are urmatoarele obligatii si responsabilitati:
    a) sa avizeze studiile privind analiza de risc, in conformitate cu domeniul pentru care a primit autorizatia din partea ISCIR-INSPECT;
    b) sa avizeze studiile privind analiza de risc numai daca acestea au fost elaborate conform prezentei metodologii;
    c) la avizarea studiilor privind analiza de risc sa utilizeze numai buletine de examinare si incercare emise de laboratoare autorizate de ISCIR-INSPECT.
    5.4. Personalul de specialitate care urmeaza sa fie autorizat de ISCIR-INSPECT pentru avizarea studiilor privind analiza de risc trebuie sa fie absolvent al unui institut de invatamant tehnic superior si sa aiba o vechime in specialitate de cel putin 10 ani.
    5.5. In vederea autorizarii agentii economici care vor efectua analize de risc vor inainta la ISCIR-INSPECT o documentatie intocmita in conformitate cu prevederile anexei B.

    ANEXA A
    la metodologie

    Model pentru Decizia de numire a personalului tehnic pentru avizarea studiilor privind analiza de risc, propus de agentul economic sa fie autorizat de ISCIR-INSPECT

    Antetul agentului economic

                                  DECIZIE
                            Nr. .... din ..........

    Unitatea ......................., reprezentata prin ....................... manager (director),
    avand in vedere legislatia cu privire la functionarea in conditii de securitate a echipamentelor/instalatiilor montate si utilizate in parcurile de distractii si spatiile de joaca si in vederea aplicarii masurilor prevazute de prescriptiile tehnice,

                                    DECIDE:

    1. Domnul/Doamna ...................., de specialitate ...................., avand functia de ..........................., incepand cu data de ............. se numeste responsabil cu avizarea studiilor privind analiza de risc, din cadrul ..............................., urmand sa fie autorizat de ISCIR-INSPECT.
    2. Responsabilul cu avizarea studiilor privind analiza de risc este obligat sa cunoasca si sa respecte intocmai prevederile legislatiei in vigoare si ale prescriptiilor tehnice, sarcinile lui fiind cele care rezulta din prescriptiile tehnice, Colectia ISCIR.
    3. Activitatea responsabilului cu avizarea studiilor privind analiza de risc va fi coordonata si indrumata din partea conducerii de ........................, care raspunde impreuna cu acesta de luarea masurilor pentru aplicarea legislatiei in vigoare si a prescriptiilor tehnice.
    4. Incalcarea obligatiilor prevazute de prescriptiile tehnice, Colectia ISCIR, atrage, dupa caz, raspunderea disciplinara, materiala, civila sau penala a celor vinovati.
    5. Prezenta decizie anuleaza decizia anterioara nr. ....... din ........... si devine definitiva dupa autorizarea responsabilului de catre ISCIR-INSPECT.

                    Manager,                      Oficiul juridic
              ......................             ..................
                (Numele, prenumele,              (Numele, prenumele
              semnatura si stampila)               si semnatura)

    ANEXA B
    la metodologie

                                 CONTINUTUL
documentatiei pentru obtinerea autorizatiei de a efectua analiza de risc pentru echipamentele/instalatiile montate si utilizate in parcurile de distractii

    Documentatia se intocmeste de catre agentul economic solicitant, se inainteaza la ISCIR-INSPECT si va contine un memoriu in care se vor preciza urmatoarele:
    a) domeniul pentru care se solicita autorizarea;
    b) dotarea cu mijloace de examinare si investigare prin laboratoare proprii sau angajate cu contract, autorizate de ISCIR-INSPECT;
    c) numele si prenumele, pregatirea teoretica, vechimea in specialitate si cea in domeniu pentru personalul propus sa avizeze studiile pentru analiza de risc, care urmeaza sa fie autorizat de ISCIR INSPECT;
    d) decizia de numire a personalului, conform modelului din anexa A.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 619/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 619 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu