LEGE Nr. 337
din 17 iulie 2006
pentru aprobarea Ordonantei
de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de
achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a
contractelor de concesiune de servicii
ACT EMIS DE:
PARLAMENTUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 625 din 20 iulie 2006
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
Articol unic. - Se
aprobă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34 din 19 aprilie 2006 privind
atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de
lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 418 din 15 mai 2006, cu următoarele modificări şi completări:
1. Articolul 1 va avea
următorul cuprins:
„Art. 1. - Prezenta ordonanţă de urgenţă reglementează
procedurile de atribuire a contractului de achiziţie publică, a contractului de
concesiune de lucrări publice
şi a contractului de concesiune de servicii, precum şi modalităţile de
soluţionare a contestaţiilor formulate împotriva actelor emise în legătură cu aceste proceduri."
2. La articolul 2, litera
f) a alineatului (2) va avea următorul cuprins:
,,f) eficienţa utilizării fondurilor publice;".
3. Articolul 3 va avea
următorul cuprins:
„Art. 3. - In sensul prezentei ordonanţe de urgenţă,
termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) acceptarea ofertei
câştigătoare - actul juridic prin care autoritatea
contractantă îşi manifestă acordul de a se angaja juridic în contractul de
achiziţie publică ce va fi încheiat cu ofertantul a cărui ofertă a fost
desemnată câştigătoare;
b) acord-cadru - înţelegerea
scrisă intervenită între una sau mai multe autorităţi contractante şi unul sau
mai mulţi operatori economici, al cărei scop este stabilirea
elementelor/condiţiilor esenţiale care vor guverna contractele de achiziţie
publică ce urmează a fi atribuite într-o perioadă dată, în mod special în ceea
ce priveşte preţul şi, după caz, cantităţile avute în vedere;
c) candidat - oricare operator economic care a
depus candidatura în cazul unei proceduri de licitaţie
restrânsă, negociere sau dialog competitiv;
d) candidatură - documentele prin care un candidat îşi demonstrează situaţia
personală, capacitatea de exercitare a activităţii profesionale, situaţia
economică şi financiară, capacitatea tehnică şi profesională, în vederea
obţinerii invitaţiei de participare pentru depunerea ulterioară a ofertei, în
cazul aplicării unei proceduri de licitaţie restrânsă, negociere sau dialog
competitiv;
e) concurent - oricare operator economic care a
prezentat un proiect în cadrul unui concurs de
soluţii;
f) contract de achiziţie
publică - contractul care include şi categoria
contractului sectorial, astfel cum este definit la art. 229 alin. (2), cu titlu
oneros, încheiat în scris între una sau mai multe autorităţi contractante, pe
de o parte, şi unul sau mai mulţi operatori economici, pe de altă parte, având
ca obiect execuţia de lucrări, furnizarea de produse sau prestarea de servicii,
în sensul prezentei ordonanţe de urgenţă;
g) contract de concesiune de lucrări publice - contractul care are
aceleaşi caracteristici ca şi contractul de lucrări, cu deosebirea că în
contrapartida lucrărilor executate contractantul, în calitate de concesionar,
primeşte din partea autorităţii contractante, în calitate de concedent, dreptul
de a exploata rezultatul lucrărilor pe o perioadă determinată sau acest drept
însoţit de plata unei sume de bani prestabilite;
h) contract de concesiune de servicii - contractul care are aceleaşi caracteristici ca şi contractul de
servicii, cu deosebirea că în contrapartida serviciilor prestate contractantul,
în calitate de concesionar, primeşte din partea autorităţii contractante, în
calitate de concedent, dreptul de a exploata serviciile pe o perioadă
determinată sau acest drept însoţit de plata unei sume
de bani prestabilite;
i) contractant - ofertantul
care a devenit, în condiţiile legii, parte într-un contract de achiziţie
publică;
j) documentaţie de atribuire
- documentaţia ce cuprinde toate informaţiile
legate de obiectul contractului de achiziţie publică şi de procedura de
atribuire a acestuia, inclusiv caietul de sarcini sau, după caz, documentaţia
descriptivă;
k) drept special sau exclusiv - dreptul care rezultă din orice formă de autorizare acordată,
conform prevederilor legale sau ca urmare a emiterii unor acte administrative,
de o autoritate competentă şi care are ca efect rezervarea desfăşurării de
activităţi în domeniul anumitor servicii publice numai de către una sau de către un număr limitat de
persoane, afectând în mod substanţial posibilitatea altor persoane de a
desfăşura o astfel de activitate;
l) fonduri publice - sume
alocate din bugetele prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 500/2002
privind finanţele publice, cu modificările ulterioare;
m) întreprindere publică - persoana juridică ce desfăşoară activităţi
economice şi asupra căreia se exercită direct sau indirect, ca urmare a unor
drepturi de proprietate, a participatiilor financiare sau a regulilor specifice
prevăzute în actul de înfiinţare a întreprinderii respective, influenţa
dominantă a unei autorităţi contractante, astfel cum este definită aceasta la
art. 8 lit. a), b) sau c); prezumţia de exercitare a influenţei dominante se
aplică în orice situaţie în care, în raport cu o astfel de persoană, una sau
mai multe autorităţi contractante definite conform art. 8 lit. a), b) sau c) se
află, direct ori indirect, în cel puţin unul dintre următoarele cazuri:
- deţin majoritatea capitalului subscris;
- deţin controlul majorităţii voturilor în organul de
conducere, cum ar fi adunarea generală;
- pot numi în componenţa consiliului de
administraţie, a organului de conducere sau de supervizare mai mult de jumătate
din numărul membrilor acestuia;
n) licitaţie electronică - procesul repetitiv realizat după o primă evaluare completă a
ofertelor, în care ofertanţii au posibilitatea, exclusiv prin intermediul
mijloacelor electronice, de a reduce preţurile prezentate şi/sau de a
îmbunătăţi alte elemente ale ofertei; evaluarea finală trebuie să se realizeze
în mod automat prin mijloacele electronice utilizate;
o) mijloace electronice - utilizarea echipamentelor electronice pentru procesarea şi stocarea
de date care sunt difuzate, transmise şi recepţionate prin cablu, radio,
mijloace optice sau prin alte mijloace electromagnetice;
p) ofertant - oricare
operator economic care a depus ofertă;
q) ofertă - actul juridic prin care operatorul economic îşi manifestă voinţa de
a se angaja din punct de vedere juridic într-un contract de achiziţie publică;
oferta cuprinde propunerea financiară şi propunerea tehnică;
r) operator economic - oricare
furnizor de produse, prestator de servicii ori executant de lucrări - persoană
fizică/juridică, de drept public sau privat, ori grup de astfel de persoane cu
activitate în domeniul care oferă în mod licit pe piaţă produse, servicii
şi/sau execuţie de lucrări;
s) operatorul sistemului
electronic de achiziţii publice - persoană
juridică de drept public care asigură autorităţilor contractante suportul
tehnic destinat aplicării, prin mijloace electronice, a procedurilor de atribuire;
ş) procedură de atribuire - etapele ce trebuie
parcurse de autoritatea contractantă şi de către candidaţi/ofertanţi pentru ca
acordul părţilor privind angajarea în contractul de achiziţie publică să fie
considerat valabil; procedurile de atribuire sunt: licitaţia deschisă, licitaţia
restrânsă, dialogul competitiv, negocierea, cererea de oferte, concursul de
soluţii;
t) propunere financiară - parte a ofertei ce cuprinde informaţiile cu privire la preţ, tarif,
alte condiţii financiare şi comerciale corespunzătoare satisfacerii cerinţelor
solicitate prin documentaţia de atribuire;
ţ) propunere tehnică - parte a ofertei elaborată
pe baza cerinţelor din caietul de sarcini sau, după caz, din documentaţia
descriptivă;
u) «scris» sau «în scris» - orice ansamblu de cuvinte şi cifre care pot fi citite, reproduse şi
apoi comunicate. Acest ansamblu poate include şi informaţii transmise şi
stocate prin mijloace electronice;
v) sistemul electronic de
achiziţii publice - SEAP - desemnează sistemul
informatic de utilitate publică, accesibil prin internet la o adresă dedicată,
utilizat în scopul aplicării prin mijloace electronice a procedurilor de
atribuire;
x) Tratat - Tratatul
pentru înfiinţarea Comunităţii Europene, încheiat la 25 martie 1957, cu
modificările şi completările ulterioare;
y) vocabularul comun al
achiziţiilor publice - CPV - desemnează
nomenclatorul de referinţă aplicabil contractelor de achiziţie publică, adoptat
prin Regulamentul nr. 2.195/2002/CE al Parlamentului European şi al Consiliului
privind vocabularul comun al achiziţiilor publice, publicat în Jurnalul Oficial
al Uniunii Europene nr. L 340 din 16 decembrie 2002, asigurând corespondenţa cu
alte nomenclatoare existente;
z) zile - zilele calendaristice, în afara cazului
în care se menţionează că sunt zile lucrătoare."
4. La capitolul I, după
titlul secţiunii a 3-a se introduce un nou articol, articolul 31, cu următorul cuprins:
„Art. 31. -
Contractele de achiziţie publică sunt:
a) contracte de lucrări;
b) contracte de furnizare;
c) contracte de servicii."
5. La articolul 4, litera
c) a alineatului (1) va avea următorul cuprins:
,,c) fie realizarea prin orice mijloace a unei
construcţii care corespunde necesităţii şi obiectivelor autorităţii
contractante, în măsura în care acestea nu corespund prevederilor lit. a) şi b)."
6. La articolul 5,
alineatul (2) va avea următorul cuprins:
„(2) Contractul de achiziţie publică ce are ca obiect
principal furnizarea de produse şi, cu titlu accesoriu, operaţiuni/lucrări de
instalare şi punere în funcţiune a acestora este considerat contract de
furnizare."
7. La articolul 6,
alineatul (1) va avea următorul cuprins:
„Art. 6. - (1) Contractul de servicii este acel
contract de achiziţie publică, altul decât contractul de lucrări sau de
furnizare, care are ca obiect prestarea unuia sau mai multor servicii, astfel
cum acestea sunt prevăzute în anexele nr. 2A şi 2B."
8. La articolul 9, litera
c) va avea următorul cuprins:
,,c) atribuirea contractului de achiziţie publică de
către un operator economic, în cazul în care
respectivul contract este finanţat/subvenţionat în mod
direct, în proporţie de mai mult de 50%, de către o autoritate
contractantă;".
9. La articolul 12, litera
b) va avea următorul cuprins:
,,b) îndeplinirea contractului necesită
impunerea unor măsuri speciale de siguranţă, pentru protejarea unor interese
naţionale, potrivit prevederilor legale în vigoare;".
10. La articolul 12, litera
c) se abrogă.
11. La articolul 13, litera a) va avea următorul
cuprins:
,,a) are ca obiect cumpărarea
sau închirierea, prin orice mijloace financiare, de terenuri, clădiri
existente, alte bunuri imobile ori a drepturilor asupra acestora. Atribuirea
contractelor de servicii financiare care se încheie, indiferent de formă, în
legătură cu contractul de cumpărare sau de închiriere respectiv, se supune
prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă;".
12. La articolul 14, litera
c) a alineatului (1) şi alineatul (2) vor avea următorul cuprins:
,,c) aplicării unei proceduri specifice unor organisme
şi instituţii.
(2) Autorităţile contractante au obligaţia de a informa
Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor
Publice asupra acordurilor prevăzute la alin. (1) lit. a), existente în
domeniul lor de activitate."
13. La articolul 15,
alineatul (1) va avea următorul cuprins:
„Art. 15. - (1) Prezenta ordonanţă de urgenţă nu se
aplică pentru atribuirea contractului de servicii unei alte autorităţi
contractante sau unei asocieri de autorităţi contractante, în cazul în care
acestea beneficiază de un drept exclusiv pentru prestarea serviciilor
respective, în virtutea legii ori a altor acte cu caracter normativ care sunt
publicate, în măsura în care acestea sunt compatibile cu prevederile
Tratatului."
14. La articolul 18, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
„(2) Autoritatea contractantă are dreptul de a organiza
un concurs de soluţii, respectiv o procedură specială prin care achiziţionează,
îndeosebi în domeniul amenajării teritoriului, al proiectării urbanistice şi
peisagistice, al arhitecturii sau în cel al prelucrării datelor, un plan sau un
proiect, prin selectarea acestuia pe baze concurenţiale de către un juriu, cu
sau fără acordarea de premii."
15. Articolul 19 va avea
următorul cuprins:
„Art. 19. - Autoritatea contractantă are dreptul de a achiziţiona direct produse, servicii sau
lucrări, în măsura în care valoarea achiziţiei, estimată conform prevederilor
secţiunii a 2-a a prezentului capitol, nu depăşeşte echivalentul în lei a 5.000
euro pentru fiecare achiziţie de produse, serviciu sau lucrare. Achiziţia se
realizează pe bază de document justificativ care, în acest caz, se consideră a
fi contract de achiziţie publică, iar obligaţia respectării prevederilor
prezentei ordonanţe de urgenţă se limitează numai la prevederile art. 204 alin. (2)."
16. La articolul 20, alineatul (1) va avea
următorul cuprins:
„Art. 20. - (1) Autoritatea contractantă are obligaţia
de a atribui contractul de achiziţie publică prin aplicarea procedurilor de
licitaţie deschisă sau licitaţie restrânsă."
17. La articolul 21,
alineatul (1) va avea următorul cuprins:
„Art. 21. - (1) Orice autoritate contractantă are
dreptul de a aplica procedurile de atribuire prevăzute la art. 18, prin
utilizarea mijloacelor electronice."
18. La articolul 49, după alineatul
(6), se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu următorul cuprins:
„(7) Regia Autonomă «Monitorul Oficial» publică
anunţurile transmise spre publicare în cel mult 8 zile de la data înregistrării
acestora. In cazul anunţului de participare prevăzut la art. 114, Regia
Autonomă «Monitorul Oficial» publică anunţul respectiv în cel mult 4 zile de la
data înregistrării."
19. Articolul 67 va avea
următorul cuprins:
„Art. 67. - Persoana fizică sau juridică care a
participat la întocmirea documentaţiei de atribuire are dreptul, în calitate de
operator economic, de a fi ofertant, ofertant asociat sau subcontractant, dar
numai în cazul în care implicarea sa în elaborarea documentaţiei de atribuire
nu este de natură să distorsioneze concurenţa."
20. Articolul 68 va
avea următorul cuprins:
„Art. 68. - Persoanele fizice sau juridice care
participă direct în procesul de verificare/evaluare a candidaturilor/ ofertelor
nu au dreptul de a fi candidat, ofertant, ofertant asociat sau subcontractant,
sub sancţiunea excluderii din procedura de
atribuire."
21. La articolul 69,
literele a) şi c) vor avea următorul cuprins:
„a) persoane care deţin părţi sociale, părţi de
interes, acţiuni din capitalul subscris al unuia dintre ofertanţi/candidaţi sau
subcontractanţi ori persoane care fac parte din consiliul de
administraţie/organul de conducere sau de supervizare a unuia dintre
ofertanţi/candidaţi sau subcontractanţi;
c) persoane despre care se constată că pot avea un
interes de natură să le afecteze imparţialitatea pe
parcursul procesului de verificare/evaluare a candidaturilor/ofertelor."
22. La articolul 110,
partea introductivă şi litera a) ale alineatului (1) vor avea următorul
cuprins:
„Art. 110. - (1) Autoritatea contractantă are dreptul
de a aplica procedura de negociere, cu publicarea prealabilă a unui anunţ de
participare, în următoarele cazuri:
a) atunci când, în urma aplicării licitaţiei deschise,
licitaţiei restrânse sau a dialogului competitiv, nu a fost depusă nicio ofertă
sau au fost depuse numai oferte inacceptabile ori neconforme. Aplicarea
procedurii de negociere în acest caz este posibilă numai după anularea
procedurii iniţiale de licitaţie deschisă, licitaţie restrânsă sau dialog
competitiv şi numai dacă cerinţele iniţiale prevăzute în documentaţia de
atribuire nu sunt modificate substanţial;".
23. La articolul 119,
literele b) şi c) vor avea următorul cuprins:
„b) adresa la care vor avea loc negocierile şi data
lansării acestora;
c) limba/limbile în care se vor derula
negocierile;".
24. La articolul
122, litera a) se abrogă.
25. La articolul 151, alineatul (1) va avea
următorul cuprins:
„Art. 151. - (1) Autoritatea contractantă are dreptul
de a utiliza un sistem de achiziţie dinamic numai prin intermediul SEAP şi
numai pentru achiziţia unor produse de uz curent, ale căror caracteristici
general disponibile pe piaţă satisfac nevoile autorităţii contractante."
26. La articolul 177, după
alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
„(4) In cazul utilizării listelor oficiale ale
operatorilor economici desemnaţi, autorităţile contractante vor solicita
adeverinţe suplimentare, care să ateste îndeplinirea obligaţiilor de plată a
impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale, în conformitate cu
prevederile legale în vigoare."
27. La articolul 181,
litera a) va avea următorul cuprins:
„a) este în stare de faliment ori lichidare, afacerile
îi sunt conduse de un administrator judiciar sau activităţile sale comerciale
sunt suspendate ori fac obiectul unui aranjament cu creditorii sau este într-o
situaţie similară cu cele anterioare, reglementată prin lege;".
28. La articolul 188, după
litera f) a alineatului (3) se introduce o nouă literă, litera g), cu următorul
cuprins:
,,g) informaţii privind partea/părţile din contract ce
urmează să fie îndeplinite de către subcontractanti şi specializarea
acestora."
29. La articolul 190,
alineatul (2) va avea următorul cuprins:
„(2) In cazul în care ofertantul/candidatul îşi
demonstrează capacitatea tehnică şi profesională invocând şi susţinerea
acordată, în conformitate cu prevederile alin. (1), de către o altă persoană,
atunci acesta are obligaţia de a dovedi susţinerea de care beneficiază, de
regulă, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, prin care
aceasta confirmă faptul că va pune la dispoziţie ofertantului/candidatului
resursele tehnice şi profesionale invocate. Persoana care asigură susţinerea
tehnică nu trebuie să se afle în situaţia care determină excluderea din
procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180 şi 181."
30. La articolul 215, după
alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
„(2) Restricţionarea nejustificată a accesului la
dosarul achiziţiei publice atrage sancţionarea de către Autoritatea Naţională
pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice a conducătorului
autorităţii contractante, conform prevederilor prezentei legi."
31. La articolul 225,
litera a) va avea următorul cuprins:
„a) concesionarul să atribuie contracte unor terţe
părţi, într-un procent de minimum 30% din valoarea totală a lucrărilor care fac obiectul concesiunii,
lăsând candidaţilor posibilitatea de a majora partea/părţile din contract pe
care urmează să le subcontracteze;".
32. La articolul 235, litera b) va avea următorul cuprins:
,,b) livrarea de combustibili gazoşi, energie termică
sau energie electrică prin reţele de natura celor prevăzute la lit. a)."
33. Articolul 236 va avea
următorul cuprins:
„Art. 236. - Livrarea combustibililor gazoşi sau a
energiei termice prin reţelele publice de o autoritate contractantă din
categoria celor definite la art. 8 lit. d) sau e) nu se consideră activitate
relevantă în sensul art. 235, dacă se îndeplinesc în mod cumulativ următoarele
condiţii:
a) operatorul economic
produce energia termică sau combustibilii gazoşi ca o consecinţă inevitabilă a
unei alte activităţi decât cele considerate de prezenta ordonanţă de urgenţă ca
fiind activităţi relevante;
b) livrarea de combustibili gazoşi sau de energie
termică prin reţelele publice este făcută numai cu scopul de a exploata în mod
economic această producţie, iar cifra de afaceri rezultată din alimentarea
reţelelor respective nu depăşeşte 20% din cifra de afaceri totală realizată,
avându-se în vedere media ultimilor 3 ani, inclusiv
anul în curs."
34. Articolul 237 va avea
următorul cuprins:
„Art. 237. - Livrarea energiei electrice prin reţelele
publice de o autoritate contractantă din categoria celor definite la art. 8
lit. d) sau e) nu se consideră activitate relevantă în sensul art. 235, dacă se
îndeplinesc în mod cumulativ următoarele condiţii:
a) operatorul economic produce energia electrică în
scopul efectuării unei alte activităţi decât cele considerate de prezenta
ordonanţă de urgenţă ca fiind activităţi relevante;
b) livrarea de energie electrică prin reţelele
publice depinde doar de consumul propriu al operatorului economic, iar
cantitatea transportată prin reţelele respective nu depăşeşte 30% din producţia
totală de energie electrică a acestuia, avându-se în vedere
media ultimilor 3 ani, inclusiv anul în curs."
35. La articolul 238,
alineatul (1) va avea următorul cuprins:
„Art. 238. - (1) Este considerată activitate relevantă
în sectorul de utilitate publică prevăzut la art. 229 alin. (2) lit. c) punerea
la dispoziţie sau exploatarea de reţele destinate să asigure, în beneficiul
publicului, servicii de transport pe calea ferată şi servicii de transport
terestru de călători, pe bază de grafic, cum ar fi transportul în comun cu autobuze,
tramvaie, metrou, troleibuze sau transport pe
cablu."
36. Articolul 239 va avea
următorul cuprins:
„Art. 239. - Prestarea de servicii de transport
efectuate cu autobuze nu este considerată activitate relevantă în cazul în care
şi alţi operatori economici au dreptul să presteze acelaşi tip de servicii, în
aceeaşi zonă geografică şi în aceleaşi condiţii ca şi autorităţile
contractante."
37. La articolul 252, litera g) va avea următorul
cuprins:
,,g) atunci când produsele pot fi achiziţionate în
condiţii deosebit de avantajoase de la un operator economic care îşi lichidează
definitiv afacerile, de la un administrator judiciar care administrează
afacerile unui operator economic în stare de faliment sau lichidare, printr-un
aranjament cu creditorii unui operator economic în stare de faliment sau
lichidare ori printr-o altă procedură similară cu cele anterioare, reglementată
prin lege;".
38. La articolul 255,
alineatul (1) va avea următorul cuprins:
„Art. 255. - (1) Persoana care se consideră vătămată
într-un drept al său ori într-un interes legitim printr-un act al autorităţii
contractante, cu încălcarea dispoziţiilor legale în materia achiziţiilor
publice, are dreptul de a contesta actul respectiv pe cale
administrativ-jurisdicţională, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă,
sau în justiţie, în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004,
cu modificările ulterioare."
39. La articolul 257,
alineatul (3) va avea următorul cuprins:
„(3) In activitatea sa, Consiliul se supune numai
legii, iar şedinţele Consiliului sunt legal constituite în prezenţa majorităţii
membrilor acestuia."
40. La articolul 266,
litera a) a alineatului (1) va avea următorul cuprins:
,,a) să soluţioneze contestaţiile formulate în cadrul
procedurii de atribuire, înainte de încheierea contractului, prin complete
specializate, constituite conform regulamentului de organizare şi funcţionare,
potrivit art. 291;".
41. La articolul 278,
alineatul (8) va avea următorul cuprins:
„(8) Consiliul poate obliga, la cerere, partea în culpă
la plata cheltuielilor efectuate în cursul soluţionării contestaţiei."
42. La articolul 279,
alineatele (1) şi (3) vor avea următorul cuprins:
„Art. 279. - (1) Decizia Consiliului privind modul de
soluţionare a contestaţiei se adoptă cu votul majorităţii membrilor
completului, aceştia neavând posibilitatea de a se abţine.
(3) Decizia Consiliului, adoptată potrivit alin. (1),
va fi motivată şi comunicată în scris părţilor, în termen de 5 zile de la
pronunţare. Decizia va fi publicată pe pagina de internet a Consiliului."
43. La articolul 280,
alineatul (5) va avea următorul cuprins:
„(5) Deciziile Consiliului privind soluţionarea
contestaţiei şi obligarea la plata amenzii pot fi atacate cu plângere, în
termen de 10 zile de la comunicare, atât pe motive de nelegalitate, cât şi de
netemeinicie, potrivit art. 283."
44. La articolul 283,
alineatul (2) va avea următorul cuprins:
„(2) Plângerea va fi soluţionată în complet format din
3 judecători."
45. La articolul 286,
alineatul (2) va avea următorul cuprins:
„(2) In cazul în care persoana
care se consideră vătămată solicită plata de despăgubiri, atunci aceasta
trebuie să facă dovada că:
a) prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă au fost
încălcate; şi
b) ar fi avut o şansă reală de a câştiga contractul,
iar aceasta a fost compromisă ca urmare a încălcării prevederilor prezentei
ordonanţe de urgenţă."
46. Articolul 288 se
abrogă.
47. La articolul 293, litera m) va avea următorul
cuprins:
,,m) refuzul de a transmite Autorităţii Naţionale
pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice informaţiile
referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică, pe care aceasta
are dreptul să le solicite conform prevederilor legale."
48. La articolul 295,
alineatul (3) se abrogă.
49. La articolul 301, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
„Art. 301. - (1) Operatorul SEAP este Inspectoratul
General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei."
50. La articolul 303,
alineatul (1) va avea următorul cuprins:
„Art. 303. - (1) Autoritatea Naţională pentru
Reglementarea si Monitorizarea Achiziţiilor Publice elaborează norme de aplicare a prezentei
ordonanţe de urgenţă, inclusiv modelul contractului de achiziţie publică, al
contractului de concesiune de lucrări publice şi al contractului de concesiune
de servicii, pe care le supune spre adoptare Guvernului în termen de 60 de zile
de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei ordonanţe de urgenţă."
51. După articolul 304 se
introduce un nou articol, articolul 3041, cu următorul cuprins:
„Art. 3041. -
Incepând cu data de 1 ianuarie 2007, Autoritatea Naţională pentru Reglementarea
şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice va ţine Registrul de monitorizare a
contractelor de achiziţii publice, în care sunt înregistrate contractele cu o valoare mai mare de 100.000 euro."
52. La anexa 3A, secţiunea
„Anunţul de participare pentru contractele de achiziţie publică", litera
(c) a punctului 3 şi punctul 23 vor avea următorul cuprins:
„3. [...] (c) După caz, se precizează dacă urmează să
fie încheiat un acord-cadru;
23. Criteriul de atribuire a contractului: „preţul cel
mai scăzut" sau „oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere
economic", precum şi ponderea lor se precizează doar în cazul în care nu
figurează în documentaţia de atribuire ori, în cazul aplicării dialogului
competitiv sau negocierii, în documentaţia descriptivă."
Această lege a fost adoptată de Parlamentul
României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din
Constituţia României, republicată.
PREŞEDINTELE CAMEREI
DEPUTAŢILOR
BOGDAN
OLTEANU
PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU