E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 106 din 26 februarie 1998

privind organizarea si functionarea Departamentului pentru Administratie Publica Locala

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 92 din 26 februarie 1998


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    (1) Departamentul pentru Administratie Publica Locala este organizat si functioneaza in cadrul aparatului de lucru al Guvernului.
    (2) Departamentul pentru Administratie Publica Locala are rolul de a asigura aducerea la indeplinire a atributiilor care revin Guvernului cu privire la administratia publica locala, inclusiv controlul exercitarii de catre primari a atributiilor delegate prin personalul propriu care va fi sprijinit, la cerere, de specialisti din aparatul ministerelor, al celorlalte organe ale administratiei publice centrale, precum si de sefii serviciilor publice descentralizate din judet. Departamentul pentru Administratie Publica Locala propune Guvernului luarea masurilor corespunzatoare.
    (3) Departamentul pentru Administratie Publica Locala este coordonat de ministrul delegat pe langa primul-ministru pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului si a Departamentului pentru Administratie Publica Locala.
    Art. 2
    In realizarea atributiilor care ii revin, Departamentul pentru Administratie Publica Locala indeplineste urmatoarele functii:
    a) asigurarea realizarii reformei in domeniul administratiei publice locale;
    b) elaborarea cadrului juridic corespunzator pentru activitatile din domeniul administratiei publice locale;
    c) controlul, analizarea si sintetizarea realizarii in teritoriu a atributiilor pe care le exercita primarii ca reprezentanti ai statului;
    d) controlul activitatii prefectilor in calitatea acestora de reprezentanti ai Guvernului in teritoriu;
    e) asigurarea legaturii functionale dintre autoritatile administratiei publice locale si prefecti, pe de o parte, si Guvern, inclusiv organele administratiei publice centrale, pe de alta parte;
    f) realizeaza sinteza problemelor economice si sociale din unitatile administrativ-teritoriale, pe care o prezinta Guvernului;
    g) promovarea propunerilor privind armonizarea legislatiei romane cu cea comunitara, in domeniul administratiei publice locale.
    Art. 3
    In realizarea politicii Guvernului in domeniul administratiei publice locale, Departamentul pentru Administratie Publica Locala indeplineste urmatoarele atributii principale:
    1. coordoneaza elaborarea studiilor si programelor pentru realizarea reformei in administratia publica locala, in colaborare cu Consiliul pentru Reforma;
    2. elaboreaza proiecte de acte normative in domeniul administratiei publice locale si sustine, din insarcinarea Guvernului, proiectele de legi si ordonante in fata comisiilor parlamentare si a altor autoritati publice;
    3. analizeaza si avizeaza proiectele de acte normative in domeniul administratiei publice locale, initiate de ministere si de alte organe centrale ale administratiei publice;
    4. propune, analizeaza si promoveaza proiectele de acte normative in domeniul administratiei publice locale, initiate de prefecturi, consilii judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti;
    5. sprijina si indruma autoritatile administratiei publice locale in procesul de aplicare a legilor, ordonantelor si hotararilor Guvernului, care privesc problemele administratiei publice locale;
    6. stabileste, impreuna cu ministerele si cu celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, masuri corespunzatoare cu privire la solutionarea de catre serviciile publice descentralizate a problemelor de interes local;
    7. analizeaza, sintetizeaza si prezinta Guvernului, pe baza rapoartelor intocmite de catre prefecti, evolutia starii generale economice, sociale, culturale si administrative a judetelor si a municipiului Bucuresti, precum si cea a realizarii programului de guvernare;
    8. indruma si controleaza indeplinirea atributiilor specifice autoritatilor administratiei publice locale in domeniul protectiei civile;
    9. indruma si controleaza exercitarea, de catre prefecti, a atributiilor care le revin cu privire la conducerea serviciilor publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe centrale organizate in judete si in municipiul Bucuresti;
    10. initiaza proiecte de hotarari ale Guvernului privind acordarea unor sume din Fondul de interventie la dispozitia Guvernului pentru inlaturarea efectelor calamitatilor naturale;
    11. indruma metodologic activitatea de reorganizare a regiilor autonome de interes local si de constituire a societatilor comerciale, potrivit prevederilor legale, precum si activitatea serviciilor publice locale;
    12. realizeaza, in numele Guvernului, controlul ierarhic asupra prefectilor cu privire la exercitarea de catre acestia a atributiilor prevazute de lege, precum si a sarcinilor incredintate de catre Guvern, asigurand respectarea dispozitiilor legale;
    13. indruma si supravegheaza modul de aducere la indeplinire de catre prefecti a atributiilor referitoare la controlul legalitatii actelor administrative ale autoritatilor administratiei publice locale, ale presedintilor si delegatiilor permanente ale consiliilor judetene;
    14. propune Guvernului masuri de modificare, suspendare si, dupa caz, de anulare a actelor administrative emise de prefecti, daca acestea incalca prevederile legale sau sunt inoportune;
    15. intocmeste sinteze si propuneri de masuri cu privire la cele constatate in urma controalelor efectuate la prefecturi, primarii si consilii judetene, pe care le prezinta Guvernului spre informare sau spre aprobare;
    16. elaboreaza precizari in vederea aplicarii unitare a dispozitiilor legale de catre prefecti si de catre primari, in calitate de reprezentanti ai statului;
    17. asigura pregatirea si elaborarea proiectelor de hotarari ale Guvernului privind numirea si eliberarea din functie a prefectilor si subprefectilor;
    18. numeste, aplica sanctiunile disciplinare si elibereaza din functie pe secretarii generali ai prefecturilor, potrivit legii;
    19. aproba organizarea oficiilor prefecturale;
    20. indruma si sprijina activitatea prefecturilor privind organizarea si functionarea comitetelor directoare teritoriale;
    21. analizeaza si propune Guvernului masuri de mediere a divergentelor dintre serviciile publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe centrale organizate in judete si in municipiul Bucuresti - pe de o parte - si autoritatile administratiei publice locale - pe de alta parte;
    22. elaboreaza propuneri cu privire la organizarea si desfasurarea procesului electoral, sub aspect tehnic si financiar, le prezinta Guvernului spre aprobare si asigura indeplinirea lor;
    23. sprijina, indruma si controleaza activitatea de stare civila, de autoritate tutelara si de ocrotire a minorilor si a persoanelor cu handicap, exercitate de autoritatile administratiei publice locale, precum si a celorlalte atributii delegate de stat acestora, potrivit legii, pentru asigurarea indeplinirii acestor atributii, colaboreaza cu Ministerul de Interne, Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap, Departamentul pentru Protectia Copilului si cu Comitetul Roman pentru Adoptii, dupa caz;
    24. urmareste organizarea concursului si deleaga un reprezentant ca membru in comisia de concurs sau de examinare constituita in vederea ocuparii postului de secretar al consiliului judetean sau de secretar general al Primariei Municipiului Bucuresti, potrivit legii; numeste, aplica sanctiunile disciplinare si elibereaza din functie pe secretarul consiliului judetean si pe secretarul general al Primariei Municipiului Bucuresti;
    25. exercita controlul asupra modului de aducere la indeplinire a atributiilor ce revin secretarului consiliului judetean si secretarului general al Primariei Municipiului Bucuresti si dispune masuri in consecinta;
    26. elaboreaza propuneri privind organizarea administrativ-teritoriala a Romaniei in colaborare cu ministerele si cu celelalte organe ale administratiei publice centrale si locale interesate;
    27. analizeaza si prezinta Guvernului propunerile de atribuire si de schimbare a denumirilor de localitati si judete; organizeaza si actualizeaza evidenta acestor denumiri, in conditiile legii;
    28. analizeaza documentatia referitoare la trecerea in categorii superioare a unor unitati administrativ-teritoriale si constata indeplinirea criteriilor legale;
    29. coordoneaza activitatea de elaborare a stemelor judetelor, municipiilor, oraselor si comunelor pe baza propunerilor autoritatilor administratiei publice locale, intocmind in acest scop proiecte de acte normative pe care le supune spre aprobare Guvernului;
    30. colaboreaza cu organisme guvernamentale si organizatii neguvernamentale de profil, din tara si din strainatate, in vederea realizarii reformei in domeniul administratiei publice locale;
    31. colaboreaza cu Ministerul de Interne si cu Comisia Nationala de Informatica pentru asigurarea unei evidente corecte a populatiei;
    32. colaboreaza cu Comisia Nationala de Informatica pentru informatizarea administratiei publice locale;
    33. asigura, in colaborare cu Ministerul Educatiei Nationale si cu organizatiile neguvernamentale de profil, organizarea si desfasurarea activitatii de formare si perfectionare profesionala a personalului din administratia publica locala in cadrul institutiilor specializate; coordoneaza activitatea centrelor teritoriale de organizare a programelor de pregatire;
    34. promoveaza, in colaborare cu Departamentul pentru Integrare Europeana, armonizarea legislatiei romanesti cu cea comunitara in domeniul administratiei publice locale, precum si adaptarea in acest scop a programelor de pregatire si perfectionare a functionarilor publici, pe baza experientei existente in tarile Uniunii Europene;
    35. initiaza sau avizeaza actiuni si proiecte de acte normative in domeniul politicii de dezvoltare regionala a Romaniei;
    36. coordoneaza si organizeaza executarea prevederilor Acordului de asociere a Romaniei la Uniunea Europeana si ale Strategiei nationale de pregatire a aderarii Romaniei la Uniunea Europeana in domeniul administratiei publice locale;
    37. sprijina Ministerul Afacerilor Externe si Ministerul Apararii Nationale in executarea acordurilor dintre statele parti la Tratatul Atlanticului de Nord si celelalte state participante la Parteneriatul pentru Pace cu privire la statutul fortelor lor, precum si pentru integrarea Romaniei in NATO;
    38. sprijina si urmareste relatiile si acordurile de cooperare transfrontaliera, interregionala, de infratire, asociere si cooperare cu alte unitati sau asociatii administrativ-teritoriale din strainatate, incheiate de autoritatile administratiei publice locale din Romania; in acest scop, colaboreaza cu Ministerul Afacerilor Externe si cu alte organe ale administratiei publice centrale interesate;
    39. sprijina autoritatile administratiei publice locale in realizarea programelor finantate de organismele internationale in domeniul politicilor de dezvoltare regionala si al serviciilor publice locale;
    40. participa la activitatile organizate de catre organizatii si institutii internationale, care au ca obiect reforma administratiei publice locale;
    41. propune Ministerului Finantelor criterii de repartizare, pe comune, orase, municipii si judete, a sumelor defalcate din veniturile bugetului de stat;
    42. intocmeste propuneri catre Ministerul Finantelor, care sa fie avute in vedere la stabilirea metodologiei de elaborare si de executie a bugetelor locale;
    43. indeplineste orice alte atributii prevazute de legi, ordonante sau hotarari ale Guvernului.
    Art. 4
    (1) Structura organizatorica a Departamentului pentru Administratie Publica Locala este prevazuta in anexa la prezenta hotarare.
    (2) Statul de functii, numarul si structura posturilor, pe directii, din cadrul structurii organizatorice a departamentului se stabilesc prin ordin al ministrului delegat pe langa primul-ministru pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului si a Departamentului pentru Administratie Publica Locala.
    (3) Numarul maxim de posturi, exclusiv demnitarii, este de 80.
    (4) Incadrarea personalului si incetarea raporturilor de munca se aproba prin ordin al ministrului delegat pe langa primul-ministru pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului si a Departamentului pentru Administratie Publica Locala.
    Art. 5
    Departamentul pentru Administratie Publica Locala este condus de un secretar de stat, ajutat de un subsecretar de stat.
    Art. 6
    (1) Atributiile secretarului de stat care asigura conducerea Departamentului pentru Administratie Publica Locala se stabilesc prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului delegat pe langa primul-ministru pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului si a Departamentului pentru Administratie Publica Locala.
    (2) In exercitarea atributiilor care ii revin, secretarul de stat emite dispozitii.
    (3) Atributiile subsecretarului de stat se stabilesc prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului delegat pe langa primul-ministru pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului si a Departamentului pentru Administratie Publica Locala.
    (4) Atributiile si sarcinile directiilor din cadrul Departamentului pentru Administratie Publica Locala se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare a departamentului.
    (5) In termen de 20 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, secretarul de stat va elabora regulamentul de organizare si functionare a departamentului, care va fi aprobat de ministrul delegat pe langa primul-ministru pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului si a Departamentului pentru Administratie Publica Locala.
    (6) Atributiile, sarcinile si raspunderile individuale ale personalului din Departamentul pentru Administratie Publica Locala se stabilesc prin fisa postului, care se intocmeste pe baza Regulamentului de organizare si functionare a Departamentului pentru Administratie Publica Locala si se semneaza de catre salariat si seful ierarhic.
    Art. 7
    La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Hotararea Guvernului nr. 748/1991 privind infiintarea, organizarea si functionarea Departamentului pentru Administratia Publica Locala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 143 din 25 iunie 1992, se abroga, iar Hotararea Guvernului nr. 520/1994 privind organizarea si functionarea aparatului de lucru al Guvernului Romaniei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 236 din 26 august 1994, cu modificarile ulterioare, se modifica in mod corespunzator.

                PRIM-MINISTRU
                VICTOR CIORBEA

                       Contrasemneaza:
                       Ministru delegat
                       pe langa primul-ministru
                       pentru coordonarea
                       Secretariatului General
                       al Guvernului si a
                       Departamentului pentru
                       Administratie Publica Locala,
                       Remus Opris

                       Ministru de stat,
                       ministrul muncii si
                       protectiei sociale,
                       Alexandru Athanasiu

                       Ministrul finantelor,
                       Daniel Daianu


    ANEXA 1

    STRUCTURA ORGANIZATORICA A DEPARTAMENTULUI PENTRU ADMINISTRATIE PUBLICA LOCALA

                     Numarul maxim de posturi: 80
                       (exclusiv demnitarii)

                         ------------------
                        | SECRETAR DE STAT |
                        |__________________|
                                 |
                                 |
                        ---------------------
                       | SUBSECRETAR DE STAT |
                       |_____________________|
                                 |
                                 |
      ---------------------------|--------------------------------
     |            |              |          |                     |
 ----------  ----------  ------- |  ------------------   ------------------
| DIRECTIA || DIRECTIA ||DIRECTIA| | DIRECTIA AVIZARE | | DIRECTIA RELATII |
|PREFECTURI||AUTORITATI||CONTROL | | JURIDICA, STUDII | |  INTERNATIONALE  |
 ---------- | PUBLICE  | ------- | | SI PREGATIREA    | | SI IMPLEMENTARE  |
            |LOCALE SI |         | | PERSONALULUI     | |     PROGRAME     |
            |DEZVOLTARE|         | | DIN ADMINISTRATIA|  ------------------
            |REGIONALA |         | | PUBLICA LOCALA   |
             ----------          |  ------------------
                                 |
                                 |
                         ------------------
                        | SERVICIUL TEHNIC |
                         __________________



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 106/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 106 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu