HOTARARE Nr. 928 din 20 septembrie 2001
privind aprobarea structurii, a indicatorilor si a fondurilor alocate din
bugetul Ministerului Turismului pe anul 2001, aferente Programului de marketing
si promovare turistica, precum si Programului de dezvoltare a produselor
turistice
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 619 din 1 octombrie 2001

In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 55
alin. (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr. 216/2001, cu
modificarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba structura, indicatorii si fondurile aferente programelor
prevazute in anexele nr. 1 si 2, care fac parte integranta din prezenta
hotarare.
Art. 2
Finantarea programelor prevazute la art. 1 se asigura prin alocarea sumei
de 166.001.786 mii lei din bugetul Ministerului Turismului pe anul 2001, precum
si din alte surse.
Art. 3
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 296/2001 pentru aprobarea Programului de marketing si promovare
turistica pentru anul 2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 140 din 21 martie 2001, cu completarile ulterioare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul turismului,
Matei-Agathon Dan
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
BUGETUL
Programului de marketing si promovare turistica pentru anul 2001
Scop: Promovarea Romaniei ca destinatie de vacante si calatorii pe
piata turistica interna si internationala pentru anul 2001,
cresterea numarului de turisti care viziteaza anual Romania.
Obiective: a) imbunatatirea imaginii produsului turistic romanesc pe
pietele
externe;
b) cresterea numarului vizitatorilor din Uniunea Europeana, care
calatoresc in Romania cu minimum 5I in anul 2001 fata de anul
2000 (adica 41.690 vizitatori, respectiv de la 833.810 la
875.500
de persoane);
c) cresterea numarului vizitatorilor din Statele Unite ale
Americii si din Israel care calatoresc in Romania cu cel putin
3I
in anul 2001 fata de anul 2000 (adica 2.365 vizitatori,
respectiv
de la 78.835 la 81.200, si 1.520 vizitatori, respectiv de la
50.580 la 52.100);
d) deschiderea Biroului de promovare si informare turistica de
la
Budapesta, Ungaria, cu scopul de a recastiga unele dintre
pietele
traditionale ale Romaniei.
Program: Marketing si promovare turistica pentru anul 2001
Indicatori:
______________________________________________________________________________
| Indicatori |Valori
estimate|
|______________________________________________________________|_______________|
| - Indicatori de rezultate - cresterea numarului vizitatorilor|
|
| care calatoresc in Romania din: |
|
| - tarile Uniunii Europene | 5I, respectiv
|
| | 41.690
|
| - Statele Unite ale Americii | 3I, respectiv
|
| | 2.365
|
| - Israel | 3I, respectiv
|
| | 1.520 |
|______________________________________________________________|_______________|
| - Indicatori fizici - vizitatori din: |
|
| - tarile Uniunii Europene | 875.500
|
| - Statele Unite ale Americii | 81.200
|
| - Israel | 52.100
|
|______________________________________________________________|_______________|
| - Indicatori de eficienta*) - raportul "cheltuiala de
| |
| promovare/numar de vizitatori din Uniunea Europeana, |
|
| Statele Unite ale Americii si Israel" | 115.186
lei |
|______________________________________________________________|_______________|
*) Estimat pentru anul 2001. Calculul efectiv se va face dupa executarea
bugetara curenta si cunoasterea numarului de vizitatori comunicat de Institutul
National de Statistica.
Finantarea programului:
- milioane lei -
______________________________________________________________________________
|
|Realizat|Program|
| | 2000 | 2001
|
|_____________________________________________________________|________|_______|
| Finantarea programului - total, din care pe surse de | |
|
| finantare: | 80.640
|116.200|
|_____________________________________________________________|________|_______|
| - bugetul Ministerului Turismului | -
|116.200|
|_____________________________________________________________|________|_______|
| - Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului| 80.640 | -
|
|_____________________________________________________________|________|_______|
Sursa de finantare:
Cod 01
Denumire: Bugetul Ministerului Turismului
- milioane lei -
_________________________________________________________________________
| | Codul bugetar |Realizat| Program|
| Denumirea liniilor bugetare|__________________________| 2000 | 2001 |
| |Capitol| Subcapitol| Titlu| | |
|____________________________|_______|___________|______|________|________|
| Alte actiuni economice | 69.01 | | | - | 116.200|
|____________________________|_______|___________|______|________|________|
| Cheltuieli curente: | | | 01 | - | 112.200|
|____________________________|_______|___________|______|________|________|
| - cheltuieli materiale si | | | | | |
| servicii | | | 20 | - | 112.200|
|____________________________|_______|___________|______|________|________|
| Cheltuieli de capital | | | 70 | - | 4.000|
|____________________________|_______|___________|______|________|________|
| Promovarea si dezvoltarea | | | | | |
| turismului | | 69.01.13 | | | 116.200|
|____________________________|_______|___________|______|________|________|
Cod 31
Denumire: Alte surse
- milioane lei -
_________________________________________________________________________
| | Codul bugetar |Realizat| Program|
| Denumirea liniilor bugetare|__________________________| 2000 | 2001 |
| |Capitol| Subcapitol| Titlu| | |
|____________________________|_______|___________|______|________|________|
| Alte actiuni economice | 69.01 | | | 80.640 | - |
|____________________________|_______|___________|______|________|________|
| Cheltuieli curente: | | | | 77.140 | - |
|____________________________|_______|___________|______|________|________|
| - cheltuieli de personal | | | | 7.601 | - |
|____________________________|_______|___________|______|________|________|
| - cheltuieli materiale si | | | | | |
| servicii | | | | 69.539 | - |
|____________________________|_______|___________|______|________|________|
| - cheltuieli de capital | | | | 3.500 | - |
|____________________________|_______|___________|______|________|________|
| Promovarea si dezvoltarea | | | | | |
| turismului | | 69.01.13 | | 80.640 | |
|____________________________|_______|___________|______|________|________|
Alte informatii:
Prin program se finanteaza:
- actiunile de promovare specifice pe piata interna si externa, cum ar fi:
participari la manifestari interne si internationale de profil (expozitii,
burse, targuri, festivaluri, conferinte, forumuri si altele asemenea), campanii
publicitare in presa, radio, televiziune, afisaj teletext, Internet, pagini
web, organizarea de conferinte de presa pentru prezentarea ofertei turistice,
organizarea de vizite de documentare pentru reprezentanti ai mass-media,
creatori de opinie, agenti touroperatori, organizarea de seri romanesti,
expozitii gastronomice, saptamani romanesti.
In anul 2001 actiunile specifice de marketing si promovare turistica din
strainatate se vor desfasura pe principalele piete turistice din: Uniunea
Europeana, Europa Centrala si de Est, Norvegia, Elvetia, Turcia, Cipru, Asia de
Vest (Israel) si Asia de Sud-Est (Japonia, China), America de Nord (S.U.A.,
Canada)
La cele mai importante burse de turism internationale, prin ordin al
ministrului turismului, din delegatia Ministerului Turismului vor face parte si
reprezentanti ai mass-media din Romania.
Numarul de reprezentanti ai mass-media, creatori de opinie si agenti
touroperatori, care pot fi invitati in cadrul vizitelor de documentare
prevazute mai sus, este de maximum 30 de persoane/delegatie;
- realizarea de materiale de informare si promovare turistica, si anume:
tiparituri, materiale din domeniul audiovizual, obiecte de
reclama/amintiri/protocol;
- cofinantarea proiectelor de marketing si/sau de promovare turistica;
- alte actiuni pentru sustinerea si promovarea ofertei turistice (cheltuieli
de expeditie externa/interna, concursuri cu premii, comisioane pentru agentii,
coparticipari la evenimente speciale, actualizarea bazei de date turistice si
alte actiuni);
- investitii pentru deschiderea de noi birouri de promovare si informare turistica
in strainatate (Ungaria), investitii la cele existente, investitii pentru
realizarea centrelor de informatii turistice si investitii in tara pentru
derularea activitatilor specifice programului;
- activitati de autorizare si control in turism, din care:
a) in proportie de 100I programele pentru imbunatatirea calitatii
serviciilor in turism si testarea acestora;
b) in proportie de 100I actiuni de documentare asupra calitatii serviciilor
turistice in principalele tari concurente.
ANEXA 2
BUGETUL
Programului de dezvoltare a produselor turistice
Scop:
Cresterea cererii internationale pentru produsele turistice interne si a
volumului activitatilor turistice, implicit a incasarilor valutare din turism
prin stimularea diversificarii ofertei turistice
Obiective:
- cresterea incasarilor valutare din turism;
- cresterea circulatiei turistice interne si internationale;
- cresterea calitatii serviciilor turistice;
- crearea de noi locuri de munca in turism;
- crearea si reabilitarea de programe turistice pentru Romania;
- sprijinirea componentelor turistice de dezvoltare locala si regionala;
- stimularea parteneriatului dintre sectorul public si particular.
Program: Programul de dezvoltare a produselor turistice
Indicatori:
______________________________________________________________________________
| Indicatori | Valori estimate
|
|__________________________________________________________|___________________|
| - Indicatori de rezultate: |
|
| - cresterea numarului de vizitatori straini la | 1%
|
| frontiera |
|
| - cresterea incasarilor valutare din turism | 0,8%
|
| - asigurarea de locuri de munca | 10% din cursantii
|
| | care participa la
|
| | actiunile
|
| | programului
|
|__________________________________________________________|___________________|
| - Indicatori fizici: |
|
| - numarul de vizitatori la frontiera | 52.000
|
| - numarul de cursanti | minimum 400
|
| - numarul de innoptari in structurile de primire |
|
| turistice cu functiuni de cazare turistica | 100.000
|
|__________________________________________________________|___________________|
| - Indicatori de eficienta: |
|
| - cheltuiala/turist: costul total al programului | C
|
| de dezvoltare si sosiri ale strainilor in unitatile | turist =
|
| de cazare |49.801 milioane
lei|
|
|-------------------|
| | numar de turisti
|
|__________________________________________________________|___________________|
Finantarea programului:
- milioane lei -
______________________________________________________________________________
| |Realizat|Program|
| | 2000 | 2001
|
|_____________________________________________________________|________|_______|
| Finantarea programului - total, | |
|
| din care pe surse de finantare: | 34.460 |
49.801|
|_____________________________________________________________|________|_______|
| - bugetul Ministerului Turismului | - |
49.801|
|_____________________________________________________________|________|_______|
| - Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului| 34.460 | -
|
|_____________________________________________________________|________|_______|
Sursa de finantare:
Cod 01
Denumire: Bugetul Ministerului Turismului
- milioane lei -
_________________________________________________________________________
| | Codul bugetar |Realizat| Program|
| Denumirea liniilor bugetare|__________________________| 2000 | 2001 |
| |Capitol| Subcapitol| Titlu| | |
|____________________________|_______|___________|______|________|________|
| Alte actiuni economice | 69.01 | | | | 49.801 |
|____________________________|_______|___________|______|________|________|
| Cheltuieli curente: | | | 01 | | 48.801 |
|____________________________|_______|___________|______|________|________|
| - cheltuieli materiale | | | 20 | - | 47.800 |
|____________________________|_______|___________|______|________|________|
| - subventii | | | 34 | - | 1.001 |
|____________________________|_______|___________|______|________|________|
| - cheltuieli de capital | | | 70 | - | 1.000 |
|____________________________|_______|___________|______|________|________|
| Promovarea si dezvoltarea | | | | | |
| turismului | | 69.01.13 | - | - | 49.801 |
|____________________________|_______|___________|______|________|________|
Cod 31
Denumire: Alte surse
- milioane lei -
_________________________________________________________________________
| | Codul bugetar |Realizat| Program|
| Denumirea liniilor bugetare|__________________________| 2000 | 2001 |
| |Capitol| Subcapitol| Titlu| | |
|____________________________|_______|___________|______|________|________|
| Alte actiuni economice | | | | 34.460 | - |
|____________________________|_______|___________|______|________|________|
| Cheltuieli curente: | | | 01 | 34.460 | - |
|____________________________|_______|___________|______|________|________|
| - cheltuieli materiale | | | 20 | 18.960 | - |
|____________________________|_______|___________|______|________|________|
| - subventii | | | 34 | 15.000 | - |
|____________________________|_______|___________|______|________|________|
| - cheltuieli de capital | | | 70 | 500 | - |
|____________________________|_______|___________|______|________|________|
| Promovarea si dezvoltarea | | | | | |
| turismului | | 69.01.13 | | 34.460 | - |
|____________________________|_______|___________|______|________|________|
Alte informatii:
- Programul finanteaza:
- asistenta tehnica pentru implementarea programului;
- in proportie de 100% servicii de cercetare-dezvoltare, respectiv
studii, proiecte pentru zone cu potential turistic natural si cultural, de
lansare a produselor turistice specifice, activitati de cercetare a pietei
turistice interne si internationale, de elaborare a strategiei de informatizare
a sectorului turism, studii privind metodologia de evidenta si urmarire a
incasarilor si cheltuielilor din activitatea de turism si altele similare;
- in proportie de 50% proiecte care vizeaza actiuni privind protejarea
si conservarea mediului, actiuni de reabilitare/ecologizare a zonelor,
statiunilor si traseelor turistice;
- in proportie de 50% proiecte care pun in valoare turistica elementele
patrimoniului national;
- in proportie de 50% proiecte care au ca scop protejarea plajelor
turistice si a zonelor limitrofe acestora;
- in proportie de 50% proiecte de formare profesionala continua a
adultilor pentru ocupatiile specifice turismului, masuri vizand crearea de noi
locuri de munca in turism, alte actiuni de instruire si formare a adultilor
din/pentru sectorul turism;
- in proportie de 100% reglementari, metodologii, standarde
profesionale, alte norme, ordine, instructiuni necesare perfectionarii cadrului
juridic din domeniul turismului si de armonizare a acestuia cu prevederile
legislatiei tarilor Uniunii Europene.
- Potentiali beneficiari:
- persoane juridice romane sau straine;
- societati comerciale;
- agentii de turism;
asociatii profesionale din turism si persoane juridice de drept public
sau privat, care sunt autorizate si recunoscute de Ministerul Turismului ca
furnizori de formare profesionala a adultilor;
structuri de cazare si alimentatie turistice.