HOTARARE Nr. 296 din 8 martie 2001
pentru aprobarea Programului de marketing si promovare turistica pentru anul
2001
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 140 din 21 martie 2001
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 6 din
Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 privind constituirea Fondului special pentru
promovarea si dezvoltarea turismului, cu modificarile si completarile
ulterioare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 23/2000,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
ARTICOL UNIC
Se aproba Programul de marketing si promovare turistica pentru anul 2001,
prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul turismului,
Matei-Agathon Dan
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
PROGRAMUL DE MARKETING SI PROMOVARE TURISTICA
pentru anul 2001
CAP. 1
Obiectivul general al programului
Art. 1
Programul de marketing si promovare turistica, denumit in continuare
program, urmareste promovarea Romaniei ca destinatie de vacante si calatorii pe
piata turistica interna si internationala pentru anul 2001.
CAP. 2
Obiective specifice
Art. 2
Programul urmareste realizarea urmatoarelor obiective specifice:
a) imbunatatirea imaginii produsului turistic romanesc pe pietele externe;
b) stimularea parteneriatului dintre sectorul public si privat si
constientizarea rolului si importantei turismului in economia nationala;
c) recastigarea pietelor turistice externe, partenere traditionale inainte
de 1989, si castigarea altora noi;
d) stimularea cererii turistice interne si internationale pentru vacante si
calatorii in Romania si implicit cresterea numarului de turisti care viziteaza
Romania.
CAP. 3
Continutul programului
Art. 3
Prin program se finanteaza:
1. actiunile de promovare specifice pe piata interna si externa, cum sunt:
participari la manifestari interne si internationale de profil (expozitii,
burse, targuri, festivaluri, conferinte, forumuri si altele asemenea), campanii
publicitare in presa, radio, televiziune, afisaj teletext, Internet,
organizarea de conferinte de presa pentru prezentarea ofertei turistice,
organizarea de vizite de documentare pentru reprezentanti ai mass-media,
creatori de opinie, agenti tour-operatori, organizarea de seri romanesti,
expozitii gastronomice, saptamani romanesti.
Cheltuielile necesare in vederea participarii Romaniei la manifestarile
expozitionale internationale de turism in anul 2001 sunt aferente exclusiv
anului 2001. Platile efectuate in anul 2000, reprezentand avansuri obligatorii
pentru inchirierea suprafetei standurilor sau pentru alte categorii de
cheltuieli, nu sunt incluse in suma prevazuta la art. 4 pozitia I din tabelul
"Actiuni de promovare specifice pe piata interna si externa".
In anul 2001 actiunile specifice de marketing si promovare turistica din
strainatate se vor desfasura pe principalele piete turistice din:
- Uniunea Europeana;
- Europa Centrala si de Est: Federatia Rusa, Polonia, Republica Ceha,
Republica Moldova, Ungaria, Republica Federala Iugoslavia, Croatia, Bulgaria;
- Norvegia, Elvetia, Turcia, Cipru;
- Asia de Vest (Israel, Iran) si Asia de Sud-Est (Japonia, China);
- America de Nord: SUA, Canada;
2. realizarea de materiale de informare si promovare turistica, si anume:
a) in domeniul tipariturilor:
- retiparirea de titluri de prospecte pentru promovarea turistica pe pietele
externe si pe piata interna;
- tiparirea de noi titluri de prospecte in sprijinul produselor turistice
care urmeaza sa fie promovate cu precadere;
b) in domeniul materialelor destinate promovarii si informarii prin
mijloace audiovizuale:
- realizarea de filme pentru oferta turistica generala si pe segmente de
piata, in functie de varietatea produselor turistice romanesti;
- realizarea de casete audio-video, CD-ROM, spoturi TV pe produse
turistice;
- seturi de diapozitive, postere si panouri cu fotografii color;
c) realizarea de obiecte de reclama/amintiri/protocol specifice;
3. alte actiuni pentru sustinerea si promovarea ofertei turistice
(cheltuieli de expeditie externa/interna, concursuri cu premii, comisioane
agentii, coparticipari la evenimente speciale, actualizarea bazei de date
turistice si alte actiuni);
4. investitii pentru deschiderea de noi birouri de promovare si informare
turistica in strainatate (Ungaria si Danemarca), investitii la birourile
existente, investitii pentru realizarea centrelor de informatii turistice si
investitii in tara pentru derularea activitatilor specifice programului,
determinate de functionarea Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea
turismului.
CAP. 4
Plafonul si structura programului
Art. 4
Plafonul si structura programului finantat din Fondul special pentru
promovarea si dezvoltarea turismului se prezinta astfel:
- mii lei -
__________________________________________________________________________
| | % din total |
|______|___________________________________________________________________|
| | TOTAL, din care: | 77.390.000 | 100,00 |
|______|_____________________________________________|____________|________|
| I. | Actiuni de promovare specifice pe piata | | |
| | interna si externa*) | 32.390.000 | 41,84 |
|______|_____________________________________________|____________|________|
| II. | Realizarea materialelor de informare si | | |
| | promovare turistica*) | 37.000.000 | 47,80 |
|______|_____________________________________________|____________|________|
| III. | Alte actiuni pentru sustinerea si promovarea| | |
| | ofertei turistice (cheltuieli de expeditie | | |
| | externa/interna*), concursuri cu premii, | | |
| | comisioane agentii, coparticipari la | | |
| | evenimente speciale etc.) | 4.000.000 | 5,17 |
|______|_____________________________________________|____________|________|
| IV. | Investitii pentru birourile de promovare si | | |
| | informare turistica din strainatate, | | |
| | investitii pentru centrele de informatii si | | |
| | investitii in tara pentru derularea | | |
| | activitatilor specifice programului | 4.000.000 | 5,17 |
|______|_____________________________________________|____________|________|
*) Cuprinde si actiunile aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 169/2001
privind participarea Ministerului Turismului la manifestarile expozitionale
internationale de turism in semestrul I al anului 2001.
*) Cuprinde actiunile aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 246/2001
privind aprobarea realizarii de catre Ministerul Turismului in anul 2001 a unor
materiale promotionale cu oferta turistica a Romaniei.