E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 604 din 28 septembrie 1992

privind reorganizarea Regiei Autonome a Nemetaliferelor in Societatea Comerciala "Cominex" - S.A. Cluj

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 322 din  9 decembrie 1992


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Pe data prezentei hotariri se infiinteaza Societatea Comerciala "Cominex" - S.A. Cluj, cu sediul in municipiul Cluj-Napoca, str. Horea nr. 78, judetul Cluj, prin preluarea unor subunitati prevazute in anexa nr. 1 din cadrul Regiei Autonome a Nemetaliferelor, care se reorganizeaza prin divizare.
    Art. 2
    Pe aceeasi data, Exploatarea Miniera Altin Tepe se desprinde din patrimoniul Regiei Autonome a Nemetaliferelor si trece la Regia Autonoma a Cuprului.
    Art. 3
    Societatea Comerciala "Cominex" - S.A. Cluj se va organiza si va functiona in conformitate cu dispozitiile legale si cu statutul prevazut in anexa nr. 1 a.
    Art. 4
    Capitalul social initial al Societatii Comerciale "Cominex" - S.A. Cluj, in valoare de 4.214,9 milioane lei, este format prin preluarea activului si pasivului pe baza de bilant la 31 decembrie 1991, potrivit anexei nr. 2 a.
    Art. 5
    Valoarea patrimoniului net al Exploatarii Miniere Altin Tepe este de 173,0 milioane lei, reprezentind activul si pasivul aferente activitatii, potrivit anexei nr. 2 b.
    Art. 6
    Se majoreaza patrimoniul net al Regiei Autonome a Cuprului cu valoarea de 173,0 milioane lei, aferenta patrimoniului preluat de la doua exploatari miniere Altin Tepe, modificindu-se si, respectiv, completindu-se anexa nr. 1 si prevederile art. 7 din Hotarirea Guvernului nr. 1287/1990 privind infiintarea Regiei Autonome a Cuprului. Regia Autonoma a Cuprului va intocmi programe proprii de redresare si restructurare a activitatii Exploatarii Miniere Altin Tepe.
    Art. 7
    Societatea Comerciala "Cominex" - S.A. Cluj va proceda la reducerea treptata a activitatii la Exploatarea Miniera Iara si va pune in aplicare programele elaborate pentru reconversia social-economica si profesionala a fortei de munca ramase disponibila datorita sistarii activitatii de extractie a minereurilor de fier. Programele vor fi elaborate si realizate cu incadrarea in cheltuielile si fondurile bugetare alocate Exploatarii Miniere Iara pentru anul 1992.
    Art. 8
    Patrimoniul net determinat potrivit anexei nr. 2 a si 2 b, impreuna cu indicatorii din programele de activitate pe anul 1992 prevazuti in anexa nr. 3, 3 a si 3 b, aferenti Regiei Autonome a Nemetaliferelor, vor fi preluati, pe baza de protocol, de catre Societatea Comerciala "Cominex" - S.A. Cluj si, respectiv, de catre Regia Autonoma a Cuprului, pentru domeniile lor de activitate.
    Art. 9
    Personalul Regiei Autonome a Nemetaliferelor, care trece la Societatea Comerciala "Cominex" - S.A. Cluj si, respectiv, la Regia Autonoma a Cuprului, se considera transferat.
    Art. 10
    Societatea Comerciala "Cominex" - S.A. Cluj va exploata perimetrele miniere aferente substantelor nemetalifere de la Regia Autonoma a Nemetaliferelor, prin concesionare, in conditiile legii.
    Art. 11
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotariri, Regia Autonoma a Nemetaliferelor se desfiinteaza, iar hotaririle Guvernului nr. 1288/1990 privind infiintarea Regiei Autonome a Nemetaliferelor si nr. 302/1992 privind infiintarea unor societati prin desprinderea unor subunitati din cadrul Regiei Autonome a Nemetaliferelor se abroga.
    Art. 12
    Ministerul Industriei va aduce la indeplinire prevederile prezentei hotariri.

                       PRIM-MINISTRU
                      THEODOR STOLOJAN

                              Contrasemneaza:
                              Ministrul industriei,
                              Dan Constantinescu

                              Ministrul economiei
                              si finantelor,
                              George Danielescu

                              Ministrul bugetului,
                              veniturilor statului
                              si controlului financiar,
                              Florian Bercea

    ANEXA 1

                         SUBUNITATILE
componente ale Societatii Comerciale "Cominex" - S.A. Cluj, preluate din cadrul Regiei Autonome a Nemetaliferelor

    1. Exploatarea Miniera Harghita
    2. Exploatarea Miniera Iara
    3. Exploatarea Miniera Suncuius
    4. Exploatarea Miniera Aghires
    5. Exploatarea Miniera Capus
    6. Exploatarea Miniera Jibou
    7. Exploatarea Miniera Cluj
    8. Institutul de Cercetari si Proiectari Miniere Cluj
    9. Centrul de informatica miniera Cluj.

                   Sucursala miniera Dobrogea
    1. Exploatarea Miniera Mahmudia
    2. Exploatarea Miniera Medgidia.

    ANEXA 1 a

                              STATUTUL
             Societatii Comerciale "Cominex" - S.A. Cluj

    CAP. 1
    Denumirea, forma juridica, sediul, durata

    Art. 1
    Denumirea societatii
    Denumirea societatii este Societatea Comerciala "Cominex" - S.A. Cluj.
    In toate actele, facturile, anunturile, publicatiile si alte acte emanind de la societate, denumirea societatii va fi precedata sau urmata de cuvintele "Societate pe actiuni" sau initialele "S.A.", de capitalul social si numarul de inregistrare la Registrul comertului.
    Art. 2
    Forma juridica a societatii
    Societatea Comerciala "Cominex" - S.A. Cluj este persoana juridica romana, avind forma juridica de societate pe actiuni. Aceasta isi desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane si cu prezentul statut.
    Art. 3
    Sediul societatii
    Sediul societatii este in Romania, localitatea Cluj-Napoca, str. Horea nr. 78, judetul Cluj. Sediul societatii poate fi schimbat in alta localitate din Romania, pe baza hotaririi adunarii generale a actionarilor, potrivit legii.
    Societatea poate avea sucursale, filiale, reprezentante, agentii situate si in alte localitati din tara si strainatate.
    Art. 4
    Durata societatii
    Durata societatii este nelimitata, cu incepere de la data inregistrarii la Registrul comertului.

    CAP. 2
    Scopul si obiectul de activitate ale societatii

    Art. 5
    Scopul societatii este: gestionarea, protejarea si exploatarea zacamintelor de substante nemetalifere din perimetrele incredintate spre exploatare, prin concesionare, potrivit legii.
    Art. 6
    Obiectul de activitate al societatii este:
    1. Gestionarea si protectia zacamintelor de substante nemetalifere din perimetrele incredintate spre exploatare.
    2. Extractia, prepararea si comercializarea nisipurilor cuartoase, calcarului, bentonitei, feldspatului, dolomitei, argilei refractare si caolinoase si altor substante minerale utile din zacamintele si cimpurile miniere aferente.
    3. Executarea de lucrari de cercetare geologica si tehnologica si extinderea perimetrelor in exploatare si pentru cresterea gradului de cunoastere a celor existente.
    4. Executarea de lucrari miniere de deschidere si pregatire in subteran si de descopertare in cariere.
    5. Mentinerea si dezvoltarea capacitatilor existente, precum si deschiderea de noi cimpuri miniere.
    6. Executarea lucrarilor de reparatii ale utilajelor, asigurarea si fabricarea de piese de schimb, subansamble si confectii metalice.
    7. Executarea de lucrari de constructii-montaj, industriale si civile.
    8. Producerea de materiale de constructii pe baza de substante minerale nemetalifere.
    9. Efectuarea de transporturi auto speciale si de persoane, cu mijloace proprii.
    10. Asigurarea bazei materiale, efectuarea de lucrari si prestari de servicii legate de obiectul de activitate.
    11. Elaborarea de studii, proiecte si documentatii in vederea mentinerii capacitatilor de productie existente, a punerii in valoare de noi zacaminte de substante nemetalifere.
    12. Proiectarea, realizarea, intretinerea si exploatarea programului si sistemelor informatice.
    13. Activitati de import-export cu produse miniere nemetalifere, utilaje, piese de schimb, materiale utilizate in activitatea miniera.
    14. Colaborarea directa cu bancile de comert exterior, efectuarea operatiunilor de fond valutar.
    15. Activitati necesare efectuarii reconversiei fortei de munca.
    16. Producerea si comercializarea echipamentelor de lucru si protectie, textile, utilaje miniere, piese de schimb.

    CAP. 3
    Capitalul social, actiunile

    Art. 7
    Capitalul social
    Capitalul social initial este fixat la suma de 4.229,9 milioane lei, impartit in 84.598 actiuni nominative in valoare nominala de 50.000 lei fiecare, in intregime subscrise de actionar.
    Capitalul social initial, impartit in actiuni nominative de 50.000 lei fiecare, este in intregime subscris de statul roman, in calitate de actionar unic si varsat in intregime la data constituirii societatii.
    Capitalul social initial este detinut integral de statul roman, ca actionar unic, pina la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte persoane fizice sau juridice, romane sau straine, in conditiile legii.
    Art. 8
    Actiunile
    Actiunile nominative ale societatii vor cuprinde toate elementele prevazute de lege.
    Actiunile vor purta timbrul sec al societatii si semnatura a 2 administratori.
    Societatea va tine evidenta actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie, care se pastreaza la sediul societatii.
    Art. 9
    Reducerea sau marirea capitalului social
    Capitalul social poate fi redus sau marit pe baza hotaririi adunarii generale extraordinare a actionarilor, in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
    Art. 10
    Drepturi si obligatii decurgind din actiuni
    Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionari, potrivit legii, confera acestora dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a alege si de a fi ales in organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea beneficiilor, conform prevederilor prezentului statut si dispozitiilor legale, respectiv la alte drepturi prevazute in statut.
    Detinerea actiunii implica adeziunea de drept la statut.
    Drepturile si obligatiile legate de actiuni urmeaza actiunile in cazul trecerii lor in proprietatea altor persoane.
    Obligatiile societatii sint garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii raspund in limita valorii actiunilor ce le detin.
    Patrimoniul societatii nu poate fi grevat de datorii sau alte obligatii personale ale actionarilor. Un creditor al unui actionar poate formula pretentii asupra partii din beneficiul societatii ce i se va repartiza de catre adunarea generala a actionarilor sau a cotei-parti cuvenite acestuia la lichidarea societatii, efectuata in conditiile prezentului statut.
    Art. 11
    Cesiunea actiunilor
    Actiunile sint indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaste decit un proprietar pentru fiecare actiune.
    Cesiunea partiala sau totala a actiunilor intre actionari sau terti se face in conditiile si cu procedura prevazute de lege.
    Art. 12
    Pierderea actiunilor
    In cazul pierderii unor actiuni, proprietarul va trebui sa anunte consiliul de administratie si sa faca public faptul prin presa, in cel putin 2 ziare de larga circulatie in localitatea in care se afla sediul societatii. Dupa 6 luni va putea obtine un duplicat al actiunii.

    CAP. 4
    Adunarea generala a actionarilor

    Art. 13
    Atributii
    Adunarea generala a actionarilor este organul de conducere al societatii, care decide asupra activitatii acesteia si asigura politica ei economica si comerciala.
    Adunarile generale ale actionarilor sint ordinare si extraordinare si au urmatoarele atributii principale:
    a) aproba structura organizatorica a societatii si numarul de posturi, precum si normativul de constituire a compartimentelor functionale si de productie;
    b) aleg membrii consiliului de administratie si ai comisiei de cenzori, inclusiv cenzorii supleanti, le stabilesc remunerarea, ii descarca de activitate si ii revoca;
    c) aleg directorul general, il descarca de activitate si il revoca; directorul general este si presedintele consiliului de administratie;
    d) stabilesc salarizarea personalului angajat, in functie de studii si munca efectiv prestata, cu respectarea limitei minime de salarizare prevazute de lege;
    e) stabilesc nivelul de salarizare a membrilor consiliului de administratie, directorului general, a membrilor comitetului de directie si ai comisiei de cenzori, in conformitate cu prevederile legii;
    f) stabilesc bugetul de venituri si cheltuieli si, dupa caz, programul de activitate pe exercitiul economico-financiar urmator;
    g) examineaza, aproba sau modifica bilantul si contul de profit si pierderi dupa analizarea raportului consiliului de administratie si al comisiei de cenzori, aproba repartizarea profitului, potrivit legii;
    h) hotarasc cu privire la contractarea de imprumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe; stabilesc competentele si nivelul de contractare a imprumuturilor bancare curente, a creditelor comerciale si garantiilor; aproba orice fel de credit financiar acordat de societate;
    i) hotarasc cu privire la infiintarea si desfiintarea de sucursale, filiale si agentii;
    j) hotarasc cu privire la marirea sau reducerea capitalului social, modificarea numarului de actiuni sau a valorii nominale a acestora, precum si la cesiunea actiunilor;
    k) hotarasc cu privire la adaptarea sau modificarea statutului, precum si la transformarea formei juridice a societatii;
    l) hotarasc cu privire la comasarea, divizarea, dizolvarea si lichidarea societatii;
    m) analizeaza rapoartele consiliului de administratie privind stadiul si perspectivele societatii cu referire la profit si dividende, pozitia pe piata interna si internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protectia mediului, relatiile cu clientii;
    n) hotarasc cu privire la actionarea in justitie a membrilor consiliului de administratie, directorului general si a cenzorilor, pentru paguba pricinuita societatii;
    o) hotarasc in orice alte probleme privind societatea.
    Hotaririle in problemele prevazute la lit. l) vor putea fi aduse la indeplinire numai dupa aprobarea lor de catre organul care a aprobat constituirea societatii, in perioada in care statul este actionar unic.
    Atributiile adunarilor generale ordinare si extraordinare ale actionarilor se diferentiaza potrivit legii.
    Art. 14
    Convocarea adunarii generale a actionarilor
    Adunarea generala a actionarilor se convoaca de presedintele consiliului de administratie sau de unul dintre vicepresedinti, pe baza imputernicirii date de presedinte.
    Adunarile generale ordinare au loc cel putin o data pe an, la 2 luni de la incheierea exercitiului economico-financiar, pentru examinarea bilantului si a contului de profit si pierderi pe anul precedent, pentru stabilirea programului de activitate si bugetului pe anul in curs.
    Adunarile generale extraordinare se convoaca la cererea actionarilor reprezentind cel putin 1/3 din capitalul social, la cererea comisiei de cenzori, precum si in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv, cu exceptia primilor 2 ani de la infiintarea societatii.
    Adunarea generala va fi convocata de administratori de cite ori va fi nevoie, in conformitate cu dispozitiile din statut, cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita.
    Convocarea va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei si intr-unul din ziarele de larga circulatie din localitatea in care se afla sediul societatii sau din cea mai apropiata localitate.
    Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii, precum si ordinea de zi, cu aratarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunarii.
    Cind in ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor.
    Adunarea generala a actionarilor se intruneste la sediul societatii sau in alt loc din aceeasi localitate.
    Art. 15
    Organizarea adunarii generale a actionarilor
    Adunarea generala ordinara este constituita valabil si poate lua hotariri daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare, daca detin cel putin 1/2 din capitalul social.
    Adunarea generala extraordinara este constituita valabil si poate lua hotariri daca, la prima convocare, actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare, daca detin cel putin 1/2 din capitalul social.
    Adunarea generala a actionarilor este prezidata de presedintele consiliului de administratie, iar in lipsa acestuia de catre unul dintre vicepresedinti, desemnat de presedinte.
    Presedintele consiliului de administratie desemneaza, dintre membrii adunarii generale, un secretar care sa verifice lista de prezenta a actionarilor si sa intocmeasca procesul-verbal al adunarii.
    Procesul-verbal al adunarii se va scrie intr-un registru sigilat si parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat sedinta si de secretarul care l-a intocmit.
    La sedintele ordinare si extraordinare ale adunarii generale a actionarilor, in care se dezbat probleme privitoare la raporturile de munca cu personalul societatii, pot fi invitati si reprezentantii salariatilor.
    Art. 16
    Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
    Hotaririle adunarilor generale se iau prin vot deschis.
    Actionarii voteaza, de regula, prin ridicarea miinii.
    La propunerea persoanei care prezideaza, sau a unui grup de actionari prezenti sau reprezentati, ce detin cel putin 1/4 din capitalul social, se va putea decide ca votul sa fie secret.
    Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administratie si a cenzorilor, pentru revocarea si pentru luarea hotaririlor referitoare la raspunderea administratorilor.
    Hotaririle adunarii generale sint obligatorii chiar pentru actionarii absenti sau nereprezentati.
    Art. 17
    In perioada in care statul este actionar unic, atributiile adunarii generale a actionarilor vor fi exercitate de consiliul imputernicitilor mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat, potrivit legii.
    Imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat isi desfasoara activitatea in conformitate cu propriul regulament de organizare si functionare.
    Atributiile imputernicitilor mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat vor inceta, de drept, la data la care se va tine sedinta de constituire a adunarii generale a actionarilor.

    CAP. 5
    Consiliul de administratie

    Art. 18
    Organizare
    Societatea pe actiuni este administrata de catre consiliul de administratie compus din 5 administratori, alesi de adunarea generala a actionarilor pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi realesi pe noi perioade de 4 ani, care pot avea si calitatea de actionari.
    Cind se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie, adunarea generala a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant. Durata pentru care este ales noul administrator pentru a ocupa locul vacant va fi egala cu perioada care a ramas pina la expirarea mandatului predecesorului sau.
    Sint incompatibile cu calitatea de membru al consiliului de administratie, comisiei de cenzori si de director, persoanele care, potrivit legii, sint incapabile sau au fost condamnate pentru gestiune frauduloasa, abuz de incredere, fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare de mita, precum si pentru alte infractiuni prevazute de lege referitor la societatile comerciale.
    Pina la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte persoane fizice sau juridice, consiliul de administratie al societatii comerciale va fi numit de imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat, cu acordul ministerului de resort.
    Consiliul de administratie este condus de un presedinte.
    Componenta consiliului de administratie se stabileste de adunarea generala a actionarilor.
    Consiliul de administratie se intruneste la sediul societatii, ori de cite ori este necesar, la convocarea presedintelui. Presedintele numeste un secretar, fie dintre membrii consiliului, fie din afara acestuia.
    Pentru valabilitatea deciziilor este necesara prezenta a cel putin 1/2 din numarul membrilor consiliului de administratie si deciziile se iau cu majoritatea absoluta a membrilor prezenti.
    Dezbaterile consiliului de administratie au loc, conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de presedinte, cu cel putin 15 zile inainte. Acestea se consemneaza in procesul-verbal al sedintei, care se scrie intr-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie. Procesul-verbal se semneaza de persoana care a prezidat sedinta si de secretar.
    Consiliul de administratie poate delega unuia sau mai multor membri ai sai unele imputerniciri pe probleme limitate si poate recurge la experti pentru studierea anumitor probleme.
    In relatiile cu tertii, societatea este reprezentata de catre presedintele consiliului de administratie, pe baza si in limitele imputernicirilor date de adunarea generala a actionarilor sau, in lipsa lui, de catre vicepresedinte. Cel ce reprezinta societatea semneaza actele care o angajeaza fata de terti.
    Membrii consiliului de administratie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societatii in interesul acesteia, in limita drepturilor care li se confera.
    Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la dispozitia actionarilor si comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societatii.
    Membrii consiliului de administratie, presedintele, vicepresedintele, directorul general, raspund individual sau solidar, fata de societate, pentru prejudiciile rezultate din infractiuni sau abateri de la dispozitiile legale, pentru abaterile de la statut sau pentru greseli in administrarea societatii. In astfel de situatii, ei vor putea fi revocati prin hotarirea adunarii generale a actionarilor.
    Art. 19
    Atributiile consiliului de administratie
    Consiliul de administratie are in principal urmatoarele atributii:
    a) angajeaza si concediaza personalul si stabileste drepturile si obligatiile acestuia;
    b) stabileste indatoririle si responsabilitatile personalului societatii pe compartimente;
    c) aproba operatiunile de incasari si plati potrivit competentelor acordate;
    d) aproba operatiunile de cumparare si vinzare de bunuri potrivit competentelor acordate;
    e) aproba incheierea de contracte de inchiriere (luarea sau darea cu chirie);
    f) stabileste tactica si strategia de marketing;
    g) aproba incheierea sau rezilierea contractelor potrivit competentelor acordate;
    h) supune anual adunarii generale a actionarilor, in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea societatii, bilantul si contul de profit si pierderi pe anul precedent, precum si proiectul de program de activitate si proiectul de buget al societatii pe anul in curs;
    i) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generala a actionarilor.

    CAP. 6

    Art. 20
    Comitetul de directie
    Consiliul de administratie poate delega o parte din atributiile sale unui comitet de directie, fixindu-i in acelasi timp si salariile, potrivit legii.
    La societatile ce au regimul celor cu capital integral de stat, atributia prevazuta la alineatul de mai sus se executa cu acordul ministerului de resort.
    Presedintele indeplineste si functia de director general, asigurind conducerea curenta a societatii, aduce la indeplinire deciziile consiliului de administratie in limitele obiectului de activitate al societatii.
    Deciziile comitetului de directie se iau cu majoritatea absoluta a voturilor membrilor sai.
    Comitetul de directie este obligat sa prezinte la fiecare sedinta a consiliului de administratie registrul sau de deliberari.
    In comitetul de directie votul nu poate fi dat prin delegatie.

    CAP. 7
    Gestiunea societatii

    Art. 21
    Comisia de cenzori
    Gestiunea societatii este controlata de actionari si de comisia de cenzori, formata din 3 membri, care trebuie sa fie asociati cu exceptia cenzorilor contabili. Cenzorii se aleg de adunarea generala a actionarilor.
    In perioada in care statul este actionar unic, cenzorii sint reprezentanti ai Ministerului Economiei si Finantelor.
    Adunarea generala alege, de asemenea, acelasi numar de cenzori supleanti care vor inlocui, in conditiile legii, pe cenzorii titulari.
    Pentru a putea exercita dreptul de control, actionarilor li se pot prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societatii, situatia patrimoniului, a profitului si a pierderilor.
    Comisia de cenzori are urmatoarele atributii principale:
    a) in cursul exercitiului economico-financiar verifica gospodarirea fondurilor fixe si a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa si registrele de evidenta contabila si informeaza consiliul de administratie asupra neregulilor constatate;
    b) la incheierea exercitiului financiar controleaza exactitatea inventarului, a documentelor si informatiilor prezentate de consiliul de administratie asupra conturilor societatii, a bilantului si a contului de profit si pierderi, prezentind adunarii generale a actionarilor un raport scris;
    c) la lichidarea societatii controleaza operatiunile de lichidare;
    d) prezinta adunarii generale a actionarilor punctul sau de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului si obiectului societatii.
    Comisia de cenzori se intruneste la sediul societatii si ia decizii in unanimitate. Daca nu se realizeaza unanimitatea, raportul cu divergente se inainteaza adunarii generale.
    Comisia de cenzori poate convoca adunarea generala extraordinara a actionarilor, daca aceasta nu a fost convocata de consiliul de administratie, in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv (cu exceptia primilor 2 ani de la constituirea societatii) sau ori de cite ori considera necesar pentru alte situatii privind incalcarea dispozitiilor legale si statutare.
    Atributiile si modul de functionare a comisiei de cenzori, precum si drepturile si obligatiile cenzorilor se completeaza cu dispozitiile legale in acest domeniu.
    Cenzorii si cenzorii supleanti se numesc pe o perioada de maximum 3 ani si pot fi realesi; numarul cenzorilor trebuie sa fie impar.
    Sint incompatibile cu calitatea de cenzor persoanele care intra sub incidenta art. 18 alin. 3, precum si cei care sint rude sau afini pina la al patrulea grad sau sotii administratorilor, cei care primesc sub orice forma, pentru alte functii decit aceea de cenzor, un salariu sau remuneratie de la administratori sau de la societate.

    CAP. 8
    Activitatea societatii

    Art. 22
    Exercitiul economico-financiar
    Exercitiul economico-financiar incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu incepe la data constituirii societatii.
    Art. 23
    Personalul societatii
    Personalul de conducere al societatii si cenzorii sint alesi de adunarea generala a actionarilor. In perioada cit statul este actionar unic, personalul de conducere si cenzorii vor fi numiti de imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat, cu acordul ministerului de resort.
    Restul personalului este angajat de catre consiliul de administratie sau de catre directorul general al societatii comerciale.
    Pina la aprobarea legislatiei in domeniu, salarizarea se face conform legislatiei in vigoare.
    Plata salariilor, impozitelor pe acestea si a cotei de asigurari sociale se va face potrivit legii.
    Drepturile si obligatiile personalului societatii sint stabilite de catre consiliul de administratie sau de catre directorul general al societatii comerciale.
    Art. 24
    Amortizarea fondurilor fixe
    Consiliul de administratie stabileste, in conditiile legii, modul de amortizare a fondurilor fixe.
    Art. 25
    Evidenta contabila si bilantul contabil
    Societatea va tine evidenta contabila, in lei, va intocmi anual bilantul si contul de profit si pierderi, avind in vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Economiei si Finantelor.
    Bilantul si contul de profit si pierderi vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, conform legii.
    Art. 26
    Calculul si repartizarea profitului
    Profitul societatii se stabileste pe baza bilantului aprobat de adunarea generala a actionarilor. Profitul impozabil se stabileste in conditiile legii.
    Din profitul societatii ramas dupa plata impozitelor pe profit se pot constitui fonduri destinate modernizarii, cercetarii si dezvoltarii, fondul de stimulare a salariatilor si se platesc dividende.
    Societatea isi constituie fond de rezerva si alte fonduri in conditiile legii.
    Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de societate in conditiile legii in cel mult 2 luni de la aprobarea bilantului de catre adunarea generala a actionarilor.
    In cazul inregistrarii de pierderi, adunarea generala a actionarilor va analiza cauzele si va hotari in consecinta.
    Suportarea pierderilor de catre actionari se va face proportional cu aportul la capital.
    Art. 27
    Registrele societatii
    Societatea tine registrele prevazute de lege.

    CAP. 9
    Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii

    Art. 28
    Modificarea formei juridice
    Societatea va putea fi transformata in alta forma de societate prin hotarirea adunarii generale a actionarilor.
    In perioada in care statul este unic actionar, transformarea formei juridice a societatii se va putea face numai cu aprobarea organului care a infiintat-o.
    Noua societate va indeplini formalitatile legale de inregistrare si publicitate, cerute la infiintarea societatilor.
    Art. 29
    Dizolvarea societatii
    Urmatoarele situatii duc la dizolvarea societatii:
    - imposibilitatea realizarii obiectului social;
    - falimentul;
    - pierderea unei jumatati din capitalul social, dupa ce s-a consumat fondul de rezerva, daca adunarea generala a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma ramasa;
    - numarul de actionari va fi redus sub 5, mai mult de 6 luni;
    - la cererea oricarui actionar, daca imprejurarile de forta majora si consecintele lor dureaza mai mult de 8 luni, iar adunarea generala a actionarilor constata ca functionarea societatii nu mai este posibila;
    - in orice alte situatii, pe baza hotaririi adunarii generale a actionarilor, luata in unanimitate.
    Dizolvarea societatii comerciale trebuie sa fie inscrisa la Registrul comertului si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei.
    Art. 30
    Lichidarea societatii
    In caz de dizolvare, societatea va fi lichidata.
    Lichidarea societatii si repartitia patrimoniului se fac in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
    Art. 31
    Litigii
    Litigiile societatii cu persoane fizice sau juridice romane sint de competenta instantelor judecatoresti din Romania.
    Litigiile nascute din raporturile contractuale dintre societate si persoanele juridice romane pot fi solutionate si prin arbitraj, potrivit legii.

    CAP. 10
    Dispozitii finale

    Art. 32
    Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile legale referitoare la societatile comerciale.
    Art. 33
    Imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat vor executa atributiile adunarii generale a actionarilor pe perioada cit societatea comerciala are capital integral de stat.

    ANEXA 2

                               SITUATIA
determinarii patrimoniului net al Regiei Autonome a Nemetaliferelor, pe baza elementelor cuprinse in bilant la 31 decembrie 1991

                                                             - mii lei -
    A. Elemente de activ

    1. Mijloace fixe la valoarea neamortizata                 3.227.082
    2. Mijloace circulante (exclusiv creante si decontari)    2.633.781
    3. Creante certe                                             79.177
    4. Alte active                                                7.564
    5. Varsaminte efectuate in plus                                   -
    6. Mijloace si cheltuieli pentru investitii                 808.968
             TOTAL A (1+2+3+4+5+6)                            6.756.572

    B. Elemente de pasiv

    1. Obligatii certe                                          621.820
    2. Credite bancare                                        1.283.237
    3. Alte pasive                                              250.651
    4. Creditori si furnizori pentru investitii                  32.298
       si reparatii capitale
    5. Credite pentru investitii                                180.670
    6. Alte surse pentru investitii                                   -
    7. Credite pentru pierderi                                        -
    8. Beneficii de varsat                                            -
             TOTAL B (1+2+3+4+5+6+7+8)                        2.368.676

    C. Patrimoniul net al unitatii la 31 decembrie 1991       4.387.896

    ANEXA 2 a

                                SITUATIA
determinarii patrimoniului net al Societatii Comerciale "Cominex" - S.A. Cluj, pe baza elementelor cuprinse in bilant

                                                             - mii lei -
    A. Elemente de activ

    1. Mijloace fixe la valoarea neamortizata                 3.094.082
    2. Mijloace circulante (exclusiv creante si decontari)    2.478.081
    3. Creante certe                                             79.157
    4. Alte active                                                7.564
    5. Varsaminte efectuate in plus                                   -
    6. Mijloace si cheltuieli pentru investitii                 808.968
             TOTAL A (1+2+3+4+5+6)                            6.467.852

    B. Elemente de pasiv

    1. Obligatii certe                                          608.820
    2. Credite bancare                                        1.251.237
    3. Alte pasive                                              250.651
    4. Creditori si furnizori pentru investitii                  32.298
       si reparatii capitale
    5. Credite pentru investitii                                108.959
    6. Alte surse pentru investitii                                   -
    7. Credite pentru pierderi                                        -
    8. Beneficii de varsat                                            -
             TOTAL B (1+2+3+4+5+6+7+8)                        2.252.965

    C. Patrimoniul net al unitatii economice                  4.214.887
       la 31 decembrie 1991

    ANEXA 2 b

                                SITUATIA
determinarii patrimoniului net al Exploatarii Miniere Altin Tepe, pe baza elementelor cuprinse in bilant la 31 decembrie 1991*)

    *) Cu care se majoreaza patrimoniul net al Regiei Autonome a Cuprului.

                                                             - mii lei -
    A. Elemente de activ

    1. Mijloace fixe la valoarea neamortizata                   133.000
    2. Mijloace circulante (exclusiv creante si decontari)      155.700
    3. Creante certe                                                 20
    4. Alte active                                                    -
    5. Varsaminte efectuate in plus                                   -
    6. Mijloace si cheltuieli pentru investitii                       -
             TOTAL A (1+2+3+4+5+6)                              288.700

    B. Elemente de pasiv

    1. Obligatii certe                                           12.000
    2. Credite bancare                                           32.000
    3. Alte pasive                                                    -
    4. Creditori si furnizori pentru investitii                       -
       si reparatii capitale
    5. Credite pentru investitii                                 71.711
    6. Alte surse pentru investitii                                   -
    7. Credite pentru pierderi                                        -
    8. Beneficii de varsat                                            -
             TOTAL B (1+2+3+4+5+6+7+8)                          115.711

    C. Patrimoniul net al unitatii economice                    173.009
       la 31 decembrie 1991

    ANEXA 3

                             INDICATORII
din programul de activitate al Regiei Autonome a Nemetaliferelor
----------------------------------------------------------------------------
Nr.   Indicatori            U.M.        1989      1990      1991   Prevederi
crt.                                                                  1992
----------------------------------------------------------------------------
1. Venituri din           mil. lei     2.166,0   1.558,3   4.646,8  15.780,4
   activitatea economica
2. Cheltuieli aferente    mil. lei     2.108,20  1.902,5   4.981,4  16.301,5
   veniturilor
3. Cheltuieli la            lei/         973,3   1.220,9   1.072,0   1.033,0
   1.000 lei venituri    1.000 lei
4. Pierderi               mil. lei         -       344,2     334,6     521,1
5. Beneficii              mil. lei        57,8       -         -         -
6. Nr. personal              nr.      16.193    15.328    12.550    11.045
       din care:
   - muncitori                        13.074    13.133    10.979     9.662
7. Salariu mediu             lei       3.863     4.515    10.119    18.100
8. Comenzi externe
   - export              mil. $           -         -         -         -
                         mil. ruble       -         -         -         -
   - import              mil. $            0,1       0,2       0,3       1,8
                         mil. ruble        3,0       1,3       -         -
9. Productivitatea           lei     133.761   101.664   370.263   1.428.737
   muncii
10. Investitii           mii lei     385.200   267.200   243.200     982.300
----------------------------------------------------------------------------

    ANEXA 3 a

                             INDICATORII
din programul de activitate al Societatii Comerciale "Cominex" - S.A. Cluj
----------------------------------------------------------------------------
Nr.   Indicatori           U.M.        1989      1990     1991       1992
crt.
----------------------------------------------------------------------------
1. Venituri din          mil. lei     2.029,8   1.514,1   4.587    15.466,4
   activitatea economica
2. Cheltuieli aferente   mil. lei     1.969,4   1.790,6   4.807    15.397,3
   veniturilor
3. Cheltuieli la           lei/         970,2   1.182,6   1.048       995,5
   1.000 lei venituri    1.000 lei
4. Pierderi              mil. lei         -       276,5     220,0       -
5. Beneficii             mil. lei        60,4       -         -        69,1
6. Nr. personal             nr.      15.295    14.499    11.890    10.450
       din care:
   - muncitori                       12.261    12.378    10.370     9.112
7. Salariu mediu           lei/       3.897     4.539    10.132    17.514
                         salariat
8. Comert exterior
   - export              mil. $           -         -         -         -
   - export              mil. ruble       -         -         -         -
   - import              mil. $           0,1       0,2       0,3       1,8
   - import              mil. ruble       3,0       1,3       -         -
9. Productivitatea         lei/
   muncii                salariat   132.710   104.428   385.786   1.480.038
10. Investitii           mii lei    363.270   250.482   228.882   912.000
----------------------------------------------------------------------------

    ANEXA 3 b

                             INDICATORII
din programul de activitate al Exploatarii Miniere Altin Tepe*)
----------------------------------------------------------------------------
Nr.   Indicatori              U.M.        1989     1990      1991     1992
crt.
____________________________________________________________________________
1. Venituri din            mil. lei       136,2      44,2     59,8     314,0
   activitatea economica
2. Cheltuieli aferente     mil. lei       138,8     111,9    174,4     904,2
   veniturilor
3. Cheltuieli la           lei/         1.020     2.531,6  2.916,4   2.879,6
   1.000 lei venituri    1.000 lei/
                           venit
4. Pierderi                mil. lei         2,6     667      114,6     590,2
5. Beneficii               mil. lei         -         -        -         -
6. Nr. personal             nr.           898       829      660       595
       din care:
   - muncitori                            813       755      609       550
7. Salariu mediu            lei/        3.291     4.098    9.893    28.400
                          salariat
8. Comert exterior
   - export                mil. $           -         -        -         -
                           mil. ruble       -         -        -         -
   - import                mil. $           -         -        -         -
                           mil. ruble       -         -        -         -
9. Productivitatea         lei/       151.670    53.317   90.606   527.731
   muncii                  salariat
10. Investitii             mii lei     21.930    16.718   14.318    70.300
                                                                           
    *) Cu care se majoreaza patrimoniul net al Regiei Autonome a Cuprului.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 604/1992

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 604 din 1992
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu