Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ghid Nr.0 din 14.07.2008

pentru Programul prioritar naţional pentru reabilitarea, modernizarea infrastructurii culturale şi dotarea aşezămintelor culturale din mediul mic urban
ACT EMIS DE: Ministerul Culturii si Cultelor
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 612 din 19 august 2008



SmartCity1


1. Cadrul general al Programului Programul prioritar naţional pentru reabilitarea, modernizarea infrastructurii culturale şi dotarea aşezămintelor culturale din mediul mic urban, instituit prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 118/2006 privind înfiinţarea, organizarea şi desfăşurarea activităţii aşezămintelor culturale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 143/2007, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare O.U.G. nr.118/2006, reprezintă o iniţiativă a Guvernului României, dedicată creşterii calităţii vieţii culturale în mediul mic urban prin extinderea şi susţinerea infrastructurii culturale existente şi prin diversificarea ofertei culturale.Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor va implementa Programul prioritar naţional pentru reabilitarea, modernizarea infrastructurii culturale şi dotarea aşezămintelor culturale din mediul mic urban, denumit în continuare Programul, prin Compania Naţională de Investiţii „C.N.I.“ - S.A., aflată sub autoritatea acestuia, în condiţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 25/2001 privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii „C.N.I.“ - S.A., aprobată cu modificări prin Legea nr. 117/2002, cu modificările şi completările ulterioare.Finanţarea se va realiza din sume alocate de la bugetul de stat, din fonduri externe rambursabile şi nerambursabile şi din alte surse, în condiţiile legii, conform prevederilor art. 21 alin. (1) din O.U.G. nr. 118/2006.Pentru realizarea şi implementarea obiectivelor Programului Ministerul Culturii şi Cultelor împreună cu Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, în temeiul prevederilor art. 23 alin. (4) din O.U.G. nr. 118/2006, elaborează prezentul ghid operaţional aprobat prin ordin comun de ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor şi ministrul culturii şi cultelor.Perioada de implementare a Programului este 2008-2010.2. Glosar de termeniÎn sensul prezentului ghid operaţional, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:a)Aşezămintele culturale, în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 118/2006, sunt persoane juridice de drept public sau privat, indiferent de forma de organizare şi finanţare, care desfăşoară activităţi în domeniul cultural, de informare şi de educaţie permanentă, reprezentând servicii culturale de utilitate publică, cu rol în asigurarea coeziunii sociale şi a accesului comunitar la informaţie.b)Solicitant, autoritate publică locală din mediul mic urban (singură sau în parteneriat cu alte instituţii publice ori cu organizaţii neguvernamentale din ţară sau din străinătate), care solicită reabilitarea şi dotarea unui aşezământ cultural în cadrul Programului.c)Cererea de reabilitare, modernizare a infrastructurii culturale şi dotare a aşezămintelor culturale din mediul mic urban, denumită în continuare cerere, reprezintă documentul prin care solicitantul cere reabilitarea, modernizarea şi dotarea aşezământului cultural în sensul prezentului ghid operaţional.d)Comisia pentru evaluarea şi selecţia proiectelor, denumită în continuare Comisia, instituită în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 118/2006, aprobă cererile depuse de aplicanţi, pe baza criteriilor stabilite prin prezentul ghid operaţional.e)Criteriile de eligibilitate reprezintă elementele/principiile în baza cărora cererea poate fi admisă în etapa de evaluare şi selecţie.f)Mediul mic urban, în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 118/2006, este alcătuit din localităţile urbane de rangul III, oraşe definite potrivit prevederilor Legii nr. 351/2001 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a IV-a - Reţeaua de localităţi, cu modificările şi completările ulterioare.g)Lucrări de intervenţii reprezintă lucrările de reabilitare, modernizare şi dotare a aşezămintelor culturale, denumite în continuare lucrări.h)Proiect - documentaţia care va însoţi cererea, conform pct. 6.1.i)Secretariatul Comisiei primeşte şi verifică conformitatea administrativă a proiectelor, asigură lucrările Comisiei şi este format din specialişti din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor, Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor şi din cadrul Companiei Naţionale de Investiţii „C.N.I.“ - S.A., numiţi de către miniştrii de resort. Secretariatul Comisiei va funcţiona la sediul Companiei Naţionale de Investiţii „C.N.I.“ - S.A.3. Implementarea Programului Implementarea Programului se realizează de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, prin Compania Naţională de Investiţii „C.N.I.“ - S.A., aflată sub autoritatea acestuia, în condiţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr.25/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr.117/2002, cu modificările şi completările ulterioare. Activitatea de selecţie şi evaluare a proiectelor în cadrul Programului se realizează de către Comisie. Preşedinţia Comisiei este asigurată de către un reprezentant al Ministerului Culturii şi Cultelor, desemnat prin ordin al ministrului culturii şi cultelor. Rolul şi atribuţiile Comisiei sunt prevăzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru evaluarea şi selecţia proiectelor, prevăzut în anexa nr. 1. 4. Înscrierea şi participarea la selecţie a proiectelor Programul are ca obiectiv principal creşterea accesului populaţiei din mediul mic urban la informaţie, educaţie, cultură şi coeziune socială, reabilitarea, modernizarea infrastructurii culturale şi dotarea aşezămintelor culturale din mediul mic urban şi va lua în considerare potenţialul comunităţii de a susţine pe termen lung atât funcţionarea şi destinaţia clădirii, cât şi derularea unor activităţi specifice. 4.1. Solicitanţi în cadrul Programului pot fi: autorităţile administraţiei publice locale ale localităţilor din mediul mic urban, singure sau în parteneriat cu alte autorităţi publice ori cu organizaţii neguvernamentale din ţară sau din străinătate, alcătuite din localităţile urbane de rang III, oraşe (definite în conformitate cu prevederile Legii nr. 351/2001, cu modificările şi completările ulterioare), în care există un aşezământ cultural care necesită reabilitare, modernizare sau dotare. 5. Criterii de eligibilitate Criteriile de eligibilitate sunt condiţii obligatorii care trebuie să fie îndeplinite de către solicitant şi proiect pentru a participa la selecţie în vederea acordării unei contribuţii financiare de la bugetul de stat. Cele două criterii de eligibilitate sunt: 1. eligibilitatea solicitantului; 2. eligibilitatea proiectului. 5.1. Eligibilitatea solicitantului Pentru a fi eligibili, solicitanţii trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute la pct. 4.1. În relaţia cu Comisia solicitantul este reprezentat de primarul unităţii administrativ-teritoriale, care va semna cererea, sau de un înlocuitor al acestuia, numit prin dispoziţie a primarului. 5.2. Eligibilitatea proiectului Sunt eligibile proiectele pentru reabilitarea, modernizarea şi dotarea aşezămintelor culturale. 5.3. Durata lucrărilor de execuţie Durata lucrărilor de execuţie a obiectivelor de investiţii aferente Programului nu poate fi mai mare de 18 luni de la data ordinului de începere a lucrărilor. 5.4. Valoarea maximă eligibilă În cadrul Programului, valoarea maximă eligibilă care se va aloca de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor este de 3.000.000 lei, inclusiv taxa pe valoarea adăugată (TVA). Valoarea totală a lucrărilor de intervenţie poate să depăşească suma alocată de la bugetul de stat, şi anume 3.000.000 lei. În această situaţie, solicitantul va asigura finanţarea diferenţei dintre valoarea totală şi suma maximă ce poate fi alocată prin Program din alte surse legal constituite. 5.5. Cheltuieli neeligibile: a)cumpărarea, închirierea sau luarea în leasing a clădirilor existente, indiferent dacă leasingul are ca rezultat trecerea în proprietate a celui care ia în leasing;b)cheltuieli operaţionale, inclusiv cheltuieli de întreţinere şi chirie;c)comisioane bancare, cheltuielile cu garanţiile şi cheltuieli similare;d)cheltuieli efectuate de administraţia publică şi, în special, cheltuieli de regie, chirii şi salarii ale personalului angajat în activităţi de management, implementare, monitorizare şi control;e)achiziţionarea de mijloace de transport;f)cheltuieli cu panourile publicitare, respectiv panouri pentru afişare temporară şi plăci pentru amplasare permanentă;g)cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor;h)cheltuieli cu expertiza tehnică/energetică.6. Condiţii de participare a solicitanţilor 6.1. Conţinutul dosarului pentru a participa la preselecţie Solicitanţii trebuie să depună un dosar pentru solicitarea efectuării lucrărilor de reabilitare, modernizare a infrastructurii culturale şi dotare a unui aşezământ cultural din mediul mic urban, ce va conţine cel puţin următoarele documente: 1. cererea, conform modelului prezentat în anexa nr. 2; cererea se completează în limba română; 2. dovada titlului de proprietate, prin extras de carte funciară sau extras din inventarul bunurilor aparţinând domeniului public, aprobat prin hotărâre a Guvernului, asupra aşezământului cultural; 3. planul de activitate a programelor şi proiectelor culturale pentru următorii 3 ani de la darea în funcţiune a aşezământului cultural reabilitat, modernizat, dotat, care să cuprindă: activităţi culturale educative, informative, formative, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3; 4. hotărârea consiliului local cu referire la următoarele aspecte obligatorii: necesitatea, oportunitatea şi aprobarea reabilitării, modernizării infrastructurii culturale şi dotării aşezământului cultural din mediul mic urban; investiţia face parte din strategia de dezvoltare locală aprobată de consiliul local; aprobarea planului de activitate pe următorii 3 ani de la darea în funcţiune; păstrarea destinaţiei clădirii timp de minimum 15 ani; asigurarea unei finanţări din resurse proprii sau atrase, de minimum 10% din valoarea maximă ce se poate aloca de la bugetul de stat; angajamentul de a suporta cheltuielile de mentenanţă şi gestionare a investiţiei, pe o perioadă de cel puţin 5 ani de la data la care investiţia a fost dată în exploatare;5. contractul de parteneriat, în cazul în care autorităţile administraţiei publice locale aplică în parteneriat cu alte autorităţi publice ori cu organizaţii neguvernamentale din ţară sau din străinătate, din care să rezulte cota-parte de contribuţie, în procente faţă de valoarea maximă ce se poate aloca de la bugetul de stat; 6. declaraţia pe propria răspundere din care să rezulte: a)că aşezământul cultural care urmează să se reabiliteze este liber de orice sarcină, nu face obiectul unui litigiu aflat pe rolul unei instanţe judecătoreşti sau al vreunei revendicări pe cale administrativă ori juridică;b)că sunt asigurate sau, după caz, că va asigura utilităţile aferente aşezământului cultural;c)numărul de locuitori ai unităţii administrativ teritoriale solicitante, denumită în continuare UAT; d)anul construirii, aria desfăşurată a aşezământului, regimul de înălţime;e)că va pune la dispoziţia Companiei Naţionale de Investiţii „C.N.I.“ - S.A. expertiza tehnică şi energetică (construcţii şi instalaţii) a căminului ce urmează a fi reabilitat, modernizat şi dotat, prin care să fie indicate şi propuse soluţiile tehnice de reabilitare;7. copie de pe actul de identitate BI sau CI al/a reprezentantului legal care semnează cererea de finanţare. 6.2. Termenul de depunere a dosarelor Termenul de depunere a dosarelor pentru solicitarea lucrărilor de reabilitare, modernizare a infrastructurii culturale şi dotare a aşezămintelor culturale din mediul mic urban este de 30de zile calendaristice de la anunţarea lansării Programului. Vor fi luate în considerare doar dosarele care au data expediţiei (ştampila poştei), în cadrul perioadei precizate mai sus. Lansarea Programului se va aduce la cunoştinţa publicului prin publicarea ghidului operaţional pe site-ul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, www.mdlpl.ro, şi al Ministerului Culturii şi Cultelor, www.cultura.ro Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor şi Ministerul Culturii şi Cultelor, prin acord comun, în funcţie de solicitări, vor putea organiza şi noi sesiuni de depunere a dosarelor. Deschiderea de noi sesiuni va fi adusă la cunoştinţa publicului în aceleaşi condiţii cu cele de la lansarea Programului. Dosarele vor fi expediate prin poştă în două exemplare originale, la Secretariatul Comisiei pentru evaluarea şi selecţia proiectelor, pe adresa de mai jos: Compania Naţională de Investiţii Programul prioritar naţional pentru reabilitarea, modernizarea infrastructurii culturale şi dotarea aşezămintelor culturale din mediul mic urban: Secretariatul Comisiei pentru evaluarea şi selecţia proiectelor: Str. Horaţiu nr. 28, sectorul 1 Bucureşti, cod poştal: 010834. 7. Evaluarea proiectelor 7.1. Etapa I - Preselecţia - efectuată de Secretariatul Comisiei Secretariatul Comisiei verifică existenţa tuturor documentelor solicitate pentru constituirea dosarului, precum şi conformitatea administrativă a documentelor. Pentru această etapă de preselecţie se aplică următoarele criterii de eligibilitate: 1. solicitantul este o autoritate publică locală definită conform pct. 4.1; 2. dosarul conţine toate documentele solicitate. După această preselecţie, în urma căreia se stabileşte lista solicitanţilor eligibili, Secretariatul Comisiei va comunica această listă Comisiei. 7.2. Etapa a II-a - Evaluarea - efectuată de Comisie 7.2.1. Criterii de evaluare a proiectelor Criteriile pe baza cărora vor fi evaluate proiectele sunt: a)criterii care ţin de aspectul formal al cererii - 10% din punctajul total:completarea corectă şi integrală a cererii de finanţare; b)criterii privind calitatea proiectului depus/alte criterii - 90% din punctajul total:relevanţa, calitatea, diversitatea activităţilor propuse în cadrul planului de activitate, pentru scopul general al Programului; modul de asigurare a finanţării activităţilor şi asigurarea funcţionării aşezământului cultural după terminarea reabilitării şi dotării; procentul de cofinanţare din partea autorităţii publice locale; existenţa unui parteneriat cu alte autorităţi publice ori cu organizaţii neguvernamentale din ţară sau din străinătate, în funcţie de procentul cu care participă la reabilitarea aşezământului cultural; numărul de locuitori ai UAT solicitante; UAT solicitantă figurează în Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, denumit în continuare P.A.T.N.;Aceste criterii de evaluare sunt detaliate în grila de evaluare a proiectelor, cuprinsă în anexa nr. 4. 7.3. Etapa a III-a - Selecţia -efectuată de Comisie 7.3.1. Selecţia proiectelor Fiecare membru al Comisiei acordă un punctaj individual fiecărui proiect în parte. Punctajul final se va obţine prin media aritmetică a tuturor punctajelor acordate de către fiecare membru al Comisiei. Comisia, prin secretariat, va elabora lista aplicanţilor selectaţi, în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute. Solicitanţii vor fi informaţi de către Comisie asupra rezultatelor evaluării şi selecţiei proiectelor, prin publicarea listei pe site-urile www.mdlpl.ro şi www.cultura.ro Solicitantul poate depune o nouă cerere, într-o altă sesiune de selecţie, dacă se vor mai organiza. 8. Promovarea şi derularea investiţiilor 8.1. Comisia va întocmi şi va transmite la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor lista solicitanţilor selectaţi. 8.2. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor comunică lista cu rezultatele evaluării Companiei Naţionale de Investiţii „C.N.I.“ - S.A., care, după preluarea aşezământului pe bază de protocol, derulează investiţia în conformitate cu legislaţia în vigoare. Protocolul va conţine în anexă fişa de identificare a imobilului şi valoarea de inventar. 8.3. Compania Naţională de Investiţii „C.N.I.“ - S.A. va contracta prin procedura de achiziţie publică, conform reglementărilor în vigoare, atât prestările de servicii de proiectare şi asistenţă tehnică, cât şi execuţia lucrărilor. 8.4. După efectuarea recepţiei la terminarea lucrărilor, Compania Naţională de Investiţii „C.N.I.“ - S.A. predă beneficiarului, pe bază de protocol, aşezământul cultural reabilitat, modernizat şi dotat, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. Protocolul va conţine şi valoarea totală a lucrărilor executate, indiferent de sursa de finanţare. După reabilitare aşezământul se transmite către beneficiar cu titlu gratuit. 8.5. Ministerul Culturii şi Cultelor, prin direcţiile pentru cultură, culte şi patrimoniu cultural naţional ale judeţelor respective, urmăreşte ca beneficiarii să păstreze în timp destinaţia obiectivului de investiţii, în conformitate cu dispoziţiile legale. 8.6. Pentru reglementarea modului de derulare a Programului, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor va elabora norme metodologice. 8.7. Monitorizarea implementării Programului se realizează de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, în condiţiile legii. 9. Reguli de publicitate 9.1. Orice demers publicitar efectuat de către solicitant, devenit beneficiar, în orice formă şi în orice mediu, trebuie să specifice că obiectivul de investiţii a fost realizat cu sprijinul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor şi Ministerului Culturii şi Cultelor, prin Program. 9.2. Pentru semnalizarea lucrărilor de reabilitare, modernizare a infrastructurii culturale şi dotare a aşezămintelor culturale din mediul mic urban şi pentru publicitatea scrisă se va utiliza panoul de identitate vizuală, elaborat în conformitate cu menţiunile prevăzute în anexa nr. 5. 9.3. Pentru a face cunoscută implicarea Guvernului în finanţarea lucrărilor realizate în cadrul Programului, autoritatea publică pentru care se realizează investiţia are obligaţia ca, pe cheltuială proprie, să amplaseze panouri publicitare, conform modelului din anexa nr. 5. 9.4. Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ghid operaţional. ANEXA Nr. 1 la ghidul operaţionalREGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE a Comisiei pentru evaluarea şi selecţia proiectelor Comisia pentru evaluarea şi selecţia proiectelor, componenţă, funcţionare Articolul 1Comisia pentru evaluarea şi selecţia proiectelor, denumită în continuare Comisia, are ca principal rol selectarea şi evaluarea cererilor pentru reabilitarea, modernizarea infrastructurii culturale şi dotarea aşezămintelor culturale din mediul mic urban. Articolul 2
(1) Comisia are următoarea componenţă:un reprezentant al Ministerului Culturii şi Cultelor, care asigură preşedinţia Comisiei; un reprezentant al Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale; un reprezentant al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor; un reprezentant al Asociaţiei Oraşelor; un reprezentant al Asociaţiei Comunelor din România.
(2) Membrii Comisiei, din cadrul ministerelor, sunt desemnaţi la nivel de secretar de stat, prin ordine ale miniştrilor de resort.
(3) Reprezentanţii oraşelor/comunelor sunt numiţi la nivel de preşedinte/vicepreşedinte de asociaţie prin decizie a preşedintelui asociaţiei oraşelor/comunelor.
(4) Preşedintele Comisiei este desemnat prin ordin al Ministrului Culturii şi Cultelor.
Articolul 3Preşedintele Comisiei îndeplineşte următoarele atribuţii: a)convoacă, coordonează pregătirile şi conduce şedinţele Comisiei; b)reprezintă Comisia în relaţiile cu alţi parteneri implicaţi în implementarea Programului. Articolul 4Atribuţiile Comisiei sunt următoarele: a)se reuneşte, ori de cate ori este necesar, pentru evaluarea şi selecţia proiectelor depuse în cadrul Programului; b)consultă, dacă se va considera necesar, orice fel de specialist pentru buna desfăşurare a procesului de evaluare; aceşti specialişti vor avea calitatea de invitaţi în şedinţele Comisiei; c)analizează proiectele depuse în cadrul Programului, în vederea selecţiei, pe baza rapoartelor întocmite de Secretariatul Comisiei; d)evaluează proiectele, conform grilei de evaluare prevăzute în anexa nr. 4 la ghidul operaţional; e)poate solicita, prin Secretariatul Comisiei, dacă este necesar, documentaţie suplimentară pentru buna desfăşurare a procesului de evaluare a proiectelor depuse în cadrul Programului; f)fiecare membru al Comisiei acordă un punctaj individual fiecărui proiect în parte. Punctajul final se va obţine prin media aritmetică a tuturor punctajelor acordate de către fiecare membru al Comisiei; g)elaborează lista aplicanţilor selectaţi, în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute; h)transmite, prin Secretariatul Comisiei, lista solicitanţilor selectaţi la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor; i)informează solicitanţii asupra rezultatelor evaluării şi selecţiei proiectelor, prin publicarea listei pe site-urile www.mdlpl.ro şi www.cultura.ro; j)asigură realizarea transparenţei deciziilor, rezultatele şedinţelor Comisiei având caracter public; k)în îndeplinirea atribuţiilor sale Comisia este sprijinită de un secretariat. Articolul 5
(1) Secretariatul Comisiei este format din minimum 5 membri.
(2) Secretariatul Comisiei este format din specialişti din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor, Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor şi din cadrul Companiei Naţionale de Investiţii „C.N.I.“ - S.A., numiţi de către miniştrii de resort. Secretariatul Comisiei va funcţiona la sediul Companiei Naţionale de Investiţii „C.N.I.“ - S.A.
Articolul 6Atribuţiile Secretariatului Comisiei sunt următoarele: a)primeşte şi înregistrează toate proiectele, cu documentaţia specifică aferentă; b)verifică conformitatea administrativă a proiectelor; c)verifică proiectele şi întocmeşte pentru fiecare proiect un raport de verificare; d)solicită, în scris, documentaţii suplimentare necesare în procesul de evaluare a proiectului; e)întocmeşte şi arhivează procesele-verbale ale şedinţelor Comisiei şi verifică dacă acestea au fost semnate de către toţi membrii Comisiei; f)organizează şi completează Registrul de evidenţă a hotărârilor Comisiei; g)asigură activităţile de registratură şi arhivare a documentelor destinate Comisiei.
ANEXA Nr. 2la ghidul operaţional CERERE pentru reabilitarea, modernizarea şi dotarea aşezămintelor culturale din mediul mic urban A. DATE DE ÎNREGISTRARE (Se completează de către Secretariatul tehnic al Comisiei.) Număr de înregistrare …........................ ............................... Data înregistrării …........................ ............................... Judeţul ................................ Unitatea administrativ-teritorială ........................................ Numele şi prenumele persoanei care înregistrează …............................... Semnătura ….................... B. INFORMAŢII DESPRE SOLICITANT (Se completează de către solicitant, autoritatea administraţiei publice locale.) 1. Date despre solicitant 1.1. Autoritatea administraţiei publice locale care solicită reabilitarea, modernizarea şi dotarea 1.2. Persoana de contact Numele …........................ ............................... Prenumele …........................ ............................... Funcţia …........................ ......................................... Telefon …................................ Fax …............................. Mobil ….................................... E-mail …........................................ 1.3. Reprezentantul legal (primarul UAT) Nume …........................ ............................... Prenume …........................ ............................... Specimen de semnătură …......................................... 1.4. Adresa solicitantului Judeţul …........................ ........................ Localitatea …........................ .......................... Codul poştal …..................................... Stradă …........................ ........................... Număr ......…................... Telefon …............................ Fax …................................... E-mail ….............................................. C. DATE DESPRE PARTENERI În cazul în care lucrările de intervenţii se realizează în parteneriat, vă rugăm ca pentru fiecare partener în parte să furnizaţi următoarele documente: ¨ în cazul unui parteneriat public-privat: datele de contact, dovada şi cotele cofinanţărilor pentru fiecare partener în parte [Cofinanţarea se exprimă în procente aplicate la valoarea acordată de la bugetul de stat (conform pct. 5.4 din ghidul operaţional)], precum şi rolul acestora în cadrul realizării lucrărilor de intervenţii; ¨ în cazul unui parteneriat local: scrisoare de intenţie şi datele de contact ale partenerului, cota de cofinanţare în procente aplicate la valoarea acordată de la bugetul de stat (conform pct. 5.4 din ghidul operaţional). D. DESCRIEREA PROIECTULUI PROPUS 1. Identificarea obiectivului de investiţie 1.1. Indicarea obiectivului de investiţie : ¨ Reabilitare aşezământ cultural pentru o localitate din mediul mic urban Variantele de la pct. 5.2 a)reabilitarea şi dotarea aşezămintelor culturale; b)modernizarea şi dotarea aşezămintelor culturale; c)reabilitarea, modernizarea şi dotarea aşezămintelor culturale. 1.2. Amplasarea proiectului Judeţul …........................ Localitatea …........................ Codul SIRUTA 1.3. Obiectivul de investiţie (denumirea lucrării, amplasament, valoarea de inventar, suprafaţa desfăşurată etc.) 1.4. Enumeraţi toate activităţile care se vor putea desfăşura ca urmare a realizării lucrărilor de reabilitare, modernizare şi dotare a aşezământului cultural, conform planului de activităţi culturale (anexa nr. 3 la ghidul operaţional). 1.5. Numărul de locuitori ai unităţii administrativ-teritoriale solicitante 1.6. Cota de cofinanţare a UAT solicitante, % din valoarea acordată de la bugetul de stat (conform pct. 5.4 din ghidul operaţional) 1.7. Cum intenţionaţi să asiguraţi viabilitatea, sustenabilitatea activităţilor aşezământului cultural după finalizarea clădirii: salarizarea personalului, plata cheltuielilor de întreţinere a clădirii, utilităţi etc.? Din total cheltuieli anuale necesare, sursele de finanţare vor fi asigurate din: a)bugetul local - % b)altele (venituri proprii, sponsorizări) %TOTAL: 100% 1.8. Localitatea figurează în Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional, secţiunea a III-a - zone protejate. DA ¨ NU ¨ 1.9. Indicaţi dacă arealul cultural în care se încadrează obiectivul de investiţii reprezintă un areal de conservare, protejare şi promovare a tradiţiilor, obiceiurilor, meşteşugurilor şi a altor elemente care definesc patrimoniul imaterial. Detaliaţi. Da ¨ Nu ¨ Certific prin semnătura mea corectitudinea datelor completate în acest formular. ........................ ................................................... Semnătura reprezentantului legal al autorităţii publice solicitante Ştampila Data …........................ ...................................... ANEXA Nr. 3la ghidul operaţional PLAN DE ACTIVITATE1)

Nr. crt. Descrierea activităţilor Perioada de desfăşurare Buget estimat Număr estimat de participanţi Rezultate aşteptate
ANUL 1
1. CAP. I. Activităţi culturale
2. CAP. II. Activităţi de informare
3. CAP. III. Activităţi de educaţie permanentă şi de formare profesională continuă

1) Activităţile nu se limitează la cele cuprinse în model. Activităţile se pot completa cu cele prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 118/2006 privind înfiinţarea, organizarea şi desfăşurarea activităţii aşezămintelor culturale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 143/2007, cu modificările şi completările ulterioare. Planul se întocmeşte pentru o perioadă de 3 ani. ANEXA Nr. 4la ghidul operaţional GRILA DE EVALUARE pentru selecţia unui proiect depus în cadrul Programului Pentru a fi declarat eligibil, un proiect trebuie să acumuleze minimum 50 de puncte din 100. Criteriile de eligibilitate şi punctajele pentru fiecare dintre ele sunt prezentate în tabelul de mai jos:

Nr. crt. Criterii de evaluare Punctaj Observaţii
1. Cererea are completate toate câmpurile 10 puncte - Se acordă 10 puncte pentru cerere corect şi integral întocmită. - Se acordă 0 puncte pentru cerere întocmită greşit sau incomplet.
2. Asigurarea unei cote de cofinaţare cuprinse între 10%-50% din valoarea acordată de la bugetul de stat (conform pct. 5.4 din ghidul operaţional) Maximum 25 de puncte - Pentru cofinanţare mai mică de 10% se acordă 0puncte. - Pentru cofinanţare între 10-50% se vor acorda între 0 şi 25 de puncte, obţinute prin interpolare liniară. - Pentru cofinanţare mai mare de 50% se acordă 25 de puncte.
3. Gradul de implicare/participare, activitatea şi rolul partenerilor în realizarea obiectivelor privind reabilitarea, modernizarea şi dotarea aşezământului cultural, cuprins între 10%-30% din valoarea acordată de la bugetul de stat (conform pct. 5.4 din ghidul operaţional) Maximum 10 puncte - Pentru participare mai mică de 10% se acordă 0puncte. - Pentru participare situată între 10-30% se vor acorda între 0 şi 10 puncte, obţinute prin interpolare liniară; 10/30 x nr. de procente declarat (de exemplu: 10/30 x 20 = 6,66 puncte). - Pentru cofinanţare mai mare de 30% se acordă 10 puncte.
Nr. crt. Criterii de evaluare Punctaj Observaţii
4. Capacitatea solicitantului de a asigura întreţinerea şi funcţionarea aşezământului cultural Maximum 10 puncte - Dacă solicitantul asigură întreţinerea din bugetul local în proporţie mai mare de 50% din cheltuieli, se acordă 0 puncte. - Dacă procentul din bugetul local este mai mic de 50% din cheltuieli, se acordă 10 puncte.
5. Numărul de locuitori ai UAT Maximum 10 puncte - Pentru localitate cu număr de locuitori mai mic de 5.000, se acordă 0 puncte. - Pentru localitate cu număr de locuitori între 5.000 şi 36.000, se acordă între 0 şi 10 puncte prin interpolare lineară, astfel: 10/36.000 x nr. de locuitori, calculat cu două zecimale (de exemplu: 10/36.000 x 20.000 = 5,55 puncte).
6. Diversitatea activităţilor cuprinse în Planul de activitate şi adaptarea activităţilor din Planul de activitate la resursele culturale existente - în comunitatea locală unde funcţionează aşezământul cultural, detaliat în cererea de finanţare la pct. D.1.2. Maximum 25 de puncte Pentru nr. de activităţi enumerate mai mic de 5, se acordă 0 puncte. Pentru nr. de activităţi enumerate între 5-20, se acordă punctaj prin interpolare; 25/20 x nr. de activităţi (de exemplu: 25/20 x 15 = 18,75 puncte). Pentru nr. de activităţi mai mare de 20, se acordă 25de puncte.
7. Obiectivul de investiţii amplasat într-o localitate cu obiective culturale şi turistice, conform Legii nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate 5 puncte Da = 5 puncte Nu = 0 puncte
8. Obiectivul de investiţii este situat în areal de conservare, protejare şi promovare a tradiţiilor, obiceiurilor şi meşteşugurilor 5 puncte Da = 5 puncte Nu = 0 puncte
TOTAL: 100

Evaluator, …………...............… ANEXA Nr. 5la ghidul operaţional PANOU DE IDENTITATE VIZUALĂ PANOURI PENTRU AFIŞARE TEMPORARĂ ŞI PLĂCI PENTRU AMPLASARE PERMANENTĂ Plăci pentru amplasare permanentă Pentru a face cunoscută implicarea Guvernului României în finanţarea lucrărilor realizate în cadrul Programului, vor fi amplasate panouri inscripţionate, în apropierea acestora. Elementele de informare afişate pe plăcuţe vor fi următoarele: în partea stângă, sus, stema României, având deasupra textul GUVERNUL ROMÂNIEI MINISTERUL DEZVOLTĂRII, LUCRĂRILOR PUBLICE ŞI LOCUINŢELOR, iar dedesubt, MINISTERUL CULTURII ŞI CULTELOR, scris cu fontul Arial, 250, bold. Stema României va avea dimensiunile: L = 0,18 m, l = 0,14 m; în partea dreaptă, sus, stema unităţii administrativ-teritoriale, având deasupra textul ORAŞUL scris cu fontul Arial, 250, bold. Stema unităţii administrativ-teritoriale va avea dimensiunile: L = 0,14 m, l= 0,18 m; text care să reflecte contribuţia Guvernului României (de exemplu: „Acest aşezământ cultural a fost construit cu sprijinul Guvernului României“); caseta care va conţine elementele de mai sus va avea lăţimea de 0,35 m. Dedesubtul acesteia se va întocmi un tabel, al cărui capăt va fi împărţit în două casete, cu următoarele dimensiuni: caseta 1 - L = 0,40 m, l = 0,21 m; caseta 2 - L = 0,40 m, l = 0,21 m; în aceste casete se vor scrie în ordine: Proiectul: (denumirea investiţiei), Valoarea şi Anul realizării. Se va folosi fontul Arial, 150, normal, bold.Panoul va avea dimensiunile: L = 1,8 m şi l = 1 m, fondul va fi alb, iar caracterele vor fi negre. Exemplu:



SmartCity5

COMENTARII la Ghid 0/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ghid 0 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu