E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECRET Nr

DECRET   Nr. 416 din  9 octombrie 1953

privind stabilirea drepturilor personalului navigant profesionist din aeronautica civila a R.P.R.

ACT EMIS DE: MAREA ADUNARE NATIONALA

ACT PUBLICAT IN: BULETINUL OFICIAL  NR. 41 din 20 octombrie 1953


SmartCity3


    CAP. 1
    Dispozitiuni generale

    Art. 1
    Drepturile si obligatiunile personalului navigant profesionist din aeronautica civila a Republicii Populare Romane sunt determinate de legislatia generala a muncii, cu completarile prevazute in prezentul decret.
    Art. 2
    Personalul navigant profesionist care beneficiaza de dispozitiunile prezentului decret, cuprinde:
    a) personalul angajat, posesor al unui brevet si al licentei de zbor, care intra in compunerea echipajelor de conducere la bordul aeronavelor civile (piloti, navigatori, radiotelegrafisti si mecanici de bord), parasutistii, instructorii de zbor cu si fara motor, instructorii de parasutism, precum si organele tehnice angajate pentru controlul acestora in zbor, daca poseda brevetele si licentele functiunilor pe care le controleaza;
    b) personalul tehnic sau auxiliar, posesor al unui certificat si licenta, care, neconstituind echipajul de conducere al unei aeronave civile, este angajat pentru a exercita in mod obisnuit la bordul aeronavelor civile servicii cu privire la calatori, incarcatura sau aparatura speciala a aeronavei, precum si personalul tehnic angajat pentru a efectua in zbor operatiile de receptie si control al aeronavelor sau parasutelor in vederea eliberarii sau prelungirii certificatelor lor de navigabilitate.
    Elevii scolilor de pregatire a personalului navigant profesionist din aeronautica civila se asimileaza personalului prevazut la punctele a si b.
    Art. 3
    Personalul navigant care presteaza munca de instructor de zbor voluntar in cadrul aviatiei sportive, beneficiaza de aceleasi drepturi ca si personalul aeronautic civil navigant prevazut la art. 2 pct. a, indiferent de institutia, organizatia sau intreprinderea unde este salariat. In cazul in care salariatul apartine de o unitate centrala de aeronautica civila, fiind angajat ca personal navigant, drepturile sale de personal navigant si de instructor sportiv de zbor nu se pot cumula.
    Art. 4
    Functionarea la bordul aeronavelor civile sau in cadrul parasutismului a personalului navigant prevazut la art. 2 si 3 din prezentul decret, precum si drepturile ce decurg pentru el, sunt conditionate de numirea acestuia printr-un ordin de stabilire a calitatii de personal navigant, distinct de ordinul de angajare dat de conducerea unitatii centrale de aeronautica de care apartine.

    CAP. 2
    Conditiunile de munca ale personalului navigant profesionist

    Art. 5
    Personalul navigant profesionist prevazut la art. 2 si 3 este obligat sa presteze munca aeronautica ceruta de catre unitatea centrala de aeronautica civila de care apartine.
    Acest personal nu poate refuza indeplinirea unei sarcini referitoare la activitatea de zbor decat daca executarea ei contravine legilor si instructiunilor in vigoare sau misiunea de zbor prezinta pericole motivate prin:
    a) calitatea necorespunzatoare a aeronavei;
    b) conditiuni meteorologice sub minimul de siguranta; si
    c) conditiuni de sanatate constatate ca nefiind corespunzatoare pentru zbor.
    Art. 6
    Munca prestata de personalul navigant profesionist prevazut la art. 2 si 3 este socotita munca grea de categoria I-a (munca exceptional de grea).
    Art. 7
    In cursul unei zile de munca, personalul navigant prevazut la art. 2 si 3 va presta maximum 6 ore de activitate de zbor.
    Unitatile aeronautice civile nu pot cere personalului prevazut in alineatul precedent depasiri peste limita de 6 ore de activitate de zbor, decat in cazuri exceptionale justificate in carnetul de drum al aeronavei sau in registrul de zbor.
    Art. 8
    Personalul navigant profesionist are dreptul la un concediu de odihna suplimentar de 12 zile lucratoare.
    Art. 9
    In afara de concediul de odihna, personalul navigant prevazut la art. 2 si 3 mai are dreptul sa fie trimis pentru refacere la casele de odihna cele mai indicate pentru refacerea sa, atunci cand se constata medical ca aptitudinile psiho-fizice ale acestui personal nu mai corespund pentru realizarea activitatii de zbor in bune conditiuni.
    Art. 10
    Personalul navigant profesionist prevazut la art. 2 pct. a si b si art. 3 mai beneficiaza de concedii de reconditionare a aptitudinilor sale psihofizice dupa indeplinirea in zbor a unor misiuni apreciate grele de catre unitatea centrala de aeronautica de care apartine, precum si dupa un numar de ore care depaseste norma fixata de unitate pe o perioada determinata de ea.
    Fiecare din aceste concedii de reconditionare nu poate depasi 72 de ore.
    Art. 11
    Unitatile centrale de aeronautica civila din Republica Populara Romana sunt obligate sa asigure in mod permanent si gratuit personalului navigant prevazut la art. 2 si 3, un control si o ingrijire psiho-fizica de specialitate, medicamentele, vitaminele si antidoturile alimentare si medicamentoase necesare.
    Art. 12
    Unitatile centrale de aeronautica civila din Republica Populara Romana impreuna cu organele locale ale puterii de stat, vor asigura personalului navigant profesionist repartizarea de locuinte corespunzatoare functiunilor lui.
    Art. 13
    Personalul navigant profesionist prevazut la art. 2 pct. a si b si art. 3, oprit temporar sau definitiv de la zbor pentru incapacitate fizica de functionare ca personal navigant, va fi repartizat sau ca personal aeronautic civil nenavigant sau ca personal tehnic de specialitate de aeronautica, fie la unitatea centrala respectiva, fie, prin grija unitatii sale, la o alta unitate centrala de aeronautica civila. In acest caz, salariul noii functiuni nu va putea fi mai mic de 75% fata de salariul corespunzator functiei de personal navigant din care a provenit.
    In nici un caz unitatea centrala nu poate intr-o asemenea situatie sa desfaca contractul de munca, afara de cazul in care cel interesat o va cere in mod expres.

    CAP. 3
    Indemnizatii de zbor

    Art. 14
    Personalul navigant profesionist prevazut la art. 2 si 3 primeste pe langa salariul tarifar pentru munca aeronautica prestata, indemnizatii de zbor fixate prin Hotarare a Consiliului de Ministri si stabilite pe baza propunerii Ministerului Transporturilor Navale si Aeriene.
    Art. 15
    Suspendarea platii sau reducerea indemnizatiilor de zbor prevazute la art. 14 nu se poate face decat:
    - pentru motive disciplinare de zbor;
    - pentru pierderea aptitudinilor profesionale din culpa personalului;
    - pentru depunerea unei activitati de zbor redusa in mod voit si pentru neindeplinirea normelor de lucru stabilite.
    Art. 16
    Personalul navigant profesionist oprit medical de la zbor are dreptul la indemnizatie de zbor timp de 6 luni, socotite cu incepere din luna urmatoare celei in care s-a produs oprirea.
    Art. 17
    Indemnizatiile de zbor cuvenite personalului navigant profesionist din aeronautica civila nu excepteaza pe salariati de la sistemul premial.

    CAP. 4
    Drepturile personalului navigant profesionist in caz de accidente de aeronautica

    Art. 18
    Personalul navigant profesionist prevazut la art. 2 si 3 are dreptul la asigurare materiala pentru accidentele de aeronautica, in conditiile stabilite de prezentul decret.
    Documentul care dovedeste conditiile in care s-a indeplinit serviciul este copia ordinului de misiune.
    Art. 19
    Asigurarea materiala pentru pierderea temporara sau definitiva a capacitatii de munca in timpul serviciului din cauza unui accident de aeronautica, se stabileste dupa categoriile de invaliditate si potrivit cuantumurilor fixate de regimul general al pensiilor pentru invaliditati de munca, aflate in vigoare la data producerii invaliditatii.
    Art. 20
    Accidentatul declarat invalid, pentru care legislatia in vigoare admite cumul de pensie cu o functiune in campul muncii, va fi plasat, prin grija unitatii centrale de aeronautica civila de care a apartinut, la o munca pe cat posibil corespunzatoare specialitatii sale aeronautice.
    In acest caz unitatea centrala, dupa stabilirea invaliditatii, nu va putea desface contractul de munca cu cel declarat invalid, decat dupa ce va fi asigurat plasarea acestuia in campul muncii.
    Art. 21
    Personalul navigant profesionist prevazut la art. 2 si 3 va fi asigurat in mod obligatoriu pentru deces sau invaliditate permanenta totala ori partiala, la Administratia Asigurarilor de Stat, Adas, de catre unitatea centrala careia ii apartine si care va suporta plata primelor de asigurare.
    In acest scop, Administratia Asigurarilor de Stat este autorizata a efectua pe langa asigurarile impotriva accidentelor de calatorie pe cai ferate, rutiere si pe apa, prevazute in Decretul nr. 38 din 6 Februarie 1952 si asigurarea contra accidentelor de calatorie aeriana a personalului aeronautic civil navigant.
    Aceasta asigurare se va realiza printr-o conventie ce urmeaza a se incheia intre unitatea centrala de aeronautica de care depinde personalul de asigurat si Administratia Asigurarilor de Stat.
    Cuantumul asigurarii, tarifele si conditiile generale de asigurare se vor stabili prin Hotarare a Consiliului de Ministri.
    Cuantumul asigurarii va fi acelasi pentru intreg personalul navigant si va fi fixat pe baza propunerii Ministerului Transporturilor Navale si Aeriene de acord cu unitatile centrale de aeronautica civila.
    In cazul in care asigurarea nu s-a perfectat sau plata primelor de asigurare nu s-a facut de catre unitatile centrale de aeronautica civila, acestea vor plati cu titlu de desdaunare celor indreptatiti, o suma echivalenta cu suma ce va fi stabilita prin Hotararea  Consiliului de Ministri drept asigurare obligatorie prin Administratia Asigurarilor de Stat.
    Personalul navigant angajat la unitatile aeronautice civile, care executa in mod obisnuit zboruri in interes de serviciu si care nu beneficiaza de dispozitiunile art. 18 din prezentul decret, va fi asigurat pentru deces sau invaliditate permanenta totala sau partiala ce ar surveni de pe urma zborului efectuat, de catre unitatea centrala de aeronautica pentru care zborul se executa si care va suporta plata primelor de asigurare.
    Organele aeronautice de control vor interzice transportul aerian al acelor neasigurati in conditiile acestui articol.

    CAP. 5

    Art. 22
    Personalul navigant profesionist din aeronautica civila prevazut la art. 2 pct. a si b din prezentul decret, cere pensionarea sa de indata ce a indeplinit 20 de ani de serviciu in campul muncii, dintre care cel putin 10 ani ca personal navigant.
    Art. 23
    Personalul navigant prevazut la art. 2 pct. a si art. 3 beneficiaza in calcularea anilor de pensie pentru munca aeronautica de urmatoarele reduceri de timp pentru pensionare:
    a) un an de serviciu pe liniile aeriene pentru deservirea transporturilor de calatori, marfa si expeditii postale, daca salariatul a efectuat 400 ore de zbor sau mai multe intr-un an, se va socoti 2 ani, daca salariatul a efectuat de la 200-399 ore de zbor intr-un an, se va socoti 18 luni, iar de la 100-199 ore de zbor, 15 luni;
    b) un an de serviciu in cadrul aviatiei utilitare (in slujba agriculturii, silviculturii, misiunilor medico-sanitare, etc), daca salariatul a efectuat 200 ore de zbor sau mai multe intr-un an, se va socoti 2 ani; daca salariatul a efectuat de la 100-199 ore de zbor intr-un an, se va socoti 18 luni. Daca salariatul a efectuat de la 50-99 ore de zbor intr-un an, se va socoti 15 luni;
    c) un an de serviciu in cadrul invatamantului aeronautic sportiv in calitate de director de scoala, instructor de zbor (cu sau fara motor), sef de instructaj, instructor de parasutism, se va socoti 18 luni;
    d) un an de serviciu in cadrul invatamantului aeronautic pentru transportul aerian public si utilitar in calitate de director de scoala, instructor de zbor, sef de pilotaj, se va socoti 2 ani;
    e) un an de serviciu in calitate de pilot (cu si fara motor) sau parasutist receptionar, se va socoti 2 ani;


SmartCity5

COMENTARII la Decretul 416/1953

Momentan nu exista niciun comentariu la Decretul 416 din 1953
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 140 2016
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Însă MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm firme de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Norma 8 2020
    Sunt atât de încântat că am primit un împrumut de la un creditor care m-a ajutat cu împrumutul meu. A fost uimitor cum am primit un împrumut ... Am încercat un serviciu diferit, dar nu am putut niciodată să obțin un împrumut de la acel serviciu. Unii dintre ei îmi vor cere să completez o mulțime de documente, iar la sfârșitul zilei nu se va termina bine. Dar sunt fericit după întâlnirea cu Elena Nino. Am reușit să obțin împrumutul meu de 22.000 € Euro acum afacerea mea merge bine și vreau să știți toate acestea astăzi, deoarece sunt rapide și 100% fiabile. Acum plătesc împrumutul pe care l-am primit de la compania Elena Nino împrumuturi din toată lumea. Luați legătura cu aceștia și nu pierdeți timp cu acești creditori contactați cu drag acest e-mail: elenanino0007@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 15 2020
    GET Rich with ATM CARD BLANC ... Whatsapp: +18033921735 Vreau să depun mărturie despre cardurile de ATM-uri Dark Web care pot retrage bani de la orice mașini de ATM din întreaga lume. Am fost foarte sărac înainte și nu am nicio treabă. Am văzut atât de multe mărturii despre modul în care hackerii Dark Web le trimit cardul gol ATM și îl folosesc pentru a colecta bani în orice mașină ATM și a deveni bogat. (darkwebblankatmcard@gmail.com) Le trimit prin e-mail și mi-au trimis cardul bancomat gol. L-am folosit pentru a obține 120.000 de euro. retrageți maxim 5.000 EUR zilnic. Dark Web dă cartea doar pentru a ajuta săracii. Păstrați și luați bani direct de pe orice seif de mașină ATM folosind cardul programat ATM care rulează în modul automat. E-mail: darkwebblankatmcard@gmail.com Text & Call sau WhatsApp: +18033921735
ANONIM a comentat Decretul 931 2017
    * Utilizați această perioadă de blocare pentru a investi și a începe să câștigați direct de acasă ..... Inbox me pentru a începe! * Investiți 300 € pentru a câștiga 3000 € Investiți 400 € pentru a câștiga 4000 € Investiți 500 € pentru a câștiga 5000 € Investiți 600 EUR pentru a câștiga 6000 € Investiți 700 € pentru a câștiga 7000 € Investiți 8000 EUR pentru a câștiga 80 000 EUR Investiți 9000 EUR pentru a câștiga 90.000 € Totul în 7 zile de profit și plata de 100% este asigurată. Dacă sunteți interesat să investiți cu noi, contactați-ne acum prin WhatsApp +15022064419 sau prin e-mail tradewithcarlos2156@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 817 2017
    Sunt Brette M. Wagner, un creditor privat care acordă împrumuturi persoanelor fizice, companiilor și instituțiilor guvernamentale cu o dobândă scăzută de 3%. Știm că există o mulțime de familii care trăiesc din salariu și altele care nu pot avea grijă de obligațiile lor financiare și din acest motiv, sunt aici pentru restaurare financiară. Ofer o gamă largă de servicii financiare care include: Planificarea afacerilor, Finanțe comerciale și de dezvoltare, Proprietăți și credite ipotecare, Împrumuturi de consolidare a creanțelor, Împrumuturi pentru afaceri, împrumuturi private, Refinanțare la domiciliu, Împrumuturi hoteliere, împrumuturi pentru studenți etc. Răspundeți imediat prin e-mail de mai jos pentru mai multe informatii. E-mail: (brettewagnerfinancialservice@gmail.com)
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu