Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 88 din 17 mai 2005

referitoare la investigatia declansata prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 165 din 21 iunie 2004 cu privire la prevederile contractului-cadru de inchiriere de spatii comerciale, incheiat intre Societatea Comerciala "Anchor Grup" - S.A. si locatarii centrului comercial Plaza Romania

ACT EMIS DE: CONSILIUL CONCURENTEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 610 din 14 iulie 2005


SmartCity3


    Plenul Consiliului Concurentei,

    I. in baza:
    1. Decretului nr. 57/2004 pentru numirea membrilor Plenului Consiliului Concurentei;
    2. Legii concurentei nr. 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, a regulamentelor si instructiunilor date in aplicarea ei;
    3. Ordinului presedintelui Consiliului Concurentei nr. 165 din 21 iunie 2004, prin care a fost declansata investigatia avand ca obiect posibila incalcare a art. 5 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, de catre Societatea Comerciala "Anchor Grup" - S.A. si locatarii sai, prin contractul-cadru de inchiriere de spatii comerciale din centrul comercial Plaza Romania [art. 4.15 (V)], contract care constituie obiect al unei cereri de certificare prealabila a neinterventiei Consiliului Concurentei de la prevederile art. 5 alin. (1) din aceeasi lege, cerere depusa de Societatea Comerciala "Anchor Grup" - S.A.;
    4. Raportului de investigatie prezentat in Plenul Consiliului Concurentei de catre raportor, precum si a celorlalte piese din dosarul cauzei;
    5. faptului ca au fost indeplinite atat procedura de transmitere a Raportului de investigatie partilor implicate pentru luare la cunostinta si formulare de observatii, cat si procedura de citare pentru audierea partilor in Plenul Consiliului Concurentei la data de 16 mai 2005;
    6. declaratiilor facute in timpul audierii din data de 16 mai 2005 de catre reprezentantii Societatii Comerciale "Anchor Grup" - S.A.;
    7. faptului ca a fost intrunita conditia de cvorum de minimum 5 membri pentru ca Plenul Consiliului Concurentei sa poata delibera si decide in mod valabil,
    II. avand in vedere ca:
    1. Prin Adresa inregistrata la Consiliul Concurentei sub nr. RS - 104 din 30 aprilie 2004, Societatea Comerciala "Anchor Grup" - S.A.*1) a solicitat Consiliului Concurentei certificarea prealabila a neinterventiei Consiliului Concurentei de la prevederile art. 5 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare lege, in ceea ce priveste prevederile contractului-cadru de inchiriere de spatii comerciale, incheiat intre Societatea Comerciala "Anchor Grup" - S.A. si locatarii centrului comercial Plaza Romania, denumit in continuare contract.
------------
    *1) Sediu social: calea Vitan nr. 55 - 59, complexul Bucuresti Mall, et. 2, sectorul 3, Bucuresti; numarul de inregistrare la registrul comertului: J40/10051/1997; codul unic de inregistrare: 10021221.

    2. In urma examinarii informatiilor din cererea depusa de Societatea Comerciala "Anchor Grup" - S.A. si a informatiilor solicitate suplimentar, Consiliul Concurentei a constatat ca art. 4.15 (V) din contract intra sub incidenta art. 5 alin. (1) din lege si, in consecinta, prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 165/2004 s-a hotarat declansarea unei investigatii.
    3. Contractul este un contract-cadru de inchiriere de spatii comerciale in centrul comercial Plaza Romania*2), incheiat intre proprietarul Societatea Comerciala "Anchor Grup" - S.A. si o serie de agenti economici care isi vor desfasura activitatile specifice in cadrul respectivului centru comercial.
------------
    *2) Localizat in Bucuresti, bd. Timisoara nr. 26, sectorul 6.

    4. In conditiile prevazute in contract, proprietarul se obliga sa dea in chirie chiriasului, iar chiriasul se obliga sa inchirieze de la proprietar spatiul in locatie.
    5. Durata contractului incepe la data intrarii in vigoare (data la care a fost semnat de toate partile) si se termina dupa 5 ani de locatie, cu exceptia cazurilor de reziliere, in temeiul prevederilor acestuia.
    6. Clauza din contract supusa in special atentiei Consiliului Concurentei prin cererea de neinterventie depusa este clauza 4.15 (V) cu privire la obligatiile chiriasului, si anume:
    "chiriasul se obliga:
    (...)
    sa nu deschida magazine sub aceeasi denumire, sa nu comercializeze aceleasi marci sau sa desfasoare aceleasi activitati, sau sa foloseasca spatii cu aceeasi destinatie ca cele mentionate in Anexa 4, pe o raza de 2 km in jurul Proprietatii, fara acordul scris prealabil al Proprietarului. Acordul Proprietarului poate sa nu fie dat, la libera apreciere a acestuia, sau, in cazul in care este dat, poate fi conditionat astfel cum Proprietarul considera necesar.
    Partile inteleg ca aceasta clauza intra in vigoare la data, sub conditia si in limitele deciziei Consiliului Concurentei in ceea ce priveste valabilitatea acordului intre Parti.
    Partile vor depune toate diligentele pentru a efectua actele si/sau modificarile la aceasta clauza pe care le-ar solicita Consiliul Concurentei pentru aprobarea clauzei si care ar fi necesare pentru a produce efecte juridice si/sau economice in cea mai mare masura posibila similare cu cele avute in vedere de Parti la incheierea Contractului de inchiriere."
    7. Conform art. 5 alin. (1) din lege, "sunt interzise orice intelegeri exprese sau tacite intre agenti economici ori asociatiile de agenti economici, orice decizii luate de asociatiile de agenti economici si orice practici concertate, care au ca obiect sau au ca efect restrangerea, impiedicarea ori denaturarea concurentei pe piata romaneasca sau pe o parte a acesteia (...)".
    8. Piata relevanta a produsului cuprinde toate produsele sau serviciile care sunt considerate de consumatori ca interschimbabile sau inlocuibile, datorita caracteristicilor, preturilor si utilitatii date acestora.
    9. Un punct de vanzare, la fel ca si un produs, are succes doar daca raspunde nevoilor pietei.
    Daca un produs se cumpara pentru utilitatile pe care le ofera, un punct de vanzare este frecventat mai ales pentru serviciile pe care le ofera (accesibilitate, posibilitati de alegere, spatii de parcare, alte diverse servicii); mai rar el este frecventat pentru el insusi.
    10. Un centru comercial tip "mall", prin anvergura operatiunilor care se desfasoara in acesta si imaginea lui, reprezinta un centru comercial cu standarde ridicate, printre care:
    - calitatea produselor/serviciilor;
    - diversitatea produselor/serviciilor;
    - accesibilitate (parcare, orar maximal);
    - alte diverse servicii (curatenie, paza, aer conditionat, scari rulante etc.).
    11. Comisia Uniunii Europene a constatat existenta a diferite categorii de comercianti en detail de produse alimentare sau nealimentare, care se disting dupa modul de exercitare a punctului de vanzare (cu autoservire, prin intermediul unui vanzator), diversitatea de familii de produse comercializate, varietatea sortimentelor si marimea suprafetelor de vanzare. In acest mod s-a facut o distinctie intre micile magazine de cartier, magazinele cu suprafete medii (supermarketuri) sau mari (hipermarketuri) si magazinele care practica discontul.
    12. Luand in considerare obiectul acordului supus analizei (de inchiriere de spatii comerciale), precum si tipul serviciilor prestate de catre locatari intr-un centru comercial tip "mall", piata relevanta a produsului se defineste ca fiind constituita din:
    - piata serviciilor de inchiriere a spatiilor comerciale din cadrul centrelor comerciale tip "mall"*3);
    - piata serviciilor de comert cu amanuntul al produselor nealimentare;
    - piata serviciilor de comert cu amanuntul al produselor alimentare*4);
    - piata serviciilor de alimentatie publica;
    - alte piete.
------------
    *3) Se considera a fi un centru comercial de tip "mall" un centru comercial care beneficiaza de caracteristicile prezentate anterior.
    *4) Piata serviciilor de comert cu amanuntul al produselor alimentare sau nealimentare se poate subdivide in mai multe piete in functie de tipul acestora, insa o si mai mare divizare a pietei produsului nu este necesara pentru cazul supus analizei. Comisia Uniunii Europene, prin deciziile luate, a identificat patru mari piete, acestea fiind constituite din alte subpiete: produse de larg consum: (1) lichide; (2) drogherii; (3) parfumerie/igiena; (4) bacanie; (5) parafarmaceutice; (6) produse perisabile in autoservire; produse proaspete traditionale: (7) mezeluri; (8) peste; (9) fructe si legume; (10) paine si patiserie proaspata; (11) macelarii; bazar: (12) bricolaj; (13) casa; (14) cultura; (15) joc/timp liber/relaxare; (16) gradina; (17) automobile; electrocasnice/foto/cinema/sunet: (18) electrocasnice mari; (19) electrocasnice mici; (20) foto/cinema; (21) hi-fi/sunet; (22) TV/video; (23) textile, incaltaminte.

    13. Definirea pietei relevante a produsului a ramas deschisa, in functie de toate activitatile care sunt desfasurate sau se vor desfasura de catre locatari in centrul comercial Plaza Romania.
    14. Piata relevanta geografica cuprinde aria in care sunt localizati agentii economici implicati in comercializarea produselor incluse in piata produsului, in conditii similare de concurenta, si care poate fi delimitata de ariile geografice invecinate.
    14.1. Piata serviciilor de inchiriere a spatiilor comerciale din cadrul centrelor comerciale tip "mall"
    14.1.1. Piata relevanta geografica se defineste in functie de "zona de captura" a acestora (zona geografica in care consumatorii aleg sa-si faca cumparaturile in respectiva unitate comerciala).
    14.1.2. In conditiile existentei in Bucuresti a unui numar redus de centre comerciale tip "mall", "zona de captura" a acestora este constituita din teritoriul intregului municipiu (datorita numarului mic al acestora raportat la populatia Bucurestiului).
    14.1.3. Prin sporirea numarului centrelor comerciale se va asista la un efect de expulzare din preferintele clientilor a centrelor comerciale aflate la distante mai mari, in consecinta "zona de captura" va fi redusa la zone mai restranse decat intregul teritoriu al municipiului Bucuresti.
    14.1.4. Comisia Europeana a definit piata geografica ca fiind "zona de captura" din interiorul careia o unitate comerciala isi atrage clientii, iar adesea aceasta este definita ca fiind zona geografica de unde se poate ajunge la respectiva unitate comerciala in mai putin de 10 - 30 de minute de mers cu masina.
    In consecinta, nu s-a definit ca fiind intregul teritoriu al unei localitati.
    14.1.5. Pentru prezenta analiza, in conditiile existente in prezent in Bucuresti, piata relevanta geografica se defineste in sensul cel mai larg, respectiv ca fiind constituita din intregul teritoriu al municipiului Bucuresti.
    14.2. Piata serviciilor de comert cu amanuntul al produselor nealimentare; piata serviciilor de comert cu amanuntul al produselor alimentare; piata serviciilor de alimentatie publica, alte piete
    Aceste piete relevante ale produsului se definesc in functie de activitatile desfasurate de catre locatarii centrului comercial Plaza Romania.
    14.2.1. Locatarii centrului comercial Plaza Romania se pot concura in conditii similare:
    (i) la nivelul municipiului Bucuresti, cu locatarii/proprietarii centrelor comerciale active la nivelul intregului municipiu Bucuresti, precum si cu agentii economici care presteaza servicii similare celor din "mall" si activeaza pe intregul teritoriu al municipiului Bucuresti (de exemplu cinematografele, fast food-urile);
    (ii) la nivelul unei arii distincte a municipiului Bucuresti (cartier, strada etc.), cu locatarii/proprietarii spatiilor care au o "zona de captura" a clientilor redusa (spatii de dimensiuni mici in care se comercializeaza un asortiment restrans de produse, care nu dispun de vad comercial etc.).
    14.2.2. Pentru prezenta analiza, in conditiile existente in prezent in Bucuresti, piata relevanta geografica se defineste in sensul cel mai larg, respectiv ca fiind constituita din intregul teritoriu al municipiului Bucuresti.
    15. Structura pietei
    15.1. Piata serviciilor de inchiriere a spatiilor comerciale din cadrul centrelor comerciale tip "mall" din Bucuresti
    15.1.1. Centrele comerciale care prin caracteristicile de care dispun pot fi considerate concurente ale centrului comercial Plaza Romania sunt Bucuresti Mall, Unirea Shopping Center, Cora si Carrefour.
    15.1.2. Indicatorul avut in vedere pentru calculul cotelor de piata detinute de Societatea Comerciala "Anchor Grup" - S.A. si concurentii sai este suprafata comerciala destinata inchirierii.
    15.1.3. Plaza Romania si Bucuresti Mall*5) au detinut in anul 2004, pe piata serviciilor de inchiriere a spatiilor comerciale din cadrul centrelor comerciale tip "mall" din Bucuresti, cote de piata de 24,52%, respectiv 19,81% .
    Concurentii Plaza Romania si Bucuresti Mall au detinut in anul 2004 urmatoarele cote de piata: Unirea Shopping Center (20,64%), Carrefour Militari (13,07%), Carrefour Orhideea (12,44%), Carrefour Colentina (1,86%), Cora (7,66%).
    15.2. Piata serviciilor de comert cu amanuntul al produselor nealimentare din Bucuresti; piata serviciilor de comert cu amanuntul al produselor alimentare din Bucuresti; piata serviciilor de alimentatie publica din Bucuresti; alte piete
    15.2.1. Cotele de piata ale locatarilor centrului comercial Plaza Romania sunt preponderent mici, datorita numarului mare de concurenti ai acestora.
    15.2.2. O analiza foarte exacta a cotelor de piata detinute de catre locatarii cu care au fost incheiate pana in prezent contracte de inchiriere in cadrul centrului comercial Plaza Romania nu este suficienta deoarece nu ar acoperi restul de locatari care vor inchiria spatii comerciale.
------------
    *5) Centru comercial detinut in proprietate de Societatea Comerciala "Anchor Grup" - S.A.

    16. Intrucat pe o raza de 2 km in jurul centrului comercial Plaza Romania toti locatarii sau potentialii locatari nu isi vor mai desfasura activitatile specifice timp de 5 ani, iar (conform notificarii) acest perimetru este o zona cu o densitate mare de populatie, in care in prezent nu se mai regasesc alte centre comerciale care inchiriaza spatii comerciale, clauza supusa analizei va avea urmatoarele efecte negative din punct de vedere concurential:
    - datorita dimensiunii si caracteristicilor centrului comercial Plaza Romania, acesta va atrage unele dintre cele mai importante societati care inchiriaza spatii comerciale pentru desfasurarea activitatii specifice; acest aspect, luat in considerare de catre un alt posibil investitor, care doreste sa construiasca un centru comercial destinat inchirierii in respectiva arie geografica, va constitui o bariera la intrarea pe piata serviciilor de inchiriere a spatiilor comerciale.
    In acest context, Societatea Comerciala "Romania Hipermarche" - S.A. a anuntat constructia unui nou hipermagazin Cora in zona Lujerul in anul 2005 (in apropiere de Plaza Romania);
    - va fi restransa concurenta intre societatile comerciale care activeaza in aceasta zona si astfel consumatorii vor fi prejudiciati, intrucat:
        - societatile comerciale care vor inchiria spatii in centrul comercial Plaza Romania nu isi vor mai putea deschide alte puncte de vanzare pe o raza de 2 km in jurul acestui centru comercial;
        - daca unele societati care deja desfasoara activitati in aceasta arie vor incheia contracte cu Societatea Comerciala "Anchor Grup" - S.A. vor trebui sa inchida respectivele puncte de vanzare;
        - va fi redusa concurenta intramarca (pentru societatile care practica preturi diferite pentru acelasi tip de produs/serviciu; in cazul in care ulterior incheierii contractului cu Societatea Comerciala "Anchor Grup" - S.A. vor dori sa isi extinda activitatea in respectiva arie geografica sau in cazul in care ulterior deschiderii unui punct de vanzare in respectiva arie geografica vor dori sa isi extinda activitatea in centrul comercial Plaza Romania);
    - in cazul in care si alte centre comerciale vor include o astfel de clauza in contractele incheiate cu locatarii lor, se va realiza o impartire a clientilor intre acestea si astfel se va reduce concurenta intre ele.
    Dupa cum s-a precizat, se estimeaza ca in anul 2005 sa se deschida un nou hipermagazin Cora in apropiere de Plaza Romania, hipermagazin care va include, asemanator primului hipermagazin, si o galerie de 35 - 40 de magazine si restaurante. Prin clauza 4.15 (V) din contract, Societatea Comerciala "Anchor Grup" - S.A. va putea interzice locatarilor Plaza Romania de a patrunde si in acest centru comercial, iar alti agenti economici care vor dori sa desfasoare activitati intr-un asemenea centru comercial vor trebui sa aleaga intre Plaza Romania si Cora.
    Existenta in cele doua centre comerciale a unor agenti economici distincti poate conduce la reducerea concurentei intre acestea prin diverse servicii oferite: parcare, paza, curatenie, ambianta, orar etc.
    17. In cadrul sedintei de audiere din data de 16 mai 2005 reprezentantii Societatii Comerciale "Anchor Grup" - S.A. si-au luat angajamentul de a renunta la clauza prevazuta la art. 4.15 (V) din toate contractele de inchiriere de spatii comerciale, incheiate pana in prezent cu locatarii centrului comercial Plaza Romania, iar pentru contractele care vor fi incheiate in viitor se va renunta la aceasta; la data de 16 mai 2005*6) acest angajament a fost transmis Consiliului Concurentei sub forma scrisa.
    Angajamentul Societatii Comerciale "Anchor Grup" - S.A. are urmatorul continut:
    "Subscrisa S.C. ANCHOR GRUP - S.A., cu sediul in Bucuresti, calea Vitan nr. 55 - 59, et. 2, sectorul 3, nr. de inregistrare la registrul comertului J40/10051/1997, cod unic de inregistrare 10021221, reprezentata de domnul Ali Ergun Ergen - director general, va aducem la cunostinta prin prezenta ca renuntam la art. 4.15 (V) din toate contractele-cadru de inchiriere de spatii comerciale din centrul comercial Plaza Romania, prezente si viitoare. Totodata, va aducem la cunostinta prin prezenta ca ne obligam sa va transmitem cat mai curand actele doveditoare privind eliminarea clauzei respective din contractele de inchiriere.
    ANCHOR GRUP - S.A.
    Ali Ergun Ergen,
    director general"
------------
    *6) Prin Adresa Societatii Comerciale "Anchor Grup" - S.A. nr. 12.421 din 16 mai 2005, inregistrata la Consiliul Concurentei sub nr. RG - 3.356 din 16 mai 2005.

    18. Concluzii
    18.1. Inainte de a stabili o intelegere, agentii economici implicati pot solicita Consiliului Concurentei o certificare prealabila ca nu exista temei pentru interventia sa cu privire la comportamentul concurential preconizat.
    18.2. Nespecificarea in contract a denumirii chiriasului, a activitatii desfasurate si a produselor/serviciilor comercializate a implicat luarea in considerare a tuturor acordurilor care au fost incheiate, a tuturor acordurilor care vor fi incheiate in viitor, precum si a pietelor sau posibilelor piete pe care actioneaza sau vor actiona locatarii.
    Nespecificarea in contract a datei intrarii in vigoare a acestuia (se prevede doar ca este incheiat pe o perioada de 5 ani) a implicat luarea in considerare si a perioadelor viitoare, ca urmare a contractelor care vor fi incheiate in viitor.
    Contractele de inchiriere, incheiate sau care vor fi incheiate de Societatea Comerciala "Anchor Grup" - S.A., sunt contracte distincte (incheiate cu agentii economici diferiti care actioneaza pe diferite piete), iar contractul-cadru notificat include toate contractele incheiate sau care vor fi incheiate de Societatea Comerciala "Anchor Grup" - S.A.
    18.3. Ca urmare a investigatiei declansate s-a constatat o serie de efecte negative din punct de vedere concurential ale clauzei 4.15 (V) din contract.
    18.4. Clauza 4.15 (V) din contract va avea ca efect restrangerea, impiedicarea ori denaturarea concurentei pe piata relevanta definita si in consecinta conduce la incalcarea art. 5 alin. (1) din lege.
    18.5. Ca urmare a angajamentului Societatii Comerciale "Anchor Grup" - S.A. de a modifica contractele incheiate pana in prezent cu locatarii Plaza Romania, precum si datorita faptului ca in contractele viitoare aceasta clauza nu va mai fi introdusa, contractul analizat, in forma modificata, nu conduce la incalcarea prevederilor art. 5 alin. (1) din lege,
    in temeiul art. 21 alin. (4) lit. a) din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare,

    DECIDE:

    Art. 1
    Se ia act de cererea Societatii Comerciale "Anchor Grup" - S.A., care are urmatorul continut:
    "Subscrisa S.C. ANCHOR GRUP - S.A., cu sediul in Bucuresti, calea Vitan nr. 55 - 59, et. 2, sectorul 3, nr. de inregistrare la registrul comertului J40/10051/1997, cod unic de inregistrare 10021221, reprezentata de domnul Ali Ergun Ergen - director general, va aducem la cunostinta prin prezenta ca renuntam la art. 4.15 (V) din toate contractele-cadru de inchiriere de spatii comerciale din centrul comercial Plaza Romania, prezente si viitoare. Totodata, va aducem la cunostinta prin prezenta ca ne obligam sa va transmitem cat mai curand actele doveditoare privind eliminarea clauzei respective din contractele de inchiriere.
    ANCHOR GRUP - S.A.
    Ali Ergun Ergen,
    director general"
    Art. 2
    Societatea Comerciala "Anchor Grup" - S.A. asa cum s-a obligat, va modifica pana la data de 1 septembrie 2005 toate contractele de inchiriere de spatii comerciale, incheiate pana in prezent cu locatarii centrului comercial Plaza Romania, iar pentru contractele care vor fi incheiate in viitor se va renunta la clauza prevazuta la art. 4.15 (V).
    Copii de pe aceste inscrisuri vor fi transmise neintarziat Consiliului Concurentei.
    Art. 3
    Prezenta decizie poate fi atacata, conform art. 52 alin. (4) din lege, la Curtea de Apel Bucuresti, Sectia contencios administrativ, in termen de 30 de zile de la comunicare.
    Art. 4
    In conformitate cu art. 62 din lege, prezenta decizie va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, pe cheltuiala Societatii Comerciale "Anchor Grup" - S.A., si pe pagina de Internet a Consiliului Concurentei.
    Art. 5
    Prezenta decizie intra in vigoare la data comunicarii sale de catre Secretariatul general al Consiliului Concurentei.
    Art. 6
    Secretariatul general va transmite prezenta decizie:
    Societatii Comerciale "Anchor Grup" - S.A.
    Bucuresti, calea Vitan nr. 55 - 59, et. 2, sectorul 3.

                   Presedintele Consiliului Concurentei,
                               Mihai Berinde



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 88/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 88 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 88/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu