E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 7 din 19 decembrie 2002

pentru aprobarea solutiilor referitoare la aplicarea unor prevederi privind taxa pe valoarea adaugata

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1 din  6 ianuarie 2003


SmartCity3


    Se aproba solutiile prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta decizie, referitoare la aplicarea unitara a prevederilor unor articole din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adaugata, aprobata si modificata prin Legea nr. 547/2001, si din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, adoptate de Comisia centrala fiscala constituita in baza Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.349/2001, in sedinta din data de 29 noiembrie 2002.

                        Ministrul finantelor publice,
                          Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

                                SOLUTII
privind aplicarea unor prevederi referitoare la taxa pe valoarea adaugata

    I. Art. 18 alin. (1) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata
    Subventiile primite de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, legate direct de pretul bunurilor livrate si/sau al serviciilor, se includ in baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata. Pentru ca subventiile sa fie considerate ca sunt legate direct de pretul bunurilor si/sau al serviciilor trebuie sa indeplineasca doua conditii in mod cumulativ:
    a) pretul pe unitatea de masura al bunurilor si/sau al serviciilor sa fie impus printr-un act normativ sau prin decizii ale consiliilor locale;
    b) subventia acordata sa fie concret determinabila in pretul bunurilor si/sau al serviciilor, respectiv aceasta sa fie stabilita pe unitatea de masura a bunurilor livrate si/sau a serviciilor prestate.
    Modul de determinare a taxei pe valoarea adaugata:
    A. In situatia in care subventia se acorda pe unitatea de masura, exclusiv taxa pe valoarea adaugata, furnizorul va colecta taxa pe valoarea adaugata aferenta pretului de referinta nesubventionat. Beneficiarul va suporta taxa pe valoarea adaugata, inclusiv asupra subventiei.
    a) Daca subventia nu acopera integral pretul de referinta nesubventionat, facturarea bunurilor si/sau a serviciilor se face dupa modelul:
    - pretul de referinta           300 de unitati x 19% = 57 de unitati
    (baza de impozitare)            T.V.A.
    - subventia acordata            100 de unitati
   (33,33% din pretul de referinta)
    Pret subventionat (300 - 100)   200 de unitati + 57 (T.V.A. asupra pretului
                                    de referinta) = 257 de unitati de incasat de
                                    la beneficiar
    b) In cazul in care pretul bunurilor este subventionat 100%, cumparatorul va suporta numai taxa pe valoarea adaugata aferenta pretului de referinta nesubventionat. Facturarea bunurilor sau a serviciilor se face dupa modelul:
    - pretul de referinta           300 de unitati x 19% = 57 de unitati
    (baza de impozitare)            T.V.A.
    - subventia acordata (100%)     300 de unitati
    Pret subventionat 0 + 57 (T.V.A. asupra pretului de referinta) = 57 de unitati de incasat de la beneficiar
    B. In situatia in care subventia se acorda inclusiv T.V.A., actul normativ stabileste pretul de referinta impus al bunurilor sau al serviciilor, inclusiv T.V.A., care trebuie facturat beneficiarilor, si acesta este mai mic decat pretul efectiv al bunurilor sau serviciilor respective:
    - pretul impus care trebuie facturat
    beneficiarilor, inclusiv T.V.A.                 130 de unitati,
    - din care T.V.A. (130 x 15.966%) 21 de unitati
    Pretul de 130 de unitati (109 + 21 T.V.A.) se factureaza si se incaseaza de la beneficiar.
    Furnizorul primeste o subventie de 100 de unitati si in mod distinct T.V.A. aferenta subventiei de 19 unitati. La data incasarii subventiei furnizorul va colecta taxa pe valoarea adaugata aferenta subventiei (19 unitati), micsorand subventia primita.
    C. Nu intra sub incidenta prevederilor art. 18 alin. (1) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, respectiv nu intra in baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata, subventiile sau alocatiile primite de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, ce nu sunt legate direct de pretul bunurilor livrate sau al serviciilor prestate, cum sunt: ajutoarele de stat acordate companiilor, societatilor nationale si societatilor comerciale din industria miniera, sprijinul acordat producatorilor agricoli pentru terenurile agricole cultivate, subventiile acordate producatorilor agricoli din sectorul animalier pentru cresterea productiei de carne si a efectivelor de animale, subventiile pentru acoperirea cheltuielilor cu energia electrica pentru irigatii, subventiile pentru acoperirea cheltuielilor de transport public local.
    II. Art. 14 lit. f) si art. 20 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adaugata, cu modificarile ulterioare
    Contribuabilii inregistrati ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, care au beneficiat de subventii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale atat pentru acoperirea diferentelor de pret sau de tarif, pentru finantarea stocurilor de produse cu destinatie speciala, cat si pentru alte destinatii, nu au obligatia sa calculeze dreptul de deducere pe baza de pro rata corespunzator subventiilor incasate. Daca respectivii contribuabili desfasoara si activitati care nu dau drept de deducere a taxei pe valoarea adaugata, vor aplica prevederile pct. 10.16 din Normele de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adaugata, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 401/2000, cu modificarile ulterioare, dar in calculul pro rata nu se vor include si subventiile incasate. Pentru subventiile destinate finantarii investitiilor se aplica prevederile pct. 8.17 din Normele de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adaugata, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 401/2000.
    III. Art. 18, art. 22 alin. (4) si art. 23 alin. (1) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata
    Persoanele impozabile inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata isi exercita dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata corespunzator destinatiei bunurilor si serviciilor achizitionate, respectiv pentru realizarea de operatiuni cu drept de deducere sau fara drept de deducere, indiferent daca au primit subventii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale pentru finantarea activitatii.
    IV. Art. 14 lit. f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 si art. 22 alin. (3) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata
    Persoanele impozabile inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, care primesc alocatii din fondul "Dezvoltarea agriculturii romanesti" pentru achizitionarea de tractoare, combine, masini si utilaje agricole, instalatii de irigat, vor reintregi in mod obligatoriu disponibilitatile de investitii cu taxa pe valoarea adaugata dedusa, aferenta alocatiei primite. Sumele deduse in cursul anului fiscal vor fi utilizate numai pentru plati aferente aceluiasi obiectiv de investitii pentru care s-au primit alocatiile, iar la incheierea exercitiului financiar sumele deduse si neutilizate se vireaza la bugetul de stat.
    V. Art. 11 alin. (4) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata
    Restituirea taxei pe valoarea adaugata aferente lucrarilor executate in perioada 15 martie 2000 - 31 mai 2002, facturate cu T.V.A. atat de prestatori care nu au fost desemnati de beneficiar sa factureze fara taxa pe valoarea adaugata, cat si de prestatori care au fost desemnati sa factureze fara taxa pe valoarea adaugata, se efectueaza pentru lucrarile de constructie de locuinte, extindere, consolidare si reabilitare a locuintelor existente, nefinalizate la data de 31 mai 2002 inclusiv, care indeplinesc conditiile prevazute de Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.009/2002.
    Beneficiarii nu au dreptul sa depuna mai multe cereri de restituire a taxei pe valoarea adaugata pentru acelasi obiectiv de lucrari de constructie de locuinte, extindere, consolidare si reabilitare a locuintelor existente.
    VI. Art. 29 lit. B.a) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata
    In vederea exercitarii dreptului de deducere de catre persoanele impozabile a taxei pe valoarea adaugata aferente serviciilor de cazare, masa, transport, de care beneficiaza personalul acestora, care se deplaseaza in interes de serviciu, agentia de turism intermediara va proceda astfel:
    Va inscrie distinct in factura fiscala la "servicii conform facturilor anexate" valoarea acestora si taxa pe valoarea adaugata aferenta pe care agentia nu are dreptul sa o deduca conform art. 24 alin. (2) lit. c) din Legea nr. 345/2002, comisionul agentiei si taxa pe valoarea adaugata aferenta comisionului. Va anexa la aceasta factura copii de pe facturile fiscale originale emise de prestatorii serviciilor de cazare, masa si transport.
    VII. Art. 17 lit. C.b), in perioada 28 august 1997 - 31 decembrie 1999, si art. 17 lit. B.b), in perioada 1 ianuarie - 14 martie 2000, din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata, cu modificarile ulterioare
    Transportul international de persoane in si din strainatate, efectuat de companii aeriene straine prin curse regulate, precum si prestarile de servicii legate direct de acesta beneficiaza de aplicarea cotei zero a taxei pe valoarea adaugata. Cota zero se aplica pe baza de reciprocitate acordata companiilor aeriene romane care au deschise agentii in strainatate.
    Pentru activitatea de vanzare a biletelor aferente transportului international de persoane agentiile companiilor aeriene straine care functioneaza pe teritoriul Romaniei nu colecteaza taxa pe valoarea adaugata si isi exercita dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente bunurilor si serviciilor achizitionate destinate realizarii activitatii, potrivit prevederilor art. 18   21 din ordonanta.



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 7/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 7 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Stimați solicitanți de împrumut. Te afli în vreo dificultate financiară? Vrei să începi propria afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu unicul scop de a ajuta cei săraci și oamenii cu dificultăți financiare ale vieții. Dacă doriți să aplicați pentru un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma împrumutului necesară: Durata împrumutului: Numar de telefon mobil: Vă mulțumesc și Dumnezeu să vă binecuvânteze ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu