E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Decizia 8 2003 modifica Decizia 7 2002
Decizia 8 2003 in legatura cu articolul 32 din actul Legea 631 2002
Decizia 8 2003 in legatura cu articolul 9 din actul Legea 414 2002
Decizia 8 2003 in legatura cu articolul 18 din actul Legea 345 2002
Decizia 8 2003 in legatura cu articolul 24 din actul Legea 345 2002
Decizia 8 2003 in legatura cu articolul 49 din actul Legea 345 2002
Decizia 8 2003 in legatura cu articolul 7 din actul Legea 345 2002
Decizia 8 2003 in legatura cu articolul 29 din actul Legea 345 2002
Decizia 8 2003 in legatura cu articolul 23 din actul Legea 345 2002
Decizia 8 2003 in legatura cu articolul 3 din actul Legea 345 2002
Decizia 8 2003 in legatura cu articolul 22 din actul Legea 345 2002
Decizia 8 2003 in legatura cu articolul 5 din actul Ordonanţa 7 2001
Decizia 8 2003 in legatura cu articolul 9 din actul Ordonanţa 7 2001
Decizia 8 2003 in legatura cu articolul 4 din actul OUG 17 2000
Decizia 8 2003 in legatura cu articolul 4 din actul Ordonanţa 3 1992
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 8 din 28 iulie 2003

pentru aprobarea solutiilor privind aplicarea unor prevederi referitoare la taxa pe valoarea adaugata si impozitul pe venit

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE


SmartCity3

              COMISIA CENTRALA FISCALA
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 575 din 11 august 2003

    Se aproba solutiile prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta decizie, referitoare la aplicarea unitara a prevederilor unor articole din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adaugata, cu modificarile si completarile ulterioare, si din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, cu modificarile ulterioare, si referitoare la aplicarea unitara a prevederilor unor articole din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, coroborate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, aprobata si modificata prin Legea nr. 493/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, adoptate de Comisia centrala fiscala, constituita in baza Ordinului ministrului finantelor publice nr. 718/2003, in sedinta din data de 7 iulie 2003.

                      Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

                               SOLUTII
privind aplicarea unor prevederi referitoare la taxa pe valoarea adaugata

    I. Art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 7 si art. 29 lit. D.d) - f) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, cu modificarile ulterioare
    1. Taxa pe valoarea adaugata neachitata in termenul legal, evidentiata in contabilitate de persoanele impozabile inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata pentru operatiuni de leasing contractate cu locatori/finantatori din strainatate, servicii contractate cu prestatori cu sediul sau cu domiciliul in strainatate, pentru care locul prestarii se considera a fi in Romania daca prestatorul de servicii nu si-a desemnat un reprezentant fiscal in Romania, precum si pentru servicii contractate cu prestatori din strainatate pentru care beneficiarii aveau obligatia, conform legii, sa plateasca taxa pe valoarea adaugata, care au fost efectuate pana la data de 1 martie 2003 exclusiv, se regularizeaza astfel:
    a) daca prestarile de servicii respective au fost destinate exclusiv realizarii de operatiuni care dau drept de deducere, taxa pe valoarea adaugata aferenta acestor operatiuni se va inscrie la randul 3 "regularizari" din decontul privind taxa pe valoarea adaugata, ca taxa colectata, si la randul 10 "regularizari" din decont, ca taxa deductibila;
    b) daca prestarile de servicii respective au fost destinate realizarii de operatiuni care sunt supuse pro rata, taxa colectata va fi inscrisa la randul 3 "regularizari" din decontul privind taxa pe valoarea adaugata, iar taxa deductibila afectata de pro rata aplicabila la data efectuarii operatiunii va fi inscrisa la randul 10 "regularizari";
    c) daca prestarile de servicii respective au fost destinate realizarii de operatiuni care nu dau drept de deducere, taxa datorata bugetului de stat este la nivelul taxei colectate si se va inscrie la randurile 3 si 15 din decontul privind taxa pe valoarea adaugata.
    Din punct de vedere contabil se va storna inregistrarea 4428 = 446 si se va efectua inregistrarea 4426 = 4427.
    Daca serviciile achizitionate sunt destinate realizarii de operatiuni prevazute la lit. b) si c), taxa sau diferenta de taxa pe valoarea adaugata nedeductibila se va inregistra prin formula contabila 635 = 4426, la data incheierii decontului privind taxa pe valoarea adaugata in care au fost reflectate operatiunile.
    Pentru operatiunile prevazute mai sus se datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere conform legislatiei privind calculul si plata sumelor datorate pentru neachitarea la termen a impozitelor si taxelor.
    2. In situatia in care organele de control, cu ocazia verificarilor efectuate, constata ca persoanele impozabile nu au efectuat regularizari prevazute la pct. 1, vor aplica aceeasi procedura la data constatarii acestora.

    II. Art. 23 din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata
    1. In anul 2003 persoanele impozabile care, pana la 1 mai 2003, au avut subunitati inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata si care nu au solicitat aprobare pentru pro rata lunara vor determina taxa pe valoarea adaugata deductibila aferenta achizitiilor destinate atat realizarii de operatiuni care dau drept de deducere, cat si celor care nu dau drept de deducere, astfel:
    a) pentru lunile aprilie - noiembrie 2003 se va utiliza o pro rata provizorie determinata in functie de realizarile efective din anul 2002, pe total unitate, dupa formula prevazuta la art. 61 alin. (4) din Normele de aplicare a Legii nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 598/2002, astfel cum au fost modificate prin Hotararea Guvernului nr. 348/2003, sau o pro rata provizorie estimata in functie de operatiunile prevazute a fi realizate in anul 2003;
    b) in luna decembrie se va determina pro rata definitiva in functie de realizarile efective din cursul anului 2003, pe total unitate, si se va inscrie in decontul de taxa pe valoarea adaugata intocmit pentru luna decembrie.
    Regularizarea deducerilor operate in lunile ianuarie - martie 2003 se face prin aplicarea pro rata definitiva asupra taxei pe valoarea adaugata deductibile aferente achizitiilor destinate atat realizarii de operatiuni care dau drept de deducere, cat si operatiunilor care nu dau drept de deducere, rezultata din deconturile privind taxa pe valoarea adaugata depuse in aceasta perioada de subunitati si de unitate pentru activitatea proprie, dupa caz. Diferenta dintre suma rezultata si suma efectiv dedusa se cumuleaza cu diferenta calculata pentru perioada aprilie - noiembrie 2003.
    Pentru lunile aprilie - noiembrie 2003 regularizarea se face prin aplicarea pro rata definitiva asupra taxei pe valoarea adaugata deductibile aferente achizitiilor destinate atat realizarii de operatiuni care dau drept de deducere, cat si operatiunilor care nu dau drept de deducere, rezultata din deconturile privind taxa pe valoarea adaugata depuse in aceasta perioada de unitate. Diferenta dintre suma rezultata si suma efectiv dedusa pe baza de pro rata provizorie se cumuleaza cu diferenta determinata pentru lunile ianuarie - martie 2003 si se inscrie la randul 10 din decontul lunii decembrie 2003.
    Pentru achizitiile destinate atat realizarii de operatiuni care dau drept de deducere, cat si celor care nu dau drept de deducere, din luna decembrie, se aplica pro rata definitiva determinata in luna decembrie in functie de realizarile efective din cursul anului 2003 ale unitatii.
    2. In cazul persoanelor impozabile care, pana la 1 mai 2003, au avut subunitati inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, daca solicita si obtin aprobarea organelor fiscale pentru ca pro rata sa fie determinata lunar, potrivit prevederilor art. 61 alin. (8) din Normele de aplicare a Legii nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 598/2002, cu modificarile ulterioare, au obligatia sa recalculeze taxa dedusa de la inceputul anului, cumulata pe total unitate, pe baza de pro rata lunara.

    III. Punctul VI din Decizia nr. 7/2002 publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1 din 6 ianuarie 2003 se modifica si va avea urmatorul continut:
    "VI. Art. 18, art. 24 alin. (2) lit. c) si art. 29 lit. B.a) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata
    1. In sensul taxei pe valoarea adaugata se considera ca desfasoara activitate de intermediere in turism:
    a) agentiile de turism care presteaza unor persoane fizice sau persoane, indiferent de statutul lor juridic, care nu sunt inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, servicii de transport, hoteliere, de alimentatie publica si altele de aceeasi natura, pentru care locul prestarii este considerat a fi in Romania, daca aceste servicii nu sunt efectuate cu mijloace proprii sau inchiriate;
    b) agentiile de turism care presteaza unor beneficiari, indiferent de statutul lor juridic, servicii de transport, hoteliere, de alimentatie publica si altele de aceeasi natura, pentru care locul prestarii este considerat a fi in strainatate, daca aceste servicii nu sunt efectuate cu mijloace proprii sau inchiriate.
    2. Agentiile de turism care desfasoara activitate de intermediere in turism vor consemna prestarile de servicii efectuate in facturi fiscale cu mentiunea "T.V.A. inclusa", fara a evidentia distinct suma taxei pe valoarea adaugata, care se determina potrivit prevederilor art. 51 din Normele de aplicare a Legii nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 598/2002.
    3. Agentiile de turism care nu desfasoara activitate de intermediere in turism vor consemna prestarile de servicii in facturi fiscale, evidentiind distinct taxa pe valoarea adaugata determinata prin aplicarea cotei standard asupra bazei de impozitare prevazute la art. 18 alin. (1) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata."

    IV. Art. 3 alin. (4) si art. 22 alin. (4) lit. c) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata
    1. Nu se considera livrare de bunuri sau o operatiune asimilata livrarii de bunuri, in sensul art. 3 alin. (4) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, cu modificarile si completarile ulterioare, acordarea de catre persoana impozabila a bunurilor achizitionate sau fabricate de catre aceasta, in mod gratuit, pentru actiuni de publicitate, acestea fiind utilizate in scopul desfasurarii activitatii economice a persoanei impozabile.
    2. Persoana impozabila isi poate exercita dreptul de deducere, potrivit prevederilor art. 22 alin. (4) lit. c) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru bunurile si/sau serviciile achizitionate in vederea realizarii de actiuni de publicitate, fiind cheltuieli permise de lege fara a fi limitate.

                                SOLUTIE
pentru aplicarea unitara a prevederilor art. 5 si 9 din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, aprobata si modificata prin Legea nr. 493/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborate cu prevederile art. 32 din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002

    I. Tratamentul fiscal al biletelor de tratament si odihna, inclusiv transportul
    Pentru anul 2003 valoarea biletelor de tratament si odihna, inclusiv transportul, suportata de persoana juridica angajator pentru:
    - salariatii proprii; si
    - membrii de familie ai acestora,
in limita a 1,5% aplicata asupra fondului de salarii realizat anual, aferent salariatilor cu contract individual de munca, reprezinta venituri neimpozabile pentru persoana fizica beneficiara si cheltuiala deductibila la persoana juridica care acorda aceste drepturi salariale, in conformitate cu prevederile legilor care se coroboreaza si se completeaza in reglementarea acestei spete, respectiv:
    - art. 32 din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002;
    - art. 9 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 493/2002, si normele metodologice date in aplicarea acestui articol, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 54/2003;
    - art. 9 alin. (7) lit. e) din Legea nr. 414/2002 privind impozitul pe profit, cu modificarile si completarile ulterioare.
    In situatia in care persoana juridica acorda bilete de tratament si odihna in cuantum care depaseste 1,5% aplicat asupra fondului de salarii realizat anual, aferent salariatilor cu contract individual de munca, valoarea excedentului devine cheltuiala nedeductibila fiscal pentru persoana juridica, in conformitate cu acelasi temei legislativ prezentat anterior, si nu este venit impozabil pentru persoana fizica.

    II. Tratamentul fiscal aplicat ajutoarelor de inmormantare, ajutoarelor pentru pierderi insemnate in gospodariile proprii ca urmare a calamitatilor naturale si in cazul unor boli grave sau incurabile, acordate salariatului, contravalorii darurilor acordate copiilor minori ai salariatilor cu ocazia Zilei de 1 iunie si a sarbatorilor de Craciun, in limita sumei de 1.100.000 lei pentru fiecare copil si eveniment, si contravalorii cheltuielilor de deplasare efectuate de angajator pentru acoperirea costului transportului la si de la locul de munca al salariatilor
    Pentru anul 2003:
    - ajutoarele de inmormantare acordate potrivit clauzelor din contractele de munca;
    - ajutoarele pentru pierderi insemnate in gospodariile proprii ca urmare a calamitatilor naturale si in cazul unor boli grave sau incurabile, acordate salariatului;
    - contravaloarea darurilor acordate copiilor minori ai salariatilor cu ocazia Zilei de 1 iunie si a sarbatorilor de Craciun sau a altor sarbatori similare specifice altor culte religioase recunoscute de lege, in limita sumei de 1.100.000 lei pentru fiecare copil si eveniment;
    - contravaloarea cheltuielilor de deplasare efectuate de angajator pentru acoperirea costului transportului la si de la locul de munca al salariatilor,
suportate de persoana juridica angajator, in limita a 1,5% aplicata asupra fondului de salarii realizat anual, aferent salariatilor cu contract individual de munca, reprezinta venituri neimpozabile pentru persoana fizica beneficiara si cheltuiala deductibila la persoana juridica care acorda aceste drepturi salariale, in conformitate cu prevederile legilor care se coroboreaza si se completeaza in reglementarea acestei spete, respectiv:
    - art. 32 din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002;
    - art. 5 si 9 din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 493/2002, si normele metodologice de aplicare a acestor articole, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 54/2003;
      art. 9 alin. (7) lit. e) din Legea nr. 414/2002 privind impozitul pe profit, cu modificarile si completarile ulterioare.
    In situatia in care persoana juridica acorda ajutoare de natura celor mentionate, in cuantum care depaseste 1,5% aplicat asupra fondului de salarii realizat anual, aferent salariatilor cu contract individual de munca, valoarea excedentului devine cheltuiala nedeductibila fiscal pentru persoana juridica, in conformitate cu acelasi temei legislativ prezentat anterior, si nu este venit impozabil pentru persoana fizica.



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 8/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 8 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
ANONIM a comentat Hotărârea 559 1990
    Din păcate această hotărâre prevede incadrarea în grupe indiferent de activitatea desfășurată a celor care lucrează în industria chimică( directori, contabili, economiști) fără deosebire adică un operator chimist este încadrat în grupă la fel ca și directorul. Ținînd cont de anul ”hotărârii” în care revoluția încă se mișca prin intreprinderi este de înțeles..oarecum.
ANONIM a comentat Decizia 589 2006
    La Pucioasa DB nu a fost nici-o revolutie,si totusi orasul este plin de revolutionari,????
ANONIM a comentat Legea 406 2001
     Aceasta lege , este depasita ...nu mai santem in anii '90 cand un candidat la presedentie nu avea unde locui..in zilele noastre , alesii au chiar cate 6 case (unele aducandu-le venituri subtantiale din chirii ) asa ca se impune ca "alesii " nostri sa revada si sa aduca ceva modificari legii , un singur articol ar fi suficient..sa se faca mentiunea ca prevederile nu se aplica celor care detin deja mai mult de 2 spatii..este imoral ca unuia care are peste 2 imobile cu destinatie de locuit sa ii mai dam o vila sau palat si pe cele personale sa le inchirieze
ANONIM a comentat Ordin 67 2017
    Exista vreun template pentru Raport?
ANONIM a comentat Hotărârea 1202 2010
    Nu am gasit niciunde cum se calculeaza tariful pe unitatea de masura (metri cadere/luna) x ore functionare. Cum sa calculez metri cadere / luna???
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 8/2003
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu