E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Decizia 8 2003 modifica Decizia 7 2002
Decizia 8 2003 in legatura cu articolul 32 din actul Legea 631 2002
Decizia 8 2003 in legatura cu articolul 9 din actul Legea 414 2002
Decizia 8 2003 in legatura cu articolul 18 din actul Legea 345 2002
Decizia 8 2003 in legatura cu articolul 24 din actul Legea 345 2002
Decizia 8 2003 in legatura cu articolul 49 din actul Legea 345 2002
Decizia 8 2003 in legatura cu articolul 7 din actul Legea 345 2002
Decizia 8 2003 in legatura cu articolul 29 din actul Legea 345 2002
Decizia 8 2003 in legatura cu articolul 23 din actul Legea 345 2002
Decizia 8 2003 in legatura cu articolul 3 din actul Legea 345 2002
Decizia 8 2003 in legatura cu articolul 22 din actul Legea 345 2002
Decizia 8 2003 in legatura cu articolul 5 din actul Ordonanţa 7 2001
Decizia 8 2003 in legatura cu articolul 9 din actul Ordonanţa 7 2001
Decizia 8 2003 in legatura cu articolul 4 din actul OUG 17 2000
Decizia 8 2003 in legatura cu articolul 4 din actul Ordonanţa 3 1992
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 8 din 28 iulie 2003

pentru aprobarea solutiilor privind aplicarea unor prevederi referitoare la taxa pe valoarea adaugata si impozitul pe venit

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE


SmartCity3

              COMISIA CENTRALA FISCALA
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 575 din 11 august 2003

    Se aproba solutiile prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta decizie, referitoare la aplicarea unitara a prevederilor unor articole din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adaugata, cu modificarile si completarile ulterioare, si din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, cu modificarile ulterioare, si referitoare la aplicarea unitara a prevederilor unor articole din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, coroborate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, aprobata si modificata prin Legea nr. 493/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, adoptate de Comisia centrala fiscala, constituita in baza Ordinului ministrului finantelor publice nr. 718/2003, in sedinta din data de 7 iulie 2003.

                      Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

                               SOLUTII
privind aplicarea unor prevederi referitoare la taxa pe valoarea adaugata

    I. Art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 7 si art. 29 lit. D.d) - f) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, cu modificarile ulterioare
    1. Taxa pe valoarea adaugata neachitata in termenul legal, evidentiata in contabilitate de persoanele impozabile inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata pentru operatiuni de leasing contractate cu locatori/finantatori din strainatate, servicii contractate cu prestatori cu sediul sau cu domiciliul in strainatate, pentru care locul prestarii se considera a fi in Romania daca prestatorul de servicii nu si-a desemnat un reprezentant fiscal in Romania, precum si pentru servicii contractate cu prestatori din strainatate pentru care beneficiarii aveau obligatia, conform legii, sa plateasca taxa pe valoarea adaugata, care au fost efectuate pana la data de 1 martie 2003 exclusiv, se regularizeaza astfel:
    a) daca prestarile de servicii respective au fost destinate exclusiv realizarii de operatiuni care dau drept de deducere, taxa pe valoarea adaugata aferenta acestor operatiuni se va inscrie la randul 3 "regularizari" din decontul privind taxa pe valoarea adaugata, ca taxa colectata, si la randul 10 "regularizari" din decont, ca taxa deductibila;
    b) daca prestarile de servicii respective au fost destinate realizarii de operatiuni care sunt supuse pro rata, taxa colectata va fi inscrisa la randul 3 "regularizari" din decontul privind taxa pe valoarea adaugata, iar taxa deductibila afectata de pro rata aplicabila la data efectuarii operatiunii va fi inscrisa la randul 10 "regularizari";
    c) daca prestarile de servicii respective au fost destinate realizarii de operatiuni care nu dau drept de deducere, taxa datorata bugetului de stat este la nivelul taxei colectate si se va inscrie la randurile 3 si 15 din decontul privind taxa pe valoarea adaugata.
    Din punct de vedere contabil se va storna inregistrarea 4428 = 446 si se va efectua inregistrarea 4426 = 4427.
    Daca serviciile achizitionate sunt destinate realizarii de operatiuni prevazute la lit. b) si c), taxa sau diferenta de taxa pe valoarea adaugata nedeductibila se va inregistra prin formula contabila 635 = 4426, la data incheierii decontului privind taxa pe valoarea adaugata in care au fost reflectate operatiunile.
    Pentru operatiunile prevazute mai sus se datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere conform legislatiei privind calculul si plata sumelor datorate pentru neachitarea la termen a impozitelor si taxelor.
    2. In situatia in care organele de control, cu ocazia verificarilor efectuate, constata ca persoanele impozabile nu au efectuat regularizari prevazute la pct. 1, vor aplica aceeasi procedura la data constatarii acestora.

    II. Art. 23 din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata
    1. In anul 2003 persoanele impozabile care, pana la 1 mai 2003, au avut subunitati inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata si care nu au solicitat aprobare pentru pro rata lunara vor determina taxa pe valoarea adaugata deductibila aferenta achizitiilor destinate atat realizarii de operatiuni care dau drept de deducere, cat si celor care nu dau drept de deducere, astfel:
    a) pentru lunile aprilie - noiembrie 2003 se va utiliza o pro rata provizorie determinata in functie de realizarile efective din anul 2002, pe total unitate, dupa formula prevazuta la art. 61 alin. (4) din Normele de aplicare a Legii nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 598/2002, astfel cum au fost modificate prin Hotararea Guvernului nr. 348/2003, sau o pro rata provizorie estimata in functie de operatiunile prevazute a fi realizate in anul 2003;
    b) in luna decembrie se va determina pro rata definitiva in functie de realizarile efective din cursul anului 2003, pe total unitate, si se va inscrie in decontul de taxa pe valoarea adaugata intocmit pentru luna decembrie.
    Regularizarea deducerilor operate in lunile ianuarie - martie 2003 se face prin aplicarea pro rata definitiva asupra taxei pe valoarea adaugata deductibile aferente achizitiilor destinate atat realizarii de operatiuni care dau drept de deducere, cat si operatiunilor care nu dau drept de deducere, rezultata din deconturile privind taxa pe valoarea adaugata depuse in aceasta perioada de subunitati si de unitate pentru activitatea proprie, dupa caz. Diferenta dintre suma rezultata si suma efectiv dedusa se cumuleaza cu diferenta calculata pentru perioada aprilie - noiembrie 2003.
    Pentru lunile aprilie - noiembrie 2003 regularizarea se face prin aplicarea pro rata definitiva asupra taxei pe valoarea adaugata deductibile aferente achizitiilor destinate atat realizarii de operatiuni care dau drept de deducere, cat si operatiunilor care nu dau drept de deducere, rezultata din deconturile privind taxa pe valoarea adaugata depuse in aceasta perioada de unitate. Diferenta dintre suma rezultata si suma efectiv dedusa pe baza de pro rata provizorie se cumuleaza cu diferenta determinata pentru lunile ianuarie - martie 2003 si se inscrie la randul 10 din decontul lunii decembrie 2003.
    Pentru achizitiile destinate atat realizarii de operatiuni care dau drept de deducere, cat si celor care nu dau drept de deducere, din luna decembrie, se aplica pro rata definitiva determinata in luna decembrie in functie de realizarile efective din cursul anului 2003 ale unitatii.
    2. In cazul persoanelor impozabile care, pana la 1 mai 2003, au avut subunitati inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, daca solicita si obtin aprobarea organelor fiscale pentru ca pro rata sa fie determinata lunar, potrivit prevederilor art. 61 alin. (8) din Normele de aplicare a Legii nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 598/2002, cu modificarile ulterioare, au obligatia sa recalculeze taxa dedusa de la inceputul anului, cumulata pe total unitate, pe baza de pro rata lunara.

    III. Punctul VI din Decizia nr. 7/2002 publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1 din 6 ianuarie 2003 se modifica si va avea urmatorul continut:
    "VI. Art. 18, art. 24 alin. (2) lit. c) si art. 29 lit. B.a) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata
    1. In sensul taxei pe valoarea adaugata se considera ca desfasoara activitate de intermediere in turism:
    a) agentiile de turism care presteaza unor persoane fizice sau persoane, indiferent de statutul lor juridic, care nu sunt inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, servicii de transport, hoteliere, de alimentatie publica si altele de aceeasi natura, pentru care locul prestarii este considerat a fi in Romania, daca aceste servicii nu sunt efectuate cu mijloace proprii sau inchiriate;
    b) agentiile de turism care presteaza unor beneficiari, indiferent de statutul lor juridic, servicii de transport, hoteliere, de alimentatie publica si altele de aceeasi natura, pentru care locul prestarii este considerat a fi in strainatate, daca aceste servicii nu sunt efectuate cu mijloace proprii sau inchiriate.
    2. Agentiile de turism care desfasoara activitate de intermediere in turism vor consemna prestarile de servicii efectuate in facturi fiscale cu mentiunea "T.V.A. inclusa", fara a evidentia distinct suma taxei pe valoarea adaugata, care se determina potrivit prevederilor art. 51 din Normele de aplicare a Legii nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 598/2002.
    3. Agentiile de turism care nu desfasoara activitate de intermediere in turism vor consemna prestarile de servicii in facturi fiscale, evidentiind distinct taxa pe valoarea adaugata determinata prin aplicarea cotei standard asupra bazei de impozitare prevazute la art. 18 alin. (1) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata."

    IV. Art. 3 alin. (4) si art. 22 alin. (4) lit. c) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata
    1. Nu se considera livrare de bunuri sau o operatiune asimilata livrarii de bunuri, in sensul art. 3 alin. (4) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, cu modificarile si completarile ulterioare, acordarea de catre persoana impozabila a bunurilor achizitionate sau fabricate de catre aceasta, in mod gratuit, pentru actiuni de publicitate, acestea fiind utilizate in scopul desfasurarii activitatii economice a persoanei impozabile.
    2. Persoana impozabila isi poate exercita dreptul de deducere, potrivit prevederilor art. 22 alin. (4) lit. c) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru bunurile si/sau serviciile achizitionate in vederea realizarii de actiuni de publicitate, fiind cheltuieli permise de lege fara a fi limitate.

                                SOLUTIE
pentru aplicarea unitara a prevederilor art. 5 si 9 din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, aprobata si modificata prin Legea nr. 493/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborate cu prevederile art. 32 din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002

    I. Tratamentul fiscal al biletelor de tratament si odihna, inclusiv transportul
    Pentru anul 2003 valoarea biletelor de tratament si odihna, inclusiv transportul, suportata de persoana juridica angajator pentru:
    - salariatii proprii; si
    - membrii de familie ai acestora,
in limita a 1,5% aplicata asupra fondului de salarii realizat anual, aferent salariatilor cu contract individual de munca, reprezinta venituri neimpozabile pentru persoana fizica beneficiara si cheltuiala deductibila la persoana juridica care acorda aceste drepturi salariale, in conformitate cu prevederile legilor care se coroboreaza si se completeaza in reglementarea acestei spete, respectiv:
    - art. 32 din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002;
    - art. 9 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 493/2002, si normele metodologice date in aplicarea acestui articol, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 54/2003;
    - art. 9 alin. (7) lit. e) din Legea nr. 414/2002 privind impozitul pe profit, cu modificarile si completarile ulterioare.
    In situatia in care persoana juridica acorda bilete de tratament si odihna in cuantum care depaseste 1,5% aplicat asupra fondului de salarii realizat anual, aferent salariatilor cu contract individual de munca, valoarea excedentului devine cheltuiala nedeductibila fiscal pentru persoana juridica, in conformitate cu acelasi temei legislativ prezentat anterior, si nu este venit impozabil pentru persoana fizica.

    II. Tratamentul fiscal aplicat ajutoarelor de inmormantare, ajutoarelor pentru pierderi insemnate in gospodariile proprii ca urmare a calamitatilor naturale si in cazul unor boli grave sau incurabile, acordate salariatului, contravalorii darurilor acordate copiilor minori ai salariatilor cu ocazia Zilei de 1 iunie si a sarbatorilor de Craciun, in limita sumei de 1.100.000 lei pentru fiecare copil si eveniment, si contravalorii cheltuielilor de deplasare efectuate de angajator pentru acoperirea costului transportului la si de la locul de munca al salariatilor
    Pentru anul 2003:
    - ajutoarele de inmormantare acordate potrivit clauzelor din contractele de munca;
    - ajutoarele pentru pierderi insemnate in gospodariile proprii ca urmare a calamitatilor naturale si in cazul unor boli grave sau incurabile, acordate salariatului;
    - contravaloarea darurilor acordate copiilor minori ai salariatilor cu ocazia Zilei de 1 iunie si a sarbatorilor de Craciun sau a altor sarbatori similare specifice altor culte religioase recunoscute de lege, in limita sumei de 1.100.000 lei pentru fiecare copil si eveniment;
    - contravaloarea cheltuielilor de deplasare efectuate de angajator pentru acoperirea costului transportului la si de la locul de munca al salariatilor,
suportate de persoana juridica angajator, in limita a 1,5% aplicata asupra fondului de salarii realizat anual, aferent salariatilor cu contract individual de munca, reprezinta venituri neimpozabile pentru persoana fizica beneficiara si cheltuiala deductibila la persoana juridica care acorda aceste drepturi salariale, in conformitate cu prevederile legilor care se coroboreaza si se completeaza in reglementarea acestei spete, respectiv:
    - art. 32 din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002;
    - art. 5 si 9 din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 493/2002, si normele metodologice de aplicare a acestor articole, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 54/2003;
      art. 9 alin. (7) lit. e) din Legea nr. 414/2002 privind impozitul pe profit, cu modificarile si completarile ulterioare.
    In situatia in care persoana juridica acorda ajutoare de natura celor mentionate, in cuantum care depaseste 1,5% aplicat asupra fondului de salarii realizat anual, aferent salariatilor cu contract individual de munca, valoarea excedentului devine cheltuiala nedeductibila fiscal pentru persoana juridica, in conformitate cu acelasi temei legislativ prezentat anterior, si nu este venit impozabil pentru persoana fizica.



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 8/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 8 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 8/2003
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu