Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 69 din  3 februarie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, ale art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, ale art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, precum si ale art. 8 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 211 din 14 martie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida               - presedinte
    Nicolae Cochinescu      - judecator
    Aspazia Cojocaru        - judecator
    Acsinte Gaspar          - judecator
    Kozsokar Gabor          - judecator
    Ion Predescu            - judecator
    Serban Viorel Stanoiu   - judecator
    Florentina Balta        - procuror
    Patricia Marilena Ionea - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, ale art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, precum si ale art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, exceptie ridicata de Ropotan Jean, Bobeica Rodica, Nicoara Florin Niculae, Badescu Nicolae, Mihai Adrian, Vintilescu Gheorghe, Tomsa Ovidiu Lucian, Marin Valentin, Stanescu Dorel, Tanase Felicia Eugenia, Anastasiu Ionel Alexandru, Matei Georgeta Camelia, Veseliu Anca Cristina, Anca Viorica, Ciobanu Doina, Arsene Luiza, Dumitrascu Ioana, Munean Virginia, Badea Luminita Niculina, Popescu Sorina-Alina, Baraiteanu Ralea Violeta Florentina, Costache Ramona, David Andreea, Mihai Catalina Maria, Tudose Mihai, Dinca Mihai, Mihaila Mihai, Canache Pacuretu Ion, Doaga Mihai, Petrescu (Constantin) Mihaela Carmen, Turcu Adrian, Stefan Eudochia, Holban Iulia, David Maria, Stefan Mihaela, Tudor Mihaela, Neacsa Irina, Ciobanu Gheorghe, Vlaicu Lucretia, Parcalabu Victoria, Stoian Mariana, Gheorghe Madalina, Casandrescu Gheorghe, Neacsu Gheorghe, Zegheru Gheorghe Crisan, Minulescu Maria, Ancuta Maria, Micu Ion, Gheorghe Florian, Preda Violeta, Duta Rodica, Raileanu Elena Cerasela, Maftei Daniela, Radu Georgian Cosmin, Ionita Gabriela si Dinescu Gabriela in Dosarul nr. 4.991/2004 al Tribunalului Dambovita - Sectia civila.
    La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere ca inadmisibila a exceptiei de neconstitutionalitate, aratand ca dispozitiile legale criticate au avut aplicabilitate limitata in timp, ele nemaifiind in vigoare. In acelasi timp, observa ca solutia legala criticata a fost preluata de prevederile art. 8 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004, lege aflata in vigoare, si pune concluzii de respingere ca neintemeiate a criticilor de neconstitutionalitate formulate de autorii exceptiei in raport cu acest text de lege, aratand ca drepturile salariale suplimentare, asa cum este si prima de concediu, nu reprezinta drepturi constitutionale fundamentale. In consecinta, prevederile constitutionale care reglementeaza restrangerea exercitiului unor drepturi sau libertati nu sunt incidente in privinta reglementarii lor.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Sentinta civila nr. 738 din 3 noiembrie 2004, pronuntata in Dosarul nr. 4.991/2004, Tribunalul Dambovita - Sectia civila a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, ale art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, precum si ale art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003.
    Exceptia a fost ridicata de catre Ropotan Jean, Bobeica Rodica, Nicoara Florin Niculae, Badescu Nicolae, Mihai Adrian, Vintilescu Gheorghe, Tomsa Ovidiu Lucian, Marin Valentin, Stanescu Dorel, Tanase Felicia Eugenia, Anastasiu Ionel Alexandru, Matei Georgeta Camelia, Veseliu Anca Cristina, Anca Viorica, Ciobanu Doina, Arsene Luiza, Dumitrascu Ioana, Munean Virginia, Badea Luminita Niculina, Popescu Sorina-Alina, Baraiteanu Ralea Violeta Florentina, Costache Ramona, David Andreea, Mihai Catalina Maria, Tudose Mihai, Dinca Mihai, Mihaila Mihai, Canache Pacuretu Ion, Doaga Mihai, Petrescu (Constantin) Mihaela Carmen, Turcu Adrian, Stefan Eudochia, Holban Iulia, David Maria, Stefan Mihaela, Tudor Mihaela, Neacsa Irina, Ciobanu Gheorghe, Vlaicu Lucretia, Parcalabu Victoria, Stoian Mariana, Gheorghe Madalina, Casandrescu Gheorghe, Neacsu Gheorghe, Zegheru Gheorghe Crisan, Minulescu Maria, Ancuta Maria, Micu Ion, Gheorghe Florian, Preda Violeta, Duta Rodica, Raileanu Elena Cerasela, Maftei Daniela, Radu Georgian Cosmin, Ionita Gabriela si Dinescu Gabriela cu prilejul solutionarii unei actiuni civile al carei obiect il constituie pretentii privind acordarea sporului de vechime si prima de concediu.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autorii acesteia arata ca, potrivit art. 41^1 alin. (2) din Legea nr. 50/1996, introdus prin Ordonanta Guvernului nr. 83/2000, magistratii si celelalte categorii de personal salarizat potrivit acestei legi au dreptul, pe perioada concediului de odihna, pe langa indemnizatia de concediu, si la o prima egala cu indemnizatia bruta sau cu salariul de baza brut din luna anterioara plecarii in concediu. Acest drept legal nu a fost acordat in practica datorita faptului ca aplicarea art. 41^1 din Legea nr. 50/1996 a fost suspendata pana la 1 ianuarie 2002 prin art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001. Prin art. 12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001, aceasta suspendare a fost prelungita pana la 31 decembrie 2002, iar prin art. 10 alin. (3) din Legea nr. 631/2002 si art. 9 alin. (7) din Legea nr. 507/2003, pana la 31 decembrie 2003, respectiv pana la 31 decembrie 2004. In consecinta, considera ca prin dispozitiile legale criticate a fost restrans exercitiul dreptului legal la prima de concediu, fara a exista vreuna dintre situatiile prevazute de art. 53 din Constitutie, care reglementeaza posibilitatea restrangerii prin lege a exercitiului unor drepturi sau libertati. De asemenea, apreciaza ca sunt incalcate si prevederile art. 41 alin. (2) din Constitutie, referitoare la dreptul la concediul de odihna platit, care include, in opinia lor, si dreptul la prima de vacanta.
    Tribunalul Dambovita - Sectia civila apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este intemeiata. In acest sens, arata ca prima pentru concediul de odihna, egala in cuantum cu indemnizatia bruta, "are un caracter unitar cu indemnizatia de concediu", iar prin suspendarea acordarii acestei prime se incalca prevederile constitutionale care consacra dreptul la concediul de odihna platit.
    Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, sesizarea a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate nu este intemeiata. Astfel, arata ca suspendarea aplicarii unui act normativ sau a unei dispozitii dintr-un act normativ este atributia legiuitorului, sens in care invoca si dispozitiile art. 54 din Legea nr. 24/2000. In acelasi timp, observa ca art. 53 din Constitutie se refera numai la drepturile si libertatile fundamentale. In continuare arata ca "acordarea primei de concediu, in plus fata de garantarea concediului de odihna platit, este o optiune a legiuitorului, care nu se incadreaza in conditiile minime de protectie a muncii, prevazute de art. 41 din Constitutie". De altfel, apreciaza ca, si in cazul unei interpretari contrare, o astfel de restrangere ar fi in acord cu prevederile constitutionale ale art. 53, "nefiind vorba de o desfiintare a dreptului salarial insusi, ci de o suspendare prin lege a acordarii unui drept care echivaleaza cu restrangerea acestuia, ceea ce textul constitutional permite". Ca un ultim argument in sensul respingerii exceptiei invoca si faptul ca prevederile legale criticate au avut un caracter temporar, ele nemaifiind in vigoare.
    Avocatul Poporului apreciaza ca sesizarea Curtii Constitutionale nu a fost facuta in mod legal, intrucat actul de sesizare este o sentinta, iar nu o incheiere, asa cum prevede art. 29 alin. (4) din Legea nr. 47/1992.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.

    CURTEA,
examinand sesizarea, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 108 din 2 martie 2001, aprobata si modificata prin Legea nr. 386/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 390 din 17 iulie 2001, dispozitii potrivit carora: "De asemenea, se suspenda pana la data de 1 ianuarie 2002 aplicarea prevederilor art. 41^1 alin. (1) care cuprind dispozitii referitoare la acordarea primei pentru concediul de odihna si ale art. 45 alin. (1) referitoare la cuantumul sporului cu care se platesc orele lucrate peste durata normala a timpului de munca din Legea nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 563 din 18 noiembrie 1999, modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 83/2000 pentru modificarea si completarea Legii nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 425 din 1 septembrie 2000, precum si aplicarea prevederilor art. IV referitoare la acordarea primei cu ocazia plecarii in concediul de odihna din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 237/2000 pentru modificarea Legii nr. 21/1999 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 614 din 29 noiembrie 2000."
    De asemenea, autorii exceptiei critica si dispozitiile art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 784 din 11 decembrie 2001, dispozitii potrivit carora: "Termenele prevazute la art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, aprobata si modificata prin Legea nr. 386/2001, se prelungesc pana la data de 31 decembrie 2002", precum si prevederile art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 863 din 29 noiembrie 2002, si ale art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 853 din 2 decembrie 2003, prin care dispozitiile art. 41^1 alin. (1) din Legea nr. 50/1996 referitoare la acordarea primei pentru concediul de odihna au fost suspendate in continuare pana la data de 31 decembrie 2003, respectiv pana la 31 decembrie 2004.
    In sustinerea neconstitutionalitatii acestor texte de lege, autorii exceptiei invoca incalcarea prevederilor art. 41 alin. (2) si ale art. 53 din Constitutie, potrivit carora:
    - Art. 41 alin. (2): "Salariatii au dreptul la masuri de protectie sociala. Acestea privesc securitatea si sanatatea salariatilor, regimul de munca al femeilor si al tinerilor, instituirea unui salariu minim brut pe tara, repausul saptamanal, concediul de odihna platit, prestarea muncii in conditii deosebite sau speciale, formarea profesionala, precum si alte situatii specifice, stabilite prin lege.";
    - Art. 53: "(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea securitatii nationale a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor, desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav.
    (2) Restrangerea poate fi dispusa numai daca este necesara intr-o societate democratica. Masura trebuie sa fie proportionala cu situatia care a determinat-o, sa fie aplicata in mod nediscriminatoriu si fara a aduce atingere existentei dreptului sau a libertatii."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea observa ca textele de lege supuse controlului de constitutionalitate au avut caracter temporar, iar efectele lor au incetat la data prevazuta pentru aplicare. Astfel, dispozitiile art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 si-au incetat aplicarea la data de 1 ianuarie 2002, cele ale art. 12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001, la 31 decembrie 2002, ale art. 10 alin. (3) din Legea nr. 631/2002 si ale art. 9 alin. (7) din Legea nr. 507/2003, la 31 decembrie 2003, respectiv la 31 decembrie 2004.
    Asa fiind, in virtutea prevederilor art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, potrivit carora Curtea Constitutionala nu se poate pronunta decat asupra constitutionalitatii unui text de lege in vigoare, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001, ale art. 12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001 si ale art. 10 alin. (3) din Legea nr. 631/2002 urmeaza a fi respinsa ca inadmisibila.
    In ceea ce priveste dispozitiile art. 9 alin. (7) din Legea nr. 507/2003, avand in vedere ca la data sesizarii Curtii acestea mai erau inca in vigoare, exceptia de neconstitutionalitate a acestui text de lege este respinsa ca devenita inadmisibila.
    In acelasi timp insa, Curtea observa ca dispozitia referitoare la suspendarea acordarii primei pentru concediul de odihna a fost preluata si in Legea bugetului de stat pe anul 2005, nr. 511/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.121 din 29 noiembrie 2004, care, la art. 8 alin. (7), prevede ca: "Aplicarea prevederilor din actele normative in vigoare referitoare la primele ce se acorda cu ocazia plecarii in concediul de odihna, precum si a celor ale art. 32 alin. (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile ulterioare, se suspenda pana la data de 31 decembrie 2005."
    Aceste dispozitii sunt in vigoare si, in consecinta, urmeaza a se analiza constitutionalitatea acestora in raport cu prevederile constitutionale invocate.
    Astfel, autorii exceptiei sustin ca prin dispozitiile legale criticate a fost restrans exercitiul dreptului legal la prima de concediu, fara a exista vreuna dintre situatiile prevazute de art. 53 din Constitutie care reglementeaza posibilitatea restrangerii prin lege a exercitiului unor drepturi sau libertati. De asemenea, ei considera ca sunt incalcate si prevederile art. 41 alin. (2) din Constitutie, referitoare la dreptul la concediul de odihna platit, care include, in opinia lor, si dreptul la prima de vacanta.
    Curtea apreciaza ca premisele de la care pleaca autorii exceptiei sunt gresite. Beneficiul unor drepturi salariale suplimentare, cum este si prima de concediu, nu constituie un drept constitutional fundamental, iar prevederile art. 53 din Constitutie nu sunt incidente in privinta reglementarii lor. In consecinta, legiuitorul este in drept sa le acorde, sa le modifice ori sa inceteze acordarea lor, precum si sa stabileasca perioada in care le acorda. De altfel, aplicand acest principiu, legiuitorul a inteles ca, prin prevederile art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002, sa abroge toate dispozitiile Legii nr. 50/1996 referitoare la salarizarea si alte drepturi ale magistratilor si personalului de specialitate juridica asimilat, astfel ca prevederile art. 41^1 alin. (1) din Legea nr. 50/1996 si-au incetat aplicarea cu privire la aceste categorii de persoane.
    In sfarsit, Curtea observa ca dreptul la concediul de odihna platit, ca masura de protectie sociala garantata de prevederile constitutionale, nu se confunda cu dreptul la prima de concediu, astfel ca nu poate fi retinuta incalcarea dispozitiilor art. 41 alin. (2) din Constitutie.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    1. Respinge, ca fiind inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001 si ale art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, exceptie ridicata de Ropotan Jean, Bobeica Rodica, Nicoara Florin Niculae, Badescu Nicolae, Mihai Adrian, Vintilescu Gheorghe, Tomsa Ovidiu Lucian, Marin Valentin, Stanescu Dorel, Tanase Felicia Eugenia, Anastasiu Ionel Alexandru, Matei Georgeta Camelia, Veseliu Anca Cristina, Anca Viorica, Ciobanu Doina, Arsene Luiza, Dumitrascu Ioana, Munean Virginia, Badea Luminita Niculina, Popescu Sorina-Alina, Baraiteanu Ralea Violeta Florentina, Costache Ramona, David Andreea, Mihai Catalina Maria, Tudose Mihai, Dinca Mihai, Mihaila Mihai, Canache Pacuretu Ion, Doaga Mihai, Petrescu (Constantin) Mihaela Carmen, Turcu Adrian, Stefan Eudochia, Holban Iulia, David Maria, Stefan Mihaela, Tudor Mihaela, Neacsa Irina, Ciobanu Gheorghe, Vlaicu Lucretia, Parcalabu Victoria, Stoian Mariana, Gheorghe Madalina, Casandrescu Gheorghe, Neacsu Gheorghe, Zegheru Gheorghe Crisan, Minulescu Maria, Ancuta Maria, Micu Ion, Gheorghe Florian, Preda Violeta, Duta Rodica, Raileanu Elena Cerasela, Maftei Daniela, Radu Georgian Cosmin, Ionita Gabriela si Dinescu Gabriela in Dosarul nr. 4.991/2004 al Tribunalului Dambovita - Sectia civila.
    2. Respinge, ca devenita inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, exceptie ridicata de aceiasi autori in acelasi dosar.
    3. Respinge, ca fiind neintemeiata, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 8 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004, exceptie ridicata de aceiasi autori in acelasi dosar.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 3 februarie 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Patricia Marilena Ionea



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 69/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 69 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 69/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu