Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 6 din 13 ianuarie 2004

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 384^1, 449, art. 516 pct. 8, art. 518, 519 si 520 din Codul de procedura civila, modificat si completat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/2000

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 129 din 12 februarie 2004


SmartCity3


    Nicolae Popa            - presedinte
    Costica Bulai           - judecator
    Nicolae Cochinescu      - judecator
    Constantin Doldur       - judecator
    Kozsokar Gabor          - judecator
    Petre Ninosu            - judecator
    Lucian Stangu           - judecator
    Serban Viorel Stanoiu   - judecator
    Ioan Vida               - judecator
    Paula C. Pantea         - procuror
    Ioana Marilena Chiorean - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 384^1, 449, art. 516 pct. 8, art. 518, 519 si 520 din Codul de procedura civila, modificat si completat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/2000, exceptie ridicata de Vasile Salariu si Lucia Salariu in Dosarul nr. 1.217/2003 al Tribunalului Iasi.
    La apelul nominal raspund autorii exceptiei Vasile Salariu si Lucia Salariu, reprezentati prin avocat Romul Vonica, cu delegatie la dosar, lipsa fiind celelalte parti, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Cauza fiind in stare de judecata, avocatul autorilor exceptiei solicita admiterea acesteia astfel cum a fost formulata in fata instantei de judecata, aratand ca prin dispozitiile criticate debitorul este lipsit de posibilitatea exercitarii unei cai de atac impotriva actului de adjudecare (desi acest drept era prevazut anterior modificarii Codului de procedura civila prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/2000), in prezent, calea de atac fiind reglementata numai in favoarea adjudecatarului. Totodata, arata ca dispozitiile criticate permit instrainarea proprietatii debitorului fara sa-i garanteze acestuia actiunea in justitie, avand in vedere ca actul indeplinit de un executor judecatoresc - si anume, actul de adjudecare - nu este supus controlului exercitat de catre instantele judecatoresti. Astfel, se incalca prevederile constitutionale ale art. 16 alin. (1) referitoare la egalitatea cetatenilor in fata legii, ale art. 21 privind accesul liber la justitie, ale art. 41 referitoare la protectia proprietatii private, ale art. 125 alin. (1) referitoare la instantele judecatoresti, precum si ale art. 128 privitoare la folosirea cailor de atac. De asemenea, in opinia autorilor exceptiei, dispozitiile legale criticate incalca si prevederile art. 17 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului, referitoare la dreptul oricarei persoane la proprietate si interdictia lipsirii in mod arbitrar de proprietate, ale art. 6 pct. 1 si art. 13 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, privitoare la dreptul la un proces echitabil, respectiv dreptul de a se adresa efectiv unei instante nationale in cazul incalcarii unor drepturi sau libertati recunoscute de conventie, pe cele ale art. 1 din primul Protocol aditional la conventie privind dreptul oricarei persoane la respectarea bunurilor sale, precum si pe cele ale art. 14 din Pactul international privind drepturile civile si politice, referitoare la egalitatea oamenilor in fata instantelor judecatoresti si dreptul la un proces echitabil.
    Pe de alta parte, aparatorul autorilor exceptiei sustine ca dispozitiile legale criticate sunt neconstitutionale, incalcand prevederile art. 115 alin. (4) din Constitutia revizuita, deoarece au fost modificate printr-o ordonanta de urgenta a Guvernului, care a fost adoptata fara sa existe un caz exceptional, invocand in acest sens si Decizia Curtii Constitutionale nr. 83/1998.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate, apreciind, pe de-o parte, ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/2000 a fost adoptata cu respectarea prevederilor constitutionale ale art. 114 alin. (4), iar pe de alta parte, ca dispozitiile legale criticate nu contravin prevederilor constitutionale invocate de autorii exceptiei, intrucat acestea instituie norme speciale de procedura, elaborate de legiuitor in considerarea unor situatii speciale si care reprezinta reale garantii procesuale.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 30 iulie 2003, pronuntata in Dosarul nr. 1.217/2003, Tribunalul Iasi a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 384^1, 449, art. 516 pct. 8, art. 518, 519 si 520 din Codul de procedura civila, modificat si completat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/2000, exceptie ridicata de Vasile Salariu si Lucia Salariu intr-o cauza civila avand ca obiect solutionarea unei contestatii in anulare.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autorii acesteia sustin ca dispozitiile legale criticate, astfel cum au fost modificate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/2000, sunt contrare prevederilor art. 16 alin. (1), art. 21, art. 41 alin. (1), (2) si (3), art. 125 alin. (1) si art. 128 din Constitutie, precum si reglementarilor cuprinse in art. 17 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului, art. 6 pct. 1 si art. 13 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, art. 1 din primul Protocol aditional la conventie si art. 14 din Pactul international cu privire la drepturile civile si politice. Autorii exceptiei critica aceste norme procedurale, in principal, pentru ca nu prevad pentru debitor vreo cale de atac impotriva actului de adjudecare, acest drept fiind prevazut in favoarea altor persoane, pentru ca permit instrainarea proprietatii debitorului fara sa garanteze dreptul acestuia la actiunea in justitie impotriva acestui act, pentru ca actele indeplinite de executorii judecatoresti nu sunt supuse controlului instantei judecatoresti si pentru ca nu asigura un proces echitabil pentru debitor, care nu poate ataca in justitie actul indeplinit de executorul judecatoresc. Autorii exceptiei considera ca textele legale criticate sunt neconstitutionale si pentru faptul ca au fost introduse sau modificate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/2000 pentru modificarea si completarea Codului de procedura civila, adoptata cu incalcarea prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutie, deoarece nu a existat cazul exceptional care sa impuna modificarea Codului de procedura civila printr-o ordonanta de urgenta.
    Tribunalul Iasi, contrar dispozitiilor art. 23 alin. (4) din Legea nr. 47/1992, republicata, nu si-a exprimat opinia in legatura cu exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate. De asemenea, potrivit dispozitiilor art. 18^1 din Legea nr. 35/1997, cu modificarile ulterioare, s-a solicitat si punctul de vedere al institutiei Avocatul Poporului.
    Guvernul considera ca exceptia de neconstitutionalitate ridicata este neintemeiata. In acest sens, arata ca prin modificarile aduse Codului de procedura civila prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/2000 se stabilesc "pentru desfasurarea procesului civil, inclusiv a executarii silite, reguli, drepturi, obligatii si garantii procesuale, egale pentru toti justitiabilii ce au aceeasi pozitie procesuala, in realizarea acelorasi categorii de drepturi si interese legitime". Debitorii urmariti au la dispozitie suficiente mijloace procedurale pentru apararea drepturilor si intereselor lor legitime. Dreptul executorului judecatoresc de a intra in incaperile detinute de debitor se intemeiaza pe prevederile art. 27 alin. (2) lit. a) din Constitutie. Actul de adjudecare se intocmeste de executorul judecatoresc dupa finalizarea adjudecarii, pe baza procesului-verbal de licitatie, deci in momentul cand si pentru debitor a expirat termenul de contestare a licitatiei. Astfel, este firesc ca actul de adjudecare sa poata fi atacat numai de tertii indreptatiti la cererea de evictiune, nu si de debitor. Constitutionalitatea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 138/2000 a fost constatata de Curtea Constitutionala si prin Decizia nr. 247/2002.
    Avocatul Poporului apreciaza ca toate dispozitiile legale criticate prin exceptia ridicata sunt constitutionale. Aceste dispozitii legale nu instituie diferente de tratament juridic, privilegii ori discriminari intre creditor si debitor, prevederile art. 16 alin. (1) din Constitutie nefiind incalcate. Nu este intemeiata nici critica privind incalcarea prevederilor art. 21, 125 si 128 din Constitutie, intrucat nu se aduce ingradire dreptului nici unei persoane de a se adresa justitiei pentru apararea drepturilor si a intereselor sale legitime, textele de lege criticate fiind norme de procedura speciale, elaborate de legiuitor pentru o situatie speciala. Obligatia depunerii unei cautiuni nu este de natura sa lezeze drepturile prevazute de art. 41 alin. (1), (2) si (3) din Constitutie, ci constituie o garantie pentru exercitarea cu buna-credinta a dreptului de a se adresa justitiei. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/2000 a fost adoptata cu respectarea prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutie.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile partilor prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, republicata, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 384^1, 449, art. 516 pct. 8, art. 518, 519 si ale art. 520 din Codul de procedura civila, astfel cum au fost modificate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 479 din 2 octombrie 2000, modificata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 217 din 27 aprilie 2001, dispozitii care au urmatorul continut:
    - Art. 384^1: "In vederea executarii unei hotarari judecatoresti, executorul judecatoresc poate intra in incaperile ce reprezinta domiciliul, resedinta sau sediul unei persoane, precum si in orice alte locuri, cu consimtamantul acesteia, iar in caz de refuz, cu forta publica.
    In cazul altor titluri executorii decat hotararile judecatoresti, la cererea executorului judecatoresc, instanta de executare va autoriza, prin hotarare, intrarea in locurile mentionate la alin. 1. Instanta se pronunta de urgenta in camera de consiliu, fara citarea partilor, prin hotarare irevocabila si executorie.";
    - Art. 449: "In cazul vanzarilor facute in conditiile prezentei sectiuni nu este admisibila nici o cerere de desfiintare a vanzarii impotriva tertului adjudecatar care a platit pretul, in afara de cazul in care a existat frauda din partea acestuia.
    Cand adjudecatar a fost creditorul, vanzarea va putea fi desfiintata, daca exista temei de nulitate.";
    - Art. 516 pct. 8: "Dupa plata integrala a pretului sau a avansului prevazut de art. 515, daca imobilul a fost vandut cu plata in rate, executorul, pe baza procesului-verbal de licitatie, va intocmi actul de adjudecare, care va cuprinde urmatoarele mentiuni: [...] 8. mentiunea ca actul de adjudecare este titlu de proprietate si ca poate fi inscris in cartea funciara, precum si faptul ca, pentru adjudecatar, constituie titlu executoriu impotriva debitorului, daca imobilul se afla in posesiunea acestuia din urma;";
    - Art. 518: "Prin actul de adjudecare proprietatea imobilului sau, dupa caz, un alt drept real care a facut obiectul urmaririi silite se transmite de la debitor la adjudecatar. De la aceasta data adjudecatarul are dreptul la fructe si venituri, datoreaza dobanzile pana la plata integrala a pretului si suporta toate sarcinile imobilului.
    Prin intabulare adjudecatarul dobandeste dreptul de a dispune de imobilul vandut, potrivit regulilor de carte funciara.
    De la data intabularii imobilul ramane liber de orice ipoteci sau alte sarcini privind garantarea drepturilor de creanta, creditorii putandu-si realiza aceste drepturi numai din pretul obtinut. Daca pretul de adjudecare se plateste in rate, sarcinile se sting la plata ultimei rate.
    Ipotecile si celelalte sarcini reale se vor radia din oficiu, afara de cele pentru care adjudecatarul ar conveni sa fie mentinute; de asemenea, vor fi radiate din oficiu drepturile reale intabulate ulterior inscrierii vreunei ipoteci, daca vanzarea s-a facut in conditiile prevazute de art. 509 alin. 4, toate notarile facute cu urmarirea silita, precum si interdictia de instrainare sau de grevare, daca exista.
    Daca imobilul a fost cumparat cu plata pretului in rate, cumparatorul nu il va putea instraina sau greva, fara incuviintarea creditorilor urmaritori, inainte de plata integrala a pretului.";
    - Art. 519: "Locatiunea si celelalte acte juridice privitoare la imobil raman in fiinta sau, dupa caz, inceteaza, potrivit legii.
    Platile facute inainte de scadenta de catre locatar sau alte persoane interesate sunt supuse dispozitiilor art. 498 alin. 3.";
    - Art. 520: "Orice cerere de evictiune, totala sau partiala, privind imobilul adjudecat se va prescrie in termen de 3 ani de la data inscrierii actului de adjudecare in cartea funciara. Aceasta prescriptie curge si impotriva disparutilor, minorilor si persoanelor puse sub interdictie."
    In sustinerea exceptiei de neconstitutionalitate, autorii acesteia apreciaza ca prin dispozitiile legale criticate sunt incalcate prevederile constitutionale ale art. 16 alin. (1), art. 21, art. 41 alin. (1), (2) si (3), art. 114 alin. (4), art. 125 alin. (1) si art. 128, care, in urma revizuirii si republicarii Constitutiei Romaniei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 767 din 31 octombrie 2003, au devenit art. 16 alin. (1), art. 21, art. 44 alin. (1), (2) si (3), art. 115 alin. (4), art. 126 alin. (1), respectiv art. 129, avand in prezent urmatorul continut:
    - Art. 16 alin. (1): "Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.";
    - Art. 21: "(1) Orice persoana se poate adresa justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime.
    (2) Nici o lege nu poate ingradi exercitarea acestui drept.
    (3) Partile au dreptul la un proces echitabil si la solutionarea cauzelor intr-un termen rezonabil.
    (4) Jurisdictiile speciale administrative sunt facultative si gratuite.";
    - Art. 44 alin. (1), (2) si (3): "(1) Dreptul de proprietate, precum si creantele asupra statului, sunt garantate. Continutul si limitele acestor drepturi sunt stabilite de lege.
    (2) Proprietatea privata este garantata si ocrotita in mod egal de lege, indiferent de titular. Cetatenii straini si apatrizii pot dobandi dreptul de proprietate privata asupra terenurilor numai in conditiile rezultate din aderarea Romaniei la Uniunea Europeana si din alte tratate internationale la care Romania este parte, pe baza de reciprocitate, in conditiile prevazute prin lege organica, precum si prin mostenire legala.
    (3) Nimeni nu poate fi expropriat decat pentru o cauza de utilitate publica, stabilita potrivit legii, cu dreapta si prealabila despagubire.";
    - Art. 115 alin. (4): "Guvernul poate adopta ordonante de urgenta numai in situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata, avand obligatia de a motiva urgenta in cuprinsul acestora.";
    - Art. 126 alin. (1): "Justitia se realizeaza prin Inalta Curte de Casatie si Justitie si prin celelalte instante judecatoresti stabilite de lege.";
    - Art. 129: "Impotriva hotararilor judecatoresti, partile interesate si Ministerul Public pot exercita caile de atac, in conditiile legii.";
    De asemenea, autorii exceptiei sustin ca dispozitiile legale criticate contravin si urmatoarelor prevederi din acte internationale:
    - Art. 17 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului: "1. Orice persoana are dreptul la proprietate, atat singura, cat si in asociere cu altii.
    2. Nimeni nu va fi lipsit in mod arbitrar de proprietatea sa.";
    - Art. 6 pct. 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale: "Orice persoana are dreptul la judecarea in mod echitabil, in mod public si intr-un termen rezonabil a cauzei sale, de catre o instanta independenta si impartiala, instituita de lege, care va hotari fie asupra incalcarii drepturilor si obligatiilor sale cu caracter civil, fie asupra temeiniciei oricarei acuzatii in materie penala indreptate impotriva sa. [...]";
    - Art. 13 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale: "Orice persoana, ale carei drepturi si libertati recunoscute de prezenta conventie au fost incalcate, are dreptul sa se adreseze efectiv unei instante nationale, chiar si atunci cand incalcarea s-ar datora unor persoane care au actionat in exercitarea atributiilor lor oficiale.";
    - Art. 1 pct. 1 din primul Protocol aditional la conventie: "Orice persoana fizica sau juridica are dreptul la respectarea bunurilor sale. Nimeni nu poate fi lipsit de proprietatea sa decat pentru cauza de utilitate publica si in conditiile prevazute de lege si de principiile generale ale dreptului international.";
    - Art. 14 din Pactul international cu privire la drepturile civile si politice: "Toti oamenii sunt egali in fata tribunalelor si curtilor de justitie. Orice persoana are dreptul ca litigiul in care se afla sa fie examinat in mod echitabil si public de catre un tribunal competent, independent si impartial, stabilit prin lege, care sa decida fie asupra temeiniciei oricarei invinuiri penale indreptate impotriva ei, fie asupra contestatiilor privind drepturile si obligatiile sale cu caracter civil. [...]"
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate ridicata, Curtea retine urmatoarele:
    I. Referitor la motivele de neconstitutionalitate extrinseca a dispozitiilor legale criticate, introduse, modificate sau completate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/2000, Curtea constata ca aceste motive trebuie analizate in raport cu prevederile constitutionale in vigoare la momentul adoptarii respectivei ordonante de urgenta a Guvernului, iar nu in raport cu cele existente in momentul solutionarii exceptiei de neconstitutionalitate, asa cum fara temei sustin autorii acesteia. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/2000 a fost adoptata anterior intrarii in vigoare a Legii nr. 429 din 23 octombrie 2003 de revizuire a Constitutiei Romaniei si, ca atare, constitutionalitatea extrinseca a acesteia va fi analizata prin raportare la dispozitiile art. 114 alin. (4) din Constitutie, in vigoare in momentul adoptarii sale.
    Curtea s-a mai pronuntat cu privire la constitutionalitatea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 138/2000 prin Decizia nr. 247 din 17 septembrie 2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 767 din 22 octombrie 2002, constatand ca aceasta a fost adoptata cu respectarea prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutie. Neexistand elemente noi de natura sa determine reconsiderarea jurisprudentei Curtii in aceasta materie, considerentele si solutia acestei decizii raman valabile si in prezenta cauza.
    II. In ceea ce priveste critica pentru motive de neconstitutionalitate a unor dispozitii legale din Codul de procedura civila, Curtea constata ca autorii exceptiei au in vedere faptul ca nu sunt prevazute cai de atac, pe care sa le exercite debitorul, impotriva actelor executorului judecatoresc, respectiv a actului de adjudecare.
    Curtea constata ca dispozitiile legale criticate sunt deopotriva aplicabile tuturor persoanelor care se afla in aceeasi situatie, in aceeasi pozitie procesuala, respectiv de debitor ale carui bunuri sunt urmarite prin masuri de executare silita, pe baza unor hotarari judecatoresti definitive si irevocabile. Nu sunt instituite privilegii sau discriminari si, ca atare, este nefondata critica de neconstitutionalitate privind incalcarea dispozitiilor art. 16 alin. (1) din Constitutie referitoare la egalitatea cetatenilor in fata legii si a autoritatilor publice.
    Totodata, Curtea observa ca dispozitiile legale criticate nu ingradesc accesul liber la justitie prevazut de art. 21 din Constitutie si nu sunt contrare nici prevederilor constitutionale ale art. 126 alin. (1) si ale art. 129 referitoare la realizarea justitiei, respectiv la dreptul de exercitare a cailor de atac. Pana la intocmirea actului de adjudecare, procesul a trecut prin mai multe faze, in care si debitorul a avut posibilitatea exercitarii tuturor drepturilor. Obligatia de plata a fost stabilita in cadrul unui proces in care toate partile au putut exercita dreptul la aparare, inclusiv caile legale de atac. Neindeplinirea de bunavoie a obligatiei de plata a determinat executarea silita, iar in aceasta faza procesuala debitorul poate face contestatie la executare impotriva executarii silite insesi, precum si impotriva oricarui act de executare, cale de atac care se solutioneaza de catre instantele judecatoresti. De asemenea, debitorul poate contesta si licitatia organizata pentru vanzarea bunurilor, putand cere si desfiintarea vanzarii daca a existat frauda din partea tertului adjudecatar. Actul de adjudecare finalizeaza procedura de executare silita si este firesc ca in baza acestuia sa opereze transferul dreptului de proprietate, cu toate efectele sale. In aceasta situatie numai tertul lezat in drepturile sale poate promova cerere de evictiune.
    Cu privire la pretinsa incalcare a prevederilor art. 44 alin. (1), (2) si (3) din Constitutie, republicata, referitoare la garantarea dreptului de proprietate privata, Curtea constata ca executarea silita a unei obligatii de plata rezulta dintr-un titlu executoriu legal, aceasta executare nefiind de natura sa lezeze dreptul de proprietate al celui obligat la plata. Prin aceasta masura se asigura realizarea drepturilor legale ale creditorului.
    Referitor la dispozitiile art. 384^1 din Codul de procedura civila, care prevad ca in cazul neindeplinirii de bunavoie a obligatiei de plata si cand debitorul nu consimte la intrarea in incaperile sale a executorului judecatoresc, acesta intra cu forta publica, Curtea constata ca, in temeiul prevederilor art. 27 alin. (2) lit. a) din Constitutie, republicata, pentru executarea unei hotarari judecatoresti, se poate deroga prin lege de la principiul inviolabilitatii domiciliului.
    In ceea ce priveste reglementarile internationale referitoare la dreptul la un proces echitabil, la exercitarea dreptului la aparare si a cailor de atac, precum si la dreptul de proprietate, invocate de autorii exceptiei, acestea sunt cuprinse in mod corespunzator si in prevederile Constitutiei Romaniei. Prin urmare, neretinandu-se incalcarea vreunei norme constitutionale, nu se poate retine nici nerespectarea prevederilor din reglementarile internationale invocate.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, republicata, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) si (4) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 384^1, 449, art. 516 pct. 8, art. 518, 519 si 520 din Codul de procedura civila, modificat si completat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/2000, exceptie ridicata de Vasile Salariu si Lucia Salariu in Dosarul nr. 1.217/2003 al Tribunalului Iasi.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 13 ianuarie 2004.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Ioana Marilena Chiorean



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 6/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 6 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 6/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu