Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Decizia Nr.594 din 04.10.2021

privind procedura de selecţie pentru acordarea unor drepturi de utilizare a frecvenţelor radio
ACT EMIS DE: Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 964 din 08 octombrie 2021



SmartCity1

Având în vedere art. 23 alin. (1), art. 26 alin. (2) şi art. 31 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 10 alin. (2) pct. 10 şi 12, art. 11 alin. (1), art. 12 alin. (1) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 22/2009 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, aprobată prin Legea nr. 113/2010, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 28 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările şi completările ulterioare,preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii emite prezenta decizie. Articolul 1
(1) Prezenta decizie are ca obiect adoptarea regulilor privind desfăşurarea procedurii de selecţie pentru acordarea unor drepturi de utilizare a frecvenţelor radio în cadrul următoarelor benzi de frecvenţe:a)790-862 MHz (800 MHz); b)2500-2690 MHz (2600 MHz); c)3400-3800 MHz.
(2) Drepturile de utilizare a frecvenţelor radio din benzile prevăzute la alin. (1) se acordă prin procedură de selecţie competitivă.
Articolul 2
(1) Drepturile de utilizare a frecvenţelor radio ce urmează a fi acordate prin procedura de selecţie sunt structurate pe categorii de blocuri de frecvenţe şi perioade de valabilitate aferente, după cum urmează:a)1 bloc de 5 MHz pereche în subbenzile 791-796 MHz/ 832-837 MHz, pentru o perioadă cuprinsă între 1 ianuarie 2022 şi 5 aprilie 2029; b)8 blocuri a câte 5 MHz pereche în subbenzile 2530-2570 MHz/2650-2690 MHz, pentru o perioadă cuprinsă între 1 ianuarie 2022 şi 5 aprilie 2029; c)1 bloc de 15 MHz în subbanda 2600-2615 MHz, pentru o perioadă cuprinsă între 1 ianuarie 2022 şi 5 aprilie 2029; d)18 blocuri de 5 MHz în subbanda 3400-3490 MHz, pentru o perioadă cuprinsă între 1 ianuarie 2022 şi 31 decembrie 2025.
(2) Valoarea minimă a taxei de licenţă pentru fiecare dintre categoriile de blocuri de frecvenţe prevăzute la alin. (1) este stabilită prin hotărârea Guvernului adoptată potrivit art. 28 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările şi completările ulterioare.
Articolul 3
(1) Cantitatea maximă de spectru radio asupra căreia acelaşi participant la procedura de selecţie poate deţine sau urmează să deţină drepturi de utilizare nu poate fi mai mare de:a)2x20 MHz cumulat, în cadrul benzilor de frecvenţe radio sub 1 GHz [800 MHz, respectiv 880-915 MHz/925-960 MHz (900 MHz)]; b)120 MHz cumulat în cadrul benzii 3400-3800 MHz.
(2) În calculul cantităţilor maxime de spectru radio menţionate mai sus sunt incluse frecvenţele radio pentru care ofertanţii au un drept de utilizare valabil la data depunerii ofertei iniţiale, indiferent de modul în care au fost obţinute (proceduri de licenţiere anterioare sau cesiunea licenţelor).
(3) Prevederile alin. (1) privind cantitatea maximă de spectru radio ce poate fi deţinută în diverse benzi nu se mai aplică în situaţia în care după prima fază a etapei principale (etapa de licitaţie) rămân drepturi de utilizare neacordate.
(4) Modificarea cantităţilor de spectru radio şi condiţiile de acordare a drepturilor de utilizare potrivit alin. (2) se stabilesc potrivit cerinţelor stabilite prin caietul de sarcini.
Articolul 4
(1) La procedura de selecţie nu pot participa persoane care fac parte din acelaşi grup de firme, în sensul stabilit de Instrucţiunile privind conceptele de concentrare economică, întreprindere implicată, funcţionare deplină şi cifră de afaceri, aprobate prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 386/2010, cu modificările ulterioare.
(2) Pentru verificarea respectării limitărilor impuse prin dispoziţiile art. 3 se iau în calcul şi drepturile de utilizare deţinute de către persoane din acelaşi grup de firme cu participantul, noţiunea de „grup" având înţelesul prevăzut la alin. (1).
Articolul 5În vederea organizării procedurii de selecţie, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii elaborează un caiet de sarcini, document ce va conţine cel puţin următoarele elemente: a)cerinţele pe care ofertanţii trebuie să le îndeplinească pentru a fi consideraţi eligibili; b)condiţiile tehnice de utilizare a benzilor de frecvenţe ce urmează a fi acordate prin procedură de selecţie, inclusiv eventuale restricţii; c)obligaţiile pe care participanţii trebuie să şi le asume în cazul în care vor fi declaraţi câştigători ai procedurii de selecţie; d)descrierea formatului procedurii de selecţie; e)descrierea mecanismului de licitare; f)reguli privind independenţa şi comportamentul participanţilor şi confidenţialitatea informaţiilor; g)sancţiunile aplicabile în caz de nerespectare a regulilor; h)dispoziţii privind modificarea, suspendarea sau anularea procedurii de selecţie. Articolul 6Procedura de selecţie se desfăşoară în următoarele etape: a)etapa de depunere a candidaturilor; b)etapa de calificare; c)etapa principală (etapa de licitaţie); d)etapa de acordare a licenţelor de utilizare a frecvenţelor radio. Articolul 7
(1) În etapa de depunere a candidaturilor, participanţii trebuie să întocmească şi să depună la Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) un dosar având conţinutul şi cerinţele de formă stabilite prin caietul de sarcini. Se admite depunerea unui singur dosar de candidatură.
(2) Depunerea dosarului de candidatură este condiţionată de acceptarea termenilor şi condiţiilor prevăzute în legislaţia de specialitate în vigoare, în prezenta decizie, precum şi în caietul de sarcini întocmit pentru procedura de selecţie.
(3) Dosarul de candidatură depus de fiecare persoană interesată va include, pe lângă oferta financiară iniţială, şi declaraţia de acceptare a termenilor şi condiţiilor prevăzute la alin. (2).
Articolul 8
(1) Calificarea candidaţilor pentru a participa la etapa de licitaţie se determină în cadrul etapei de calificare, pentru fiecare caz în parte, în funcţie de îndeplinirea criteriilor stabilite prin caietul de sarcini.
(2) Participarea în cadrul etapei de licitaţie este condiţionată de rezultatul obţinut în cadrul etapei de calificare.
(3) Ulterior analizei din cadrul etapei de calificare, ANCOM va anunţa persoanele declarate eligibile să participe la etapa de licitaţie.
Articolul 9
(1) Etapa de licitaţie se desfăşoară în maximum 3 faze, prin depunerea ofertelor financiare în plic închis în conformitate cu procedura descrisă în caietul de sarcini.
(2) Prima fază se organizează în cazul în care cererea de blocuri de frecvenţe din cel puţin una dintre benzile de frecvenţe prevăzute la art. 1, determinată în urma centralizării ofertelor iniţiale, este mai mare decât numărul de blocuri existente în acea bandă de frecvenţe. În această fază, ofertanţii calificaţi, potrivit art. 8, depun, în una sau mai multe runde primare, oferte financiare pentru câte un pachet de blocuri de frecvenţe în fiecare rundă, până când cererea din fiecare bandă de frecvenţe este mai mică sau egală cu numărul de blocuri de frecvenţe disponibile spre adjudecare în respectiva bandă de frecvenţe.
(3) A doua fază se organizează în cazul în care în urma centralizării ofertelor iniţiale sau în urma primei faze rămân blocuri de frecvenţe radio neadjudecate în cel puţin una din benzile de frecvenţe prevăzute la art. 1. În această fază, ofertanţii calificaţi, potrivit art. 8, depun oferte financiare, în cadrul unei runde primare suplimentare, pentru unul sau mai multe blocuri de frecvenţe radio dintre cele rămase neacordate.
(4) În a treia fază, ofertanţii desemnaţi câştigători pe baza ofertelor iniţiale şi/sau a fazelor anterioare ale etapei de licitaţie depun oferte financiare pentru alocarea în concret (poziţionarea în cadrul benzii de frecvenţe) a blocurilor de frecvenţe radio adjudecate, conform ofertelor lor care au fost declarate câştigătoare, în cadrul benzilor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. b) şi d).
Articolul 10
(1) Pentru participarea la procedura de selecţie ofertanţii vor constitui o garanţie de participare în cuantum de 50% din valoarea însumată a taxei de licenţă minime aferente blocurilor de frecvenţe pe care ofertantul intenţionează să le achiziţioneze.
(2) Cuantumul scrisorii de garanţie precizat la alin. (1) se poate majora, pe parcursul procedurii de selecţie, astfel încât valoarea totală a acesteia să fie de cel puţin 50% din preţul ofertat la momentul respectiv.
(3) Garanţia de participare se constituie prin scrisoare de garanţie bancară emisă de o bancă română sau de o bancă străină cu care o bancă română are relaţii de corespondent din care să rezulte fără echivoc angajamentul irevocabil şi necondiţionat al acesteia de a plăti imediat, la prima şi simpla solicitare a ANCOM, fără a invoca vreo excepţie legată de procedura de selecţie, o sumă în cuantum egal cu garanţia de participare, în cazul în care:a)ofertantul încalcă regulile privind participarea la procedură indicate în caietul de sarcini; b)ofertantul declarat câştigător nu achită taxa de licenţă în condiţiile stabilite prin hotărârea Guvernului adoptată potrivit art. 28 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările şi completările ulterioare; c)ofertantul declarat câştigător renunţă la dreptul de a i se acorda licenţa de utilizare a frecvenţelor radio.
(4) Valabilitatea scrisorii de garanţie se stabileşte prin caietul de sarcini.
(5) Garanţia de participare se restituie integral tuturor participanţilor la finalizarea procedurii de selecţie, cu excepţia câştigătorilor procedurii de selecţie, cărora le va fi restituită după momentul eliberării licenţelor.
Articolul 11
(1) Apariţia situaţiei de la art. 10 alin. (3) lit. a) conduce şi la descalificarea ofertantului în cauză.
(2) În cazul în care încălcarea regulilor menţionate se constată după emiterea licenţelor de utilizare a frecvenţelor radio, ANCOM poate revoca licenţele acordate participanţilor implicaţi.
(3) În cazul în care încălcarea regulilor este constatată înainte de expirarea termenului de restituire a garanţiilor de participare, ANCOM poate executa garanţiile depuse.
Articolul 12
(1) ANCOM are dreptul de a suspenda procedura de selecţie în orice moment pe parcursul acesteia, în cazul apariţiei unor situaţii excepţionale care pot afecta desfăşurarea procedurii.
(2) În conformitate cu dispoziţiile art. 26 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările şi completările ulterioare, ANCOM poate anula procedura de selecţie demarată, înainte de data-limită de depunere a ultimei oferte.
(3) Decizia de a anula procedura de selecţie trebuie să fie obiectiv justificată ori să reprezinte consecinţa unor condiţii ce nu au putut fi cunoscute la iniţierea procedurii de selecţie.
(4) ANCOM va comunica, în termen de cel mult 30 de zile, atât prin intermediul paginii proprii de internet, www.ancom.ro, cât şi fiecărui participant la procedura de selecţie motivele anulării procedurii de selecţie.
Articolul 13
(1) Licenţele de utilizare a frecvenţelor radio se acordă câştigătorilor procedurii de selecţie, cu respectarea art. 24 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Eliberarea licenţelor de utilizare a frecvenţelor radio este condiţionată de plata taxei de licenţă rezultate în urma procedurii de selecţie, în condiţiile stabilite prin hotărârea Guvernului adoptată potrivit art. 28 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Nerespectarea termenului de plată prevăzut prin hotărârea Guvernului adoptată potrivit art. 28 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările şi completările ulterioare, atrage decăderea din drepturile câştigate în urma procedurii de selecţie şi executarea scrisorii de garanţie bancară.
Articolul 14
(1) Pentru organizarea şi conducerea procedurii de selecţie competitive, preşedintele ANCOM va desemna o comisie de licitaţie formată din cel puţin 5 membri, persoane care nu pot fi acţionari, asociaţi, administratori, cenzori sau angajaţi, cu carnet de muncă ori în alt mod, ai vreuneia dintre persoanele juridice care participă la procedura de selecţie sau ai vreunei persoane juridice din grupul ofertantului, aşa cum a fost definit în art. 4 alin. (1), în acest sens membrii comisiei de licitaţie depunând o declaraţie pe propria răspundere. Interdicţia se aplică şi în cazul în care persoanele respective au deţinut una dintre aceste calităţi în ultimii 5 ani anterior lansării procedurii de selecţie.
(2) În cadrul comisiei pot fi desemnaţi şi 2 membri de rezervă.
(3) În cadrul comisiei de licitaţie va fi desemnat un preşedinte, care va conduce procedura de selecţie, şi un secretar, care va întocmi procesele-verbale şi orice alte documente necesare.
(4) Comisia de licitaţie are următoarele atribuţii principale:a)analizarea dosarelor de candidatură; b)selectarea ofertanţilor calificaţi şi stabilirea modului de continuare a procedurii în urma etapei de calificare; c)organizarea rundelor primare, a rundei primare suplimentare şi a rundei de alocare în cadrul etapei de licitaţie; d)supravegherea respectării de către candidaţii-ofertanţi a regulilor privind participarea la procedura de selecţie; e)prezentarea rezultatului procedurii de selecţie preşedintelui ANCOM în scopul aprobării acestuia, precum şi efectuarea propunerii de acordare a licenţelor; f)orice alte atribuţii stabilite prin caietul de sarcini.
(5) În vederea soluţionării eventualelor contestaţii apărute după etapa de calificare prevăzută la art. 8, ANCOM va constitui o comisie formată din alte persoane decât cele care au făcut parte din comisia de licitaţie prevăzută la alin. (1). Incompatibilităţile prevăzute la alin. (1) se aplică în mod corespunzător şi membrilor comisiei constituite potrivit prezentului alineat.
Articolul 15 Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, Vlad Ştefan Stoica



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 594/2021

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 594 din 2021
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 594/2021
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu