Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 343 din 21 septembrie 2004

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 63 alin. 2, art. 65 alin. 1, art. 292 alin. 2 teza a doua si alin. 3 si ale art. 385^14 alin. 1 din Codul de procedura penala

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 980 din 25 octombrie 2004


SmartCity3


    Ioan Vida             - presedinte
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Acsinte Gaspar        - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Ion Predescu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Nicoleta Grigorescu   - procuror
    Marieta Safta         - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 63 alin. 2, art. 65 alin. 1, art. 292 alin. 2 teza a doua si alin. 3 si ale art. 385^14 alin. 1 din Codul de procedura penala, exceptie ridicata de Eugeniu Lascu in Dosarul nr. 731/2003 al Inaltei Curti de Casatie si Justitie - Sectia penala.
    La apelul nominal raspunde autorul exceptiei, personal si asistat de avocat Mircea Dutu, lipsa fiind partile Sabina Burlacu, Florin Liviu Homorozeanu si Societatea Comerciala "Constructii Feroviare Brasov" - S.A., fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Avand cuvantul pe fond, autorul exceptiei, prin avocat, sustine ca textele de lege criticate contravin dispozitiilor constitutionale referitoare la dreptul la un proces echitabil, intrucat acorda probelor administrate in cursul urmaririi penale, in conditiile in care procurorul cumuleaza in mod nepermis functiile de urmarire si de instructie, aceeasi forta probanta cu a probelor administrate in cadrul cercetarii judecatoresti, in conditii de publicitate si contradictorialitate, in fata unui magistrat independent. Totodata se arata ca posibilitatea schimbarii completului de judecata pana la inceperea dezbaterilor, reglementata de dispozitiile art. 292 din Codul de procedura penala, contravine principiului nemijlocirii si contradictorialitatii administrarii probelor, aferent dreptului la un proces echitabil. In concluzie, se solicita admiterea exceptiei de neconstitutionalitate asa cum a fost formulata.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata, aratand ca textele de lege criticate nu incalca dispozitiile constitutionale invocate de autorul exceptiei. Se invoca, in ceea ce priveste critica dispozitiilor art. 63 alin. 2 si ale art. 385^14 alin. 1 din Codul de procedura penala, si jurisprudenta Curtii Constitutionale in materie.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 19 martie 2004, pronuntata in Dosarul nr. 731/2003, Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 63 alin. 2, art. 65 alin. 1, art. 292 alin. 2 teza a doua si alin. 3 si ale art. 385^14 alin. 1 din Codul de procedura penala. Exceptia a fost ridicata de Eugeniu Lascu, inculpat recurent in dosarul mentionat.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine ca dispozitiile art. 63 alin. 2 si ale art. 65 alin. 1 din Codul de procedura penala contravin principiului constitutional al separatiei puterilor in stat, dreptului la un proces echitabil, precum si dreptului la o justitie impartiala, intrucat, reglementand in competenta procurorului aprecierea si administrarea probelor, ii atribuie acestuia, deopotriva, functiile de urmarire penala si instrumentare, conferindu-i atat calitatea de reprezentant al Ministerului Public, cat si pe cea de judecator de instructie. Or, procurorul nu are calitatea de "magistrat" in sensul Conventiei pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, asa cum s-a relevat si in jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului (cauza Vasilescu impotriva Romaniei, cauza Pantea impotriva Romaniei). Aceste dispozitii legale sunt considerate in contradictie si cu prevederile constitutionale ale art. 131 alin. (1) si (3), din care rezulta caracterul Ministerului Public de organ exclusiv de urmarire si, implicit, interzicerea pentru acesta a functiei de instrumentare, toate atributiile procurorilor legate de instrumentarea cauzelor penale fiind, in opinia autorului exceptiei, fara suport constitutional. Ca urmare, in opinia autorului exceptiei, probele administrate de procuror sunt nelegale si nu pot fi folosite in procesul penal.
    Se mai arata ca indeplinirea de catre procuror a atributiilor specifice judecatorului de instructie este de natura a atrage si neconstitutionalitatea art. 385^14 alin. 1 din Codul de procedura penala in raport de prevederile art. 1 alin. (4), art. 21 alin. (3), art. 124 alin. (2) si ale art. 131 alin. (1) si (3) din Legea fundamentala, republicata, intrucat instanta, judecand recursul, verifica hotararea atacata inclusiv pe baza "lucrarilor si materialului" realizate de procuror, ca organ de instrumentare.
    In ceea ce priveste dispozitiile art. 292 alin. 2 teza a doua si alin. 3 din Codul de procedura penala, se sustine ca acestea realizeaza o divizare nepermisa intre cercetarea judecatoreasca, dezbateri si deliberari, in privinta judecatorului, incalcand astfel principiul procedural al nemijlocirii judecatii, in contradictie cu dispozitiile constitutionale referitoare la dreptul la un proces echitabil.
    Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, intrucat textele de lege criticate nu contravin prevederilor din Constitutie invocate de autorul exceptiei. Se mentioneaza ca participarea procurorului la judecarea cauzei nu reprezinta o imixtiune in independenta justitiei, ci tocmai o indeplinire a atributiilor sale constitutionale, reglementate de dispozitiile art. 131 alin. (1) si (3) din Constitutie, republicata. Totodata se arata ca dispozitiile legale ce fac obiectul exceptiei sunt norme de procedura, a caror reglementare este, potrivit art. 126 alin. (2) din Constitutie, republicata, de nivelul legii.
    In conformitate cu dispozitiile art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate. De asemenea, potrivit dispozitiilor art. 18^1 din Legea nr. 35/1997 privind organizarea si functionarea institutiei Avocatul Poporului, cu modificarile ulterioare, a fost solicitat punctul de vedere al acestei institutii.
    Guvernul considera ca textele legale criticate nu contravin prevederilor constitutionale invocate de autorul exceptiei. Astfel, in ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 63 alin. 2, art. 65 alin. 1 si ale art. 385^14 alin. 1 din Codul de procedura penala in raport de dispozitiile art. 1 alin. (4) din Constitutie, republicata, se arata ca aceasta nu poate fi retinuta, intrucat principiul separatiei puterilor in stat se refera la necesitatea separarii puterilor legislativa, executiva si judecatoreasca, iar nu la separarea functiilor de urmarire, de instructie si de judecata in procesele penale. Critica acelorasi dispozitii legale in raport de prevederile constitutionale ale art. 21 alin. (3), respectiv ale art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, este considerata, de asemenea, neintemeiata, intrucat dispozitiile legale referitoare la dreptul la un proces echitabil nu impun o delimitare stricta intre functiile de urmarire si instructie, ci separarea stricta intre functiile de urmarire si instructie, pe de o parte, si cea de judecata, pe de alta parte. Nu poate fi retinuta nici critica formulata in raport de prevederile art. 131 alin. (1) si (3) din Constitutie, republicata, intrucat, potrivit acestor dispozitii constitutionale, Ministerul Public este titularul actiunii penale si, in aceasta calitate, cumuleaza in parte functiile de urmarire si instructie.
    Referitor la critica prevederilor art. 292 alin. 2 teza a doua si alin. 3 din Codul de procedura penala, se arata ca aceasta este neintemeiata, intrucat exista suficiente garantii procesuale pentru realizarea principiului nemijlocirii, in acord cu cerintele dreptului la un proces echitabil, respectiv: interdictia schimbarii completului dupa inceperea dezbaterilor, administrarea tuturor probelor in conditii de publicitate si contradictorialitate de catre instanta, chiar daca nu de catre acelasi complet, si consemnarea in scris a actelor procesuale.
    Avocatul Poporului considera ca textele legale criticate sunt in concordanta cu prevederile constitutionale invocate de autorul exceptiei. Arata in acest sens ca activitatea procurorului, de apreciere si administrare a probelor in cursul urmaririi penale, este conforma rolului acestuia de supraveghere a activitatii de urmarire penala si nu constituie o imixtiune in activitatea instantei de judecata, cata vreme instanta, si nu procurorul, este cea care urmeaza sa pronunte o solutie in cauza dedusa judecatii, iar, cu prilejul judecarii recursului, verificarea hotararii atacate pe baza lucrarilor si a materialului cauzei este o activitate proprie instantei de judecata.
    In ceea ce priveste critica formulata in raport de prevederile art. 21 alin. (3) din Constitutie, republicata, se apreciaza ca textele de lege ce fac obiectul exceptiei de neconstitutionalitate nu ingradesc sub nici un aspect dreptul partilor interesate de a se adresa justitiei pentru apararea drepturilor, libertatilor si intereselor lor legitime.
    In opinia Avocatului Poporului, prevederile criticate nu contravin nici dispozitiilor art. 131 alin. (1) din Constitutie, republicata, in sistemul procesual romanesc procurorul corespunzand notiunii de "alt magistrat imputernicit prin lege cu exercitarea atributiilor judiciare", la care se refera art. 5 paragraful 3 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. Aprecierea si administrarea probelor privind existenta faptei si a vinovatiei faptuitorului, in cadrul urmaririi penale, se fac potrivit vointei legiuitorului, dispozitiile art. 63 alin. 2 si ale art. 65 alin. 1 din Codul de procedura penala fiind norme procedurale care, conform art. 126 alin. (2) din Constitutie, republicata, sunt stabilite prin lege.
    In ceea ce priveste dispozitiile art. 124 alin. (2) din Constitutie, republicata, invocate de asemenea in motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, se apreciaza ca acestea nu au incidenta in cauza.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile autorului exceptiei si concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, republicata, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, republicata, precum si ale art. 1 alin. (2), art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei il constituie dispozitiile art. 63 alin. 2, art. 65 alin. 1, art. 292 alin. 2 teza a doua si alin. 3 si ale art. 385^14 alin. 1 din Codul de procedura penala, care au urmatorul continut:
    - Art. 63 alin. 2 (Probele si aprecierea lor): "Probele nu au valoare mai dinainte stabilita. Aprecierea fiecarei probe se face de organul de urmarire penala sau de instanta de judecata in urma examinarii tuturor probelor administrate, in scopul aflarii adevarului.";
    - Art. 65 alin. 1 (Sarcina administrarii probelor): "Sarcina administrarii probelor in procesul penal revine organului de urmarire penala si instantei de judecata.";
    - Art. 292 alin. 2 teza a doua (Compunerea instantei): "Completul de judecata trebuie sa ramana acelasi in tot cursul judecarii cauzei. Cand aceasta nu este posibil, completul se poate schimba pana la inceperea dezbaterilor." si alin. 3: "Dupa inceperea dezbaterilor, orice schimbare intervenita in compunerea completului atrage reluarea de la inceput a dezbaterilor.";
    - Art. 385^14 alin. 1 (Verificarea hotararilor): "Instanta, judecand recursul, verifica hotararea atacata pe baza lucrarilor si materialului din dosarul cauzei si a oricaror inscrisuri noi, prezentate la instanta de recurs."
    Autorul exceptiei sustine, in ceea ce priveste dispozitiile art. 63 alin. 2, art. 65 alin. 1 si ale art. 385^14 alin. 1 din Codul de procedura penala, ca acestea sunt in contradictie cu prevederile constitutionale ale art. 1 alin. (4), art. 21 alin. (3), art. 124 alin. (2) si ale art. 131 alin. (1) si (3), iar, in ceea ce priveste prevederile art. 292 alin. 2 teza a doua si alin. 3 din Codul de procedura penala, faptul ca acestea incalca prevederile art. 21 alin. (3) din Constitutie, republicata.
    Textele constitutionale invocate in motivarea exceptiei au urmatorul continut:
    - Art. 1 alin. (4): "Statul se organizeaza potrivit principiului separatiei si echilibrului puterilor - legislativa, executiva si judecatoreasca - in cadrul democratiei constitutionale.";
    - Art. 21 alin. (3): "Partile au dreptul la un proces echitabil si la solutionarea cauzelor intr-un termen rezonabil.";
    - Art. 124 alin. (2): "Justitia este unica, impartiala si egala pentru toti.";
    - Art. 131 alin. (1) si (3): "(1) In activitatea judiciara, Ministerul Public reprezinta interesele generale ale societatii si apara ordinea de drept, precum si drepturile si libertatile cetatenilor. [...] (3) Parchetele functioneaza pe langa instantele de judecata, conduc si supravegheaza activitatea de cercetare penala a politiei judiciare, in conditiile legii."
    De asemenea, autorul exceptiei invoca si incalcarea prin dispozitiile legale criticate a prevederilor art. 6 pct. 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, privitoare la dreptul la un proces echitabil.
    Examinand sustinerile autorului exceptiei de neconstitutionalitate, Curtea Constitutionala constata ca acestea sunt neintemeiate si, in consecinta, urmeaza sa fie respinse.
    I. Printr-o prima categorie de critici se sustine, in esenta, ca reglementarea prin dispozitiile art. 63 alin. 2 si ale art. 65 alin. 1 din Codul de procedura penala a instrumentarii probelor in cadrul urmaririi penale de catre procuror, caruia ii sunt conferite astfel, in mod nepermis, atat calitatea de reprezentant al Ministerului Public, cat si cea de judecator de instructie, contravine prevederilor constitutionale ce consacra principiul separatiei puterilor in stat, dreptul la un proces echitabil, dreptul la o justitie impartiala, precum si dispozitiilor constitutionale referitoare la rolul Ministerului Public. Din perspectiva acelorasi considerente si fata de aceleasi prevederi din Legea fundamentala sunt criticate si prevederile art. 385^14 alin. 1 din Codul de procedura penala, intrucat, arata autorul exceptiei, instanta, judecand recursul, verifica hotararea atacata inclusiv pe baza "lucrarilor si materialului" realizate de procuror, ca organ de instrumentare.
    Cu privire la aceste critici Curtea retine ca prerogativele incredintate procurorului de catre legiuitor, privind administrarea si aprecierea probelor in cursul urmaririi penale, reprezinta o expresie a rolului Ministerului Public, stabilit de prevederile art. 131 din Constitutie, republicata, iar nu o incalcare a acestor dispozitii constitutionale, asa cum neintemeiat sustine autorul exceptiei de neconstitutionalitate. Potrivit Constitutiei Romaniei, Ministerul Public este o parte componenta a autoritatii judecatoresti, si nu a puterii executive sau a administratiei publice. In calitatea sa de reprezentant al intereselor generale ale societatii si de aparator al ordinii de drept, al drepturilor si libertatilor cetatenilor, Ministerului Public, prin procurori, ii revine sarcina ca in faza de urmarire penala sa caute, sa administreze si sa aprecieze probele care servesc la constatarea existentei sau inexistentei infractiunii, la identificarea persoanei care a savarsit-o si la cunoasterea tuturor imprejurarilor pentru justa solutionare a cauzei.
    Cata vreme instanta de judecata, iar nu procurorul, este cea care urmeaza sa pronunte o hotarare in cauza dedusa judecatii, atat cu prilejul solutionarii fondului litigiului, cat si in cadrul recursului, nu poate fi primita nici sustinerea potrivit careia textele de lege criticate incalca principiul separatiei puterilor in stat.
    Curtea nu poate retine nici critica dispozitiilor art. 63 alin. 2, art. 65 alin. 1 si ale art. 385^14 alin. 1 din Codul de procedura penala in raport de prevederile constitutionale care consacra dreptul partii la un proces echitabil, respectiv principiul unicitatii si impartialitatii justitiei, intrucat dreptul invinuitului sau inculpatului de a propune probe si de a cere administrarea lor se pastreaza in tot cursul urmaririi penale, precum si in cursul judecatii, cand acesta poate sa solicite respingerea probelor cerute de procuror si de parti, ca o consecinta a dreptului sau de a-si sustine nevinovatia. Mai mult, in faza de judecata, probele sunt percepute nemijlocit cu participarea activa a partilor si a procurorului, sunt completate si discutate in contradictoriu. Cu ocazia deliberarii, instanta judecatoreasca este cea care face aprecierea definitiva a probelor care, in conformitate cu dispozitiile art. 63 alin. 2 teza intai din Codul de procedura penala, nu au valoare mai dinainte stabilita. De asemenea, in ceea ce priveste dispozitiile legale privind verificarea hotararii de catre instanta, cu prilejul rejudecarii recursului, acestea nu interzic in vreun fel partii sa-si sustina cauza in conditii care sa nu o dezavantajeze in raport cu partile adverse ori sa beneficieze de toate garantiile procesuale pentru apararea drepturilor si intereselor sale legitime, verificarea hotararii atacate realizandu-se nu doar pe baza lucrarilor si materialului din dosarul cauzei, ci si pe baza oricaror inscrisuri noi prezentate la instanta de recurs.
    II. O a doua critica de neconstitutionalitate vizeaza prevederile art. 292 alin. 2 teza a doua si alin. 3 din Codul de procedura penala si consta in sustinerea ca aceste dispozitii legale, permitand schimbarea completului de judecata pana la inceperea dezbaterilor, realizeaza o divizare nepermisa intre cercetarea judecatoreasca, dezbateri si deliberari, in privinta judecatorului, in contradictie cu principiul nemijlocirii ce caracterizeaza dreptul la un proces echitabil.
    Cu privire la aceasta critica de neconstitutionalitate Curtea retine ca este neintemeiata, intrucat, chiar daca probele nu sunt percepute in totalitate "nemijlocit" de catre noul complet de judecata, administrarea acestora, realizata in conditii de publicitate si contradictorialitate, precum si consemnarea in scris a tuturor actelor procesuale constituie suficiente garantii pentru ca partii sa nu ii fie incalcat dreptul la un proces echitabil prin schimbarea completului de judecata pana la inceperea dezbaterilor.
    Curtea mai retine ca procedura de judecata, care cuprinde si sistemul probator, respectiv obiectul judecatii in recurs, constituie atributul exclusiv al legiuitorului, asa cum a statuat in mod constant Curtea Constitutionala in jurisprudenta sa, textele de lege criticate fiind asadar o aplicare a prevederilor art. 126 alin. (2) din Constitutie, republicata.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, republicata, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 63 alin. 2, art. 65 alin. 1, art. 292 alin. 2 teza a doua si alin. 3 si ale art. 385^14 alin. 1 din Codul de procedura penala, exceptie ridicata de Eugeniu Lascu in Dosarul nr. 731/2003 al Inaltei Curti de Casatie si Justitie - Sectia penala.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 21 septembrie 2004.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Marieta Safta



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 343/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 343 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 343/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu