Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 276 din 26 mai 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 93 alin. (5) si (6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 546 din 28 iunie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida              - presedinte
    Aspazia Cojocaru       - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Acsinte Gaspar         - judecator
    Petre Ninosu           - judecator
    Ion Predescu           - judecator
    Serban Viorel Stanoiu  - judecator
    Florentina Balta       - procuror
    Claudia Margareta Nita - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 93 alin. (5) si (6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania, exceptie ridicata de cetateanul chinez Wu Liping in Dosarul nr. 4.994/2004 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal.
    La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Cauza se afla in stare de judecata.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate, intrucat dispozitiile legale criticate sunt in concordanta cu normele constitutionale si conventionale invocate. Astfel, se arata ca luarea in custodie publica nu este o masura privativa de libertate a persoanei, ci reprezinta o masura administrativa de restrangere a exercitiului dreptului de circulatie al strainilor depistati cu sedere ilegala pe teritoriul tarii si care s-ar putea sustrage masurilor de returnare dispuse de autoritatile romane impotriva lor. Prin urmare, finalitatea reglementarii acestor masuri urmareste apararea securitatii nationale si a ordinii publice, fara ca prin aceasta sa se aduca atingere prevederilor referitoare la dreptul la libertate si la siguranta al persoanei, consacrat de art. 23 alin. (1) din Constitutie si de art. 5 paragraful (1) lit. f) din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. In ceea ce priveste criticile de neconstitutionalitate referitoare la lipsa de precizie si claritate a dispozitiilor atacate, se arata ca acestea prevad in mod expres atat conditiile in care se acorda prelungirea duratei de luare in custodie publica, cat si perioada maxima pentru care instanta de judecata poate dispune aplicarea acestei masuri, astfel ca nu se poate sustine nici incalcarea principiului proportionalitatii dintre masura dispusa si situatia care a determinat-o.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 30 noiembrie 2004, pronuntata in Dosarul nr. 4.994/2004, Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 93 alin. (5) si (6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194/2002, modificata prin Legea nr. 357/2003. Exceptia a fost ridicata de cetateanul chinez Wu Liping intr-o cauza avand ca obiect solutionarea actiunii in contencios administrativ formulate de Autoritatea pentru straini privind solicitarea acesteia de prelungire a duratei de luare in custodie publica a cetateanului chinez.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine ca dispozitiile art. 93 alin. (5) si (6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194/2002, aprobata cu modificari prin Legea nr. 357/2003, contravin prevederilor art. 23 alin. (1) din Constitutie, interpretate, potrivit art. 20 alin. (1) din Legea fundamentala, in concordanta cu dispozitiile "art. 5 paragraful (1) lit. f) din Conventia europeana a drepturilor omului" si cu practica jurisprudentiala a Curtii Europene a Drepturilor Omului. Astfel, se sustine ca garantiile instituite la nivelul Constitutiei Romaniei si al Conventiei europene a drepturilor omului in ceea ce priveste dreptul la libertate si la siguranta al persoanei sunt incalcate pentru urmatoarele argumente: textele de lege criticate, "data fiind lipsa de precizie si claritate a acestora, nu indeplinesc criteriile de calitate, asa cum au fost definite de jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului, pentru a asigura suficiente garantii ca masurile privative de libertate <<sunt prevazute de lege si sunt executate in conformitate cu legea>> si <<corespund scopului articolului 5, care este de a proteja persoana de masurile arbitrare>> (cauza Wassink contra Olandei, Hotararea din 27 septembrie 1990, cauza Benham contra Marii Britanii, Hotararea din 10 iunie 1996"; "legea care reglementeaza cu privire la strainii retinuti in vederea returnarii lor in tara de origine trebuie sa asigure suficiente garantii ca masurile privative de libertate sunt luate cu buna-credinta, adica exclusiv in scopul declarat, si nu pentru alte scopuri mascate si ca procedurile de returnare sunt facute cu diligenta necesara, in caz contrar detentia incetand a mai fi legala in sensul art. 5 alin. (1) lit. f) din Conventia europeana a Drepturilor Omului" (cauza Quinn contra Frantei, Hotararea din 22 mai 1995, cauza Chahal contra Marii Britanii, Hotararea din 6 martie 2001); durata perioadei de detentie prevazuta in vederea returnarii strainilor in tara de origine nu trebuie sa fie excesiva, ci, respectandu-se principiul proportionalitatii intre masura privativa de libertate si scopul urmarit, aceasta trebuie raportata si la persoana afectata, textele de lege criticate nefacand insa nici o diferentiere in acest sens.
    Se precizeaza ca prin prezenta exceptie de neconstitutionalitate nu se vizeaza modificarea sau completarea de catre Curtea Constitutionala a dispozitiilor legale criticate si nici interpretarea modului de aplicare a legii de catre instanta de judecata, ci se solicita numai o interpretare in ceea ce priveste sensul contrar al textelor de lege criticate fata de prevederile art. 23 alin. (1) din Constitutie. De asemenea, nu se neaga competenta legiuitorului care, in temeiul art. 126 alin. (2) din Legea fundamentala, este indreptatit a adopta asemenea reglementari, justificate prin finalitatea urmarita, respectiv impiedicarea strainilor depistati cu sedere ilegala de a se sustrage masurilor de returnare dispuse de autoritatile romane, insa se apreciaza ca "acesta este tinut sa o faca in asa fel incat exigentele astfel instituite sa asigure suficiente garantii impotriva privarii arbitrare de libertate".
    In opinia Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal, textele de lege criticate sunt constitutionale. In acest sens, se arata ca legiuitorul are competenta de a adopta norme cu privire la regimul strainilor in Romania, scopul urmarit prin cele doua texte de lege invocate de autorul exceptiei fiind acela "de a-i impiedica pe strainii depistati cu sedere ilegala pe teritoriul tarii de a se sustrage masurilor de returnare dispuse de autoritatile romane impotriva lor". Pe de alta parte, se apreciaza ca dispozitiile de lege criticate "indeplinesc criteriile de legalitate si claritate, in cuprinsul acestora fiind prevazuta expres situatia in care se poate dispune de catre instanta prin hotarare motivata prelungirea duratei de luare in custodie publica a strainului si perioada maxima pentru care aceasta poate fi luata, respectiv 6 luni".
    Potrivit dispozitiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Presedintele Camerei Deputatilor a transmis punctul sau de vedere prin care considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. Se apreciaza ca luarea in custodie publica a strainilor este o masura de restrangere a libertatii de miscare, dispusa de magistrat impotriva strainului care nu a putut fi returnat in termenul prevazut de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194/2002, care a fost declarat indezirabil sau cu privire la care instanta a dispus expulzarea, iar aceasta masura este, ca si celelalte reglementari ale ordonantei mentionate, in conformitate cu obligatiile asumate de Romania prin documente internationale la care este parte. "Respectandu-se art. 23 alin. (1) din Constitutie, (...) legiuitorul, in virtutea competentelor sale, a adoptat norme cu privire la regimul strainilor in Romania, scopul prevederilor legale fiind de a-i impiedica pe strainii depistati cu sedere ilegala pe teritoriul tarii de a se sustrage masurilor de returnare dispuse de autoritatile romane impotriva lor". Se precizeaza, de asemenea, ca textele de lege criticate reglementeaza expres atat situatia in care se poate dispune prelungirea duratei de luare in custodie publica a strainilor, cat si perioada maxima de instituire a acestei masuri, astfel ca nu se poate sustine nesocotirea criteriilor de legalitate si claritate.
    Cu privire la invocarea art. 5 paragraful 1 lit. f) din Conventia europeana a drepturilor omului, se apreciaza ca aceste prevederi, care se refera la lipsirea de libertate, nu sunt incidente in cauza, intrucat "luarea in custodie publica a unui strain", reglementata la art. 93 din ordonanta criticata, reprezinta o masura temporara de restrangere a libertatii de circulatie, iar nu o masura privativa de libertate.
    Guvernul a transmis punctul sau de vedere prin care considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. Se arata, in esenta, ca luarea in custodie publica a strainilor este o masura legala impotriva celor a caror sedere in Romania a devenit ilegala si care se impune pentru apararea securitatii nationale si a ordinii publice; aceasta masura, specifica pentru controlul emigratiei, este conforma cu obligatiile asumate de Romania prin tratatele si conventiile la care este parte si reprezinta o masura administrativa de restrangere temporara a libertatii de circulatie a strainilor declarati indezirabili si care nu au putut fi returnati in tara de origine, fiind dispusa de magistrat proportional cu situatia care a creat-o si aplicata in mod nediscriminatoriu tuturor persoanelor aflate in situatii identice. De asemenea, se apreciaza ca textele de lege indeplinesc criteriile de legalitate si claritate, in cuprinsul acestora fiind prevazute atat situatia in care se poate dispune prelungirea duratei de luare in custodie publica a strainilor, cat si perioada maxima de instituire a acestei masuri, respectiv 6 luni.
    In ceea ce priveste invocarea art. 5 paragraful 1 lit. f) din Conventia europeana a drepturilor omului, se constata ca acest text nu poate servi ca argument in sustinerea exceptiei, intrucat se refera la lipsirea de libertate, or in cauza nu este vorba de o masura privativa de libertate, ci doar de o masura temporara de restrangere a libertatii de circulatie.
    Avocatul Poporului a transmis punctul sau de vedere prin care apreciaza ca dispozitiile art. 93 alin. (5) si (6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 nu contravin garantiilor privind libertatea individuala, consacrate de art. 23 alin. (1) din Constitutie, precum si de art. 5 paragraful 1 lit. f) din Conventia europeana a drepturilor omului. "Luarea in custodie publica a strainilor nu reprezinta o sanctiune privativa de libertate, ci este o masura specifica de control al imigratiei, stabilita in conformitate cu obligatiile asumate de Romania prin documentele internationale la care este parte." In plus, se mai arata ca "luarea in custodie publica reprezinta o restrangere a exercitiului dreptului la libera circulatie, in deplina concordanta cu art. 53 din Constitutie." In sensul celor sustinute se aminteste jurisprudenta Curtii Constitutionale in materie, si anume deciziile nr. 182/2004 si nr. 419/2004.
    Presedintele Senatului nu a comunicat, pana la data intocmirii raportului, punctul sau de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Presedintelui Camerei Deputatilor, Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului si dispozitiile de lege criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 93 alin. (5) si (6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 201 din 8 martie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Aceste prevederi au urmatorul continut:
    - Art. 93 alin. (5) si (6): "(5) Prelungirea duratei de luare in custodie publica a strainilor prevazuti la alin. (2) si (4), care nu au putut fi indepartati de pe teritoriul Romaniei in termen de 30 de zile, se dispune de catre curtea de apel in a carei raza de competenta teritoriala se afla locul de cazare, la solicitarea motivata a Autoritatii pentru straini.
    (6) Perioada maxima de luare in custodie publica a strainilor impotriva carora s-a dispus masura returnarii nu poate depasi 6 luni."
    In motivarea exceptiei ridicate, autorul invoca incalcarea art. 23 alin. (1) din Constitutie, precum si a art. 5 paragraful 1 lit. f) din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, care au urmatorul continut:
    - Art. 23 alin. (1) din Constitutie: "Libertatea individuala si siguranta persoanei sunt inviolabile."
    - Art. 5 paragraful 1 lit. f) din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale: "Orice persoana are dreptul la libertate si la siguranta. Nimeni nu poate fi lipsit de libertatea sa, cu exceptia urmatoarelor cazuri si potrivit cailor legale: (...)
    f) daca este vorba despre arestarea sau detentia legala a unei persoane pentru a o impiedica sa patrunda in mod ilegal pe teritoriu sau impotriva careia se afla in curs o procedura de expulzare ori de extradare."
    Examinand textele de lege criticate, raportate la normele constitutionale si la cele din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale invocate, Curtea Constitutionala constata ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata si urmeaza a fi respinsa pentru urmatoarele considerente:
    Critica de neconstitutionalitate a autorului exceptiei are in vedere, in esenta, nerespectarea, prin textele de lege criticate, a principiilor de legalitate si claritate. Legalitatea implica, in opinia sa, nu numai existenta legii, ci si "calitatea" acesteia, tradusa prin suficienta accesibilitate si precizie, incat orice risc de arbitrariu sa fie inlaturat. Se sustine ca dispozitiile de lege atacate nu sunt clare si precise, astfel incat sa asigure suficiente garantii pentru ca masurile privative de libertate, prevazute si executate in conformitate cu acestea, sa fie luate cu buna-credinta si exclusiv in scopul declarat, iar procedurile de returnare sa fie facute cu diligenta necesara, astfel incat persoana supusa unei astfel de detentii sa fie protejata de masuri arbitrare de privare a libertatii sale, contrare scopului art. 5 din Conventia europeana a drepturilor omului. Se afirma necesitatea respectarii principiului proportionalitatii dintre masura privativa de libertate si scopul urmarit, aratandu-se ca textele de lege criticate nu fac nici o diferentiere in acest sens.
    Dispozitiile alin. (5) al art. 93 din ordonanta criticata prevad posibilitatea prelungirii duratei de luare in custodie publica a strainilor declarati indezirabili sau a celor impotriva carora s-a dispus masura returnarii si care nu au putut fi indepartati de pe teritoriul Romaniei in termen de 30 de zile. Masura prelungirii este dispusa de catre curtea de apel in a carei raza teritoriala se afla locul de cazare si la solicitarea motivata a Autoritatii pentru straini, iar perioada maxima de luare in custodie publica a strainilor impotriva carora s-a dispus masura returnarii nu poate depasi, potrivit alin. (6) al aceluiasi articol, 6 luni.
    In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate referitoare la lipsa de claritate si precizie a textelor de lege atacate, se constata ca, intr-adevar, una dintre exigentele notiunii de "lege" este "previzibilitatea" acesteia. In acest sens, Curtea Europeana a Drepturilor Omului a subliniat in jurisprudenta sa ca "Nu poate fi considerata <<lege>> decat o norma enuntata cu suficienta precizie, pentru a permite individului sa-si regleze conduita. Individul trebuie sa fie in masura sa prevada consecintele ce pot decurge dintr-un act determinat" (cauza Reckvenyi contra Ungariei, 1999). Totodata, in aceeasi speta, Curtea Europeana a Drepturilor Omului a retinut ca "Asemenea consecinte nu au nevoie sa fie previzibile cu o certitudine absoluta. O atare certitudine (absoluta), oricat de dorita ar fi, este imposibil de realizat si, mai mult, poate da nastere la o rigiditate excesiva a reglementarii".
    In lumina acestor considerente, se observa ca textele de lege criticate contin suficiente elemente pentru a intruni exigentele principiului legalitatii si al previzibilitatii legii, astfel incat critica nu poate fi retinuta. Asadar, dispozitiile de lege atacate prevad in mod expres conditiile in care se aplica masura luarii in custodie publica, persoanele supuse acestei masuri, instanta competenta, precum si perioada maxima de timp pentru care se poate institui respectiva masura. Precizarea limitei maxime pentru care se poate dispune masura luarii in custodie publica permite instantei evaluarea situatiei specifice fiecarui caz, avand drept consecinta individualizarea si diferentierea acestei masuri, din punct de vedere al duratei in timp, fara a depasi insa 6 luni. Ca atare, nu se poate sustine nici incalcarea principiului proportionalitatii masurii instituite cu scopul urmarit, asa cum pretinde autorul exceptiei. Aplicarea concreta a fiecarei masuri de catre o instanta de judecata sau alta este o chestiune ce depaseste insa cadrul controlului de constitutionalitate.
    In legatura cu invocarea art. 5 paragraful 1 lit. f) din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, Curtea Constitutionala constata ca aceasta norma consacra dreptul la libertate si la siguranta al oricarei persoane aflate in stare de arest sau detentie legala, precum si exceptiile de la acest principiu fundamental. Luarea in custodie publica nu reprezinta insa o masura privativa de libertate, ci este o masura administrativa de restrangere temporara a dreptului de circulatie a persoanelor aflate in ipoteza normelor criticate, masura justificata prin prisma art. 53 din Constitutie, avand in vedere ca scopul acestor norme este de a-i impiedica pe strainii depistati cu sedere ilegala pe teritoriul tarii de a se sustrage masurilor de returnare dispuse de autoritatile romane impotriva lor.
    De altfel, Curtea Constitutionala a mai examinat constitutionalitatea art. 93 alin. (5) si (6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania. Prin Decizia nr. 419 din 14 octombrie 2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.071 din 18 noiembrie 2004, Curtea a retinut ca textele de lege criticate si in prezenta cauza nu contravin prevederilor art. 23 din Constitutie si nici art. 5 paragraful 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, astfel ca argumentele si solutia acestei decizii isi mentin valabilitatea si in cazul de fata.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 93 alin. (5) si (6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania, exceptie ridicata de Wu Liping in Dosarul nr. 4.994/2004 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 26 mai 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Claudia Margareta Nita



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 276/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 276 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 276/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu