Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 254 din  5 iulie 2004

privind publicitatea, sponsorizarea si teleshoppingul

ACT EMIS DE: CONSILIUL NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 668 din 26 iulie 2004


SmartCity3


    Avand in vedere dubla calitate a Consiliului National al Audiovizualului, de garant al interesului public si de unica autoritate de reglementare in domeniul serviciilor de programe audiovizuale,
    in vederea armonizarii legislatiei romanesti cu reglementarile si normele Uniunii Europene,
    tinand cont de necesitatea respectarii principiilor liberei concurente, protectiei vietii, sanatatii, securitatii si intereselor economice ale consumatorilor, precum si a mediului,
    luand in considerare necesitatea reglementarii publicitatii si a teleshoppingului la produsele medicamentoase, tratamentele medicale si suplimentele nutritive,
    avand in vedere ca publicitatea la produsele medicamentoase trebuie sa se supuna unor conditii stricte si unui control efectiv,
    tinand seama de faptul ca din statisticile date publicitatii de institutii publice si private rezulta atat o crestere a consumului de alcool in randurile minorilor, cat si a publicitatii la bauturi alcoolice spirtoase,
    luand in considerare efectele nocive ale consumului de alcool asupra minorilor, in special, dar si asupra societatii, in general, si faptul ca aceasta este o problema de interes public,
    avand in vedere obligatiile membrilor Consiliului National al Audiovizualului de a proteja, in domeniul serviciilor de programe audiovizuale, dezvoltarea fizica, mentala si morala a minorilor,
    in temeiul art. 17 alin. (1) lit. d) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificarile si completarile ulterioare,

    membrii Consiliului National al Audiovizualului adopta urmatoarea decizie:

    Dispozitii generale
    Art. 1
    Publicitatea si teleshoppingul vor respecta regulile unei competitii corecte si transparente, care trebuie sa serveasca, in primul rand, interesele publicului.
    Art. 2
    Este interzisa orice forma de promovare a unor produse sau a unor servicii care sugereaza publicului sau il instiga sa renunte la alte produse ori servicii similare sau asemanatoare pe motivul ca acestea din urma devin inutile ori improprii folosintei.
    Art. 3
    Este interzisa orice forma de publicitate care sugereaza publicului sa renunte la fructele si alimentele naturale de baza.
    Art. 4
    Publicitatea comparativa este posibila numai in cazul in care respecta prevederile Legii nr. 148/2000 privind publicitatea, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 5
    Durata publicitatii si a teleshoppingului nu constituie un motiv care inlatura obligatiile de informare corecta a publicului in legatura cu bunurile sau serviciile promovate.
    Art. 6
    (1) Este interzisa difuzarea de emisiuni, altele decat emisiunile de teleshopping, in care sunt prezentate bunuri sau servicii individualizate sau care pot fi identificate de public prin marca, producator sau modalitati de comercializare.
    (2) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) emisiunile auto, produsele si serviciile culturale sau cele destinate invatamantului.
    Art. 7
    (1) Este interzisa descrierea calitatii produselor sau serviciilor oferite ca premii in emisiunile-concurs, cu exceptia marcii si a pretului.
    (2) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) produsele sau serviciile culturale.
    Art. 8
    (1) Comunicarea in cadrul unei emisiuni/unui program a numerelor de apel ale serviciilor de telefonie, in scopul invitarii publicului de a participa la un concurs cu premii sau televot ori pentru a-si exprima opiniile, trebuie sa respecte urmatoarele cerinte:
    a) sa puna la dispozitie publicului informatii clare privind tarifele aplicate de furnizorii de servicii de telefonie;
    b) sa informeze corect publicul cu privire la conditiile si modalitatea de a intra in posesia premiului oferit, inclusiv eventualele costuri implicate.
    (2) In cadrul serviciilor de programe de televiziune, tariful aplicat de furnizorul de servicii de telefonie va fi prezentat lizibil, pe intreaga durata de afisare a numarului de apel, utilizandu-se caractere cu dimensiuni identice cu cele ale numarului de apel.
    (3) In cadrul serviciilor de programe de radiodifuziune sonora, tariful aplicat de furnizorul de servicii de telefonie va fi precizat imediat dupa comunicarea numarului de apel, astfel incat sa fie clar perceput de radioascultator.
    (4) In cazul concursurilor cu premii, care, in mod normal, implica o durata a apelului mai mare de 3 minute, publicul va fi informat in conditii similare celor impuse afisarii tarifului aplicat, conditii precizate la alin. (2) si (3).
    (5) Cerintele enuntate la alin. (1) lit. a), alin. (2) si (3) se aplica si publicitatii pentru convorbirile telefonice erotice.
    Art. 9
    (1) Informatiile prezentate in spoturi publicitare sau in emisiuni de teleshopping nu trebuie sa induca in eroare publicul, direct ori prin omisiune, in privinta:
    a) caracteristicilor produsului si in special a naturii, identitatii, proprietatilor, compozitiei, cantitatii, durabilitatii, originii sau provenientei, precum si a metodelor de fabricatie ori de productie;
    b) atribuirii de efecte sau proprietati pe care produsul nu le poseda;
    c) pretului sau a modului de calcul al pretului, precum si a conditiilor in care sunt distribuite produsele sau sunt prestate serviciile.
    (2) Informatiile prezentate sub forma de videotext vor fi prezentate lizibil si pe o durata suficienta, astfel incat sa fie clar percepute de telespectatori.
    Art. 10
    Publicitatea sau teleshoppingul care se refera la o oferta speciala trebuie sa indice, in mod clar si neechivoc, data la care inceteaza oferta sau, daca este cazul, faptul ca oferta speciala se refera la stocul de bunuri sau de servicii disponibil, iar daca oferta speciala nu a inceput inca, data de incepere a perioadei in care se aplica pretul special sau alte conditii specifice.
    Art. 11
    Este interzisa difuzarea de publicitate si de teleshopping in care apar prezentatori ai emisiunilor de stiri.
    Art. 12
    (1) Calupurile publicitare trebuie separate clar, sonor si vizual de programele audiovizuale prin coperte publicitare neutre.
    (2) In cazul in care in spoturile publicitare sunt folosite personaje, decoruri sau situatii din emisiunile difuzate, pe langa conditiile de separare prevazute la alin. (1), se va insera, pe intreaga durata a difuzarii, mentiunea "Publicitate".
    Art. 13
    Radiodifuzorii pot difuza in timpul transmisiei meciurilor de fotbal minispoturi de publicitate, cu respectarea urmatoarelor conditii:
    a) durata minispotului sa nu depaseasca 10 secunde;
    b) maximum doua minispoturi pe repriza;
    c) sa fie inserate in pauzele naturale de intrerupere a jocului;
    d) sa fie insotite pe toata durata difuzarii de un marcaj cat mai vizibil, constand in majuscula "P" incadrata intr-un cerc cu suprafata transparenta, amplasat in partea din dreapta-jos a ecranului.
    Art. 14
    Radiodifuzorii pot difuza in timpul transmisiei unei competitii sportive logouri publicitare, cu respectarea urmatoarelor conditii:
    a) logoul poate fi inserat numai in momentul in care se anunta inlocuirea unui jucator sau cand se anunta scorul;
    b) durata unui insert sa nu depaseasca 10 secunde, iar durata totala de difuzare pe intreaga transmisie sa nu depaseasca 2 minute;
    c) logoul sa fie plasat deasupra sau sub zona de difuzare a informatiei precizate la lit. a) si sa nu depaseasca dimensiunile acesteia.
    Art. 15
    In cadrul serviciilor de programe de televiziune se pot difuza spoturi publicitare izolate, in urmatoarele situatii:
    a) un spot de lunga durata acopera intregul interval afectat pauzei sau intreruperii publicitare;
    b) pauzele disponibile pentru inserarea spoturilor intre partile unui program, cum ar fi pauzele dintre rundele unui meci de box sau de tenis, sunt foarte scurte.
    Art. 16
    In mod exceptional, in cadrul serviciilor de programe de televiziune, se pot difuza, in alte situatii decat cele precizate la art. 15, spoturi publicitare izolate, cu respectarea urmatoarelor conditii:
    a) in intervalul orar 20,00 - 22,00 un spot publicitar difuzat izolat care poate fi inserat numai in cadrul productiilor audiovizuale accesibile tuturor categoriilor de public sau care pot fi vizionate de copii in varsta de pana la 12 ani numai cu acordul sau impreuna cu parintii ori cu familia;
    b) in intervalul orar 22,00 - 6,00 un singur spot publicitar difuzat izolat;
    c) in cazul publicitatii pentru bauturi spirtoase, spotul publicitar izolat va fi difuzat numai in intervalul orar 23,00 - 6,00.
    Art. 17
    Spotul publicitar difuzat izolat trebuie sa respecte urmatoarele conditii:
    a) durata spotului sa nu depaseasca 30 de secunde;
    b) sa fie insotit pe toata durata difuzarii de un marcaj cat mai vizibil, constand in majuscula "P" incadrata intr-un cerc cu suprafata transparenta, amplasat in partea din dreapta-jos a ecranului.
    Art. 18
    Societatea Romana de Televiziune poate difuza in timpul transmisiilor sportive minispoturi publicitate, spoturi difuzate izolat si logouri, cu respectarea conditiilor precizate in art. 13 - 15.
    Art. 19
    In cazul transmisiilor in direct, publicitatea nu trebuie sa afecteze integritatea programelor respective.
    Art. 20
    In cadrul emisiunilor/programelor sponsorizate, cu exceptia transmisiunilor sportive, numele, sigla comerciala sau logoul sponsorului ori numele sau imaginea unui produs reprezentativ se difuzeaza timp de maximum 60 de secunde pe intreaga durata a acestora, fara a se face nici un fel de referire comerciala sau conexiune cu publicitatea difuzata la produsele ori serviciile sponsorului.
    Art. 21
    Plasarea de produse/servicii in programele audiovizuale este permisa numai in filme si seriale pentru televiziune si cu respectarea urmatoarelor conditii:
    a) sa se incadreze in mod natural in desfasurarea productiei audiovizuale;
    b) sa nu fie acordata o vizibilitate exagerata produsului/serviciului, cum ar fi mentionarea marcii unui produs sau prezentarea unui produs in prim-plan ori dintr-un unghi care sa permita evidentierea marcii.

    Publicitate la alcool
    Art. 22
    (1) In cadrul serviciilor de programe de televiziune este interzisa, in intervalul orar 6,00 - 22,00, orice forma de publicitate la bauturi spirtoase.
    (2) In cadrul serviciilor de programe de radiodifuziune sonora este interzisa orice forma de publicitate la bauturi spirtoase in urmatoarele intervale orare:
    a) 6,00 - 8,00 si 10,00 - 22,00, in zilele de luni pana vineri;
    b) 6,00 - 22,00, sambata si duminica.
    Art. 23
    In sensul prezentei decizii, bauturile spirtoase sunt cele definite in Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor, al ministrului sanatatii si familiei si al presedintelui Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor nr. 268/441/117/2003, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 573 din 11 august 2003, cu modificarile ulterioare.
    Art. 24
    Este interzisa difuzarea de publicitate la bauturi alcoolice, prin care se promoveaza comportamente sau atitudini violente, agresive ori antisociale.
    Art. 25
    Este interzisa difuzarea de spoturi publicitare la alcool, in care apar minori.
    Art. 26
    Este interzisa difuzarea, in intervalul orar 6,00 - 23,00, a emisiunilor sponsorizate de companiile al caror nume sau marca este identica cu numele sau marca unei bauturi alcoolice.
    Art. 27
    Este interzisa difuzarea anunturilor promotionale si a concursurilor care contin referiri la numele sau marca unei bauturi spirtoase; in cadrul concursurilor nu se pot oferi premii sponsorizate de firme producatoare de astfel de bauturi.
    Art. 28
    Este interzisa difuzarea transmisiilor sportive sponsorizate de producatorii de bauturi spirtoase.
    Art. 29
    In cazul transmisiunilor sportive desfasurate pe teritoriul Romaniei, difuzate inainte de ora 22,00, se considera publicitate la bauturi spirtoase prezentarea de imagini prin care se pot identifica astfel de produse si/sau producatorii acestora.
    Art. 30
    In publicitatea pentru bauturi spirtoase este interzisa folosirea de personaje, decoruri sau situatii din emisiunile difuzate.
    Art. 31
    Calupurile publicitare in care se promoveaza bauturi spirtoase se vor incheia cu avertismentul, sonor si vizual: "Consumul excesiv de alcool dauneaza grav sanatatii".

    Publicitate la alimente
    Art. 32
    Publicitatea la produsele alimentare va respecta urmatoarele conditii:
    a) nu va incuraja consumul excesiv de alimente;
    b) afirmatiile precise privind nutritia (de exemplu, efectele vitaminei C) ori afirmatiile legate de sanatate (de exemplu, "ajuta la o digestie sanatoasa") se vor baza pe fapte stiintifice solide si nu vor crea impresii inselatoare privind beneficii nutritionale sau de sanatate ale alimentului respectiv.
    Art. 33
    Ilustrarea cu fructe si/sau cu portiuni vegetale nu este permisa decat in cazul in care fructele (sau parti de fruct - suc de fructe, pulpa de fruct) si/sau portiunile vegetale sunt inscrise pe eticheta produsului si se regasesc in continutul sau in proportie de minimum 4% .
    Art. 34
    In cazul utilizarii la fabricarea alimentelor numai a aromelor, se interzice ilustrarea, desenarea sau orice alte forme de reprezentare a fructelor si/sau a portiunilor vegetale.
    Art. 35
    Nu se vor atribui alimentelor proprietati de prevenire, tratare sau vindecare a bolilor si nu se vor face referiri la astfel de proprietati; sunt exceptate de la aceasta interdictie apele minerale naturale care sunt utilizate ca medicamente sau in scopuri curative in statiunile balneare.

    Publicitate la produse medicamentoase
    Art. 36
    Prin publicitate audiovizuala pentru produse medicamentoase si tratamente medicale se intelege orice forma de promovare, efectuata in cadrul serviciilor de programe, destinata sa stimuleze distribuirea, consumul sau vanzarea acestora.
    Art. 37
    (1) Publicitatea si teleshoppingul sunt permise numai in cazul produselor medicamentoase si al tratamentelor medicale care nu necesita prescriptie medicala.
    (2) Reclama va avertiza publicul daca produsele eliberate fara prescriptie medicala contin substante ce pot dauna sanatatii.
    Art. 38
    Sunt interzise publicitatea si teleshoppingul la produsele medicamentoase care contin substante psihotrope sau narcotice, in sensul conventiilor internationale.
    Art. 39
    Publicitatea pentru produsele medicamentoase trebuie sa incurajeze folosirea rationala a acestora, sa le prezinte in mod obiectiv, fara a le exagera cantitatile terapeutice.
    Art. 40
    (1) Promovarea produselor medicamentoase in serviciile de programe audiovizuale va include in mod obligatoriu urmatoarele:
    a) denumirea produsului;
    b) denumirea comuna, daca produsul contine un singur ingredient activ;
    c) indicatia terapeutica (pentru ce afectiuni se foloseste produsul medicamentos);
    d) avertizarea: "Acest produs se poate elibera fara prescriptie medicala. Se recomanda citirea cu atentie a prospectului. Daca apar manifestari neplacute, adresati-va medicului sau farmacistului."
    (2) Prin derogare de la prevederile lit. d) a alineatului precedent, publicitatea pentru produsele medicamentoase difuzata intr-o forma prescurtata (reminder) va include avertizarea: "Se recomanda citirea cu atentie a prospectului."
    (3) In sensul prezentei decizii, prin reminder se intelege clipul publicitar care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
    a) este o parte, continuare si/sau completare a aceleiasi campanii publicitare la un anumit produs medicamentos, realizata in cadrul aceluiasi serviciu de programe;
    b) reaminteste publicului elemente din mesajul difuzat in spotul principal al campaniei publicitare;
    c) are o durata ce nu depaseste 10 secunde.
    (4) Avertizarile mentionate la alin. (1) lit. d) si la alin. (2) se vor difuza in urmatoarele conditii:
    a) in cazul spotului principal, textul va fi prezentat la sfarsitul spotului publicitar, sonor si vizual, timp de minimum 6 secunde;
    b) in cazul reminderului, textul va fi prezentat pe parcursul difuzarii spotului publicitar, in conditii care sa asigure o perceptie clara a mesajului.
    Art. 41
    (1) Este interzisa difuzarea de publicitate si teleshopping pentru produse medicamentoase, vitamine, suplimente alimentare, nutrienti, suplimente nutritive si tratamente medicale prezentate sau recomandate de personalitati ale vietii publice, culturale, stiintifice, sportive sau de alte persoane, care, datorita celebritatii lor, pot incuraja consumul acestor produse sau tratamente.
    (2) Este interzisa difuzarea de publicitate si teleshopping care infatiseaza medici, stomatologi, farmacisti sau asistente medicale care recomanda sau avizeaza medical produse medicamentoase, tratamente medicale, vitamine, suplimente alimentare, nutrienti, suplimente nutritive sau produse de larg consum.
    (3) Este interzisa difuzarea de publicitate si teleshopping pentru produse medicamentoase, vitamine, suplimente alimentare, nutrienti, suplimente nutritive, tratamente medicale, produse de larg consum, daca prezentarile contin recomandari sau avize ale asociatiilor medicale.
    (4) Este interzisa difuzarea de publicitate si teleshopping pentru produse medicamentoase, vitamine, suplimente alimentare, nutrienti, suplimente nutritive, tratamente medicale, produse de larg consum, daca prezentarile asociaza elemente din domeniul medical ce pot sugera un acord sau o recomandare medicala.
    Art. 42
    (1) Nici un fel de mesaj publicitar pentru produse medicamentoase sau tratamente medicale nu poate fi adresat persoanelor care au varsta mai mica de 16 ani.
    (2) Este interzisa difuzarea de publicitate la produse medicamentoase, vitamine, suplimente alimentare, nutrienti, suplimente nutritive si tratamente medicale in emisiuni pentru copii sau in pauzele publicitare care preced ori urmeaza unor astfel de emisiuni.
    (3) Producatorii si distribuitorii de produse medicamentoase, vitamine, suplimente alimentare, nutrienti, suplimente nutritive si tratamente medicale nu pot sponsoriza programele sau emisiunile destinate copiilor.
    Art. 43
    (1) Este interzisa difuzarea de publicitate si teleshopping:
    a) la produse pentru tratarea alcoolismului;
    b) la tratamente clinice impotriva caderii parului;
    c) pentru hipnoza, terapie prin hipnoza, psihologie, psihanaliza sau psihiatrie;
    d) la acele produse medicamentoase al caror cost este compensat.
    (2) Este interzisa mentionarea, in publicitate sau in teleshopping, a unor indicatii terapeutice ca:
    a) tuberculoza;
    b) bolile cu transmisie sexuala;
    c) alte boli infectioase grave;
    d) cancer si alte boli tumorale;
    e) insomnia cronica;
    f) diabet si alte boli metabolice.
    Art. 44
    Publicitatea la produsele medicamentoase nu trebuie sa contina nici o mentiune care:
    a) sa dea impresia ca o consultatie medicala sau o interventie chirurgicala nu este necesara, in special prin oferirea unor sugestii de diagnostic sau tratament la distanta;
    b) sa sugereze ca efectul tratamentului cu produsul medicamentos respectiv este garantat, nu este insotit de efecte secundare sau este mai bun decat ori echivalent cu cel al altui tratament sau produs medicamentos;
    c) sa sugereze ca starea de sanatate a publicului ar putea fi imbunatatita prin consumul respectivului produs;
    d) sa sugereze ca starea de sanatate a publicului ar putea fi afectata daca nu consuma produsul respectiv; aceasta interdictie nu se aplica la campaniile de vaccinare sustinute de industria farmaceutica si aprobate de Ministerul Sanatatii;
    e) sa sugereze ca respectivul produs medicamentos este un aliment, produs cosmetic sau alt bun de larg consum;
    f) sa sugereze ca siguranta sau eficienta produsului medicamentos se datoreaza faptului ca este natural;
    g) ar putea, prin descrierea sau reprezentarea detaliata a unor simptome ori a unor cazuri clinice, sa duca la un autodiagnostic eronat;
    h) sa se refere, in termeni improprii sau incorecti, la vindecare;
    i) foloseste in termeni improprii, alarmanti sau incorecti, imagini, scheme sau fotografii care arata modificari ale organismului uman provocate de boli sau leziuni, ori de actiunea produselor medicamentoase asupra organismului uman sau a unor parti ale acestuia;
    j) evidentiaza ca respectivul produs medicamentos este autorizat de Agentia Nationala a Medicamentului.
    Art. 45
    (1) Este interzisa difuzarea de publicitate si teleshopping la produse si tratamente naturiste, care, dupa caz, nu sunt insotite de avertizarea, sonora si scrisa:
    a) "produs neatestat medical";
    b) "metoda neatestata medical".
    (2) In cazul in care produsele si tratamentele naturiste au fost verificate din punct de vedere medical, acest lucru va fi atestat de catre Colegiul Medicilor din Romania.
    (3) Avertizarea prevazuta la alin. (1) se va face la finalul mesajului publicitar.
    Art. 46
    Publicitatea si teleshoppingul pentru produse si tratamente homeopate sunt permise numai pentru produsele si tratamentele avizate de Ministerul Sanatatii sau de Colegiul Medicilor din Romania.
    Art. 47
    Este interzisa difuzarea de emisiuni sau teleshopping in care sunt prezentate cazuri de vindecare a unor boli grave cu ajutorul tratamentelor conventionale sau neconventionale, daca diagnosticul si actele medicale care il atesta nu au fost certificate de Colegiul Medicilor din Romania sau daca, in emisiune sau in teleshopping, nu este prezent si un reprezentant al Colegiului Medicilor din Romania care sa certifice din punct de vedere medical rezultatele obtinute.
    Art. 48
    Este interzisa difuzarea de publicitate si teleshopping in care se sugereaza ca este necesar ca oricine sa isi suplimenteze dieta cu vitamine si minerale sau ca astfel de suplimente pot sa imbunatateasca functii fizice ori mentale care in mod normal sunt bune.
    Art. 49
    Emisiunile audiovizuale, publicitatea si teleshoppingul destinate produselor sau tratamentelor pentru slabit si pentru mentinerea greutatii corporale, fara indicatii terapeutice, vor respecta urmatoarele conditii:
    a) sa existe dovezi medicale, de incredere, pentru fiecare afirmatie, privind efectele benefice ale produselor sau tratamentelor;
    b) sa indice, cand se afirma ca greutatea unei persoane a scazut cu o anumita valoare, perioada in care s-a realizat aceasta scadere;
    c) greutatea pierduta si perioada in care aceasta s-a obtinut trebuie sa fie compatibile cu practicile medicale si de dieta general acceptate si sa nu semnifice calitati nereprezentative ale produsului sau serviciului medical oferit;
    d) in cazul alimentelor si bauturilor cu cantitati calorice scazute, daca sunt prezentate ca o parte a regimului de slabire, se va indica faptul ca produsul respectiv poate conduce la pierderea de greutate numai ca parte a unei diete ce controleaza caloriile/energia;
    e) in cazul produselor special elaborate pentru a fi utilizate in diete cu restrictii calorice, care, conform instructiunilor producatorului, inlocuiesc in totalitate sau in parte aportul alimentar zilnic, acestea nu pot fi promovate sub alt nume decat "substitut alimentar complet pentru slabit" sau "substitut alimentar partial pentru slabit";
    f) in cazul produselor alimentare si al bauturilor cu cantitati calorice scazute nu se vor face referiri la rata ori la marimea scaderii in greutate ca rezultat al utilizarii respectivelor produse sau la reducerea senzatiei de foame ori la cresterea senzatiei de satietate.
    Art. 50
    (1) Promovarea sau prezentarea produselor si tratamentelor pentru slabit ori pentru mentinerea greutatii corporale trebuie sa includa avertizarea, sonora si scrisa, cu o durata de minimum 5 secunde: "Consultati medicul inainte de a urma dieta"; dieta trebuie prezentata sau promovata ca o masura pe termen scurt.
    (2) Sunt interzise marturiile sau relatarea unor cazuri particulare care sa justifice urmarea dietei respective.
    Art. 51
    Publicitatea si teleshoppingul pentru orice fel de produs sau tratament pentru slabit ori pentru mentinerea greutatii corporale vor respecta urmatoarele conditii:
    a) nu se vor adresa persoanelor sub 18 ani si vor avertiza publicul asupra acestui aspect printr-un insert scris si/sau sonor;
    b) nu pot fi difuzate in emisiunile pentru copii sau in pauzele publicitare care preced ori urmeaza unor astfel de emisiuni;
    c) nu se vor adresa in mod direct persoanelor obeze, nu vor include exemple cu cazuri in care se vorbeste sau apar persoane care ar fi fost obeze inainte de a utiliza produsele sau serviciul caruia i se face publicitate;
    d) nu vor sugera sau nu vor afirma ca a fi subponderal este adecvat sau de dorit.

    Publicitatea politica si publicitatea referitoare la exercitarea unor profesii
    Art. 52
    (1) In sensul prezentei decizii, constituie publicitate politica clipurile publicitare care promoveaza un partid, un om politic sau un mesaj politic.
    (2) Publicitatea politica este interzisa, cu exceptia perioadelor de campanie electorala.
    Art. 53
    (1) Este interzisa publicitatea la cabinetele notariale si la orice forma de exercitare a profesiei de avocat.
    (2) Este interzisa publicitatea care promoveaza executori judecatoresti si experti judiciari.
    Art. 54
    (1) Membrii activi ai barourilor de avocati nu pot realiza sau modera emisiuni in care se dezbat cazuri aflate in cercetare ori pe rolul instantelor de judecata.
    (2) Participarea si interventiile avocatilor in emisiunile audiovizuale in care se dezbat cazuri aflate in cercetare sau pe rolul instantelor si in care acestia sunt angajati vor respecta normele deontologice ale profesiei de avocat.
    Art. 55
    (1) Este interzisa orice forma de publicitate pentru cabinetele medicale furnizoare de servicii publice, de stat si private.
    (2) Participarea si interventia medicilor in emisiuni sau programe pe teme medicale vor respecta principiile deontologice inscrise in Codul de deontologie medicala adoptat de Colegiul Medicilor din Romania.
    (3) In emisiunile audiovizuale pe teme medicale nu se vor recomanda medicamente, identificate prin marca sau denumire comerciala, tratamente medicale si cabinete medicale furnizoare de servicii publice, de stat si private.

    Dispozitii finale
    Art. 56
    (1) Nerespectarea dispozitiilor prezentei decizii, cu exceptia art. 54 alin. (2) si a art. 55 alin. (2), se sanctioneaza, dupa caz, potrivit dispozitiilor art. 90 sau 91 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (2) In cazul nerespectarii dispozitiilor art. 52 alin. (2) si ale art. 53 alin. (2) va sesiza Uniunea Nationala a Barourilor din Romania sau Colegiul Medicilor din Romania, solicitandu-le sa analizeze in ce masura au fost respectate principiile deontologice stabilite de acestea si sa sanctioneze conduitele necorespunzatoare, in conformitate cu prevederile statutare.
    Art. 57
    La data intrarii in vigoare a prezentei decizii se abroga Decizia Consiliului National al Audiovizualului nr. 123/2003 privind publicitatea si teleshoppingul, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 479 din 4 iulie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

                       Presedintele Consiliului National
                             al Audiovizualului,
                                 Ralu Filip



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 254/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 254 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu