E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 190 din 28 iunie 2007

privind organizarea si functionarea Cancelariei Primului-Ministru

ACT EMIS DE: PRIMUL-MINISTRU

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 449 din 3 iulie 2007



In temeiul art. 19 şi al art. 21 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,

primul-ministru emite următoarea decizie:

Art. 1. - (1) In cadrul aparatului de lucru al Guvernului funcţionează Cancelaria Primului-Ministru, cu personalitate juridică, coordonată direct de  primul-ministru.

(2)  Cancelaria Primului-Ministru este condusă de şeful cancelariei, care are rang de ministru şi calitatea de ordonator principal de credite, numit prin decizie a primului-ministru, ajutat de un secretar de stat.

(3) In exercitarea atribuţiilor care îi revin, şeful Cancelariei Primului-Ministru emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.

(4)  Şeful Cancelariei Primului-Ministru are următoarele atribuţii principale:

a) organizează şi conduce întreaga activitate a Cancelariei Primului-Ministru;

b)  numeşte şi eliberează din funcţie personalul din cadrul Cancelariei Primului-Ministru;

c)  exercită atribuţiile ordonatorului principal de credite pentru Cancelaria Primului-Ministru, precum şi pentru organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţiile publice menţionate la art. 14 alin. (1) lit. i)-l);

d)  asigură gestionarea fondurilor băneşti şi a patrimoniului Cancelariei Primului-Ministru, potrivit legii;

e)  aprobă bilanţul contabil şi contul de execuţie bugetară. (5) Sediul Cancelariei Primului-Ministru este în municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, sectorul 1.

Art. 2. - Cancelaria Primului-Ministru exercită următoarele funcţii:

a) de strategie, prin care se asigură coordonarea procesului de elaborare a cadrului general pentru definirea priorităţilor Guvernului, în conformitate cu Programul de guvernare, Planul naţional de dezvoltare şi cu angajamentele internaţionale asumate de România;

b) de reglementare, prin care se asigură realizarea cadrului normativ şi instituţional în care se realizează politicile în domeniu;

c) de reprezentare, prin care se asigură în numele statului sau al Guvernului României reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul său de activitate;

d)  de autoritate de stat, prin care se asigură aplicarea unitară şi respectarea reglementărilor legale privind organizarea şi funcţionarea instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale care îşi desfăşoară activitatea în coordonarea primului-ministru, prin Cancelaria Primului-Ministru;

e)  de administrare, prin care se asigură administrarea patrimoniului său, potrivit dispoziţiilor legale.

Art. 3. -In domeniul politicilor publice, Cancelaria Primului-Ministru are următoarele atribuţii principale:

a)  coordonarea procesului de corelare a politicilor publice cu priorităţile Guvernului;

b)  implicarea în coordonarea şi monitorizarea regulată a implementării Programului de guvernare;

c)  prevenirea unor posibile situaţii critice în politicile de guvernare;

d)  asigurarea sistemului de control al implementării sarcinilor date de primul-ministru;

e)  crearea unei interfeţe de comunicare eficientă cu societatea civilă, cu sectorul privat, cu instituţiile internaţionale şi mass-media, privind exerciţiul puterii executive din România.

Art. 4. - In domeniul analizei şi planificării politice, Cancelaria Primului-Ministru are următoarele atribuţii principale:

a)  realizează analize strategice şi face recomandări în principalele domenii de acţiune guvernamentală;

b)  elaborează rapoarte, sinteze şi prognoze cu privire la contextul instituţional, social şi politic;

c)  elaborează studii de oportunitate şi face recomandări privind politicile guvernamentale;

d)  concepe evenimente care să ajute la comunicarea publică a activităţii Guvernului;

e)  actualizează site-ul oficial al Guvernului www.gov.ro, pe baza datelor şi informaţiilor furnizate de ministere şi de celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale;

f)  evaluează şi se exprimă asupra oportunităţii în legătură cu orice invitaţie adresată primului-ministru;

g) organizează, la solicitarea primului-ministru, evenimente de natură să informeze opinia publică şi mass-media cu privire la acţiunile Guvernului;

h) promovează şi evaluează politicile guvernamentale în domeniul vieţii asociative şi formulează recomandări cu privire la acestea;

i) asigură cadrul de dialog dintre primul-ministru şi societatea civilă;

j) asigură transparenţa măsurilor guvernamentale, participarea şi comunicarea permanentă cu societatea civilă;

k) asigură secretariatul Colegiului pentru consultarea asociaţiilor şi fundaţiilor;

l) asigură relaţia primului-ministru cu asociaţiile şi fundaţiile reprezentate în Consiliul Economic şi Social European.

Art. 5. - (1) In domeniul activităţii purtătorului de cuvânt al Guvernului şi în domeniul relaţiilor cu presa, Cancelaria Primului-Ministru are următoarele atribuţii principale:

a) asigură şi coordonează producerea integrată şi unitară a mesajului public guvernamental şi coordonează transmiterea informaţiilor publice prin toate mijloacele de comunicare;

b)  pune la dispoziţia mijloacelor de informare în masă informaţii destinate opiniei publice, în vederea cunoaşterii exacte a activităţii Guvernului, prin informări şi conferinţe de presă organizate săptămânal sau ori de câte ori este nevoie;

c)  asigură acreditarea jurnaliştilor români şi străini la biroul de presă al Guvernului, precum şi la acţiunile cu presa ce au loc la sediul Guvernului sau în afara sediului, organizate de acesta;

d)  asigură informaţiile necesare în vederea mediatizării corespunzătoare a vizitelor oficiale ale primului-ministru în străinătate şi ale delegaţiilor străine invitate de Guvernul României, precum şi accesul la informaţie al ziariştilor care însoţesc aceste delegaţii;

e) asigură consultanţa tehnică şi, după caz, coordonează în limitele competenţelor gestionarea crizelor şi a conflictelor de comunicare ce pot afecta încrederea opiniei publice interne şi internaţionale în legătură cu programele şi acţiunile Guvernului;

f)  coordonează şi asigură activitatea de programare şi de acordare a interviurilor, pentru presa din ţară şi din străinătate, de către primul-ministru şi demnitarii din aparatul de lucru al Guvernului;

g) efectuează informarea zilnică a reprezentanţilor presei şi a altor jurnalişti acreditaţi pe lângă Guvern.

(2) Atribuţiile prevăzute la alin. (1) se exercită prin Departamentul purtătorului de cuvânt al Guvernului, structură fără personalitate juridică în cadrul Cancelariei Primului-Ministru, condus de un secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru.

Art. 6. - In structura Cancelariei Primului-Ministru funcţionează Departamentul pentru Lupta Antifraudă - DLAF, având atribuţiile reglementate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 49/2005 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 411/2005, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 7. - In subordinea directă a şefului Cancelariei Primului-Ministru funcţionează Unitatea de management al Fondului de solidaritate al Uniunii Europene, denumit în continuare Fondul, cu următoarele atribuţii:

a)  controlează şi monitorizează procesele de alocare şi transfer ale Fondului, astfel cum au fost ele stabilite prin Memorandumul privind utilizarea fondurilor alocate prin Fondul de solidaritate al Uniunii Europene din 18 mai 2006 şi prin Hotărârea Guvernului nr. 1.274/2006 privind utilizarea fondurilor alocate prin Fondul de solidaritate al Uniunii Europene;

b)  asigură comunicarea cu Comisia Europeană, cu autorităţile de implementare (Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, Ministerul Transporturilor, Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile) şi cu instituţiile abilitate să efectueze controale tehnice şi financiare (Curtea de Conturi a României, Ministerul Economiei şi Finanţelor, Inspectoratul de Stat în Construcţii, Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice);

c) analizează şi verifică respectarea de către autorităţile de implementare a criteriilor de eligibilitate pentru cheltuielile propuse spre plată din Fond, conform Procedurii de justificare a cheltuielilor semnată cu cele 3 autorităţi de implementare (Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, Ministerul Transporturilor, Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile);

d) verifică conformitatea documentelor aferente cheltuielilor solicitate de autorităţile de implementare în baza cererilor de rambursare/finanţare şi a declaraţiei pe propria răspundere, prin care acestea îşi asumă întreaga responsabilitate asupra îndeplinirii criteriilor de eligibilitate a costurilor propuse spre decontare din Fond;

e)  ordonanţează prin şeful Cancelariei Primului-Ministru efectuarea plăţilor aferente cheltuielilor eligibile solicitate de autorităţile de implementare. Plăţile vor fi efectuate de Direcţia generală economică din cadrul Cancelariei Primului-Ministru, în lei, prin realizarea de către aceasta a schimbului valutar la Banca Comercială Română - Ş.A.;

f)  colaborează cu instituţiile şi departamentele care au atribuţii in gestionarea asistenţei financiare nerambursabile din Fond - implementare, monitorizare, raportare, evaluare, contractare, audit, control tehnic şi financiar, efectuarea plăţilor;

g)  centralizează rapoartele lunare elaborate de autorităţile de implementare privind stadiul implementării tehnice şi financiare a operaţiunilor eligibile pentru Fond şi elaborează Raportul final de implementare;

h) întocmeşte şi transmite Raportul final de implementare către Comisia Europeană nu mai târziu de 6 luni de la expirarea termenului stabilit în acordurile pentru implementarea deciziilor Comisiei Europene C(2006) 3.481şi C(2006) 3.482 din data de 26 iulie 2006 de acordare a unui împrumut nerambursabil din Fondul de solidaritate al Uniunii Europene, pentru finanţarea măsurilor luate în situaţiile de urgenţă;

i) acordă consultanţa necesară autorităţilor de implementare implicate şi asigură diseminarea informaţiilor referitoare la implementarea Fondului în România, în conformitate cu Regulamentul de funcţionare a Fondului de solidaritate al Uniunii Europene nr. 2.012/2002 şi cu acordurile pentru implementarea deciziilor Comisiei Europene C(2006) 3.481 şi C(2006) 3.482 din data de 26 iulie 2006 de acordare a unui împrumut nerambursabil din Fondul de solidaritate al Uniunii Europene;

j) monitorizează şi analizează schimbările din legislaţia Comisiei Europene referitoare la implementarea Fondului şi informează autorităţile de implementare asupra acestora.

Art. 8. - (1) In scopul asigurării unei eficiente coordonări şi al realizării contactului permanent al primului-ministru cu ministerele, instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, al elaborării şi susţinerii propunerilor acestora, în vederea luării deciziilor care se impun de către primul-ministru şi pentru urmărirea transpunerii în practică a sarcinilor stabilite, în stuctura Cancelariei Primului-Ministrul funcţionează:

a) Compartimentul coordonare politică;

b) Compartimentul politică economică generală;

c) Compartimentul dezvoltare regională şi urmărire fonduri structurale;

d) Compartimentul amenajarea teritoriului, lucrări publice şi locuinţe;

e) Compartimentul transporturi, infrastructură, întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism;

f)  Compartimentul agricultură, mediu;

g) Compartimentul social, sănătate;

h) Compartimentul educaţie, cultură şi culte;

i) Compartimentul pentru e-guvernare, proiecte IT şi comunicaţii;

j) Compartimentul relaţii externe;

k) Compartimentul pentru probleme de securitate naţională.

(2)  In structura Cancelariei Primului-Ministru funcţionează Departamentul pentru Dialog Social, fără personalitate juridică, având rolul de a asigura stabilirea şi coordonarea relaţiilor de parteneriat social ale Guvernului cu organizaţiile sindicale şi patronale reprezentative la nivel naţional, precum şi cu alte organizaţii ale societăţii civile.

(3)  Departamentul pentru Dialog Social este condus de un secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru.

Art. 9. - (1) In subordinea directă a şefului Cancelariei Primului-Ministru funcţionează:

I.  Direcţia generală juridică;

II.  Direcţia generală economică;

III.  Direcţia resurse umane;

IV.  Direcţia administrativă;

V.  Direcţia audit public intern;

VI.  Serviciul informaţii clasificate.

(2) Organizarea internă a structurilor prevăzute la alin. (1) se aprobă prin ordin al şefului Cancelariei Primului-Ministru.

Art. 10. - (1) Direcţia generală juridică are următoarele atribuţii:

a)  avizează, din punct de vedere juridic, actele interne ale compartimentelor, departamentelor şi direcţiilor Cancelariei Primului-Ministru, precum şi ale structurilor din subordine;

b)  asigură, în condiţiile legii, reprezentarea intereselor primului-ministru şi ale Cancelariei Primului-Ministru în faţa instanţelor de judecată şi a altor organe cu atribuţii jurisdicţionale;

c) analizează şi propune spre avizare, din punct de vedere al legalităţii, şefului Cancelariei Primului-Ministru toate proiectele de acte normative înaintate spre adoptare Guvernului sau Parlamentului de către instituţiile şi organele administraţiei publice centrale coordonate de primul-ministru, prin Cancelaria Primului-Ministru;

d)  verifică şi soluţionează sesizările adresate primului-ministru şi şefului Cancelariei Primului-Ministru cu privire la conflictul de interese, potrivit prevederilor titlului IV al cărţii I din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare, în cadrul compartimentelor şi departamentelor Cancelariei Primului-Ministru;

e)  soluţionează petiţiile adresate Cancelariei Primului-Ministru de către persoanele fizice şi juridice în temeiul Legii nr. 544/2001 privind liberul acces ia informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare.

(2)  Direcţia generală economică are următoarele atribuţii:

a)  fundamentează şi elaborează bugetul anual pentru aparatul propriu şi la nivelul ordonatorului principal de credite, pe baza propunerilor instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale coordonate de primul-ministru prin Cancelaria Primului-Ministru;

b)  asigură finanţarea prin efectuarea deschiderilor de credite bugetare atât pentru aparatul propriu, cât şi pentru instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale coordonate şi finanţate prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru;

c)  organizează şi asigură funcţionarea în bune condiţii a contabilităţii mijloacelor materiale şi băneşti la nivelul aparatului propriu şi al instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale coordonate;

d)  asigură efectuarea corectă a operaţiunilor de decontare prin bănci şi casieria proprie;

e)  întocmeşte bilanţul centralizat la nivelul ordonatorului principal de credite;

f)  participă la programele cu finanţare externă (Multi-Country PHARE), propune bugete, asigură cofinanţare;

g)  asigură salarizarea personalului instituţiei;

h) exercită, potrivit legii, controlul financiar preventiv la nivelul aparatului propriu şi urmăreşte modul în care este organizat şi funcţionează controlul financiar preventiv în instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale coordonate;

i) asigură, din punct de vedere economic, corespondenţa cu Ministerul Economiei şi Finanţelor şi celelalte autorităţi ale administraţiei publice centrale, după caz.

(3)  Direcţia resurse umane are următoarele atribuţii:

a) asigură activitatea de resurse umane din aparatul propriu al Cancelariei Primului-Ministru;

b)  asigură avizarea statelor de funcţii pentru instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale aflate în coordonarea primului-ministru, prin Cancelaria Primului-Ministru, şi, respectiv, în coordonarea şefului Cancelariei Primului-Ministru;

c) aplică prevederile legislaţiei muncii pentru personalul din cadrul compartimentelor şi departamentelor Cancelariei Primului-Ministru;

d)  asigură recrutarea, selectarea şi promovarea, în condiţiile legii, ale personalului din cadrul Cancelariei Primului-Ministru;

e)   întocmeşte şi asigură procesul de evaluare a performanţelor profesionale ale personalului Cancelariei Primului-Ministru, atât pentru funcţionarii publici, cât şi pentru personalul contractual;

f) întocmeşte, asigură şi organizează, în condiţiile legii, formarea profesională a personalului din aparatul propriu al Cancelariei Primului -Ministru;

g)  elaborează şi aplică un program complet şi eficient de protecţia muncii prin structura de specialitate şi urmăreşte asigurarea condiţiilor de sănătate şi securitate în muncă;

h) îndeplineşte alte atribuţii dispuse de primul-ministru şi de şeful Cancelariei Primului-Ministru.

(4) Direcţia administrativă are următoarele atribuţii:

a)   asigură evidenţa patrimoniului şi centralizarea necesarului de bunuri la nivelul Cancelariei Primului-Ministru;

b)  asigură lansarea procedurilor de achiziţii publice pentru bunuri, servicii şi lucrări;

c)  urmăreşte derularea contractelor şi a investiţiilor aprobate;

d)  asigură inventarierea bunurilor existente în patrimoniul Cancelariei Primului-Ministru.

(5) Direcţia audit public intern are următoarele atribuţii:

a) elaborează proiectul planului anual de audit public intern;

b)  efectuează activităţi de audit public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale Cancelariei Primului-Ministru sunt transparente şi conforme cu normale de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate;

c)  raportează periodic asupra constatărilor, concluziilor şi recomandărilor rezultate din activităţile sale de audit;

d)  elaborează raportul anual al activităţilor de audit public intern;

e) în cazul identificării unor neregularităţi sau posibile prejudicii, raportează imediat şefului Cancelariei Primului-Ministru;

f)  elaborează norme metodologice specifice activităţii Cancelariei Primului-Ministru, cu avizul Uniunii centrale de armonizare pentru auditul public intern din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor.

(6)   Serviciul informaţii clasificate asigură evidenţa, prelucrarea, procesarea, păstrarea, manipularea, multiplicarea, transmiterea, distrugerea şi arhivarea informaţiilor clasificate (naţionale, NATO şi UE).

(7) In cadrul Serviciului informaţii clasificate este organizat şi funcţionează Punctul de lucru NATO-UE, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 353/2002 pentru aprobarea Normelor privind protecţia informaţiilor clasificate ale Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord în România, cu modificările ulterioare.

Art. 11. -Având în vedere raporturile speciale dintre România şi Republica Moldova, tradiţiile istorice şi de civilizaţie, precum şi necesitatea dezvoltării prezente, pe baza respectului şi a beneficiului reciproc, a legăturilor dintre cele două state, în structura Cancelariei Primului-Ministru funcţionează Oficiul pentru gestionarea relaţiilor cu Republica Moldova.

Art. 12. - (1) In cadrul Cancelariei Primului-Ministru, la dispoziţia primului-ministru şi în subordinea directă a şefului Cancelariei Primului-Ministru, se organizează şi funcţionează Centrul de situaţii al Guvernului, structură fără personalitate juridică;

(2)   Scopul Centrului de situaţii al Guvernului este asigurarea legăturii Guvernului cu autorităţile administraţiei publice centrale cu privire la situaţiile de urgenţă şi evenimentele deosebite care trebuie cunoscute la nivel guvernamental.

(3) In vederea realizării scopului prevăzut la alin. (2), Centrul de situaţii al Guvernului îndeplineşte următoarele atribuţii principale:

a)  asigură serviciul de permanenţă la Guvernul României;

b)  colectează rapoartele şi informaţiile referitoare la situaţiile de urgenţă şi evenimentele deosebite de la serviciile operative ale autorităţilor publice centrale;

c) se informează permanent despre modul de derulare a misiunilor desfăşurate pe teritoriul naţional sau în afara graniţelor României, sub egida Organizaţiei Naţiunilor Unite, Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord sau a Uniunii Europene;

d) îl informează pe şeful Cancelariei Primului-Ministru sau, după caz, pe primul-ministru despre evoluţia situaţiilor de urgenţă ori a evenimentelor deosebite;

e)  asigură consilierea primului-ministru pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă;

f)  se informează cu privire la modul de coordonare a acţiunilor forţelor implicate în managementul situaţiilor de urgenţă;

g) întocmeşte documente cu direcţii prioritare de acţiune în domeniul prevenirii şi gestionării situaţiilor de urgenţă;

h) îndeplineşte alte atribuţii, conform reglementărilor interne emise în baza prevederilor legale.

(4)  Centrul de situaţii al Guvernului se află în coordonarea unui consilier de stat din cadrul Cancelariei Primului-Ministru şi este condus de un director care îndeplineşte funcţia de şef al centrului, numit şi eliberat din funcţie prin ordin al şefului Cancelariei Primului-Ministru.

(5)  Structura organizatorică a Centrului de situaţii al Guvernului este prevăzută în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezenta decizie.

Art. 13. - In cadrul Cancelariei Primului-Ministru funcţionează Biroul directorului executiv al Grupului la nivel înalt în domeniul protecţiei şi îngrijirii copilului, structură fără personalitate juridică, organizată la nivel de compartiment, conform Hotărârii Guvernului nr. 103/2006 privind organizarea şi funcţionarea Biroului directorului executiv al Grupului la nivel înalt în domeniul protecţiei şi îngrijirii copilului, cu modificările ulterioare.

Art. 14. - (1) Primul-ministru coordonează, prin Cancelaria Primului-Ministru, următoarele instituţii publice şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale:

a) Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei, instituţie publică cu personalitate juridică, finanţată integral din venituri proprii;

b) Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanţat integral din venituri proprii; preşedintele agenţiei are calitatea de ordonator principal de credite;

c)   Autoritatea Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanţată integral din venituri proprii;

d)  Inspectoratul de Stat în Construcţii, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanţată integral din venituri proprii; inspectorul general de stat are calitate asimilată celei de ordonator principal de credite bugetare în ceea ce priveşte actele de gestiune;

e) Comisia Naţională pentru Controlul Activităţilor Nucleare, instituţie publică de interes naţional, cu personalitate juridică, finanţată integral din venituri proprii;

f) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, instituţie de specialitate a administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanţată integral din venituri proprii;

g) Agenţia de Compensare pentru Achiziţii de Tehnică Specială, instituţie publică autonomă, cu personalitate juridică, finanţată integral din venituri proprii;

h) Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanţat de la bugetul de stat; preşedintele oficiului are calitatea de ordonator principal de credite;

i) Agenţia Română pentru Investiţii Străine, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru;

j) Agenţia Naţională pentru Sport, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru;

k) Agenţia Naţională Anti-Doping, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanţată din venituri proprii şi de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru;

l) Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanţată din venituri proprii şi de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru.

(2) Prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru se asigură finanţarea autorităţilor si instituţiilor publice prevăzute la alin. (1) lit. i)-I).

Art. 15. -In subordinea Guvernului şi în coordonarea şefului Cancelariei Primului-Ministru funcţionează Agenţia pentru Strategii Guvernamentale, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru.

Art. 16. - (1) Structura organizatorică a Cancelariei Primului-Ministru este prevăzută în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta decizie.

(2) Numărul maxim de posturi alocat Cancelariei Primului-Ministru este de 303, inclusiv demnitarii şi posturile aferente Cabinetului primului-ministru, Cabinetului şefului Cancelariei Primului-Ministru şi Cabinetului secretarului de stat pentru autorităţi de reglementare.

Art. 17. - (1) Compartimentele din cadrul Cancelariei Primului-Ministru, structuri fără personalitate juridică, sunt coordonate de câte un consilier de stat, numit prin decizie a primului-ministru.

(2)  Organizarea şi funcţionarea compartimentelor se stabilesc prin decizie a primului-ministru.

(3) In exercitarea atribuţiilor care le revin, consilierii de stat emit instrucţiuni, potrivit legii.

Art. 18. - Structura organizatorică detaliată, circuitul documentelor, atribuţiile şi sarcinile compartimentelor, direcţiilor generale şi direcţiilor din cadrul Cancelariei Primului-Ministru se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobă prin ordin al şefului Cancelariei Primului-Ministru, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei decizii.

Art. 19. - (1) Personalului Cancelariei Primului-Ministru nu i se aplică prevederile Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu excepţia celui preluat potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 228/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale ale personalului încadrat în Cancelaria Primului-Ministru se stabilesc prin fişa postului, care se întocmeşte pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare.

(3)  Personalul din cadrul Cancelariei Primului-Ministru este salarizat în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile salarizării personalului din aparatul de lucru al Guvernului.

(4) Personalul Cancelariei Primului-Ministru va fi redistribuit în structura organizatorică prevăzută în prezenta decizie în funcţie de nivelul, pregătirea profesională şi cerinţele postului.

(5) In cadrul structurilor unde s-a restrâns activitatea, respectiv s-a diminuat numărul de posturi, personalul va fi încadrat în urma susţinerii şi promovării unui test profesional, ce va avea loc în termen de 3 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei decizii.

(6)  Personalul Cancelariei Primului-Ministru care se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 60 alin. (1) lit. c)-e) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare, se preia în noua structură potrivit pregătirii profesionale, cu păstrarea drepturilor salariale avute la data preluării.

Art. 20. - Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii se abrogă Decizia primului-ministru nr. 379/2005 privind organizarea şi funcţionarea Cancelariei Primului-Ministru, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 557 din 29 iunie 2005, Decizia primului-ministru nr. 427/2005 privind organizarea şi funcţionarea Departamentului justiţie şi administrare internă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 836 din 15 septembrie 2005, şi Decizia primului-ministru nr. 54/2006 privind organizarea şi funcţionarea Centrului de situaţii al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 435 din 19 mai 2006.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Şeful Cancelariei Primului-Ministru,

Ion-Mircea Plângu

ANEXA Nr. 1

ANEXA Nr. 2

STRUCTURA CENTRULUI DE SITUAŢII AL GUVERNULUI


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 190/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 190 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu