E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a fost modificat de niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

CIRCULARA Nr

CIRCULARA   Nr. 891 din 22 martie 1991

privind statutul juridic al directorilor executivi din societatile comerciale cu capital de stat

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: INDRUMAR LEGISLATIV  din 1991


SmartCity3


    Potrivit art. 105 din Legea nr. 31/1990, executarea operatiilor societatii poate fi incredintata unuia sau mai multor directori executivi, functionari ai societatii. Acestia nu pot fi membri in consiliul de administratie al societatii - potrivit alin. 2 al aceluiasi articol - si, deci, nici in comitetul de directie care, dupa cum prevede art. 98 alin. 1, este compus numai din membri alesi dintre administratori.
    Numirea directorilor executivi se face de consiliul de administratie, daca in statut nu se prevede altfel. Dar chiar daca in statut se prevede ca numirea lor se face de comitetul de directie, potrivit art. 99 alin. 2 consiliul de administratie poate oricand sa-i revoce.
    Fiind functionari, directorii executivi sunt angajati pe baza de contract de munca. Continutul obligatiei lor de serviciu este realizarea operatiilor societatii ce le sunt incredintate spre executare de administratori in cadrul consiliului de administratie sau comitetului de directie, dupa caz. Rezulta, deci, ca directorii executivi sunt mandatarii administratorilor in vederea executarii operatiilor incredintate. De aceea, potrivit art. 105 alin. 3 directorii executivi sunt raspunzatori fata de societate si de terti ca si administratorii, in conditiile art. 102 din Legea nr. 31/1990.
    Investirea acordata de administratori are un caracter general, este un mandat managerial, ceea ce confera directorilor executivi o larga autonomie decizionala in sfera de activitate incredintata. Ea poate avea insa si un caracter special, adica in considerarea unei anumite operatii comerciale ori de alta natura.
    In virtutea mandatului incredintat, administratorii executa supravegherea activitatii directorilor executivi. O asemenea supraveghere, insa, nu se confunda cu o tutela marunta, de substituire in sfera lor decizionala, implicata de mandatul acordat.
    Ea presupune, dimpotriva, un control general cu privire la modul in care directorii executivi isi aduc la indeplinire misiunea incredintata. Aceasta este o consecinta a insasi investirii acordate.
    Mandatul managerial si autonomia pe care o implica presupun, in mod corelativ, raspunderea directorilor executivi pentru respectarea celor hotarate de administratori si pentru justificarea increderii de care se bucura. Pe cale de consecinta, in cazul pierderii acestei increderi, administratorii pot oricand revoca directorii executivi din functie, ceea ce atrage desfacerea contractului lor de munca. Spre diferenta de ceilalti salariati, pierderea increderii, datorita unei activitati nesatisfacatoare in indeplinirea mandatului managerial primit, este un motiv justificat de revocare. In fond nu este de conceput ca administratorii sa raspunda pentru actele savarsite de directori - potrivit art. 102 alin. 2 - cat timp acestia din urma nu se bucura de increderea lor si le-au incalcat instructiunile.
    Fata de cele aratate, organele administratiei publice vor avea in vedere urmatoarele:
    1. Directorii executivi sunt numiti de administratori si raspund de executarea operatiilor societatii incredintate lor de catre acestia.
    In indeplinirea acestor operatii, directorii executivi sunt mandatarii administratorilor.
    In baza mandatului managerial primit, directorii executivi au intreaga autonomie decizionala necesara indeplinirii acestui mandat cu respectarea dispozitiilor legale, statutului societatii si a hotararilor administratorilor.
    2. Directorii executivi isi desfasoara activitatea sub supravegherea administratorilor care, de aceea, raspund fata de societate pentru faptele prejudiciabile ale acestora. Raspunderea administratorilor nu inlatura pe aceea a directorilor executivi care au produs nemijlocit paguba.
    Supravegherea exercitata de administratori care au un caracter general si nu de tutela marunta sau de substituire in sfera decizionala a directorilor executivi. Ea urmareste, in principal, sa confirme daca directorii executivi, prin activitatea desfasurata, justifica increderea ce li s-a acordat.
    3. Administratorii pot oricand revoca din functie pe directorii executivi in cazul in care activitatea acestora nu mai justifica acordarea in continuare a mandatului managerial incredintat.

                                                 



SmartCity5

COMENTARII la Circulara 891/1991

Momentan nu exista niciun comentariu la Circulara 891 din 1991
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 1 2020
    Căutați un împrumut de afaceri, companie sau personal? Oferim tot felul de împrumuturi la rate de dobândă de 3% pe an, trimiteți-ne prin e-mail cu detaliile dvs. la (midland.credit2@gmail.com) pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Hotărârea 965 2002
    BUNA ZIUA, VA ROG SA IMI TRIMITETI SI MIE ANEXELE LA HG NR. 965/2002 LA ADRESA DE E-MAIL avocat.elenagrecu@yahoo.com Multumesc anticpat!
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
ANONIM a comentat Hotărârea 559 1990
    Din păcate această hotărâre prevede incadrarea în grupe indiferent de activitatea desfășurată a celor care lucrează în industria chimică( directori, contabili, economiști) fără deosebire adică un operator chimist este încadrat în grupă la fel ca și directorul. Ținînd cont de anul ”hotărârii” în care revoluția încă se mișca prin intreprinderi este de înțeles..oarecum.
ANONIM a comentat Decizia 589 2006
    La Pucioasa DB nu a fost nici-o revolutie,si totusi orasul este plin de revolutionari,????
ANONIM a comentat Legea 406 2001
     Aceasta lege , este depasita ...nu mai santem in anii '90 cand un candidat la presedentie nu avea unde locui..in zilele noastre , alesii au chiar cate 6 case (unele aducandu-le venituri subtantiale din chirii ) asa ca se impune ca "alesii " nostri sa revada si sa aduca ceva modificari legii , un singur articol ar fi suficient..sa se faca mentiunea ca prevederile nu se aplica celor care detin deja mai mult de 2 spatii..este imoral ca unuia care are peste 2 imobile cu destinatie de locuit sa ii mai dam o vila sau palat si pe cele personale sa le inchirieze
Alte acte pe aceeaşi temă cu Circulara 891/1991
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu