Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

REGULAMENT Nr

REGULAMENT   Nr. 13 din 29 septembrie 2008

pentru modificarea Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 1/2001 privind organizarea si functionarea la Banca Nationala a Romaniei a Centralei Incidentelor de Plati

ACT EMIS DE: BANCA NATIONALA A ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 692 din 10 octombrie 2008



Având în vedere prevederile art. 2 alin. (2) lit. b), ale art. 22 alin. (1), ale art. 24 şi 49 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României, în temeiul art. 48 din Legea nr. 312/2004,

Banca Naţională a României emite prezentul regulament.

Art. I. - Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 1/2001 privind organizarea şi funcţionarea la Banca Naţională a României a Centralei Incidentelor de Plăţi, cu modificările şi completările ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 120 din 9 martie 2001, se modifică după cum urmează:

1.  La articolul 2, literele a) şi I) se abrogă.

2. Articolul 14 se abrogă.

3.  La articolul 15, alineatul (1) va avea următorul cuprins:

„Art. 15. - (1) In cazul în care cecul, cambia sau biletul la ordin este emis în valută şi este plătibil în lei, cererea de înscriere a refuzului bancar va fi întocmită cu indicarea sumei de plată şi a celei refuzate la cursul de schimb calculat de Banca Naţională a României din ziua prezentării la plată."

4. Articolul 18 va avea următorul cuprins:

„Art. 18. - Prevederile art. 17 se aplică şi în cazul în care o persoană fizică sau juridică pierde ori i se fură unul sau mai multe formulare de cec, cambii, bilete la ordin necompletate."

5. Articolul 34 va avea următorul cuprins:

„Art. 34. - CIP gestionează baza de date proprie astfel încât aceasta să poată fi interogată prin utilizarea cheilor de căutare bazate, în principal, pe:

a) seria şi numărul cecului, cambiei, biletului la ordin;

b) codul fiscal al persoanei juridice sau, după caz, codul numeric personal al persoanei fizice."

Art. II. -Anexele nr. 3A, 3B, 3C, 4B, 4C, 6B, 8A, 8B, 8C, 9, 11 şi 12 la Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 1/2001 se înlocuiesc cu anexele nr. 1-12*), care fac parte integrantă din prezentul regulament.

Art. III. - Prezentul regulament se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data de 10 octombrie 2008. Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 1/2001 privind organizarea şi funcţionarea la Banca Naţională a României a Centrului Incidentelor de Plăţi, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 120 din 9 martie 2001, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezentul regulament, va fi republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.

Preşedintele Consiliului de administraţie al Băncii Naţionale a României,

Mugur Constantin Isărescu

*) Formularele din anexele nr. 1-12 sunt reproduse în facsimil.

Sigla persoanei declarante

ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 3A la Regulamentul nr. 1/2001) (recto)

CERERE DE ÎNSCRIERE A REFUZULUI BANCAR ÎN FIŞIERUL NAŢIONAL DE CECURI

Nr.............|_|_|_|_|_|_|_|_|

     (data emiterii)

NOD DE ACCES

................................................................

Cod ........................................................

Loc rezervat luării în evidentă la CIP

Nr. CIP...................................................

1. PERS. DECLARANTĂ............................................................................ Cod .....................................................................

Adresa........................................................................................................    Tel.......................................................................

2. Solicităm înscrierea incidentului de plata produs cu cec pe numele .........................................................cu Cod fiscal/Cod num. pers............................................................................................................, în calitate de ............................................................

3. BANCĂ TRASĂ...................................................................................Cod .........................................................................

Tip cec la origine:

|_|  Cec simplu

|_|  Cec barat

|_|  Cec de numerar

|_|  Cec de calatorie

|_|  Cec circular

Tip cec la momentul refuzului

|_|  cec simplu

|_|  cec barat

|_|  cec certificat

|_|  cec de numerar

|_|  cec barat certificat

|_|  cec de numerar

|_|  cec barat

|_|  cec barat

certificat

|_|  cec de numerar

|_|  cec de calatorie

|_|  cec circular

CEC Seria ..........Nr..............................                                                        Suma |______________________________|  lei

emisia...................................... |_|_|_|_|_|_|_|_|                                  Suma refuzata |______________________________|  lei

             (localitate, judet)          (data emiterii)       

Compensabil la.........................................................

TRĂGĂTOR........................................................................................

Cod fiscal / Cod num. pers. ..................................................................

Cont nr. ...............................................................................................

BENEFICIAR/

Ultimul GIRATAR................................................

Cod fiscal / Cod num. pers. ..................................

Cont. nr................................................................

Deschis la.............................................................

Cod.....................................................................

4. MOTIVUL REFUZULUI LA PLATĂ:

|_| cec emis fară autorizarea trasului *)

|_| cec refuzat din lipsă totala de disponibil, în  cazul   prezentării   la plată  înainte de  expirarea termenului de prezentare *)

|_| cec refuzat din lipsă parţială de disponibil, în   cazul   prezentării   la  plată  înainte  de   expirarea termenului de prezentare *)

|_| cec emis cu o dată   falsă sau căruia îi   lipseşte o menţiune obligatorie *)

|_| cec circular / cec de călătorie emis la purtător *)

|_| cec emis de un trăgător aliat în interdicţie bancară *)

|_| falimentul trăgătorului

|_| lipsa de mandat a semnatarului

|_| interzicerea plăţii de către trăgător, in cazul prezentării la plată după expirarea termenului de prezentare

|_| cec refuzat din lipsă totală sau parţială de disponibil, in cazul prezentării la plată după expirarea termenului de prezentare

|_| cecul prezintă diferite condiţionări privind efectuarea plăţii

|_| litigiu cu privire la dreptul de proprietate

|_| cecul aparţine unui tiraj de instrumente neavizat de BNR

|_| cecul aparţine unui set de instrumente care a fost retras din circulaţie

|_| cec declarat pierdut, furat, distrus

|_| modificarea sau ştergerea unor menţiuni obligatorii

|_| vicii de completare a menţiunilor de pe cec **)

5. INTERDICŢIA BANCARĂ DE A EMITE CECURI

|_|    Trăgătorul este declarat de barca noastră în interdicţie  bancară in perioada |_|_|_|_|_|_|_|_| - |_|_|_|_|_|_|_|_|

*) Se completează şi paragraful 5. Aceste incidente de plăţi majore apărute în comerţul cu cecuri determină înscrierea automată a obligatului în Fişierul naţional al persoanelor cu risc.

**) Se referă la:

- transcrierea în litere a sumei de plată nu permite stabilirea cu certitudine a acesteia;

- nerespectarea pct. 6 din Normele-cadru ale B.N.R. nr. 7/1994, cu modificările şi completările ulterioare.

..................................

Persoana acreditată

S.S./L.S.

ANEXA Nr. 1 (verso)

MOD   DE   COMPLETARE

La rubrica „Nr..." se înscrie numărul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.

In paragraful „Nod de acces" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unităţii teritoriale a băncii prin intermediul căreia a fost transmisă la Centrala Incidentelor de Plăţi (CIP), pe suport electronic, informaţia aferentă refuzului la plată.

Paragraful „Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.

In paragraful 1 se înscriu în clar denumirea, codul, adresa şi telefonul persoanei declarante la CIP, care solicită înscrierea refuzului bancar în Fişierul naţional de cecuri.

In paragraful 2 se înscriu numele sau denumirea, codul numeric personal sau codul fiscal al persoanei fizice/juridice pe numele căreia va fi întocmită anexa nr. 3A, precum şi calitatea acesteia de trăgător.

In paragraful 3 se înscriu informaţii preluate de pe cecul care face obiectul refuzului la plată:

- denumirea şi codul băncii trase;

- tipul cecului; la rubrica „Tip cec la origine" se va bifa tipul cecului la momentul tipăririi, iar la rubrica „Tip cec la momentul refuzului" se va bifa corespunzător tipul cecului la momentul declarării acestuia ca refuz bancar;

- seria şi numărul cecului, atât în format nou, cât şi în format vechi, data şi locul emiterii, locul compensării, suma totală de plată, respectiv suma refuzată la plată (exprimate în cifre);

- numele sau denumirea, codul fiscal ori codul numeric personal al trăgătorului şi numărul de cont al acestuia;

- numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal al beneficiarului/ultimului giratar, numărul de cont, denumirea şi codul băncii la care acesta are cont deschis.

In paragraful 4 se selectează unul sau mai multe dintre motivele refuzului la plată al cecului respectiv. Selectarea motivului „lipsă totală/parţială de disponibil, în cazul prezentării la plată înainte de expirarea termenului, respectiv după expirarea termenului de prezentare" se face în funcţie de data prezentării la plată a cecului.

In cazul în care, ca urmare a unei popriri solicitate de o terţă persoană, unitatea bancară a plătitorului unui cec nu poate efectua plata, pe cererea de înscriere a refuzului bancar transmisă la CIP se vor selecta motivele de refuz: „lipsă totală de disponibil" şi, respectiv, „litigiu cu privire la dreptul de proprietate". In cazul în care, ca urmare a unei popriri solicitate de unul dintre asociaţi/acţionari, unitatea bancară a plătitorului unui cec nu poate efectua plata, dar există disponibil în cont, pe cererea de înscriere a refuzului bancar transmisă la CIP se va selecta doar motivul de refuz „litigiu cu privire la dreptul de proprietate".

In cazul în care unui client i se închide contul şi, ulterior, se prezintă la plată un cec emis de către acesta, având data emiterii anterioară datei închiderii contului, unitatea bancară respectivă va transmite la CIP cererea de înscriere a refuzului bancar corespunzătoare, pe care va selecta motivul „lipsă totală de disponibil".

Paragraful 5 se completează numai dacă unul dintre motivele refuzului la plată este: „cec emis fără autorizarea trasului", „cec refuzat din lipsă totală de disponibil, în cazul prezentării la plată înainte de expirarea termenului de prezentare", „cec refuzat din lipsă parţială de disponibil, în cazul prezentării la plată înainte de expirarea termenului de prezentare", „cec emis cu o dată falsă sau căruia îi lipseşte o menţiune obligatorie", „cec circular/cec de călătorie emis la purtător" sau „cec emis de un trăgător aflat în interdicţie bancară", caz în care se va completa şi perioada de interdicţie bancară de un an, începând cu data înregistrării la CIP a incidentului de plată major.

La rubrica „S.S./L.S." se aplică semnătura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit respectiva cerere.

Sigla persoanei declarante

ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 3B la Regulamentul nr. 1/2001)  (recto)

CERERE DE ÎNSCRIERE A REFUZULUI BANCAR ÎN FIŞIERUL NAŢIONAL DE CAMBII

Nr..........   |_|_|_|_|_|_|_|_|

      (data emiterii)

NOD DE ACCES

................................................................

Cod ........................................................

Loc rezervat luării în evidentă la CIP

Nr. CIP...................................................

1. PERS. DECLARANTĂ............................................................................ Cod .....................................................................

Adresa........................................................................................................    Tel.......................................................................

2. Solicităm înscrierea incidentului de plata produs cu cambie pe numele .........................................................cu Cod fiscal/Cod num. pers..................................................................................................., în calitate de ............................................................

3. Cambia seria ..........nr.......... emisă la......................................................,|_|_|_|_|_|_|_|_|                nr. exemplare...................

                                                                         (localitate, judeţ)                   (data emiterii)  

plătibilă la ....................................................., |_|_|_|_|_|_|_|_|                      Suma |______________________________|  lei

                             (localitate, judeţ.)               (data scadenţei)

Compensabil la........................................................                        Suma refuzata |______________________________|  lei

TRAS.....................................................................................

Cod fiscal / Cod num. pers. ....................................................

Cont nr..................................................................................

Deschis la..............................................................................

Cod......................................................................................

ACCEPTANT .......................................................................

Cod fiscal / Cod num. pers. ....................................................

AVALIST .............................................................................

Cod fiscal / Cod num. pers. ...................................................

AVALIZAT ..........................................................................

Cod fiscal / Cod num. pers. ....................................................

TRAGATOR..........................................................................

Cod fiscal / Cod num. pers. ....................................................

Adresa ...................................................................................

BENEFICIAR/

Ultimul GIRATAR..................................................................

Cod fiscal / Cod num. pers. ....................................................

Cu cont la ..............................................................................

Cod.......................................................................................

4. MOTIVUL REFUZULUI LA PLATĂ:

|_| scontarea cambiei fară existenţa in total/în parte a creanţei cedate în momentul cesiunii acesteia *)

|_| cambie cu scadenţa la vedere, refuzată din lipsa totală de disponibil. în cazul prezentării la plată în termen *)

|_| cambie cu scadenţă la vedere, refuzată din lipsă parţială de disponibil. în cazul prezentării la plată în termen *)

|_| cambie cu scadenţă la un anume timp de la vedere, la un anume timp de la dala emiterii sau la o dată fixă.  refuzată din  lipsă totală de disponibil,  în cazul prezentării la plată la termen *)

|_| cambie eu scadenţă la un anume timp de la vedere, la un anume timp de la dala emiterii sau la o dată fixă. refuzată din lipsă parţială de disponibil, în cazul prezentării la plată la termen *)

|_| cambie   refuzata   din   lipsa   totala   sau   parţială   de disponibil, în cazul prezentării la plată după expirarea termenului de prezentare

|_| cambie emisă cu o dată falsă sau căreia îi  lipseşte o menţiune obligatorie

|_| interzicerea plăţii de către tras, în cazul prezentării la plată după expirarea termenului de prezentare

|_| lipsa de mandat a semnatarului

|_| falimentul plătitorului

|_| litigiu eu privire la dreptul de proprietate

|_| cambia prezintă diferite condiţionări privind efectuarea plăţii

|_| cambie declarată pierdută, furată, distrusă

|_| modificarea sau ştergerea unor menţiuni obligatorii

|_| vicii de completare a menţiunilor de pe cambie **)

*) Aceste incidente de plăţi majore apărute în comerţul cu cambii determină înscrierea automată a obligatului în Fişierul naţional al persoanelor cu risc.

**) Se referă la:

- transcrierea în litere a sumei de plată nu permite stabilirea cu certitudine a acesteia;

- nerespectarea pct. 6 din Normele-cadru ale B.N.R. nr. 6/1994, cu modificările şi completările ulterioare.

...................................

Persoana acreditată

S.S./L.S.

ANEXA Nr. 2 (verso)

MOD   DE   COMPLETARE

La rubrica „Nr. ..." se înscrie numărul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.

In paragraful „Nod de acces" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unităţii teritoriale a băncii prin intermediul căreia a fost transmisă la Centrala Incidentelor de Plăţi (CIP), pe suport electronic, informaţia aferentă refuzului la plată.

Paragraful „Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.

In paragraful 1 se înscriu în clar denumirea, codul, adresa şi telefonul persoanei declarante la CIP, care solicită înscrierea refuzului bancar în Fişierul naţional de cambii.

In paragraful 2 se înscriu numele sau denumirea, codul numeric personal sau codul fiscal al persoanei fizice/juridice pe numele căreia va fi întocmită anexa nr. 3B, precum şi calitatea acesteia de tras sau trăgător.

In paragraful 3 se înscriu informaţii preluate de pe cambia care face obiectul refuzului la plată:

- seria şi numărul cambiei - pentru formatul nou şi, atât pentru formatul nou, cât şi pentru formatul vechi, data şi locul emiterii, nr. de exemplare, locul plăţii, data scadenţei, locul compensării, suma totală de plată, respectiv suma refuzată la plată (exprimate în cifre);

- numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal al trasului, numărul de cont, denumirea şi codul băncii trasului;

- numele sau denumirea şi codul fiscal ori codul numeric personal ale acceptantului, numele sau denumirea şi codul fiscal ori codul numeric personal ale avalistului, numele sau denumirea şi codul fiscal ori codul numeric personal ale avalizatului;

- numele sau denumirea, codul fiscal ori codul numeric personal şi adresa trăgătorului;

- numele sau denumirea şi codul fiscal ori codul numeric personal ale beneficiarului/ultimului giratar, denumirea şi codul băncii la care acesta are cont deschis.

In paragraful 4 se selectează unul sau mai multe dintre motivele refuzului la plată al cambiei respective. Selectarea motivului „lipsă totală/parţială de disponibil, în cazul prezentării la plată în/la termen, respectiv după expirarea termenului de prezentare" se face în funcţie de data prezentării la plată a cambiei.

In cazul în care, ca urmare a unei popriri solicitate de o terţă persoană, unitatea bancară a plătitorului unei cambii nu poate efectua plata, pe cererea de înscriere a refuzului bancar transmisă la CIP se vor selecta motivele de refuz: „lipsă totală de disponibil" şi, respectiv, „litigiu cu privire la dreptul de proprietate". In cazul în care, ca urmare a unei popriri solicitate de unul dintre asociaţi/acţionari, unitatea bancară a plătitorului unei cambii nu poate efectua plata, dar există disponibil în cont, pe cererea de înscriere a refuzului bancar transmisă la CIP se va selecta doar motivul de refuz „litigiu cu privire la dreptul de proprietate".

In cazul în care unui client i se închide contul şi, ulterior, se prezintă la plată o cambie emisă de către acesta, având data emiterii anterioară datei închiderii contului, unitatea bancară respectivă va transmite la CIP cererea de înscriere a refuzului bancar corespunzătoare, pe care va selecta motivul „lipsă totală de disponibil".

La rubrica „S.S./L.S." se aplică semnătura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit respectiva cerere.

Sigla persoanei declarante

ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 3C la Regulamentul nr. 1/2001) (recto)

CERERE DE ÎNSCRIERE A REFUZULUI BANCAR ÎN FIŞIERUL NAŢIONAL DE BILETE LA ORDIN

Nr..........|_|_|_|_|_|_|_|_|

              (data emiterii)

NOD DE ACCES

................................................................

Cod ........................................................

Loc rezervat luării în evidentă la CIP

Nr. CIP...................................................

1. PERS. DECLARANTĂ............................................................................ Cod .....................................................................

Adresa........................................................................................................    Tel.......................................................................

2. Solicităm înscrierea incidentului de plata produs cu bilet la ordin pe numele .........................................................cu Cod fiscal/Cod num. pers.................................................................................., în calitate de ............................................................

3.   Bilet la ordin seria ..........nr.......... emisă la......................................,|_|_|_|_|_|_|_|_|                        nr. exemplare.........

                                                                              (localitate, judeţ)       (data emiterii)   

plătibil la ....................................................., |_|_|_|_|_|_|_|_|                      Suma  |______________________________|  lei

                             (localitate, judeţ.)             (data scadenţei)

Compensabil la........................................................                        Suma refuzata |______________________________|  lei

AVALIST...................................................................                 Cod fiscal / Cod num. pers. ....................................................

AVALIZAT................................................................                  Cod fiscal / Cod num. pers. ....................................................

SUBSCRIITOR    ...............................................................

Cod fiscal / Cod num. pers. ..................................................

Cont nr.................................................................................

Deschis la.............................................................................

Cod......................................................................................

BENEFICIAR/

Ultimul GIRATAR...................................................................

Cod fiscal / Cod num. pers. ....................................................

Cu cont la...............................................................................

Cod........................................................................................

4. MOTIVUL REFUZULUI LA PLATĂ:

|_| bilei la ordin cu scadenţă la vedere, refuzat din lipsă totală de disponibil. în cazul prezentării la plată în termen *)

|_| bilet  la ordin cu scadenţă  la vedere,  refuzat din lipsă parţială de disponibil, in cazul prezenlării la plată în termen *)

|_| bilei la ordin cu scadenţă la un anume timp de la vedere, la un anume timp de la data emiterii sau la o dată fixă. refuzat din lipsă totală de disponibil. în cazul prezentării la plată la termen *)

|_| bilet la ordin cu scadenţă la un anume timp de la vedere, la un anume timp de la data emiterii sau la o dată fixă, refuzat din lipsă parţială de disponibil, în cazul prezentării la plată la termen *)

|_| bilet la ordin refuzat din lipsă totală sau parţială de disponibil, în cazul prezentării la plată după expirarea termenului de prezentare

|_| bilet la ordin emis cu o dală falsă sau căreia îi lipseşte o menţiune obligatorie

|_| interzicerea   plăţii    de   către    subscrii lor,   în   cazul prezentării   la   plată   după   expirarea   termenului   de prezentare

|_| lipsa de mandat a semnatarului

|_| falimentul plătitorului

|_| litigiu cu privire la dreptul de proprietate

|_| biletul   la ordin  prezintă diferite condiţionari privind

efectuarea plăţii

|_| bilet la ordin declarat pierdut, furat, distrus

|_| modificarea sau ştergerea unor menţiuni obligatorii

|_| vicii de completare a menţiunilor de pe bilet la ordin **)

*) Aceste incidente de plăţi majore apărute în comerţul cu bilete la ordin determină înscrierea automată a obligatului în Fişierul naţional al persoanelor cu risc.

**) Se referă la:

- transcrierea în litere a sumei de plată nu permite stabilirea cu certitudine a acesteia;

- nerespectarea pct. 7 din Normele-cadru ale B.N.R. nr. 6/1994, cu modificările şi completările ulterioare.

....................................

Persoana acreditată

S.S./L.S.

ANEXA Nr. 3 (verso)

MOD   DE   COMPLETARE

La rubrica „Nr..." se înscrie numărul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.

In paragraful „Nod de acces" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unităţii teritoriale a băncii prin intermediul căreia a fost transmisă la Centrala Incidentelor de Plăţi (CIP), pe suport electronic, informaţia aferentă refuzului la plată.

Paragraful „Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.

In paragraful 1 se înscriu în clar denumirea, codul, adresa şi telefonul persoanei declarante la CIP, care solicită înscrierea refuzului bancar în Fişierul naţional de bilete la ordin.

In paragraful 2 se înscriu numele sau denumirea, codul numeric personal sau codul fiscal al persoanei fizice/juridice pe numele căreia va fi întocmită anexa nr. 3C, precum şi calitatea acesteia de subscriitor.

In paragraful 3 se înscriu informaţii preluate de pe biletul la ordin care face obiectul refuzului la plată:

- seria şi numărul biletului la ordin - pentru formatul nou şi, atât pentru formatul nou, cât şi pentru formatul vechi, data şi locul emiterii, nr. de exemplare, locul plăţii, data scadenţei, locul compensării, suma totală de plată, respectiv suma refuzată la plată (exprimate în cifre);

- numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalistului, numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalizatului;

- numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal al subscriitorului, numărul de cont, codul şi denumirea băncii acestuia;

- numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale beneficiarului/ultimului giratar, denumirea şi codul băncii la care acesta are cont deschis.

In paragraful 4 se selectează unul sau mai multe dintre motivele refuzului la plată al biletului la ordin respectiv. Selectarea motivului „lipsă totală/parţială de disponibil", în cazul prezentării la plată în/la termen, respectiv după expirarea termenului de prezentare se face în funcţie de data prezentării la plată a biletului la ordin.

In cazul în care, ca urmare a unei popriri solicitate de o terţă persoană, unitatea bancară a plătitorului unui bilet la ordin nu poate efectua plata, pe cererea de înscriere a refuzului bancar transmisă la CIP se vor selecta motivele de refuz: „lipsă totală de disponibil" şi, respectiv, „litigiu cu privire la dreptul de proprietate". In cazul în care, ca urmare a unei popriri solicitate de unul dintre asociaţi/acţionari, unitatea bancară a plătitorului unui bilet la ordin nu poate efectua plata, dar există disponibil în cont, pe cererea de înscriere a refuzului bancar transmisă la CIP se va selecta doar motivul de refuz „litigiu cu privire la dreptul de proprietate".

In cazul în care unui client i se închide contul şi, ulterior, se prezintă la plată un bilet la ordin emis de către acesta, având data emiterii anterioară datei închiderii contului, unitatea bancară respectivă va transmite la CIP cererea de înscriere a refuzului bancar corespunzătoare, pe care va selecta motivul „lipsă totală de disponibil".

La rubrica „S.S./L.S." se aplică semnătura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit respectiva cerere.

Sigla persoanei declarante

ANEXA Nr. 4 (Anexa nr. 4B la Regulamentul nr. 1/2001) (recto)

DECLARAŢIE DE PIERDERE/FURT/DISTRUGERE A CAMBIILOR

Nr..........|_|_|_|_|_|_|_|_|

                           (data emiterii)

NOD DE ACCES

................................................................

Cod ........................................................

Loc rezervat luării în evidentă la CIP

Nr. CIP...................................................

1. PERS. DECLARANTĂ............................................................................ Cod .....................................................................

Adresa........................................................................................................    Tel.......................................................................

2. SUBSEMNATUL...........................................................................adresa.............................................................................

.........................................................  posesor al BI seria......nr...............             Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

emis de ..............., la data de |_|_|_|_|_|_|_|_|,   reprezentant al .....................................................................................................

                                              (data emiterii)                                                               (denumire persoană juridica)

...........................................................natura juridica...........                                  Cod fiscal ......................................................

declar pe propria răspundere cambia/cambiile              |_| pierdută(e)           |_|  furata(e)                     |_|  distrusă(e).

3. Cambia seria ..........nr.......... emisă la......................................,|_|_|_|_|_|_|_|_|                        nr. exemplare.........

                                                                    (localitate, judeţ)       (data emiterii)   

plătibil la ....................................................., |_|_|_|_|_|_|_|_|                      Suma  |______________________________|  lei

                             (localitate, judeţ.)             (data scadenţei)

                                                                                                                            |______________________________|

Compensabil la........................................................                                                                        in litere

TRAS.....................................................................................

Cod fiscal / Cod num. pers. ....................................................

Cont nr..................................................................................

Deschis la..............................................................................

Cod......................................................................................

ACCEPTANT .......................................................................

Cod fiscal / Cod num. pers. ....................................................

AVALIST .............................................................................

Cod fiscal / Cod num. pers. ...................................................

AVALIZAT ..........................................................................

Cod fiscal / Cod num. pers. ....................................................

TRĂGĂTOR .........................................................................

Cod fiscal / Cod num. pers. ....................................................

Adresa....................................................................................

...............................................................................................

BENEFICIAR/

Ultimul GIRATAR..................................................................

Cod fiscal / Cod num. pers. ....................................................

Cu cont la...............................................................................

Cod........................................................................................

4. BANCA TRASULUI............................................... Cod...........................................

= CAMBIILE de la Seria........................nr............................................,pană la Seria........................nr.....................................

= CAMBIILE de la Seria........................nr............................................,pană la Seria........................nr.....................................

= CAMBIILE de la Seria........................nr..........................................., pană la Seria........................nr.....................................

Tras................................................................. Cod fiscal / Cod numeric personal.......................................................................

Semnătura solicitantului

.......................................

Persoana acreditată

.......................................

S.S./L.S.

ANEXA Nr. 4 (verso)

MOD   DE   COMPLETARE

La rubrica „Nr..." se înscrie numărul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.

In paragraful „Nod de acces" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unităţii teritoriale a băncii prin intermediul căreia a fost transmisă la Centrala Incidentelor de Plăţi (CIP), pe suport electronic, informaţia aferentă pierderii/furtului/distrugerii cambiei.

Paragraful „Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a declaraţiei în baza de date a CIP.

In paragraful 1 se înscriu în clar denumirea, codul, adresa şi telefonul persoanei declarante la CIP, care declară în nume propriu sau în numele unei persoane fizice ori juridice cambia/cambiile pierdută(e), furată(e) sau distrusă(e).

Paragraful 2 se completează cu datele personale ale persoanei fizice care declară pe propria răspundere cambia/cambiile pierdută(e), furată(e) sau distrusă(e), în nume propriu sau în numele unei persoane juridice.

In cazul în care acesta declară o singură cambie completată ca fiind pierdută, furată sau distrusă, barează cuvântul „cambii" şi completează paragraful 3. Pentru fiecare cambie completată pierdută, furată sau distrusă se va întocmi câte un formular tip anexa nr. 4B.

In cazul în care cambia este declarată pierdută, se bifează căsuţa corespunzătoare. Similar se procedează pentru cambia furată, respectiv distrusă.

In cazul în care acesta declară una sau mai multe cambii necompletate pierdute, furate sau distruse, se completează paragraful 4.

In paragraful 3 se înscriu informaţii preluate de pe cambia declarată pierdută/furată/distrusă:

- seria şi numărul cambiei - pentru formatul nou şi, atât pentru formatul nou, cât şi pentru formatul vechi, data şi locul emiterii, nr. de exemplare, locul plăţii şi data scadenţei, locul compensării, suma în cifre şi în litere;

- numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal al trasului, numărul de cont, denumirea şi codul băncii trasului;

- numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale acceptantului, numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalistului, numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalizatului;

- numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal şi adresa trăgătorului;

- numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale beneficiarului/ultimului giratar, denumirea şi codul băncii la care acesta are cont deschis.

In paragraful 4 se înscriu denumirea şi codul băncii trasului şi se completează cu informaţii privind seriile şi numerele formularelor de cambii necompletate pierdute/furate/distruse, precum şi cu numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal al clientului care a fost în posesia cambiilor respective.

In cazul în care seriile şi numerele cambiilor nu sunt consecutive, se vor bara cuvintele „de la" şi „până la", solicitantul completând seriile şi numerele respectivelor formulare. Spaţiile rămase necompletate privind seria şi numărul cambiilor vor fi barate.

La rubrica „Semnătura solicitantului" se aplică semnătura persoanei fizice sau a reprezentantului persoanei juridice care declară pierderea/furtul/distrugerea cambiei respective.

La rubrica „S.S./L.S." se aplică semnătura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit declaraţia.

Sigla persoanei declarante

ANEXA Nr. 5 (Anexa nr. 4C la Regulamentul nr. 1/2001)  (recto)

DECLARAŢIE DE PIERDERE/FURT/DISTRUGERE A BILETELOR LA ORDIN

Nr..........|_|_|_|_|_|_|_|_|

              (data emiterii)

NOD DE ACCES

................................................................

Cod ........................................................

Loc rezervat luării în evidentă la CIP

Nr. CIP...................................................

1. PERS. DECLARANTĂ............................................................................ Cod .....................................................................

Adresa........................................................................................................    Tel.......................................................................

2. SUBSEMNATUL...........................................................................adresa.............................................................................

.........................................................  posesor al BI seria......nr...............             Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

emis de ..............., la data de |_|_|_|_|_|_|_|_|,   reprezentant al .....................................................................................................

                                              (data emiterii)                                                               (denumire persoană juridica)

...........................................................natura juridica...........                                  Cod fiscal ......................................................

declar pe propria răspundere biletul/biletele la ordin              |_|  pierdut(e)            |_|  furat(e)                   |_|  distrus(e).

3. Biletul la ordin seria ..........nr.......... emisă la......................................,|_|_|_|_|_|_|_|_|                        nr. exemplare.........

                                                                            (localitate, judeţ)         (data emiterii)   

plătibil la ....................................................., |_|_|_|_|_|_|_|_|                      Suma  |______________________________|  lei

                             (localitate, judeţ.)             (data scadenţei)

                                                                                                                            |______________________________|

Compensabil la........................................................                                                                        in litere

AVALIST...................................................................                Cod fiscal / Cod num. pers. ....................................................

AVALIZAT................................................................                Cod fiscal / Cod num. pers. ....................................................

SUBSCRIITOR    ..................................................................

Cod fiscal / Cod num. pers. ....................................................

Cont nr....................................................................................

Deschis la................................................................................

Cod.........................................................................................

BENEFICIAR/

Ultimul GIRATAR.............................................................

Cod fiscal / Cod num. pers. ...............................................

Cu cont la..........................................................................

Cod...................................................................................

4. BANCA SUBSCRIITORULUI ............................................... Cod...........................................

= BILETELE LA ORDIN de la Seria........................nr.........................., pană la Seria......................nr.....................................

= BILETELE LA ORDIN de la Seria........................nr..........................,pană la Seria.......................nr.....................................

= BILETELE LA ORDIN de la Seria..................................................., pană la Seria........................nr.....................................

Subscriitor ................................................................. Cod fiscal / Cod numeric personal.............................................................

........................................

Semnătura solicitantului

........................................

Persoana acreditată

S.S./L.S.

ANEXA Nr. 5 (verso)

MOD   DE   COMPLETARE

La rubrica „Nr..." se înscrie numărul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.

In paragraful „Nod de acces" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unităţii teritoriale a băncii prin intermediul căreia a fost transmisă la Centrala Incidentelor de Plăţi (CIP), pe suport electronic, informaţia aferentă pierderii/furtului/distrugerii biletului la ordin.

Paragraful „Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a declaraţiei în baza de date a CIP.

In paragraful 1 se înscriu în clar denumirea, codul, adresa şi telefonul persoanei declarante la CIP, care declară în nume propriu sau în numele unei persoane fizice ori juridice biletul/biletele la ordin pierdut (e), furat(e) sau distrus(e).

Paragraful 2 se completează cu datele personale ale persoanei fizice care declară pe propria răspundere biletul/biletele la ordin pierdut(e), furat(e) sau distrus(e), în nume propriu sau în numele unei persoane juridice.

In cazul în care acesta declară un singur bilet la ordin completat ca fiind pierdut, furat sau distrus, barează cuvântul „bilete la ordin" şi completează paragraful 3. Pentru fiecare bilet la ordin completat pierdut, furat sau distrus se va întocmi câte un formular tip anexa nr. 4C.

In cazul în care biletul la ordin este declarat pierdut, se bifează căsuţa corespunzătoare. Similar se procedează pentru biletul la ordin furat, respectiv distrus.

In cazul în care acesta declară unul sau mai multe bilete la ordin necompletate pierdute, furate sau distruse, se completează paragraful 4.

In paragraful 3 se înscriu informaţii preluate de pe biletul la ordin declarat pierdut/furat/distrus:

- seria şi numărul biletului la ordin - pentru formatul nou şi, atât pentru formatul nou, cât şi pentru formatul vechi, data şi locul emiterii, nr. de exemplare, locul plăţii, data scadenţei, locul compensării, suma în cifre şi în litere;

- numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalistului, numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalizatului;

- numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal al subscriitorului, numărul de cont, codul şi denumirea băncii acestuia;

- numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale beneficiarului/ ultimului giratar, denumirea şi codul băncii la care acesta are cont deschis.

In paragraful 4 se înscriu denumirea şi codul băncii trasului şi se completează cu informaţii privind seriile şi numerele formularelor de bilete la ordin necompletate pierdute/furate/distruse, precum şi cu numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal al clientului care a fost în posesia cambiilor respective.

In cazul în care seriile şi numerele biletelor la ordin nu sunt consecutive se vor bara cuvintele „de la" şi „până la", solicitantul completând seriile şi numerele respectivelor formulare. Spaţiile rămase necompletate privind seria şi numărul cambiilor vor fi barate.

La rubrica „Semnătura solicitantului" se aplică semnătura persoanei fizice sau a reprezentantului persoanei juridice care declară pierderea/furtul/distrugerea biletului la ordin respectiv.

La rubrica „S.S./L.S." se aplică semnătura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit declaraţia.

BNR-CIP

FIŞIERUL NATIONAL DE INCIDENTE DE PLĂTI

ANEXA Nr. 6 (Anexa nr. 6B la Regulamentul nr. 1/2001) (recto)

DECLARAŢIE A CENTRALEI INCIDENTELOR DE PLAŢI DE PIERDERE / FURT/ DISTRUGERE / ANULARE A INSTRUMENTELOR DE PLATĂ

Nr..........|_|_|_|_|_|_|_|_|

              (data emiterii)

Către.................................................................................Cod....................................

                                  (Centrala bancii)

Va informăm ca............................................................................................................

                                                         ( titularul de cont)

Cod fiscal      .................................    cod numeric personal    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

având contul nr.................................deschis la.............................................................

                                                                          (banca trasa /a trasului/a subscriitorului)

Cod................................................................................

1.     este plătitorul cecului, cambiei sau biletului la ordin declarat(e) /pierdut(e) /furat(e) /distrus(e) /anulat(e)

în data de ............................... |_|_|_|_|_|_|_|_|

CECUL:

Tip cec la origine:

|_|  Cec simplu

|_|  Cec barat

|_|  Cec de numerar

|_|  Cec de calatorie

|_|  Cec circular

Tip cec la momentul p/f/d:

|_|  cec simplu

|_|  cec barat

|_|  cec certificat

|_|  cec barat certificat

|_|  cec de numerar

|_|  cec barat

|_|  cec barat

certificat

|_|  cec de numerar

|_|  cec de calatorie

|_|  cec circular

Seria   ...........  Nr .................  emis la   ............................................   |_|_|_|_|_|_|_|_|

                                                                      (localitate, judet)            (data emiterii)

pentru suma de       ........................lei         ............................................

                                                                                   (în litere)

în beneficiul lui..............................................................................................................

                                              (numele sau denumirea beneficiarului)

Tip cec la origine:

|_|  Cec simplu

|_|  Cec barat

|_|  Cec de numerar

|_|  Cec de calatorie

|_|  Cec circular

Tip cec la momentul p/f/d/a:

|_|  cec simplu

|_|  cec barat

|_|  cec de numerar

|_|  cec barat

|_|  cec de numerar

|_|  cec de calatorie

|_|  cec circular

= CECURILE de la Seria................nr............................până la Seria.................nr..................................

= CECURILE de la Seria................nr............................până la Seria.................nr..................................

= CECURILE de la Seria................nr............................până ta Seria.................nr..................................

CAMBIA:scria............................... nr..........  emisă la.......................................................................|_|_|_|_|_|_|_|_|

                                                                                                         (localitate, judeţ)                        (data emiterii)

de către...............................................................................................................................................................................

                                                                         (numele sau denumirea trăgătorului)

pentru suma de .....................................................................lei   ....................................................

                                                                                                                      (în litere)

în beneficiul lui.................................................................................................................      plătibilă la...............|_|_|_|_|_|_|_|_|

                               (numele sau denumirea beneficiarului)                                                                                   (data scadentei)

= CAMBIILE de la Seria........................nr......................................................până la Seria........................nr..........................

= CAMBIILE de la Seria........................nr......................................................până ta Seria........................nr.........................

= CAMBIILE de la Seria........................nr......................................................până la Seria........................nr.........................

BILETUL LA ORDIN: seria ...................................  nr.......  emis la...................................................  |_|_|_|_|_|_|_|_|

                                                                                                                   (localitate, judeţ)                 (data emiterii)

pentru suma de............................................................................lei    ...................................................

                                                                                                                            (in litere)

în beneficiul lui................................................................................................................ platibil la.....................|_|_|_|_|_|_|_|_|

                                                (numele sau denumirea beneficiarului)                                                                (data scadenţei)

= BILETELE LA ORDIN de la Seria........................nr...................................până ta Seria.....................nr..............................

= BILETELE LA ORDIN de la Seria........................nr...................................până la Seria.....................nr..............................

= BILETELE LA ORDIN de la Seria........................nr...................................până ta Seria.....................nr..............................

..........................................

Persoana acreditată

S.S./L.S.

ANEXA Nr. 6 (verso)

MOD   DE   COMPLETARE

La rubrica „Nr..." se înscrie numărul de înregistrare din evidenţele Centralei Incidentelor de Plăţi (CIP).

In paragraful 1 se înscrie data pierderii/furtului/distrugerii/anulării instrumentului. In cazul în care instrumentul este declarat pierdut, se barează cuvintele „furat", „distrus" şi „anulat". Similar se procedează pentru instrumentele furate, distruse şi, respectiv, anulate. In funcţie de tipul instrumentului declarat pierdut, furat, distrus sau anulat se bifează căsuţa corespunzătoare acestuia, completându-se informaţiile din dreptul ei astfel:

•  în cazul cecului - tipul cecului la origine (la tipărire) şi tipul cecului la momentul declarării pierderii/furtului/distrugerii cecului, seria şi numărul acestuia, atât în format nou, cât şi în format vechi, data şi locul emiterii, suma în cifre şi în litere şi numele sau denumirea beneficiarului;

• în cazul cambiei - seria şi numărul cambiei - pentru formatul nou şi, atât pentru formatul nou, cât şi pentru formatul vechi, data şi locul emiterii, numele sau denumirea trăgătorului, suma în cifre şi în litere, numele sau denumirea beneficiarului, precum şi data scadenţei;

• în cazul biletului la ordin - seria şi numărul biletului la ordin - pentru formatul nou şi, atât pentru formatul nou, cât şi pentru formatul vechi, data şi locul emiterii, suma în cifre şi în litere, numele sau denumirea beneficiarului, precum şi data scadenţei.

Observaţie: In cazul în care se declară la CIP cecuri/cambii/bilete la ordin necompletate pierdute, furate, distruse sau anulate (doar pentru cecuri) se completează informaţiile privind tipul cecului la origine (la tipărire) şi tipul cecului la momentul declarării pierderii/furtului/distrugerii/anulării cecului, seriile şi numerele acestor formulare. Dacă seriile şi numerele cecurilor/cambiilor/biletelor la ordin nu sunt consecutive, se vor bara cuvintele „de la" şi „până la", persoana acreditată de la CIP completând seriile şi numerele respectivelor formulare. Spaţiile privind seria şi numărul cecurilor cambiilor/biletelor la ordin rămase necompletate vor fi barate. In cazul declarării pierderii/furtului/distrugerii/anulării unor serii de cecuri necompletate se va întocmi pentru fiecare tip de carnet de cecuri (cec simplu, cec barat, cec de numerar, cec de călătorie şi cec circular) câte un formular al anexei nr. 6B.

La rubrica „S.S./L.S." se aplică semnătura şi ştampila persoanei acreditate de la CIP.

Sigla persoanei declarante

ANEXA Nr. 7 (Anexa nr. 8A la Regulamentul nr. 1/2001) (recto)

CERERE DE ANULARE A INCIDENTULUI DE PLATA PRIVIND CECUL

Nr..........|_|_|_|_|_|_|_|_|

                 (data emiterii)

NOD DE ACCES

................................................................

Cod ........................................................

Loc rezervat luării în evidentă la CIP

Nr. CIP...................................................

1. PERS. DECLARANTĂ............................................................................ Cod .....................................................................

Adresa........................................................................................................    Tel.......................................................................

2. Solicităm anularea incidentului de plată înscris pe numele........................................ cu Cod fiscal / Cod num. pers................................................................. în calitate de ................................................................................la plata cu cec

3. MOTIVUL ANULĂRII INCIDENTULUI DE PLATĂ înregistrat la CIP prin Cererea de înscriere a refuzului bancar în FNC nr  ......................... din |_|_|_|_|_|_|_|_| si Nr. CIP ..................................din |_|_|_|_|_|_|_|_|

                                    (data emiterii)                                                              (data emiterii)

|_|    eroare sau omisiune a persoanei declarante:

|_|    hotărâre judecătorească definitivă comunicată persoanei declarante, şi anume: .............................................................................................................................................................................................................................................. ..........................

3. BANCĂ TRASĂ.....................................................Cod ...............................................

Tip cec la origine:

|_|  Cec simplu

|_|  Cec barat

|_|  Cec de numerar

|_|  Cec de calatorie

|_|  Cec circular

Tip cec la momentul refuzului

|_|  cec simplu

|_|  cec barat

|_|  cec certificat

|_|  cec barat certificat

|_|  cec de numerar

|_|  cec barat

|_|  cec barat

certificat

|_|  cec de numerar

|_|  cec de calatorie

|_|  cec circular

CEC Seria ..........Nr..............................                                             Suma  |_________________________________| lei

emisia...................................... |_|_|_|_|_|_|_|_|                       Suma refuzata  |_________________________________| lei 

             (localitate, judet)          (data emiterii)      

 

Compensabil la.........................................................

TRĂGĂTOR..........................................................................

Cod fiscal / Cod num. pers. ....................................................

Cont nr. .................................................................................

BENEFICIAR/

Ultimul GIRATAR...............................................................

Cod fiscal / Cod num. pers. .................................................

Cont. nr...............................................................................

Deschis la............................................................................

Cod....................................................................................

5. Din această zi |_|_|_|_|_|_|_|_|    titularul de cont......................................................................................................................

nu mai face obiectul INTERDICŢIEI BANCARE transmise la CIP prin Cererea noastră de înscriere a refuzului bancar în FNC Nr ................................. |_|_|_|_|_|_|_|_| si Nr  CIP .................................. 

                                        (data emiterii)

...................................

Persoana acreditată

S.S./L.S.

ANEXA Nr. 7 (verso)

MOD   DE   COMPLETARE

La rubrica „Nr..." se înscrie numărul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.

In paragraful „Nod de acces" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unităţii teritoriale a băncii prin intermediul căreia a fost transmisă la Centrala Incidentelor de Plăţi (CIP), pe suport electronic, informaţia aferentă anulării incidentului de plată.

Paragraful „Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare ale cererii în baza de date a CIP.

In paragraful 1 se înscriu în clar denumirea, codul, adresa şi telefonul persoanei declarante la CIP, care solicită anularea incidentului de plată.

In paragraful 2 se înscriu numele sau denumirea, codul numeric personal sau codul fiscal al persoanei fizice/juridice pe numele căreia va fi întocmită anexa nr. 8A, precum şi calitatea acesteia de trăgător.

In paragraful 3 se bifează una dintre căsuţele care explică motivul anulării incidentului de plată.

In paragraful 4 se înscriu informaţii preluate de pe cecul care face obiectul anulării incidentului de plată:

- denumirea şi codul băncii trase;

- tipul cecului; la rubrica „Tip cec la origine" se va bifa tipul cecului la momentul tipăririi, iar la rubrica „Tip cec la momentul refuzului" se va bifa corespunzător tipul cecului la momentul declarării sale ca incident bancar;

- seria şi numărul cecului, atât în format nou, cât şi în format vechi, data şi locul emiterii, locul compensării, suma totală de plată, respectiv suma refuzată la plată (exprimate în cifre);

-  numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal şi numărul de cont ale trăgătorului;

- numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale beneficiarului/ultimului giratar, numărul de cont, denumirea şi codul băncii la care acesta are cont deschis.

Paragraful 5 se completează numai dacă persoana declarantă solicită anularea unui incident de plată major.

La rubrica „S.S./L.S." se aplică semnătura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit respectiva cerere.

Sigla persoanei declarante

ANEXA Nr. 8 (Anexa nr. 8B la Regulamentul nr. 1/2001) (recto)

CERERE DE ANULARE A INCIDENTULUI DE PLATA PRIVIND CAMBIA

Nr..........|_|_|_|_|_|_|_|_|

               (data emiterii)

NOD DE ACCES

................................................................

Cod ........................................................

Loc rezervat luării în evidentă la CIP

Nr. CIP...................................................

1. PERS. DECLARANTĂ............................................................................ Cod .....................................................................

Adresa........................................................................................................    Tel.......................................................................

2. Solicităm anularea incidentului de plată înscris pe numele.................................................................... cu Cod fiscal / Cod num. pers............................................................. în calitate de ................................................................................la plata cu cambie

3. MOTIVUL ANULĂRII INCIDENTULUI DE PLATĂ înregistrat la CIP prin Cererea de înscriere a refuzului bancar în FNCb nr  ......................... din |_|_|_|_|_|_|_|_| si Nr. CIP ..................................din |_|_|_|_|_|_|_|_|

                                     (data emiterii)                                                            (data emiterii)

|_|    eroare sau omisiune a persoanei declarante:

|_|    hotărâre judecătorească definitivă comunicată persoanei declarante, şi anume: ..........................................................................................................................................................................................................................................................................

4. Cambia seria ..........nr.......... emisă la..................................................., |_|_|_|_|_|_|_|_|             nr. exemplare......................

                                                                       (localitate, judeţ)                   (data emiterii) 

plătibila la ....................................................., |_|_|_|_|_|_|_|_|                      Suma  |______________________________|  lei

                             (localitate, judeţ.)             (data scadenţei)

Compensabil la........................................................                        Suma refuzata |______________________________|  lei

TRAS...................................................................................

Cod fiscal / Cod num. pers. .................................................

Cont nr.................................................................................

Deschis la.............................................................................

Cod......................................................................................

ACCEPTANT ...........................................................................

Cod fiscal / Cod num. pers. .........................................................

AVALIST ..................................................................................

Cod fiscal / Cod num. pers. .........................................................

AVALIZAT .................................................................................

Cod fiscal / Cod num. pers. ...........................................................

TRĂGĂTOR.......................................................................

Cod fiscal / Cod num. pers. .................................................

Adresa ................................................................................

BENEFICIAR/

Ultimul GIRATAR.........................................................................

Cod fiscal / Cod num. pers. ..........................................................

Cu cont la .....................................................................................

Cod..............................................................................................

..................................

Persoana acreditată

S.S./L.S.

ANEXA Nr. 8 (verso)

MOD   DE   COMPLETARE

La rubrica „Nr..." se înscrie numărul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.

In paragraful „Nod de acces" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unităţii teritoriale a băncii prin intermediul căreia a fost transmisă la Centrala Incidentelor de Plăţi (CIP), pe suport electronic, informaţia aferentă anulării incidentului de plată.

Paragraful „Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.

In paragraful 1 se înscriu în clar denumirea, codul, adresa şi telefonul persoanei declarante la CIP care solicită anularea incidentului de plată.

In paragraful 2 se înscriu numele sau denumirea, codul numeric personal sau codul fiscal al persoanei fizice/juridice pe numele căreia va fi întocmită anexa nr. 8B, precum şi calitatea acesteia de tras sau trăgător.

In paragraful 3 se bifează una dintre căsuţele care explică motivul anulării incidentului de plată.

In paragraful 4 se înscriu informaţii preluate de pe cambia care face obiectul anulării incidentului de plată:

- seria şi numărul cambiei - pentru formatul nou şi, atât pentru formatul nou, cât şi pentru formatul vechi, data şi locul emiterii, nr. de exemplare, locul plăţii şi data scadenţei, locul compensării, suma totală de plată, respectiv suma refuzată la plată (exprimate în cifre);

- numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal al trasului, numărul de cont, denumirea şi codul băncii trasului;

- numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale acceptantului, numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalistului, numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalizatului;

- numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal şi adresa trăgătorului;

- numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale beneficiarului/ultimului giratar, denumirea şi codul băncii la care acesta are cont deschis.

La rubrica „S.S./L.S." se aplică semnătura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit respectiva cerere.

Sigla persoanei declarante

ANEXA Nr. 9 (Anexa nr. 8C la Regulamentul nr. 1/2001) (recto)

CERERE DE ANULARE A INCIDENTULUI DE PLATA PRIVIND BILETUL LA ORDIN

Nr..........|_|_|_|_|_|_|_|_|

               (data emiterii)

NOD DE ACCES

................................................................

Cod ........................................................

Loc rezervat luării în evidentă la CIP

Nr. CIP...................................................

1. PERS. DECLARANTĂ............................................................................ Cod .....................................................................

Adresa........................................................................................................    Tel.......................................................................

2. Solicităm anularea incidentului de plată înscris pe numele.................................................................... cu Cod fiscal / Cod num. pers.................................................... în calitate de ................................................................................la plata cu bilet la ordin

3. MOTIVUL ANULĂRII INCIDENTULUI DE PLATĂ înregistrat la CIP prin Cererea de înscriere a refuzului bancar în FNCO nr  ......................... din |_|_|_|_|_|_|_|_| si Nr. CIP ..................................din |_|_|_|_|_|_|_|_|

                                     (data emiterii)                                                            (data emiterii)

|_|    eroare sau omisiune a persoanei declarante:

|_|    hotărâre judecătorească definitivă comunicată persoanei declarante, şi anume: ..........................................................................................................................................................................................................................................................................

4. Bilet la ordin seria ..........nr.......... emisă la.........................................., |_|_|_|_|_|_|_|_|             nr. exemplare......................

                                                                           (localitate, judeţ)             (data emiterii) 

plătibil  la ....................................................., |_|_|_|_|_|_|_|_|                      Suma  |______________________________|  lei

                             (localitate, judeţ.)             (data scadenţei)

Compensabil la........................................................                        Suma refuzata |______________________________|  lei

AVALIST...................................................................   

Cod fiscal / Cod num. pers. .................................................

AVALIZAT................................................................     

Cod fiscal / Cod num. pers. .................................................

SUBSCRIITOR    ..............................................................................

Cod fiscal / Cod num. pers. .................................................................

Cont nr................................................................................................

Deschis la.............................................................................................

Cod......................................................................................................

BENEFICIAR/

Ultimul GIRATAR........................................................

Cod fiscal / Cod num. pers. ..........................................

Cu cont la.....................................................................

Cod..............................................................................

…………………………….

Persoana acreditată

S.S./L.S.

ANEXA Nr. 9 (verso)

MOD   DE   COMPLETARE

La rubrica „Nr. ..." se înscrie numărul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.

In paragraful „Nod de acces" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unităţii teritoriale a băncii prin intermediul căreia a fost transmisă la Centrala Incidentelor de Plăţi (CIP), pe suport electronic, informaţia aferentă anulării incidentului de plată.

Paragraful „Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.

In paragraful 1 se înscriu denumirea în clar, codul, adresa şi telefonul persoanei declarante la CIP, care solicită anularea incidentului de plată.

In paragraful 2 se înscriu numele sau denumirea, codul numeric personal sau codul fiscal al persoanei fizice/juridice pe numele căreia va fi întocmită anexa nr. 8C, precum şi calitatea acesteia de subscriitor.

In paragraful 3 se bifează una dintre căsuţele care explică motivul anulării incidentului de plată.

In paragraful 4 se înscriu informaţii preluate de pe biletul la ordin care face obiectul anulării incidentului de plată:

- seria şi numărul biletului la ordin - pentru formatul nou şi, atât pentru formatul nou, cât şi pentru formatul vechi, data şi locul emiterii, nr. de exemplare, locul plăţii, data scadenţei, locul compensării; suma totală de plată, respectiv suma refuzată la plată (exprimate în cifre);

- numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalistului, numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalizatului;

- numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal al subscriitorului, numărul de cont, codul şi denumirea băncii acestuia;

- numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale beneficiarului/ultimului giratar, denumirea şi codul băncii la care acesta are cont deschis.

La rubrica „S.S./L.S." se aplică semnătura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit respectiva cerere.

Sigla persoanei declarante

ANEXA Nr. 10 (Anexa nr. 9 la Regulamentul nr. 1/2001) (recto)

CERERE DE CONSULTARE

Nr...........|_|_|_|_|_|_|_|_|

                (data emiterii)

NOD DE ACCES

................................................................

Cod ........................................................

Loc rezervat luării în evidentă la CIP

Nr. CIP...................................................

1. PERS. DECLARANTĂ............................................................................ Cod .....................................................................

Adresa........................................................................................................    Tel.......................................................................

2. |_|    consultare în numele băncii   

    |_|    consultare în numele clientului

3. SUBSEMNATUL.............................................................................. adresa.......................................................................... posesor al BI seria....................nr........................................................ cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

4. Vă rog să-mi furnizaţi următoarele informaţii:

Fişierul Naţional de Cecuri

|_| cecul cu seria.................şi numărul........................... face obiectul unui incident de plata?

•   trăgătorul cu cod fiscal/cod num. pers..........................................................................................................................

|_| este înregistrat la CIP ea fiind falit sau într-un litigiu de proprietate?

|_| care este istoricul incidentelor de plăţi înregistrate la plata cu cecuri pe numele trăgătorului?

|_| Beneficiarul/ultimul giratar cu cod fiscal/cod num. pers.......a declarat la CIP ca pierdut/furat/distrus cecul cu seria.......... numărul..... ?

Fişierul Naţional de Cambii

|_| cambia cu trasul având cod fiscal/cod num. pers............................şi suma......................lei face obiectul unui incident de plată?

|_| cambia cu scria.....şi numărul.....face obiceiul unui incident de plată?

•   trasul cu cod fiscal/ cod num. pers.................................................................................................................................

|_| este înregistrai la CIP ea fiind falit sau într-un litigiu de proprietate?

|_| care este istoricul incidentelor de plăţi înregistrate la plata eu cambii?

|_| beneficiarul/ultimul giratar eu cod fiscal/cod num. pers..................................................................a declarat la CIP ca

pierdută/furata/distrusă cambia emisă la data..............................pentru suma ........................lei?

Fişierul Naţional de Bilete la Ordin

|_| biletul la ordin cu subscriitorul având cod fiscal/cod num. pers..............................şi suma.....................lei face obiectul unui incident de plată?

|_| biletul la ordin cu seria............şi numărul..........face obiectul unui incident de plată?

•   subscriitorul cu cod fiscal/cod num. pers.....................................................................................................................:

|_| este înregistrat la CIP ea fiind falit sau într-un litigiu de proprietate?

|_| care este istoricul incidentelor de plăţi înregistrate la plata cu bilete la ordin?

|_| beneficiarul/ultimul giratar cu cod fiscal/cod num. pers............................................a declarat la CIP ca pierdut/furat/distrus biletul la ordin emis la dala.......................pentru suma............................................lei?

Fişierul Naţional al Persoanelor eu Risc

•   titularul de cont cu cod fiscal/cod num. pers.......................................................

|_| se află în interdicţie bancară de  a emite cecuri?

|_| care este istoricul incidentelor de plati majore in perioada |_|_|_|_|_|_|_|_| - |_|_|_|_|_|_|_|_|?

Istoricul refuzurilor la plată pe titular de cont, în formă sintetică

•   obligat la plată cu cod fiscal/cod num, pers.......................................................

perioada   |_|_|_|_|_|_|_|_| - |_|_|_|_|_|_|_|_|

Răspunsul (rile) se vor anexa de către persoana acreditata la prezenta cerere de consultare

Raspunsul(rile) se vor anexa de către persoana acreditată la prezenta cerere de consultare.

..................................

Persoana acreditată

S.S./L.S.

ANEXA Nr. 10 (verso)

MOD   DE   COMPLETARE

La rubrica „Nr. ..." se înscrie numărul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.

In paragraful „Nod de acces" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unităţii teritoriale a băncii prin intermediul căreia a fost transmisă la Centrala Incidentelor de Plăţi (CIP), pe suport electronic, cererea de consultare.

Paragraful „Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.

In paragraful 1 se înscriu în clar denumirea, codul, adresa şi telefonul persoanei declarante la CIP, care solicită consultarea Fişierului naţional de incidente de plăţi (FNIP).

In paragraful 2 persoana acreditată va selecta tipul de consultare: în numele băncii sau în numele clientului.

Paragraful 3 se completează cu datele personale ale persoanei fizice care interoghează Fişierul naţional de incidente de plăţi sau Fişierul naţional al persoanelor cu risc (FNPR), în nume propriu sau în numele unei persoane juridice.

In paragraful 4 solicitantul stabileşte întrebarea/întrebările care va/vor fi adresată/adresate CIP, apoi va completa datele obligatorii pe baza cărora se va face consultarea.

Răspunsul CIP, în funcţie de întrebarea conţinută de cererea de consultare, cuprinde următoarele informaţii:

•  pentru întrebarea „cecul/cambia/biletul la ordin ... face obiectul unui incident de plată?": data refuzului şi motivul/motivele refuzului la plată;

• pentru întrebarea „trăgătorul/trasul/subscriitorul... este înregistrat la CIP ca fiind falit sau într-un litigiu de proprietate?": data refuzului şi motivul/motivele refuzului la plată;

•   pentru întrebarea „care este istoricul incidentelor de plăţi înregistrate la plata cu cecuri/cambii/bilete la ordin?": data înregistrării la CIP, denumirea titularului de cont, motivele de refuz, perioada interdicţiei bancare (pentru fiecare incident de plată major cu cec), dacă este incident de plată major, perioada totală de interdicţie bancară (în cazul cecului);

•  pentru întrebarea „beneficiarul/ultimul giratar ... a declarat la CIP ca pierdut/furat/distrus cecul/cambia/biletul la ordin ...?": denumirea beneficiarului/ultimului giratar, data declaraţiei, tipul incidentului (pierdut/furat/distrus);

•  pentru întrebarea „titularul de cont cu cod fiscal ... se află în interdicţie bancară de a emite cecuri?" (FNPR): banca trasă, denumirea titularului de cont, motivele de refuz, perioada de interdicţie bancară (pentru fiecare incident de plată major cu cec), perioada de interdicţie bancară curentă (cumulată);

• pentru întrebarea „care este istoricul incidentelor de plăţi majore ...?" (FNPR): data înregistrării la CIP, denumirea titularului de cont, motivele refuzului, perioada de interdicţie bancară (pentru fiecare incident de plată major cu cec), perioada totală de interdicţie bancară (în cazul cecului);

•  pentru „Istoricul refuzurilor la plată pe titular de cont, în formă sintetică": nr. total de refuzuri, suma şi suma refuzată totală, defalcate după tipul instrumentului şi după tipul motivului de refuz (major/minor).

La rubrica „S.S./L.S." se aplică semnătura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit respectiva cerere.

ANEXA Nr. 11 (Anexa nr. 11 la Regulamentul nr. 1/2001)

DECLARAŢIE PRIVIND NEÎNSCRIEREA LA CENTRALA INCIDENTELOR DE PLĂŢI A INCIDENTULUI DE PLATĂ

Nr........... |_|_|_|_|_|_|_|_|

                (data emiterii)

Loc rezervat luării în evidenţă la CIP

Nr.....................................

Data.................................               S.S./L.S.

1. PERS. DECLARANTĂ............................................................................ Cod .....................................................................

Adresa........................................................................................................    Tel.......................................................................

2. Persoana juridică/fizică.........................................                Cod fiscal / Cod num. pers.

                                         (trăgător/tras/subscriilor)                                                        

 a emis la data de |_|_|_|_|_|_|_|_|,         la ..................................................................................................................................

                                                                                                                               (locul emiterii)

un instrument de plată   ( |_| cec, |_| cambie,   |_|  bilet la ordin )

in favoarea lui ....................................... in suma de plata de |________________________________________________| lei

                                (beneficiar)

Data solicitării plăţii/data compensării     |_|_|_|_|_|_|_|_|       Locul plăţii/compensării ....................................................................

Seria şi nr. cecului/cambiei/biletului la ordin (pentru formatul nou de cambii şi bilete la ordin)..........................................................

Data scadenţei cambiei / biletului la ordin          |_|_|_|_|_|_|_|_|

3. Concluzia cercetărilor efectuate în sistemul intrabancar pentru identificarea adevăratei unităţi bancare plătitoare..........................

........................................................................................................................................................................ ...........................

Motivul neînscrierii la CIP a incidentului de plată...........................................................................................................................

........................................................................................................................................................................ ..........................

Sesizarea organului de poliţie competent a fost efectuată prin adresa noastră

nr........................ din data de.................

Notă: La prezenta anexă se vor ataşa fotocopii de pe instrumentul de plată de debit, borderoul de încasare şi justificarea de refuz.

.....................................................

Conducerea persoanei acreditate

S.S./L.S.

................................

Persoana acreditată

S.S./L.S.

Sigla persoanei declarante

ANEXA Nr. 12 (Anexa nr. 12 la Regulamentul nr. 1/2001)

CERERE DE RECTIFICARE A INFORMAŢIEI PRIVIND INCIDENTUL DE PLATĂ

Nr...........       |_|_|_|_|_|_|_|_|

                      (data emiterii)

1. PERS. DECLARANTĂ............................................................................ Cod .....................................................................

Adresa........................................................................................................    Tel.......................................................................

2. Pe răspunderea noastră vă solicităm să procedaţi la rectificarea în baza de date a CIP a următoarelor erori înregstrate la

|_|  Cererea de înscriere a refuzului bancar în   |_|    FNC   |_|  FNCb; |_|  FNBO

|_| Declaraţia de pierdere/furt/distrugere/anulare *) a |_| cecurilor; |_| cambiilor; |_| biletelor la ordin

cu numărul şi data înregistrării la CIP...........................................................................................................................................

3. Ca urmare, solicităm următoarele modificări:

Informaţie eronată .....................................................................

..................................................................................................

..................................................................................................

..................................................................................................

..................................................................................................

Informaţie corectă ....................................................................

................................................................................................

................................................................................................

................................................................................................

................................................................................................

In confonnitate cu următoarea listă de tipuri de erori:

A.    Pentru Cererea de înscriere a refuzului bancar în FNC/FNCb/FNBO:

|_|  Nr. şi/sau data cererii din evidenţele persoanei declarante

|_|   Denumirea persoanei declarante şi/sau banca obligatului la plată

|_|   Tip cec la origine si/sau la momentul refuzului

|_|   Seria şi/sau numărul cecului/cambiei/biletului la ordin (pentru formatul nou de cambii şi bilete la ordin)

|_|   Locul compensării

|_|    Locul emiterii cecului/cambiei/biletului la ordin (în cazul cecului fară schimbarea tipului incidentului de plată -major/minor)

|_|   Data emiterii cecului/cambiei/biletului la ordin (fără schimbarea tipului incidentului de plată major/minor)

|_|   Suma de plată/refuzată

|_|   fără modificarea motivului corespunzător

|_|   cu modificarea motivului, însă fără a schimba tipul acestuia (major/minor)

|_|   Nr. cont trăgător/tras/subscriitor/beneficiar

|_|   Denumire trăgător (pentru incident de plată minor) şi/sau denumire beneficiar/ultimul giratar, în cazul cecului

|_|   Denumire tras/acceptant/trăgător/avalist/avalizat/beneficiar/ultimul giratar/subscriitor, în cazul cambiei sau biletului la ordin

|_|   Denumirea băncii beneficiarului

|_|   Adăugarea de alte motive (fără schimbarea tipului incidentului de plată major/minor)

|_|   Radiere motive (fără schimbarea tipului incidentului de plată major/minor)

|_|   Inlocuire motive (fără schimbarea lipului incidentului de plată major/minor)   

|_|   Nr. exemplare în cazul cambiei şi biletului la ordin

|_|   Locul plaţii cambiei/biletului la ordin

|_|   Codul fiscal sau codul numeric personal pentru tras/tragător/subscriitor/acceptant/avalist/avalizat/beneficiar/ultimul giratar al

cambiei/biletului la ordin

|_|   Codul fiscal sau codul numeric personal pentru trăgător pentru un incident de plată minor în cazul cecului

|_|   Data scadenţei cambiei/biletului la ordin, fără modificarea lipului motivului (major/minor)

B.    Pentru Declaraţia de pierdere/furt/distrugere/anulare a instrumentelor:

|_|   Anularea Declaraţiei de pierdere/furt/distrugere/anularea instrumentelor

|_|   Orice eroare conţinută de Declaraţia de pierdere/furt/distrugere/anul are a instrumentelor

*) Declaraţia de anulare se face doar în cazul cecului

...................................................................

Conducerea persoanei acreditate

S.S./L.S.

...................................................................

Persoana acreditată

S.S./L.S.


SmartCity5

COMENTARII la Regulament 13/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Regulament 13 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu