Articolul 1Programul anual de dezvoltare a destinaţiilor şi a produselor turistice urmăreşte susţinerea turismului intern în vederea îmbunătăţirii circulaţiei turistice în paralel cu conservarea patrimoniului natural şi cultural. Articolul 2Programul anual de dezvoltare a destinaţiilor şi a produselor turistice urmăreşte realizarea următoarelor obiective: a)îmbunătăţirea calităţii serviciilor turistice din România; b)participarea în cadrul unor proiecte comune iniţiate pe plan intern şi internaţional în domeniul turismului; c)realizarea de investiţii publice în infrastructura turistică; d)dezvoltarea unor forme, produse şi destinaţii turistice importante din România; e)modernizarea şi extinderea sistemului informaţional în domeniul turismului; f)perfecţionarea cadrului legal şi instituţional din sectorul turismului în conformitate cu bunele practici de la nivelul Uniunii Europene; g)îmbunătăţirea calităţii formării profesionale a angajaţilor din sectorul turismului, în special a celor din structurile de primire turistică. Articolul 3
(1) În scopul realizării obiectivului prevăzut la art. 2 lit. a) se desfăşoară următoarele activităţi:a)elaborarea strategiei calităţii serviciilor turistice din România; b)realizarea de studii privind comportamentul turistului; c)elaborarea criteriilor pentru desemnarea destinaţiilor ecoturistice şi a ecomuzeelor; d)continuarea Programului „Steagul Albastru - Blue Flag“ pentru îmbunătăţirea calităţii plajelor şi porturilor din România.
(2) Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, următoarele categorii de servicii: servicii de agenţii de turism, servicii tipografice, servicii privind elaborarea unor studii de piaţă pe plan naţional şi servicii de cercetare şi dezvoltare, precum şi servicii conexe. Articolul 4
(1) În scopul realizării obiectivului prevăzut la art. 2 lit. b) se derulează următoarele proiecte:a)proiectul comun cu Comisia Europeană - EDEN - „Destinaţii europene de excelenţă“; b)proiectul comun cu Comisia Europeană - CALYPSO - privind dezvoltarea turismului social, organizarea unei conferinţe regionale şi tipărirea unei broşuri; c)proiectul ONEST - Open Network for European Sustainable Tourism, în cadrul proiectului „Knowledge Networks for the Competitiveness and Sustainability of European Tourism“ al Comisiei Europene; d)proiectul Traditional Mountain Villages - în cadrul Programului South-East Europe al Comisiei Europene; e)proiectul Dezvoltarea turismului în zona transfrontalieră România-Bulgaria, în cadrul Programului de cooperare transfrontalieră România-Bulgaria; f)proiecte de dezvoltare a turismului în colaborare cu organizaţii/organisme internaţionale: Organizaţia pentru Cooperare Economică (OECD), Organizaţia pentru Dezvoltare Industrială a Naţiunilor Unite (UNIDO), Comisia Europeană (CE), Comisia Europeană pentru Turism (CET), Iniţiativa Central- Europeană (ICE), Organizaţia pentru Cooperare Economică la Marea Neagră (OCEMN), Organizaţia Mondială a Turismului (OMT), Asociaţia de promovare turistică internaţională a ţărilor dunărene „Die Donau“; g)realizarea de parteneriate în cadrul relaţiilor bilaterale cu diverse state ale Uniunii Europene, în vederea elaborării unor proiecte referitoare la dezvoltarea turismului montan atât în sezonul de iarnă, cât şi în cel de vară, a turismului cultural, a turismului balnear, a turismului de litoral, dar şi a altor forme de turism.
(2) Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, următoarele categorii de servicii şi produse: servicii de organizare de seminarii cu participare naţională şi internaţională, vizite de documentare, produse informative şi de promovare comune cu alte ţări, servicii de agenţii de presă/conferinţe de presă, servicii de publicitate şi de comercializare, servicii tipografice, servicii de traducere, servicii de transport anexe şi conexe, servicii de agenţii de turism etc. Articolul 5
(1) În scopul îndeplinirii obiectivului prevăzut la art. 2 lit. c) se realizează parteneriate public/public între Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului şi autorităţile administraţiei publice locale, în vederea elaborării de documentaţii tehnico-economice, a iniţierii şi implementării programelor de investiţii în infrastructura turistică.
(2) Proiectele de investiţii în turism şi sursele de finanţare a documentaţiilor tehnice şi a lucrărilor de execuţie a programelor şi obiectivelor de investiţii în turism se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului.
(3) Sumele necesare realizării activităţilor prevăzute la alin. (2) se defalcă prin ordin al ministrului dezvoltării regionale şi turismului, în limita fondurilor alocate anual cu această destinaţie din bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului către bugetele locale. Articolul 6
(1) În scopul realizării obiectivului prevăzut la art. 2 lit. d) se desfăşoară următoarele activităţi:a)elaborare de strategii naţionale pentru diferite forme şi produse turistice: turism montan - drumeţii montane şi sporturi de iarnă, turism de litoral, turism cultural, turism balnear, ecoturism; b)coproducţii de emisiuni de televiziune privind dezvoltarea destinaţiilor turistice; c)implementarea strategiilor pentru destinaţii turistice şi pentru turismul montan, turismul de litoral, turismului balnear, ecoturism; d)iniţierea unor acţiuni de conştientizare a importanţei dezvoltării durabile a turismului; e)actualizarea sistemului de clasificare a structurilor de primire turistică din România; f)preluarea conceptului de „etichetă ecologică“ în sistemul hotelier din România în vederea reducerii poluării din industria turistică.
(2) Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, următoarele categorii de servicii:a)servicii de cercetare-dezvoltare, consultanţă naţională şi internaţională privind evaluarea factorilor naturali de cură din staţiunile balneare, turismul montan, turismul balnear, turismul de litoral, turismul cultural şi a altor forme de turism, respectiv destinaţii, precum şi elaborarea de strategii sectoriale la nivel naţional; b)servicii de organizare de seminare naţionale şi internaţionale, incluzând seminare de conştientizare pe plan naţional şi seminare cu participare internaţională, în vederea consultării factorilor interesaţi asupra următoarelor tematici: elaborarea strategiilor pentru turism balnear, turism de litoral, turism montan, turism cultural, ecoturism, actualizarea sistemului de clasificare a structurilor de primire turistice, reducerea poluării în domeniul turismului, „eticheta ecologică“; c)servicii de studii de piaţă pe plan naţional şi internaţional privind toate formele şi destinaţiile turistice; d)servicii de organizare de seminare naţionale şi internaţionale privind toate formele şi destinaţiile turistice; e)servicii de transport anexe şi auxiliare transportului, servicii de agenţii de turism; f)servicii de tipărire de broşuri pentru produsele turistice: „Sfârşit de săptămână în Bucureşti“, „Croaziere pe Dunăre“, turism montan/drumeţii, turism pe litoral, turism cultural şi rute culturale; g)realizarea materialelor pentru dezvoltarea destinaţiilor turistice - ghidul parcurilor naţionale şi naturale din România, inclusiv servicii de publicitate pe internet; h)realizarea de materiale documentare: ghiduri şi alte materiale de prezentare despre România, studii, lucrări de specialitate, buletine statistice, cărţi de specialitate editate în România şi pe plan internaţional şi alte materiale documentare; i)instalare de indicatoare, reparare şi întreţinere a echipamentelor pentru dezvoltarea sistemului informaţional privind rutele culturale, ariile protejate şi monumentele importante din punctul de vedere al circulaţiei turistice. Articolul 7
(1) În scopul realizării obiectivului prevăzut la art. 2 lit. e) se desfăşoară următoarele activităţi:a)extinderea softului existent pentru includerea activităţilor de promovare, dezvoltare şi autorizare; b)realizarea şi administrarea bazei de date privind structurile de primire cu funcţiuni de cazare; c)elaborarea ghidurilor structurilor de primire turistice cu funcţiuni de cazare şi ale agenţiilor de turism din România pe suport hârtie şi magnetic; d)demararea procedurilor de implementare a Contului satelit în turism; e)dezvoltarea sistemului de software pentru toată activitatea de autorizare în domeniul turismului; f)crearea şi implementarea sistemului de software pentru reţeaua de centre de informare turistică din România; g)crearea şi dezvoltarea sistemului de software pentru susţinerea activităţii de promovare şi dezvoltare; h)elaborarea ghidului investitorului în turism şi al fondurilor comunitare.
(2) Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, următoarele categorii de servicii:a)servicii de consultanţă, dezvoltare de software, internet şi asistenţă; b)studii de fezabilitate pentru centre de informare turistică care sunt finanţate prin fonduri structurale; c)servicii de cercetare şi de dezvoltare şi servicii conexe de consultanţă pentru crearea Contului satelit în turism; d)servicii de organizare de seminare naţionale şi internaţionale pe teme de informare turistică; e)servicii de transport anexe şi auxiliare transportului; f)servicii de agenţii de turism; g)servicii de tipărire de broşuri; h)servicii de realizare de CD-uri şi DVD-uri; i)servicii de traducere etc. Articolul 8
(1) În scopul realizării obiectivului prevăzut la art. 2 lit. f) se desfăşoară următoarele activităţi:a)organizarea de evenimente naţionale şi internaţionale având ca tematică bunele practici în domeniul turismului; b)elaborarea de ghiduri, broşuri şi alte materiale promoţionale de acest gen, cuprinzând bunele practici în sectorul turismului.
(2) Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, următoarele categorii de servicii:a)servicii de organizare de evenimente; b)servicii de publicare şi tipărire; c)servicii de traducere; d)servicii de transport anexe şi auxiliare transportului. Articolul 9
(1) În scopul realizării obiectivului prevăzut la art. 2 lit. g) se desfăşoară următoarele activităţi:a)organizarea de seminarii pentru dezvoltarea competenţelor profesionale ale angajaţilor din structurile de primire turistice şi din centrele de informare turistică în vederea organizării Festivalului Olimpic al Tineretului European şi a altor evenimente internaţionale de acest gen; b)realizarea unor broşuri în vederea diseminării informaţiilor necesare desfăşurării cu eficacitate şi eficienţă a activităţilor din cadrul centrelor de informare turistică şi al asociaţiilor de promovare şi informare turistică; c)elaborarea unor propuneri de modificare şi actualizare a legislaţiei în domeniu.
(2) Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, următoarele categorii de servicii: servicii de agenţii de turism, servicii tipografice, servicii de consultanţă naţională şi internaţională privind formarea şi evaluarea profesională.