E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 1 din actul Ordonanţa 71 2003 modifica articolul 1 din actul Legea 608 2001
Articolul 1 din actul Ordonanţa 71 2003 modifica articolul 2 din actul Legea 608 2001
Articolul 1 din actul Ordonanţa 71 2003 modifica articolul 3 din actul Legea 608 2001
Articolul 1 din actul Ordonanţa 71 2003 modifica articolul 10 din actul Legea 608 2001
Articolul 1 din actul Ordonanţa 71 2003 modifica articolul 11 din actul Legea 608 2001
Articolul 1 din actul Ordonanţa 71 2003 modifica articolul 12 din actul Legea 608 2001
Articolul 1 din actul Ordonanţa 71 2003 modifica articolul 13 din actul Legea 608 2001
Articolul 1 din actul Ordonanţa 71 2003 modifica articolul 14 din actul Legea 608 2001
Articolul 1 din actul Ordonanţa 71 2003 modifica articolul 15 din actul Legea 608 2001
Articolul 1 din actul Ordonanţa 71 2003 modifica articolul 16 din actul Legea 608 2001
Articolul 1 din actul Ordonanţa 71 2003 modifica articolul 17 din actul Legea 608 2001
Articolul 1 din actul Ordonanţa 71 2003 modifica articolul 18 din actul Legea 608 2001
Articolul 1 din actul Ordonanţa 71 2003 modifica articolul 19 din actul Legea 608 2001
Articolul 1 din actul Ordonanţa 71 2003 abrogă articolul 20 din actul Legea 608 2001
Articolul 1 din actul Ordonanţa 71 2003 modifica articolul 21 din actul Legea 608 2001
Articolul 1 din actul Ordonanţa 71 2003 modifica articolul 22 din actul Legea 608 2001
Articolul 1 din actul Ordonanţa 71 2003 adauga dupa articolul 23 din actul Legea 608 2001
Articolul 1 din actul Ordonanţa 71 2003 modifica articolul 24 din actul Legea 608 2001
Articolul 1 din actul Ordonanţa 71 2003 modifica articolul 25 din actul Legea 608 2001
Articolul 1 din actul Ordonanţa 71 2003 abrogă articolul 26 din actul Legea 608 2001
Articolul 1 din actul Ordonanţa 71 2003 adauga dupa articolul 29 din actul Legea 608 2001
Articolul 1 din actul Ordonanţa 71 2003 modifica articolul 31 din actul Legea 608 2001
Articolul 1 din actul Ordonanţa 71 2003 modifica articolul 32 din actul Legea 608 2001
Articolul 2 din actul Ordonanţa 71 2003 modifica articolul 1 din actul Legea 608 2001
Articolul 1 din actul Ordonanţa 71 2003 modifica articolul 4 din actul Legea 608 2001
Articolul 1 din actul Ordonanţa 71 2003 modifica articolul 5 din actul Legea 608 2001
Articolul 1 din actul Ordonanţa 71 2003 modifica articolul 6 din actul Legea 608 2001
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 71 din 28 august 2003

pentru modificarea si completarea Legii nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 621 din 30 august 2003


SmartCity3


    In temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 1 pct. II.8 din Legea nr. 279/2003 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

    Art. 1
    Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 712 din 8 noiembrie 2001, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    Prezenta lege stabileste cadrul legal unitar pentru elaborarea reglementarilor tehnice, evaluarea conformitatii si supravegherea pietei pentru produsele introduse pe piata si/sau puse in functiune in Romania, din domeniile reglementate, prevazute in anexa nr. 1."
    2. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 2
    Produsele din domeniile reglementate se introduc pe piata si/sau se pun in functiune numai daca satisfac cerintele esentiale, daca conformitatea lor a fost evaluata conform procedurii de evaluare aplicabile si daca poarta marcajul de conformitate potrivit prevederilor prezentei legi si ale reglementarilor tehnice aplicabile, in vigoare."
    3. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 3
    Se excepteaza de la prevederile prezentei legi grupele de produse din categoria tehnicii militare, armamentului si echipamentelor speciale care implica apararea si siguranta nationala, carora, din motive intemeiate, nu le sunt aplicabile principiile stabilite prin prezenta lege."
    4. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 4
    (1) In sensul prezentei legi, termenii de specialitate se definesc dupa cum urmeaza:
    a) acreditare - procedura prin care organismul national de acreditare, recunoscut conform legii, atesta ca un organism sau un laborator este competent sa efectueze sarcini specifice;
    b) autoritate competenta - organ al administratiei publice centrale responsabil cu reglementarea unui domeniu;
    c) cerinta esentiala - cerinta care are in vedere protectia sanatatii, securitatea utilizatorilor, protectia animalelor domestice, a proprietatii si a mediului, asa cum este prevazuta in actele normative in vigoare;
    d) certificare a conformitatii - actiune a unui organism care este independent fata de clientii lui si alte parti interesate si care dovedeste existenta increderii adecvate ca un produs, identificat corespunzator, este conform cu un anumit standard sau cu un alt document normativ;
    e) certificat de conformitate - document emis pe baza regulilor unui sistem de certificare si care indica existenta increderii adecvate ca un produs, identificat corespunzator, este conform cu un anumit standard sau cu un alt document normativ;
    f) certificat de recunoastere - document emis de o autoritate competenta, prin care se atesta ca un laborator sau un organism de certificare ori de inspectie este capabil si competent tehnic sa realizeze sarcini specifice in legatura cu o anumita procedura de evaluare a conformitatii si demonstreaza independenta, impartialitatea si integritatea conform prevederilor unei reglementari tehnice;
    g) declaratia de conformitate EC - parte a procedurii de evaluare a conformitatii, prin care un producator sau un reprezentant autorizat al acestuia da o asigurare scrisa ca un produs satisface cerintele esentiale din reglementarile tehnice aplicabile sau este in conformitate cu tipul pentru care s-a emis un certificat de examinare de tip si satisface cerintele esentiale din reglementarile tehnice aplicabile;
    h) document normativ - document care prevede reguli, linii directoare ori caracteristici pentru activitati sau pentru rezultatele acestora; termenul este generic si include standarde, specificatii tehnice, coduri de buna practica si reglementari;
    i) domeniu reglementat - ansamblul activitatilor economice si produselor asociate acestora, pentru care se emit reglementari tehnice specifice privind conditiile de introducere pe piata si/sau de punere in functiune;
    j) desemnare - procedura prin care o autoritate competenta aproba prin ordin al conducatorului sau un laborator, un organism de certificare sau de inspectie recunoscut, pentru a realiza sarcini specifice in legatura cu o procedura de evaluare a conformitatii, prevazuta de o reglementare tehnica;
    k) evaluare a conformitatii - activitate al carei obiect este determinarea faptului ca un produs satisface cerintele esentiale din reglementarile tehnice aplicabile sau ca un produs este in conformitate cu tipul pentru care s-a emis un certificat de examinare de tip si satisface cerintele esentiale din reglementarile tehnice aplicabile produsului;
    l) inspectie - examinare a proiectului unui produs, a unui produs, a unui serviciu, a unui proces sau a unei instalatii si determinarea conformitatii lor cu conditiile specifice sau, pe baza unei aprecieri profesionale, cu conditiile generale;
    m) importator - orice persoana fizica sau juridica, stabilita in Romania sau intr-un stat membru al Uniunii Europene, care introduce pe piata romaneasca sau pe piata Comunitatilor Europene un produs provenit dintr-o alta tara;
    n) introducere pe piata a unui produs - actiunea de a face disponibil, pentru prima data, contra cost sau gratuit, un produs din domeniul reglementat, in vederea distribuirii si/sau utilizarii;
    o) incercare - operatiune tehnica ce consta in determinarea uneia sau mai multor caracteristici ale unui produs, in concordanta cu o procedura specificata;
    p) marcaj de conformitate - simbol care se aplica de producator sau de reprezentantul autorizat al acestuia, inainte de introducerea pe piata si/sau de punerea in functiune, pe un produs, pe o placa de marcaj atasata, pe ambalajul si/sau pe documentele insotitoare si care are semnificatia conformitatii produsului cu toate cerintele esentiale, prevazute in reglementarile tehnice aplicabile;
    CS - marcaj national de conformitate, denumit in continuare marcaj CS, prevazut in anexa nr. 2;
    CE - marcaj european de conformitate, denumit in continuare marcaj CE, prevazut in anexa nr. 3;
    q) notificare - procedura prin care o autoritate competenta informeaza Comisia Europeana si statele membre ale Uniunii Europene cu privire la laboratorul sau organismul de certificare ori de inspectie, aflat sub jurisdictia romana, desemnat pentru a indeplini sarcini specifice in legatura cu evaluarea conformitatii si pentru care Comisia Europeana a alocat anterior un numar, conform prevederilor reglementarii tehnice specifice;
    r) organism de certificare - organism independent fata de clientul lui si alte parti interesate, care aplica regulile unui sistem de certificare in scopul evaluarii, certificarii si supravegherii conformitatii;
    s) organism de inspectie - organism independent fata de clientul lui si alte parti interesate, care efectueaza inspectia;
    t) organism notificat - laborator de incercari, organism de certificare sau de inspectie, persoana juridica cu sediul in Romania sau intr-un stat membru al Uniunii Europene, care a fost desemnat si notificat de catre o autoritate competenta ori, respectiv, de catre un stat membru, pentru a realiza evaluarea conformitatii intr-un domeniu reglementat si care este cuprins in lista organismelor notificate, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene;
    u) organism recunoscut - laborator de incercari, organism de certificare sau de inspectie, persoana juridica cu sediul in Romania, care este capabil si competent tehnic sa realizeze sarcini specifice in legatura cu o anumita procedura de evaluare a conformitatii si care demonstreaza independenta, impartialitate si integritate, conform prevederilor unei reglementari tehnice si pentru care s-a emis un certificat de recunoastere;
    v) producator - persoana fizica sau juridica responsabila pentru proiectarea si realizarea unui produs, in scopul introducerii pe piata si/sau punerii in functiune, in Romania sau intr-un stat membru al Uniunii Europene, in numele sau; responsabilitatile producatorului se aplica oricarei persoane fizice sau juridice care asambleaza, ambaleaza sau eticheteaza produse in vederea introducerii pe piata si/sau punerii in functiune, sub nume propriu;
    w) Protocol la Acordul european privind evaluarea conformitatii si acceptarea produselor industriale, denumit in continuare PECA - protocol incheiat intre Uniunea Europeana si statele sale membre, pe de o parte, si Romania, pe de alta parte, pentru anumite domenii reglementate, privind recunoasterea mutuala a rezultatelor evaluarii conformitatii si acceptarea produselor industriale;
    x) punere in functiune - actiune a utilizatorului final, ce are loc in momentul primei utilizari a unui produs, in Romania sau intr-un stat membru al Uniunii Europene;
    y) recunoastere - actiune in responsabilitatea autoritatii competente, prin care se stabileste daca un laborator sau un organism de certificare ori de inspectie este capabil si competent tehnic sa realizeze sarcini specifice in legatura cu o anumita procedura de evaluare a conformitatii si demonstreaza independenta, impartialitate si integritate, conform prevederilor unei reglementari tehnice, in vederea desemnarii si, dupa caz, a notificarii;
    z) reprezentant autorizat al producatorului - persoana fizica sau juridica stabilita in Romania sau intr-un stat membru al Uniunii Europene, imputernicita de producator sa actioneze in numele acestuia;
    z^1) standard european armonizat - standard european, elaborat in baza unui mandat al Comisiei Europene si adoptat de catre o organizatie europeana de standardizare, care confera prezumtia de conformitate cu cerintele esentiale dintr-o reglementare tehnica, acoperita de un astfel de standard; lista standardelor europene armonizate se publica in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene;
    z^2) supravegherea pietei - ansamblul masurilor, resurselor si structurilor institutionale adecvate, prin care autoritatile competente asigura si garanteaza, in mod impartial, ca produsele introduse pe piata si/sau puse in functiune indeplinesc prevederile reglementarilor tehnice aplicabile, indiferent de originea lor, cu respectarea principiului liberei concurente.
    (2) Termenii standard, specificatie tehnica si reglementare tehnica se definesc conform prevederilor reglementarilor in vigoare privind masurile pentru organizarea si realizarea schimbului de informatii in domeniul standardelor si reglementarilor tehnice, precum si regulilor referitoare la serviciile societatii informationale intre Romania si statele membre ale Uniunii Europene, precum si Comisia Europeana."
    5. Alineatul (1) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 5
    (1) In scopul asigurarii securitatii vietii si sanatatii populatiei, precum si al protejarii mediului, animalelor domestice si proprietatii, autoritatile competente elaboreaza reglementari tehnice, cu respectarea principiilor internationale si comunitare privind libera circulatie a marfurilor in comertul intern si international."
    6. Litera b) a articolului 6 va avea urmatorul cuprins, iar litera c) se abroga:
    "b) grupele de produse care fac obiectul prevederilor reglementarii tehnice, precum si grupele de produse exceptate de la aceste prevederi, daca este cazul;"
    7. Articolul 10 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 10
    (1) Se admit introducerea pe piata si/sau punerea in functiune a produselor din domeniile reglementate, cu marcaj CE, aplicat cu respectarea prevederilor prezentei legi si ale reglementarilor tehnice aplicabile.
    (2) Producatorul sau reprezentantul autorizat al acestuia, inainte de introducerea pe piata si/sau punerea in functiune a produselor din domeniile reglementate, are obligatia sa asigure:
    a) proiectarea si realizarea produselor, respectand cerintele esentiale;
    b) intocmirea si detinerea dosarului tehnic, in forma, scopul si pe perioada prevazute de reglementarile tehnice, dupa caz;
    c) aplicarea procedurilor pentru evaluarea conformitatii produselor cu cerintele esentiale, prevazute de reglementarile tehnice;
    d) intocmirea declaratiei de conformitate EC, detinerea rapoartelor de incercare, a certificatelor sau a altor documente ce atesta conformitatea, dupa caz;
    e) aplicarea marcajului CE, dupa caz."
    8. Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 11
    In cazul in care nici producatorul, nici reprezentantul autorizat al acestuia nu este stabilit in Romania sau intr-un stat membru al Uniunii Europene, responsabilitatea privind detinerea documentelor ce atesta conformitatea si prezentarea acestor documente, la cerere, autoritatilor responsabile cu supravegherea pietei revine importatorului."
    9. Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 12
    Conformitatea produselor cu cerintele esentiale este atestata prin declaratia de conformitate EC intocmita de producator sau de reprezentantul autorizat al acestuia, rapoartele de incercare, certificatele ori alte documente care atesta conformitatea, emise de laboratoare, respectiv de organisme de certificare sau de inspectie, alese de producator, conform procedurilor de evaluare, si prin marcajul CE, potrivit reglementarilor tehnice aplicabile."
    10. Articolul 13 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 13
    Evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate cu cerintele esentiale prevazute in reglementarile tehnice se face de catre organisme desemnate sau, dupa caz, notificate, conform prevederilor prezentei legi si ale reglementarilor tehnice aplicabile."
    11. Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 14
    Cerintele minime ce trebuie indeplinite de laboratoarele de incercari si organismele de certificare sau de inspectie, pentru a fi recunoscute in vederea desemnarii si, dupa caz, a notificarii, sunt:
    a) disponibilitate de personal si echipamente;
    b) independenta si impartialitate in relatiile directe si indirecte;
    c) personal competent tehnic pentru evaluarea conformitatii;
    d) asigurarea confidentialitatii, pastrarea secretului profesional si integritatea;
    e) detinerea unei asigurari de raspundere civila, pentru cazul in care raspunderea nu revine statului prin lege."
    12. Articolul 15 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 15
    Organismele desemnate si, dupa caz, notificate trebuie sa indeplineasca permanent toate cerintele initiale care au stat la baza deciziei privind desemnarea si, respectiv, notificarea."
    13. Articolul 16 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 16
    Organismele recunoscute trebuie sa fie in prealabil acreditate."
    14. Articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 17
    (1) Pot fi desemnate si, dupa caz, notificate de autoritatile competente numai organisme recunoscute; recunoasterea organismelor se atesta prin emiterea certificatului de recunoastere.
    (2) Certificatul de recunoastere contine minimum urmatoarele informatii:
    a) denumirea autoritatii competente care a decis recunoasterea;
    b) datele de identificare a organismului recunoscut;
    c) datele de identificare a reglementarii tehnice in baza careia este recunoscut laboratorul sau organismul;
    d) sarcinile specifice, in legatura cu evaluarea conformitatii, pe care laboratorul sau organismul dovedeste ca este capabil si competent tehnic sa le realizeze;
    e) data emiterii."
    15. Articolul 18 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 18
    (1) Organismele se considera desemnate si actioneaza conform prevederilor reglementarilor tehnice, de la data intrarii in vigoare a ordinului conducatorului autoritatii competente prin care se aproba organismele respective.
    (2) Organismele se considera notificate si actioneaza conform prevederilor reglementarilor tehnice, ulterior datei la care s-a realizat notificarea, conform procedurii Uniunii Europene."
    16. Alineatul (2) al articolului 19 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Reglementarea tehnica prevede, pentru fiecare categorie de produse din domeniul reglementat, una sau mai multe proceduri pentru evaluarea conformitatii; procedura pentru evaluarea conformitatii este formata din unul sau o combinatie adecvata a urmatoarelor module:
    a) modulul A - controlul intern;
    b) modulul B - examinarea de tip;
    c) modulul C - conformitatea cu tipul;
    d) modulul D - asigurarea calitatii productiei;
    e) modulul E - asigurarea calitatii produsului;
    f) modulul F - verificarea produsului;
    g) modulul G - verificarea unitatii de produs;
    h) modulul H - asigurarea totala a calitatii."
    17. Dupa alineatul (2) al articolului 19 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
    "(3) In situatia in care, din motive intemeiate, procedurile prevazute la alin. (2) nu pot fi aplicate unei categorii de produse dintr-un domeniu reglementat, evaluarea conformitatii acestora se realizeaza conform prevederilor reglementarii tehnice aplicabile."
    18. Articolul 20 se abroga.
    19. Articolul 21 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 21
    (1) Marcajul CE se aplica conform reglementarilor tehnice aplicabile produsului, in mod vizibil, usor lizibil si de nesters, direct pe produs, pe instructiunile ce insotesc produsul sau pe o placa de marcaj atasata produsului, astfel incat sa nu poata fi detasata. In situatia in care acest lucru nu este posibil sau in cazul in care nu exista cerinte in acest sens, tinand cont de natura produsului, marcajul CE se aplica pe ambalaj, daca este cazul, si pe documentele ce insotesc produsul, daca reglementarea tehnica prevede astfel de documente.
    (2) In situatia in care unui produs ii sunt aplicabile mai multe reglementari tehnice care prevad aplicarea marcajului de conformitate, marcajul de conformitate semnifica conformitatea produsului cu toate prevederile aplicabile din aceste reglementari."
    20. Articolul 22 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 22
    Marcajul CE este urmat, daca este cazul, de numarul de identificare al organismului notificat care a evaluat conformitatea, conform prevederilor reglementarilor tehnice aplicabile produsului."
    21. Titlul capitolului IV va avea urmatorul cuprins:
    "Desemnarea si notificarea"
    22. In cuprinsul capitolului IV se introduce un nou articol, articolul 23^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 23^1
    (1) Autoritatile competente desemneaza dintre organismele recunoscute acele organisme care realizeaza sarcini specifice in legatura cu evaluarea conformitatii in domeniul reglementat, conform prevederilor prezentei legi si ale reglementarilor tehnice.
    (2) Pentru fiecare domeniu reglementat autoritatile competente stabilesc in mod clar in ordinele de aprobare a organismelor desemnate reglementarea tehnica in baza careia urmeaza sa activeze organismele ce fac obiectul desemnarii, denumirea completa si adresa sediului organismului si sarcinile specifice in legatura cu evaluarea conformitatii, identificabile in reglementarea tehnica, pentru fiecare organism.
    (3) Ordinele prevazute la alin. (2) se actualizeaza ori de cate ori este necesar."
    23. Articolul 24 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 24
    (1) Autoritatile competente notifica organisme desemnate conform prevederilor prezentei legi si ale reglementarilor tehnice, de la data intrarii in vigoare a PECA pentru domeniul reglementat in care organismele respective au fost desemnate; in situatia in care un astfel de protocol nu este incheiat, autoritatile competente notifica organisme desemnate incepand cu data de 1 ianuarie 2007.
    (2) In situatia in care o reglementare tehnica prevede cerinta de notificare a unor organisme, autoritatile competente vor emite ordine distincte pentru desemnarea organismelor care se notifica, cu respectarea prevederilor art. 23^1.
    (3) Autoritatile competente solicita la Comisia Europeana, anterior actului de notificare prevazut la alin. (1), atribuirea numarului de identificare prevazut la art. 22, pentru fiecare organism ce se va notifica.
    (4) De la termenele prevazute la alin. (1) se accepta si se recunosc certificatele de evaluare a conformitatii emise de orice organism notificat din Uniunea Europeana."
    24. Articolul 25 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 25
    (1) In situatia in care organismul desemnat sau, dupa caz, cel notificat nu mai indeplineste una dintre cerintele initiale care au stat la baza deciziei privind desemnarea sau, dupa caz, notificarea, autoritatile competente retrag desemnarea si, respectiv, notificarea.
    (2) Retragerea desemnarii sau, dupa caz, a notificarii nu afecteaza valabilitatea rapoartelor de incercari, a certificatelor sau a altor documente care atesta conformitatea, emise anterior acestei decizii, pana cand se poate dovedi ca acestea trebuie retrase."
    25. Articolul 26 se abroga.
    26. Dupa articolul 29 se introduce un capitol nou, capitolul V^1, cu urmatorul cuprins:

    "CAPITOLUL 5^1
    Masuri tranzitorii

    Art. 29^1
    (1) Se admit introducerea pe piata si/sau punerea in functiune si a produselor cu marcaj CS, aplicat conform prevederilor prezentei legi si ale reglementarilor tehnice aplicabile, numai pana la data intrarii in vigoare a PECA pentru domeniile acoperite de reglementari tehnice aplicabile produselor respective ori pana la data de 1 ianuarie 2007, in situatia in care un astfel de protocol nu este incheiat.
    (2) De la termenele prevazute la alin. (1) se admit introducerea pe piata si/sau punerea in functiune numai a produselor din domeniile reglementate, cu marcaj CE, conform prevederilor reglementarilor tehnice aplicabile.
    (3) De la data de 1 ianuarie 2007 se interzice distribuirea, contra cost sau gratuita, a produselor din domeniile reglementate, marcate cu marcaj CS; autoritatile competente au obligatia de a lua masurile necesare de retragere de pe piata a produselor cu marcaj CS.
    Art. 29^2
    (1) Marcajul CS prevazut la art. 29^1 alin. (1) se aplica de catre producator sau de catre reprezentantul sau autorizat persoana fizica ori juridica stabilita in Romania.
    (2) Marcajul CS este urmat, daca este cazul, de numarul de identificare al organismului inregistrat in Registrul organismelor recunoscute, care a evaluat conformitatea, conform prevederilor prezentei legi si ale reglementarilor tehnice aplicabile produsului.
    Art. 29^3
    Evaluarea conformitatii produselor prevazute la art. 29^1 alin. (1) se realizeaza de catre laboratoare de incercari, organisme de certificare sau de inspectie, cuprinse in lista aprobata a organismelor recunoscute, conform prevederilor prezentei legi si ale reglementarilor tehnice aplicabile.
    Art. 29^4
    (1) Autoritatile competente stabilesc in reglementarile tehnice sarcinile specifice in legatura cu evaluarea conformitatii, pe care trebuie sa le realizeze organismele recunoscute cuprinse in lista prevazuta la art. 29^3.
    (2) In perioada de tranzitie prevazuta la art. 29^1 alin. (1) autoritatile competente aproba, prin ordin al conducatorului lor, lista organismelor recunoscute care realizeaza sarcinile specifice privind evaluarea conformitatii prevazute la alin. (1).
    (3) Pot fi cuprinse in lista organismelor recunoscute numai laboratoare de incercari, organisme de certificare sau de inspectie care respecta prevederile art. 14 - 17.
    (4) Ordinul conducatorului autoritatii competente care aproba lista organismelor recunoscute prevazute la alin. (1) trebuie sa contina informatiile prevazute la art. 23^1 alin. (2) si, daca este cazul, numarul de identificare al organismului, prevazut la art. 29^2 alin. (2); ordinele se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si se actualizeaza ori de cate ori este necesar.
    (5) Anterior emiterii ordinului prevazut la alin. (2), autoritatile competente solicita, daca este cazul, inscrierea organismelor recunoscute in Registrul organismelor recunoscute si atribuirea numarului de identificare prevazut la art. 29^2 alin. (2), conform prevederilor reglementarilor tehnice. Numarul de identificare reprezinta numarul de inregistrare al organismului recunoscut in Registrul organismelor recunoscute.
    (6) Registrul organismelor recunoscute este gestionat de autoritatea care coordoneaza domeniul infrastructurii calitatii si evaluarii conformitatii produselor.
    (7) Organismele cuprinse in lista aprobata a organismelor recunoscute actioneaza conform prevederilor reglementarilor tehnice, de la data intrarii in vigoare a ordinului conducatorului autoritatii competente prevazut la alin. (4).
    (8) In situatia in care organismul cuprins in lista aprobata a organismelor recunoscute nu mai indeplineste una dintre cerintele initiale care au stat la baza deciziei privind includerea in lista, autoritatile actioneaza conform prevederilor art. 25.
    Art. 29^5
    (1) Ordinele prevazute la art. 29^4 alin. (2) se abroga pe data intrarii in vigoare a PECA care include domeniul reglementat in care au fost aprobate organisme recunoscute sau pe data de 1 ianuarie 2007, in situatia in care un astfel de protocol nu a fost incheiat.
    (2) La termenele stabilite la alin. (1), organismele cuprinse in lista aprobata a organismelor recunoscute pot fi desemnate si, dupa caz, notificate de autoritatea competenta, conform prevederilor art. 23^1 si, respectiv, ale art. 24.
    Art. 29^6
    Inainte de introducerea pe piata si/sau punerea in functiune a produselor cu marcaj CS, producatorul sau reprezentantul autorizat al acestuia are obligatia de a asigura realizarea cerintelor prevazute la art. 10 alin. (2) lit. a) - d) si marcarea produselor, cu respectarea prevederilor art. 21.
    Art. 29^7
    Pentru produsele cu marcaj CS, in cazul in care nici producatorul, nici reprezentantul autorizat al acestuia nu este stabilit in Romania, responsabilitatile prevazute la art. 11 revin importatorului."
    27. Litera b) a alineatului (1) al articolului 31 va avea urmatorul cuprins:
    "b) nerespectarea prevederilor art. 10 alin. (2) lit. b), c) sau d), art. 11 ori ale art. 21, cu amenda de la 25.000.000 lei la 50.000.000 lei si interzicerea comercializarii pana la o data stabilita de organul de control impreuna cu producatorul, reprezentantul autorizat al acestuia sau cu importatorul, dupa caz, pentru eliminarea neconformitatilor;"
    28. Dupa litera d) a alineatului (1) al articolului 31 se introduce o noua litera, litera e), cu urmatorul cuprins:
    "e) nerespectarea prevederilor art. 29^1 se sanctioneaza cu amenda de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei si retragerea de pe piata a produselor cu marcaj CS."
    29. Articolul 32 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 32
    Contraventiilor prevazute la art. 31 alin. (1) le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile ulterioare."
    Art. 2
    Anexa nr. 1 se modifica si se inlocuieste cu anexa la prezenta ordonanta.
    Art. 3
    Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta ordonanta, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dupa aprobarea acesteia de catre Parlament, dandu-se textelor o noua numerotare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         p. Ministrul economiei si comertului,
                         Iulian Iancu,
                         secretar de stat

    ANEXA 1
    (Anexa nr. 1 la Legea nr. 608/2001)

                         DOMENII REGLEMENTATE*)

    *) Lista cuprinzand domeniile reglementate va fi completata, dupa caz, prin hotarare a Guvernului.

    1. Echipamente de joasa tensiune
    2. Recipiente sub presiune
    3. Jucarii
    4. Produse pentru constructii
    5. Compatibilitate electromagnetica
    6. Masini industriale
    7. Echipamente individuale de protectie
    8. Aparate de cantarit cu functionare neautomata
    9. Dispozitive medicale implantabile active
    10. Arzatoare cu combustibili gazosi
    11. Cazane pentru apa calda
    12. Explozibili utilizati in scopuri civile
    13. Dispozitive medicale
    14. Medii potential explozive
    15. Ambarcatiuni de agrement
    16. Ascensoare
    17. Echipamente de refrigerare
    18. Echipamente sub presiune
    19. Echipamente terminale de telecomunicatii
    20. Dispozitive medicale pentru diagnostic in vitro
    21. Echipamente terminale de radio si telecomunicatii
    22. Ambalaje si deseuri de ambalaje
    23. Instalatii de transport pe cablu pentru persoane



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 71/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 71 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu