E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 68 din 30 august 2001

pentru modificarea Legii nr. 146/1999 privind organizarea, functionarea si finantarea spitalelor

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 538 din  1 septembrie 2001


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 1 pct. III. 4 din Legea nr. 324/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

    Art. 1
    Legea nr. 146/1999 privind organizarea, functionarea si finantarea spitalelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 370 din 3 august 1999, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 4
    Spitalul raspunde, potrivit legii, pentru prejudicii cauzate pacientilor, stabilite de organele competente."
    2. Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 11
    (1) Spitalul public este condus de:
    a) un director general, obligatoriu cu studii superioare;
    b) un director general adjunct medical, obligatoriu medic;
    c) un director financiar-contabil.
    (2) Pentru spitalele cu un numar de peste 400 de paturi, Ministerul Sanatatii si Familiei sau, dupa caz, ministerul cu retea sanitara proprie, denumit in continuare ministerul, poate aproba si un post de director de ingrijiri, obligatoriu asistent medical, si un post de director pentru reforma, cu studii superioare si cu studii de management al serviciilor de sanatate.
    (3) Conducerea spitalului se face pe baza de contract individual de administrare, incheiat pe o durata de 4 ani intre persoanele care ocupa functiile de conducere prevazute la alin. (1) si (2) si directia de sanatate publica sau minister, in functie de subordonarea spitalului, care se poate renegocia ori de cate ori este nevoie. Modelul contractului de administrare, in continutul caruia vor fi prevazuti si indicatorii de performanta a activitatii, se aproba prin ordin al ministrului sanatatii si familiei, cu consultarea ministerelor cu retele sanitare proprii. Nivelul indicatorilor-cadru de performanta a activitatii se stabileste anual prin negociere intre conducerea spitalului, directia de sanatate publica sau minister, in functie de subordonare si casa de asigurari de sanatate cu care se incheie contractul de furnizare de servicii medicale.
    (4) Ocuparea functiilor de conducere prevazute la alin. (1) si (2) se realizeaza in conditiile legii, pe baza de concurs sau de examen, dupa caz, organizat de catre directia de sanatate publica sau de catre minister, in functie de subordonare, prin ordin al ministrului.
    (5) Revocarea personalului din functiile de conducere a spitalului, in cazul nerealizarii indicatorilor stabiliti in contractul de administrare sau in cazul savarsirii unor abuzuri sau abateri, se poate face:
    a) la propunerea directorului general, inaintata directiei de sanatate publica sau ministerului, in functie de subordonare.
    Propunerile se analizeaza de directia de sanatate publica sau de minister, dupa caz, decizia urmand a fi luata de ministru, in conditiile legii, in functie de subordonarea spitalului.
    b) direct, de catre ministru.
    (6) Analiza si urmarirea realizarii indicatorilor din contractul de administrare se face trimestrial si anual de catre directia de sanatate publica sau de minister, in functie de subordonare, si de casa de asigurari de sanatate cu care s-a incheiat contractul de furnizare de servicii medicale, in conditiile finantarii potrivit contractelor incheiate."
    3. Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 12
    Spitalul are obligatia sa inregistreze, sa stocheze, sa prelucreze si sa transmita informatiile legate de activitatea sa. Raportarile se fac unitar atat la directiile de sanatate publica, cat si la casa de asigurari de sanatate cu care s-a incheiat contractul de furnizare de servicii medicale."
    4. Articolul 13 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 13
    (1) Spitalele publice functioneaza pe principiul autonomiei financiare, elaboreaza si executa bugete proprii de venituri si cheltuieli.
    (2) Proiectul bugetului de venituri si cheltuieli se elaboreaza de catre conducerea spitalului pe baza normelor metodologice aprobate prin ordin al ministrului sanatatii si familiei, cu consultarea ministerelor cu retele sanitare proprii si cu avizul Ministerului Finantelor Publice.
    (3) Proiectul bugetului de venituri si cheltuieli se negociaza de catre conducerea spitalului cu conducerea directiei de sanatate publica sau a ministerului, in functie de subordonare, si cu conducerea casei de asigurari de sanatate cu care se incheie contractul de furnizare de servicii medicale si se definitiveaza si se aproba dupa semnarea contractului de furnizare de servicii medicale.
    (4) Aprobarea proiectului bugetului de venituri si cheltuieli se face de directia de sanatate publica sau de minister, in functie de subordonare, cu avizul casei de asigurari de sanatate cu care s-a incheiat contractul de furnizare de servicii medicale. Bugetul de venituri si cheltuieli poate fi rectificat in cazuri justificate, cu respectarea prevederilor alin. (2) si (3).
    (5) In cazul refuzului de a semna proiectul bugetului de venituri si cheltuieli se constituie o comisie de mediere formata din reprezentanti ai ministerului, in functie de subordonarea spitalului, si ai Casei Nationale de Asigurari de sanatate, care, in termenul prevazut de dispozitiile legale in vigoare, va solutiona divergentele.
    (6) Bugetul anual de venituri si cheltuieli aprobat se defalca pe trimestre cu acordul directiei de sanatate publica sau al ministerului, in functie de subordonare, si al casei de asigurari de sanatate cu care s-a incheiat contractul de furnizare de servicii medicale.
    (7) Executia bugetului de venituri si cheltuieli se raporteaza lunar si, respectiv, trimestrial directiilor de sanatate publica sau ministerului, in functie de subordonare, si casei de asigurari de sanatate cu care s-a incheiat contractul de furnizare de servicii medicale.
    (8) Centralizarea executiei bugetelor de venituri si cheltuieli lunare si, respectiv, trimestriale se realizeaza de directia de sanatate publica si se inainteaza ministerului.
    (9) Executia trimestriala a indicatorilor din bugetul de venituri si cheltuieli este analizata de directia de sanatate publica sau de minister, in functie de subordonare, si de casa de asigurari de sanatate cu care s-a incheiat contractul de furnizare de servicii medicale si in cazul unor abateri fata de indicatorii din contractul de administrare sesizeaza si face propuneri pe care le supune aprobarii conducerii ministerului.
    (10) In cazul inregistrarii de arierate se va proceda dupa cum urmeaza:
    a) in cazul arieratelor existente in momentul numirii conducerii spitalelor, acestea vor fi evidentiate separat si, o data cu aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli, se va stabili si modul de lichidare a acestora;
    b) daca in cursul executiei bugetului de venituri si cheltuieli, in conditiile finantarii conform contractului de prestari servicii medicale incheiat, se inregistreaza cresterea arieratelor, directia de sanatate publica sau ministerul, in functie de subordonare, va sesiza conducerea ministerului, care va lua masurile corespunzatoare;
    c) pentru cresterea arieratelor datorate unor cauze imputabile conducerii spitalelor, directia de sanatate publica sau ministerul, in functie de subordonare, va propune ministrului masurile de sanctionare prevazute in contractul de administrare;
    d) cresterea arieratelor din motive neimputabile conducerii spitalului se poate realiza numai cu aprobarea prealabila a ministrului, in functie de subordonarea spitalului, lichidarea acestora realizandu-se prin suplimentarea bugetului de venituri si cheltuieli, in conditiile alin. (4);
    e) auditul financiar se face, in conditiile legii, de directia de sanatate publica si de casa de asigurari de sanatate cu care s-a incheiat contractul de furnizare de servicii medicale."
    5. Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 14
    (1) Finantarea spitalelor publice se asigura din veniturile realizate in raport cu serviciile medicale furnizate pe baza contractelor incheiate cu casele de asigurari de sanatate, de la bugetul de stat, de la bugetele locale, din asocieri investitionale in profil medical sau medico-social, din donatii si sponsorizari, precum si din veniturile obtinute de la persoanele fizice si juridice, in conditiile legii.
    (2) De la bugetul de stat se asigura finantarea unor programe nationale de sanatate, realizarea de constructii noi de interes national, dotarea cu aparatura medicala de mare performanta, expertizarea, proiectarea si consolidarea constructiilor grav afectate de seisme si de alte actiuni de forta majora, precum si efectuarea unor reparatii capitale.
    (3) De la bugetele locale se poate asigura finantarea pentru finalizarea constructiilor noi de interes local, precum si a unor cheltuieli pentru realizarea de lucrari de reparatii curente si capitale.
    (4) Tipurile de spitale publice de interes national si local se stabilesc prin hotarare a Guvernului."
    6. Articolul 16 se abroga.
    7. Articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 17
    (1) Drepturile salariale cuvenite conducerii spitalelor publice, precum si formele de salarizare ale personalului medico-sanitar si ale altor categorii de personal ce se aplica in cadrul acestor spitale se stabilesc prin hotarare a Guvernului.
    (2) La spitalele publice la care la sfarsitul anului nu s-au inregistrat arierate si s-au indeplinit toti indicatorii din contractul de administrare, din disponibilitatile aflate in cont la sfarsitul anului, provenite din veniturile proprii, precum si din cele realizate din serviciile medicale furnizate pe baza contractelor incheiate cu casele de asigurari de sanatate, dupa scaderea obligatiilor de plata si a incasarilor anticipate, o cota de pana la 50% se poate utiliza pentru premierea personalului, in raport cu performantele si responsabilitatile acestuia.
    (3) Nivelul maxim al premiilor se stabileste cu aprobarea directiei de sanatate publica sau a ministerului, in functie de subordonarea spitalului.
    (4) Competenta, atributiile si sarcinile, pe tipuri de spitale publice, se stabilesc prin normele generale aprobate prin ordin al ministrului sanatatii si familiei."
    Art. 2
    Legea nr. 146/1999 privind organizarea, functionarea si finantarea spitalelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 370 din 3 august 1999, cu modificarile ulterioare, precum si cu modificarile aduse prin prezenta ordonanta, se va republica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dupa aprobarea acesteia de catre Parlament, dandu-se textelor o noua numerotare.
    Art. 3
    Prevederile prezentei ordonante intra in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2002.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         p. Ministrul sanatatii si familiei,
                         Luminita Gheorghiu,
                         secretar de stat

                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Gheorghe Gherghina,
                         secretar de stat



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 68/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 68 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu