Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.64 din 17.05.2013

pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Direcţiei afaceri europene şi relaţii internaţionale
ACT EMIS DE: Ministerul Afacerilor Interne
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 300 din 27 mai 2013



SmartCity1

Având în vedere prevederile art. 12 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007, aprobată cu modificări prin

Identificarea postului
1. Compartimentul: conducerea Direcţiei afaceri europene şi relaţii internaţionale (DAERI)
2. Denumirea postului: director
3. Poziţia postului în statul de organizare: 1
4. Relaţii cu alte posturi:
4.1. Relaţii ierarhice: - este subordonat direct ministrului afacerilor interne; - îşi desfăşoară activitatea în coordonarea unui secretar de stat; - are în subordine întregul personal al DAERI.
4.2. Relaţii funcţionale: - conduce întreaga activitate a direcţiei; - directorul adjunct i se subordonează nemijlocit; - coordonează nemijlocit Serviciul reprezentare externă şi misiuni internaţionale, compartimentul Secretariat şi informaţii clasificate; - emite dispoziţii pentru întreg personalul din subordine şi poate formula solicitări, îndrumări sau precizări pentru structurile de afaceri europene şi relaţii internaţionale din direcţiile generale şi direcţiile (similare) aparatului central şi din instituţiile ori unităţile aflate în subordinea sau coordonarea Ministerului Afacerilor Interne (MAI), cu ori fără personalitate juridică.
4.3. Relaţii de control: controlează activitatea structurilor DAERI şi întregului personal al acesteia şi, pe linie de specialitate, a structurilor cu atribuţii în domeniul afacerilor europene şi relaţiilor internaţionale din cadrul direcţiilor generale şi direcţiilor (similare) din aparatul central al MAI, din instituţiile sau unităţile aflate în subordinea ori coordonarea MAI, cu sau fără personalitate juridică.
4.4. Relaţii de colaborare: - colaborează cu conducerile direcţiilor generale şi direcţiilor (similare) din aparatul central şi ale celorlalte instituţii sau unităţi aflate în subordinea ori coordonarea MAI, cu sau fără personalitate juridică; - colaborează cu organismele de profil din Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Justiţiei, Ministerul Apărării Naţionale şi alte instituţii ale administraţiei publice centrale de specialitate şi ale administraţiei publice locale, cu instituţii de profil ale altor state, cu instituţiile şi organismele Uniunii Europene, cu organizaţii internaţionale, în scopul îndeplinirii atribuţiilor din domeniul de competenţă al DAERI, în conformitate cu procedurile legale şi cu ordinele şi dispoziţiile ministrului afacerilor interne.
4.5. Relaţii de reprezentare: - reprezintă DAERI în faţa conducerii MAI, în raporturile cu celelalte unităţi ale MAI, cu instituţii şi organisme din ţară şi străinătate; - directorul angajează, în condiţiile legii, DAERI în raporturile cu persoanele juridice şi fizice, scop în care poate da împuterniciri de reprezentare personalului din subordine.
5. Definirea sumară a atribuţiilor postului
- asigură fundamentarea, elaborarea şi coordonarea aplicării politicilor şi procedurilor în domeniul managementului activităţilor de afaceri europene şi relaţii internaţionale din MAI;
- asigură organizarea şi desfăşurarea activităţii DAERI;
- efectuează acţiuni de control, sprijin şi îndrumare în domeniul de competenţă.
Cerinţele postului
1. Categoria de personal ce poate ocupa postul: ofiţer de poliţie
2. Gradul profesional necesar ocupantului postului: comisar-şef de poliţie
3. Pregătire:
3.1. pregătire de bază: studii superioare de lungă durată, cu diplomă de licenţă, sau ciclul I - studii universitare de licenţă;
3.2. pregătire de specialitate: studii: masterat sau studii postuniversitare în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiilor sau în domeniul management;
3.3. alte cunoştinţe: cultură generală, managementul relaţiilor internaţionale, drept internaţional, managementul proiectelor;
3.4. autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: autorizaţie de acces la informaţiile clasificate din clasa secretelor de stat nivel strict secret de importanţă deosebită şi informaţiile clasificate UE, NATO nivel TOP SECRET şi UE clasificate de nivel EU TOP SECRET;
3.5. limbi străine: - limba engleză: citit, scris, vorbit - bine; - cel puţin o altă limbă de circulaţie internaţională: citit, scris, vorbit: bine.
4. Experienţă:
4.1. vechime în muncă/din care în MAI: cel puţin 7 ani în MAI;
4.2. vechime în specialitate cel puţin 7 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei;
4.3. vechime în funcţii de conducere: cel puţin 4 ani în funcţii de conducere în unităţi ale MAI;
4.4. perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 6 luni.
5. Aptitudini şi abilităţi necesare: manageriale (organizatorice, decizionale, de prevedere, conducere, coordonare şi control); - oportunitate şi operativitate în luarea deciziilor; - capacitate de lucru sub presiunea timpului; - spirit de observaţie; - capacitate de lucru în echipă; - putere de mobilizare.
6. Atitudini necesare/comportament: - spirit de iniţiativă, sociabilitate, comportament adecvat (limbaj, vestimentaţie, reguli de politeţe), trăsături pozitive de caracter, exigenţă, obiectivitate, spirit critic, organizare a activităţilor, fermitate, consecvenţă în acţiune, motivaţie intrinsecă, devotament şi loialitate faţă de instituţie, disponibilitate la schimbare
7. Parametrii privind starea sănătăţii somatice: apt pentru funcţii de conducere
8. Trăsături psihice şi de personalitate: inteligenţă, flexibilitate a gândirii, stabilitate comportamentală, echilibru emoţional
Condiţii specifice de muncă
1. Locul de muncă: sediul DAERI
2. Programul de lucru: conform programului de lucru aprobat pentru personalul MAI
3. Deplasări curente: vizite de lucru la instituţii din ţară (inclusiv controale în unităţi ale MAI din Bucureşti ori din teritoriu), instituţii şi agenţii ale Uniunii Europene, la instituţii sau organizaţii din străinătate şi în teatrele externe de operaţiuni în care sunt desfăşurate efective ale MAI
4. Condiţii deosebite de muncă: - activitate cu dinamică deosebită, volum mare de operaţii mentale şi complexitate foarte ridicată, presupunând nivel de atenţie ridicat şi cu opţiuni diversificate, ale căror efecte pot fi de o importanţă majoră pentru securitatea naţională, activitatea instituţiei şi personalul acesteia; - schimbări frecvente şi imprevizibile de program, implicând solicitări neuropsihice mari datorate, în principal, nivelului maxim solicitat al calităţii lucrărilor, erorilor în lucrările elaborate sau avizate, presiunii termenelor strânse, necesităţii coordonării unui număr relativ mare de participanţi, din state diferite, la acţiuni complexe în ţară ori străinătate; - necesitatea asigurării confidenţialităţii unui număr mare de lucrări executate sau avizate; - ritm alert de lucru, program prelungit, determinat de urgenţa lucrărilor solicitate de conducerea MAI, de Guvernul României, Parlament, Administraţia Prezidenţială sau reprezentanţi ai instituţiilor şi agenţiilor Uniunii Europene, inclusiv în zilele libere şi sărbători legale; - expunere la radiaţii electromagnetice şi stres.
5. Riscuri implicate de post: - afecţiuni cardiovasculare, neurologice şi digestive din cauza nivelului ridicat de stres; - afecţiuni ale coloanei vertebrale, cauzate de regimul static de lucru; - afecţiuni ale vederii datorită solicitării intense (scris, citit, utilizare PC); - surmenaj şi oboseală psihică; - antrenarea în cazul unor decizii sau avize nefundamentate a răspunderii juridice.
6. Compensări: - indemnizaţie de conducere; - sporuri prevăzute de legislaţia în vigoare; - condiţii speciale de muncă.

Descrierea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilităţilor postului 1. Sarcini şi îndatoriri: 1. organizează, conduce şi răspunde de întreaga activitate a DAERI pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin direcţiei, conform prevederilor legale; 2. coordonează elaborarea strategiilor, politicilor şi procedurilor specifice problematicii afacerilor europene şi relaţiilor internaţionale, stabilite pe domeniile prevăzute în Regulamentul de organizare si funcţionare a direcţiei, urmărind atingerea obiectivelor stabilite în acord cu interesele naţionale; 3. coordonează relaţiile MAI şi ale structurilor aflate în subordinea sau coordonarea acestuia cu instituţii şi organisme ale Uniunii Europene pe domeniile stabilite prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a DAERI, organizaţii regionale şi internaţionale, precum şi cu instituţii similare din alte state; 4. coordonează şi, după caz, participă la activitatea de reprezentare a României la Consiliul Justiţie şi Afaceri Interne (JAI) şi în comitetele şi grupurile de lucru ale Consiliului Uniunii Europene, ale Comisiei Europene şi ale altor instituţii europene, pe domeniile stabilite prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a DAERI; 5. coordonează şi, după caz, participă la negocieri, avizează acordurile, convenţiile şi alte înţelegeri internaţionale propuse spre încheiere structurilor aflate în subordinea sau coordonarea MAI, cu structuri similare din alte state ori cu entităţi aflate sub jurisdicţia altor state; 6. iniţiază activităţi menite să conducă la dezvoltarea relaţiilor cu instituţii sau autorităţi similare din alte ţări, asigurând susţinerea şi promovarea intereselor MAI în relaţia cu acestea; 7. propune conducerii MAI iniţierea, semnarea, aprobarea, acceptarea sau renunţarea la înţelegerile internaţionale ale MAI cu structuri similare din alte ţări, asigurând consultarea altor instituţii în vederea obţinerii avizelor necesare; 8. exercită şi, după caz, dispune activităţi de control la nivelul structurilor cu atribuţii în domeniul afacerilor europene şi relaţiilor internaţionale din subordinea sau coordonarea MAI; 9. coordonează activitatea ataşaţilor de afaceri interne şi ofiţerilor de legătură ai MAI, cu excepţia măsurilor operative şi a măsurilor de protecţie a informaţiilor clasificate; 10. coordonează relaţiile cu misiunile diplomatice şi cu oficiile consulare ale României în alte ţări, precum şi cu ataşaţii de afaceri interne, de poliţie, de securitate şi ofiţerii de legătură ai statelor partenere acreditaţi în România; 11. prezintă informări în şedinţele conducerii şi Colegiului MAI cu principalele rezultate înregistrate în domeniul de competenţă şi face propuneri de eficientizare în acest sens; 12. coordonează procesul de elaborare şi promovare spre aprobare a Planului anual de relaţii internaţionale al MAI; 13. convoacă, ori de câte ori se impune, şefii structurilor de afaceri europene şi relaţii internaţionale în vederea analizării activităţii desfăşurate de acestea, stabilirii de măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii sau pentru executarea unor dispoziţii ale conducerii MAI; 14. dispune măsuri pentru punerea în practică a Planului de alarmare şi evacuare, precum şi pentru actualizarea documentelor specifice de lucru; 15. coordonează activitatea de pregătire de specialitate a personalului din subordine şi verifică modul de însuşire a cunoştinţelor transmise; 16. dispune măsuri, conform competenţelor, pentru încadrarea posturilor din statul de organizare DAERI aflate în competenţă de numire; 17. organizează şi desfăşoară audienţe, asigură rezolvarea petiţiilor cetăţenilor potrivit competenţelor; 18. analizează, ori de câte ori este nevoie, cu şefii structurilor din subordine stadiul rezolvării problemelor de muncă şi disciplinare, stabileşte măsuri pentru eficientizarea întregii activităţi a DAERI; 19. îndeplineşte atribuţiile conducătorului unităţii prevăzute de art. 86 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 585/2002 pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, cu modificările şi completările ulterioare, de pct. 298 şi 299 din Normele privind protecţia informaţiilor clasificate ale Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord în România, aprobate prin Hotărâre Guvernului nr. 353/2002, cu modificările ulterioare, de prevederile în materie, stipulate în Normele-cadru privind securitatea informaţiilor UE clasificate, aprobate prin Ordinul directorului general al Oficiului Registrului Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat nr. 160/2006, precum şi în normele legale stabilite la nivelul MAI, asigurând în acest sens păstrarea şi controlul difuzării informaţiilor clasificate conform procedurilor în vigoare; 20. asigură aplicarea măsurilor de protecţie a datelor cu caracter personal în cadrul DAERI. 2. Responsabilităţi: a)de planificare: coordonează actualizarea/revizuirea/raportarea sarcinilor cuprinse în documentele strategice din aria de competenţă a DAERI; b)de raportare: prezintă secretarului de stat care coordonează DAERI şi în şedinţele Colegiului MAI rapoarte şi informări pe probleme de specialitate; c)de luare a deciziilor: la nivelul de competenţă proprie/permanent; d)accesul la informaţii, păstrarea şi confidenţialitatea acestora: autorizaţie de acces la informaţiile clasificate din clasa secretelor de stat nivel strict secret de importanţă deosebită şi informaţiile clasificate UE, NATO nivel TOP SECRET şi UE clasificate de nivel EU TOP SECRET;

Standarde de performanţă asociate postului
1. Indicatori cantitativi: - număr lucrări primite, repartizate, urmărite şi verificate în cadrul DAERI; - număr acţiuni desfăşurate în coordonare nemijlocită, în cadrul DAERI sau în colaborare cu parteneri instituţionali şi organizaţionali din ţară şi străinătate.
2. Indicatori calitativi: calitatea lucrărilor proprii şi a celor executate de colaboratori, urmărind corectitudinea, coerenţa şi complexitatea acestora, cu respectarea prevederilor legale
3. Costuri: nivelul de încadrare în bugetele alocate activităţilor DAERI, cu respectarea realizării obiectivelor planificate, eventual cu identificarea unor surse alternative de finanţare în condiţii legale
4. Timp: încadrarea în termenele stabilite de lege, acte normative specifice sau prin ordin rezolutiv, pentru fiecare dintre acţiunile planificate, organizate şi desfăşurate
5. Utilizarea resurselor: asigurarea şi utilizarea judicioasă a resurselor umane şi materiale afectate direcţiei, precum şi a celor repartizate pentru realizarea acţiunilor coordonate nemijlocit, care se execută de alte unităţi ale MAI
6. Mod de realizare: îşi desfăşoară activitatea atât în mod independent, cât şi în colaborare cu alte unităţi din MAI, sub coordonarea ministrului afacerilor interne şi a secretarului de stat care coordonează DAERI; - pentru realizarea sarcinilor complexe, asigură sprijin şi îndrumare personalului din subordine, precum şi celui din alte structuri ale MAI; - coordonează şi controlează activitatea desfăşurată de celelalte structuri cu atribuţii în domeniul relaţiilor internaţionale din structurile MAI; - colaborează cu structurile similare ale altor instituţii guvernamentale pe linia relaţiilor internaţionale ale MAI.

Ministrul afacerilor interne, ........ ................ ................ ................ ........ ......... Secretar de stat, ........ ................ ................ ................ ........ ........ Titularul postului Numele şi prenumele ........ ................ ........ ........ Semnătura ........ ................ ................ ........ ........ Data ........ ................ ................ ................ ......... ANEXA Nr. 4la regulament Nr. .............. din ...............

MINISTERUL AFACERILOR INTERNE Aprob,
Direcţia afaceri europene şi relaţii internaţionale Secretar de stat, ........ ................ .............

Ex. nr. ........ FIŞA POSTULUI I. Informaţii generale privind postul 1. Denumirea postului: director adjunct 2. Nivelul postului: de conducere 3. Scopul principal al postului: conducerea activităţii de afaceri europene şi relaţii internaţionale a Ministerului Afacerilor Interne Condiţii specifice pentru ocuparea postului 1. Studii de specialitate: studii universitare absolvite cu diplomă de licenţă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalent 2. Perfecţionări (specializări): conform Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, studii de masterat sau postuniversitare în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiilor sau în domeniul management 3. Cunoştinţe de operare/programare pe calculator (necesitate şi nivel): operare Windows, internet nivel bine 4. Limbi străine (necesitate şi nivel de cunoaştere): limba engleză/franceză: citit, scris şi vorbit - nivel avansat;

o a doua limbă de circulaţie internaţională: citit, scris şi vorbit - nivel mediu5. Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare: capacitate de planificare strategică;

capacitate de organizare, conducere şi control;

abilitatea de a lua decizii;

capacitatea de a previziona impactul deciziilor;

capacitatea de a comunica şi de a lucra în echipă;

abilităţi de îndrumare, consiliere, mediere şi negociere;

capacitate de a rezolva probleme complexe;

capacitate de a redacta texte fluente şi concise în condiţii de viteză crescută;

aptitudini generale de management al resurselor umane.6. Cerinţe specifice: autorizaţie de acces la informaţiile clasificate din clasa secretelor de stat nivel strict secret de importanţă deosebită şi la informaţiile clasificate NATO de nivel TOP SECRET şi UE de nivel EU TOP SECRET;

activitate cu dinamică deosebită, volum mare de operaţii mentale şi complexitate foarte ridicată, presupunând nivel de atenţie ridicat şi cu opţiuni diversificate, ale căror efecte pot fi de o importanţă majoră pentru securitatea naţională, activitatea instituţiei şi personalul acesteia;

schimbări frecvente şi imprevizibile de program, implicând solicitări neuropsihice mari datorate, în principal, nivelului maxim solicitat al calităţii lucrărilor, presiunii termenelor strânse, necesităţii coordonării unui număr relativ mare de participanţi, din state diferite, la acţiuni complexe în ţară sau în străinătate;

necesitatea asigurării confidenţialităţii unui număr mare de lucrări executate sau avizate;

ritm alert de lucru, program prelungit, determinat de urgenţa lucrărilor solicitate de conducerea Ministerului Afacerilor Interne (MAI), de Guvern, Parlament, Administraţia Prezidenţială sau de reprezentanţi ai structurilor Uniunii Europene, inclusiv în zilele libere şi de sărbători legale;

expunere la radiaţii electromagnetice şi stres, disponibilitate pentru lucru în program prelungit şi în condiţii de stres;

deplasări la sediul instituţiilor din ţară (inclusiv controale în unităţi ale MAI din Bucureşti sau din teritoriu), ale Uniunii Europene, al instituţiilor sau organizaţiilor din străinătate şi în teatrele externe de operaţiuni în care sunt desfăşurate efective ale MAI.7. Competenţa managerială (cunoştinţe de management, calităţi şi aptitudini manageriale): contribuie la elaborarea planurilor strategice ale Direcţiei afaceri europene şi relaţii internaţionale (DAERI) în concordanţă cu planurile strategice ale ministerului;

stabileşte un echilibru corect între imperativele operaţionale ale structurilor pe care le conduce şi planurile strategice ale DAERI;

asigură comunicarea eficientă a misiunii, a planurilor strategice, a obiectivelor DAERI şi ale structurilor pe care le conduce;

stabileşte calendarul de activităţi, obiectivele-cheie, responsabilităţile şi perioadele de raportare pentru structurile pe care le conduce;

ia decizii rapide, la momentul oportun, bazate pe argumente adecvate şi în concordanţă cu legea;

evaluează corect activitatea subalternilor săi şi ţine cont de efectele deciziilor sale asupra structurilor pe care le conduce;

îşi asumă responsabilitatea pentru deciziile sale;

îşi coordonează corect activitatea cu omologii, cu subordonaţii şi cu superiorii săi;

controlează activitatea structurilor din subordine la nivel strategic şi al îndeplinirii obiectivelor. Nu se implică personal în probleme delegate unui nivel inferior de responsabilitate, dar monitorizează rezultatele în funcţie de termenele şi obiectivele specifice ale planurilor strategice şi calendarului de activităţi. Nu acceptă calitatea slabă a activităţii subalternilor fără a interveni; se asigură că tot personalul din subordine este corect instruit pentru responsabilităţile ce îi revin;

înţelege şi aplică politicile de resurse umane ale ministerului;

înţelege şi respectă standardele de etică ale ministerului şi ale administraţiei publice.Atribuţii specifice postului: 1. organizează, îndrumă şi controlează activitatea structurilor din subordine în scopul îndeplinirii atribuţiilor ce le revin, conform prevederilor legale; 2. îndeplineşte atribuţiile directorului în perioada în care este desemnat la conducerea direcţiei; 3. avizează lucrările elaborate de către structurile pe care le coordonează şi le supune aprobării directorului direcţiei; 4. coordonează activitatea de elaborare a proiectelor de acte normative şi a altor reglementări specifice afacerilor europene şi relaţiilor internaţionale în domeniul de competenţă al DAERI; 5. conduce activitatea de elaborare a politicilor, strategiilor, programelor, studiilor, analizelor şi a documentaţiei privind aplicarea şi executarea politicilor publice şi a actelor normative necesare realizării competenţelor DAERI; 6. consiliază şi controlează activitatea de afaceri europene şi relaţii internaţionale desfăşurată de structurile/instituţiile aflate în subordinea/coordonarea MAI şi de cele din instituţiile prefectului; 7. avizează proiectele de acte normative care transpun legislaţie europeană în domeniile de competenţă ale MAI; 8. acţionează pentru îndeplinirea sarcinilor care i-au fost repartizate direct de conducerea MAI sau de director, potrivit competenţelor directe ori delegate; 9. reprezintă MAI, conform mandatelor încredinţate; 10. aprobă aprecierile de serviciu anuale ale personalului din structurile pe care le coordonează şi întocmeşte fişele de evaluare anuală a activităţii profesionale desfăşurate de şefii acestor structuri; 11. identifică nevoile de pregătire profesională şi dispune măsurile necesare participării personalului din cadrul structurilor pe care le coordonează la activităţile de perfecţionare a pregătirii profesionale; 12. asigură coordonarea procesului de elaborare a poziţiilor MAI şi a participării reprezentanţilor MAI în Consiliul Justiţie şi Afaceri Interne (JAI) şi în comitetele şi grupurile de lucru ale Consiliului Uniunii Europene, ale Comisiei Europene şi ale altor instituţii europene; 13. asigură coordonarea relaţiilor MAI şi ale structurilor aflate în subordinea sau în coordonarea acestuia cu instituţiile şi organismele Uniunii Europene, organizaţiile regionale şi internaţionale şi cu instituţii similare din alte state; 14. asigură coordonarea activităţilor necesare în vederea gestionării proiectelor finanţate din foruri europene, derulate sau care urmează a fi derulate de către DAERI; 15. în domeniul de competenţă, exercită sau dispune activităţi de control la nivelul structurilor din subordinea ori din coordonarea MAI; 16. ori de câte ori este nevoie, analizează cu şefii structurilor din subordine stadiul rezolvării problemelor de muncă şi disciplinare şi stabileşte măsuri pentru eficientizarea activităţii acestor structuri; 17. îndeplineşte atribuţiile şefului structurii de securitate: coordonează elaborarea normelor interne privind protecţia informaţiilor clasificate, potrivit legii;

coordonează întocmirea programului de prevenire a scurgerii de informaţii clasificate şi îl supune avizării Departamentului de informaţii şi protecţie internă (DIPI), iar după aprobare acţionează pentru aplicarea acestuia;

coordonează activitatea de protecţie a informaţiilor clasificate, în toate componentele acesteia;

asigură relaţionarea cu DIPI;

monitorizează activitatea de aplicare a normelor de protecţie a informaţiilor clasificate şi modul de respectare a acestora;

consiliază conducerea unităţii în legătură cu toate aspectele privind securitatea informaţiilor clasificate;

informează conducerea unităţii despre vulnerabilităţile şi riscurile existente în sistemul de protecţie a informaţiilor clasificate şi propune măsuri pentru înlăturarea acestora;

coordonează acordarea sprijinului reprezentanţilor autorizaţi ai DIPI, potrivit competenţelor legale, pe linia verificării persoanelor pentru care se solicită accesul la informaţii clasificate;

coordonează organizarea activităţilor de pregătire specifică a persoanelor care au acces la informaţii clasificate;

coordonează păstrarea şi organizarea evidenţei certificatelor de securitate şi autorizaţiilor de acces la informaţii clasificate;

coordonează actualizarea permanentă a evidenţei certificatelor de securitate şi a autorizaţiilor de acces;

coordonează întocmirea şi actualizarea listelor informaţiilor clasificate elaborate sau păstrate de unitate, pe clase şi niveluri de secretizare;

prezintă conducătorului unităţii propuneri privind stabilirea obiectivelor, sectoarelor şi locurilor de importanţă deosebită pentru protecţia informaţiilor clasificate din sfera de responsabilitate şi, după caz, solicită sprijinul DIPI;

efectuează, cu aprobarea conducerii unităţii, controale privind modul de aplicare a măsurilor legale de protecţie a informaţiilor clasificate;

exercită alte atribuţii în domeniul protecţiei informaţiilor clasificate, potrivit legii;

este responsabil pentru implementarea şi asigurarea măsurilor de securitate, conform normelor în vigoare în domeniul INFOSEC;

pune la dispoziţia şefului Componentei de securitate pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor (CSTIC) lista cu certificatele de securitate/autorizaţiile de acces la informaţii clasificate deţinute de personalul direcţiei;

răspunde de aplicarea procedurilor şi normelor de securitate pentru protecţia informaţiilor clasificate în cadrul direcţiei, pentru toate domeniile de securitate reglementate: organizarea securităţii, securitatea fizică, securitatea personalului, securitatea documentelor, securitatea industrială şi INFOSEC;18. îndeplineşte orice alte atribuţii dispuse de către director sau de conducerea MAI, potrivit competenţelor legale ale DAERI; 19. execută activităţi de culegere, prelucrare, verificare şi valorificare a informaţiilor în domenii incidente competenţelor specifice; 20. îndeplineşte atribuţiile managerului adjunct al proiectului „Dezvoltarea capacităţii instituţionale a MAI în domeniul gestionării dosarelor europene, al transpunerii şi al aplicării acquis-ului comunitar“, cod SMIS 32862, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta fişă a postului. Aceste atribuţii au caracter temporar, pe durata implementării proiectului. Identificarea funcţiei publice corespunzătoare postului 1. Denumire: director adjunct 2. Clasa: 86 3. Gradul profesional: grad II 4. Vechimea (în specialitate necesară): 5 ani II. Sfera relaţională a titularului postului 1. Sfera relaţională internă: a)Relaţii ierarhice:

este subordonat nemijlocit directorului;

este şeful structurii de securitate;

are în subordine nemijlocită şefii structurilor pe care le coordonează;

prin dispoziţie a directorului i se pot delega, potrivit prevederilor legale, competenţe şi responsabilităţi privind conducerea direcţiei. b)Relaţii funcţionale:

conduce nemijlocit structurile care i-au fost repartizate prin dispoziţia directorului;

colaborează cu conducerile direcţiilor generale şi direcţiilor (similare) din aparatul central şi ale celorlalte instituţii sau unităţi aflate în subordinea ori coordonarea MAI, cu sau fără personalitate juridică şi cu instituţiile prefectului, în scopul îndeplinirii atribuţiilor din domeniul de competenţă;

colaborează cu organismele de profil din Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Fondurilor Europene, Ministerul Justiţiei, Ministerul Apărării Naţionale şi alte instituţii ale administraţiei publice centrale de specialitate, din ţară şi din străinătate, cu instituţii de profil ale altor state, cu organisme şi organizaţii internaţionale, în scopul îndeplinirii atribuţiilor din domeniile de competenţă ale direcţiei, în conformitate cu prevederile legale şi cu ordinele ministrului afacerilor interne. c)Relaţii de control:

controlează activitatea structurilor DAERI care i-au fost repartizate în subordine;

controlează şi coordonează, pe linie de specialitate, activitatea structurilor cu atribuţii în domeniul afacerilor europene şi relaţiilor internaţionale din structurile MAI şi din instituţiile prefectului. d)Relaţii de reprezentare:

reprezintă DAERI în faţa conducerii MAI, în raporturile cu celelalte unităţi ale MAI, cu instituţii şi organisme din ţară şi străinătate, în baza mandatului de reprezentare.2. Sfera relaţională externă: a)cu autorităţi şi instituţii publice similare din alte state cu care MAI are relaţii de colaborare, în limita competenţelor stabilite de conducerea MAI; b)cu organizaţii internaţionale: similar lit. a); c)cu persoane juridice private: la solicitarea expresă şi în limita competenţelor stabilite de conducerea MAI.3. Limitele de competenţă: conform prevederilor Legii nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. 4. Delegarea de atribuţii: funcţionarilor publici cu statut special şi personalului contractual din structurile pe care le coordonează, în scopul realizării la timp şi eficient a obiectivelor propuse. Întocmit de: Numele şi prenumele ........ ........ ............ Funcţia publică de conducere: director Semnătura ........ ................ ........ ........... Data întocmirii ........ ................ ............... Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului: Numele şi prenumele ........ ........ ............ Semnătura ........ ................ ........ ........... Data ........ ................ ................ ............. Avizat de: Numele şi prenumele ........ ................ ........... Funcţia ........ ................ ................ ........ Semnătura ........ ................ ........ ......... Data ........ ................ ................ ............ ANEXĂ la Fişa postului directorului adjunct Atribuţiile prevăzute în Fişa postului directorului adjunct se completează după cum urmează: În calitate de manager adjunct al proiectului „Dezvoltarea capacităţii instituţionale a MAI în domeniul gestionării dosarelor europene, al transpunerii şi al aplicării acquis-ului comunitar“, cod SMIS 32862, desfăşoară activităţile de mai jos fără a depăşi 60% din timpul total de lucru: îndeplineşte toate atribuţiile delegate de către managerul de proiect;

coordonează realizarea activităţilor referitoare la:• selecţionarea participanţilor la programul de formare; • inscripţionarea materialelor cu elementele obligatorii de identitate vizuală, prevăzute în „Manualul de identitate vizuală pentru instrumentele structurale 2007-2013 în România“; • realizarea paginii web dedicate problematicii afacerilor europene gestionate de MAI; • conferinţa de deschidere; • elaborarea ghidurilor de proceduri; • conferinţa intermediară; • crearea Sistemului de soluţionare a problemelor (SISOP); • conferinţa de închidere. coordonează elaborarea procedurii de selecţionare a participanţilor la programul de formare, elaborarea conţinutului pliantului şi a prezentărilor de la seminarele organizate în cadrul reţelei SISOP;

coordonează colaborarea cu furnizorii de servicii pentru următoarele activităţi:• selecţionarea participanţilor la Programul de formare; • inscripţionarea materialelor cu elementele obligatorii de identitate vizuală, prevăzute în „Manualul de identitate vizuală pentru instrumentele structurale 2007-2013 în România“; • realizarea paginii web dedicate problematicii afacerilor europene gestionate de MAI; • conferinţa de deschidere; • elaborarea ghidurilor de proceduri; • conferinţa intermediară; • crearea Sistemului de soluţionare a problemelor (SISOP) • conferinţa de închidere; supervizează îndeplinirea activităţilor menţionate anterior;

coordonează elaborarea rapoartelor de progres (trimestriale şi finale) pentru îndeplinirea activităţilor precizate mai sus.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 64/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 64 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 64/2013
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu