ORDONANTA Nr. 68 din 25 august 1998
pentru ratificarea Acordului european privind marile cai navigabile de
importanta internationala (A.G.N.), adoptat la Geneva la 19 ianuarie 1996
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 314 din 27 august 1998
In temeiul art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei si al art. 1
pct. 12 lit. i) din Legea nr. 148 din 14 iulie 1998 privind abilitarea
Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:
ARTICOL UNIC
Se ratifica Acordul european privind marile cai navigabile de importanta
internationala (A.G.N.), adoptat la Geneva la 19 ianuarie 1996.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Ministrul transporturilor,
Traian Basescu
Ministrul finantelor,
Daniel Daianu
Ministrul afacerilor externe,
Andrei Plesu
ACORD EUROPEAN*)
privind marile cai navigabile de importanta internationala (A.G.N.)
*) Traducere.
Partile contractante,
constiente de necesitatea facilitarii si dezvoltarii transportului
international pe cai navigabile in Europa,
cunoscand ca se asteapta o crestere a transporturilor internationale de
marfuri ca rezultat al dezvoltarii comertului international,
evidentiind rolul transportului pe caile navigabile care, in comparatie cu
alte moduri de transport interior, prezinta avantaje economice si ecologice si
dispune de o capacitate excedentara in ceea ce priveste infrastructura si
navele, fiind astfel in masura sa reduca costurile sociale si impactul negativ
asupra mediului ale transporturilor interioare in ansamblul lor,
convinse ca, pentru a face transportul international pe caile navigabile in
Europa mai eficace si mai atractiv pentru clienti, este esentiala constituirea
unui cadru juridic care sa stabileasca un plan coordonat de dezvoltare si de
construire a unei retele de cai navigabile de importanta internationala, pe
baza parametrilor conveniti pentru infrastructura si exploatare,
au convenit urmatoarele:
Art. 1
Desemnarea retelei
Partile contractante adopta dispozitiile prezentului acord sub forma unui
plan coordonat de dezvoltare si de constructie a unei retele de cai navigabile,
denumita in continuare reteaua de cai navigabile de importanta internationala
sau reteaua de cai navigabile E, pe care intentioneaza sa o realizeze in cadrul
programelor lor corespunzatoare. Reteaua de cai navigabile E este constituita
din caile navigabile si porturile de importanta internationala, care sunt
mentionate in anexele nr. I si II la prezentul acord.
Art. 2
Caracteristicile tehnice si de exploatare ale retelei
Reteaua cailor navigabile de importanta internationala mentionata in primul
articol va fi conform caracteristicilor enuntate in anexa nr. III la prezentul
acord sau va fi aliniata la dispozitiile anexei mentionate in urma unor lucrari
de ameliorare viitoare.
Art. 3
Anexele
Anexele la prezentul acord fac parte integranta din acord.
Art. 4
Desemnarea depozitarului
Secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite este depozitarul
acordului.
Art. 5
Semnarea
1. Prezentul acord va fi deschis spre semnare la Oficiul Natiunilor Unite
de la Geneva statelor care sunt membre ale Comisiei Economice pentru Europa a
Organizatiei Natiunilor Unite sau care au statut consultativ pe langa aceasta,
conform paragrafelor 8 si 11 din Termenii de referinta ai Comisiei Economice
pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite, de la 1 octombrie 1996 pana la
30 septembrie 1997.
2. Aceste semnaturi vor fi supuse ratificarii, acceptarii sau aprobarii.
Art. 6
Ratificare, acceptare sau aprobare
1. Prezentul acord este supus ratificarii, acceptarii sau aprobarii,
conform paragrafului 2 al art. 5.
2. Ratificarea, acceptarea sau aprobarea isi va produce efectele prin
depunerea unui instrument la secretarul general al Organizatiei Natiunilor
Unite.
Art. 7
Aderare
1. Prezentul acord va fi deschis spre aderare oricarui stat vizat la
paragraful 1 al art. 5, incepand cu data de 1 octombrie 1996.
2. Aderarea isi va produce efectele prin depunerea unui instrument de
aderare la secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite.
Art. 8
Intrarea in vigoare
1. Prezentul acord va intra in vigoare la 90 de zile de la data la care
guvernele a cinci state vor fi depus un instrument de ratificare, de acceptare,
de aprobare sau de aderare, cu conditia ca una sau mai multe cai navigabile de
importanta internationala sa lege in mod neintrerupt cel putin trei dintre
aceste state.
2. Daca aceasta conditie nu este indeplinita, acordul va intra in vigoare
la 90 de zile de la data depunerii instrumentului de ratificare, de acceptare,
de aprobare sau de aderare, care va fi permis satisfacerea acestei conditii.
3. Pentru fiecare stat care va depune un instrument de ratificare, de
acceptare, de aprobare sau de aderare de la inceputul perioadei de 90 de zile
specificate la paragrafele 1 si 2 ale prezentului articol, acordul va intra in
vigoare la 90 de zile de la data depunerii instrumentului respectiv.
Art. 9
Limitele de aplicare a acordului
1. Nici o dispozitie a prezentului acord nu va fi interpretata ca
interzicand unei parti contractante sa ia masurile, compatibile cu dispozitiile
Cartei Natiunilor Unite si limitate la exigentele situatiei, pe care le
considera necesare pentru securitatea sa interioara sau exterioara.
2. Aceste masuri, care trebuie sa fie temporare, sunt imediat notificate
depozitarului; trebuie sa se precizeze natura lor.
Art. 10
Rezolvarea diferendelor
1. Orice diferend intre doua sau mai multe parti contractante referitor la
interpretarea sau la aplicarea prezentului acord, pe care partile in litigiu nu
l-au putut rezolva pe calea negocierilor sau in alt mod, este supus
arbitrajului daca oricare dintre partile in litigiu o cere si, in acest scop,
va fi supus pentru analizare si decizie unuia sau mai multor arbitri alesi de
comun acord de partile in litigiu.
Daca in decurs de 3 luni de la data solicitarii arbitrajului partile in
litigiu nu ajung la o intelegere asupra alegerii unui arbitru sau a unor
arbitri, oricare din aceste parti poate sa solicite secretarului general al
Organizatiei Natiunilor Unite sa desemneze un arbitru unic caruia ii este supus
diferendul pentru decizie.
2. Sentinta arbitrului sau a arbitrilor desemnati conform paragrafului 1 al
acestui articol va avea caracter obligatoriu pentru partile contractante in
litigiu.
Art. 11
Rezerve
Orice stat poate, in momentul in care semneaza prezentul acord sau isi
depune instrumentul de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare, sa
notifice depozitarului ca nu se considera legat prin art. 10 din prezentul
acord.
Art. 12
Procedura de amendare a prezentului acord
1. Prezentul acord poate fi amendat conform procedurii definite in
prezentul articol, sub rezerva dispozitiilor art. 13 si 14.
2. La solicitarea unei parti contractante, orice amendament la prezentul
acord va fi analizat de grupul de lucru principal pentru transporturi pe cai
navigabile al Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite.
3. In cazul in care este adoptat cu o majoritate de doua treimi din numarul
partilor contractante prezente si votante, amendamentul va fi comunicat de
catre secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite pentru acceptare
tuturor partilor contractante.
4. Orice propunere de amendament, care a fost comunicata conform
dispozitiilor paragrafului 3 al prezentului articol, va intra in vigoare pentru
toate partile contractante la 3 luni de la expirarea unei perioade de 12 luni
de la data comunicarii sale, cu conditia ca in aceasta perioada de 12 luni sa
nu fi fost notificata secretarului general al Organizatiei Natiunilor Unite
nici o obiectie la amendamentul propus de catre un stat care este parte
contractanta.
5. Daca a fost notificata o obiectie la amendamentul propus, conform
dispozitiilor paragrafului 4 al prezentului articol, amendamentul este
considerat respins si lipsit de efect.
Art. 13
Procedura de amendare a anexelor nr. I si II
1. Anexele nr. I si II la prezentul acord pot fi amendate in conformitate
cu procedura definita in prezentul articol.
2. La solicitarea unei parti contractante, orice amendament propus la
anexele nr. I si II de catre aceasta parte va fi examinat de grupul de lucru
principal pentru transporturi pe cai navigabile al Comisiei Economice pentru
Europa a Organizatiei Natiunilor Unite.
3. Daca amendamentul propus este adoptat de majoritatea partilor
contractante prezente si votante, acesta va fi comunicat pentru acceptare
partilor contractante direct interesate de catre secretarul general al
Organizatiei Natiunilor Unite. In sensul prezentului articol, o parte
contractanta va fi considerata direct interesata daca, in cazul includerii unei
noi cai navigabile sau a unui port de importanta internationala sau, in cazul
modificarii acestora, teritoriul sau este traversat de catre aceasta cale
navigabila sau portul in cauza este situat pe teritoriul mentionat.
4. Orice amendament propus, comunicat conform dispozitiilor paragrafelor 2
si 3 ale prezentului articol, va fi considerat acceptat daca, intr-o perioada
de 6 luni de la data comunicari sale de catre depozitar, nici una dintre
partile contractante direct interesate nu a notificat secretarului general al
Organizatiei Natiunilor Unite obiectii la amendamentul propus.
5. Orice amendament astfel acceptat va fi comunicat de catre secretarul
general al Organizatiei Natiunilor Unite tuturor partilor contractante si va
intra in vigoare la 3 luni de la data comunicarii sale de catre depozitar.
6. Daca o obiectie la amendamentul propus a fost notificata, conform
paragrafului 4 al prezentului articol, amendamentul va fi considerat respins si
lipsit de efect.
7. Depozitarul va fi informat fara intarziere de catre Secretariatul
Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite asupra
partilor contractante care sunt direct interesate de o propunere de amendament.
Art. 14
Procedura de amendare a anexei nr. III
1. Anexa nr. III la prezentul acord poate fi amendata conform procedurii
definite in prezentul articol.
2. La cererea uneia dintre partile contractante, orice amendament propus de
catre aceasta la anexa nr. III la prezentul acord va fi examinat de grupul principal
de lucru pentru transporturi pe cai navigabile al Comisiei Economice pentru
Europa a Organizatiei Natiunilor Unite.
3. Daca amendamentul propus este adoptat de catre majoritatea partilor
contractante prezente si votante, acesta va fi comunicat spre acceptare tuturor
partilor contractante de catre secretarul general al Organizatiei Natiunilor
Unite.
4. Orice amendament propus, comunicat conform dispozitiilor paragrafului 3
al prezentului articol, este considerat acceptat, cu exceptia cazului in care,
intr-o perioada de 6 luni de la data comunicarii sale, o cincime sau mai mult
din partile contractante au notificat secretarului general al Organizatiei
Natiunilor Unite obiectiile lor la aceasta propunere de amendament.
5. Orice amendament acceptat conform paragrafului 4 al prezentului articol
va fi comunicat de catre secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite
tuturor partilor contractante si va intra in vigoare la 3 luni de la data
comunicarii sale pentru toate partile contractante, cu exceptia celor care,
inainte de data intrarii in vigoare, au notificat deja secretarului general al
Organizatiei Natiunilor Unite obiectiile lor la amendamentul propus intr-un
termen de 6 luni de la data comunicarii sale, conform paragrafului 4 al prezentului
articol.
6. Daca o cincime sau mai mult din partile contractante au notificat o
obiectie la amendamentul propus, conform paragrafului 4 al prezentului articol,
amendamentul va fi considerat respins si lipsit de efect.
Art. 15
Denuntarea
1. Orice parte contractanta poate denunta acest acord printr-o notificare
scrisa, adresata secretarului general al Organizatiei Natiunilor Unite.
2. Denuntarea intra in vigoare la un an de la data primirii notificarii de
catre secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite.
Art. 16
Incetarea
Daca, dupa intrarea in vigoare a acestui acord, numarul statelor care sunt
parti contractante se reduce la mai putin de cinci (5) intr-un interval de 12
luni consecutive, prezentul acord isi va inceta valabilitatea la 12 luni de la
data la care cel de-al cincilea stat a incetat sa mai fie parte contractanta.
Art. 17
Notificari si comunicari ale depozitarului
In afara notificarilor si comunicarilor mentionate in prezentul acord,
functiile de depozitar ale secretarului general al Organizatiei Natiunilor
Unite sunt cele definite in partea a VII-a a Conventiei de la Viena privind
dreptul tratatelor, incheiata la 23 mai 1969.
Art. 18
Texte autentice
Originalul acestui acord, redactat in limbile engleza, franceza si rusa,
toate textele fiind egal autentice, va fi depozitat pe langa secretarul general
al Organizatiei Natiunilor Unite.
Drept pentru care, subsemnatii, avand depline puteri, au semnat prezentul
acord.
Incheiat la Geneva la 19 ianuarie 1996.
ANEXA 1
CAI NAVIGABILE DE IMPORTANTA INTERNATIONALA
Numerotarea cailor navigabile de importanta internationala
1. Toate caile navigabile de importanta internationala (cai navigabile E)
sunt identificate prin litera E, urmata de un numar format din doua, patru sau
sase cifre.
2. Arterele principale ale retelei de cai navigabile E au numere formate
din doua cifre, in timp ce ramurile lor primare si secundare au numere formate
din patru, respectiv sase cifre.
3. Arterele navigabile principale sensibil orientate nord-sud, care
deservesc porturi maritime si leaga intre ele bazine maritime, au numerele 10,
20, 30, 40 si 50, in ordine crescatoare de la vest la est.
4. Arterele navigabile principale sensibil orientate vest-est, care
intersecteaza cel putin trei artere principale, asa cum sunt mentionate la
paragraful 3 anterior, au numerele 60, 70, 80 si 90, in ordine crescatoare de
la nord la sud.
5. Celelalte cai navigabile principale au numere formate din doua cifre,
cuprinse intre numerele a doua artere principale, asa cum au fost definite la
paragrafele 3 si 4 de mai sus, intre care sunt situate.
6. In cazul ramurilor primare sau secundare, primele doua sau patru cifre
corespund arterelor de rang mai mare ale retelei de cai navigabile, celelalte
doua cifre corespund numarului ramurii in cauza, in ordine crescatoare de la
inceputul pana la capatul arterei de rang mai mare, conform tabelului de mai
jos. Numerele pare sunt utilizate pentru ramurile situate pe partea dreapta,
iar numerele impare, pentru cele situate pe partea stanga.
LISTA CAILOR NAVIGABILE DE IMPORTANTA INTERNATIONALA
____________________________________________________________________________
| NUMARUL CAII NAVIGABILE E | |
|______________________________________|_____________________________________|
| Artere | Alte cai | Ramuri | DESCRIEREA PARCURSULUI*) |
| principale | navigabile | | |
| | principale | | |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
| 1 | 2 | 3 | 4 |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
| | E 01 | | Dunkerque - Douai - Valenciennes - |
| | | | Conde - Pommeroeul - Mons - |
| | | | Charleroi - Namur - Liege - |
| | | | Maastricht, Moerdijk pana la
|
| | | | Roterdam/Europoort prin raurile |
| | | | Meuse, Kiel, Noord si Nieuwe Maas |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 01-02 | Meuse de la Namur la Givet |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 01-04 | Canal Liege - Vise |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 01-04-01 | Canal de Monsin |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 01-01 | Kwaadmechelen - Dessel - Bocholt - |
| | | | Nederweert - Wessem - canal Meuse |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 01-06 | Canal St. Andries |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 01-03 | Zuid - Willemsvaart de la Maas pana |
| | | | la Hertogenbosch |
| |____________|____________|_____________________________________|
| | E 02 | | Zeebrugge - Brugge - Deinze - |
| | | | Kortrijk - Lille - Bauvin |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 02-02 | Canalul Brugge - Ostende |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 02-02-01 | Canalul Plassendale - Nieupoort |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 02-04 | Canalul Leie - Roeselare |
| |____________|____________|_____________________________________|
| | E 03 | | Gorinchem - Moerdijk - Terneuzen - |
| | | | Gent - prin Nieuwe Merwede, |
| | | | legatura Terneuzen - Gent si |
| | | | Canalul circular Gent |
| |____________|____________|_____________________________________|
| | E 04 | | Vlissingen - Antwerpen - Rupel - |
| | | | Bruxelles - Seneffe prin |
| | | | Westerschelde, Boven - Zeeschelde, |
| | | | Rupel, Canalul Bruxelles - Rupel si |
| | | | Canalul Charleroi - Bruxelles |
| |____________|____________|_____________________________________|
| | E 05 | | [Compiegne - Escaut] - Valenciennes |
| | | | - Conde - Tunai - Gent - Dendermode |
| | | | Antwerpen - Hasselt - Genk - Liege |
| | | | prin Oise, legatura Seine - Nord, |
| | | | Hault, Escaut, Bovenschelde, Canalul|
| | | | circular Gent, Boven - Zeeschelde |
| | | | si Albert |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 05-02 | Peronnes - Pommeroeul prin Canalul |
| | | | Nimy - Blaton - Personnes |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 05-01 | Canalul Bossuit - Kortrijk |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 05-04 | Blaton - Ath - Aalst - Dendermonde |
| | | | prin Canalul Blaton - Ath si Dender |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 05-06 | Viersel - Duffel - gura raului |
| | | | Rupel prin Netekanaal, Beneden - |
| | | | Nete si Rupel |
| |____________|____________|_____________________________________|
| | E 06 | | Antwerpen - Schelde - conexiune - |
| | | | Rhin |
| |____________|____________|_____________________________________|
| | E 07 | | Canalul circular Gent - Merendree - |
| | | | Eeklo, prin Canalul Gent - Oostende |
| | | | - [Maldegem - Zeebrugge] |
| | |____________|_____________________________________|
| E 10 | | | Roterdam/Europoort - Lobith prin |
| | | | Oude Maas, Merwede si Waal, Rhin |
| | | | [Niffer, Mulhouse, Besancon - |
| | | | St. Symphorien] - Lyon - Marseille |
| | | | - Fos |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 10-01 | Canalul Wesel - Datteln, Canalul |
| | | | Datteln - Hamm |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 10-03 | Canalul Rin - Herne |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 10-05 | Ruhr |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 10-07 | Neckar in aval de Plochingen |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 10-09 | Rhinul de la Niffer la Rheinfelden |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 10-02 | [Saone-Moselle] |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 10-04 | Legatura Ron - Sete |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 10-06 | Rhone si canalul St. Louis: |
| | | | Barcarain - Fos |
| |____________|____________|_____________________________________|
| | E 11 | | IJmuiden - Tiel prin canalul Marii |
| | | | Nordului si canalul Amsterdam - Rin |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 11-01 | Zaan |
| |____________|____________|_____________________________________|
| | E 12 | | Heumen - Nijmegen - Arnhem - Zwolle |
| | | | - Marea Wadden prin Canalul Maas |
| | | | Waal, Nederrrijn, IJssel, |
| | | | IJssellmeer |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 12-02 | Zwolle - Meppel prin Zwarte Water |
| | | | si Meppeldiep |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 12-04 | Ketelmeer-Zwartsluis prin Ramsdiep |
| |____________|____________|_____________________________________|
| | E 13 | | Marea Nordului - Emden - Dortmund |
| | | | prin Ems si Canalul Dortmund - Ems |
| |____________|____________|_____________________________________|
| | E 14 | | Weser de la Marea Nordului la |
| | | | Minden prin Bremerhaven si Breme |
| |____________|____________|_____________________________________|
| | E 15 | | Amsterdam - Lemmer - Groningen - |
| | | | Delfzijl - Emden - Dorpen - |
| | | | Oldenburg - Elsfleth prin |
| | | | Ijsselmeer, Canalul Prinses |
| | | | Margariet, Canalul Van Starkenbourg,|
| | | | Canalul Ems, Ems, Canalul Dortmund |
| | | | - Ems, Canalul Kusten si Hunte |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 15-01 | Canal van Harinxma de la Fonejacht |
| | | | la Harlingen |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
| E 20 | | | Elba de la Marii Nordului prin |
| | | | Hambourg, Magdebourg, Usti - nad - |
| | | | Labem, Melnik si Pardubice - |
| | | | [legatura Elba - Dunare] |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 20-02 | Canal lateral al Elbei |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
| | | E 20-04 | Saale pana la Leipzig |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 20-06 | Vltava: Melnik - Praga - Slapy |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
| | E 21 | | Trave de la Marea Baltica la Elba |
| | | | prin canalul Elba - Lubeck |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
| E 30 | | | Swinoujscie - Szczecin - Oder de la |
| | | | Szczecin la Kozle prin Wroclaw |
| | | | [legatura Oder - Dunare] |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 30-01 | Canal Gliwice |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
| | E 31 | | Szczecin - Westoder - Hohensaat |
| | | | calea navigabila Friedrichsthaler |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
| E 40 | | | [Vistula de la Gdansk la Varsovia - |
| | | | Brest] - Pinsk - Nipru pana la |
| | | | Herson prin Kiev |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 40-02 | Pivdenny Buh pana la Nikolaiev |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
| | E 41 | | Klaipeda - Golful Kurshskiy - |
| | | | Nemunas Kaunas |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
| E 50 | | | Saint-Petersburg, prin calea |
| | | | navigabila Volga - Baltica pana la |
| | | | Vytegra - Rybinsk - Volga de la |
| | | | Rybinsk la Astrakhan prin Nijny |
| | | | Novgorod, Kazan si Volvograd |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 50-02 | Rybinsk - Moscova |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 50-02-02 | Volga de la Dubna la Tver |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 50-01 | Kama de la varsare la Solikamsk |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
| E 60 | | | Parcurs costier de la Gibraltar |
| | | | spre nord urmand litoralul |
| | | | Portugaliei, Spaniei, Frantei, |
| | | | Belgiei, Olandei si Germaniei, prin |
| | | | canalul Kiel, urmand litoralul |
| | | | Germaniei, Poloniei, Lituaniei, |
| | | | Estoniei si Rusiei pana la calea |
| | | | navigabila Saint-Petersbourg - |
| | | | Calea navigabila Volga - Baltica, |
| | | | canal Marea Alba - Marea Baltica |
| | | | urmand litoralul Marii Albe pana la |
| | | | Arkhangelsk, precum si caile |
| | | | navigabile accesibile doar prin |
| | | | acest itinerar |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 60-02 | Guadalquivir pana la Seville |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 60-04 | Douro pana la frontiera intre |
| | | | Portugalia si Spania |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 60-06 | Gironde si Garonne pana la Castets- |
| | | | en-Dorthe |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 60-08 | Loara pana la Nantes |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 60-01 | Parcurs costier urmand litoralul |
| | | | vestic al Marii Britanii pana la |
| | | | Liverpool inclusiv canalul |
| | | | Manchester - Liverpool |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 60-03 | Parcurs costier urmand litoralul |
| | | | estic al Marii Britanii inclusiv |
| | | | raul Humber |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 60-10 | De la parcursul costier al Marii |
| | | | Wadden pana la Harlingen |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 60-12 | De la parcursul costier al Ems - |
| | | | Dollard |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 60-05 | Parcurs costier urmand litoralul |
| | | | vestic al Danemarcei si al |
| | | | Norvegiei |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 60-07 | Parcurs costier urmand litoralul |
| | | | vestic al Suediei pana la fluviul |
| | | | Gota |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 60-09 | Parcurs costier urmand litoralul |
| | | | estic al Suediei inclusiv lacul |
| | | | Malaren |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 60-14 | Stralsund - Peenemunde - Wolgast |
| | | | Szczecin |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 60-11 | Parcurs costier pana in Finlanda, |
| | | | apoi pana la Savonlinna - Iisalmi |
| | | | prin Canalul de Saimaa |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 60-11-02 | De la ramura E 60-11 pana la |
| | | | Joensuu-Nurmes |
| |____________|____________|_____________________________________|
| | E 61 | | Pana in aval de Anklam |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
| E 70 | | | Europort/Rotterdam cu Arnhem prin |
| | | | Lek si Benedenrijn - Zutphen - |
| | | | Enschede - [canal Twente - |
| | | | Mittelland] - Bergeshovede - Minden |
| | | | - Magdebourg - Berlin - Hohensaaten |
| | | | - Kostrzyn - Bydgoszcz - Elblag |
| | | | - Vislinskiy - Kaliningrad - |
| | | | - Pregola, Deima, Golful Kurshskiy |
| | | | - Klaipeda |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 70-01 | Ijssel-ul olandez de la Krimpen la |
| | | | Gouda |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 70-03 | Zij pana la Almelo |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 70-02 | Ramura canalului Mittelland pana la |
| | | | Osnabruck |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 70-04 | Ramura canalului Mittelland pana |
| | | | la Hanovra - Linden |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 70-06 | Ramura canalului Mittelland pana la |
| | | | Hildesheim |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 70-08 | Ramura canalului Mittelland pana la |
| | | | Salzgitter |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 70-05 | Canalul raului Havel |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 70-10 | Spree |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 70-12 | Canalul Berlin - Spandau |
| |____________|____________|_____________________________________|
| | E 71 | | Canalul raului Teltow, canalul de |
| | | | legatura Britzer si calea navigabila|
| | | | Oder-Spree |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 71-02 | Potsdamer Havel |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 71-04 | Canalul raului Teltow, sectiunea |
| | | | estica |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 71-06 | Calea navigabila Dahme in aval de |
| | | | Konigs Wusterhausen |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
| E 80 | | | Le Havre-Conflans prin canalul Le |
| | | | Havre Tancarville, Sena si Oisse - |
| | | | [Compiegne-Toul], Moselle pana la |
| | | | Coblence, Rhin pana la Mayence, |
| | | | Main pana la Bamberg, canal Main - |
| | | | Dunare, Dunarea de la Kelheim la |
| | | | Sulina |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 80-02 | Sena de la Tancarville pana la |
| | | | estuar |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 80-04 | Sena de la Conflans la Nogent |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 80-06 | Sarre pana la Sarrebruck |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 80-08 | Drave pana la Osijek |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 80-10 | [Canalul Dunare - Sava de la Vucovar|
| | | | la Samac] |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 80-01 | Tisa pana la Szeged |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 80-01-02 | Bega pana la Timisoara |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 80-12 | Save pana la Sisak |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 80-03 | Olt pana la Slatina |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 80-05 | Canal Dunare - Bucuresti |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 80-14 | Canal Dunare - Marea Neagra |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 80-14-01 | Canal Poarta Alba - Navodari |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 80-07 | Prutul pana la Ungheni |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 80-09 | Bratul Chilia al Dunarii - |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 80-16 | Bratul Sf. Gheorghe al Dunarii - |
| |____________|____________|_____________________________________|
| | E 81 | | Vah de la varsare pana la Zilina si |
| | | | [legatura Vah - Oder] |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
| E 90 | | | Parcurs costier pornind de la |
| | | | Gibraltar spre sud urmand litoralul |
| | | | Spaniei, Frantei, Italiei, Greciei, |
| | | | Turciei, Bulgariei, Romaniei, |
| | | | Ukrainei, urmand litoralul sudic al |
| | | | Crimeei pana la Marea Azov, prin |
| | | | Don pana la Rostov - Kalach - |
| | | | Volvograd - Astrahan, precum si |
| | | | caile navigabile accesibile doar |
| | | | prin acest itinerar |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 90-01 | Parcurs costier in Adriatica pana |
| | | | la Trieste |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 90-03 | Nistru de la Belgorod Dnestrovskiy |
| | | | la Bender |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 90-02 | Parcurs costier in Marea Neagra |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 90-05 | Parcurs costier in Marea Caspica |
| |____________|____________|_____________________________________|
| | E 91 | | [Canalul Milano - Po], raul Po de |
| | | | la Cremona la Volta Grimana, Canalul|
| | | | Po - Brondolo si canalul lateral de |
| | | | la Veneta pana la Monfalcone - |
| | | | Trieste |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 91-02 | Raul Po de la Conca di Cremona la |
| | | | casale Monferrato |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 91-04 | Calea navigabila de la Ferrara la |
| | | | portul Garibaldi |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 91-06 | Raul Po Grande de la Volta Grimana |
| | | | pana la gurile sale |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 91-01 | Manova - Volta Grimana prin calea |
| | | | navigabila Fissero - Tartaro - |
| | | | Canalbianco |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 91-08 | Raul Po di Levante de la Canalul |
| | | | Po - Brondolo pana la Marea |
| | | | Adriatica |
| | |____________|_____________________________________|
| | | E 91-03 | Canalul Padova Venetia |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
*) Portiunile de cai navigabile E care nu exista in prezent, dar care
figureaza in planuri corespunzatoare de dezvoltare a infrastructurilor sunt
indicate intre paranteze patrate.
ANEXA 2
PORTURI DE NAVIGATIE INTERIOARA DE IMPORTANTA INTERNATIONALA
Numerotarea porturilor de navigatie interioara de importanta internationala
Fiecarui port de navigatie interioara de importanta internationala (port E)
ii este atribuit un numar compus din numarul caii navigabile pe care este
situat, urmat de o cratima si de un numar din doua cifre desemnand portul de pe
aceasta cale navigabila si mergand crescator de la vest la est si de la nord la
sud, ansamblul numarului fiind precedat de litera P. Porturile private
apartinand unei intreprinderi particulare sunt indicate printr-un asterisc (*).
Lista porturilor de navigatie interioara de importanta internationala
P 01-01 Dunkerque (canal Dunkerque - Valencien, 20,5 km)
P 01-02 Charleroi (Sambre, 38,8 km)
P 01-03 Namur (Meuse, 46,3 km)
P 01-04 Liege (Meuse, 113,7 km)
P 01-05 Maastricht (Maas, 4,5 km)
P 01-06 Stein (Maas, 21,9 km)
P 01-07 Born (Maas, 29,7 km)
P 01-08 Maasbracht (Maas, 41,8 km)
P 01-09 Roermond (Maas, 74,3 km)
P 01-10 Oss (Maas, 159,1 km)
P 01-11 Dordrecht (Mervede, 974,4 km)
P 01-12 Zwijndrecht (Oude Maas, 980,6 km)
P 01-13 Vlaardingen (Nieuwe Waterweg, 1010,5 km)
P 01-14 Maassluis (Nieuwe Waterweg, 1018,7 km)
P 01-01-01 Overpelt (Kanaal Bocholt - Herentals, 14,8 km)
P 01-03-01 's - Hertogenbosch (Zuid - Willemsvaart, 4,0 km)
P 02-01 Zeebrugge (Marea Nordului)
P 02-02 Aalter (Canal Ostende - Brugge - Gent, 22,5 km)
P 02-03 Lille (Deule, 42,0 km)
P 02-02-01 Ostende (Marea Nordului)
P 02-04-01 Roeselare (canal Leie - Roeselare, 0,5 km)
P 02-04-02 Izegem (canal Leie - Roeselare, 6,4 km)
P 03-01 Moerdijk (Hollands Diep)
P 03-02 Terneuzen (canal Terneuzen - Gent, 32,5 km)
P 03-03 Zelzate (canal Terneuzen - Gent, 19,6 km)
P 03-04 Gent (canal Terneuzen - Gent, 4,6 km)
P 04-01 Vlissingen (Westerschelde)
P 04-02 Beveren (Beneden Zeeschelde, 22,9 km)
P 04-03 Ruisbroek (canal Bruxelles - Rupel, 58,8 km)
P 04-04 Grimbergen (canal Bruxelles - Rupel, 12,2 km)
P 04-05 Bruxelles (canal Bruxelles - Rupel, 62,0 km)
P 05-01 Avelgem (Bovenschelde, 35,7 km)
P 05-02 Melle (Boven - Zeeschelde, 9,9 km)
P 05-03 Meerhout (Albertkanaal, 80,7 km)
P 05-04 Ham (Albertkanaal, 73,7 km)
P 05-05 Hasselt (Albertkanaal, 51,5 km)
P 05-06 Genk (Albertkanaal, 42,9 km)
E 05-04-01 Aalst (Dender, 53,7 km)
P 06-01 Antwerpen (Schelde, 102,9 km)
P 06-02 Bergen op Zoom (Schelde - Rijn Verbinding, 1031,8 km)
P 10-01 Rotterdam (Nieuwe Meuse, 1002,5 km)
P 10-02 Albasserdam (Noord, 981,1 km)
P 10-03 Tiel (Waal, 914,6 km)
P 10-04 Emmerich (Rin, 852,0 km)
P 10-05 Wesel (Rin, 814,0 km)
P 10-06 Rheinberg - Ossenberg* (Rin, 806,0 km)
P 10-07 Orsoy (Rin, 794,0 km)
P 10-08 Walsum - Nordhafen* (Rin, 793,0 km)
P 10-09 Walsum - Sud* (Rin, 791,0 km)
P 10-10 Schwelgern* (Rin, 790,0 km)
P 10-11 Homberg, Sachtleben* (Rin, 774,0 km)
P 10-12 Duisburg - Ruhrort Hafen (Rin, 774,0 km)
P 10-13 Krefeld (Rin, 762,0 km)
P 10-14 Dusseldorf (Rin, 743,0 km)
P 10-15 Neuss (Rin, 740,0 km)
P 10-16 Sturzelberg* (Rin, 726,0 km)
P 10-17 Leverkusen* (Rin, 699,0 km)
P 10-18 Koln (Rin, 688,0 km)
P 10-19 Wesseling-Godorf* (Rin, 672,0 km)
P 10-20 Bonn (Rin, 658,0 km)
P 10-21 Andernach (Rin, 612,0 km)
P 10-22 Neuwied (Rin, 606,0 km)
P 10-23 Bendorf (Rin, 599,0 km)
P 10-24 Koblenz (Rin, 596,0 km)
P 10-25 Bingen (Rin, 572,0 km)
P 10-26 Wiesbaden (Rin, 500,0 km)
P 10-27 Mainz (Rin, 500,0 km)
P 10-28 Gernsheim (Rin, 462,0 km)
P 10-29 Worms (Rin, 444,0 km)
P 10-30 Mannheim (Rin, 424,0 km)
P 10-31 Ludwigshafen (Rin, 420,0 km)
P 10-32 Speyer (Rin, 400,0 km)
P 10-33 Germersheim (Rin, 385,0 km)
P 10-34 Worth (Rin, 366,0 km)
P 10-35 Karlsruhe (Rin, 360,0 km)
P 10-36 Kehl (Rin, 297,0 km)
P 10-37 Strasbourg (Rin, 296,0 km)
P 10-38 Breisach (Rin, 226,0 km)
P 10-39 Colmar - Neuf Brisach (Rin, 225,8 km)
P 10-40 Mulhouse - Ottmarsheim (Marele canal al Alsaciei, 21,0km)
P 10-41 Fort Louis Stattmatten (Marele canal al Alsaciei, 322,0 km)
P 10-42 Insula Napoleon (canal Ron - Rin, 37,6 km)
P 10-43 Mulhouse (canal Ron - Rin, 31,0 km)
P 10-44 Aproport (Chalon, Macon, Villefrache-sur-Saone)
(Saone, 230,0 km, 296,0 km si 335,0 km, respectiv)
P 10-45 Lyon (Saone, 375,0 km)
P 10-46 Marseille - Fos (canal Marseille - Ron, 0,0 km)
P 10-01-01 Rhein - Lippe - Hafen* (Wesel - Datteln - Canal, 1,0 km)
P 10-01-02 Marl Huls-AG* (Wesel - Datteln - Canal, 38,0 km)
P 10-01-03 August Victoria* (Wesel - Datteln - Canal, 39,0 km)
P 10-01-04 Lunen (Datteln - Hamm - Canal, 11,0 km)
P 10-01-05 Berkamen* (Datteln - Hamm - Canal, 22,0 km)
P 10-01-06 Hamm (Datteln - Hamm - Canal, 34,0 km)
P 10-01-07 Schmehausen* (Datteln - Hamm - Canal, 47,0 km)
P 10-03-01 Essen (Rin - Herne - Canal, 16,0 km)
P 10-03-02 Coelln - Neuessen* (Rin - Herne - Canal, 17,0 km)
P 10-03-03 Ruhr - Oel* (Rin - Herne - Canal, 22,0 km)
P 10-03-04 Gelsenkirchen (Rin - Herne Canal, 24,0 km)
P 10-03-05 Wanne - Eikel (Rin - Herne - Canal, 32,0 km)
P 10-05-01 Mulheim (Ruhr, 8,0 km)
P 10-07-01 Heilbronn (Neckar, 110,0 km)
P 10-07-02 Stuttgart (Neckar, 186,0 km)
P 10-07-03 Plochingen (Neckar, 200,0 km)
P 10-09-01 Huningue (Rin, 168,4 km)
P 10-09-02 Rheinhafen beider Basel (Rin, 159, 38-169, 95 km)
P 10-04-01 Sete (canal Ron - Sete, 96,0 km)
P 10-06-01 Fos (golful Fos, partea maritima)
P 11-01 IJmond (Noordzeekanal, 4,7 km)
P 11-02 Zaanstad (Zaan, 1,4 km)
P 11-03 Amsterdam (Noordzeekanal, 20,6 km)
P 11-04 Utrecht (Amsterdam - Rijnkanal, 35,0 km)
P 11-01-01 Zaetam (Zaan, 2,0 km)
P 12-01 Nijmegen (Waal, 884,6 km)
P 12-02 Arnhem (Nederrijn, 885,8 km)
P 12-03 Zwolle (IJssel, 980,7 km)
P 12-02-01 Meppel (Meppelerdiep, 10,5 km)
P 13-01 Emslet* (Dortmund - Ems - Kanal, 151,0 km)
P 13-02 Munster (Dortmund - Ems - Kanal, 68,0 km)
P 13-03 Dortmund (Dortmund - Ems - Kanal, 1,0 km)
P 14-01 Bremerhaven (Weser, 66-68 km)
P 14-02 Nordenham (Weser, 54-64 km)
P 14-03 Brake (Weser, 41,0 km)
P 14-04 Bremen (Weser, 4,0-8,0 km)
P 15-01 Lelystad (IJsselmeer)
P 15-02 Lemmer (Pr. Margarietkanal, 90,5 km)
P 15-03 Groningen (Starkenborghkanal, 7,0 km)
P 15-04 Emden (Ems, 41,0 km)
P 15-05 Leer (Ems, 14,0 km)
P 15-06 Oldenburg* (Hunte, 0,0-5,0 km)
P 15-01-01 Leenwarden (Haringsmakanal, 23,7 km)
P 20-01 Cuxhaven (Elba, 724,0 km) 1/
P 20-02 Brunsbuttel (Elbehafen, 693,0 km) 1/
P 20-03 Butzfleet* (Elba, 668,0 km) 1/
P 20-04 Hamburg (Elba, 618,0-639,0 km) 1/
P 20-05 Lauenburg (Elba, 568,0 km) 1/
P 20-06 Tangermunde (Elba, 388,0 km) 1/
P 20-07 Kieswerk Rogatz* (Elba, 354,0 km) 1/
P 20-08 Magdeburger Hafen (Elba, 330,0 si 333,0 km) 1/
P 20-09 Schonebeck (Elba, 315,0 km) 1/
P 20-10 Aken (Elba, 277,0 km) 1/
P 20-11 Torgau (Elba, 154,0 km) 1/
P 20-12 Kieswerk Muhlberg* (Elba, 125,0 km) 1/
P 20-13 Riesa (Elba, 109,0 km) 1/
P 20-14 Dresde (Elba, 57 si 61 km) 1/
P 20-15 Decin (Elba, 98,2 si 94,2 km) 1/
P 20-16 Usti nad Labem (Elba, 75,3 si 72,5 km) 1/
P 20-17 Melnik (Elba, 3,0 km) 1/
P 20-18 Chvaletice (Elba, 101,5 km) 1/
P 20-04-01 Halle - Trotha (Saale, 86,0 km)
P 20-06-01 Praga (Vltava, 46,5 si 55,5 km)
P 21-01 Lubeck (Trave, 2,0-8,0 km)
P 30-01 Swinoujscie (Marea Baltica - gura Oder-ului)
P 30-02 Szczecin (Oder, 741,0 km)
P 30-03 Kostrzyn (Oder, 617,0 km)
P 30-04 Wroclaw (Oder, 255,0 km)
P 30-05 Kozle (Oder, 96,0 km)
P 30-01-01 Gliwice (canal Gliwicki, 41,0 km)
P 40-01 Gdansk (Marea Baltica, gura Vistulei)
P 40-02 Bydgoszcz (Vistula, 772,3 km si Brda, 2,0 km)
P 40-03 Varsovia (Vistula, 520,0 km si canal Zeran, 2,0 km)
P 40-04 Chernigov (Nipru, 1070,0 km)
P 40-05 Kiev (Nipru, 856,0 km)
P 40-06 Cherkassy (Nipru, 653,0 km)
P 40-07 Kremenchug (Nipru, 541,0 km)
P 40-08 Dneprodzerzhinsk (Nipru, 429,0 km)
P 40-09 Dnepropetrovsk (Nipru, 393,0 km)
P 40-10 Zaporozhie (Nipru, 308,0 km)
P 40-11 Novaja Kakhovka (Nipru, 96,0 km)
P 40-12 Kherson (Nipru, 28,0 km)
P 40-02-01 Nikolaev (Yuzhniy Bug, 95,0 km)
P 41-01 Klaipeda port fluvial (golful Kurshskiy)
P 41-02 Neringa port fluvial (golful Kurshskiy)
P 41-03 Jurbarkas (Niemen, 126,0 km)
P 41-04 Kaunas (Niemen, 219,0 km)
P 50-01 St. Petersburg port maritim (Neva, 1355,0 km) 2/
P 50-02 St. Petersburg port fluvial (Neva, 1343,0 km) 2/
P 50-03 Podporozhie (cale navigabila Volga - M. Baltica, 1003,0 km) 2/
P 50-04 Cherepovets (cale navigabila Volga - M. Baltica, 498,0 km) 2/
P 50-05 Yaroslavl (Volga, 478,0 km) 2/
P 50-06 Nizhniy Novgorod (Volga, 865,0 km) 2/
P 50-07 Kazan (Volga, 1271 km) 2/
P 50-08 Ulianovsk (Volga, 1499,0 km) 2/
P 50-09 Samara (Volga, 1704,0 km) 2/
P 50-10 Saratov (Volga, 2133,0 km) 2/
P 50-11 Volvograd (Volga, 2518,0 km) 2/
P 50-12 Astrakhan (Volga, 3009,0 km) 2/
P 50-02-01 Port Nord al Moscovei (Canal imeni Moskvy), 0,0 km) 2/
P 50-02-02-01 Tver (Volga, 237,0 km) 2/
P 50-01-01 Perm (Kama, 2227,0 km) 2/
P 60-01 Scheveningen (Marea Nordului)
P 60-02 Den Helder (Marea Nordului)
P 60-03 Brunsbuttel (Canal Kiel, 2,0-5,0 km)
P 60-04 Rendsburg (Canal Kiel, 62,0 km)
P 60-05 Kiel (Canal Kiel, 96,0 km)
P 60-06 Flensburg
P 60-07 Wismar
P 60-08 Rostock
P 60-09 Stralsund
P 60-10 Greifswald
P 60-11 Sventoji (Marea Baltica)
P 60-12 Vyborg (golful Vyborg)
P 60-13 Petrozavodsk (lac Onega, 967,0 km) 2/
P 60-14 Arkhangelsk port maritim (gura Severnaja Dvina)
P 60-15 Arkhangelsk port fluvial (gura Severnaja Dvina)
P 60-02-01 Seville (Guadalquivir, 80,0 km)
P 60-04-01 Douro (Douro, 5,0 km)
P 60-04-02 Sardoura (Douro, 49,0 km)
P 60-04-03 Regua - Lamego (Douro, 101,0 km)
P 60-06-01 Bordeaux (Gironde si Garonne, 359,0 km)
P 60-08-01 Nantes (Loire, 645,0 km)
P 60-10-01 Harlingen (Marea Wadden)
P 60-12-01 Delfzijl (Marea Wadden)
P 60-11-01 Mustola (39,0 km de la gura canalului Saimaa)
P 60-11-02 Kaukas* (52,0 km de la gura canalului Saimaa)
P 60-11-03 Rapasaari* (52,0 km de la gura canalului Saimaa)
P 60-11-04 Joutseno* (67,0 km de la gura canalului Saimaa)
P 60-11-05 Vuoksi* (85,0 km de la gura canalului Saimaa)
P 60-11-06 Varkaus (Port Taipale, 270,0 km de la gura canalului Saimaa)
P 60-11-07 Varkaus (Port Kosulanniemi*, 270,0 km de la gura canalului
Saimaa)
P 60-11-08 Varkaus (Port d'Akonniemi, 270,0 km de la gura canalului
Saimaa)
P 60-11-09 Kuopio (352,0 km de la gura canalului Saimaa)
P 60-11-02-01 Puhos* (311,0 km de la gura canalului Saimaa)
P 60-11-02-02 Joensuu (346,0 km de la gura canalului Saimaa)
P 61-01 Anklam (Peene, 95,0 km)
P 70-01 Wageningen (Neder - Rin, 903,2 km)
P 70-02 Enschede (Twentekanaal, 49,8 km)
P 70-03 Ibbenburen (Mittelletkanal, 5,0 km)
P 70-04 Minden (Mittelletkanal, 100,0-104,0 km)
P 70-05 Hanovre (Mittelletkanal, 155,0-159,0 km)
P 70-06 Mehrum* (Mittelletkanal, 194,0 km)
P 70-07 Braunschweig (Mittelletkanal, 220,0 km)
P 70-08 Braunschweig/Thune* (Mittelletkanal, 223,0 km)
P 70-09 Haldensleben (Mittelletkanal, 301,0 km)
P 70-10 Niegripp* (Elbe - Havel - Kanal, 330,0 km)
P 70-11 Brandebourg* (curs navigabil inferior Havel, 60,0 km)
P 70-12 Brandebourg (curs navigabil inferior Havel, 57,0 km)
P 70-13 Deponie Deetz* (curs navigabil inferior Havel, 40,0 km)
P 70-14 Spandau port Sud (curs navigabil inferior Havel, 2,0 km)
P 70-15 Elblag (golful Wisliany)
P 70-16 Kaliningrad port maritim (Pregola, 8,0 km)
P 70-17 Kaliningrad port fluvial (Pregola, 9,0 km)
P 70-01-01 Gouda (Holletsche IJssel, 1,4 km)
P 70-03-01 Hengelo (Twentekanaal, 45,1 km)
P 70-03-02 Almelo (Zijkanaal, 17,6 km)
P 70-02-01 Osnabruck (Stichkanal, 13,0 km)
P 70-04-01 Hannover - Linden (Stichkanal, 11,0 km)
P 70-06-01 Hildesheim (Stichkanal, 15,0 km)
P 70-08-01 Salzgitter (Stichkanal, 15,0 km)
P 70-10-01 Terminal de marfuri* (bratul Spree la 0,0 km)
P 70-10-02 Nonnendamm (Spree, 2,0 km)
P 70-10-03 Centrala electrica Reuter* (Spree, 3,0 km)
P 70-10-04 Centrala electrica Charlottenburg* (Spree, 8,0 km)
P 70-10-05 Berlin - Port Vest (Westhafenkanal, 3,0 km)
P 70-10-06 Berlin - Port Est (Spree, 21,0 km)
P 70-10-07 Centrala termica Klingenberg (Spree, 25,0 km)
P 70-12-01 Centrala Moabit* (Berlin-Spandauer Schiffahrtskanal, 9,0 km)
P 71-01 Terminal de marfuri Teltowkanal* (Teltowkanal, 31,0-34,0 km)
P 71-02 Terminal de marfuri d'Oberschoneweide (Spree - Oder -
Wasserstrabe, 28,0-29,9 km)
P 71-03 Eisenhuttenstadt EKO* (Spree - Oder - Wasserstrabe, 122,0 km)
P 71-04 Eisenhuttenstadt (Spree - Oder - Wasserstrabe, 124,0 km)
P 71-02-01 Potsdam (Potsdamer Havel, 3,0 km)
P 71-06-01 Niederlehme* (Dahme - Wasserstrabe, 8,0 km)
P 71-06-02 Konigs Wusterhausen (Dahme - Wasserstrabe, 8,0 km)
P 80-01 Havre (canal Havre - Tancarville, 20,0 km)
P 80-02 Rouen (Sena, 242,0 km)
P 80-03 Conflans (Senas, 239,0 km )
P 80-04 Frouard (Moselle, 346,5 km)
P 80-05 Metz (Moselle, 297,0-294,0 km)
P 80-06 Mondelange - Richemont (Moselle, 279,5-277,9 km)
P 80-07 Thionville - Illange (Moselle, 271,9-270,1 km)
P 80-08 Mertert (Moselle, 208,0 km)
P 80-09 Trier (Moselle, 184,0 km)
P 80-10 Bingen (Rin, 527,0 km)
P 80-11 Wiesbaden (Rin, 500,0 km)
P 80-12 Mayence (Rin, 500,0 km)
P 80-13 Florsheim* (Main, 9,0 km)
P 80-14 Raunheim* (Main, 14,0 km)
P 80-15 Hattersheim* (Main, 17,0 km)
P 80-16 Kelsterbach* (Main, 19,0 km)
P 80-17 Francfort* (Main, 22,0-29,0 km)
P 80-18 Francfort (Main, 31,0-37,0 km)
P 80-19 Offenbach (Main, 40,0 km)
P 80-20 Hanau (Main, 56,0-60,0 km)
P 80-21 Grosskrotzenburg* (Main, 62,0 km)
P 80-22 Stockstadt (Main, 82,0 km)
P 80-23 Aschaffenburg (Main, 83,0 km)
P 80-24 Triefenstein* (Main, 173,0 km)
P 80-25 Karlstadt* (Main, 227,0 km)
P 80-26 Wurzburg (Main, 246,0-251,0 km)
P 80-27 Schweinfurt (Main, 330,0 km)
P 80-28 Bamberg (Canalul Main - Dunare, 3,0 km)
P 80-29 Erlangen (Canalul Main - Dunare, 46,0 km)
P 80-30 Nurnberg (Canalul Main - Dunare, 72,0 km)
P 80-31 Regensburg (Dunare, 2370,0-2378,0 km)
P 80-32 Deggendorf* (Dunare, 2281,0-2284,0 km)
P 80-33 Linz (Dunare, 2128,2-2130,6 km)
P 80-34 Linz - Voest* (Dunare, 2127,2 km)
P 80-35 Enns - Ensdorf (Dunare, 2111,8 km)
P 80-36 Krems (Dunare, 2001,5 km)
P 80-37 Viena (Dunare, 1916,8-1920,2 km)
P 80-38 Bratislava (Dunare, 1867,0 km)
P 80-39 Gyor - Gonyu (Dunare, 1807,0 km)
P 80-40 Komarno (Dunare, 1767,1 km)
P 80-41 Sturovo (Dunare, 1722,0 km)
P 80-42 Budapesta (Dunare, 1640,0 km)
P 80-43 Szazhalombatta (Dunare, 1618,8 km)
P 80-44 Dunaujvaros (Dunare, 1579,0 km)
P 80-45 Dunafoldvar (Dunare, 1563,0 km)
P 80-46 Baja (Dunare, 1480,0 km)
P 80-47 Vukovar (Dunare, 1333,1 km)
P 80-48 Beograd (Dunare, 1170,0 km)
P 80-49 Smeredevo (Dunare, 1116,3 km)
P 80-50 Orsova (Dunare, 954,0 km)
P 80-51 Turnu Severin (Dunare, 931,0 km)
P 80-52 Prahovo (Dunare, 861,0 km)
P 80-53 Lom (Dunare, 743,0 km)
P 80-54 Turnu Magurele (Dunare, 597,0 km)
P 80-55 Svistov (Dunare, 554,0 km)
P 80-56 Ruse (Dunare, 495,0 km)
P 80-57 Giurgiu (Dunare, 493,0 km)
P 80-58 Oltenita (Dunare, 430,0 km)
P 80-59 Calarasi (Dunare, 370,5 km)
P 80-60 Braila (Dunare, 172,0-168,5 km)
P 80-61 Galati (Dunare, 157,0-145,4 km)
P 80-62 Giurgiulesti (Dunare, 133) 3/
P 80-63 Reni (Dunare, 128,0 km)
P 80-64 Tulcea (Dunare, 73,5-70,0 km)
P 80-04-01 Port autonom Paris:
Gennevilliers (Sena, 194,7 km)
Bonneuil-Vigneux (Sena, 169,7 km)
Evry (Sena, 137,8 km)
Melun (Sena, 110,0 km)
Limay - Porcheville (Sena, 109,0 km)
Montereau (Sena, 67,4 km)
Nanterre (Sena, 39,4 km)
Bruyeres-sur-Oise (Oise, 96,9 km)
St. Ouen-l'Aumone (Oise, 119,2 km)
Lagny (Marne, 149,8 km)
P 80-06-01 Dillingen (Sarre, 59,0 km)
P 80-08-01 Osijek (Drave, 14,0 km)
P 80-01-01 Szeged (Tisa, 170,0 km)
P 80-14-01 Cernavoda (canal Dunare - Marea Neagra, 00,0 km)
P 80-14-02 Medgidia (canal Dunare - Marea Neagra, 27,5 km)
P 80-14-03 Constanta (canal Dunare - Marea Neagra, 64,0 km)
P 80-09-01 Ismail (bratul Dunarii - Chilia, 93,0 km)
P 80-09-02 Kilia (bratul Dunarii - Chilia, 47,0 km)
P 80-09-03 Ust - Dunajsk (bratul Dunarii - Chilia, 1,0 km)
P 90-01 Taganrog (golful Taganrog)
P 90-02 Eysk (golful Taganrog)
P 90-03 Azov (Don, 3126, 0 km) 2/
P 90-04 Rostov (Don, 3092,0 km) 2/
P 90-05 Ust - Donetsk (Don, 2955,0 km) 2/
P 90-03-01 Belgorod Dnestrovskiy (gura Nistrului)
P 90-03-02 Bender (Nistru, 228,0 km)
P 91-01 Terminal Milan (Milan-canal du Po, 0,0 km) 4/
P 91-02 Lodi (Milan-canal du Po, 20,0 km de Milan) 4/
P 91-03 Pizzighettone (Milan-canal du Po, 40,0 km de Milan) 4/
P 91-04 Cremona (Po, 55,0 km de Milan)
P 91-05 Emilia Centrale (Po, 145,0 de Milan) 4/
P 91-06 Ferrara (Po, 270,0 km de Milan)
P 91-07 Porto Tolle (Po, 350,0 km de Milan)
P 91-02-01 Garibaldi (cale navigabila de Ferrara, 80,0 km de Ferrara)
P 92-01 Adria (cale laterala de Veneta, 10,0 km de Volta Grimana)
P 92-02 Chioggia (cale laterala de Veneta, 30,0 km de Volta Grimana)
P 92-03 Marghera (cale laterala de Veneta, 65,0 km de Volta Grimana)
P 92-04 Nogaro (cale laterala de Veneta, 120,0 km de Volta Grimana)
P 92-05 Monfalcone (cale laterala de Veneta, 175,0 km de Volta Grimana)
P 92-01-01 Mantova (cale navigabila Mantova - Volta Grimana, 0,0 km)
P 92-01-02 Legnago (cale navigabila Mantova - Volta Grimana, 65,0 km) 4/
P 92-01-03 Rovigo (cale navigabila Mantova - Volta Grimana, 140,0 km) 4/
P 92-01-04 Conca di Volta Grimana (Mantova - Volta Grimana Waterway,
170,0 km)
1/ Distantele relative ale porturilor situate pe Elba sunt masurate astfel:
in Germania, pornind de la frontiera germano-ceha; in Republica Cehia, incepand
de la jonctiunea fluviilor Elba si Valtava la Melnik
2/ Distanta incepand din portul Nord al Moscovei
3/ Constructie prevazuta
4/ In constructie sau in previziune
ANEXA 3
CARACTERISTICILE TEHNICE SI DE EXPLOATARE ALE CAILOR NAVIGABILE
DE IMPORTANTA INTERNATIONALA
a) Caracteristici tehnice ale cailor navigabile E
Principalele caracteristici tehnice ale cailor navigabile E vor fi conforme
cu clasificarea cailor navigabile interioare europene din tabelul nr. 1.
In vederea evaluarii diferitelor cai navigabile E, se iau ca baza
caracteristicile claselor IV si VII, tinandu-se seama de urmatoarele principii:
(i) clasa caii navigabile este determinata de dimensiunile orizontale ale
automotoarelor, barjelor si convoaielor impinse si, in special, prin
dimensiunea principala tipizata, adica traversa sau latimea lor;
(ii) doar caile navigabile care corespund cel putin conditiilor fundamentale
ale clasei IV (dimensiuni minime ale navelor: 85 m x 9,5 m) pot fi considerate
cai navigabile E. Limitarile privind pescajul (mai mic de 2,5 m) si inaltimea
libera minima sub poduri (mai mica de 5,25 m) nu pot fi admise decat pentru
caile navigabile existente si cu titlu de exceptie;
(iii) atunci cand se modernizeaza cai navigabile din clasa IV (precum si
cai navigabile regionale mai mici), se recomanda ca ele sa corespunda cel putin
parametrilor clasei Va;
(iv) totodata, noile cai navigabile E ar trebui sa corespunda cel putin
conditiilor clasei Vb. In acest sens, ar trebui garantat un pescaj minim de 2,8
m;
(v) atunci cand se modernizeaza cai navigabile existente si cand se
construiesc noi cai, ar trebui sa se ia intotdeauna in calcul o crestere a
dimensiunii navelor si convoaielor;
(vi) in vederea imbunatatirii eficacitatii transportului containerizat,
trebuie avuta in vedere garantarea celei mai mari inaltimi libere sub poduri,
conform notei nr. 4 din tabel*);
------------
*) Daca totusi ponderea containerelor goale transportate pe fiecare nava
depaseste 50%, ar fi bine sa se prevada aducerea inaltimii libere minime sub
poduri la o valoare superioara celei care este indicata in nota nr. 4 si la o
inaltime libera minima la poduri care sa fie mai mare decat cea care este
indicata in nota nr. 4.
(vii) caile navigabile pe care se prevede un trafic containerizat sau Ro-Ro
important ar trebui sa satisfaca cel putin conditiile clasei Vb. S-ar putea, de
asemenea, prevedea o crestere intre 7 si 10% a latimii de 11,4 m a navelor care
navigheaza exclusiv pe cai navigabile de clasa Va si inferioara acesteia,
pentru a tine seama de evolutia viitoare a dimensiunilor containerelor si
pentru a facilita transportul remorcilor;
(viii) pe caile navigabile cu nivel variabil de apa, valoarea recomandata a
pescajului trebuie sa corespunda celui atins sau depasit in medie timp de 240
zile/an (sau 60% din perioada de navigatie). Valoarea inaltimii libere sub
poduri recomandata (5,25 m, 7 m sau 9,10 m) trebuie sa fie mentinuta pentru
nivelul de navigatie cel mai inalt posibil si fezabil din punct de vedere
economic;
(ix) trebuie sa fie mentinute norme uniforme de clasa, de pescaj si de
inaltime libera sub poduri pe orice cale navigabila sau cel putin pe portiunile
importante ale lungimii sale;
(x) in masura in care este posibil, parametrii cailor navigabile adiacente
trebuie sa fie identici sau similari;
(xi) cel mai mare pescaj (4,5 m) si cea mai mare inaltime libera minima sub
poduri (9,10 m) trebuie sa fie mentinute pe toate portiunile retelei care sunt
in mod direct racordate rutelor costiere;
(xii) trebuie mentinuta o inaltime libera minima sub poduri de 7 m pe caile
navigabile care leaga porturi maritime importante de interiorul tarii si care
sunt adaptate unui transport eficient de containere si traficului
fluvio-maritim;
(xiii) rutele costiere enumerate in anexa nr. I de mai sus vizeaza
mentinerea continuitatii retelei de cai navigabile E in intreaga Europa si sunt
destinate sa fie utilizate, in termenii prezentului acord, de nave de transport
fluvio-maritime, ale caror dimensiuni trebuie, in masura in care este posibil
si fezabil din punct de vedere economic, sa satisfaca prevederile privind
automotoarele adaptate navigatiei pe caile navigabile interioare de clasa Va si
VIb.
Se considera ca, pentru ca o cale navigabila sa permita desfasurarea
traficului containerizat, aceasta trebuie sa respecte urmatoarele cerinte
minimale:
- navele de navigatie interioara cu o latime de 11,4 m si cu lungime de
aproximativ 110 m trebuie sa poata transporta containere pe minimum 3 randuri
inaltime; daca nu este cazul, ar trebui permisa o lungime maxima de 185 m
pentru convoaiele impinse, caz in care acestea vor trebui sa poata transporta
containere pe 2 randuri inaltime.
TABEL
privind clasificarea cailor navigabile interioare de importanta
internationala*)
*) Clasele de la I la III, avand doar o importanta regionala, nu figureaza
in acest tabel.
Tipul caii navigabile: DE IMPORTANTA INTERNATIONALA
___________________________________________________________________
| Clasele | Nave cu motor si barje |
| cailor |______________________________________________________|
| navigabile | Tipul navei: Caracteristici generale |
| |______________________________________________________|
| | Denumirea | Lungime | Latime | Pescaj*6) | Tonaj |
| | | maxima | maxima | | |
|____________|____________|__________|________|___________|_________|
| | | L(m) | B(m) | d(m) | T(t) |
|____________|____________|__________|________|___________|_________|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
|____________|____________|__________|________|___________|_________|
| IV | Johann | 80 - 85 | 9,5 | 2,50 | 1.000 - |
| | Welker | | | | 1.500 |
|____________|____________|__________|________|___________|_________|
| Va | Nave mari | 95 - 110 | 11,4 | 2,50 - | 1.500- |
| | de Rin | | | 2,80 | 3.000 |
|____________|____________|__________|________|___________|_________|
| Vb | | | | | |
|____________|____________|__________|________|___________|_________|
| VIa | | | | | |
|____________|____________|__________|________|___________|_________|
| VIb | *3) | 140 | 15,0 | 3,90 | |
|____________|____________|__________|________|___________|_________|
| VIc | | | | | |
|____________|____________|__________|________|___________|_________|
| VII | | | | | |
|____________|____________|__________|________|___________|_________|
______________________________________________________________________________
Clasele | Convoaie impinse |Inaltimea|Simboluri|
cailor |_______________________________________________|minima |grafice |
navigabile| Tipul convoiului: Caracteristici generale |sub |pe harta |
|_______________________________________________|poduri*2)| |
| | Lungime | Latime | Pescaj*6)| Tonaj | | |
__________|_________|_________|________|__________|_______|_________|_________|
| | L(m) | B(m) | d(m) | T(t) | H(m) | |
__________|_________|_________|________|__________|_______|_________|_________|
1 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
__________|_________|_________|________|__________|_______|_________|_________|
IV | _ | 85 | 9,5*5) | 2,50 - | 1.250-| 5,25 | |
|-|_| | | | 2,80 | 1.450 | sau | |
| | | | | | 7,00*4) | |
__________|_________|_________|________|__________|_______|_________|_________|
Va | _ | 95 - | 11,4 | 2,50 - | 1.600-| 5,25 | |
|-|_| | 110*1) | | 4,50 | 3.000 | sau | |
| | | | | | 7,00 | |
| | | | | | sau | |
__________|_________|_________|________|__________|_______|_________|_________|
Vb | _ _ | 172 - | 11,4 | 2,50 - | 3.200-| 9,10*4) | |
|-|_|_| | 185*1) | | 4,50 | 6.000 | | |
__________|_________|_________|________|__________|_______|_________|_________|
VIa | _ | 95 - | 22,8 | 2,50 - | 3.200-| 7,00 | |
|_|_| | 110*1) | | 4,50 | 6.000 | sau | |
| |_| | | | | | 9,10*4) | |
__________|_________|_________|________|__________|_______|_________|_________|
VIb | _ _ | 185 - | 22,8 | 2,50 - | 6.400-| 7,00 | |
|_|_|_| | 195*1) | | 4,50 |12.000 | sau | |
| |_|_| | | | | | 9,10*4) | |
__________|_________|_________|________|__________|_______|_________|_________|
VIc | _ _ _ | 270 - | 22,8 | 2,50 - | 9.600-| | |
|_|_|_|_| | 280*1) | | 4,50 |18.000 | | |
| |_|_|_| | | | | | 9,10*4) | |
| _ _ | | | | | | |
| |_|_| | 195 - | 33,0 - | 2,50 - | 9.600-| | |
|-|_|_| | 200*1) | 34,2*1)| 4,50 |18.000 | | |
| |_|_| | | | | | | |
__________|_________|_________|________|__________|_______|_________|_________|
VII | _ _ _ | 275 - | 33,0 - | 2,50 - |14.500-| | |
| |_|_|_| | 285 | 34,2*1)| 4,50 |27.000 | 9,10*4) | |
|-|_|_|_| | | | | | | |
| |_|_|_| | | | | | | |
| *7) | | | | | | |
__________|_________|_________|________|__________|_______|_________|_________|
Note la tabel:
*1) Prima cifra corespunde conditiilor generale actuale, a doua tine cont
de evolutia viitoare si, in cazuri speciale, de conditiile actuale.
*2) Tinand seama de o marja de siguranta de aproximativ 0,30 m intre
punctul cel mai ridicat al suprastructurii navei sau al incarcaturii sale si un
pod.
*3) Se tine seama de evolutia viitoare eventuala a transportului Ro-Ro
containerizat si a navigatiei fluvio-maritime.
*4) Inaltime verificata pentru transportul containerelor:
5,25 m pentru navele care transporta containere pe doua randuri;
7,00 m pentru navele care transporta containere pe trei randuri;
9,10 m pentru navele care transporta containere pe patru randuri;
50% din containere pot fi goale; in caz contrar, trebuie recurs la balast.
*5) Cateva cai navigabile existente pot fi considerate ca apartinand clasei
IV din cauza lungimii maxime autorizate pentru nave si convoaie cu toate ca ele
permit o latime maxima de 11,4 m si un pescaj maxim de 4,00 m.
*6) Valoarea pescajului pentru o cale navigabila speciala trebuie
determinata in functie de conditiile locale speciale.
*7) Uneori pe anumite sectiuni ale cailor navigabile de clasa VII pot fi
utilizate convoaie compuse dintr-un numar mai mare de barje. In acest caz dimensiunile
orizontale pot depasi valorile indicate in tabel.
b) Conditii de exploatare a cailor navigabile E
Caile navigabile E trebuie sa satisfaca urmatoarele conditii de exploatare
fundamentale ca sa permita functionarea fiabila transportului international:
(i) navigatia trebuie asigurata pe toata perioada de navigatie, cu exceptia
intreruperilor, mentionate mai jos;
(ii) perioada de navigatie nu poate fi mai scurta de 365 de zile decat in
regiunile cu conditii climatice severe unde este imposibila mentinerea
senalului liber de gheata pe timpul iernii si unde, deci, trebuie intrerupta
navigatia. In aceste cazuri, ar trebui fixate datele de deschidere si de
inchidere a navigatiei. Durata intreruperilor datorate fenomenelor naturale cum
ar fi inghet, inundatii etc. ar trebui sa fie limitata la strictul necesar,
folosind masurile tehnice si de organizare corespunzatoare;
(iii) durata intreruperilor cauzate de intretinerea periodica a ecluzelor
si a altor lucrari hidraulice ar trebui sa fie limitata la minimul necesar.
Utilizatorii caii navigabile pe care este prevazut sa se efectueze lucrari de
intretinere trebuie sa fie informati cu privire la datele si durata
intreruperii prevazute. In cazul deteriorarii neprevazute a unei ecluze sau a
altor lucrari hidraulice sau in alte cazuri de forta majora, se vor face
eforturi in vederea limitarii la strictul necesar a duratei intreruperilor,
luand toate masurile corespunzatoare in vederea remedierii acestei situatii;
(iv) nu este admisa nici un fel de intrerupere datorata apelor mici. Sunt
in schimb acceptabile restrictii rezonabile privind pescajul admisibil pe caile
navigabile cu nivel variabil al apei. Trebuie mentinut totusi, in orice
imprejurare, un pescaj minim de 1,20 m, iar pescajul caracteristic sau
recomandat ar trebui sa fie mentinut sau depasit pe o perioada de 240 zile/an.
In regiunile mentionate la alin. (ii) de mai sus, pescajul minim de 1,20 m ar
trebui sa fie mentinut pe o durata de 60% din perioada de navigatie medie;
(v) orarele de functionare a ecluzelor, a podurilor mobile si altor lucrari
de infrastructura trebuie sa fie astfel intocmite incat navigatia sa fie
asigurata 24 de ore din 24 in zilele lucratoare, in masura in care acest lucru
este fezabil din punct de vedere economic.
Se pot admite exceptii in anumite cazuri speciale pentru motive de
organizare si/sau tehnice.
Trebuie, de asemenea, sa fie asigurate orare rezonabile de functionare,
care sa permita navigatia in zilele de sarbatoare si la sfarsit de saptamana.
c) Caracteristici tehnice si de exploatare ale porturilor E
Reteaua de cai navigabile E este completata de un sistem de porturi
interioare de importanta internationala. Fiecare port E trebuie sa
indeplineasca caracteristicile tehnice si de exploatare de mai jos:
(i) trebuie sa fie situat pe o cale navigabila E;
(ii) trebuie sa poata primi nave sau convoaie impinse utilizate pe aceasta
cale navigabila, conform clasei acesteia;
(iii) trebuie sa fie deservit de cai rutiere sau feroviare de mare
importanta, de preferinta care fac parte din reteaua de drumuri internationale
si de linii feroviare internationale, stabilita prin Acordul european privind
marile linii internationale rutiere - AGR, Acordul european privind marile
linii internationale de cai ferate - AGC si Acordul european privind marile
linii de transport international combinat si instalatiile conexe - AGTC;
(iv) trebuie sa poata opera un volum anual de marfuri de cel putin 0,5
milioane tone;
(v) trebuie sa ofere conditii satisfacatoare pentru dezvoltarea unei zone
portuare industriale;
(vi) trebuie sa permita manipularea containerelor tipizate (in afara
cazului in care este vorba de un port-vrac specializat);
(vii) trebuie sa ofere toate serviciile necesare operatiunilor curente ale
transportului international;
(viii) pentru a raspunde necesitatilor de protectie a mediului ar trebui sa
existe in porturile de importanta internationala instalatii de preluare a
deseurilor de la bordul navelor.