Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 68 din 25 august 1998

pentru ratificarea Acordului european privind marile cai navigabile de importanta internationala (A.G.N.), adoptat la Geneva la 19 ianuarie 1996

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 314 din 27 august 1998


SmartCity3


    In temeiul art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei si al art. 1 pct. 12 lit. i) din Legea nr. 148 din 14 iulie 1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Acordul european privind marile cai navigabile de importanta internationala (A.G.N.), adoptat la Geneva la 19 ianuarie 1996.

                 PRIM-MINISTRU
                  RADU VASILE

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul transporturilor,
                       Traian Basescu

                       Ministrul finantelor,
                       Daniel Daianu

                       Ministrul afacerilor externe,
                       Andrei Plesu

                            ACORD EUROPEAN*)
privind marile cai navigabile de importanta internationala (A.G.N.)

    *) Traducere.

    Partile contractante,
    constiente de necesitatea facilitarii si dezvoltarii transportului international pe cai navigabile in Europa,
    cunoscand ca se asteapta o crestere a transporturilor internationale de marfuri ca rezultat al dezvoltarii comertului international,
    evidentiind rolul transportului pe caile navigabile care, in comparatie cu alte moduri de transport interior, prezinta avantaje economice si ecologice si dispune de o capacitate excedentara in ceea ce priveste infrastructura si navele, fiind astfel in masura sa reduca costurile sociale si impactul negativ asupra mediului ale transporturilor interioare in ansamblul lor,
    convinse ca, pentru a face transportul international pe caile navigabile in Europa mai eficace si mai atractiv pentru clienti, este esentiala constituirea unui cadru juridic care sa stabileasca un plan coordonat de dezvoltare si de construire a unei retele de cai navigabile de importanta internationala, pe baza parametrilor conveniti pentru infrastructura si exploatare,
    au convenit urmatoarele:

    Art. 1
    Desemnarea retelei
    Partile contractante adopta dispozitiile prezentului acord sub forma unui plan coordonat de dezvoltare si de constructie a unei retele de cai navigabile, denumita in continuare reteaua de cai navigabile de importanta internationala sau reteaua de cai navigabile E, pe care intentioneaza sa o realizeze in cadrul programelor lor corespunzatoare. Reteaua de cai navigabile E este constituita din caile navigabile si porturile de importanta internationala, care sunt mentionate in anexele nr. I si II la prezentul acord.
    Art. 2
    Caracteristicile tehnice si de exploatare ale retelei
    Reteaua cailor navigabile de importanta internationala mentionata in primul articol va fi conform caracteristicilor enuntate in anexa nr. III la prezentul acord sau va fi aliniata la dispozitiile anexei mentionate in urma unor lucrari de ameliorare viitoare.
    Art. 3
    Anexele
    Anexele la prezentul acord fac parte integranta din acord.
    Art. 4
    Desemnarea depozitarului
    Secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite este depozitarul acordului.
    Art. 5
    Semnarea
    1. Prezentul acord va fi deschis spre semnare la Oficiul Natiunilor Unite de la Geneva statelor care sunt membre ale Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite sau care au statut consultativ pe langa aceasta, conform paragrafelor 8 si 11 din Termenii de referinta ai Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite, de la 1 octombrie 1996 pana la 30 septembrie 1997.
    2. Aceste semnaturi vor fi supuse ratificarii, acceptarii sau aprobarii.
    Art. 6
    Ratificare, acceptare sau aprobare
    1. Prezentul acord este supus ratificarii, acceptarii sau aprobarii, conform paragrafului 2 al art. 5.
    2. Ratificarea, acceptarea sau aprobarea isi va produce efectele prin depunerea unui instrument la secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite.
    Art. 7
    Aderare
    1. Prezentul acord va fi deschis spre aderare oricarui stat vizat la paragraful 1 al art. 5, incepand cu data de 1 octombrie 1996.
    2. Aderarea isi va produce efectele prin depunerea unui instrument de aderare la secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite.
    Art. 8
    Intrarea in vigoare
    1. Prezentul acord va intra in vigoare la 90 de zile de la data la care guvernele a cinci state vor fi depus un instrument de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare, cu conditia ca una sau mai multe cai navigabile de importanta internationala sa lege in mod neintrerupt cel putin trei dintre aceste state.
    2. Daca aceasta conditie nu este indeplinita, acordul va intra in vigoare la 90 de zile de la data depunerii instrumentului de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare, care va fi permis satisfacerea acestei conditii.
    3. Pentru fiecare stat care va depune un instrument de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare de la inceputul perioadei de 90 de zile specificate la paragrafele 1 si 2 ale prezentului articol, acordul va intra in vigoare la 90 de zile de la data depunerii instrumentului respectiv.
    Art. 9
    Limitele de aplicare a acordului
    1. Nici o dispozitie a prezentului acord nu va fi interpretata ca interzicand unei parti contractante sa ia masurile, compatibile cu dispozitiile Cartei Natiunilor Unite si limitate la exigentele situatiei, pe care le considera necesare pentru securitatea sa interioara sau exterioara.
    2. Aceste masuri, care trebuie sa fie temporare, sunt imediat notificate depozitarului; trebuie sa se precizeze natura lor.
    Art. 10
    Rezolvarea diferendelor
    1. Orice diferend intre doua sau mai multe parti contractante referitor la interpretarea sau la aplicarea prezentului acord, pe care partile in litigiu nu l-au putut rezolva pe calea negocierilor sau in alt mod, este supus arbitrajului daca oricare dintre partile in litigiu o cere si, in acest scop, va fi supus pentru analizare si decizie unuia sau mai multor arbitri alesi de comun acord de partile in litigiu.
    Daca in decurs de 3 luni de la data solicitarii arbitrajului partile in litigiu nu ajung la o intelegere asupra alegerii unui arbitru sau a unor arbitri, oricare din aceste parti poate sa solicite secretarului general al Organizatiei Natiunilor Unite sa desemneze un arbitru unic caruia ii este supus diferendul pentru decizie.
    2. Sentinta arbitrului sau a arbitrilor desemnati conform paragrafului 1 al acestui articol va avea caracter obligatoriu pentru partile contractante in litigiu.
    Art. 11
    Rezerve
    Orice stat poate, in momentul in care semneaza prezentul acord sau isi depune instrumentul de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare, sa notifice depozitarului ca nu se considera legat prin art. 10 din prezentul acord.
    Art. 12
    Procedura de amendare a prezentului acord
    1. Prezentul acord poate fi amendat conform procedurii definite in prezentul articol, sub rezerva dispozitiilor art. 13 si 14.
    2. La solicitarea unei parti contractante, orice amendament la prezentul acord va fi analizat de grupul de lucru principal pentru transporturi pe cai navigabile al Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite.
    3. In cazul in care este adoptat cu o majoritate de doua treimi din numarul partilor contractante prezente si votante, amendamentul va fi comunicat de catre secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite pentru acceptare tuturor partilor contractante.
    4. Orice propunere de amendament, care a fost comunicata conform dispozitiilor paragrafului 3 al prezentului articol, va intra in vigoare pentru toate partile contractante la 3 luni de la expirarea unei perioade de 12 luni de la data comunicarii sale, cu conditia ca in aceasta perioada de 12 luni sa nu fi fost notificata secretarului general al Organizatiei Natiunilor Unite nici o obiectie la amendamentul propus de catre un stat care este parte contractanta.
    5. Daca a fost notificata o obiectie la amendamentul propus, conform dispozitiilor paragrafului 4 al prezentului articol, amendamentul este considerat respins si lipsit de efect.
    Art. 13
    Procedura de amendare a anexelor nr. I si II
    1. Anexele nr. I si II la prezentul acord pot fi amendate in conformitate cu procedura definita in prezentul articol.
    2. La solicitarea unei parti contractante, orice amendament propus la anexele nr. I si II de catre aceasta parte va fi examinat de grupul de lucru principal pentru transporturi pe cai navigabile al Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite.
    3. Daca amendamentul propus este adoptat de majoritatea partilor contractante prezente si votante, acesta va fi comunicat pentru acceptare partilor contractante direct interesate de catre secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite. In sensul prezentului articol, o parte contractanta va fi considerata direct interesata daca, in cazul includerii unei noi cai navigabile sau a unui port de importanta internationala sau, in cazul modificarii acestora, teritoriul sau este traversat de catre aceasta cale navigabila sau portul in cauza este situat pe teritoriul mentionat.
    4. Orice amendament propus, comunicat conform dispozitiilor paragrafelor 2 si 3 ale prezentului articol, va fi considerat acceptat daca, intr-o perioada de 6 luni de la data comunicari sale de catre depozitar, nici una dintre partile contractante direct interesate nu a notificat secretarului general al Organizatiei Natiunilor Unite obiectii la amendamentul propus.
    5. Orice amendament astfel acceptat va fi comunicat de catre secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite tuturor partilor contractante si va intra in vigoare la 3 luni de la data comunicarii sale de catre depozitar.
    6. Daca o obiectie la amendamentul propus a fost notificata, conform paragrafului 4 al prezentului articol, amendamentul va fi considerat respins si lipsit de efect.
    7. Depozitarul va fi informat fara intarziere de catre Secretariatul Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite asupra partilor contractante care sunt direct interesate de o propunere de amendament.
    Art. 14
    Procedura de amendare a anexei nr. III
    1. Anexa nr. III la prezentul acord poate fi amendata conform procedurii definite in prezentul articol.
    2. La cererea uneia dintre partile contractante, orice amendament propus de catre aceasta la anexa nr. III la prezentul acord va fi examinat de grupul principal de lucru pentru transporturi pe cai navigabile al Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite.
    3. Daca amendamentul propus este adoptat de catre majoritatea partilor contractante prezente si votante, acesta va fi comunicat spre acceptare tuturor partilor contractante de catre secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite.
    4. Orice amendament propus, comunicat conform dispozitiilor paragrafului 3 al prezentului articol, este considerat acceptat, cu exceptia cazului in care, intr-o perioada de 6 luni de la data comunicarii sale, o cincime sau mai mult din partile contractante au notificat secretarului general al Organizatiei Natiunilor Unite obiectiile lor la aceasta propunere de amendament.
    5. Orice amendament acceptat conform paragrafului 4 al prezentului articol va fi comunicat de catre secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite tuturor partilor contractante si va intra in vigoare la 3 luni de la data comunicarii sale pentru toate partile contractante, cu exceptia celor care, inainte de data intrarii in vigoare, au notificat deja secretarului general al Organizatiei Natiunilor Unite obiectiile lor la amendamentul propus intr-un termen de 6 luni de la data comunicarii sale, conform paragrafului 4 al prezentului articol.
    6. Daca o cincime sau mai mult din partile contractante au notificat o obiectie la amendamentul propus, conform paragrafului 4 al prezentului articol, amendamentul va fi considerat respins si lipsit de efect.
    Art. 15
    Denuntarea
    1. Orice parte contractanta poate denunta acest acord printr-o notificare scrisa, adresata secretarului general al Organizatiei Natiunilor Unite.
    2. Denuntarea intra in vigoare la un an de la data primirii notificarii de catre secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite.
    Art. 16
    Incetarea
    Daca, dupa intrarea in vigoare a acestui acord, numarul statelor care sunt parti contractante se reduce la mai putin de cinci (5) intr-un interval de 12 luni consecutive, prezentul acord isi va inceta valabilitatea la 12 luni de la data la care cel de-al cincilea stat a incetat sa mai fie parte contractanta.
    Art. 17
    Notificari si comunicari ale depozitarului
    In afara notificarilor si comunicarilor mentionate in prezentul acord, functiile de depozitar ale secretarului general al Organizatiei Natiunilor Unite sunt cele definite in partea a VII-a a Conventiei de la Viena privind dreptul tratatelor, incheiata la 23 mai 1969.
    Art. 18
    Texte autentice
    Originalul acestui acord, redactat in limbile engleza, franceza si rusa, toate textele fiind egal autentice, va fi depozitat pe langa secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite.
    Drept pentru care, subsemnatii, avand depline puteri, au semnat prezentul acord.
    Incheiat la Geneva la 19 ianuarie 1996.

    ANEXA 1

               CAI NAVIGABILE DE IMPORTANTA INTERNATIONALA

    Numerotarea cailor navigabile de importanta internationala
    1. Toate caile navigabile de importanta internationala (cai navigabile E) sunt identificate prin litera E, urmata de un numar format din doua, patru sau sase cifre.
    2. Arterele principale ale retelei de cai navigabile E au numere formate din doua cifre, in timp ce ramurile lor primare si secundare au numere formate din patru, respectiv sase cifre.
    3. Arterele navigabile principale sensibil orientate nord-sud, care deservesc porturi maritime si leaga intre ele bazine maritime, au numerele 10, 20, 30, 40 si 50, in ordine crescatoare de la vest la est.
    4. Arterele navigabile principale sensibil orientate vest-est, care intersecteaza cel putin trei artere principale, asa cum sunt mentionate la paragraful 3 anterior, au numerele 60, 70, 80 si 90, in ordine crescatoare de la nord la sud.
    5. Celelalte cai navigabile principale au numere formate din doua cifre, cuprinse intre numerele a doua artere principale, asa cum au fost definite la paragrafele 3 si 4 de mai sus, intre care sunt situate.
    6. In cazul ramurilor primare sau secundare, primele doua sau patru cifre corespund arterelor de rang mai mare ale retelei de cai navigabile, celelalte doua cifre corespund numarului ramurii in cauza, in ordine crescatoare de la inceputul pana la capatul arterei de rang mai mare, conform tabelului de mai jos. Numerele pare sunt utilizate pentru ramurile situate pe partea dreapta, iar numerele impare, pentru cele situate pe partea stanga.

           LISTA CAILOR NAVIGABILE DE IMPORTANTA INTERNATIONALA
 ____________________________________________________________________________
| NUMARUL CAII NAVIGABILE E            |                                     |
|______________________________________|_____________________________________|
| Artere     | Alte cai   | Ramuri     | DESCRIEREA PARCURSULUI*)            |
| principale | navigabile |            |                                     |
|            | principale |            |                                     |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
|     1      |     2      |     3      |                  4                  |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
|            | E 01       |            | Dunkerque - Douai - Valenciennes -  |
|            |            |            | Conde - Pommeroeul - Mons -         |
|            |            |            | Charleroi - Namur - Liege -         |
|            |            |            | Maastricht, Moerdijk pana la
|
|            |            |            | Roterdam/Europoort prin raurile     |
|            |            |            | Meuse, Kiel, Noord si Nieuwe Maas   |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 01-02    | Meuse de la Namur la Givet          |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 01-04    | Canal Liege - Vise                  |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 01-04-01 | Canal de Monsin                     |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 01-01    | Kwaadmechelen - Dessel - Bocholt -  |
|            |            |            | Nederweert - Wessem - canal Meuse   |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 01-06    | Canal St. Andries                   |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 01-03    | Zuid - Willemsvaart de la Maas pana |
|            |            |            | la Hertogenbosch                    |
|            |____________|____________|_____________________________________|
|            | E 02       |            | Zeebrugge - Brugge - Deinze -       |
|            |            |            | Kortrijk - Lille - Bauvin           |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 02-02    | Canalul Brugge - Ostende            |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 02-02-01 | Canalul Plassendale - Nieupoort     |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 02-04    | Canalul Leie - Roeselare            |
|            |____________|____________|_____________________________________|
|            | E 03       |            | Gorinchem - Moerdijk - Terneuzen -  |
|            |            |            | Gent - prin Nieuwe Merwede,         |
|            |            |            | legatura Terneuzen - Gent si        |
|            |            |            | Canalul circular Gent               |
|            |____________|____________|_____________________________________|
|            | E 04       |            | Vlissingen - Antwerpen - Rupel -    |
|            |            |            | Bruxelles - Seneffe prin            |
|            |            |            | Westerschelde, Boven - Zeeschelde,  |
|            |            |            | Rupel, Canalul Bruxelles - Rupel si |
|            |            |            | Canalul Charleroi - Bruxelles       |
|            |____________|____________|_____________________________________|
|            | E 05       |            | [Compiegne - Escaut] - Valenciennes |
|            |            |            | - Conde - Tunai - Gent - Dendermode |
|            |            |            | Antwerpen - Hasselt - Genk - Liege  |
|            |            |            | prin Oise, legatura Seine - Nord,   |
|            |            |            | Hault, Escaut, Bovenschelde, Canalul|
|            |            |            | circular Gent, Boven - Zeeschelde   |
|            |            |            | si Albert                           |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 05-02    | Peronnes - Pommeroeul prin Canalul  |
|            |            |            | Nimy - Blaton - Personnes           |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 05-01    | Canalul Bossuit - Kortrijk          |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 05-04    | Blaton - Ath - Aalst - Dendermonde  |
|            |            |            | prin Canalul Blaton - Ath si Dender |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 05-06    | Viersel - Duffel - gura raului      |
|            |            |            | Rupel prin Netekanaal, Beneden -    |
|            |            |            | Nete si Rupel                       |
|            |____________|____________|_____________________________________|
|            | E 06       |            | Antwerpen - Schelde - conexiune -   |
|            |            |            | Rhin                                |
|            |____________|____________|_____________________________________|
|            | E 07       |            | Canalul circular Gent - Merendree - |
|            |            |            | Eeklo, prin Canalul Gent - Oostende |
|            |            |            | - [Maldegem - Zeebrugge]            |
|            |            |____________|_____________________________________|
| E 10       |            |            | Roterdam/Europoort - Lobith prin    |
|            |            |            | Oude Maas, Merwede si Waal, Rhin    |
|            |            |            | [Niffer, Mulhouse, Besancon -       |
|            |            |            | St. Symphorien] - Lyon - Marseille  |
|            |            |            | - Fos                               |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 10-01    | Canalul Wesel - Datteln, Canalul    |
|            |            |            | Datteln - Hamm                      |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 10-03    | Canalul Rin - Herne                 |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 10-05    | Ruhr                                |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 10-07    | Neckar in aval de Plochingen        |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 10-09    | Rhinul de la Niffer la Rheinfelden  |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 10-02    | [Saone-Moselle]                     |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 10-04    | Legatura Ron - Sete                 |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 10-06    | Rhone si canalul St. Louis:         |
|            |            |            | Barcarain - Fos                     |
|            |____________|____________|_____________________________________|
|            | E 11       |            | IJmuiden - Tiel prin canalul Marii  |
|            |            |            | Nordului si canalul Amsterdam - Rin |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 11-01    | Zaan                                |
|            |____________|____________|_____________________________________|
|            | E 12       |            | Heumen - Nijmegen - Arnhem - Zwolle |
|            |            |            | - Marea Wadden prin Canalul Maas    |
|            |            |            | Waal, Nederrrijn, IJssel,           |
|            |            |            | IJssellmeer                         |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 12-02    | Zwolle - Meppel prin Zwarte Water   |
|            |            |            | si Meppeldiep                       |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 12-04    | Ketelmeer-Zwartsluis prin Ramsdiep  |
|            |____________|____________|_____________________________________|
|            | E 13       |            | Marea Nordului - Emden - Dortmund   |
|            |            |            | prin Ems si Canalul Dortmund - Ems  |
|            |____________|____________|_____________________________________|
|            | E 14       |            | Weser de la Marea Nordului la       |
|            |            |            | Minden prin Bremerhaven si Breme    |
|            |____________|____________|_____________________________________|
|            | E 15       |            | Amsterdam - Lemmer - Groningen -    |
|            |            |            | Delfzijl - Emden - Dorpen -         |
|            |            |            | Oldenburg - Elsfleth prin           |
|            |            |            | Ijsselmeer, Canalul Prinses         |
|            |            |            | Margariet, Canalul Van Starkenbourg,|
|            |            |            | Canalul Ems, Ems, Canalul Dortmund  |
|            |            |            | - Ems, Canalul Kusten si Hunte      |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 15-01    | Canal van Harinxma de la Fonejacht  |
|            |            |            | la Harlingen                        |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
| E 20       |            |            | Elba de la Marii Nordului prin      |
|            |            |            | Hambourg, Magdebourg, Usti - nad -  |
|            |            |            | Labem, Melnik si Pardubice -        |
|            |            |            | [legatura Elba - Dunare]            |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 20-02    | Canal lateral al Elbei              |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
|            |            | E 20-04    | Saale pana la Leipzig               |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 20-06    | Vltava: Melnik - Praga - Slapy      |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
|            | E 21       |            | Trave de la Marea Baltica la Elba   |
|            |            |            | prin canalul Elba - Lubeck          |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
| E 30       |            |            | Swinoujscie - Szczecin - Oder de la |
|            |            |            | Szczecin la Kozle prin Wroclaw      |
|            |            |            | [legatura Oder - Dunare]            |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 30-01    | Canal Gliwice                       |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
|            | E 31       |            | Szczecin - Westoder - Hohensaat     |
|            |            |            | calea navigabila Friedrichsthaler   |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
| E 40       |            |            | [Vistula de la Gdansk la Varsovia - |
|            |            |            | Brest] - Pinsk - Nipru pana la      |
|            |            |            | Herson prin Kiev                    |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 40-02    | Pivdenny Buh pana la Nikolaiev      |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
|            | E 41       |            | Klaipeda - Golful Kurshskiy -       |
|            |            |            | Nemunas Kaunas                      |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
| E 50       |            |            | Saint-Petersburg, prin calea        |
|            |            |            | navigabila Volga - Baltica pana la  |
|            |            |            | Vytegra - Rybinsk - Volga de la     |
|            |            |            | Rybinsk la Astrakhan prin Nijny     |
|            |            |            | Novgorod, Kazan si Volvograd        |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 50-02    | Rybinsk - Moscova                   |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 50-02-02 | Volga de la Dubna la Tver           |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 50-01    | Kama de la varsare la Solikamsk     |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
| E 60       |            |            | Parcurs costier de la Gibraltar     |
|            |            |            | spre nord urmand litoralul          |
|            |            |            | Portugaliei, Spaniei, Frantei,      |
|            |            |            | Belgiei, Olandei si Germaniei, prin |
|            |            |            | canalul Kiel, urmand litoralul      |
|            |            |            | Germaniei, Poloniei, Lituaniei,     |
|            |            |            | Estoniei si Rusiei pana la calea    |
|            |            |            | navigabila Saint-Petersbourg -      |
|            |            |            | Calea navigabila Volga - Baltica,   |
|            |            |            | canal Marea Alba - Marea Baltica    |
|            |            |            | urmand litoralul Marii Albe pana la |
|            |            |            | Arkhangelsk, precum si caile        |
|            |            |            | navigabile accesibile doar prin     |
|            |            |            | acest itinerar                      |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 60-02    | Guadalquivir pana la Seville        |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 60-04    | Douro pana la frontiera intre       |
|            |            |            | Portugalia si Spania                |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 60-06    | Gironde si Garonne pana la Castets- |
|            |            |            | en-Dorthe                           |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 60-08    | Loara pana la Nantes                |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 60-01    | Parcurs costier urmand litoralul    |
|            |            |            | vestic al Marii Britanii pana la    |
|            |            |            | Liverpool inclusiv canalul          |
|            |            |            | Manchester - Liverpool              |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 60-03    | Parcurs costier urmand litoralul    |
|            |            |            | estic al Marii Britanii inclusiv    |
|            |            |            | raul Humber                         |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 60-10    | De la parcursul costier al Marii    |
|            |            |            | Wadden pana la Harlingen            |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 60-12    | De la parcursul costier al Ems -    |
|            |            |            | Dollard                             |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 60-05    | Parcurs costier urmand litoralul    |
|            |            |            | vestic al Danemarcei si al          |
|            |            |            | Norvegiei                           |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 60-07    | Parcurs costier urmand litoralul    |
|            |            |            | vestic al Suediei pana la fluviul   |
|            |            |            | Gota                                |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 60-09    | Parcurs costier urmand litoralul    |
|            |            |            | estic al Suediei inclusiv lacul     |
|            |            |            | Malaren                             |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 60-14    | Stralsund - Peenemunde - Wolgast    |
|            |            |            | Szczecin                            |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 60-11    | Parcurs costier pana in Finlanda,   |
|            |            |            | apoi pana la Savonlinna - Iisalmi   |
|            |            |            | prin Canalul de Saimaa              |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 60-11-02 | De la ramura E 60-11 pana la        |
|            |            |            | Joensuu-Nurmes                      |
|            |____________|____________|_____________________________________|
|            | E 61       |            | Pana in aval de Anklam              |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
| E 70       |            |            | Europort/Rotterdam cu Arnhem prin   |
|            |            |            | Lek si Benedenrijn - Zutphen -      |
|            |            |            | Enschede - [canal Twente -          |
|            |            |            | Mittelland] - Bergeshovede - Minden |
|            |            |            | - Magdebourg - Berlin - Hohensaaten |
|            |            |            | - Kostrzyn - Bydgoszcz - Elblag     |
|            |            |            | - Vislinskiy - Kaliningrad -        |
|            |            |            | - Pregola,  Deima, Golful Kurshskiy |
|            |            |            | - Klaipeda                          |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 70-01    | Ijssel-ul olandez de la Krimpen la  |
|            |            |            | Gouda                               |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 70-03    | Zij pana la Almelo                  |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 70-02    | Ramura canalului Mittelland pana la |
|            |            |            | Osnabruck                           |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 70-04    | Ramura canalului Mittelland pana    |
|            |            |            | la Hanovra - Linden                 |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 70-06    | Ramura canalului Mittelland pana la |
|            |            |            | Hildesheim                          |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 70-08    | Ramura canalului Mittelland pana la |
|            |            |            | Salzgitter                          |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 70-05    | Canalul raului Havel                |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 70-10    | Spree                               |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 70-12    | Canalul Berlin - Spandau            |
|            |____________|____________|_____________________________________|
|            | E 71       |            | Canalul raului Teltow, canalul de   |
|            |            |            | legatura Britzer si calea navigabila|
|            |            |            | Oder-Spree                          |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 71-02    | Potsdamer Havel                     |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 71-04    | Canalul raului Teltow, sectiunea    |
|            |            |            | estica                              |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 71-06    | Calea navigabila Dahme in aval de   |
|            |            |            | Konigs Wusterhausen                 |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
| E 80       |            |            | Le Havre-Conflans prin canalul Le   |
|            |            |            | Havre Tancarville, Sena si Oisse -  |
|            |            |            | [Compiegne-Toul], Moselle pana la   |
|            |            |            | Coblence, Rhin pana la Mayence,     |
|            |            |            | Main pana la Bamberg, canal Main -  |
|            |            |            | Dunare, Dunarea de la Kelheim la    |
|            |            |            | Sulina                              |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 80-02    | Sena de la Tancarville pana la      |
|            |            |            | estuar                              |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 80-04    | Sena de la Conflans la Nogent       |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 80-06    | Sarre pana la Sarrebruck            |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 80-08    | Drave pana la Osijek                |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 80-10    | [Canalul Dunare - Sava de la Vucovar|
|            |            |            | la Samac]                           |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 80-01    | Tisa pana la Szeged                 |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 80-01-02 | Bega pana la Timisoara              |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 80-12    | Save pana la Sisak                  |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 80-03    | Olt pana la Slatina                 |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 80-05    | Canal Dunare - Bucuresti            |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 80-14    | Canal Dunare - Marea Neagra         |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 80-14-01 | Canal Poarta Alba - Navodari        |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 80-07    | Prutul pana la Ungheni              |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 80-09    | Bratul Chilia al Dunarii -          |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 80-16    | Bratul Sf. Gheorghe al Dunarii -    |
|            |____________|____________|_____________________________________|
|            | E 81       |            | Vah de la varsare pana la Zilina si |
|            |            |            | [legatura Vah - Oder]               |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
| E 90       |            |            | Parcurs costier pornind de la       |
|            |            |            | Gibraltar spre sud urmand litoralul |
|            |            |            | Spaniei, Frantei, Italiei, Greciei, |
|            |            |            | Turciei, Bulgariei, Romaniei,       |
|            |            |            | Ukrainei, urmand litoralul sudic al |
|            |            |            | Crimeei pana la Marea Azov, prin    |
|            |            |            | Don pana la Rostov - Kalach  -      |
|            |            |            | Volvograd - Astrahan, precum si     |
|            |            |            | caile navigabile accesibile doar    |
|            |            |            | prin acest itinerar                 |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 90-01    | Parcurs costier in Adriatica pana   |
|            |            |            | la Trieste                          |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 90-03    | Nistru de la Belgorod Dnestrovskiy  |
|            |            |            | la Bender                           |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 90-02    | Parcurs costier in Marea Neagra     |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 90-05    | Parcurs costier in Marea Caspica    |
|            |____________|____________|_____________________________________|
|            | E 91       |            | [Canalul Milano - Po], raul Po de   |
|            |            |            | la Cremona la Volta Grimana, Canalul|
|            |            |            | Po - Brondolo si canalul lateral de |
|            |            |            | la Veneta pana la Monfalcone -      |
|            |            |            | Trieste                             |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 91-02    | Raul Po de la Conca di Cremona la   |
|            |            |            | casale Monferrato                   |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 91-04    | Calea navigabila de la Ferrara la   |
|            |            |            | portul Garibaldi                    |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 91-06    | Raul Po Grande de la Volta Grimana  |
|            |            |            | pana la gurile sale                 |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 91-01    | Manova - Volta Grimana prin calea   |
|            |            |            | navigabila Fissero - Tartaro -      |
|            |            |            | Canalbianco                         |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 91-08    | Raul Po di Levante de la Canalul    |
|            |            |            | Po - Brondolo pana la Marea         |
|            |            |            | Adriatica                           |
|            |            |____________|_____________________________________|
|            |            | E 91-03    | Canalul Padova Venetia              |
|____________|____________|____________|_____________________________________|
    *) Portiunile de cai navigabile E care nu exista in prezent, dar care figureaza in planuri corespunzatoare de dezvoltare a infrastructurilor sunt indicate intre paranteze patrate.

    ANEXA 2

        PORTURI DE NAVIGATIE INTERIOARA DE IMPORTANTA INTERNATIONALA

    Numerotarea porturilor de navigatie interioara de importanta internationala

    Fiecarui port de navigatie interioara de importanta internationala (port E) ii este atribuit un numar compus din numarul caii navigabile pe care este situat, urmat de o cratima si de un numar din doua cifre desemnand portul de pe aceasta cale navigabila si mergand crescator de la vest la est si de la nord la sud, ansamblul numarului fiind precedat de litera P. Porturile private apartinand unei intreprinderi particulare sunt indicate printr-un asterisc (*).

    Lista porturilor de navigatie interioara de importanta internationala

P 01-01         Dunkerque (canal Dunkerque - Valencien, 20,5 km)
P 01-02         Charleroi (Sambre, 38,8 km)
P 01-03         Namur (Meuse, 46,3 km)
P 01-04         Liege (Meuse, 113,7 km)
P 01-05         Maastricht (Maas, 4,5 km)
P 01-06         Stein (Maas, 21,9 km)
P 01-07         Born (Maas, 29,7 km)
P 01-08         Maasbracht (Maas, 41,8 km)
P 01-09         Roermond (Maas, 74,3 km)
P 01-10         Oss (Maas, 159,1 km)
P 01-11         Dordrecht (Mervede, 974,4 km)
P 01-12         Zwijndrecht (Oude Maas, 980,6 km)
P 01-13         Vlaardingen (Nieuwe Waterweg, 1010,5 km)
P 01-14         Maassluis (Nieuwe Waterweg, 1018,7 km)
P 01-01-01      Overpelt (Kanaal Bocholt - Herentals, 14,8 km)
P 01-03-01      's - Hertogenbosch (Zuid - Willemsvaart, 4,0 km)
P 02-01         Zeebrugge (Marea Nordului)
P 02-02         Aalter (Canal Ostende - Brugge - Gent, 22,5 km)
P 02-03         Lille (Deule, 42,0 km)
P 02-02-01      Ostende (Marea Nordului)
P 02-04-01      Roeselare (canal Leie - Roeselare, 0,5 km)
P 02-04-02      Izegem (canal Leie - Roeselare, 6,4 km)
P 03-01         Moerdijk (Hollands Diep)
P 03-02         Terneuzen (canal Terneuzen - Gent, 32,5 km)
P 03-03         Zelzate (canal Terneuzen - Gent, 19,6 km)
P 03-04         Gent (canal Terneuzen - Gent, 4,6 km)
P 04-01         Vlissingen (Westerschelde)
P 04-02         Beveren (Beneden Zeeschelde, 22,9 km)
P 04-03         Ruisbroek (canal Bruxelles - Rupel, 58,8 km)
P 04-04         Grimbergen (canal Bruxelles - Rupel, 12,2 km)
P 04-05         Bruxelles (canal Bruxelles - Rupel, 62,0 km)
P 05-01         Avelgem (Bovenschelde, 35,7 km)
P 05-02         Melle (Boven - Zeeschelde, 9,9 km)
P 05-03         Meerhout (Albertkanaal, 80,7 km)
P 05-04         Ham (Albertkanaal, 73,7 km)
P 05-05         Hasselt (Albertkanaal, 51,5 km)
P 05-06         Genk (Albertkanaal, 42,9 km)
E 05-04-01      Aalst (Dender, 53,7 km)
P 06-01         Antwerpen (Schelde, 102,9 km)
P 06-02         Bergen op Zoom (Schelde - Rijn Verbinding, 1031,8 km)
P 10-01         Rotterdam (Nieuwe Meuse, 1002,5 km)
P 10-02         Albasserdam (Noord, 981,1 km)
P 10-03         Tiel (Waal, 914,6 km)
P 10-04         Emmerich (Rin, 852,0 km)
P 10-05         Wesel (Rin, 814,0 km)
P 10-06         Rheinberg - Ossenberg* (Rin, 806,0 km)
P 10-07         Orsoy (Rin, 794,0 km)
P 10-08         Walsum - Nordhafen* (Rin, 793,0 km)
P 10-09         Walsum - Sud* (Rin, 791,0 km)
P 10-10         Schwelgern* (Rin, 790,0 km)
P 10-11         Homberg, Sachtleben* (Rin, 774,0 km)
P 10-12         Duisburg - Ruhrort Hafen (Rin, 774,0 km)
P 10-13         Krefeld (Rin, 762,0 km)
P 10-14         Dusseldorf (Rin, 743,0 km)
P 10-15         Neuss (Rin, 740,0 km)
P 10-16         Sturzelberg* (Rin, 726,0 km)
P 10-17         Leverkusen* (Rin, 699,0 km)
P 10-18         Koln (Rin, 688,0 km)
P 10-19         Wesseling-Godorf* (Rin, 672,0 km)
P 10-20         Bonn (Rin, 658,0 km)
P 10-21         Andernach (Rin, 612,0 km)
P 10-22         Neuwied (Rin, 606,0 km)
P 10-23         Bendorf (Rin, 599,0 km)
P 10-24         Koblenz (Rin, 596,0 km)
P 10-25         Bingen (Rin, 572,0 km)
P 10-26         Wiesbaden (Rin, 500,0 km)
P 10-27         Mainz (Rin, 500,0 km)
P 10-28         Gernsheim (Rin, 462,0 km)
P 10-29         Worms (Rin, 444,0 km)
P 10-30         Mannheim (Rin, 424,0 km)
P 10-31         Ludwigshafen (Rin, 420,0 km)
P 10-32         Speyer (Rin, 400,0 km)
P 10-33         Germersheim (Rin, 385,0 km)
P 10-34         Worth (Rin, 366,0 km)
P 10-35         Karlsruhe (Rin, 360,0 km)
P 10-36         Kehl (Rin, 297,0 km)
P 10-37         Strasbourg (Rin, 296,0 km)
P 10-38         Breisach (Rin, 226,0 km)
P 10-39         Colmar - Neuf Brisach (Rin, 225,8 km)
P 10-40         Mulhouse - Ottmarsheim (Marele canal al Alsaciei, 21,0km)
P 10-41         Fort Louis Stattmatten (Marele canal al Alsaciei, 322,0 km)
P 10-42         Insula Napoleon (canal Ron - Rin, 37,6 km)
P 10-43         Mulhouse (canal Ron - Rin, 31,0 km)
P 10-44         Aproport (Chalon, Macon, Villefrache-sur-Saone)
                (Saone, 230,0 km, 296,0 km si 335,0 km, respectiv)
P 10-45         Lyon (Saone, 375,0 km)
P 10-46         Marseille - Fos (canal Marseille - Ron, 0,0 km)
P 10-01-01      Rhein - Lippe - Hafen* (Wesel - Datteln - Canal, 1,0 km)
P 10-01-02      Marl Huls-AG* (Wesel - Datteln - Canal, 38,0 km)
P 10-01-03      August Victoria* (Wesel - Datteln - Canal, 39,0 km)
P 10-01-04      Lunen (Datteln - Hamm - Canal, 11,0 km)
P 10-01-05      Berkamen* (Datteln - Hamm - Canal, 22,0 km)
P 10-01-06      Hamm (Datteln - Hamm - Canal, 34,0 km)
P 10-01-07      Schmehausen* (Datteln - Hamm - Canal, 47,0 km)
P 10-03-01      Essen (Rin - Herne - Canal, 16,0 km)
P 10-03-02      Coelln - Neuessen* (Rin - Herne - Canal, 17,0 km)
P 10-03-03      Ruhr - Oel* (Rin - Herne - Canal, 22,0 km)
P 10-03-04      Gelsenkirchen (Rin - Herne Canal, 24,0 km)
P 10-03-05      Wanne - Eikel (Rin - Herne - Canal, 32,0 km)
P 10-05-01      Mulheim (Ruhr, 8,0 km)
P 10-07-01      Heilbronn (Neckar, 110,0 km)
P 10-07-02      Stuttgart (Neckar, 186,0 km)
P 10-07-03      Plochingen (Neckar, 200,0 km)
P 10-09-01      Huningue (Rin, 168,4 km)
P 10-09-02      Rheinhafen beider Basel (Rin, 159, 38-169, 95 km)
P 10-04-01      Sete (canal Ron - Sete, 96,0 km)
P 10-06-01      Fos (golful Fos, partea maritima)
P 11-01         IJmond (Noordzeekanal, 4,7 km)
P 11-02         Zaanstad (Zaan, 1,4 km)
P 11-03         Amsterdam (Noordzeekanal, 20,6 km)
P 11-04         Utrecht (Amsterdam - Rijnkanal, 35,0 km)
P 11-01-01      Zaetam (Zaan, 2,0 km)
P 12-01         Nijmegen (Waal, 884,6 km)
P 12-02         Arnhem (Nederrijn, 885,8 km)
P 12-03         Zwolle (IJssel, 980,7 km)
P 12-02-01      Meppel (Meppelerdiep, 10,5 km)
P 13-01         Emslet* (Dortmund - Ems - Kanal, 151,0 km)
P 13-02         Munster (Dortmund - Ems - Kanal, 68,0 km)
P 13-03         Dortmund (Dortmund - Ems - Kanal, 1,0 km)
P 14-01         Bremerhaven (Weser, 66-68 km)
P 14-02         Nordenham (Weser, 54-64 km)
P 14-03         Brake (Weser, 41,0 km)
P 14-04         Bremen (Weser, 4,0-8,0 km)
P 15-01         Lelystad (IJsselmeer)
P 15-02         Lemmer (Pr. Margarietkanal, 90,5 km)
P 15-03         Groningen (Starkenborghkanal, 7,0 km)
P 15-04         Emden (Ems, 41,0 km)
P 15-05         Leer (Ems, 14,0 km)
P 15-06         Oldenburg* (Hunte, 0,0-5,0 km)
P 15-01-01      Leenwarden (Haringsmakanal, 23,7 km)
P 20-01         Cuxhaven (Elba, 724,0 km) 1/
P 20-02         Brunsbuttel (Elbehafen, 693,0 km) 1/
P 20-03         Butzfleet* (Elba, 668,0 km) 1/
P 20-04         Hamburg (Elba, 618,0-639,0 km) 1/
P 20-05         Lauenburg (Elba, 568,0 km) 1/
P 20-06         Tangermunde (Elba, 388,0 km) 1/
P 20-07         Kieswerk Rogatz* (Elba, 354,0 km) 1/
P 20-08         Magdeburger Hafen (Elba, 330,0 si 333,0 km) 1/
P 20-09         Schonebeck (Elba, 315,0 km) 1/
P 20-10         Aken (Elba, 277,0 km) 1/
P 20-11         Torgau (Elba, 154,0 km) 1/
P 20-12         Kieswerk Muhlberg* (Elba, 125,0 km) 1/
P 20-13         Riesa (Elba, 109,0 km) 1/
P 20-14         Dresde (Elba, 57 si 61 km) 1/
P 20-15         Decin (Elba, 98,2 si 94,2 km) 1/
P 20-16         Usti nad Labem (Elba, 75,3 si 72,5 km) 1/
P 20-17         Melnik (Elba, 3,0 km) 1/
P 20-18         Chvaletice (Elba, 101,5 km) 1/
P 20-04-01      Halle - Trotha (Saale, 86,0 km)
P 20-06-01      Praga (Vltava, 46,5 si 55,5 km)
P 21-01         Lubeck (Trave, 2,0-8,0 km)
P 30-01         Swinoujscie (Marea Baltica - gura Oder-ului)
P 30-02         Szczecin (Oder, 741,0 km)
P 30-03         Kostrzyn (Oder, 617,0 km)
P 30-04         Wroclaw (Oder, 255,0 km)
P 30-05         Kozle (Oder, 96,0 km)
P 30-01-01      Gliwice (canal Gliwicki, 41,0 km)
P 40-01         Gdansk (Marea Baltica, gura Vistulei)
P 40-02         Bydgoszcz (Vistula, 772,3 km si Brda, 2,0 km)
P 40-03         Varsovia (Vistula, 520,0 km si canal Zeran, 2,0 km)
P 40-04         Chernigov (Nipru, 1070,0 km)
P 40-05         Kiev (Nipru, 856,0 km)
P 40-06         Cherkassy (Nipru, 653,0 km)
P 40-07         Kremenchug (Nipru, 541,0 km)
P 40-08         Dneprodzerzhinsk (Nipru, 429,0 km)
P 40-09         Dnepropetrovsk (Nipru, 393,0 km)
P 40-10         Zaporozhie (Nipru, 308,0 km)
P 40-11         Novaja Kakhovka (Nipru, 96,0 km)
P 40-12         Kherson (Nipru, 28,0 km)
P 40-02-01      Nikolaev (Yuzhniy Bug, 95,0 km)
P 41-01         Klaipeda port fluvial (golful Kurshskiy)
P 41-02         Neringa port fluvial (golful Kurshskiy)
P 41-03         Jurbarkas (Niemen, 126,0 km)
P 41-04         Kaunas (Niemen, 219,0 km)
P 50-01         St. Petersburg port maritim (Neva, 1355,0 km) 2/
P 50-02         St. Petersburg port fluvial (Neva, 1343,0 km) 2/
P 50-03         Podporozhie (cale navigabila Volga - M. Baltica, 1003,0 km) 2/
P 50-04         Cherepovets (cale navigabila Volga - M. Baltica, 498,0 km) 2/
P 50-05         Yaroslavl (Volga, 478,0 km) 2/
P 50-06         Nizhniy Novgorod (Volga, 865,0 km) 2/
P 50-07         Kazan (Volga, 1271 km) 2/
P 50-08         Ulianovsk (Volga, 1499,0 km) 2/
P 50-09         Samara (Volga, 1704,0 km) 2/
P 50-10         Saratov (Volga, 2133,0 km) 2/
P 50-11         Volvograd (Volga, 2518,0 km) 2/
P 50-12         Astrakhan (Volga, 3009,0 km) 2/
P 50-02-01      Port Nord al Moscovei (Canal imeni Moskvy), 0,0 km) 2/
P 50-02-02-01   Tver (Volga, 237,0 km) 2/
P 50-01-01      Perm (Kama, 2227,0 km) 2/
P 60-01         Scheveningen (Marea Nordului)
P 60-02         Den Helder (Marea Nordului)
P 60-03         Brunsbuttel (Canal Kiel, 2,0-5,0 km)
P 60-04         Rendsburg (Canal Kiel, 62,0 km)
P 60-05         Kiel (Canal Kiel, 96,0 km)
P 60-06         Flensburg
P 60-07         Wismar
P 60-08         Rostock
P 60-09         Stralsund
P 60-10         Greifswald
P 60-11         Sventoji (Marea Baltica)
P 60-12         Vyborg (golful Vyborg)
P 60-13         Petrozavodsk (lac Onega, 967,0 km) 2/
P 60-14         Arkhangelsk port maritim (gura Severnaja Dvina)
P 60-15         Arkhangelsk port fluvial (gura Severnaja Dvina)
P 60-02-01      Seville (Guadalquivir, 80,0 km)
P 60-04-01      Douro (Douro, 5,0 km)
P 60-04-02      Sardoura (Douro, 49,0 km)
P 60-04-03      Regua - Lamego (Douro, 101,0 km)
P 60-06-01      Bordeaux (Gironde si Garonne, 359,0 km)
P 60-08-01      Nantes (Loire, 645,0 km)
P 60-10-01      Harlingen (Marea Wadden)
P 60-12-01      Delfzijl (Marea Wadden)
P 60-11-01      Mustola (39,0 km de la gura canalului Saimaa)
P 60-11-02      Kaukas* (52,0 km de la gura canalului Saimaa)
P 60-11-03      Rapasaari* (52,0 km de la gura canalului Saimaa)
P 60-11-04      Joutseno* (67,0 km de la gura canalului Saimaa)
P 60-11-05      Vuoksi* (85,0 km de la gura canalului Saimaa)
P 60-11-06      Varkaus (Port Taipale, 270,0 km de la gura canalului Saimaa)
P 60-11-07      Varkaus (Port Kosulanniemi*, 270,0 km de la gura canalului
                Saimaa)
P 60-11-08      Varkaus (Port d'Akonniemi, 270,0 km de la gura canalului
                Saimaa)
P 60-11-09      Kuopio (352,0 km de la gura canalului Saimaa)
P 60-11-02-01   Puhos* (311,0 km de la gura canalului Saimaa)
P 60-11-02-02   Joensuu (346,0 km de la gura canalului Saimaa)
P 61-01         Anklam (Peene, 95,0 km)
P 70-01         Wageningen (Neder - Rin, 903,2 km)
P 70-02         Enschede (Twentekanaal, 49,8 km)
P 70-03         Ibbenburen (Mittelletkanal, 5,0 km)
P 70-04         Minden (Mittelletkanal, 100,0-104,0 km)
P 70-05         Hanovre (Mittelletkanal, 155,0-159,0 km)
P 70-06         Mehrum* (Mittelletkanal, 194,0 km)
P 70-07         Braunschweig (Mittelletkanal, 220,0 km)
P 70-08         Braunschweig/Thune* (Mittelletkanal, 223,0 km)
P 70-09         Haldensleben (Mittelletkanal, 301,0 km)
P 70-10         Niegripp* (Elbe - Havel - Kanal, 330,0 km)
P 70-11         Brandebourg* (curs navigabil inferior Havel, 60,0 km)
P 70-12         Brandebourg (curs navigabil inferior Havel, 57,0 km)
P 70-13         Deponie Deetz* (curs navigabil inferior Havel, 40,0 km)
P 70-14         Spandau port Sud (curs navigabil inferior Havel, 2,0 km)
P 70-15         Elblag (golful Wisliany)
P 70-16         Kaliningrad port maritim (Pregola, 8,0 km)
P 70-17         Kaliningrad port fluvial (Pregola, 9,0 km)
P 70-01-01      Gouda (Holletsche IJssel, 1,4 km)
P 70-03-01      Hengelo (Twentekanaal, 45,1 km)
P 70-03-02      Almelo (Zijkanaal, 17,6 km)
P 70-02-01      Osnabruck (Stichkanal, 13,0 km)
P 70-04-01      Hannover - Linden (Stichkanal, 11,0 km)
P 70-06-01      Hildesheim (Stichkanal, 15,0 km)
P 70-08-01      Salzgitter (Stichkanal, 15,0 km)
P 70-10-01      Terminal de marfuri* (bratul Spree la 0,0 km)
P 70-10-02      Nonnendamm (Spree, 2,0 km)
P 70-10-03      Centrala electrica Reuter* (Spree, 3,0 km)
P 70-10-04      Centrala electrica Charlottenburg* (Spree, 8,0 km)
P 70-10-05      Berlin - Port Vest (Westhafenkanal, 3,0 km)
P 70-10-06      Berlin - Port Est (Spree, 21,0 km)
P 70-10-07      Centrala termica Klingenberg (Spree, 25,0 km)
P 70-12-01      Centrala Moabit* (Berlin-Spandauer Schiffahrtskanal, 9,0 km)
P 71-01         Terminal de marfuri Teltowkanal* (Teltowkanal, 31,0-34,0 km)
P 71-02         Terminal de marfuri d'Oberschoneweide (Spree - Oder -
                Wasserstrabe, 28,0-29,9 km)
P 71-03         Eisenhuttenstadt EKO* (Spree - Oder - Wasserstrabe, 122,0 km)
P 71-04         Eisenhuttenstadt (Spree - Oder - Wasserstrabe, 124,0 km)
P 71-02-01      Potsdam (Potsdamer Havel, 3,0 km)
P 71-06-01      Niederlehme* (Dahme - Wasserstrabe, 8,0 km)
P 71-06-02      Konigs Wusterhausen (Dahme - Wasserstrabe, 8,0 km)
P 80-01         Havre (canal Havre - Tancarville, 20,0 km)
P 80-02         Rouen (Sena, 242,0 km)
P 80-03         Conflans (Senas, 239,0 km )
P 80-04         Frouard (Moselle, 346,5 km)
P 80-05         Metz (Moselle, 297,0-294,0 km)
P 80-06         Mondelange - Richemont (Moselle, 279,5-277,9 km)
P 80-07         Thionville - Illange (Moselle, 271,9-270,1 km)
P 80-08         Mertert (Moselle, 208,0 km)
P 80-09         Trier (Moselle, 184,0 km)
P 80-10         Bingen (Rin, 527,0 km)
P 80-11         Wiesbaden (Rin, 500,0 km)
P 80-12         Mayence (Rin, 500,0 km)
P 80-13         Florsheim* (Main, 9,0 km)
P 80-14         Raunheim* (Main, 14,0 km)
P 80-15         Hattersheim* (Main, 17,0 km)
P 80-16         Kelsterbach* (Main, 19,0 km)
P 80-17         Francfort* (Main, 22,0-29,0 km)
P 80-18         Francfort (Main, 31,0-37,0 km)
P 80-19         Offenbach (Main, 40,0 km)
P 80-20         Hanau (Main, 56,0-60,0 km)
P 80-21         Grosskrotzenburg* (Main, 62,0 km)
P 80-22         Stockstadt (Main, 82,0 km)
P 80-23         Aschaffenburg (Main, 83,0 km)
P 80-24         Triefenstein* (Main, 173,0 km)
P 80-25         Karlstadt* (Main, 227,0 km)
P 80-26         Wurzburg (Main, 246,0-251,0 km)
P 80-27         Schweinfurt (Main, 330,0 km)
P 80-28         Bamberg (Canalul Main - Dunare, 3,0 km)
P 80-29         Erlangen (Canalul Main - Dunare, 46,0 km)
P 80-30         Nurnberg (Canalul Main - Dunare, 72,0 km)
P 80-31         Regensburg (Dunare, 2370,0-2378,0 km)
P 80-32         Deggendorf* (Dunare, 2281,0-2284,0 km)
P 80-33         Linz (Dunare, 2128,2-2130,6 km)
P 80-34         Linz - Voest* (Dunare, 2127,2 km)
P 80-35         Enns - Ensdorf (Dunare, 2111,8 km)
P 80-36         Krems (Dunare, 2001,5 km)
P 80-37         Viena (Dunare, 1916,8-1920,2 km)
P 80-38         Bratislava (Dunare, 1867,0 km)
P 80-39         Gyor - Gonyu (Dunare, 1807,0 km)
P 80-40         Komarno (Dunare, 1767,1 km)
P 80-41         Sturovo (Dunare, 1722,0 km)
P 80-42         Budapesta (Dunare, 1640,0 km)
P 80-43         Szazhalombatta (Dunare, 1618,8 km)
P 80-44         Dunaujvaros (Dunare, 1579,0 km)
P 80-45         Dunafoldvar (Dunare, 1563,0 km)
P 80-46         Baja (Dunare, 1480,0 km)
P 80-47         Vukovar (Dunare, 1333,1 km)
P 80-48         Beograd (Dunare, 1170,0 km)
P 80-49         Smeredevo (Dunare, 1116,3 km)
P 80-50         Orsova (Dunare, 954,0 km)
P 80-51         Turnu Severin (Dunare, 931,0 km)
P 80-52         Prahovo (Dunare, 861,0 km)
P 80-53         Lom (Dunare, 743,0 km)
P 80-54         Turnu Magurele (Dunare, 597,0 km)
P 80-55         Svistov (Dunare, 554,0 km)
P 80-56         Ruse (Dunare, 495,0 km)
P 80-57         Giurgiu (Dunare, 493,0 km)
P 80-58         Oltenita (Dunare, 430,0 km)
P 80-59         Calarasi (Dunare, 370,5 km)
P 80-60         Braila (Dunare, 172,0-168,5 km)
P 80-61         Galati (Dunare, 157,0-145,4 km)
P 80-62         Giurgiulesti (Dunare, 133) 3/
P 80-63         Reni (Dunare, 128,0 km)
P 80-64         Tulcea (Dunare, 73,5-70,0 km)
P 80-04-01      Port autonom Paris:
                Gennevilliers (Sena, 194,7 km)
                Bonneuil-Vigneux (Sena, 169,7 km)
                Evry (Sena, 137,8 km)
                Melun (Sena, 110,0 km)
                Limay - Porcheville (Sena, 109,0 km)
                Montereau (Sena, 67,4 km)
                Nanterre (Sena, 39,4 km)
                Bruyeres-sur-Oise (Oise, 96,9 km)
                St. Ouen-l'Aumone (Oise, 119,2 km)
                Lagny (Marne, 149,8 km)
P 80-06-01      Dillingen (Sarre, 59,0 km)
P 80-08-01      Osijek (Drave, 14,0 km)
P 80-01-01      Szeged (Tisa, 170,0 km)
P 80-14-01      Cernavoda (canal Dunare - Marea Neagra, 00,0 km)
P 80-14-02      Medgidia (canal Dunare - Marea Neagra, 27,5 km)
P 80-14-03      Constanta (canal Dunare - Marea Neagra, 64,0 km)
P 80-09-01      Ismail (bratul Dunarii - Chilia, 93,0 km)
P 80-09-02      Kilia (bratul Dunarii - Chilia, 47,0 km)
P 80-09-03      Ust - Dunajsk (bratul Dunarii - Chilia, 1,0 km)
P 90-01         Taganrog (golful Taganrog)
P 90-02         Eysk (golful Taganrog)
P 90-03         Azov (Don, 3126, 0 km) 2/
P 90-04         Rostov (Don, 3092,0 km) 2/
P 90-05         Ust - Donetsk (Don, 2955,0 km) 2/
P 90-03-01      Belgorod Dnestrovskiy (gura Nistrului)
P 90-03-02      Bender (Nistru, 228,0 km)
P 91-01         Terminal Milan (Milan-canal du Po, 0,0 km) 4/
P 91-02         Lodi (Milan-canal du Po, 20,0 km de Milan) 4/
P 91-03         Pizzighettone (Milan-canal du Po, 40,0 km de Milan) 4/
P 91-04         Cremona (Po, 55,0 km de Milan)
P 91-05         Emilia Centrale (Po, 145,0 de Milan) 4/
P 91-06         Ferrara (Po, 270,0 km de Milan)
P 91-07         Porto Tolle (Po, 350,0 km de Milan)
P 91-02-01      Garibaldi (cale navigabila de Ferrara, 80,0 km de Ferrara)
P 92-01         Adria (cale laterala de Veneta, 10,0 km de Volta Grimana)
P 92-02         Chioggia (cale laterala de Veneta, 30,0 km de Volta Grimana)
P 92-03         Marghera (cale laterala de Veneta, 65,0 km de Volta Grimana)
P 92-04         Nogaro (cale laterala de Veneta, 120,0 km de Volta Grimana)
P 92-05         Monfalcone (cale laterala de Veneta, 175,0 km de Volta Grimana)
P 92-01-01      Mantova (cale navigabila Mantova - Volta Grimana, 0,0 km)
P 92-01-02      Legnago (cale navigabila Mantova - Volta Grimana, 65,0 km) 4/
P 92-01-03      Rovigo (cale navigabila Mantova - Volta Grimana, 140,0 km) 4/
P 92-01-04      Conca di Volta Grimana (Mantova - Volta Grimana Waterway,
                170,0 km)

    1/ Distantele relative ale porturilor situate pe Elba sunt masurate astfel: in Germania, pornind de la frontiera germano-ceha; in Republica Cehia, incepand de la jonctiunea fluviilor Elba si Valtava la Melnik
    2/ Distanta incepand din portul Nord al Moscovei
    3/ Constructie prevazuta
    4/ In constructie sau in previziune

    ANEXA 3

       CARACTERISTICILE TEHNICE SI DE EXPLOATARE ALE CAILOR NAVIGABILE
                      DE IMPORTANTA INTERNATIONALA

    a) Caracteristici tehnice ale cailor navigabile E
    Principalele caracteristici tehnice ale cailor navigabile E vor fi conforme cu clasificarea cailor navigabile interioare europene din tabelul nr. 1.
    In vederea evaluarii diferitelor cai navigabile E, se iau ca baza caracteristicile claselor IV si VII, tinandu-se seama de urmatoarele principii:
    (i) clasa caii navigabile este determinata de dimensiunile orizontale ale automotoarelor, barjelor si convoaielor impinse si, in special, prin dimensiunea principala tipizata, adica traversa sau latimea lor;
    (ii) doar caile navigabile care corespund cel putin conditiilor fundamentale ale clasei IV (dimensiuni minime ale navelor: 85 m x 9,5 m) pot fi considerate cai navigabile E. Limitarile privind pescajul (mai mic de 2,5 m) si inaltimea libera minima sub poduri (mai mica de 5,25 m) nu pot fi admise decat pentru caile navigabile existente si cu titlu de exceptie;
    (iii) atunci cand se modernizeaza cai navigabile din clasa IV (precum si cai navigabile regionale mai mici), se recomanda ca ele sa corespunda cel putin parametrilor clasei Va;
    (iv) totodata, noile cai navigabile E ar trebui sa corespunda cel putin conditiilor clasei Vb. In acest sens, ar trebui garantat un pescaj minim de 2,8 m;
    (v) atunci cand se modernizeaza cai navigabile existente si cand se construiesc noi cai, ar trebui sa se ia intotdeauna in calcul o crestere a dimensiunii navelor si convoaielor;
    (vi) in vederea imbunatatirii eficacitatii transportului containerizat, trebuie avuta in vedere garantarea celei mai mari inaltimi libere sub poduri, conform notei nr. 4 din tabel*);
------------
    *) Daca totusi ponderea containerelor goale transportate pe fiecare nava depaseste 50%, ar fi bine sa se prevada aducerea inaltimii libere minime sub poduri la o valoare superioara celei care este indicata in nota nr. 4 si la o inaltime libera minima la poduri care sa fie mai mare decat cea care este indicata in nota nr. 4.

    (vii) caile navigabile pe care se prevede un trafic containerizat sau Ro-Ro important ar trebui sa satisfaca cel putin conditiile clasei Vb. S-ar putea, de asemenea, prevedea o crestere intre 7 si 10% a latimii de 11,4 m a navelor care navigheaza exclusiv pe cai navigabile de clasa Va si inferioara acesteia, pentru a tine seama de evolutia viitoare a dimensiunilor containerelor si pentru a facilita transportul remorcilor;
    (viii) pe caile navigabile cu nivel variabil de apa, valoarea recomandata a pescajului trebuie sa corespunda celui atins sau depasit in medie timp de 240 zile/an (sau 60% din perioada de navigatie). Valoarea inaltimii libere sub poduri recomandata (5,25 m, 7 m sau 9,10 m) trebuie sa fie mentinuta pentru nivelul de navigatie cel mai inalt posibil si fezabil din punct de vedere economic;
    (ix) trebuie sa fie mentinute norme uniforme de clasa, de pescaj si de inaltime libera sub poduri pe orice cale navigabila sau cel putin pe portiunile importante ale lungimii sale;
    (x) in masura in care este posibil, parametrii cailor navigabile adiacente trebuie sa fie identici sau similari;
    (xi) cel mai mare pescaj (4,5 m) si cea mai mare inaltime libera minima sub poduri (9,10 m) trebuie sa fie mentinute pe toate portiunile retelei care sunt in mod direct racordate rutelor costiere;
    (xii) trebuie mentinuta o inaltime libera minima sub poduri de 7 m pe caile navigabile care leaga porturi maritime importante de interiorul tarii si care sunt adaptate unui transport eficient de containere si traficului fluvio-maritim;
    (xiii) rutele costiere enumerate in anexa nr. I de mai sus vizeaza mentinerea continuitatii retelei de cai navigabile E in intreaga Europa si sunt destinate sa fie utilizate, in termenii prezentului acord, de nave de transport fluvio-maritime, ale caror dimensiuni trebuie, in masura in care este posibil si fezabil din punct de vedere economic, sa satisfaca prevederile privind automotoarele adaptate navigatiei pe caile navigabile interioare de clasa Va si VIb.
    Se considera ca, pentru ca o cale navigabila sa permita desfasurarea traficului containerizat, aceasta trebuie sa respecte urmatoarele cerinte minimale:
    - navele de navigatie interioara cu o latime de 11,4 m si cu lungime de aproximativ 110 m trebuie sa poata transporta containere pe minimum 3 randuri inaltime; daca nu este cazul, ar trebui permisa o lungime maxima de 185 m pentru convoaiele impinse, caz in care acestea vor trebui sa poata transporta containere pe 2 randuri inaltime.

                             TABEL
privind clasificarea cailor navigabile interioare de importanta internationala*)

    *) Clasele de la I la III, avand doar o importanta regionala, nu figureaza in acest tabel.

    Tipul caii navigabile: DE IMPORTANTA INTERNATIONALA
 ___________________________________________________________________
| Clasele    |              Nave cu motor si barje                  |
| cailor     |______________________________________________________|
| navigabile |         Tipul navei: Caracteristici generale         |
|            |______________________________________________________|
|            |  Denumirea | Lungime  | Latime | Pescaj*6) | Tonaj   |
|            |            | maxima   | maxima |           |         |
|____________|____________|__________|________|___________|_________|
|            |            |   L(m)   |  B(m)  |    d(m)   |   T(t)  |
|____________|____________|__________|________|___________|_________|
|     1      |      2     |    3     |    4   |    5      |     6   |
|____________|____________|__________|________|___________|_________|
|    IV      | Johann     | 80 - 85  |  9,5   | 2,50      | 1.000 - |
|            | Welker     |          |        |           | 1.500   |
|____________|____________|__________|________|___________|_________|
|    Va      | Nave mari  | 95 - 110 | 11,4   | 2,50 -    | 1.500-  |
|            | de Rin     |          |        | 2,80      | 3.000   |
|____________|____________|__________|________|___________|_________|
|    Vb      |            |          |        |           |         |
|____________|____________|__________|________|___________|_________|
|    VIa     |            |          |        |           |         |
|____________|____________|__________|________|___________|_________|
|    VIb     |     *3)    | 140      | 15,0   | 3,90      |         |
|____________|____________|__________|________|___________|_________|
|    VIc     |            |          |        |           |         |
|____________|____________|__________|________|___________|_________|
|    VII     |            |          |        |           |         |
|____________|____________|__________|________|___________|_________|
______________________________________________________________________________
Clasele   |               Convoaie impinse                |Inaltimea|Simboluri|
cailor    |_______________________________________________|minima   |grafice  |
navigabile|  Tipul convoiului: Caracteristici generale    |sub      |pe harta |
          |_______________________________________________|poduri*2)|         |
          |         | Lungime | Latime | Pescaj*6)| Tonaj |         |         |
__________|_________|_________|________|__________|_______|_________|_________|
          |         |   L(m)  |  B(m)  |   d(m)   |  T(t) |  H(m)   |         |
__________|_________|_________|________|__________|_______|_________|_________|
    1     |    7    |    8    |    9   |    10    |   11  |    12   |    13   |
__________|_________|_________|________|__________|_______|_________|_________|
   IV     |  _      |  85     | 9,5*5) | 2,50 -   | 1.250-| 5,25    |         |
          |-|_|     |         |        | 2,80     | 1.450 | sau     |         |
          |         |         |        |          |       | 7,00*4) |         |
__________|_________|_________|________|__________|_______|_________|_________|
   Va     |  _      |  95 -   | 11,4   | 2,50 -   | 1.600-| 5,25    |         |
          |-|_|     | 110*1)  |        | 4,50     | 3.000 | sau     |         |
          |         |         |        |          |       | 7,00    |         |
          |         |         |        |          |       | sau     |         |
__________|_________|_________|________|__________|_______|_________|_________|
   Vb     |  _ _    | 172 -   | 11,4   | 2,50 -   | 3.200-| 9,10*4) |         |
          |-|_|_|   | 185*1)  |        | 4,50     | 6.000 |         |         |
__________|_________|_________|________|__________|_______|_________|_________|
   VIa    |  _      |  95 -   | 22,8   | 2,50 -   | 3.200-| 7,00    |         |
          |_|_|     | 110*1)  |        | 4,50     | 6.000 | sau     |         |
          | |_|     |         |        |          |       | 9,10*4) |         |
__________|_________|_________|________|__________|_______|_________|_________|
   VIb    |  _ _    | 185 -   | 22,8   | 2,50 -   | 6.400-| 7,00    |         |
          |_|_|_|   | 195*1)  |        | 4,50     |12.000 | sau     |         |
          | |_|_|   |         |        |          |       | 9,10*4) |         |
__________|_________|_________|________|__________|_______|_________|_________|
   VIc    |  _ _ _  | 270 -   | 22,8   | 2,50 -   | 9.600-|         |         |
          |_|_|_|_| | 280*1)  |        | 4,50     |18.000 |         |         |
          | |_|_|_| |         |        |          |       | 9,10*4) |         |
          |  _ _    |         |        |          |       |         |         |
          | |_|_|   | 195 -   | 33,0 - | 2,50 -   | 9.600-|         |         |
          |-|_|_|   | 200*1)  | 34,2*1)| 4,50     |18.000 |         |         |
          | |_|_|   |         |        |          |       |         |         |
__________|_________|_________|________|__________|_______|_________|_________|
   VII    |  _ _ _  | 275 -   | 33,0 - | 2,50 -   |14.500-|         |         |
          | |_|_|_| | 285     | 34,2*1)| 4,50     |27.000 | 9,10*4) |         |
          |-|_|_|_| |         |        |          |       |         |         |
          | |_|_|_| |         |        |          |       |         |         |
          |   *7)   |         |        |          |       |         |         |
__________|_________|_________|________|__________|_______|_________|_________|

    Note la tabel:
    *1) Prima cifra corespunde conditiilor generale actuale, a doua tine cont de evolutia viitoare si, in cazuri speciale, de conditiile actuale.
    *2) Tinand seama de o marja de siguranta de aproximativ 0,30 m intre punctul cel mai ridicat al suprastructurii navei sau al incarcaturii sale si un pod.
    *3) Se tine seama de evolutia viitoare eventuala a transportului Ro-Ro containerizat si a navigatiei fluvio-maritime.
    *4) Inaltime verificata pentru transportul containerelor:
    5,25 m pentru navele care transporta containere pe doua randuri;
    7,00 m pentru navele care transporta containere pe trei randuri;
    9,10 m pentru navele care transporta containere pe patru randuri;
    50% din containere pot fi goale; in caz contrar, trebuie recurs la balast.
    *5) Cateva cai navigabile existente pot fi considerate ca apartinand clasei IV din cauza lungimii maxime autorizate pentru nave si convoaie cu toate ca ele permit o latime maxima de 11,4 m si un pescaj maxim de 4,00 m.
    *6) Valoarea pescajului pentru o cale navigabila speciala trebuie determinata in functie de conditiile locale speciale.
    *7) Uneori pe anumite sectiuni ale cailor navigabile de clasa VII pot fi utilizate convoaie compuse dintr-un numar mai mare de barje. In acest caz dimensiunile orizontale pot depasi valorile indicate in tabel.
    b) Conditii de exploatare a cailor navigabile E
    Caile navigabile E trebuie sa satisfaca urmatoarele conditii de exploatare fundamentale ca sa permita functionarea fiabila transportului international:
    (i) navigatia trebuie asigurata pe toata perioada de navigatie, cu exceptia intreruperilor, mentionate mai jos;
    (ii) perioada de navigatie nu poate fi mai scurta de 365 de zile decat in regiunile cu conditii climatice severe unde este imposibila mentinerea senalului liber de gheata pe timpul iernii si unde, deci, trebuie intrerupta navigatia. In aceste cazuri, ar trebui fixate datele de deschidere si de inchidere a navigatiei. Durata intreruperilor datorate fenomenelor naturale cum ar fi inghet, inundatii etc. ar trebui sa fie limitata la strictul necesar, folosind masurile tehnice si de organizare corespunzatoare;
    (iii) durata intreruperilor cauzate de intretinerea periodica a ecluzelor si a altor lucrari hidraulice ar trebui sa fie limitata la minimul necesar. Utilizatorii caii navigabile pe care este prevazut sa se efectueze lucrari de intretinere trebuie sa fie informati cu privire la datele si durata intreruperii prevazute. In cazul deteriorarii neprevazute a unei ecluze sau a altor lucrari hidraulice sau in alte cazuri de forta majora, se vor face eforturi in vederea limitarii la strictul necesar a duratei intreruperilor, luand toate masurile corespunzatoare in vederea remedierii acestei situatii;
    (iv) nu este admisa nici un fel de intrerupere datorata apelor mici. Sunt in schimb acceptabile restrictii rezonabile privind pescajul admisibil pe caile navigabile cu nivel variabil al apei. Trebuie mentinut totusi, in orice imprejurare, un pescaj minim de 1,20 m, iar pescajul caracteristic sau recomandat ar trebui sa fie mentinut sau depasit pe o perioada de 240 zile/an. In regiunile mentionate la alin. (ii) de mai sus, pescajul minim de 1,20 m ar trebui sa fie mentinut pe o durata de 60% din perioada de navigatie medie;
    (v) orarele de functionare a ecluzelor, a podurilor mobile si altor lucrari de infrastructura trebuie sa fie astfel intocmite incat navigatia sa fie asigurata 24 de ore din 24 in zilele lucratoare, in masura in care acest lucru este fezabil din punct de vedere economic.
    Se pot admite exceptii in anumite cazuri speciale pentru motive de organizare si/sau tehnice.
    Trebuie, de asemenea, sa fie asigurate orare rezonabile de functionare, care sa permita navigatia in zilele de sarbatoare si la sfarsit de saptamana.
    c) Caracteristici tehnice si de exploatare ale porturilor E
    Reteaua de cai navigabile E este completata de un sistem de porturi interioare de importanta internationala. Fiecare port E trebuie sa indeplineasca caracteristicile tehnice si de exploatare de mai jos:
    (i) trebuie sa fie situat pe o cale navigabila E;
    (ii) trebuie sa poata primi nave sau convoaie impinse utilizate pe aceasta cale navigabila, conform clasei acesteia;
    (iii) trebuie sa fie deservit de cai rutiere sau feroviare de mare importanta, de preferinta care fac parte din reteaua de drumuri internationale si de linii feroviare internationale, stabilita prin Acordul european privind marile linii internationale rutiere - AGR, Acordul european privind marile linii internationale de cai ferate - AGC si Acordul european privind marile linii de transport international combinat si instalatiile conexe - AGTC;
    (iv) trebuie sa poata opera un volum anual de marfuri de cel putin 0,5 milioane tone;
    (v) trebuie sa ofere conditii satisfacatoare pentru dezvoltarea unei zone portuare industriale;
    (vi) trebuie sa permita manipularea containerelor tipizate (in afara cazului in care este vorba de un port-vrac specializat);
    (vii) trebuie sa ofere toate serviciile necesare operatiunilor curente ale transportului international;
    (viii) pentru a raspunde necesitatilor de protectie a mediului ar trebui sa existe in porturile de importanta internationala instalatii de preluare a deseurilor de la bordul navelor.



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 68/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 68 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu