ORDONANTA Nr. 49 din 23 august 2001
privind acceptarea unor amendamente la Conventia internationala pentru
securitatea containerelor, incheiata la Geneva la 2 decembrie 1972
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 526 din 31 august 2001
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 1
pct. I.20 din Legea nr. 324/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite
ordonante,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.
Art. 1
Se accepta amendamentele la Conventia internationala pentru securitatea
containerelor, incheiata la Geneva la 2 decembrie 1972, pe care Romania a
ratificat-o prin Decretul Consiliului de Stat nr. 92/1975, adoptate de Organizatia
Maritima Internationala prin anexa nr. 34 la Raportul Comitetului Securitatii
Maritime la a 44-a sa sesiune - MSC XLIV/21 la Londra la 2 aprilie 1981,
prevazute in anexa nr. 1.
Art. 2
Se accepta amendamentele la Conventia internationala pentru securitatea
containerelor, incheiata la Geneva la 2 decembrie 1972, adoptate de Organizatia
Maritima Internationala prin Rezolutia Comitetului Securitatii Maritime -
MSC.3(48) la Londra la 13 iunie 1983, prevazute in anexa nr. 2.
Art. 3
Se accepta amendamentele la Conventia internationala pentru securitatea
containerelor, incheiata la Geneva la 2 decembrie 1972, adoptate de Organizatia
Maritima Internationala prin Rezolutia Comitetului Securitatii Maritime -
MSC.20(59) la Londra la 17 mai 1991, prevazute in anexa nr. 3.
Art. 4
Se accepta amendamentele la Conventia internationala pentru securitatea
containerelor, incheiata la Geneva la 2 decembrie 1972, adoptate de Organizatia
Maritima Internationala prin Rezolutia Adunarii - A.737(18) la Londra la 4
noiembrie 1993, prevazute in anexa nr. 4.
Art. 5
(1) Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei este
autoritatea de stat responsabila cu aplicarea prevederilor Conventiei
internationale pentru securitatea containerelor.
(2) In aceasta calitate Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si
Locuintei este imputernicit sa accepte amendamentele ulterioare la Conventia
internationala pentru securitatea containerelor, stabilite de organismul
international competent.
(3) Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei aduce la
indeplinire prevederile prezentei ordonante direct sau prin delegare de
competenta.
Art. 6
Aplicarea amendamentelor ulterioare la Conventia internationala pentru
securitatea containerelor se aproba prin ordin al ministrului lucrarilor
publice, transporturilor si locuintei.
Art. 7
Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezenta ordonanta.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei,
Miron Tudor Mitrea
Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoana
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
ANEXA 1
AMENDAMENTE
la anexa I a Conventiei internationale pentru securitatea containerelor, incheiata
la Geneva la 2 decembrie 1972, adoptate de Organizatia Maritima Internationala
prin anexa nr. 34 la Raportul Comitetului Securitatii Maritime la a 44-a sa
sesiune - MSC XLIV/21 la Londra la 2 aprilie 1981*)
*) Traducere.
CAP. 1
REGULA 2
1. Se amendeaza titlul regulii 2 care se va citi "Intretinerea si
examinarea".
2. La paragraful 3 se elimina cuvantul "intretinere" si se
insereaza cuvantul "examinare".
3. La sfarsitul paragrafului 4 se adauga urmatorul text:
"Ca o prevedere tranzitorie, orice cerinte pentru marcarea pe
containere a datei primei examinari sau a reexaminarii containerelor noi
cuprinse in regula 10 si a containerelor existente vor fi amanate pana la 1
ianuarie 1987. Cu toate acestea o administratie poate sa impuna cerinte mai
severe pentru containerele proprietarilor sai (nationali)."
4. La sfarsitul paragrafului 5 se adauga urmatorul text:
"Cu toate acestea, in eventualitatea ca proprietarul are domiciliul
sau sediul principal intr-o tara al carei guvern nu a luat inca masuri pentru
prescrierea sau aprobarea unui program de examinare si pana cand masurile vor
fi fost luate, proprietarul poate folosi procedura prescrisa sau aprobata de
administratia unei parti contractante care este pregatita sa functioneze in
calitate de parte contractanta interesata. Proprietarul se va supune
conditiilor pentru folosirea acestor proceduri stabilite de administratia
respectiva."
CAP. 4
5. Se amendeaza titlul care se va citi:
"Reguli pentru acceptarea containerelor existente si a containerelor
noi neacceptate in timpul fabricatiei"
REGULA 9
6. La sfarsitul paragrafului 1 se adauga urmatorul text:
"Examinarea containerului respectiv si aplicarea placutei pentru
aprobarea de securitate trebuie sa fie efectuate pana la 1 ianuarie 1985."
7. Dupa regula 9 se introduce regula 10 cu urmatorul cuprins:
"REGULA 10
Acceptarea containerelor noi neacceptate in timpul fabricatiei
Daca la 6 septembrie 1982 sau inainte de aceasta data proprietarul unui
container nou neacceptat in timpul fabricatiei prezinta unei administratii
urmatoarele informatii:
a) data si locul fabricatiei;
b) numarul de identificare dat de fabricantul containerului, daca exista;
c) masa bruta maxima de serviciu;
d) dovada satisfacatoare pentru administratie ca acel container a fost
fabricat conform unui tip constructiv care a fost incercat si gasit
corespunzator conditiilor tehnice cuprinse in anexa II;
e) sarcina admisibila la stivuire pentru 1,8 g (kilograme si livre
engleze); si
f) alte date cerute pentru placuta pentru aprobarea de securitate,
atunci, dupa verificare, administratia poate accepta containerul fara a tine
seama de prevederile cap. II. Daca acceptarea este acordata, acest lucru va fi
anuntat proprietarului in scris, iar aceasta comunicare va autoriza
proprietarul sa aplice placuta pentru aprobarea de securitate dupa efectuarea
unei examinari a containerului respectiv, conform cerintelor cuprinse in regula
2. Examinarea containerului respectiv si aplicarea placutei pentru aprobarea de
securitate nu trebuie sa fie efectuate mai tarziu de 1 ianuarie 1985."
ANEXA 2
AMENDAMENTE
la Conventia internationala pentru securitatea containerelor, incheiata la
Geneva la 2 decembrie 1972, adoptate de Organizatia Maritima Internationala
prin Rezolutia Comitetului Securitatii Maritime - MSC.3(48) la Londra la 13
iunie 1983*)
*) Traducere.
1. Marcarea masei brute maxime a containerului
La anexa I, regula 1 "Placuta pentru aprobarea de securitate", la
paragraful 1 existent se adauga litera a), care devine subparagraful 1.a), si
se adauga urmatoarele noi subparagrafe:
"b) Pe fiecare container a carui constructie este inceputa la sau dupa
1 ianuarie 1984 toate marcajele de pe container indicand masa bruta maxima vor
corespunde cu masa bruta maxima inscrisa pe placuta pentru aprobarea de
securitate.
c) Pe fiecare container a carui constructie a fost inceputa inaintea datei
de 1 ianuarie 1984 toate marcajele de pe container indicand masa bruta maxima
vor fi facute sa corespunda cu masa bruta maxima inscrisa pe placuta pentru
aprobarea de securitate, nu mai tarziu de 1 ianuarie 1989."
2. Marcarea pentru manipularea containerelor goale
La anexa II - "Constructia" se elimina paragraful 3.
3. Proba de stivuire pentru containere-cisterna
La anexa II, sectiunea 2 "Stivuirea", se adauga sub titlul
"Sarcina interioara", dupa cuvintele "...egala cu 1,8 R",
urmatoarea propozitie: "Containerele-cisterna pot fi incercate
goale."
4. Solicitarea longitudinala (proba statica) pentru containere-cisterna
La anexa II, sectiunea 5 "Solicitarea longitudinala (proba
statica)", se adauga sub titlul "Sarcina interioara", dupa
cuvintele "... maxima de serviciu, R", urmatoarea propozitie:
"In cazul unui container-cisterna, daca masa sarcinii interioare plus
tara este mai mica decat masa bruta maxima sau R, se va aplica containerului o
sarcina suplimentara."
5. Aprobarea programului de examinare continua
La anexa I, regula 2, se inlocuiesc paragrafele 2, 3 si 4 existente cu
urmatoarele:
"2. a) Proprietarul unui container acceptat trebuie sa il examineze
sau sa il supuna examinarii, la intervale corespunzatoare cu conditiile de
exploatare, in concordanta cu procedura prescrisa sau aprobata de partea
contractanta interesata.
b) Data (luna si anul) inaintea careia un container nou trebuie sa fie
supus primei examinari trebuie sa fie marcata pe placuta pentru aprobarea de
securitate.
c) Data (luna si anul) ............ (se continua ca in fostul paragraf 3).
d) (Identic cu fostul paragraf 4, cu exceptia faptului ca in loc de
"24 luni" se va citi "30 luni").
3. a) Ca o alternativa la paragraful 2 partea contractanta interesata poate
aproba un program de examinare continua daca s-a convins, pe baza dovezii
prezentate de catre proprietar, ca un astfel de program prevede un nivel de
securitate care nu este inferior celui prevazut in paragraful 2.
b) Pentru indicarea faptului ca containerul se exploateaza in cadrul unui
program de examinare continua, un marcaj indicand literele <<ACEP>>
si identitatea partii contractante care a acordat aprobarea vor fi afisate ori
pe placuta pentru aprobarea de securitate ori pe container, cat mai aproape
posibil de aceasta.
c) Toate examinarile efectuate in cadrul unui astfel de program trebuie sa
determine daca un container are defecte care pot pune in pericol vreo persoana.
Ele vor fi efectuate in legatura cu o reparatie majora, reinnoire sau cu ocazia
inceperii/terminarii perioadei de inchiriere si, in orice caz, cel putin o data
la 30 de luni.
d) Ca o prevedere tranzitorie, orice cerinte de a aplica o marca care sa
indice ca acest container este exploatat in cadrul unui program de examinare continua
aprobat vor fi amanate pana la 1 ianuarie 1987. Totusi o administratie poate sa
impuna cerinte mai severe pentru containerele proprietarilor sai
(nationali)."
Se renumeroteaza paragraful 5 existent, care devine paragraful 4.
ANEXA 3
AMENDAMENTE
la Conventia internationala pentru securitatea containerelor, incheiata la
Geneva la 2 decembrie 1972, adoptate de Organizatia Maritima Internationala
prin Rezolutia Comitetului Securitatii Maritime - MSC.20(59) la Londra la 17
mai 1991*)
*) Traducere.
Amendamente la anexa I
1. Paragraful 1 b) din regula 1 se inlocuieste cu:
"b) Pe fiecare container toate marcajele indicand masa bruta maxima
trebuie sa corespunda cu informatiile privind masa bruta maxima, inscrise pe
placuta pentru aprobarea de securitate."
2. Paragraful 1 c) din regula 1 se elimina.
3. Un nou paragraf 1 c) se adauga la regula 1, avand urmatorul text:
"c) Proprietarul containerului va indeparta placuta pentru aprobarea
de securitate daca:
- containerul a fost modificat intr-un mod care ar anula acceptarea
initiala si informatiile inscrise pe placuta pentru aprobarea de securitate;
sau
- containerul este scos din exploatare si nu este mentinut in conformitate
cu conventia; sau
- acceptarea a fost retrasa de administratie."
4. Din paragraful 2 d) al regulii 2 se elimina ultimele doua propozitii.
5. Paragraful 3 d) din regula 2 se elimina.
6. Dupa capitolul IV se adauga capitolul V avand urmatorul text:
"CAP. 5
Reguli pentru acceptarea containerelor modificate
REGULA 11
Acceptarea containerelor modificate
Proprietarul unui container acceptat care a fost modificat intr-un mod ce a
dus la schimbari structurale trebuie sa instiinteze administratia sau o
organizatie acceptata, corespunzator autorizata de aceasta, referitor la
respectivele schimbari. Administratia sau organizatia autorizata poate
solicita, dupa caz, repetarea incercarilor containerului modificat inainte de a
elibera un nou certificat."
Amendamente la anexa II
1. In descrierea de la sectiunea 1.A) "Ridicare prin piese de
colt" se adauga urmatoarea fraza in rubrica "Sarcina
interioara":
"In cazul unui container-cisterna, daca masa sarcinii interioare de
proba plus tara este mai mica de 2 R, se va aplica containerului o sarcina
suplimentara repartizata pe toata lungimea cisternei."
2. In descrierea de la sectiunea 1.B) "Ridicare prin diverse alte
metode" se adauga urmatoarea fraza in rubrica "Sarcina interioara":
"In cazul unui container-cisterna, daca masa sarcinii interioare de
proba plus tara este mai mica de 1,25 R, se va aplica containerului o sarcina
suplimentara repartizata pe toata lungimea cisternei."
ANEXA 4
AMENDAMENTE
la Conventia internationala pentru securitatea containerelor, incheiata la
Geneva la 2 decembrie 1972, adoptate de Organizatia Maritima Internationala
prin Rezolutia Adunarii - A.737(18) la Londra la 4 noiembrie 1993*)
*) Traducere.
1.1. Paragrafele 14 - 16 ale articolului II "Definitii" se
amendeaza astfel:
"14. Masa bruta maxima de serviciu sau R inseamna masa totala maxima
admisibila a containerului si a incarcaturii sale. Litera R se exprima in
unitati de masa. Atunci cand in anexe se face referire la forte gravitationale
derivate din aceasta valoare, acea forta, care este o forta de inertie, se
indica prin Rg.
15. (Modificare fara obiect in limba romana)
16. Sarcina utila maxima admisibila sau P inseamna diferenta dintre masa
bruta maxima de serviciu si tara. Litera P se exprima in unitati de masa. Daca
in anexe se face referire la forte gravitationale derivate din aceasta valoare,
acea forta, care este o forta de inertie, se indica prin Pg."
1.2. La articolul II "Definitii" se adauga paragrafele 17 - 19,
dupa cum urmeaza:
"17. Cuvantul sarcina, atunci cand este utilizat pentru a descrie o
cantitate fizica care se poate exprima in unitati, semnifica masa.
18. Cuvantul sarcina, utilizat de exemplu in expresia sarcina interioara,
semnifica forta.
19. Litera g inseamna acceleratia gravitationala standard egala cu 9,8
m/s^2 ."
2.1. La anexa I, regula 1, subparagraful 1 b): modificare fara obiect in
limba romana.
2.2. Subparagraful 2 a) al regulii 1 din anexa I se amendeaza astfel:
"a) Placuta trebuie sa contina urmatoarele informatii redactate cel
putin in limba engleza sau franceza:
APROBARE DE SECURITATE CSC
Tara de acceptare si indicativul acceptarii
Data fabricatiei (luna si anul)
Numarul de identificare a containerului dat de catre fabricant sau, in
cazul containerelor existente la care acest numar nu se cunoaste, numarul
atribuit de catre administratie
Masa bruta maxima de serviciu (kg si lbs)
Sarcina admisibila la stivuire pentru 1,8 g (kg si lbs)
Forta de incercare la rigiditate transversala (newtoni)"
2.3. Dupa paragraful 4 al regulii 1 din anexa I se adauga paragraful 5 dupa
cum urmeaza:
"5. Un container a carui fabricatie a fost terminata inainte de .........*)
poate pastra placuta pentru aprobarea de securitate autorizata de prezenta
conventie inainte de acea data, atata timp cat nu survin modificari structurale
la acel container."
------------
*) Data intrarii in vigoare a amendamentelor.
3. La anexa I, regula 9, subparagrafele 1 c) si 1 e): modificare fara
obiect in limba romana.
4. La anexa I, regula 10, subparagrafele c) si e): modificare fara obiect
in limba romana.
5. La anexa I, alineatele 4, 5 si 6 din modelul placutei pentru aprobarea
de securitate, reprodus in apendice, se amendeaza astfel:
"MASA BRUTA MAXIMA DE SERVICIU ......... kg .......... lbs
SARCINA ADMISIBILA LA STIVUIRE PENTRU 1,8 g .......... kg ............ lbs
FORTA DE iNCERCARE LA RIGIDITATE TRANSVERSALA .......... newtoni"
6. La anexa I, pozitiile 4 - 8 din apendice se amendeaza astfel:
"4. Masa bruta maxima de serviciu (kg si lbs).
5. Sarcina admisibila la stivuire pentru 1,8 g (kg si lbs).
6. Forta de incercare la rigiditate transversala (newtoni).
7. Rezistenta peretilor frontali se va indica pe placuta numai daca peretii
sunt conceputi sa suporte o forta mai mica sau mai mare de 0,4 ori forta
gravitationala exercitata de sarcina utila maxima admisibila, adica 0,4 Pg.
8. Rezistenta peretilor laterali se va indica pe placuta numai daca peretii
sunt conceputi sa suporte o forta mai mica sau mai mare de 0,6 ori forta
gravitationala exercitata de sarcina utila maxima admisibila, adica 0,6
Pg."
7. Prima propozitie din introducerea la anexa II "Reguli pentru
securitatea constructiva si incercari" se amendeaza astfel:
"La stabilirea cerintelor prezentei anexe se subintelege ca la nici
una dintre fazele de exploatare a containerelor fortele rezultate din miscarea,
amplasarea, stivuirea si efectul gravitational al containerului incarcat,
precum si fortele exterioare nu vor depasi rezistenta de calcul a
containerului."
8. La anexa II, sectiunea 1A) "Ridicare prin piese de colt",
textul de la rubrica "Sarcini de proba si forte aplicate" se
amendeaza astfel:
"Sarcini de proba si forte aplicate
Sarcina interioara:
O sarcina uniform repartizata, astfel incat masa totala a containerului si
a sarcinii de proba sa fie egala cu 2 R. In cazul unui container-cisterna, daca
sarcina de proba a sarcinii interioare plus tara este mai mica de 2 R, se va
adauga containerului o sarcina suplimentara repartizata pe toata lungimea
cisternei.
Forte exterioare aplicate:
Astfel incat sa se ridice masa totala de 2 R in modul prescris (in coloana
<<Proceduri de incercare>>)."
9. La anexa II, sectiunea 1B) "Ridicare prin diverse alte metode"
se amendeaza astfel:
"Sarcini de proba si forte aplicate
Sarcina interioara:
O sarcina uniform repartizata, astfel incat masa totala a containerului si
a sarcinii de proba sa fie egala cu 1,25 R.
Forte exterioare aplicate:
Astfel incat sa se ridice masa totala egala cu 1,25 R in modul prescris (in
coloana <<Proceduri de incercare>>).
Sarcina interioara:
O sarcina uniform repartizata, astfel incat masa totala a containerului si
a sarcinii de proba sa fie egala cu 1,25 R. In cazul unui container-cisterna,
daca sarcina de proba a sarcinii interioare plus tara este mai mica de 1,25 R,
se va adauga containerului o sarcina suplimentara repartizata pe toata lungimea
cisternei.
Forte exterioare aplicate:
Astfel incat sa se ridice masa totala egala cu 1,25 R in modul prescris (in
coloana <<Proceduri de incercare>>).
Proceduri de incercare
(i) Ridicarea prin buzunarele pentru furci:
Containerul va fi asezat pe bare care sunt situate in acelasi plan
orizontal; in fiecare dintre buzunarele pentru furci se centreaza cate o bara
pentru ridicarea containerului incarcat. Barele vor avea o latime egala cu cea
a furcilor ce urmeaza sa fie utilizate la manipularea containerului si trebuie
sa patrunda in centrul buzunarului pe 75% din lungimea acestuia.
(ii) Ridicarea prin prindere cu brate:
Containerul se va pozitiona pe suporturi aflate in acelasi plan orizontal,
cate unul sub fiecare dintre locasurile pentru prinderea cu brate. Aceste
suporturi trebuie sa aiba aceleasi dimensiuni ca si suprafata de ridicare a
bratelor de prindere ce urmeaza sa fie utilizate.
(iii) Alte metode:
Daca containerele sunt proiectate sa fie ridicate in stare incarcata prin
orice alta metoda nementionata la A) sau B) (i) si (ii), ele trebuie sa fie, de
asemenea, incercate cu sarcina interioara si cu forte exterioare aplicate,
corespunzatoare conditiilor de acceleratie proprii acelei metode."
10. La anexa II, sectiunea 2 "Stivuirea", paragrafele 1 si 2 se
amendeaza astfel:
"1. In conditiile de transport international in care acceleratia
verticala maxima difera apreciabil de 1,8 g si atunci cand containerul este
efectiv limitat la aceste conditii de transport, sarcina de proba la stivuire
se poate modifica prin raportul corespunzator acceleratiei.
2. La terminarea cu succes a acestei probe containerul poate fi considerat
ca suporta sarcina statica admisibila la stivuire, asezata deasupra, care
trebuie sa fie indicata pe placuta pentru aprobarea de securitate la rubrica
<<Sarcina admisibila la stivuire pentru 1,8 g (kg si lbs)>>."
11. La anexa II, sectiunea 2 "Stivuirea", textul privind
sarcinile de proba si fortele aplicate se amendeaza astfel:
"Sarcini de proba si forte aplicate
Sarcina interioara:
O sarcina uniform repartizata, astfel incat masa totala a containerului si
a sarcinii de proba sa fie egala cu 1,8 R. Containerele-cisterna pot fi incercate
goale.
Forte exterioare aplicate:
Astfel incat fiecare dintre cele patru piese de colt superioare sa fie
supusa unei forte verticale, de sus in jos, egala cu 0,25 x 1,8 x forta
gravitationala a sarcinii statice admisibile la stivuire, asezate
deasupra."
12. La anexa II, sectiunea 3 "Sarcinile concentrate" se amendeaza
astfel:
"Sarcini de proba si forte aplicate
Sarcina interioara:
Nici una.
Forte exterioare aplicate:
O forta gravitationala concentrata a unei mase de 300 kg (660 lbs) uniform
repartizata pe o suprafata de 600 mm x 300 mm (24 in x 12 in).
Sarcina interioara:
Doua sarcini concentrate, de cate 2.730 kg (6.000 lbs), aplicate separat pe
planseul containerului pe o suprafata de contact de 142 cm^2 (22 sq.in)
fiecare.
Forte exterioare aplicate:
Nici una."
Proceduri de incercare
a) Pe acoperis
Fortele exterioare aplicate trebuie sa fie aplicate vertical, de sus in
jos, pe suprafata exterioara a portiunii celei mai putin rezistente a
acoperisului containerului.
b) Pe planseu
Proba se va face cu containerul asezat pe patru suporturi aflate la acelasi
nivel, cate unul sub fiecare dintre cele patru piese de colt inferioare, astfel
incat baza containerului sa se poata incovoia liber.
Pe intreaga suprafata a planseului containerului se va manevra un
dispozitiv de proba incarcat astfel incat masa totala a acestuia sa fie egala
cu 5.460 kg (12.000 lbs) si aceasta masa sa fie repartizata pe doua suprafete
de contact, fiecare suprafata suportand cate 2.730 kg (6.000 lbs). Aceste doua
suprafete trebuie sa aiba o arie totala de contact de 284 cm^2 (44 sq.in),
adica 142 cm^2 (22 sq.in) de fiecare, latimea suprafetelor de 180 mm (7 in),
iar distanta dintre centrele lor de 760 mm (30 in).
13. La anexa II, titlul si subtitlul sectiunii 4 "Rigiditatea
transversala" se amendeaza astfel:
"Sarcina de proba si forte aplicate" si "Sarcina
interioara:"
14. La anexa II, sectiunea 5 "Solicitarea longitudinala (proba
statica)", textul referitor la sarcinile de proba si forte aplicate se
amendeaza astfel:
"Sarcini de proba si forte aplicate
Sarcina interioara:
O sarcina uniform repartizata, astfel incat masa totala a containerului si
a sarcinii de proba sa fie egala cu masa bruta maxima de serviciu sau R. In
cazul unui container-cisterna, daca masa sarcinii interioare plus tara este mai
mica decat masa bruta maxima sau R, se va adauga containerului o sarcina
suplimentara.
Forte exterioare aplicate:
Astfel incat sa se supuna fiecare latura a containerului la forte
longitudinale de compresiune si tractiune egale cu Rg, respectiv baza
containerului, considerata ca un intreg, la o forta totala egala cu 2 Rg."
15. La anexa II, primul paragraf al sectiunii 6 "Peretii
frontali" se amendeaza astfel:
"Peretii frontali trebuie sa poata suporta o forta cel putin egala cu
0,4 ori forta gravitationala exercitata de sarcina utila maxima admisibila.
Totusi, daca peretii frontali sunt conceputi sa suporte o forta mai mica sau
mai mare decat 0,4 ori forta gravitationala exercitata de sarcina utila maxima
admisibila, factorul care exprima rezistenta va fi indicat pe placuta pentru
aprobarea de securitate, conform regulii 1 din anexa I."
16. La anexa II, sectiunea 6 "Peretii frontali", textul privind
sarcinile de proba si fortele aplicate se amendeaza astfel:
"Sarcini de proba si forte aplicate
Sarcina interioara:
Astfel incat suprafata interioara a unui perete frontal sa fie supusa unei
forte uniform repartizate de 0,4 Pg sau unei alte forte asemanatoare pentru
care ar putea fi conceput containerul.
Forte exterioare aplicate:
Nici una."
17. La anexa II, primul paragraf al sectiunii 7 "Peretii
laterali" se amendeaza astfel:
"Peretii laterali trebuie sa poata suporta o forta cel putin egala cu
0,6 ori forta gravitationala exercitata de sarcina utila maxima admisibila.
Totusi, daca peretii laterali sunt conceputi sa suporte o forta mai mica sau
mai mare decat 0,6 ori forta gravitationala exercitata de sarcina utila maxima
admisibila, factorul care exprima rezistenta va fi indicat pe placuta pentru
aprobarea de securitate, conform regulii 1 din anexa I."
18. La anexa II, sectiunea 7 "Peretii laterali", textul privind
sarcinile de proba si fortele aplicate se amendeaza astfel:
"Sarcini de proba si forte aplicate
Sarcina interioara:
Astfel incat suprafata interioara a unui perete lateral sa fie supusa unei
forte uniform repartizate de 0,6 Pg sau unei alte forte asemanatoare pentru care
ar putea fi conceput containerul.
Forte exterioare aplicate:
Nici una."