Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 29 din 29 ianuarie 1999

pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 20 ianuarie 1999

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 45 din 30 ianuarie 1999


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei si ale art. 1 pct. 1 lit. b) din Legea nr. 259/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    Art. 1
    Se ratifica Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, in valoare de 10 milioane dolari S.U.A., destinat finantarii Proiectului privind fondul de dezvoltare sociala, semnat la Bucuresti la 20 ianuarie 1999.
    Art. 2
    Aplicarea acordului va fi realizata de catre Fondul Roman de Dezvoltare Sociala, desemnat ca agentie de implementare.
    Ministerul Finantelor va incheia cu Fondul Roman de Dezvoltare Sociala un acord subsidiar, prin care va transfera acestuia din urma obligatiile si raspunderile care decurg din acordul de imprumut prevazut la art. 1.
    Art. 3
    Rambursarea imprumutului, achitarea dobanzilor, a comisionului initial si a comisioanelor de angajament, aferente imprumutului, reprezinta angajamente externe ale statului si vor fi achitate de la bugetul de stat de catre Ministerul Finantelor.
    Art. 4
    Guvernul Romaniei este autorizat ca, prin Ministerul Finantelor, de comun acord cu Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, sa introduca, pe parcursul utilizarii imprumutului, in raport cu conditiile de derulare a acordului de imprumut, amendamente la continutul acestuia, care privesc modificari in structura imprumutului, pe categorii, precum si orice alte modificari care nu sunt de natura sa sporeasca obligatiile financiare ale Romaniei fata de Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare sau sa determine noi conditionari economice fata de cele convenite initial intre parti.

              p. PRIM-MINISTRU,
                 VICTOR BABIUC

                        Contrasemneaza:
                        p. Ministrul finantelor,
                        Bujor Bogdan Teodoriu,

                        p. Ministrul afacerilor externe,
                        Mihai Razvan Ungureanu,
                        secretar de stat

                        Presedintele Fondului Roman
                        de Dezvoltare Sociala,
                        Radu Dop

                        p. Secretarul general
                        al Guvernului,
                        Emanuel Albu

    Imprumut nr. 4434 RO

                          ACORD DE IMPRUMUT*)
(Proiectul privind Fondul de Dezvoltare Sociala) intre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, din data de 20 ianuarie 1999

    *) Traducere.

                          ACORD DE IMPRUMUT

    Acord din data de 20 ianuarie 1999 intre Romania (Imprumutat) si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca)
    Avand in vedere ca: (A) Banca a primit din partea Imprumutatului, in data de 6 noiembrie 1998, o scrisoare care descrie un program in faze (Program) pentru reducerea saraciei prin masuri de ridicare a nivelului de trai al comunitatilor rurale si al grupurilor dezavantajate si care declara angajamentul Imprumutatului de a implementa Programul;
    (B) Imprumutatul a cerut Bancii sa sprijine realizarea Programului prin acordarea unor imprumuturi Imprumutatului, in limita valorii de 20.000.000 dolari S.U.A. echivalent, pe o perioada de 4 (patru) ani;
    (C) pentru a sprijini finantarea Programului, Imprumutatul intentioneaza sa obtina de la Fondul de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei (F.D.S.C.E) un imprumut (imprumut F.D.S.C.E.) in valoare de aproximativ 10.000.000 dolari S.U.A. echivalent, in cadrul unui acord (Acord de imprumut F.D.S.C.E.) care se va incheia intre Imprumutat si F.D.S.C.E.; si
    (D) Imprumutatul, fiind convins in ceea ce priveste fezabilitatea si prioritatea proiectului descris in anexa nr. 2 la acest acord, a solicitat Bancii sprijin pentru finantarea Proiectului, care constituie prima faza a Programului; si
    avand in vedere ca Banca a fost de acord, intre altele, pe baza celor expuse mai sus, sa acorde Imprumutatului imprumutul in termenii si conditiile stabilite in acest acord,
    prin prezentul acord partile semnatare convin asupra urmatoarelor:

    Art. 1
    Conditii generale. Definitii

    Sectiunea 1.01
    "Conditiile generale aplicabile acordurilor de imprumut si garantie pentru imprumuturi intr-o singura valuta" ale Bancii, din data de 30 mai 1995, dupa cum au fost modificate la data de 2 decembrie 1997, impreuna cu modificarile stabilite mai jos (Conditii generale), constituie parte integranta a acestui acord.
    Lit. c) a sectiunii 9.07 din Conditiile generale este modificata pentru a se citi dupa cum urmeaza:
    "c) Nu mai tarziu de 6 luni inaintea datei limita de tragere sau la o alta data ulterioara care poate fi convenita pentru acest scop intre Imprumutat si Banca, Imprumutatul va pregati si furniza Bancii un raport, in acel scop si cu acele detalii pe care Banca le va cere in mod rezonabil, despre realizarea si functionarea initiala a Proiectului, costul sau si beneficiile care au rezultat si care vor rezulta din el, indeplinirea de catre Imprumutat si Banca a respectivelor lor obligatii asumate in cadrul acordului de imprumut si realizarea scopurilor imprumutului."

    Sectiunea 1.02
    In cazul in care contextul nu cere altfel, diferiti termeni definiti in Preambulul acestui acord si in Conditiile generale au intelesul stabilit in acestea, iar urmatorii termeni suplimentari au urmatoarele intelesuri:
    a) Acordul de Grant inseamna acordul care va fi incheiat intre F.R.D.S. si un Primitor (dupa cum acest termen este definit in continuare in prezentul acord), in conformitate cu prevederile Partii B a anexei nr. 5 la acest acord;
    b) Manualul operational inseamna manualul operational care va fi adoptat de catre F.R.D.S. pentru a guverna selectarea Primitorilor si a subproiectelor si pentru a determina termenii aplicabili asistentei acordate de catre F.R.D.S. in cadrul Proiectului;
    c) Primitor inseamna orice organizatie sau agentie eligibila sa primeasca si sa administreze asistenta in conformitate cu legea privind infiintarea F.R.D.S. la care se face referire la lit. d) a acestei sectiuni;
    d) F.R.D.S. inseamna Fondul Roman de Dezvoltare Sociala, infiintat prin Legea nr. 129/1998, ca agentie autonoma de interes public, creata de catre Imprumutat pentru a contribui la reducerea saraciei in comunitatile rurale si in cadrul grupurilor dezavantajate;
    e) Contul special inseamna contul la care se face referire in sectiunea 2.02 b) a acestui acord;
    f) Subproiect inseamna activitatile care vor fi realizate de catre Primitor pentru utilizarea asistentei disponibilizate acestui Primitor, in cadrul Acordului de Grant;
    g) Acord subsidiar inseamna acordul care va fi incheiat intre Imprumutat si F.R.D.S., conform prevederilor Partii A (1) a anexei nr. 5 la acest acord.

    Art. 2
    Imprumutul

    Sectiunea 2.01
    Banca accepta sa imprumute Imprumutatului, in termenii si conditiile stabilite sau la care se face referire in Acordul de imprumut, o suma egala cu 10.000.000 (zece milioane) dolari S.U.A.

    Sectiunea 2.02
    a) Suma imprumutului poate fi trasa din contul imprumutului, in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la acest acord, pentru cheltuielile efectuate (sau, daca Banca va conveni altfel, care vor fi efectuate) in ceea ce priveste: (i) costul rezonabil al bunurilor si serviciilor necesare pentru Partea A a Proiectului si care vor fi finantate din sumele imprumutului; si (ii) tragerile efectuate in contul subproiectelor in cadrul Partii B a Proiectului.
    b) Imprumutatul, pentru scopurile Proiectului, poate deschide si mentine un cont special de depozit in dolari la o banca comerciala, in termenii si in conditiile satisfacatoare pentru Banca, incluzand protectia corespunzatoare impotriva daunelor, sechestrului si confiscarii. Depozitele in si platile din contul special vor fi efectuate conform prevederilor anexei nr. 6 la acest acord.

    Sectiunea 2.03
    Data limita de tragere va fi 31 decembrie 2001 sau o alta data ulterioara pe care o va stabili Banca. Banca va notifica prompt Imprumutatului despre aceasta data ulterioara.

    Sectiunea 2.04
    Imprumutatul va plati Bancii un comision a carui valoare este egala cu un procent (1%) din suma imprumutului.

    Sectiunea 2.05
    Imprumutatul va plati Bancii un comision de angajament, la o rata egala cu trei patrimi dintr-un procent (3/4 din 1%) pe an, aplicat asupra valorii imprumutului netras de la o perioada la alta.

    Sectiunea 2.06
    a) Imprumutatul va plati dobanda aferenta sumei imprumutului, trasa din imprumut si nerambursata periodic, la o rata egala, pentru fiecare perioada de dobanda, cu rata de baza LIBOR plus marja totala LIBOR.
    b) In scopurile acestei sectiuni:
    (i) perioada de dobanda inseamna perioada initiala de la si incluzand data semnarii, acestui acord pana la, dar excluzand, prima data de plata a dobanzii, care are loc dupa aceea si, dupa perioada initiala, fiecare perioada de la si incluzand data de plata a dobanzii pana la, dar excluzand, urmatoarea data de plata a dobanzii;
    (ii) data de plata a dobanzii inseamna orice data specificata in sectiunea 2.07 a acestui acord;
    (iii) rata de baza LIBOR inseamna, pentru fiecare perioada de dobanda, rata interbancara oferita pe piata Londrei la depozitele la 6 luni in dolari pentru nivelul din prima zi a acelei perioade de dobanda (sau, in cazul perioadei de dobanda initiale, pentru nivelul din data de plata a dobanzii, care are loc sau urmeaza imediat primei zile a acelei perioade de dobanda), asa cum a fost determinata in mod rezonabil de Banca si exprimata ca un procent pe an;
    (iv) marja totala LIBOR inseamna, pentru fiecare perioada de dobanda: (A) trei patrimi dintr-un procent (3/4 din 1%); (B) minus (sau plus) marja medie ponderata, pentru acea perioada de dobanda, sub (sau peste) ratele oferite pe piata interbancara londoneza sau alte rate de referinta pentru depozitele la 6 luni, pentru imprumuturile nerambursate ale Bancii sau pentru parti ale acestora, alocate de Banca pentru finantarea imprumuturilor intr-o singura moneda sau pentru parti ale acestora acordate de ea, care includ imprumutul, asa cum a fost determinata in mod rezonabil de catre Banca si exprimata ca un procent pe an.
    c) Banca va notifica Imprumutatului rata de baza LIBOR si marja totala LIBOR pentru fiecare perioada de dobanda, imediat dupa determinarea acestora.
    d) Ori de cate ori, in functie de schimbarile in ceea ce priveste practicile pietei, care afecteaza determinarea ratelor de dobanda la care se face referire in aceasta sectiune, Banca constata ca este in interesul imprumutatilor sai, luati in totalitate, si al Bancii sa aplice o baza pentru determinarea ratelor de dobanda aplicabile imprumutului, alta decat cea prevazuta in aceasta sectiune. Banca poate modifica baza pentru determinarea ratelor de dobanda aplicabile imprumutului, prin notificarea Imprumutatului privind noua baza, cu cel putin 6 (sase) luni inainte. Baza va deveni efectiva la expirarea perioadei notificate, daca Imprumutatul nu notifica Bancii, in timpul perioadei mentionate, obiectiile lui, caz in care modificarile respective nu se vor aplica imprumutului.

    Sectiunea 2.07
    Dobanda si alte costuri vor fi platite la 15 iunie si 15 decembrie in fiecare an.

    Sectiunea 2.08
    Imprumutatul va restitui suma imprumutului, in conformitate cu graficul de amortizare prezentat in anexa nr. 3 la acest acord.

    Art. 3
    Executarea Proiectului

    Sectiunea 3.01
    a) Imprumutatul declara ca se angajeaza sa indeplineasca obiectivele Proiectului, asa cum sunt ele stabilite in anexa nr. 2 la acest acord, si, in acest scop, va realiza Proiectul prin F.R.D.S., cu diligenta si eficienta necesare si in conformitate cu practicile corespunzatoare ingineresti, financiare, administrative si de reducere a saraciei si privind practicile intaririi capitalului social, si va asigura cu promptitudine, dupa caz, fondurile, facilitatile, serviciile si alte resurse necesare Proiectului.
    b) Fara a se limita la prevederile lit. a) a acestei sectiuni si cu exceptia cazului in care Imprumutatul si Banca nu vor conveni altfel, Imprumutatul va determina F.R.D.S. sa realizeze Proiectul in conformitate cu Programul de implementare stabilit in anexa nr. 5 in acest acord.
    c) Imprumutatul va disponibiliza F.R.D.S. sumele imprumutului, pe baza unui acord subsidiar (acord subsidiar) care va fi incheiat intre Imprumutat si F.R.D.S., in termenii si in conditiile care vor fi fost aprobate de catre Banca, incluzand acelea stabilite in Partea A (1) a anexei nr. 5 la acest acord.
    d) Imprumutatul isi va exercita drepturile in cadrul acordului subsidiar, in asa fel incat sa protejeze interesele Imprumutatului si ale Bancii si sa realizeze scopurile imprumutului si, cu exceptia cazului in care Banca si Imprumutatul nu vor conveni altfel, Imprumutatul nu va atribui, amenda, abroga sau renunta la acordul subsidiar sau la oricare dintre prevederile acestuia.

    Sectiunea 3.02
    Cu exceptia cazului in care Banca si Imprumutatul nu vor conveni altfel, achizitionarea bunurilor, lucrarilor si serviciilor de consultanta, necesare Proiectului si care vor fi finantate din sumele imprumutului, va fi guvernata de prevederile anexei nr. 4 la acest acord.

    Sectiunea 3.03
    Pentru scopurile sectiunii 9.08 din Conditiile generale si fara a se limita la acestea, Imprumutatul, actionand prin F.R.D.S.:
    a) va pregati, pe baza liniilor directoare acceptabile Bancii, si va furniza Bancii, nu mai tarziu de 6 (sase) luni inaintea datei limita de tragere sau la o alta data ulterioara, asa cum poate fi convenita in acest scop de catre Imprumutat si Banca, un plan conceput pentru a asigura continuarea realizarii obiectivelor Proiectului si Programului; si
    b) va acorda Bancii posibilitatea rezonabila de a se consulta cu Imprumutatul in legatura cu planul respectiv.

    Art. 4
    Intelegeri financiare

    Sectiunea 4.01
    a) Imprumutatul, actionand prin F.R.D.S., va crea si mentine un sistem de management financiar, incluzand inregistrari si conturi, si va pregati situatiile financiare adecvate, intr-un format acceptabil Bancii, pentru a reflecta operatiunile, resursele si cheltuielile pentru si in legatura cu realizarea Proiectului.
    b) Imprumutatul, actionand prin F.R.D.S.:
    (i) va tine inregistrarile, conturile si situatiile financiare, la care s-a facut referire la lit. a) a acestei sectiuni, si inregistrarile si conturile pentru contul special, pentru fiecare an fiscal auditat, in conformitate cu standardele de audit acceptate de Banca, aplicate in mod consecvent de catre auditori independenti acceptabili Bancii;
    (ii) va furniza Bancii, imediat ce este posibil, dar in orice caz nu mai tarziu de 6 (sase) luni dupa sfarsitul fiecarui an fiscal: (A) copii certificate de pe situatiile financiare la care s-a facut referire la lit. a) a acestei sectiuni, pentru acel an auditat; si (B) un punct de vedere privind acele situatii financiare, inregistrari si conturi si un raport al acelui audit, efectuat de auditorii respectivi in acel scop si in acele detalii pe care Banca le va fi cerut in mod rezonabil;
    (iii) va furniza Bancii alte astfel de informatii privind acele inregistrari si conturi si auditul acestora si privind respectivii auditori, asa cum le va fi cerut periodic Banca in mod rezonabil; si
    (iv) (A) va realiza sistemul circuitului fondurilor pentru Proiectul evaluat de catre o firma de audit corespunzatoare, acceptabila Bancii, nu mai tarziu de 3 (trei) luni dupa prima tragere din imprumut; (B) va furniza Bancii un raport privind o astfel de evaluare efectuata de firma de audit mentionata, la o luna de la finalizarea acestuia; si (C) va analiza impreuna cu Banca raportul mentionat, la o luna de la prezentarea acestuia Bancii, si dupa aceea va lua toate masurile necesare pentru a asigura eficienta circuitului fondurilor Proiectului, luand in considerare observatiile in materie ale Bancii.
    c) Pentru toate cheltuielile cu privire la care tragerile din contul imprumutului au fost efectuate pe baza declaratiilor de cheltuieli, Imprumutatul:
    (i) va tine sau va face sa fie tinute, in conformitate cu lit. a) a acestei sectiuni, inregistrari si conturi separate, care sa reflecte astfel de cheltuieli;
    (ii) va pastra, cel putin un an dupa ce Banca a primit raportul de audit pentru anul fiscal in care a fost facuta ultima tragere din contul imprumutului, toate inregistrarile (contracte, comenzi, facturi, note de plata, chitante si alte documente) care evidentiaza astfel de cheltuieli;
    (iii) va permite reprezentantilor Bancii sa examineze astfel de inregistrari; si
    (iv) va asigura ca acele inregistrari si conturi sunt incluse in auditul anual la care s-a facut referire la lit. b) a acestei sectiuni si ca raportul acestui audit contine opinia separata a respectivilor auditori ca declaratiile de cheltuieli prezentate in cursul fiecarui an fiscal, impreuna cu procedurile si controalele interne implicate in pregatirea lor pot fi folosite ca baza pentru a justifica tragerile respective.

    Art. 5
    Clauze asiguratorii pentru Banca

    Sectiunea 5.01
    Conform sectiunii 6.02 lit. l) a Conditiilor generale, sunt specificate in plus urmatoarele evenimente:
    a) Manualul operational va fi fost amendat, suspendat, abrogat sau abandonat fara consimtamantul anterior al Bancii; si
    b) va fi aparut o situatie care va face improbabila realizarea Programului sau a unei parti semnificative din acesta.

    Sectiunea 5.02
    Conform sectiunii 7.01 lit. h) a Conditiilor generale, suplimentar urmatorul eveniment este specificat, si anume ca oricare dintre evenimentele specificate la lit. a) a sectiunii 5.01 a acestui acord va avea loc.

    Art. 6
    Data intrarii in efectivitate. Terminarea

    Sectiunea 6.01
    Urmatoarele evenimente sunt specificate drept conditii suplimentare pentru intrarea in efectivitate a acordului de imprumut, in intelesul sectiunii 12.01 lit. c) din Conditiile generale:
    a) acordul subsidiar a fost semnat in numele Imprumutatului si al F.R.D.S.; si
    b) Imprumutatul a furnizat Bancii o lista scurta a auditorilor si termenii de referinta satisfacatori Bancii pentru indeplinirea serviciilor de audit in conformitate cu sectiunea 4.01 lit. b) a acestui acord.

    Sectiunea 6.02
    Perioada de 120 (o suta douazeci) de zile de la data semnarii prezentului acord este specificata prin prezentul, pentru scopurile sectiunii 12.04 din Conditiile generale.

    Art. 7
    Reprezentantul Imprumutatului. Adrese

    Sectiunea 7.01
    Ministrul finantelor al Imprumutatului este desemnat ca reprezentant al Imprumutatului pentru scopurile sectiunii 11.03 din Conditiile generale.

    Sectiunea 7.02
    Urmatoarele adrese sunt specificate pentru scopurile sectiunii 11.01 din Conditiile generale:
    Pentru Imprumutat:
    Ministerul Finantelor
    Str. Apolodor nr. 17
    Bucuresti
    Romania
    Telex: 11239

    Pentru Banca:
    International Bank for Reconstruction and Development
    1818 H Street, N.W.
    Washington D.C. 20433
    United States of America

    Adresa telegrafica:        Telex:
    INTBAFRAD                  248423 (MCI) sau
    Washington D.C.            64145 (MCI)

    Drept urmare, partile la prezentul acord, actionand prin reprezentantii lor legal autorizati, au dispus ca acest acord sa fie semnat in numele lor in Districtul Columbia, Statele Unite ale Americii, in ziua si anul mentionate la inceput.

                     Romania,
                     prin: Decebal Traian Remes,
                     reprezentant autorizat

                     Banca Internationala pentru
                     Reconstructie si Dezvoltare,
                     prin: Andrew Vorkink,
                     director de tara pentru
                     Romania si Bulgaria

    ANEXA 1

                     Tragerea sumelor imprumutului

    1. Tabelul de mai jos precizeaza categoriile de pozitii care vor fi finantate din sumele imprumutului, alocarea sumelor imprumutului pe fiecare categorie si procentul cheltuielilor pentru pozitiile care vor fi astfel finantate, din fiecare categorie:
 _________________________________________________________________________
| Categoria       | Suma alocata din imprumut | Procentul din cheltuieli, |
|                 | (exprimata in echivalent  | care va fi finantat       |
|                 | dolari S.U.A.)            |                           |
|_________________|___________________________|___________________________|
| (1) Subproiecte |         8.000.000         | 82% din sumele            |
|                 |                           | disponibilizate in cadrul |
|                 |                           | Acordurilor de Grant      |
|_________________|___________________________|                           |
| (2) Bunuri in   |           200.000         | 100% din cheltuieli       |
| cadrul Partii A |                           | externe, 100% din         |
| a Proiectului   |                           | cheltuieli locale         |
|                 |                           | (costuri franco-uzina) si |
|                 |                           | 82% din cheltuieli        |
|                 |                           | locale pentru alte        |
|                 |                           | articole procurate pe     |
|                 |                           | plan local                |
|_________________|___________________________|                           |
| (3) Servicii de |           800.000         | 100%                      |
| consultanta,    |                           |                           |
| inclusiv audit  |                           |                           |
| si pregatire    |                           |                           |
|_________________|___________________________|                           |
| (4) Costuri     |           100.000         |  82%                      |
| operationale in |                           |                           |
| cadrul Partii B |                           |                           |
| 2 a Proiectului |                           |                           |
|_________________|___________________________|___________________________|
| (5) Nealocate   |           900.000         |                           |
|_________________|___________________________|___________________________|
| TOTAL:          |        10.000.000         |                           |
|_________________|___________________________|___________________________|

    Pentru scopurile acestei anexe, termenii:
    a) cheltuieli externe inseamna cheltuieli in moneda oricarei tari, alta decat cea a Imprumutatului, pentru bunuri sau servicii furnizate de pe teritoriul oricarei tari, alta decat cea a Imprumutatului;
    b) cheltuieli locale inseamna cheltuieli in moneda Imprumutatului sau pentru bunuri, lucrari sau servicii furnizate de pe teritoriul Imprumutatului; si
    c) costuri operationale inseamna cheltuieli suportate de catre F.R.D.S. in contul Partii B 2 a Proiectului, incluzand comunicatii, transport local, diurna si cazare si alte astfel de cheltuieli care pot fi convenite cu Banca, dar excluzand salariile.
    2. Fara a contraveni prevederilor paragrafului 1 de mai sus, nici o tragere nu va fi facuta pentru: a) plati efectuate pentru cheltuieli in cadrul categoriilor (1), (2), (3) si (4), stabilite in tabelul de la paragraful 1 al acestei anexe, pana cand comisionul la care se face referire in sectiunea 2.04 a acestui acord nu a fost platit Bancii de catre Imprumutat; b) plati efectuate pentru cheltuieli inaintea datei semnarii acestui acord; si c) plati in contul oricarui Acord de Grant in cadrul Partii B a Proiectului, daca acel Acord de Grant nu a fost aprobat in conformitate cu prevederile Manualului operational si cu prevederile relevante ale anexei nr. 5 la acest acord.
    3. Banca poate cere ca tragerile din contul de imprumut sa fie efectuate pe baza declaratiilor de cheltuieli pentru cheltuieli pentru: a) contracte pentru realizarea subproiectelor care costa mai putin de 300.000 dolari S.U.A. echivalent fiecare; b) serviciile firmelor de consultanta in cadrul contractelor care costa mai putin de 100.000 dolari S.U.A. echivalent fiecare; c) serviciile consultantilor individuali in cadrul contractelor care costa mai putin de 50.000 dolari S.U.A.; d) bunuri, pregatirea si auditul in cadrul Partii A a proiectelor, toate in conformitate cu acei termeni si acele conditii care vor fi specificate de Banca prin notificare Imprumutatului.

    ANEXA 2

                        DESCRIEREA PROIECTULUI

    Proiectul constituie prima faza a Programului al carui obiectiv este reducerea saraciei prin masuri si investitii pentru imbunatatirea conditiilor de viata in comunitatile rurale sarace si in cadrul grupurilor dezavantajate si pentru cresterea capacitatii de organizare si intrajutorare la nivel local.
    Proiectul consta in urmatoarele parti, care pot fi subiectul unor modificari, astfel cum vor fi convenite periodic intre Imprumutat si Banca, pentru realizarea acestui obiectiv.
    Partea A: Sprijinirea institutionala a F.R.D.S.
    1. Implementarea masurilor de intarire a capacitatii F.R.D.S., incluzand pregatirea, asistenta tehnica si finantarea costurilor administrative si operationale ale F.R.D.S.
    2. Asigurarea sprijinului tehnic si financiar pentru F.R.D.S., in scopul managementului implementarii Proiectului.
    Partea B: Subproiecte
    1. Selectarea si realizarea, conform criteriilor si principiilor stabilite in Manualul operational, a subproiectelor pregatite de Primitori.
    2. Asistenta tehnica si pregatirea locala a Primitorilor, pentru a promova, facilita, evalua si superviza subproiectele.

                                    *

    Se asteapta ca Proiectul sa fie finalizat pana la 30 septembrie 2001.

    ANEXA 3

                Graficul de amortizare
    ---------------------------------------------
     Data scadenta            Ratele de capital
                              (dolari S.U.A.)*)
    ---------------------------------------------
     15 iunie 2004                210.000
     15 decembrie 2004            215.000
     15 iunie 2005                225.000
     15 decembrie 2005            230.000
     15 iunie 2006                235.000
     15 decembrie 2006            245.000
     15 iunie 2007                250.000
     15 decembrie 2007            260.000
     15 iunie 2008                265.000
     15 decembrie 2008            275.000
     15 iunie 2009                285.000
     15 decembrie 2009            290.000
     15 iunie 2010                300.000
     15 decembrie 2010            310.000
     15 iunie 2011                320.000
     15 decembrie 2011            325.000
     15 iunie 2012                335.000
     15 decembrie 2012            345.000
     15 iunie 2013                360.000
     15 decembrie 2013            370.000
     15 iunie 2014                380.000
     15 decembrie 2014            390.000
     15 iunie 2015                405.000
     15 decembrie 2015            415.000
     15 iunie 2016                425.000
     15 decembrie 2016            440.000
     15 iunie 2017                455.000
     15 decembrie 2017            465.000
     15 iunie 2018                480.000
     15 decembrie 2018            495.000
    ---------------------------------------------
    *) Cifrele din coloana reprezinta sumele in dolari S.U.A., care vor fi rambursate, cu exceptia acelora prevazute in sectiunea 4.04 lit. d) din Conditiile generale.

    ANEXA 4

                  ACHIZITII SI SERVICII DE CONSULTANTA

    SECTIUNEA I
    Achizitii de bunuri si lucrari
    Partea A: Generalitati
    Bunurile vor fi procurate in conformitate cu prevederile sectiunii I a "Liniilor directoare pentru achizitii in cadrul imprumuturilor B.I.R.D. si creditelor IDA", publicate de Banca in ianuarie 1995 si revizuite in ianuarie si august 1996 si septembrie 1997 (linii directoare) si cu urmatoarele prevederi ale sectiunii I a acestei anexe.
    Partea B: Procedurile de achizitie
    Cumparare internationala sau locala
    1. Bunurile in cadrul Partii A a Proiectului, estimate sa coste mai putin de 200.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract, pana la o suma totala care sa nu depaseasca 200.000 dolari S.U.A. echivalent, pot fi achizitionate in cadrul contractelor adjudecate pe baza procedurilor de cumparare internationala, conform prevederilor paragrafelor 3.5 si 3.6 ale Liniilor directoare.
    2. Bunurile in cadrul Partii A a Proiectului, estimate sa coste mai putin de 75.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract, pana la o suma totala care sa nu depaseasca 100.000 dolari S.U.A. echivalent, pot fi achizitionate in cadrul contractelor adjudecate pe baza procedurilor de cumparare locala, in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.5 si 3.6 ale Liniilor directoare.
    3. Lucrari si bunuri in cadrul subproiectelor
    Lucrarile mici necesare pentru realizarea subproiectelor in cadrul Partii B. 1 a Proiectului vor fi achizitionate de catre Primitori pe baza compararii preturilor obtinute de la cel putin trei contractori locali calificati in conformitate cu procedurile de achizitie stabilite in Manualul operational. Bunurile necesare pentru realizarea subproiectelor in cadrul Partii B. 1 a Proiectului vor fi achizitionate de Primitor in cadrul procedurilor de cumparare nationala. In cazuri exceptionale, bunurile pana la o suma totala care sa nu depaseasca 5% din suma alocata categoriei (1) din tabelul de la paragraful 1 al anexei nr. 1 la acest acord pot, cu acordul anterior al Bancii, sa fie procurate prin procedurile de contractare directa, in conformitate cu procedurile de achizitie stabilite in Manualul operational.
    Partea C: Analiza Bancii privind decizia de achizitie
    1. Analiza anterioara
    In ceea ce priveste: a) primul contract care va fi achizitionat in conformitate cu fiecare procedura la care s-a facut referire in Partea B 1 si Partea B 2 ale acestei anexe; b) toate contractele care vor fi achizitionate in cadrul procedurilor de contractare directa; si c) in ceea ce priveste contractele care se vor incheia in cadrul subproiectelor: (i) primele trei contracte pentru lucrari mici si toate contractele pentru lucrari estimate sa coste echivalentul a 100.000 dolari S.U.A. sau mai mult; si (ii) primele trei contracte pentru bunuri si toate contractele pentru bunuri estimate sa coste echivalentul a 75.000 dolari S.U.A. sau mai mult, se vor aplica urmatoarele proceduri:
    (A) anterior selectiei oricarui furnizor sau prestator al oricarui contract, in cadrul procedurilor de cumparare sau al procedurilor pentru lucrari mici, Imprumutatul va furniza Bancii un raport privind compararea si evaluarea cotatiilor primite;
    (B) anterior semnarii oricarui contract achizitionat in cadrul procedurilor de cumparare, Imprumutatul va furniza Bancii o copie de pe specificatii si de pe proiectul de contract; si
    (C) se vor aplica procedurile stabilite la paragrafele 2 f), 2 g) si 3 ale anexei 1 la Liniile directoare.
    2. Postanaliza
    In ceea ce priveste fiecare contract din cadrul Partii A a Proiectului neguvernat de paragraful 1 al acestei parti, se vor aplica procedurile stabilite la paragraful 4 al anexei nr. 1 la Liniile directoare.

    SECTIUNEA II
    Angajarea consultantilor
    Partea A: Generalitati
    Serviciile de consultanta vor fi procurate in conformitate cu prevederile Introducerii si ale sectiunii IV ale Liniilor directoare: Selectarea si angajarea consultantilor de catre imprumutatii Bancii Mondiale, publicate de catre Banca in ianuarie 1997 si revizuite in septembrie 1997 (Linii directoare pentru servicii de consultanta) si cu urmatoarele prevederi ale sectiunii II a acestei anexe.
    Partea B: Selectia pe baza calitatii si a costului
    Cu exceptia cazului in care Partea C a acestei sectiuni nu prevede altfel, serviciile de consultanta vor fi procurate in cadrul unor contracte adjudecate in conformitate cu prevederile sectiunii II a Liniilor directoare pentru servicii de consultanta, ale paragrafului 3 al anexei nr. 1 la acestea, ale anexei nr. 2 la acestea si cu prevederile paragrafelor 3.13 - 3.18 ale acestora, aplicabile selectiei consultantilor pe baza calitatii si a costului.
    Partea C: Alte proceduri pentru selectia consultantilor
    1. Selectia pe baza costului minim
    Serviciile de audit, verificarea evaluarii subproiectelor si serviciile in cadrul Partii B 2 a Proiectului pot fi achizitionate in cadrul contractelor adjudecate pe baza procedurilor de selectie a consultantilor pe baza costului minim, la care se face referire in paragraful 3.6 al Liniilor directoare pentru servicii de consultanta.
    2. Consultanti individuali
    Serviciile pentru activitatile care indeplinesc cerintele stabilite la paragraful 5.1 al Liniilor directoare pentru servicii de consultanta vor fi procurate in cadrul contractelor adjudecate consultantilor individuali in conformitate cu prevederile paragrafelor 5.1 - 5.3 ale Liniilor directoare pentru servicii de consultanta.
    3. Selectia in cadrul unui buget fix
    Serviciile pentru realizarea subproiectelor in cadrul Partii B 1 a Proiectului pot fi achizitionate de catre Primitor in cadrul contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.1 si 3.5 ale Liniilor directoare pentru servicii de consultanta.
    Partea D: Analiza Bancii privind selectia consultantilor
    1. Planificarea selectiei
    Anterior transmiterii catre consultanti a oricarei cereri de oferta, planul propus pentru selectia consultantilor in cadrul Proiectului va fi furnizat Bancii pentru analiza si aprobare, in conformitate cu prevederile paragrafului 1 al anexei nr. 1 la Liniile directoare pentru servicii de consultanta. Selectia tuturor serviciilor consultantilor va fi realizata in conformitate cu acel plan de selectie care va fi fost aprobat de Banca si in conformitate cu prevederile paragrafului 1 mentionat.
    2. Analiza prealabila
    a) In ceea ce priveste: (i) fiecare contract pentru angajarea firmelor de consultanta, estimat sa coste echivalentul a 100.000 dolari S.U.A. sau mai mult; (ii) contractele pentru servicii de audit, se vor aplica procedurile stabilite la paragrafele 1, 2 [altele decat al treilea subparagraf al paragrafului 2 a)] si 5 ale anexei nr. 1 la Liniile directoare pentru servicii de consultanta.
    b) In ceea ce priveste fiecare contract pentru angajarea consultantilor individuali, estimat sa coste echivalentul a 50.000 dolari S.U.A. sau mai mult, calificarea, experienta, termenii de referinta si termenii de angajare ai consultantilor vor fi transmise Bancii pentru analiza prealabila si aprobare. Contractul va fi adjudecat numai dupa ce aceasta aprobare va fi fost acordata.
    c) In ceea ce priveste primele trei contracte pentru servicii in cadrul subproiectelor, procedurile stabilite la lit. a) si b) de mai sus se vor aplica contractelor pentru angajarea firmelor de consultanta si, respectiv, contractelor pentru angajarea consultantilor individuali.
    3. Postanaliza
    In ceea ce priveste fiecare contract neguvernat de paragraful 2 al acestei parti, se vor aplica procedurile stabilite la paragraful 4 al anexei nr. 1 la Liniile directoare pentru servicii de consultanta.

    ANEXA 5

                     PROGRAMUL DE IMPLEMENTARE

    Partea A: Managementul Proiectului
    1. Imprumutatul va atribui F.R.D.S. responsabilitatea generala pentru implementarea Proiectului, in cadrul unui acord subsidiar care va fi incheiat intre Imprumutat si F.R.D.S., conform termenilor si conditiilor care vor fi convenite cu Banca si care vor include, intre altele, prevederi cum ar fi: a) Imprumutatul va disponibiliza F.R.D.S. sumele imprumutului, sub forma de granturi; b) F.R.D.S. i se va cere sa implementeze Proiectul in conformitate cu legea privind infiintarea F.R.D.S., cu Manualul operational si cu prevederile acestui Acord de imprumut; si c) F.R.D.S. i se va cere, ca parte a responsabilitatii sale in implementarea Proiectului: (i) sa pregateasca si sa transmita Bancii, pana la 31 martie in fiecare an, pentru analiza si aprobare, un program de lucru anual al proiectului; (ii) sa tina inregistrari financiare si conturi ale proiectului si sa realizeze auditul acestora; (iii) sa intocmeasca cererile de tragere a sumelor din imprumut; (iv) sa sprijine Primitorii in pregatirea documentelor de licitatie si a celor contractuale, pentru activitatile care vor fi finantate in cadrul Acordului de Grant; (v) sa supervizeze implementarea Proiectului, incluzand supervizarea progresului fiecarui subproiect; si (vi) sa pregateasca si sa transmita Imprumutatului si Bancii, incepand din luna iunie 1999, rapoarte semianuale cu privire la evolutia implementarii Proiectului pe baza indicatorilor stabiliti in Program.
    2. Imprumutatul va asigura adoptarea de catre consiliul director, in baza legii de infiintare a F.R.D.S., a unui Manual operational satisfacator Bancii, care sa guverneze activitatile F.R.D.S. in cadrul Proiectului. Manualul operational va acoperi acele aspecte, cum ar fi: a) criteriile de eligibilitate pentru Primitori; b) principiile si procedurile care vor fi urmate pentru aprobarea subproiectelor; c) termenii si conditiile care vor fi incluse in Acordurile de Grant; d) indicatorii care vor fi utilizati de catre F.R.D.S. in monitorizarea progresului Proiectului; si e) sistemul de management financiar, care va fi adoptat de catre F.R.D.S. pentru controlul utilizarii fondurilor disponibilizate lui pentru scopurile Proiectului.
    3. Imprumutatul va determina F.R.D.S. sa asigure participarea Primitorilor in pregatirea subproiectelor, conform principiilor stabilite in Manualul operational.
    4. Imprumutatul: a) va lua toate masurile necesare pentru incheierea unui acord de imprumut cu F.D.S.C.E., pana la data de 31 mai 1999; sau b) va formula la aceasta data aranjamente alternative, satisfacatoare Bancii, pentru a asigura ca toate necesitatile de finantare ale Proiectului vor fi acoperite adecvat si la timp.
    Partea B: Finantarea subproiectelor
    1. F.R.D.S. va selecta subproiectele care vor fi finantate din sumele imprumutului, pe baza unei ordini de prioritati intocmite in conformitate cu criteriile si procedurile stabilite in Manualul operational.
    2. F.R.D.S. va asigura fonduri pentru subproiectele aprobate, pe baza acordului standard convenit cu Banca (Acord de Grant), care se va incheia intre F.R.D.S. si fiecare primitor. Acordul de Grant va include, printre altele:
    a) o descriere a subproiectului, impreuna cu o estimare a costurilor acestuia;
    b) suma care va fi asigurata Primitorului de catre F.R.D.S., in vederea sprijinirii realizarii subproiectului;
    c) planul de implementare pentru subproiect;
    d) partea cu care trebuie sa participe Primitorul la costul total, conform principiilor si criteriilor stabilite in Manualul operational, cost legat de finantarea subproiectului pentru a carui implementare i s-a acordat asistenta primitorului in cadrul Acordului de Grant;
    e) obligatia primitorului de a achizitiona lucrari mici, bunuri si servicii, care vor fi finantate in cadrul Acordului de Grant, in conformitate cu procedurile stabilite in Manualul operational;
    f) obligatia Primitorului de a raporta F.R.D.S. progresul implementarii subproiectelor si de a permite reprezentantilor F.R.D.S. si ai Bancii, daca Banca va cere astfel, sa viziteze facilitatile, locurile de constructie sau alte activitati care vor fi finantate in cadrul Acordului de Grant; si
    g) obligatia Primitorului de a tine inregistrari si conturi pentru cheltuielile care s-au facut in cadrul subproiectelor si au fost finantate din sumele imprumutului, disponibilizate Primitorului in cadrul Acordului de Grant, si de a prezenta F.R.D.S., la intervale regulate, situatii cu privire la aceste inregistrari si conturi.
    3. F.R.D.S.: a) va obtine aprobarea anterioara a Bancii pentru primele trei acorduri de grant propuse de el din fiecare categorie de subproiecte, subproiecte de infrastructura, subproiecte de activitati generatoare de venituri si subproiecte de servicii sociale; si b) in baza analizei unor subproiecte finalizate, efectuata anual de persoane contractate din afara, va include in rapoartele privind progresul, la care s-a facut referire in Partea A paragraful 1) lit. c) (vi) de mai sus, informatii si analize adecvate, care sa sprijine concluzia ca selectarea subproiectelor si a Primitorului si ca determinarea termenilor si conditiilor Acordului de Grant sunt facute in conformitate cu principiile stabilite in Manualul operational.
    Partea C: Sprijinul institutional
    F.R.D.S.: a) va pregati si va transmite Bancii, pentru analiza si aprobare, un plan de actiune pentru cresterea capacitatii F.R.D.S. de a indeplini functiile atribuite prin legea privind infiintarea F.R.D.S., incluzand o estimare a nevoilor F.R.D.S. pentru asistenta tehnica, pregatire si echipamente de functionare si facilitati; b) va adopta un astfel de plan prin decizia consiliului director, luand in considerare sugestiile Bancii; si c) dupa aceea va implementa acel plan, in conformitate cu un grafic satisfacator Bancii.
    Partea D: Monitorizare si evaluare
    Imprumutatul:
    1. va mentine politici si proceduri adecvate, care sa ii permita sa monitorizeze si sa evalueze continuu, conform indicatorilor stabiliti in Program, realizarea Proiectului si a masurilor incluse in Program;
    2. va pregati, conform termenilor de referinta satisfacatori Bancii, si va transmite Bancii, nu mai tarziu de 15 septembrie 2000, un raport care sa integreze rezultatele monitorizarii si evaluarii activitatilor realizate conform paragrafului 1, al acestei parti, pe baza progresului inregistrat in realizarea Proiectului si a Programului pe parcursul perioadei precedente datei raportului mentionat, si stabilirea masurilor recomandate care sa asigure realizarea eficienta a Proiectului si a Programului si indeplinirea obiectivelor acestora in perioada urmatoare acestei date; si
    3. va analiza cu Banca, nu mai tarziu de 15 noiembrie 2000 sau o alta data ulterioara pe care Banca o va cere, raportul la care s-a facut referire in paragraful 2 al acestei parti si, dupa aceea, va lua masurile necesare pentru a asigura realizarea eficienta a Proiectului si a Programului si indeplinirea obiectivelor acestora, pe baza concluziilor si recomandarilor raportului mentionat si a sugestiilor Bancii in aceasta privinta.

    ANEXA 6

                           Contul special

    1. Pentru scopurile acestei anexe, termenii:
    a) categorii eligibile inseamna categoriile (1) - (4), prevazute in tabelul din paragraful 1 al anexei nr. 1 la acest acord;
    b) cheltuieli eligibile inseamna cheltuielile referitoare la costurile rezonabile ale bunurilor si serviciile necesare Proiectului si care vor fi finantate din sumele imprumutului, alocate periodic pentru categoriile eligibile in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la acest acord; si
    c) alocatie autorizata inseamna o suma egala cu 2.000.000 dolari S.U.A., care va fi trasa din contul imprumutului si depozitata intr-un cont special, conform paragrafului 3 lit. a) al acestei anexe, cu conditia ca totusi, daca Banca nu va conveni altfel, alocatia autorizata sa fie limitata la o valoare echivalenta cu 1.000.000 dolari S.U.A. pana cand suma totala a tragerilor din contul imprumutului plus suma totala a tuturor angajamentelor speciale neachitate, asumate de Banca, conform sectiunii 5.02 a Conditiilor generale, va fi egala sau va depasi echivalentul a 5.000.000 dolari S.U.A.
    2. Platile din contul special vor fi efectuate exclusiv pentru cheltuieli eligibile, in conformitate cu prevederile acestei anexe.
    3. Dupa ce Banca a primit dovada satisfacatoare pentru ea ca a fost deschis in mod corespunzator contul special, tragerile pentru alocatia autorizata si tragerile ulterioare pentru realimentarea contului special vor fi efectuate dupa cum urmeaza:
    a) Pentru tragerile aferente alocatiei autorizate, Imprumutatul va furniza Bancii o cerere sau cereri pentru depozitarea in contul special a unei sume sau a unor sume care nu vor depasi suma totala a alocatiei autorizate. Pe baza unei sau unor astfel de cereri, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si va depozita in contul special acea suma sau acele sume pe care Imprumutatul le va fi cerut.
    b) (i) Pentru realimentarea contului special, Imprumutatul va furniza Bancii cereri pentru depozite in contul special la acele intervale pe care Banca le va specifica.
    (ii) Inainte de sau la momentul fiecarei astfel de cereri, Imprumutatul va furniza Bancii documente si alte evidente cerute conform paragrafului 4 al acestei anexe, pentru plata sau platile pentru care realimentarea este ceruta. Pe baza fiecareia dintre aceste cereri, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si va depozita in contul special acea suma pe care Imprumutatul o va fi cerut si va fi fost dovedita, prin documentele mentionate si alte evidente, ca a fost platita din contul special pentru cheltuieli eligibile. Toate aceste depozite vor fi trase de catre Banca din contul imprumutului pentru categoriile eligibile respective si in sumele echivalente respective, asa cum vor fi fost ele justificate prin documentele mentionate sau alte evidente.
    4. Pentru fiecare plata facuta de Imprumutat din contul special, la anumite momente precizate in mod rezonabil de catre Banca, Imprumutatul va furniza Bancii acele documente si alte evidente care dovedesc ca o astfel de plata a fost efectuata exclusiv pentru cheltuieli eligibile.
    5. Fara a contraveni prevederilor paragrafului 3 al acestei anexe, Bancii nu i se va cere sa faca noi depozite in contul special:
    a) daca, in orice moment, Banca va fi stabilit ca toate tragerile ulterioare ar trebui sa fie facute de Imprumutat direct din contul imprumutului in conformitate cu prevederile art. V din Conditiile generale si ale lit. a) a sectiunii 2.02 a acestui acord;
    b) daca Imprumutatul nu va furniza Bancii, in perioada specificata la sectiunea 4.01 lit. b) (ii) al acestui acord, oricare dintre rapoartele de audit cerute sa fie trimise Bancii conform sectiunii mentionate cu privire la auditarea inregistrarilor si conturilor pentru contul special;
    c) daca, in orice moment, Banca va fi notificat Imprumutatului despre intentia sa de a suspenda, in totalitate sau partial, dreptul Imprumutatului de a face trageri din contul imprumutului, conform prevederilor sectiunii 6.02 a Conditiilor generale; sau
    d) atunci cand sumele totale netrase din imprumut, alocate pentru categoriile eligibile, minus suma totala a tuturor angajamentelor speciale neachitate, asumate de Banca conform sectiunii 5.02 a Conditiilor generale, va fi egala cu echivalentul a de doua ori suma alocatiei autorizate. Dupa aceea, tragerea din contul imprumutului a sumelor ramase netrase din imprumut, alocate pentru categoriile eligibile, va urma acele proceduri pe care Banca le va specifica Imprumutatului prin notificare. Astfel de trageri ulterioare vor fi efectuate numai dupa si cu conditia ca Banca sa fi fost convinsa ca toate acele sume ramase in depozit in contul special la data unei astfel de notificari vor fi utilizate pentru efectuarea platilor pentru cheltuieli eligibile.
    6. a) Daca Banca va fi stabilit in orice moment ca orice plata din contul special: (i) a fost facuta pentru o cheltuiala sau pentru o valoare neeligibila, conform paragrafului 2 al acestei anexe; sau (ii) nu a fost justificata prin documente remise Bancii, Imprumutatul, imediat dupa notificarea Bancii: (A) va furniza acele documente suplimentare pe care Banca le poate cere; sau (B) va depozita in contul special (sau, daca Banca va cere astfel, va restitui Bancii) o suma egala cu valoarea acelei plati sau a unei parti a acesteia, neeligibila sau nejustificata. Daca Banca nu va conveni altfel, nici un depozit ulterior nu va fi facut de catre Banca in contul special pana cand Imprumutatul nu a furnizat acele documente sau nu a facut acea depunere sau restituire, dupa caz.
    b) Daca Banca va fi constatat, in orice moment, ca orice suma neutilizata din contul special nu va fi necesara pentru acoperirea platilor viitoare pentru cheltuieli eligibile, Imprumutatul, imediat dupa notificarea primita de la Banca, va restitui Bancii acea suma neutilizata.
    c) Imprumutatul poate, dupa ce a notificat Banca, sa restituie Bancii toate sau o parte din fondurile depozitate in contul special.
    d) Restituirile catre Banca, efectuate conform paragrafului 6 lit. a)   c) al acestei anexe, vor fi creditate in contul imprumutului pentru trageri ulterioare sau pentru anulare, in conformitate cu prevederile relevante ale acestui acord, inclusiv ale Conditiilor generale.



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 29/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 29 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 29/1999
Hotărârea 84 2003
pentru aprobarea amendamentelor convenite intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 20 ianuarie 1999
Hotărârea 765 2001
pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimb de scrisori semnate la Bucuresti la 5 iunie 2001 si la Washington la 12 iunie 2001 intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 20 ianuarie 1999
Hotărârea 304 2001
pentru aprobarea amendamentelor convenite la Washington la 29 septembrie 2000 si la Bucuresti la 12 octombrie 2000 intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 20 ianuarie 1999
Legea 70 1999
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 29/1999 pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti, la 20 ianuarie 1999
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu