E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 26 din 25 august 2010

pentru modificarea si completarea Legii nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probatiune

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 613 din 30 august 2010



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 1 pct. V din Legea nr. 138/2010 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă.

Art. I. - Legea nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probaţiune, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 407 din 10 mai 2006, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. Titlul se modifică şi va avea următorul cuprins:

„LEGE

privind statutul personalului de probaţiune"

2.  La articolul 1, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 1. - (1) Prezenta lege reglementează statutul personalului de specialitate specific sistemului de probaţiune, denumit în continuare personal de probaţiune."

3. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 7. - (1) Personalul din serviciile de probaţiune se compune din:

a) consilieri de probaţiune;

b) şefi ai serviciilor de probaţiune, denumiţi în continuare şefi serviciu;

c) inspectori de probaţiune, care îşi desfăşoară activitatea în cadrul direcţiei de specialitate.

(2) Consilierii de probaţiune şi inspectorii de probaţiune exercită funcţii de execuţie."

4. Articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 8. - (1) După criteriul vechimii în probaţiune, funcţia de consilier de probaţiune are 4 grade profesionale, după cum urmează:

a) consilieri de probaţiune debutanţi;

b) consilieri de probaţiune gradul III - vechime în probaţiune de la un an la 4 ani;

c) consilieri de probaţiune gradul II - vechime în probaţiune de la 4 ani la 6 ani;

d) consilieri de probaţiune gradul I - vechime în probaţiune peste 6 ani.

(2)   Fiecare grad profesional corespunde unui nivel al salariului stabilit prin legea de salarizare.

(3)   Prin vechimea în probaţiune se înţelege vechimea dobândită prin desfăşurarea activităţii în sistemul de probaţiune, în funcţiile de consilier de reintegrare socială şi supraveghere a executării sancţiunilor neprivative de libertate, consilier de protecţie a victimelor şi reintegrare socială a infractorilor, consilier de probaţiune, şef al serviciului de reintegrare socială a infractorilor şi supraveghere a executării sancţiunilor neprivative de libertate, şef al serviciului de protecţie a victimelor şi reintegrare socială a infractorilor, şef al serviciului de probaţiune, inspector de reintegrare socială a infractorilor şi supraveghere a executării sancţiunilor neprivative de libertate, inspector de protecţie a victimelor şi reintegrare socială a infractorilor, inspector de probaţiune sau, după caz, de director al direcţiei de specialitate.

(4)  Prin vechime în specialitate se înţelege vechimea în specialitatea diplomei de licenţă."

5. Articolul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 10. - (1) Consilierul de probaţiune debutant este persoana cu vechime în specialitate mai mică de un an la data numirii în funcţie, care îndeplineşte un an de stagiu până la definitivare.

(2)  Consilierii de probaţiune definitivi se împart în 3 grade profesionale, potrivit art. 8 alin. (1) lit. b)-d).

(3)  Persoanele care la data angajării au cel puţin un an vechime în specialitate vor fi încadrate pe funcţia de consilier de probaţiune gradul III.

(4) Persoanele încadrate în condiţiile alin. (3) se pot înscrie la examenul pentru promovarea în gradul profesional următor după ce împlinesc 4 ani de vechime în probaţiune.

(5) In cazul în care persoana a mai exercitat anterior funcţii în sistemul de probaţiune şi a părăsit sistemul din motive neimputabile, în situaţia reangajării beneficiază de recunoaşterea vechimii în probaţiune."

6.  La articolul 11, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(4) Activitatea consilierului de probatiune debutant este îndrumată de către şeful serviciului de probatiune sau de către consilierul de probatiune care îndeplineşte activităţi de supervizare."

7.   După articolul 13 se introduce un nou articol, articolul 131, cu următorul cuprins:

„Art. 131. - (1) Pentru a ocupa funcţia de şef serviciu, persoana trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

a) să aibă o vechime în probatiune de cel puţin 3 ani;

b)  să nu fi fost sancţionată disciplinar în ultimii 2 ani, prin aplicarea uneia dintre sancţiunile disciplinare prevăzute la art. 74 alin. (1) lit. b)-e);

c)  să fi obţinut calificativele «bine» sau «foarte bine» la evaluările performanţelor profesionale din ultimii 2 ani;

d) să fi promovat concursul organizat în condiţiile art. 21.

(2)  Numirea în funcţia de şef serviciu se face prin ordin al ministrului justiţiei, pe un mandat de 4 ani, cu posibilitatea reînvestirii în condiţiile prevăzute la alin. (1) lit. b), c) şi d).

(3) La încetarea mandatului funcţiei de şef serviciu, persoana revine pe funcţia de consilier de probatiune.

(4)  Mandatul prevăzut la alin. (2) se prelungeşte de drept până la momentul numirii în funcţia de şef serviciu a candidatului declarat admis în urma concursului organizat în acest sens.

(5) In situaţia în care niciun candidat nu a fost declarat admis la concurs, funcţia de şef serviciu rămâne vacantă.

(6)  Pe perioada vacantării sau a vacantării temporare a funcţiei de şef serviciu, atribuţiile specifice funcţiei de conducere vor fi exercitate, prin delegare, de către un consilier de probatiune desemnat conform unei proceduri aprobate prin ordin al ministrului justiţiei."

8. La articolul 15, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu următorul cuprins:

„(6) Impotriva ordinului de revocare din funcţie se poate face contestaţie la instanţa judecătorească competentă, potrivit legii."

9. Articolul 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 16. - (1) Inspectorii de probatiune sunt numiţi în funcţie prin ordin al ministrului justiţiei, din rândul consilierilor de probatiune gradele profesionale II-I, ţinându-se seama de calităţile profesionale, abilităţile de comunicare, tactul în relaţiile de serviciu, integritate şi obiectivitate, precum şi de capacitatea de gestionare a situaţiilor de criză.

(2) Pentru a fi numită în funcţia de inspector de probatiune, persoana trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

a)  să nu fi fost sancţionată disciplinar în ultimii 2 ani, prin aplicarea uneia dintre sancţiunile disciplinare prevăzute la art. 74 alin. (1) lit. b)-e);

b)  să fi obţinut calificativele «bine» sau «foarte bine» la evaluările performanţelor profesionale din ultimii 2 ani;

c) să fi promovat concursul organizat în condiţiile art. 21."

10.  La articolul 17, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 17. - (1) După criteriul vechimii în probatiune, funcţia de inspector de probatiune are două grade profesionale, după cum urmează:

a)   inspector de probatiune gradul II, cu o vechime în probatiune de la 4 ani la 6 ani;

b)   inspector de probatiune gradul I, cu o vechime în probatiune de peste 6 ani."

11.   După articolul 20 se introduce un nou articol, articolul 201, cu următorul cuprins:

„Art. 201. - (1) Cetăţeanul unui stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European care a dobândit calitatea de consilier de probatiune în statul membru de origine sau de provenienţă poate solicita recunoaşterea calificării sale profesionale.

(2)    In vederea recunoaşterii calificării profesionale, solicitantul va trebui să susţină un test de verificare a cunoştinţelor de limbă română şi o probă de aptitudini.

(3) Procedura de testare a cunoştinţelor de limbă română şi de desfăşurare a probei de aptitudini, precum şi modalitatea de repartizare pe o funcţie vacantă se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justiţiei.

(4) Persoana căreia i s-a recunoscut calificarea profesională în condiţiile alin. (1)-(3) va fi încadrată pe gradul profesional corespunzător vechimii în calificarea recunoscută.

(5) Persoana prevăzută la alin. (4) care exercită profesia de consilier de probatiune în România are toate drepturile şi obligaţiile prevăzute de lege pentru această profesie.

(6)   Prevederile prezentului articol se completează cu dispoziţiile Legii nr. 200/2004 privind recunoaşterea diplomelor şi calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificările şi completările ulterioare.

(7) Dispoziţiile prezentului articol sunt aplicabile şi cetăţenilor Confederaţiei Elveţiene."

12. Articolul 21 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 21. - Condiţiile de organizare şi desfăşurare a concursurilor pentru numirea în funcţiile de inspector de probatiune şi şef al serviciului de probatiune se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justiţiei."

13. Articolul 23 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 23. - Data, locul, precum şi tematica examenului de definitivare în funcţie se publică pe pagina electronică a Ministerului Justiţiei şi se afişează la sediul serviciilor de probatiune, cu cel puţin 60 de zile înainte de data organizării acestuia."

14. Articolul 25 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 25. - Condiţiile de organizare şi desfăşurare a examenului de definitivare în funcţie se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justiţiei."

15. Articolul 27 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 27. - (1) Rezultatele examenului de definitivare în funcţie se publică pe pagina electronică a Ministerului Justiţiei şi se afişează la sediul serviciilor de probatiune, întocmindu-se un proces-verbal privind data şi ora afişării acestora.

(2)    Candidaţii nemulţumiţi de rezultate pot formula contestaţie la Ministerul Justiţiei, în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor pe pagina electronică a acestuia.

(3)   Contestaţiile se soluţionează în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea acestora, iar rezultatele se publică pe pagina electronică a Ministerului Justiţiei şi se afişează la sediul serviciilor de probatiune."

16.  La articolul 28, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(2) Neprezentarea nejustificată a consilierilor de probatiune debutanţi la examenul de definitivare în funcţie sau respingerea acestora la două sesiuni atrage eliberarea din funcţie."

17. Articolul 30 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 30. - Promovarea în gradele I şi II a personalului serviciilor de probatiune, precum şi promovarea în gradul I a inspectorilor de probatiune se fac pe bază de examen, în raport cu vechimea în probatiune, competenţa profesională şi cu rezultatele obţinute în activitate, dovedite pe baza evaluării anuale a performanţelor profesionale."

18.  La articolul 31, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 31. - (1) Vechimea în probaţiune necesară pentru prezentarea la examenul de promovare în grade profesionale este cea prevăzută la art. 8 şi 17."

19. Articolul 32 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 32. - Data şi locul susţinerii examenului de promovare, precum şi tematica, actele necesare înscrierii, termenul de depunere a acestora se publică pe pagina electronică a Ministerului Justiţiei şi se afişează la sediul serviciilor de probaţiune cu cel puţin 60 de zile înainte de data organizării acestuia."

20. Articolul 33 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 33. - (1) Condiţiile de organizare şi desfăşurare a examenului de promovare în grade profesionale se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justiţiei.

(2) Prevederile art. 29 alin. (1) se aplică în mod corespunzător."

21. Articolul 34 se abrogă.

22. Articolul 38 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 38. - (1) Formarea profesională a personalului din serviciile de probaţiune se realizează prin următoarele forme:

a) participarea la cursuri organizate de Ministerul Justiţiei sau la alte cursuri de formare profesională în domeniu;

b) stagii profesionale de adaptare la cerinţele postului;

c) stagii de practică şi specializare;

d) procesul de supervizare.

(2) Personalul de probaţiune beneficiază de formare iniţială după numirea în funcţie."

23.   După articolul 38 se introduc trei noi articole, articolele 381, 382 şi 383, cu următorul cuprins:

„Art. 381. - (1) Formarea personalului de probaţiune se realizează cu precădere prin intermediul formatorilor din sistemul de probaţiune, care pot colabora, atunci când este cazul, cu alţi specialişti în domeniu.

(2) Formatorii sunt persoane care îşi desfăşoară activitatea în cadrul sistemului de probaţiune şi sunt desemnaţi de Direcţia de probaţiune pe baza unei proceduri de selecţie aprobate prin ordin al ministrului justiţiei.

(3)   Pentru îndeplinirea rolului de formator, persoana desemnată va fi remunerată prin raportare la salariul de bază stabilit potrivit legii, proporţional cu numărul de ore lucrate în calitate de formator.

Art. 382. - (1) Supervizarea, ca proces de formare internă iniţială şi continuă a personalului de probaţiune, contribuie la îmbunătăţirea şi menţinerea abilităţilor profesionale, în vederea adaptării la standardele de lucru în domeniul probaţiunii.

(2) Activitatea de supervizare se realizează de consilieri de probaţiune desemnaţi prin ordin al ministrului justiţiei.

(3)  Procedura de selecţie a consilierilor de probaţiune care îndeplinesc activităţi de supervizare, precum şi condiţiile de organizare şi desfăşurare a activităţii de supervizare se stabilesc prin metodologie aprobată prin ordin al ministrului justiţiei.

(4)  Activitatea consilierilor de probaţiune care exercită atribuţii de supervizare este evaluată o dată la 4 ani de o comisie specială stabilită conform metodologiei de supervizare, în vederea menţinerii calităţii de supervizor de practică.

(5)  Calitatea de supervizor de practică poate fi retrasă de ministrul justiţiei, la propunerea directorului direcţiei de specialitate, în condiţiile stabilite prin metodologia activităţii de supervizare.

Art. 383. -In domeniul formării profesionale, consilierii de probaţiune care îndeplinesc activităţi de supervizare exercită, în principal, următoarele atribuţii:

a) pregătirea iniţială şi supervizarea individuală a consilierilor nou-angajaţi;

b) supervizarea individuală a consilierilor de probaţiune care revin în serviciu după o absenţă mai mare de un an;

c)  supervizarea consilierilor de probaţiune care solicită în mod expres includerea în procesul de supervizare;

d)   supervizarea consilierilor de probaţiune care obţin calificativul «slab» sau «foarte slab» la evaluarea performanţelor profesionale individuale ale personalului de probaţiune;

e) organizarea activităţii de formare la nivelul serviciului de probaţiune prin derularea unor cursuri de pregătire pe diferite teme, în acord cu nevoile de formare ale personalului."

24.  La articolul 39, alineatele (3), (4) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„(3) In situaţia în care personalul de probaţiune urmează să fie inclus în programe de formare profesională, pe cheltuiala angajatorului, Ministerul Justiţiei poate solicita asumarea de către beneficiarul programului de formare a unui angajament scris.

(4) Prin angajamentul prealabil scris prevăzut la alin. (3) se stabileşte, cu luarea în considerare a costurilor şi a duratei formării, termenul pentru care persoana se obligă să îşi desfăşoare activitatea în cadrul sistemului de probaţiune, ulterior formării.

(5) In cazul în care persoana este eliberată din funcţie înainte de expirarea termenului stabilit potrivit alin. (4), din iniţiativa sa ori din motive care îi sunt imputabile, aceasta va suporta integral cheltuielile de şcolarizare şi celelalte cheltuieli de participare."

25. La articolul 40, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:

„(5) Personalul de probaţiune poate fi delegat într-o funcţie de conducere, cu acordul acestuia. Pe perioada delegării într-o funcţie de conducere, persoana beneficiază de toate drepturile prevăzute de lege pentru funcţia în care este delegată."

26.  La articolul 41, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„Art. 41. - (1) Detaşarea consilierilor de probaţiune se dispune în interesul serviciului în care urmează să îşi desfăşoare activitatea, la propunerea directorului direcţiei de specialitate, pentru o perioadă de cel mult un an.

(2) Detaşarea poate fi prelungită pentru motive obiective, care impun prezenţa persoanei la serviciul la care s-a dispus detaşarea, cu acordul acesteia, din 6 în 6 luni. Dacă nu există acordul persoanei, durata maximă a detaşării este de un an."

27.  La articolul 41, alineatele (4) şi (5) se abrogă.

28. Articolul 43 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 43. - (1) Transferul personalului din serviciile de probaţiune între serviciile de probaţiune se aprobă, la cererea acestuia, de ministrul justiţiei, cu avizul directorului Direcţiei de probaţiune şi al şefilor serviciilor de probaţiune implicate.

(2) Transferul se face într-o funcţie echivalentă cu funcţia deţinută.

(3)  Prin excepţie de la prevederile alin. (2), inspectorul de probaţiune poate fi transferat, la cerere, pe funcţia de consilier de probaţiune, cu respectarea prevederilor alin. (1).

(4)  Inspectorul de probaţiune transferat pe o funcţie de consilier de probaţiune va fi încadrat pe gradul de consilier de probaţiune corespunzător vechimii în probaţiune."

29. Articolul 44 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 44. - (1) Delegarea, detaşarea şi transferul se dispun prin ordin al ministrului justiţiei. Delegarea şi detaşarea se revocă prin ordin al ministrului justiţiei.

(2) Condiţiile şi procedura delegării, detaşării şi transferului se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justiţiei."

30.  La capitolul IV, titlul secţiunii a 2-a se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Suspendarea raporturilor de muncă şi eliberarea din funcţie a personalului de probaţiune"

31.  La articolul 45, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„Art. 45. - (1) Suspendarea raporturilor de muncă ale personalului de probaţiune poate interveni de drept, prin acordul părţilor sau prin actul unilateral al angajatorului sau al angajatului, în condiţiile legii.

(2) Suspendarea raporturilor de muncă are ca efect suspendarea prestării muncii de către personalul de probaţiune şi a plăţii drepturilor de natură salarială."

32.  La articolul 45, alineatul (3) se abrogă.

33. Articolul 46 se abrogă.

34. Articolul 47 se abrogă.

35. Articolul 49 se abrogă.

36. Articolul 50 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 50. - (1) Suspendarea raporturilor de muncă şi reluarea activităţii se dispun sau se constată prin ordin al ministrului justiţiei care se comunică persoanei în termen de 5 zile lucrătoare de la data emiterii.

(2) Pe perioada suspendării postul se păstrează."

37. Articolul 51 se abrogă.

38.  La articolul 52 alineatul (1), litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,f) incapacitatea profesională dovedită pe baza evaluării anuale a performanţelor profesionale individuale;".

39.  La articolul 54, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„(2) Ordinul ministrului justiţiei de eliberare din funcţie se comunică persoanei în cauză şi trebuie să conţină, în mod obligatoriu, motivele care determină eliberarea din funcţie şi, după caz, durata preavizului.

(3) Impotriva ordinului de eliberare din funcţie se poate face contestaţie la instanţa judecătorească competentă, potrivit legii."

40.  După articolul 57 se introduc două noi articole, articolele 571 şi 572, cu următorul cuprins:

„Art. 571. - (1) Personalul de probaţiune are dreptul la concedii medicale şi la alte concedii, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

(2) Personalul de probaţiune are dreptul la concediu plătit de 10 zile lucrătoare pentru susţinerea examenului de definitivare sau promovare în grade profesionale.

Art. 572. - (1) Personalul de probaţiune are dreptul la atribuirea unei locuinţe de serviciu dacă, în localitatea unde îşi desfăşoară activitatea, acesta, soţul/soţia sau copiii aflaţi în întreţinerea lor nu beneficiază de locuinţă proprietate personală ori nu li s-a atribuit locuinţă de către autorităţile administraţiei publice locale.

(2) Au dreptul la locuinţă de serviciu şi cei delegaţi, detaşaţi sau transferaţi în altă localitate decât cea de domiciliu, dacă ei, soţul/soţia sau copiii aflaţi în întreţinerea lor nu au în proprietate o locuinţă în localitatea în care sunt delegaţi, detaşaţi sau transferaţi. In acest caz, personalul delegat sau detaşat nu mai beneficiază de dreptul prevăzut la art. 42 alin. (1) lit. b).

(3)  Personalul de probaţiune, inclusiv soţul/soţia sau copiii aflaţi în întreţinere, care a înstrăinat o locuinţă proprietate personală după data numirii în funcţie în localitatea în care solicită dreptul prevăzut la alin. (1), nu mai beneficiază de acest drept.

(4)  Locuinţele de serviciu nu pot fi vândute personalului de probaţiune."

41. Articolul 69 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 69. - Personalului de probaţiune îi este interzis:

a) să aibă calitatea de comerciant persoană fizică;

b) să aibă calitatea de membru în organele de conducere, administrare sau control la societăţi civile, societăţi comerciale, inclusiv bănci sau alte instituţii de credit, societăţi de asigurare sau financiare, companii naţionale, societăţi naţionale ori regii autonome;

c)  să aibă calitatea de membru al unui grup de interes economic."

42.  La articolul 70, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(5) Personalul de probaţiune poate ocupa funcţii sau îndeplini activităţi în domeniul didactic, al cercetării ştiinţifice şi al creaţiei literar-artistice."

43.  La articolul 70, după alineatul (5) se introduc două noi alineate, alineatele (6) şi (7), cu următorul cuprins:

„(6) Personalul de probaţiune poate ocupa funcţii sau îndeplini activităţi şi în alte domenii, în specialitatea diplomei de licenţă prevăzută la art. 20 alin. (1) lit. f), care nu sunt în legătură cu atribuţiile exercitate în calitate de personal de probaţiune din fişa postului.

(7) Personalul de probaţiune este obligat să înştiinţeze Direcţia de probaţiune cu privire la ocuparea unor funcţii prin cumul ori cu privire la îndeplinirea unor activităţi, în condiţiile alin. (5) şi (6), pentru verificarea respectării prevederilor referitoare la incompatibilităţi şi interdicţii."

44. La articolul 71, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu următorul cuprins:

„(21) Inspectorul de probaţiune care a participat la realizarea unei inspecţii într-un serviciu de probaţiune nu va putea să facă parte din comisia de cercetare a abaterilor disciplinare constituită pentru a cerceta fapte constatate cu ocazia desfăşurării acelei inspecţii."

45.  La articolul 71, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(3) Persoana aflată în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1), (2) sau (21) este obligată să îl înştiinţeze în scris despre aceasta pe şeful ierarhic superior, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data luării la cunoştinţă de existenţa situaţiei de incompatibilitate."

46.   După articolul 71 se introduce un nou articol, articolul 711, cu următorul cuprins:

„Art. 711. - (1) Personalul de probaţiune este în conflict de interese dacă se află în una dintre următoarele situaţii:

a) este chemat să rezolve cereri, să ia decizii sau să participe la luarea deciziilor cu privire la persoane aflate în evidenţa serviciului de probaţiune cu care are relaţii cu caracter patrimonial;

b) interesele sale patrimoniale, ale soţului, ale rudelor sale ori ale afinilor săi până la gradul IV inclusiv pot influenţa deciziile pe care trebuie să le ia în exercitarea funcţiei.

(2) Prevederile art. 71 alin. (3) şi (4) se aplică în mod corespunzător."

47.  La articolul 74 alineatul (1), litera f) se abrogă.

48.  La articolul 74, alineatul (4) se abrogă.

49. Articolul 75 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 75. - (1) Sancţiunea disciplinară prevăzută la art. 74 alin. (1) lit. a) se poate aplica direct de către şeful serviciului, pentru consilierii de probaţiune, sau de directorul direcţiei de specialitate, pentru şefii serviciilor şi inspectorii de probaţiune, în termen de 30 de zile calendaristice de la data luării la cunoştinţă de săvârşirea abaterii disciplinare, dar nu mai târziu de un an de la data săvârşirii faptei. Dacă, în raport cu gravitatea faptei apreciate ca fiind abatere, şeful serviciului de probatiune sau, după caz, directorul direcţiei de specialitate consideră că se impune aplicarea unei alte sancţiuni disciplinare, în termen de 30 de zile de la data luării la cunoştinţă de săvârşirea abaterii disciplinare acesta sesizează direcţia de specialitate ori, după caz, ministrul justiţiei, în vederea constituirii comisiei de disciplină.

(2)  Sancţiunile disciplinare prevăzute la art. 74 alin. (1) lit. b)-e) se aplică de ministrul justiţiei, la propunerea comisiei de disciplină. Comisiile de disciplină se constituie, prin ordin al ministrului justiţiei, din reprezentanţi ai direcţiei de specialitate. Dacă procedura cercetării disciplinare se desfăşoară faţă de un inspector de probatiune, din comisie face parte şi un reprezentant al Direcţiei resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei.

(3) Modul de desfăşurare a activităţii comisiei de disciplină se stabileşte prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justiţiei.

(4)  Sancţiunile disciplinare prevăzute la art. 74 alin. (1) lit. b)-f) nu pot fi aplicate decât după cercetarea prealabilă a faptei săvârşite.

(5)  Persoana supusă cercetării disciplinare prealabile va fi convocată în scris în faţa comisiei de disciplină, în vederea audierii, precizându-se obiectul, data, ora şi locul întrevederii. Audierea trebuie consemnată în scris sau înregistrată audio, sub sancţiunea nulităţii.

(6)  In cadrul cercetării se vor stabili faptele şi urmările acestora, împrejurările în care au fost săvârşite, existenţa sau inexistenţa vinovăţiei, precum şi orice alte date concludente.

(7)  In cursul cercetării disciplinare prealabile, persoana cercetată are dreptul să formuleze şi să susţină toate apărările în favoarea sa, aducând toate probele pe care le consideră necesare. Ea are dreptul să cunoască toate actele cercetării.

(8)  Refuzul persoanei cercetate de a colabora la derularea cercetării disciplinare prealabile se constată prin proces-verbal şi nu împiedică finalizarea acesteia.

(9)  Cercetarea disciplinară prealabilă se finalizează prin propunerea comisiei adresată ministrului justiţiei privind aplicarea sau neaplicarea unei sancţiuni disciplinare, avându-se în vedere criteriile prevăzute la art. 74 alin. (3).

(10)  La propunerea comisiei de disciplină, ministrul justiţiei aplică, prin ordin, una dintre sancţiunile disciplinare prevăzute la art. 74 alin. (1), în termen de 30 de zile calendaristice de la data înregistrării propunerii, dar nu mai târziu de un an de la data săvârşirii faptei."

50. Articolul 76 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 76. - (1) Ordinul sau decizia prin care s-a aplicat sancţiunea disciplinară se comunică persoanei sancţionate în termen de 5 zile de la data emiterii.

(2)    Impotriva sancţiunii disciplinare aplicate potrivit prevederilor art. 75 alin. (1) persoana în cauză poate face contestaţie la directorul direcţiei de specialitate sau, în cazul în care sancţiunea a fost aplicată de directorul Direcţiei de probatiune, la ministrul justiţiei, în termen de 30 de zile de la comunicarea deciziei prin care s-a aplicat sancţiunea. Soluţionarea contestaţiei se face în termen de 30 de zile de la depunerea acesteia.

(3) Ordinul sau decizia de sancţionare se ataşează dosarului profesional al angajatului.

(4)  Persoana nemulţumită de sancţiunea aplicată se poate adresa instanţei de judecată competente, potrivit legii."

Art. II. - Personalul care, la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe, este încadrat pe funcţiile de consilier de probatiune, şef serviciu şi inspector de probatiune se consideră că îndeplineşte condiţiile legale pentru ocuparea funcţiilor în care este numit şi îşi păstrează gradul profesional deţinut.

Art. III. - Personalul încadrat în funcţia de şef serviciu se consideră învestit în funcţie pe un mandat de 4 ani, de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe.

Art. IV. - In cuprinsul legislaţiei, expresiile „personal din serviciile de probatiune" sau, după caz, „angajaţii din serviciile de probatiune" se înlocuiesc cu expresia „personal de probatiune", cu excepţia situaţiilor în care prevederea legală are în vedere doar personalul serviciilor de probatiune organizate pe lângă fiecare tribunal.

Art. V. - Prezenta ordonanţă transpune prevederile Directivei 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 255 din 30 septembrie 2005.

Art. VI. - Legea nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probatiune, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 407 din 10 mai 2006, cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă, se va republica după aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o nouă numerotare.

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemnează:

Ministrul justiţiei,

Cătălin Marian Predoiu

Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului,

Daniel Petru Funeriu

Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,

Mihai Constantin Şeitan

Şeful Departamentului pentru Afaceri Europene,

Bogdan Mănoiu

Ministrul finanţelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu


SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 26/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 26 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu