Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 115 din 27 august 1998

pentru aderarea Romaniei la Conventia internationala din 1979 privind cautarea si salvarea pe mare, adoptata de Conferinta internationala din 1979 privind cautarea si salvarea pe mare, organizata de Organizatia Maritima Internationala la Hamburg in perioada 9 - 27 aprilie 1979

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 325 din 29 august 1998


SmartCity3


    In temeiul art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei si al art. 1 pct. 12 lit. i) din Legea nr. 148/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    Art. 1
    Romania adera la Conventia internationala din 1979 privind cautarea si salvarea pe mare, adoptata de Conferinta internationala din 1979 privind cautarea si salvarea pe mare, organizata de Organizatia Maritima Internationala la Hamburg in perioada 9 - 27 aprilie 1979.
    Art. 2
    In termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, Ministerul Transporturilor impreuna cu Ministerul Apararii Nationale, Ministerul de Interne, Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, Ministerul Comunicatiilor si Ministerul Sanatatii vor elabora si vor supune spre aprobare Guvernului programul de punere in aplicare a prevederilor Conventiei internationale din 1979 privind cautarea si salvarea pe mare.

                  PRIM-MINISTRU
                   RADU VASILE

                        Contrasemneaza:
                        Ministrul transporturilor,
                        Traian Basescu

                        Ministru de stat,
                        ministrul apararii nationale,
                        Victor Babiuc

                        p. Ministrul afacerilor externe,
                        Mihai Ungureanu,
                        secretar de stat

                        Ministrul finantelor,
                        Daniel Daianu

                        Ministru de interne,
                        Gavril Dejeu

                        Ministrul sanatatii,
                        Hajdu Gabor

                        Ministrul apelor, padurilor si
                        protectiei mediului,
                        Romica Tomescu

                        Ministrul comunicatiilor,
                        Sorin Pantis

                  CONVENTIA INTERNATIONALA DIN 1979*)
                 privind cautarea si salvarea pe mare

    *) Traducere.

    Partile la conventie,
    remarcand importanta deosebita atribuita in diverse conventii acordarii asistentei persoanelor aflate in pericol pe mare si stabilirii de catre fiecare stat cu iesire la mare a masurilor adecvate si eficiente pentru supravegherea coastei si serviciile de cautare si salvare,
    luand in considerare Recomandarea 40, adoptata de Conferinta internationala pentru siguranta vietii pe mare, 1960, care recunoaste necesitatea coordonarii activitatilor unor organizatii interguvernamentale referitoare la siguranta pe mare si deasupra acesteia,
    dorind sa dezvolte si sa promoveze aceste activitati prin stabilirea unui plan international de cautare si salvare pe mare, corespunzator necesitatilor traficului maritim, pentru salvarea persoanelor aflate in pericol pe mare,
    dorind sa promoveze cooperarea dintre organizatiile de cautare si salvare din intreaga lume si dintre cele participante la operatiunile de cautare si salvare pe mare,
    au convenit urmatoarele:

    Art. 1
    Obligatii generale impuse prin conventie
    Partile se obliga sa adopte toate masurile legislative sau alte masuri adecvate pentru a aplica efectiv conventia si anexa la aceasta, care formeaza parte integranta a conventiei. Orice referire la conventie constituie in acelasi timp o referire la anexa acesteia, cu exceptia cazului in care este in mod expres prevazut altfel.
    Art. 2
    Alte tratate si interpretari
    (1) Nici o prevedere a conventiei nu va prejudicia codificarea si dezvoltarea dreptului marii in cadrul Conferintei Organizatiei Natiunilor Unite asupra Dreptului Marii, convocata in virtutea Rezolutiei 2.750 (XXV) a Adunarii Generale a Organizatiei Natiunilor Unite, nici pretentiile sau interpretarile legale, prezente sau viitoare, ale oricarui stat referitoare la dreptul marii si la natura si intinderea jurisdictiei statului de coasta sau statului de pavilion.
    (2) Nici o prevedere a conventiei nu va fi interpretata ca prejudiciind obligatiile si drepturile navelor prevazute in alte instrumente internationale.
    Art. 3
    Amendamente
    (1) Conventia poate fi amendata prin oricare din procedurile specificate in paragrafele (2) si (3) de mai jos.
    (2) Amendarea dupa examinarea in cadrul Organizatiei Consultative Interguvernamentale Maritime, denumita in continuare organizatia:
    a) Orice amendament propus de o parte si transmis secretarului general al organizatiei, denumit in continuare secretarul general, sau orice amendament considerat ca fiind necesar de catre secretarul general ca rezultat al unui amendament adus prevederii corespunzatoare din anexa nr. 12 la Conventia Aviatiei Civile Internationale va fi adus la cunostinta tuturor membrilor organizatiei si tuturor partilor cu cel putin 6 luni inainte de a fi analizat in cadrul Comitetului de siguranta maritima al organizatiei.
    b) Partile, fie ca sunt sau nu membre ale organizatiei, vor avea dreptul sa participe la intrunirile Comitetului de siguranta maritima pentru dezbaterea si adoptarea de amendamente.
    c) Amendamentele vor fi adoptate cu o majoritate de doua treimi dintre partile prezente si votante in cadrul Comitetului de siguranta maritima, cu conditia ca cel putin o treime dintre parti sa fie prezenta in momentul adoptarii amendamentului.
    d) Amendamentele adoptate in conformitate cu subparagraful c) vor fi comunicate de catre secretarul general tuturor partilor pentru acceptare.
    e) Un amendament la un articol sau la paragrafele 2.1.4, 2.1.5, 2.1.7, 2.1.10, 3.1.2 sau 3.1.3 ale anexei este considerat acceptat la data la care secretarul general a primit instrumentele de acceptare de la doua treimi dintre parti.
    f) Un amendament adus prevederilor anexei, altele decat cele ale paragrafelor 2.1.4, 2.1.5, 2.1.7, 2.1.10, 3.1.2 sau 3.1.3, va fi considerat acceptat la sfarsitul unei perioade de un an de la data la care acesta a fost comunicat partilor pentru acceptare. Totusi, daca in aceasta perioada de un an, mai mult de o treime dintre parti notifica secretarului general ca are obiectii la amendament, acesta va fi considerat neacceptat.
    g) Un amendament la un articol sau la paragrafele 2.1.4, 2.1.5, 2.1.7, 2.1.10, 3.1.2 sau 3.1.3 ale anexei va intra in vigoare:
    (i) la sase luni de la data la care este considerat a fi fost acceptat, pentru acele parti care l-au acceptat;
    (ii) la data intrarii in vigoare a amendamentului, pentru acele parti care l-au acceptat, dupa ce conditia mentionata la subparagraful e) a fost indeplinita si inainte de intrarea in vigoare a amendamentului;
    (iii) la 30 de zile dupa depunerea unui instrument de acceptare, pentru acele parti care l-au acceptat dupa data la care amendamentul a intrat in vigoare.
    h) Un amendament la prevederile anexei, altele decat cele ale paragrafelor 2.1.4, 2.1.5, 2.1.7, 2.1.10, 3.1.2 sau 3.1.3, va intra in vigoare pentru toate partile, cu exceptia celor care au adus obiectii la amendament in conditiile subparagrafului f) si care nu si-au retras aceste obiectii dupa 6 luni de la data la care este considerat a fi fost acceptat. Totusi, inainte de data stabilita pentru intrarea in vigoare, oricare dintre parti poate notifica secretarului general ca se considera exceptata de la aplicarea efectiva a acestui amendament pentru o perioada nu mai mare de un an de la intrarea in vigoare a acestuia sau pentru o perioada mai lunga, daca se hotaraste astfel de o majoritate de doua treimi dintre partile prezente si votante in cadrul Comitetului sigurantei maritime in momentul adoptarii amendamentului.
    (3) Amendamentul adus de o conferinta:
    a) La cererea unei parti, sustinuta de cel putin o treime dintre parti, organizatia va convoca o conferinta a partilor pentru discutarea amendamentelor la conventie. Amendamentele propuse vor fi aduse la cunostinta tuturor partilor de catre secretarul general cu cel putin 6 luni inainte de discutarea lor in cadrul conferintei.
    b) Amendamentele vor fi adoptate in cadrul unei astfel de conferinte de o majoritate de doua treimi dintre partile prezente si votante, cu conditia ca cel putin o treime din numarul partilor sa fie prezenta in momentul adoptarii amendamentului. Amendamentele astfel adoptate vor fi comunicate pentru acceptare tuturor partilor de catre secretarul general.
    c) Cu exceptia cazului in care conferinta hotaraste altfel, amendamentul va fi considerat acceptat si va intra in vigoare in conformitate cu procedurile specificate in subparagrafele (2) e), (2) f), (2) g) si, respectiv, (2) h), cu conditia ca referirea din subparagraful (2) h) cu privire la Comitetul de siguranta maritima, largit in concordanta cu prevederile subparagrafului (2) b), sa fie considerata referire la conferinta.
    (4) Orice declaratie de acceptare a unui amendament sau de obiectie la un amendament sau orice notificare comunicata in conditiile paragrafului (2) h) va fi supusa spre analiza, in scris, secretarului general, care va informa toate partile asupra oricarei astfel de comunicari si asupra datei primirii acesteia.
    (5) Secretarul general va informa statele asupra oricaror amendamente care intra in vigoare si asupra datei la care fiecare astfel de amendament intra in vigoare.
    Art. 4
    Semnarea, ratificarea, acceptarea, aprobarea si aderarea
    (1) Conventia va ramane deschisa spre semnare la sediul organizatiei, incepand cu 1 noiembrie 1979 pana la 31 octombrie 1980, si apoi va ramane deschisa pentru aderare. Statele pot deveni parti la conventie prin:
    a) semnarea fara rezerva ratificarii, acceptarii sau aprobarii; sau
    b) semnarea sub rezerva ratificarii, acceptarii sau aprobarii, urmata de ratificare, acceptare sau aprobare; sau
    c) aderare.
    (2) Ratificarea, acceptarea, aprobarea sau aderarea se va efectua prin depunerea unui instrument in acest scop la secretarul general.
    (3) Secretarul general va informa statele asupra oricarei semnari sau asupra depunerii oricarui instrument de ratificare, acceptare, aprobare sau aderare, precum si asupra datei depunerii acestuia.
    Art. 5
    Intrarea in vigoare
    (1) Conventia va intra in vigoare dupa 12 luni de la data la care 15 state au devenit parti la aceasta, in conformitate cu art. IV.
    (2) Pentru statele care ratifica, accepta, aproba sau adera la conventie, in conformitate cu art. IV, dupa ce conditia prevazuta in paragraful (1) a fost indeplinita si inainte de intrarea in vigoare a conventiei, data intrarii in vigoare va fi aceea a intrarii in vigoare a conventiei.
    (3) Pentru statele care ratifica, accepta, aproba sau adera la conventie dupa data la care conventia intra in vigoare, aceasta va intra in vigoare la 30 de zile dupa depunerea unui instrument, in conformitate cu art. IV.
    (4) Orice instrument de ratificare, acceptare, aprobare sau aderare, depus dupa data intrarii in vigoare a unui amendament la conventie, in conformitate cu art. III, se va aplica conventiei astfel amendate si conventia astfel amendata va intra in vigoare, pentru statul care depune un astfel de instrument, la 30 de zile de la data depunerii acestuia.
    (5) Secretarul general va informa statele asupra datei intrarii in vigoare a conventiei.
    Art. 6
    Denuntarea
    (1) Conventia poate fi denuntata de oricare dintre parti, in orice moment dupa expirarea a 5 ani de la data la care conventia a intrat in vigoare pentru acea parte.
    (2) Denuntarea se va efectua prin depunerea la secretarul general a unui instrument de denuntare. Secretarul general va notifica statele asupra oricarui instrument de denuntare primit, asupra datei la care acesta a fost primit, precum si asupra datei la care o astfel de denuntare devine efectiva.
    (3) O denuntare va deveni efectiva dupa un an de la data la care secretarul general a primit notificarea acesteia sau la expirarea unei perioade mai lungi, specificata in instrumentul de denuntare.
    Art. 7
    Depozitare si inregistrare
    (1) Conventia va fi depozitata la secretarul general, care va trimite statelor copii legalizate ale acesteia.
    (2) Imediat ce conventia intra in vigoare, secretarul general va transmite textul acesteia secretarului general al Organizatiei Natiunilor Unite pentru inregistrare si publicare, in conformitate cu art. 102 al Cartei Organizatiei Natiunilor Unite.
    Art. 8
    Limbi de redactare
    Conventia este redactata intr-un singur exemplar in limbile chineza, engleza, franceza, rusa si spaniola, fiecare text fiind egal autentic. Traducerile oficiale in limbile araba, germana si italiana vor fi pregatite si depuse cu semnatura originala.
    Incheiata la Hamburg la 27 aprilie 1979.
    Drept pentru care subsemnatii*), fiind imputerniciti in mod corespunzator de catre guvernele lor respective in acest scop, au semnat conventia.
-----------
    *) Lista semnaturilor nu este reprodusa.

    ANEXA 1

    CAP. 1
    Termeni si definitii

    1.1. Verbele la timpul viitor sunt folosite in anexa pentru a indica o prevedere a carei aplicare uniforma de catre toate partile este necesara in interesul sigurantei vietii pe mare.
    1.2. Verbele la modul conditional sunt folosite in anexa pentru a indica o prevedere a carei aplicare uniforma de catre toate partile este recomandata in interesul sigurantei vietii pe mare.
    1.3. Expresiile de mai jos sunt folosite in anexa cu urmatoarele sensuri:
    1. regiune de cautare si salvare - zona cu dimensiuni definite, in limitele careia sunt furnizate servicii de cautare si salvare;
    2. centru de coordonare a operatiunilor de salvare - unitate insarcinata sa asigure organizarea eficienta a serviciilor de cautare si salvare si sa coordoneze operatiunile de cautare si salvare intr-o regiune de cautare si salvare;
    3. filiala a centrului de coordonare a operatiunilor de salvare - unitate subordonata centrului de coordonare a operatiunilor de salvare, complementara acestuia, intr-o zona determinata a unei regiuni de cautare si salvare;
    4. unitate de supraveghere de coasta - unitate terestra, fixa sau mobila, desemnata sa supravegheze siguranta navelor in zonele de coasta;
    5. unitate de salvare - unitate alcatuita din personal calificat si prevazuta cu echipamente adecvate pentru efectuarea de urgenta a operatiunilor de cautare si salvare;
    6. comandant la fata locului - comandantul unei unitati de salvare, desemnat sa coordoneze operatiunile de cautare si salvare intr-o zona de cautare determinata;
    7. coordonatorul cautarii de suprafata - nava, alta decat o unitate de salvare, desemnata sa coordoneze operatiunile de cautare si salvare de la suprafata intr-o zona de cautare determinata;
    8. faza de urgenta - termen generic insemnand, dupa caz, faza de incertitudine, faza de alerta sau faza de pericol;
    9. faza de incertitudine - situatie in care exista incertitudine in ceea ce priveste siguranta unei nave si a persoanelor de la bord;
    10. faza de alerta - situatie in care exista temeri in ceea ce priveste siguranta unei nave si a persoanelor de la bord;
    11. faza de pericol - situatie in care este aproape sigur ca o nava sau o persoana de la bord este amenintata de un pericol grav si iminent si ca necesita asistenta imediata;
    12. efectuarea unei amerizari fortate - cazul in care o aeronava executa o aterizare fortata pe apa.

    CAP. 2
    Organizare

    2.1. Masuri pentru asigurarea si coordonarea serviciilor de cautare si salvare
    2.1.1. Partile se vor asigura ca, de-a lungul coastelor lor, sunt luate masurile necesare pentru asigurarea serviciilor de cautare si salvare adecvate pentru persoanele aflate in pericol pe mare.
    2.1.2. Partile vor transmite secretarului general informatii asupra modului in care isi organizeaza cautarea si salvarea si asupra modificarilor ulterioare importante aduse acestora, inclusiv in ceea ce priveste:
    1. serviciile nationale maritime de cautare si salvare;
    2. amplasarea centrelor infiintate pentru coordonarea operatiunilor de salvare, numerele de telefon si telex si zonele lor de responsabilitate; si
    3. unitatile principale de salvare aflate la dispozitia acestora.
    2.1.3. Secretarul general va transmite, intr-un mod adecvat, tuturor partilor informatiile la care face referire paragraful 2.1.2.
    2.1.4. Fiecare regiune de cautare si salvare va fi stabilita prin intelegere intre partile interesate. Secretarul general va fi notificat asupra unor astfel de intelegeri.
    2.1.5. In cazul in care partile interesate nu reusesc sa ajunga la o intelegere in ceea ce priveste dimensiunile exacte ale regiunii de cautare si salvare, acele parti vor depune toate eforturile pentru a ajunge la o intelegere in ceea ce priveste adoptarea de masuri corespunzatoare care sa permita coordonarea generala echivalenta a serviciilor de cautare si salvare in zona. Secretarul general va fi notificat asupra unor astfel de intelegeri.
    2.1.6. Secretarul general va notifica toate partile semnatare asupra intelegerilor sau masurilor la care s-a facut referire in paragrafele 2.1.4. si 2.1.5.
    2.1.7. Delimitarea regiunilor de cautare si salvare nu este legata de cea a frontierelor intre state si nu prejudiciaza in nici un fel aceste frontiere.
    2.1.8. Partile ar trebui sa ia masuri pentru ca serviciile lor de cautare si salvare sa poata interveni prompt in cazul receptionarii apelurilor de pericol.
    2.1.9. La primirea informatiilor privind faptul ca o persoana se afla in pericol pe mare intr-o zona in care o parte asigura in intregime coordonarea serviciilor de cautare si salvare, autoritatile responsabile ale acelei parti vor lua de urgenta masurile necesare pentru a asigura asistenta disponibila cea mai corespunzatoare.
    2.1.10. Partile se vor asigura ca va fi acordata asistenta oricarei persoane in pericol pe mare. Acestea vor proceda astfel, fara a tine cont de nationalitatea sau statutul persoanei sau de circumstantele in care persoana este gasita.
    2.2. Coordonarea mijloacelor de cautare si salvare
    2.2.1. Partile vor lua masuri pentru coordonarea mijloacelor necesare asigurarii serviciilor de cautare si salvare in jurul coastelor lor.
    2.2.2. Partile vor stabili un organism national pentru coordonarea generala a serviciilor de cautare si salvare.
    2.3. Infiintarea centrelor de coordonare a operatiunilor de salvare si a filialelor acestora
    2.3.1. Pentru a indeplini cerintele paragrafelor 2.2.1 si 2.2.2., partile vor infiinta centre de coordonare a operatiunilor de salvare pentru serviciile lor de cautare si salvare si filiale ale centrelor de coordonare a operatiunilor de salvare, dupa cum vor considera necesar.
    2.3.2. Autoritatile competente ale fiecarei parti vor determina zona de care va raspunde fiecare filiala a centrelor de coordonare a operatiunilor de salvare.
    2.3.3. Fiecare centru de coordonare a serviciilor de salvare si fiecare filiala a centrelor de coordonare a operatiunilor de salvare, infiintate in conformitate cu prevederile paragrafului 2.3.1, vor dispune de mijloace adecvate de receptionare a semnalelor de pericol prin statii radio sau alte modalitati. Fiecare centru si fiecare filiala vor detine, de asemenea, mijloace adecvate pentru comunicare cu unitatile de salvare si cu centrele de coordonare a operatiunilor de salvare sau cu filialele centrelor de coordonare a operatiunilor de salvare, dupa caz, din zonele adiacente.
    2.4. Desemnarea unitatilor de salvare
    2.4.1. Partile vor desemna fie:
    1. ca unitati de salvare, servicii de stat sau alte servicii publice sau private corespunzatoare, situate si echipate adecvat, sau subunitati ale acestora; fie
    2. ca elemente de organizare a operatiunilor de cautare si salvare, servicii de stat sau alte servicii publice sau private corespunzatoare sau subunitati ale acestora, care nu pot fi desemnate ca unitati de salvare, dar care sunt in masura sa participe la operatiunile de cautare si salvare; partile vor stabili functiile acestor elemente.
    2.5. Mijloace si echipamente ale unitatilor de salvare
    2.5.1. Fiecare unitate de salvare va fi dotata cu mijloacele si echipamentele necesare indeplinirii sarcinilor sale.
    2.5.2. Fiecare unitate de salvare ar trebui sa dispuna de mijloace de comunicare rapide si sigure cu celelalte unitati sau elemente angajate in aceeasi operatiune.
    2.5.3. Containerele sau cutiile care contin echipamentele de supravietuire care sunt lasate la apa supravietuitorilor ar trebui sa aiba continutul indicat prin codul de culori, in conformitate cu paragraful 2.5.4, precum si prin indicatii inscriptionate si prin simboluri explicite, in masura in care aceste simboluri exista.
    2.5.4. Culoarea de identificare a continuturilor containerelor si a pachetelor continand echipamente de supravietuire care pot fi lasate la apa ar trebui sa aiba forma unor benzi colorate, in conformitate cu urmatorul cod:
    1. rosu - provizii medicale si echipament de prim ajutor;
    2. albastru - alimente si apa;
    3. galben - paturi si imbracaminte protectoare; si
    4. negru - diferite echipamente auxiliare, cum ar fi: cuptoare, topoare, busole si ustensile de gatit.
    2.5.5. Cand articole cu o natura diversa sunt lasate la apa in acelasi container sau pachet, codul de culori ar trebui sa fie folosit in combinatie.
    2.5.6. Instructiunile de folosire a echipamentelor de supravietuire ar trebui sa se afle in fiecare container sau pachet care poate fi lasat la apa. Aceste instructiuni ar trebui sa fie tiparite in limba engleza si in cel putin alte doua limbi.

    CAP. 3
    Cooperarea

    3.1. Cooperarea dintre state
    3.1.1. Partile isi vor coordona organizatiile lor de cautare si salvare si ar trebui, oricand este necesar, sa-si coordoneze operatiunile de cautare si salvare cu cele ale statelor vecine.
    3.1.2. Cu exceptia cazului in care se convine altfel intre statele interesate, o parte ar trebui sa autorizeze imediat, cu respectarea legilor, regulilor si reglementarilor nationale aplicabile, intrarea in sau survolarea marii sale teritoriale sau a teritoriului sau a unitatilor de salvare apartinand celorlalte parti numai in scopul cautarii locului evenimentelor maritime si al salvarii supravietuitorilor unor astfel de evenimente. In astfel de cazuri, operatiunile de cautare si salvare vor fi coordonate, pe cat posibil, de catre centrele adecvate de coordonare a operatiunilor de salvare ale partii care a autorizat intrarea sau de catre oricare alta autoritate care a fost desemnata de catre acea parte.
    3.1.3. Cu exceptia cazului in care se convine altfel intre statele interesate, autoritatile unei parti, care doresc ca unitatile lor de salvare sa intre in sau sa survoleze marea teritoriala sau teritoriul unei alte parti numai in scopul cautarii locului evenimentelor maritime si al salvarii supravietuitorilor unor astfel de evenimente, vor transmite o cerere centrului de coordonare a operatiunilor de salvare al acelei alte parti sau acelei alte autoritati care a fost desemnata de catre acea parte, dand detalii complete asupra misiunii pe care o au in vedere si asupra necesitatii acesteia.
    3.1.4. Autoritatile competente ale partilor:
    1. vor confirma imediat primirea unei astfel de cereri; si
    2. vor indica cat de repede posibil conditiile, daca exista, in conformitate cu care misiunea avuta in vedere poate fi intreprinsa.
    3.1.5. Partile ar trebui sa incheie intelegeri cu statele vecine pentru stabilirea conditiilor de admitere reciproca a unitatilor de salvare ale fiecarei parti in limitele sau deasupra marii sale teritoriale sau a teritoriului sau respectiv. De asemenea, ar trebui ca aceste intelegeri sa prevada posibilitati de intrare rapida pentru astfel de unitati, cu minimum posibil de formalitati.
    3.1.6. Fiecare parte ar trebui sa-si autorizeze centrele de coordonare a operatiunilor de salvare:
    1. sa solicite celorlalte centre de coordonare a operatiunilor de salvare asistenta care le-ar putea fi necesara, inclusiv nave, aeronave, personal sau echipamente;
    2. sa acorde autorizatia necesara pentru intrarea unor astfel de nave, aeronave, personal sau echipamente in apele teritoriale sau pe teritoriul sau ori sa le survoleze; si
    3. sa intreprinda demersurile necesare pe langa autoritatile vamale de emigrare sau alte autoritati competente, in scopul grabirii unei astfel de intrari.
    3.1.7. Fiecare parte ar trebui sa isi autorizeze centrele de coordonare a operatiunilor de salvare sa asigure, la cerere, asistenta altor centre de coordonare a operatiunilor de salvare, inclusiv asistenta sub forma de nave, aeronave, personal sau echipamente.
    3.1.8. Partile ar trebui sa incheie intelegeri privind cautarea si salvarea, cu statele vecine, in ceea ce priveste folosirea in comun a mijloacelor, stabilirea unor proceduri comune, realizarea in comun a pregatirii personalului si a exercitiilor, verificari regulate ale canalelor de comunicatie intre state, vizite ale personalului din centrele de coordonare a operatiunilor de salvare pentru strangerea legaturilor si schimbul de informatii privind cautarea si salvarea.
    3.2. Coordonarea cu serviciile aeronautice
    3.2.1. Partile vor asigura cea mai strans posibila coordonare intre serviciile maritime si cele aeriene, astfel incat sa se asigure servicii de cautare si salvare cat mai eficiente in si dincolo de regiunile lor de cautare si salvare.
    3.2.2. Fiecare parte ar trebui sa infiinteze, atunci cand este posibil, centre mixte de coordonare a operatiunilor de salvare si filiale mixte ale centrelor de coordonare a operatiunilor de salvare, care sa serveasca atat scopurilor maritime, cat si celor aeronautice.
    3.2.3. In cazul in care sunt infiintate centre de coordonare a operatiunilor de salvare si filiale ale centrelor de coordonare a operatiunilor de salvare maritime si aeronautice distincte, in scopul deservirii aceleiasi zone, partea interesata va asigura coordonarea cea mai strans posibila intre centre sau filiale.
    3.2.4. Partile vor asigura, in masura posibilului, folosirea unor proceduri comune de catre unitatile de salvare infiintate in scopuri maritime si cele infiintate in scopuri aeronautice.

    CAP. 4
    Masuri pregatitoare

    4.1. Informatii necesare
    4.1.1. Fiecare centru si fiecare filiala a centrului de coordonare a operatiunilor de salvare vor dispune de informatii relevante actualizate pentru desfasurarea operatiunilor de cautare si salvare in zona de operare a acestora, inclusiv de informatii referitoare la:
    1. unitatile de salvare si unitatile de supraveghere a coastei;
    2. alte resurse publice si private, inclusiv facilitatile de transport si aprovizionare cu combustibil care ar putea fi utile in operatiunile de cautare si salvare;
    3. mijloacele de comunicatie care pot fi folosite in operatiunile de cautare si salvare;
    4. numele, adresele telegrafice si de telex si numerele de telefon si de telex ale agentilor de nava, ale autoritatilor consulare, ale organizatiilor internationale si ale altor organisme care ar putea furniza informatii esentiale referitoare la nave;
    5. amplasarile, indicativele de apel sau identitatile serviciului maritim mobil, orele de ascultare si frecventele tuturor statiilor radio care ar putea fi folosite in operatiunile de cautare si salvare;
    6. amplasarile, indicativele de apel sau identitatile serviciului maritim mobil, orele de ascultare si frecventele tuturor statiilor radio de coasta care transmit prognoze meteorologice si avertismente pentru regiunile de cautare si salvare;
    7. amplasarile si orele de ascultare ale serviciilor care asigura ascultarea radio si frecventele de ascultare;
    8. obiectele care pot fi confundate cu epave nelocalizate sau nesemnalate; si
    9. locurile de stocare a echipamentelor de supravietuire care pot fi lasate la apa in caz de urgenta.
    4.1.2. Fiecare centru si fiecare filiala a centrului de coordonare a operatiunilor de cautare si salvare ar trebui sa aiba acces imediat la informatii cu privire la pozitia, cursul, viteza si indicativul de apel sau la identitatea statiilor navelor situate in zona lor de operare, care pot oferi asistenta navelor sau persoanelor aflate in pericol pe mare. Aceste informatii pot fi pastrate de centrul de coordonare a operatiunilor de salvare sau pot fi puse la dispozitie cu usurinta, cand este necesar.
    4.1.3. Fiecare centru de coordonare a operatiunilor de salvare si fiecare filiala a centrului de coordonare a operatiunilor de salvare trebuie sa dispuna de o harta la scara mare a regiunii sale, pe care vor fi afisate si evidentiate informatii utile pentru operatiunile de cautare si salvare.
    4.2. Planuri sau instructiuni operationale
    4.2.1. Fiecare centru si filiala a centrului de coordonare vor elabora sau vor avea la dispozitie planuri sau instructiuni detaliate pentru conducerea operatiunilor de cautare si salvare in zona lor de operare.
    4.2.2. Planurile sau instructiunile vor preciza masurile luate pentru asigurarea, cat de mult posibil, a intretinerii si aprovizionarii cu combustibil a navelor, a aeronavelor si a vehiculelor utilizate in operatiunile de cautare si salvare, inclusiv a celor puse la dispozitie de alte state.
    4.2.3. Planurile sau instructiunile ar trebui sa contina detalii privind actiunile care trebuie intreprinse de catre cei angajati in desfasurarea operatiunilor de cautare si salvare in zona de operare, mai ales despre:
    1. modul in care trebuie desfasurate operatiunile de cautare si salvare;
    2. folosirea sistemelor si facilitatilor de comunicatii disponibile;
    3. actiunile care trebuie intreprinse in comun cu alte centre sau filiale ale centrelor de coordonare a operatiunilor de salvare, dupa caz;
    4. metodele care permit alertarea navelor pe mare sau a aeronavelor in zbor;
    5. functiile si puterile personalului desemnat pentru operatiunile de cautare si salvare;
    6. posibila relansare a echipamentelor, care poate fi ceruta de conditiile meteorologice sau de alte conditii;
    7. metodele de obtinere a informatiilor esentiale relevante pentru operatiunile de cautare si salvare, cum ar fi: avizele catre navigatori, buletinele si prognozele meteo si starea marii;
    8. metodele de obtinere a asistentei necesare de la alte centre sau filiale ale centrelor de coordonare a operatiunilor de salvare, dupa caz, mai ales nave, aeronave, personal si echipamente;
    9. metodele care urmaresc facilitarea operatiunilor de intalnire intre navele de salvare sau alte nave si navele aflate in pericol; si
    10. metodele care urmaresc facilitarea operatiunilor de intalnire intre aeronavele in pericol, constranse sa efectueze o amerizare fortata, si navele de la suprafata.
    4.3. Disponibilitatea unitatilor de salvare
    4.3.1. Fiecare unitate de salvare desemnata va fi mentinuta intr-o stare de disponibilitate adecvata functiunilor sale si ar trebui sa tina la curent asupra starii sale de disponibilitate centrul sau filiala centrului de coordonare a operatiunilor de salvare careia ii corespunde.

    CAP. 5
    Proceduri de operare

    5.1. Informatii referitoare la cazurile de urgenta
    5.1.1. Partile se vor asigura ca ascultarile radio permanente, considerate posibile si necesare, sunt mentinute pe frecventele internationale de pericol. O statie radio de coasta care receptioneaza orice apel sau mesaj de pericol:
    1. va informa imediat centrul sau filiala centrului de coordonare a operatiunilor de salvare corespunzator;
    2. va retransmite acest apel sau mesaj, in masura in care aceasta este necesara, pentru a informa navele pe una sau mai multe frecvente internationale de pericol sau pe orice alta frecventa corespunzatoare;
    3. va preceda aceasta retransmisie cu semnalul de alarma automat corespunzator, daca aceasta nu s-a realizat deja; si
    4. va lua orice alta masura ulterioara care ar putea fi hotarata de autoritatea competenta.
    5.1.2. Orice autoritate sau componenta a serviciilor de cautare si salvare, care are motive sa creada ca o nava se afla in situatie de urgenta, ar trebui, cat de curand posibil, sa comunice centrului sau filialei centrului de coordonare a operatiunilor de salvare competente toate informatiile disponibile.
    5.1.3. Centrele si filialele centrelor de coordonare a operatiunilor de salvare trebuie, imediat ce au primit informatiile cu privire la o nava aflata in situatie de urgenta, sa evalueze aceste informatii si sa determine faza de urgenta in conformitate cu paragraful 5.2., precum si amploarea operatiunilor necesare.
    5.2. Faza de urgenta
    5.2.1. In scopuri operationale, se disting urmatoarele faze de urgenta:
    1. faza de incertitudine:
    1.1. cand se semnaleaza ca o nava nu a sosit la destinatie; sau
    1.2. cand nava nu si-a semnalat, asa cum fusese prevazut, pozitia sau starea de siguranta;
    2. faza de alerta:
    2.1. cand, dupa o faza de incertitudine, incercarile de a stabili o legatura cu nava au esuat sau cand cercetarile efectuate pe langa alte surse corespunzatoare au ramas fara rezultat; sau
    2.2. cand informatiile primite indica faptul ca functionarea navei este compromisa, fara ca aceasta sa faca nava sa ajunga in situatie de pericol;
    3. faza de pericol:
    3.1. cand informatiile primite indica in mod clar ca o nava sau o persoana este in pericol grav si iminent si are nevoie de asistenta imediata; sau
    3.2. cand, dupa faza de alerta, orice noua incercare de a stabili o legatura cu nava si orice cercetare mai extinsa au ramas fara rezultat, se ajunge la concluzia ca nava este fara indoiala in pericol; sau
    3.3. cand informatiile primite indica faptul ca functionarea navei este compromisa intr-o asemenea masura incat situatia de pericol este posibila.
    5.3. Proceduri aplicabile de catre centrele si filialele centrelor de coordonare a operatiunilor de salvare in timpul fazelor de urgenta
    5.3.1. Dupa declararea fazei de incertitudine, centrul sau filiala centrului de coordonare a operatiunilor de salvare, dupa caz, va initia investigatii pentru a determina starea de siguranta a navei sau va declara faza de alerta.
    5.3.2. Dupa declararea fazei de alerta, centrul sau filiala centrului de coordonare a operatiunilor de salvare, dupa caz, va extinde ancheta intreprinsa pentru regasirea navei disparute, va alerta serviciile de cautare si salvare competente si va declansa procedura indicata la paragraful 5.3.3, dupa cum este necesar si in functie de circumstantele proprii fiecarui caz.
    5.3.3. Dupa declararea fazei de pericol, centrul sau filiala centrului de coordonare a operatiunilor de salvare, dupa caz:
    1. va initia actiunile prevazute la paragraful 4.2;
    2. cand este cazul, va estima, in functie de necesitati, marja de incertitudine cu privire la pozitia navei si va determina suprafata zonei de cautare;
    3. va informa, daca este posibil, proprietarul navei sau agentul acestuia si il va tine la curent cu evolutia situatiei;
    4. va informa alte centre sau filiale ale centrelor de coordonare a operatiunilor de salvare, care ar putea fi solicitate sa ia parte la operatiuni sau pe care aceste operatiuni le-ar putea interesa;
    5. va solicita de indata orice ajutor care ar putea fi furnizat de aeronave, nave sau alte servicii care nu sunt incluse propriu-zis in organizarea operatiunilor de cautare si salvare, tinand seama de faptul ca in majoritatea situatiilor de pericol pe suprafata oceanelor, navele din vecinatate joaca un rol important in desfasurarea operatiunilor de cautare si salvare;
    6. va stabili un plan general de executare a operatiunilor in baza informatiilor disponibile si il va comunica spre informare autoritatilor desemnate in conformitate cu paragrafele 5.7 si 5.8;
    7. va modifica, in cazul in care circumstantele o cer, dispozitiile prevazute in paragraful 5.3.3. pct. 6;
    8. va informa autoritatile consulare sau diplomatice interesate sau, daca evenimentul priveste un refugiat sau un expatriat, biroul organizatiei internationale competente;
    9. va informa, daca este necesar, autoritatile insarcinate sa ancheteze accidentul; si
    10. va informa orice aeronava, nava sau alte servicii mentionate in paragraful 5.3.3. pct. 5, in acord cu autoritatile desemnate conform dispozitiilor paragrafului 5.7 sau 5.8, dupa caz, cand asistenta acestora nu mai este necesara.
    5.3.4. Declansarea operatiunilor de cautare si salvare in cazul unei nave a carei pozitie nu este cunoscuta
    5.3.4.1. In cazul declansarii unei faze de urgenta privind o nava a carei pozitie nu este cunoscuta, urmatoarele masuri sunt aplicabile:
    1. cand un centru sau o filiala a centrului de coordonare a operatiunilor de salvare este informata asupra unei faze de urgenta si nu are cunostinta ca alte centre iau masurile adecvate, isi va lua sarcina de a declansa actiunile necesare si de a se consulta cu centrele invecinate in scopul desemnarii unui centru care sa isi asume responsabilitatea imediata a operatiunilor;
    2. cu exceptia cazului in care se hotaraste altfel printr-o intelegere intre centrele interesate, centrul care urmeaza a fi desemnat va fi centrul responsabil pentru zona in care se afla nava in momentul ultimei raportari a pozitiei; si
    3. dupa declararea fazei de pericol, centrul care coordoneaza operatiunile de cautare si salvare va informa, daca este necesar, celelalte centre interesate asupra tuturor circumstantelor cazului de urgenta si asupra evolutiei situatiei.
    5.3.5. Informarea navelor care fac obiectul fazei de urgenta
    5.3.5.1. Atunci cand este posibil, centrul sau filiala centrului de coordonare a operatiunilor de salvare, responsabila de operatiunile de cautare si salvare va avea sarcina sa transmita navei care face obiectul fazei de urgenta informatiile asupra operatiunilor de cautare si salvare pe care acest centru le-a declansat.
    5.4. Coordonarea operatiunilor in cazul in care sunt implicate doua sau mai multe parti
    5.4.1. Cand conducerea operatiunilor in intreaga regiune de cautare si salvare intra in responsabilitatea mai multor parti, fiecare parte va lua masurile corespunzatoare in conformitate cu planurile sau instructiunile operationale prevazute in paragraful 4.2, atunci cand este solicitata de centrul regional de coordonare a operatiunilor de salvare.
    5.5. Incetarea si suspendarea operatiunilor de cautare si salvare
    5.5.1. Faza de incertitudine si faza de alerta
    5.5.1.1. Cand, in cursul unei faze de incertitudine sau a unei faze de alerta, un centru sau o filiala a centrului de coordonare a operatiunilor de salvare, dupa caz, este informata ca situatia de urgenta a incetat, aceasta va informa la randul sau autoritatile, unitatile sau serviciile care au fost alertate sau informate.
    5.5.2. Faza de pericol
    5.5.2.1. Cand, in cursul unei faze de pericol, un centru sau o filiala a centrului de coordonare a operatiunilor de salvare, dupa caz, este informata de catre nava in pericol sau de catre alte surse corespunzatoare ca starea de urgenta a incetat, aceasta va lua masurile necesare pentru incetarea operatiunilor de cautare si salvare si pentru informarea autoritatilor, unitatilor sau serviciilor care au fost alertate sau informate.
    5.5.2.2. Daca, in cursul unei faze de pericol, s-a stabilit ca operatiunile de cautare ar trebui intrerupte, centrul sau filiala centrului de coordonare a operatiunilor de salvare, dupa caz, va suspenda operatiunile de cautare si salvare si va informa despre aceasta autoritatile, unitatile sau serviciile care au fost alertate sau informate. Se va tine seama de informatiile primite ulterior pentru a se determina daca este cazul sau nu ca operatiunile de cautare si salvare sa fie reluate.
    5.5.2.3. Daca, in cursul unei faze de pericol, s-a constatat ca orice continuare, a cautarilor ar fi inutila, centrul sau filiala centrului de coordonare a operatiunilor de salvare, dupa caz, va inceta operatiunile de cautare si salvare si va informa despre aceasta autoritatile, unitatile sau serviciile care fusesera alertate sau informate.
    5.6. Coordonarea la fata locului a activitatilor de cautare si salvare
    5.6.1. Activitatile unitatilor participante la operatiunile de cautare si salvare, fie ele unitati de salvare sau alte unitati care acorda asistenta, vor fi coordonate astfel incat sa se obtina rezultatele cele mai eficiente.
    5.7. Desemnarea comandantului la fata locului si definirea responsabilitatilor acestuia
    5.7.1. Cand unitatile de salvare sunt pe punctul de a se implica in operatiuni de cautare si salvare, una dintre acestea trebuie sa fie desemnata ca unitate de comanda la fata locului, cat mai curand posibil, si, de preferinta, inainte de sosirea in zona de cautare determinata.
    5.7.2. Centrul sau filiala centrului de coordonare a operatiunilor de salvare corespunzatoare ar trebui sa desemneze un comandant la fata locului. Daca acest lucru nu este posibil, unitatile implicate ar trebui sa desemneze, de comun acord, un comandant.
    5.7.3. Pana cand va fi fost desemnat un comandant la fata locului, prima unitate de salvare care soseste la locul de desfasurare a operatiunilor ar trebui sa-si asume automat functiile si responsabilitatile de comandant la fata locului.
    5 7.4. Comandantul la fata locului va fi insarcinat cu urmatoarele functii, daca acestea nu au fost indeplinite de centrul sau filiala responsabila:
    1. determinarea pozitiei probabile a obiectului cautarilor, a marjei de eroare probabile in pozitia acestuia si a zonei de cautare;
    2. adoptarea de masuri, din motive de siguranta, pentru amplasarea unitatilor participante la cautari;
    3. atribuirea sectoarelor de cautare corespunzatoare unitatilor participante la operatiunile de cautare si alocarea zonelor de cautare unitatilor sau grupurilor de unitati;
    4. desemnarea unitatilor insarcinate cu salvarea dupa descoperirea obiectului cautarilor; si
    5. coordonarea la fata locului a comunicatiilor de cautare si salvare.
    5.7.5. Comandantul la fata locului va fi insarcinat, de asemenea, cu urmatoarele functii:
    1. sa transmita rapoarte periodice centrului sau filialei centrului de coordonare a operatiunilor de salvare, care coordoneaza operatiunile; si
    2. sa raporteze centrului sau filialei centrului de coordonare a operatiunilor de salvare, care coordoneaza operatiunile, numarul si numele supravietuitorilor; sa comunice acestui centru numele si destinatiile unitatilor care au la bord supravietuitori, raportand repartizarea acestor supravietuitori pe unitati, si sa solicite asistenta suplimentara centrului, in caz de nevoie, de exemplu, pentru evacuarea medicala a supravietuitorilor care prezinta rani grave.
    5.8. Desemnarea coordonatorului cautarilor de suprafata si definirea responsabilitatilor acestuia
    5.8.1. Daca nici o unitate de salvare (si, mai ales, nici o nava militara) nu este disponibila pentru a-si asuma functiile de comandant la fata locului si daca un anumit numar de nave comerciale sau alt fel de nave participa la operatiuni, una dintre acestea ar trebui sa fie desemnata, de comun acord, drept coordonator al cautarilor de suprafata.
    5.8.2. Coordonatorul cautarilor de suprafata ar trebui sa fie desemnat cat mai curand posibil si, de preferinta, inainte de sosirea in zona de cautare determinata.
    5.8.3. Coordonatorul cautarilor de suprafata ar trebui sa raspunda de numarul maxim de functii enumerate la paragrafele 5.7.4 si 5.7.5, pe care nava este capabila sa le execute.
    5.9. Declansarea operatiunilor
    5.9.1. Orice unitate care primeste informatii asupra unui caz de pericol va intreprinde imediat actiuni, in masura posibilitatilor sale, pentru a acorda asistenta, sau va alerta alte unitati care ar putea acorda asistenta si va informa centrul sau filiala centrului de coordonare a operatiunilor de salvare in a carei zona s-a produs cazul de pericol.
    5.10. Zone de cautare
    5.10.1. Zonele de cautare, determinate in conformitate cu prevederile alin. 5.3.3.2, 5.7.4.1. sau ale paragrafului 5.8.3, pot fi modificate in functie de necesitati de catre comandantul la fata locului sau de catre coordonatorul cautarilor de la suprafata, care ar trebui sa informeze centrul sau filiala centrului de coordonare a operatiunilor de salvare asupra masurilor pe care le ia si asupra motivelor care au determinat luarea acestor masuri.
    5.11. Diagrame de cautare
    5.11.1. Diagramele de cautare, stabilite in conformitate cu alin. 5.3.3.6 sau 5.7.4.3 ori cu paragraful 5.8.3, pot fi inlocuite cu alte diagrame, daca aceasta este considerata a fi necesara de catre comandantul la fata locului sau de catre coordonatorul cautarilor de suprafata. Acesta ar trebui sa informeze centrul sau filiala centrului de coordonare a operatiunilor de salvare asupra deciziei sale si asupra motivelor care au condus la aceasta decizie.
    5.12. Reusita operatiunilor de cautare
    5.12.1. Daca operatiunile de cautare au avut succes, comandantul la fata locului sau coordonatorul cautarilor de suprafata ar trebui sa ordone unitatilor cel mai bine echipate sa inceapa operatiunea de salvare sau sa ofere orice alta asistenta necesara.
    5.12.2. Unitatile insarcinate cu salvarea ar trebui sa informeze, daca este nevoie, comandantul la fata locului sau coordonatorul cautarilor de suprafata asupra numarului si numelor supravietuitorilor care se gasesc la bord, precizand, totodata, daca toate persoanele au putut fi recuperate si daca este necesara asistenta suplimentara, cum ar fi, de exemplu, evacuarea medicala, precum si asupra destinatiei unitatilor.
    5.12.3. Cand operatiunea de cautare s-a incheiat cu succes, comandantul la fata locului sau coordonatorul cautarilor de suprafata ar trebui sa informeze imediat centrul sau filiala centrului de coordonare a operatiunilor de salvare despre aceasta.
    5.13. Esecul operatiunilor de cautare
    5.13.1. Operatiunile de cautare nu ar trebui sa se incheie decat atunci cand nu mai exista nici o speranta rezonabila de recuperare a supravietuitorilor.
    5.13.2. Decizia de a pune capat cautarilor ar trebui sa apartina in mod normal centrului sau filialei centrului de coordonare a operatiunilor de cautare si salvare care coordoneaza operatiunile.
    5.13.3. In regiunile oceanice indepartate care nu apartin de un centru de coordonare a operatiunilor de salvare sau in care centrul responsabil nu este in masura sa coordoneze operatiunile de cautare si salvare, comandantul la fata locului sau coordonatorul cautarilor de suprafata isi poate asuma responsabilitatea de incetare a operatiunilor de cautare.

    CAP. 6
    Sisteme de raportare ale navelor

    6.1. Notiuni generale
    6.1.1. Partile ar trebui sa stabileasca un sistem de raportare al navelor care sa se aplice in orice regiune de cautare si salvare de care acestea raspund, daca acestea il considera necesar si fezabil pentru a facilita operatiunile de cautare si salvare.
    6.1.2. Partile care au in vedere stabilirea unui sistem de raportare al navelor ar trebui sa tina seama de recomandarile pertinente ale organizatiei.
    6.1.3. Sistemul de raportare al navelor ar trebui sa furnizeze informatii actualizate asupra miscarilor navelor, pentru ca in caz de pericol sa se poata:
    1. reduce intervalul intre momentul in care se pierde legatura cu nava si cel al inceperii operatiunilor de cautare si salvare, in cazurile in care nu a fost receptionat nici un semnal de pericol;
    2. identifica rapid navele a caror asistenta ar putea fi solicitata;
    3. delimita o zona de cautare cu o suprafata limitata, in cazul in care pozitia unei nave in pericol este necunoscuta si nesigura; si
    4. acorda mai usor asistenta sau sfaturi medicale urgente navelor care nu au medic la bord.
    6.2. Caracteristici operationale
    6.2.1. Pentru realizarea obiectivelor enuntate la paragraful 6.1.3, sistemul de raportare al navelor ar trebui sa satisfaca urmatoarele caracteristici operationale:
    1. furnizarea informatiilor, mai ales a programului de mars si a raportarii pozitiei, care ar putea permite anticiparea pozitiilor viitoare ale navelor participante;
    2. mentinerea unui curs prestabilit de navigatie;
    3. primirea la intervale corespunzatoare a rapoartelor de la navele participante;
    4. simplitate in conceptie si exploatare; si
    5. utilizarea pentru rapoarte a unui format si a unor proceduri standardizate agreate pe plan international.
    6.3. Tipuri de rapoarte
    6.3.1. Sistemul de raportare al navelor ar trebui sa contina urmatoarele rapoarte:
    1. Programul de mars - care sa contina numele, indicativul de apel sau identitatea statiei navei, data si ora plecarii (GMT), detalii privind punctul de plecare a navei, urmatorul port de escala, intentiile in ceea ce priveste ruta si viteza, data si ora (GMT) prevazute pentru sosire. Modificarile importante ar trebui sa fie semnalate in cel mai scurt timp posibil.
    2. Raportarea pozitiei - care sa contina numele, indicativul de apel sau identitatea statiei navei, data si ora (GMT), pozitia, cursul si viteza.
    3. Raportul final - care sa contina numele, indicativul de apel sau identitatea statiei navei, data si ora (GMT) sosirii navei la destinatie sau plecarii acesteia din zona acoperita de sistem.
    6.4. Utilizarea sistemelor
    6.4.1. Partile ar trebui sa incurajeze toate navele sa si raporteze pozitia atunci cand traverseaza zone in care au fost incheiate intelegeri in ceea ce priveste colectarea de informatii asupra pozitiilor navelor in scopuri de cautare si salvare.
    6.4.2. Partile care colecteaza informatii asupra pozitiei navelor ar trebui, in masura posibilului, sa le comunice, la cerere, celorlalte state, in scopuri de cautare si salvare.



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 115/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 115 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu