E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
Ordonanţa 1 2000 modificat de Legea 255 2013
Articolul 12 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de Legea 271 2004
Articolul 13 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de Legea 271 2004
Articolul 20 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de Legea 271 2004
Articolul 21 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de Legea 271 2004
Articolul 22 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de Legea 271 2004
Articolul 25 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de Legea 271 2004
Articolul 25 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de Legea 271 2004
Articolul 26 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de Legea 271 2004
Articolul 28 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de Legea 271 2004
Articolul 6 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de Legea 271 2004
Articolul 8 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de Legea 271 2004
Articolul 6 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 57 2001
Articolul 8 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 57 2001
Articolul 12 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 57 2001
Articolul 13 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 57 2001
Articolul 20 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 57 2001
Articolul 21 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 57 2001
Articolul 22 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 57 2001
Articolul 4 din actul Ordonanţa 1 2000 articole noi... articolul 1 din actul Ordonanţa 57 2001
Articolul 26 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 57 2001
Articolul 28 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 57 2001
Ordonanţa 1 2000 aprobat de articolul 1 din actul Legea 459 2001
Articolul 1 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 459 2001
Articolul 12 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 459 2001
Articolul 13 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 459 2001
Articolul 15 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 459 2001
Articolul 17 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 459 2001
Articolul 20 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 459 2001
Articolul 21 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 459 2001
Articolul 6 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 459 2001
Articolul 29 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 459 2001
Articolul 30 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 459 2001
Articolul 31 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 459 2001
Articolul 32 din actul Ordonanţa 1 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 459 2001
Ordonanţa 1 2000 modificat de articolul 2 din actul Legea 459 2001
Ordonanţa 1 2000 in legatura cu Hotărârea 774 2000
Ordonanţa 1 2000 in legatura cu Ordin 1666 2000
Ordonanţa 1 2000 in legatura cu Ordin 549 2000
Ordonanţa 1 2000 in legatura cu Ordin 1134 2000
Ordonanţa 1 2000 in legatura cu Ordin 255 2000
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 1 din 20 ianuarie 2000

privind organizarea activitatii si functionarea institutiilor de medicina legala

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 22 din 21 ianuarie 2000


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei, precum si ale art. 1 lit. M pct. 2 din Legea nr. 206/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Activitatea de medicina legala consta in efectuarea de expertize, examinari, constatari, examene de laborator si alte lucrari medico-legale asupra persoanelor in viata, cadavrelor, produselor biologice si corpurilor delicte, in vederea stabilirii adevarului in cauzele privind infractiunile contra vietii, integritatii corporale si sanatatii persoanelor ori in alte situatii prevazute de lege, precum si in efectuarea de expertize medico-legale psihiatrice si de cercetare a filiatiei.
    Art. 2
    (1) Activitatea de medicina legala asigura mijloace de proba cu caracter stiintific organelor de urmarire penala, instantelor judecatoresti, precum si la cererea persoanelor interesate, in solutionarea cauzelor penale, civile sau de alta natura, contribuind prin mijloace specifice, prevazute de lege, la stabilirea adevarului.
    (2) In desfasurarea activitatii de medicina legala, institutiile de medicina legala colaboreaza cu organele de urmarire penala si cu instantele judecatoresti, in vederea stabilirii lucrarilor de pregatire si a altor masuri necesare pentru ca expertizele, constatarile sau alte lucrari medico-legale sa fie efectuate in bune conditii si in mod operativ.
    (3) Institutiile de medicina legala contribuie la realizarea cercetarii stiintifice in domeniul medicinei legale si la imbunatatirea asistentei medicale, prin elaborarea de opinii stiintifice medico-legale in cazurile solicitate de organele sanitare.
    Art. 3
    (1) Orice ingerinta in activitatea medico-legala este interzisa.
    (2) Incalcarea prevederilor alin. (1) atrage raspunderea administrativa, civila sau penala, dupa caz.
    Art. 4
    Institutiile de medicina legala sunt singurele unitati sanitare care efectueaza, potrivit legii, constatari, expertize, precum si alte lucrari medico-legale.
    Art. 5
    (1) Activitatea de medicina legala se realizeaza prin urmatoarele institutii sanitare cu caracter public:
    a) Institutul de Medicina Legala "Prof. Dr. Mina Minovici" Bucuresti, unitate cu personalitate juridica in subordinea Ministerului Sanatatii;
    b) institutele de medicina legala din centrele medicale universitare, unitati cu personalitate juridica in subordinea Ministerului Sanatatii;
    c) serviciile de medicina legala judetene si cabinetele de medicina legala din orasele neresedinta de judet, aflate in structura organizatorica a serviciilor de medicina legala judetene, subordonate, din punct de vedere administrativ, directiilor de sanatate publica.
    (2) Pe langa Institutul de Medicina Legala "Prof. Dr. Mina Minovici" Bucuresti functioneaza Comisia superioara medico-legala, cu sediul la acest institut.
    (3) In cadrul institutelor de medicina legala din centrele medicale universitare, precum si in cadrul Institutului de Medicina Legala "Prof. Dr. Mina Minovici" Bucuresti functioneaza comisii de avizare si control al actelor medico-legale.
    Art. 6
    (1) Activitatea institutiilor de medicina legala este coordonata, din punct de vedere administrativ, de Ministerul Sanatatii.
    (2) Activitatea de medicina legala este coordonata, sub raport stiintific si metodologic, de Ministerul Sanatatii si de Consiliul superior de medicina legala, cu sediul la Institutul de Medicina Legala "Prof. Dr. Mina Minovici" Bucuresti.
    (3) In vederea asigurarii bunei desfasurari a activitatii de medicina legala Ministerul Sanatatii colaboreaza cu Ministerul Justitiei.
    Art. 7
    Serviciile prestate, potrivit art. 4, din dispozitia organelor de urmarire penala sau a instantelor judecatoresti ori la cererea persoanelor interesate se efectueaza contra cost, veniturile realizate urmand sa fie utilizate de institutiile de medicina legala conform prevederilor legale.
    Art. 8
    Cheltuielile necesare pentru efectuarea constatarilor, expertizelor, precum si a altor lucrari medico-legale dispuse de organele de urmarire penala sau de instantele judecatoresti constituie cheltuieli judiciare care se avanseaza de stat si se suporta, in conditiile legii, dupa cum urmeaza:
    a) daca lucrarile au fost dispuse de instantele judecatoresti, din bugetul de venituri si cheltuieli al Ministerului Justitiei;
    b) daca lucrarile au fost dispuse de procurori, din bugetul de venituri si cheltuieli al Ministerului Public;
    c) daca lucrarile au fost dispuse de organele de cercetare penala, din bugetul de venituri si cheltuieli al Ministerului de Interne.
    Art. 9
    In activitatea lor medicii legisti au obligatia de a sesiza autoritatilor competente orice incalcari ale legilor, care constituie infractiuni, pentru care actiunea penala se pune in miscare din oficiu sau ale conventiilor internationale privitoare la drepturile omului la care Romania este parte.
    Art. 10
    In cazurile de incompatibilitate prevazute de lege expertii medico-legali sunt obligati sa depuna, in scris, declaratie de abtinere. In lipsa acesteia expertii medico-legali pot fi recuzati, potrivit legii.
    Art. 11
    Angajarea, transferul si desfacerea contractului individual de munca al personalului cu pregatire superioara din institutiile de medicina legala se fac de organele competente, potrivit legii, cu acordul Consiliului superior de medicina legala.

    CAP. 2
    Organizarea si atributiile Consiliului superior de medicina legala

    Art. 12
    (1) Consiliul superior de medicina legala are urmatoarea componenta:
    a) directorii institutelor de medicina legala;
    b) profesorii de medicina legala din tara;
    c) seful comisiei de specialitate a Colegiului Medicilor din Romania;
    d) 3 medici legisti din diferite servicii de medicina legala judetene, numiti prin ordin al ministrului sanatatii;
    e) presedintele comisiei de specialitate din Ministerul Sanatatii;
    f) un reprezentant al Ministerului Sanatatii, numit prin ordin al ministrului sanatatii;
    g) un reprezentant al Ministerului Justitiei, numit prin ordin al ministrului justitiei;
    h) un reprezentant al Ministerului Public, numit prin ordin al ministrului justitiei;
    i) un reprezentant al Ministerului de Interne, numit prin ordin al ministrului de interne.
    (2) Directorul general al Institutului de Medicina Legala "Prof. Dr. Mina Minovici" Bucuresti este, de drept, presedintele Consiliului superior de medicina legala. In caz de imposibilitate a exercitarii atributiilor, el poate fi inlocuit de unul dintre directorii institutelor de medicina legala, desemnat de presedintele Consiliului superior de medicina legala.
    (3) Directorul general al Institutului de Medicina Legala "Prof. Dr. Mina Minovici" Bucuresti si directorii institutelor de medicina legala din centrele medicale universitare sunt numiti prin ordin al ministrului sanatatii.
    Art. 13
    Consiliul superior de medicina legala are urmatoarele atributii principale:
    a) coordoneaza activitatea de medicina legala, din punct de vedere stiintific si metodologic, impreuna cu Ministerul Sanatatii, in vederea asigurarii unei practici medico-legale unitare pe intregul teritoriu al tarii;
    b) studiaza si interpreteaza anual, morbiditatea si mortalitatea medico-legala si informeaza despre acestea Ministerul Sanatatii, Ministerul Justitiei, Ministerul Public si Ministerul de Interne;
    c) initiaza studii de criminologie si alte studii interdisciplinare de interes social si medico-legal, la nivel national;
    d) sprijina, prin mijloace specifice, activitatea medico-sanitara;
    e) propune Ministerului Sanatatii componenta nominala si modul de functionare ale Comisiei superioare medico-legale si ale comisiilor de avizare si control al actelor medico-legale;
    f) adopta, in termen de 30 de zile de la data constituirii, regulamentul propriu de organizare si functionare.
    Art. 14
    Consiliul superior de medicina legala se intruneste semestrial sau ori de cate ori este necesar, la cererea presedintelui sau a cel putin unei treimi din numarul membrilor sai.

    CAP. 3
    Atributiile institutiilor sanitare care desfasoara activitate de medicina legala

    Art. 15
    Institutul de Medicina Legala "Prof. Dr. Mina Minovici" Bucuresti, precum si celelalte institute de medicina legala, in limitele competentei lor teritoriale, stabilite prin regulamentul de aplicare a dispozitiilor prezentei ordonante, au urmatoarele atributii principale:
    a) efectueaza, din dispozitia organelor de urmarire penala, a instantelor judecatoresti sau la cererea persoanelor interesate, expertize si constatari, precum si alte lucrari medico-legale;
    b) efectueaza noi expertize medico-legale dispuse de organele de urmarire penala sau de instantele judecatoresti, precum si in cazurile de deficiente privind acordarea asistentei medicale ori in cazurile in care, potrivit legii, sunt necesare expertize medico-legale psihiatrice;
    c) executa examene complementare de laborator, solicitate de serviciile de medicina legala judetene, de organele de urmarire penala, de instantele judecatoresti sau de persoanele interesate;
    d) indeplinesc, pentru judetele in care isi au sediul, respectiv pentru municipiul Bucuresti, atributiile ce revin serviciilor de medicina legala judetene prevazute in prezenta ordonanta;
    e) efectueaza cercetari stiintifice in domeniul medicinei legale si pun la dispozitie invatamantului universitar si postuniversitar materiale documentare, precum si alte mijloace necesare procesului de invatamant;
    f) contribuie la sprijinirea asistentei medicale atat prin analiza aspectelor medico-legale din activitatea unitatilor sanitare, la cererea acestora, cat si prin analiza unor probleme constatate cu ocazia desfasurarii activitatii de medicina legala;
    g) propun Consiliului superior de medicina legala masuri corespunzatoare in vederea asigurarii, din punct de vedere metodologic, a unei practici unitare in domeniul medicinei legale pe intregul teritoriu al tarii;
    h) avizeaza functionarea, in conditiile legii, a agentilor economici care desfasoara activitati de imbalsamare si alte servicii de estetica mortuara.
    Art. 16
    Directorul general al Institutului de Medicina Legala "Prof. Dr. Mina Minovici" Bucuresti si directorii institutelor de medicina legala din centrele medicale universitare desemneaza medicii legisti din subordine, care urmeaza sa efectueze constatarile medico-legale, expertizele si noile expertize medico-legale.
    Art. 17
    Serviciile de medicina legala judetene au urmatoarele atributii principale:
    a) efectueaza expertize si constatari medico-legale din dispozitia organelor de urmarire penala sau a instantelor judecatoresti, precum si in cazurile de deficiente in acordarea asistentei ori in cazurile in care, potrivit legii, sunt necesare expertize medico-legale psihiatrice;
    b) efectueaza orice alta expertiza sau constatare medico-legala, in cazul in care se apreciaza ca aceasta nu poate fi efectuata de cabinetul de medicina legala;
    c) efectueaza, cu plata, examinari medico-legale, la cererea persoanelor interesate, precum si orice alte lucrari medico-legale, cu exceptia celor care intra in competenta cabinetului de medicina legala;
    d) efectueaza noi expertize medico-legale, cu exceptia celor care intra in competenta institutelor de medicina legala;
    e) pun la dispozitie catedrelor de medicina legala din universitatile de medicina si farmacie, in conditiile prevazute de dispozitiile legale, de deontologia medicala si de reglementarile privind drepturile omului, materiale documentare, cadavre, tesuturi si alte produse biologice necesare procesului didactic;
    f) pun la dispozitie Institutului de Medicina Legala "Prof. Dr. Mina Minovici" Bucuresti si institutelor de medicina legala materiale necesare pentru cercetarea stiintifica;
    g) contribuie la ridicarea nivelului de acordare a asistentei medicale din unitatile sanitare, comunicand organului ierarhic superior al acestor unitati deficientele constatate cu ocazia desfasurarii activitatii de medicina legala;
    h) participa, la cererea institutiilor sanitare si a Colegiului Medicilor din Romania, la lucrarile comisiilor de ancheta, instituite de acestea, si contribuie, atunci cand diagnosticul este incert, la clarificarea cauzelor care au provocat vatamarea integritatii corporale, a sanatatii sau decesul bolnavilor.
    Art. 18
    Cabinetele de medicina legala au urmatoarele atributii principale:
    a) efectueaza orice expertiza si constatare medico-legala, din dispozitia organelor de urmarire penala sau a instantelor judecatoresti, cu exceptia celor care intra in atributiile serviciilor de medicina legala;
    b) asigura, cu plata, efectuarea examinarilor medico-legale, la cererea persoanelor interesate;
    c) asigura, cu plata, efectuarea altor lucrari medico-legale.
    Art. 19
    Examinarile medico-legale cerute de persoanele interesate se asigura de un medic legist al serviciului de medicina legala sau al cabinetului de medicina legala din raza teritoriala de activitate, o singura data aceleiasi persoane, pentru aceeasi fapta.

    CAP. 4
    Organizarea si atributiile Comisiei superioare medico-legale si ale comisiilor de avizare si control al actelor medico-legale

    Art. 20
    (1) Comisia superioara medico-legala este compusa din urmatorii membri permanenti:
    a) directorul general al Institutului de Medicina Legala "Prof. Dr. Mina Minovici" Bucuresti;
    b) directorul adjunct medical al Institutului de Medicina Legala "Prof. Dr. Mina Minovici" Bucuresti;
    c) directorii institutelor de medicina legala din centrele medicale universitare;
    d) sefii disciplinelor de profil din facultatile acreditate din cadrul centrelor medicale universitare;
    e) seful disciplinei de morfopatologie de la Universitatea de Medicina "Carol Davila" Bucuresti;
    f) 2 - 4 medici primari legisti, cu experienta in specialitate, desemnati de directorul general al Institutului de Medicina Legala "Prof. Dr. Mina Minovici" Bucuresti.
    (2) La lucrarile Comisiei superioare medico-legale pot fi cooptati, in functie de specificul lucrarilor, profesori - sefi de disciplina, din diferite specialitati medicale, precum si specialisti din alte domenii ale stiintei, care pot contribui la lamurirea problemelor a caror rezolvare o cere justitia in diferite expertize medico-legale.
    (3) Directorul general al Institutului de Medicina Legala "Prof. Dr. Mina Minovici" Bucuresti este presedintele Comisiei superioare medico-legale.
    Art. 21
    (1) Comisia de avizare si control al actelor medico-legale din cadrul institutelor de medicina legala din centrele medicale universitare este compusa din:
    a) directorul institutului de medicina legala din centrul medical universitar respectiv;
    b) 2 - 4 medici primari legisti cu experienta in specialitate, desemnati de directorul institutului de medicina legala.
    (2) La lucrarile Comisiei de avizare si control al actelor medico-legale pot fi cooptati, in functie de specificul lucrarilor, profesori - sefi de disciplina, din diferite specialitati medicale.
    (3) Directorul institutului de medicina legala din centrul medical universitar este presedintele Comisiei de avizare si control al actelor medico-legale.
    Art. 22
    Componenta nominala si modul de functionare ale Comisiei superioare medico-legale si ale comisiilor de avizare si control al actelor medico-legale se aproba prin ordin al ministrului sanatatii, la propunerea Consiliului superior de medicina legala.
    Art. 23
    (1) Membrii Comisiei superioare medico-legale primesc o indemnizatie pentru activitatea desfasurata in afara functiei de baza, care nu face parte din salariul de baza, din bugetul Institutului de Medicina Legala "Prof. Dr. Mina Minovici" Bucuresti, iar membrii comisiilor de avizare si control al actelor medico-legale primesc o indemnizatie, in aceleasi conditii, din bugetele institutelor de medicina legala.
    (2) Cuantumul indemnizatiei, stabilit in raport cu numarul sedintelor la care participa membrii comisiilor, nu poate depasi, in cursul unei luni, 25% din salariul de baza al functiei indeplinite.
    (3) De indemnizatia prevazuta la alin. (1) beneficiaza si persoanele cooptate la lucrarile Comisiei superioare medico-legale si ale comisiilor de avizare si control al actelor medico-legale din cadrul institutelor de medicina legala din centrele medicale universitare.
    Art. 24
    (1) Comisia superioara medico-legala verifica si avizeaza, din punct de vedere stiintific, la cererea organelor in drept, concluziile diverselor acte medico-legale si se pronunta asupra eventualelor concluzii contradictorii ale expertizei cu cele ale noii expertize medico-legale sau ale altor acte medico-legale.
    (2) In cazul in care concluziile actelor medico-legale nu pot fi avizate, Comisia superioara medico-legala recomanda refacerea totala sau partiala a lucrarilor la care se refera actele primite pentru verificare si avizare, formuland propuneri in acest sens sau concluzii proprii.
    (3) Avizele Comisiei superioare medico-legale se trimit solicitantilor in cel mult 40 de zile de la data cererii si se comunica unitatilor de medicina legala care s-au pronuntat in cauza respectiva.
    Art. 25
    (1) Comisiile de avizare si control al actelor medico-legale din cadrul institutelor de medicina legala examineaza si avizeaza:
    a) actele de constatare sau de expertiza medico-legala, efectuate de serviciile de medicina legala judetene, in cazurile in care organele de urmarire penala sau instantele judecatoresti considera necesara avizarea;
    b) actele noilor expertize efectuate de serviciile medico-legale judetene inainte de a fi transmise organelor de urmarire penala sau instantelor judecatoresti.
    (2) Prevederile art. 24 alin. (2) se aplica in mod corespunzator in cazul comisiilor de avizare si control al actelor medico-legale din cadrul institutelor de medicina legala.
    (3) Avizele comisiilor de avizare si control al actelor medico-legale se transmit solicitantilor in cel mult 30 de zile de la data cererii.

    CAP. 5
    Finantarea activitatii institutiilor de medicina legala

    Art. 26
    (1) Finantarea activitatii Institutului de Medicina Legala "Prof. Dr. Mina Minovici" Bucuresti si a institutelor de medicina legala din centrele medicale universitare se face, in conditiile legii, de la bugetul de stat, prin Ministerul Sanatatii.
    (2) Finantarea serviciilor de medicina legala judetene si a cabinetelor de medicina legala se face prin directiile de sanatate publica.
    (3) Organizarea si functionarea institutiilor de medicina legala se realizeaza cu incadrarea in numarul de posturi aprobate prin statele de functii si in limita fondurilor bugetare alocate Ministerului Sanatatii.
    (4) Sumele realizate din incasarile proprii, conform legii, raman la dispozitia institutiilor de medicina legala, in raport cu competenta lor teritoriala, urmand sa fie utilizate conform prevederilor legale, pe destinatiile aprobate prin legea bugetului de stat, pentru Fondul special de sanatate.
    Art. 27
    (1) Salariile de baza ale personalului de specialitate din institutiile de medicina legala sunt mai mari cu 100% fata de salariile de baza prevazute de lege la aceleasi categorii de personal medical, la care se adauga sporurile prevazute de lege.
    (2) Prevederile alin. (1) se aplica si personalului de la catedrele de medicina legala, pe perioada in care desfasoara activitati medico-legale.

    CAP. 6
    Dispozitii finale si tranzitorii

    Art. 28
    (1) Institutele de medicina legala, cu avizul Consiliului superior de medicina legala, intocmesc liste cuprinzand experti pe niveluri de competenta, din randul carora partile interesate pot solicita, cu plata, medici legisti sau alti specialisti care sa asiste expertii oficiali desemnati, potrivit legii, pentru anumite activitati medico-legale.
    (2) Plata expertilor alesi de parti se face sub forma de onorariu, care se achita direct acestora de catre partile interesate, pe baza documentelor justificative.
    Art. 29
    Prezenta ordonanta intra in vigoare dupa 60 de zile de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 30
    In termen de 60 de zile de la data publicarii prezentei ordonante se va adopta, prin hotarare a Guvernului, regulamentul de aplicare a dispozitiilor ordonantei.
    Art. 31
    (1) Dispozitiile din Codul de procedura penala si din Codul de procedura civila cu privire la expertize sunt aplicabile si in cazul expertizelor medico-legale.
    (2) In termen de 60 de zile de la data publicarii prezentei ordonante se vor aproba, prin ordin comun al ministrului sanatatii si al ministrului justitiei, Normele procedurale privind efectuarea expertizelor, a constatarilor si a altor lucrari medico-legale.
    Art. 32
    Tarifele pentru efectuarea expertizelor, a constatarilor si a altor lucrari medico-legale se stabilesc prin ordin comun al ministrului sanatatii si al ministrului justitiei, care va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 33
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, Decretul nr. 446/1966 pentru organizarea institutiilor si serviciilor medico-legale, publicat in Buletinul Oficial nr. 27 din 27 mai 1966, Hotararea Consiliului de Ministri nr. 1.085/1966 privind aprobarea Regulamentului de aplicare a Decretului nr. 446/1966 pentru organizarea institutiilor si serviciilor medico-legale, publicat in Buletinul Oficial nr. 33 din 8 iunie 1966, precum si orice alte dispozitii contrare se abroga.

                 PRIM-MINISTRU
           MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

                      Contrasemneaza:
                      Ministru de stat,
                      ministrul justitiei,
                      Valeriu Stoica

                      Ministru de stat,
                      ministrul sanatatii,
                      Hajdu Gabor

                      Ministru de interne,
                      Constantin Dudu Ionescu

                      Ministrul muncii
                      si protectiei sociale,
                      Smaranda Dobrescu

                      Ministrul finantelor,
                      Decebal Traian Remes



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 1/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 1 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat OUG 53 2004
    Acesta este un creditor profesionist de împrumut privat, care este înregistrat să ofere împrumuturi cu dobândă redusă de 3%. Lucrează cu o echipă de experți în calitate de personal și acordă împrumuturi de aceeași zi. Toate tipurile de împrumuturi, cum ar fi împrumuturi de urgență, împrumuturi de împrumuturi grele, împrumut de consolidare a datoriilor, împrumuturi auto, vehicule, camioane, împrumuturi de afaceri, finanțare / finanțare, împrumuturi ipotecare, credite pentru studenți, împrumuturi pentru agricultură un proiect și multe altele. Intrați în contact (rodfinancing@gmail.com) WhatsApp: +14693515949 Site web: https://rodfinancing3.wixsite.com/rodfinancing
ANONIM a comentat Legea 87 1992
    Acesta este un creditor profesionist de împrumut privat, care este înregistrat să ofere împrumuturi cu dobândă redusă de 3%. Lucrează cu o echipă de experți în calitate de personal și acordă împrumuturi de aceeași zi. Toate tipurile de împrumuturi, cum ar fi împrumuturi de urgență, împrumuturi de împrumuturi grele, împrumut de consolidare a datoriilor, împrumuturi auto, vehicule, camioane, împrumuturi de afaceri, finanțare / finanțare, împrumuturi ipotecare, credite pentru studenți, împrumuturi pentru agricultură un proiect și multe altele. Intrați în contact (rodfinancing@gmail.com) WhatsApp: +14693515949 Site web: https://rodfinancing3.wixsite.com/rodfinancing
ANONIM a comentat Hotărârea 3 2018
    O zi buna, Consultantul Nortion Loan este aici pentru a vă asigura că obțineți cel mai bun împrumut pentru afacerea dvs. sau plătiți facturile. Răspundeți doar la câteva întrebări simple și îndepliniți termenii. Contactați-ne acum pentru un împrumut de 2,5% din toate împrumuturile, este ușor, rapid și securizat. Informatii de contact EMAIL: nortionloanconsultant@gmail.com TELEFON: +17815611941 (TEXT NUMAI) WHATSAPP: +15183806243 FACEBOOK: Consultant Nortion Loan TWITTER: @ nortionloanC INSTAGRAM: @ nortionloanconsultant O tranzacție de împrumut în care poți avea încredere.
ANONIM a comentat Hotărârea 3 2018
    O zi buna, Consultantul Nortion Loan este aici pentru a vă asigura că obțineți cel mai bun împrumut pentru afacerea dvs. sau plătiți facturile. Răspundeți doar la câteva întrebări simple și îndepliniți termenii. Contactați-ne acum pentru un împrumut de 2,5% din toate împrumuturile, este ușor, rapid și securizat. Informatii de contact EMAIL: nortionloanconsultant@gmail.com TELEFON: +17815611941 (TEXT NUMAI) WHATSAPP: +15183806243 FACEBOOK: Consultant Nortion Loan TWITTER: @ nortionloanC INSTAGRAM: @ nortionloanconsultant O tranzacție de împrumut în care poți avea încredere.
ANONIM a comentat Decizia 94 2018
     ARE YOU LOOKING FOR A REAL PROVIDER FOR BANK INSTRUMENT TO FUND PROJECTS ? Dear Sir/Ma I am direct to a provider who has recently issued banking instruments for a couple of my clients the provider is 100% check-able you can do your due diligence on them. I personally know the provider. Our instruments are only from triple 'a' rated banks and we issue from $1M to $5B . The provider is 100% verifiable. If you are genuinely seeking bank instruments. Contact me and i will furnish you with details. And again our bank instruments can serves as collateral as the case may be, which will enable you get loans from your bank so as to embark on any projects such as Aviation, Agriculture, Petroleum, Mining, Telecommunication, Construction of Dams, Real estate, Bridges, Trading, Importing and exporting and Other Turnkey Project (s) etc. Also these instruments can be put in PPP, etc. Please do let me know of your willingness to proceed and I will email you our terms and condition upon request. Contact :Robert Glen Email: robertg.finance@gmail.com / robertglen.finance230@yahoo.com Skype: robertg.finance@gmail.com Whats-sap number: +1{864 }774-2551 BROKERS ARE WELCOME & 100% PROTECTED!!! Regards, Robert Glen.
ANONIM a comentat Decizia 94 2018
     ARE YOU LOOKING FOR A REAL PROVIDER FOR BANK INSTRUMENT TO FUND PROJECTS ? Dear Sir/Ma I am direct to a provider who has recently issued banking instruments for a couple of my clients the provider is 100% check-able you can do your due diligence on them. I personally know the provider. Our instruments are only from triple 'a' rated banks and we issue from $1M to $5B . The provider is 100% verifiable. If you are genuinely seeking bank instruments. Contact me and i will furnish you with details. And again our bank instruments can serves as collateral as the case may be, which will enable you get loans from your bank so as to embark on any projects such as Aviation, Agriculture, Petroleum, Mining, Telecommunication, Construction of Dams, Real estate, Bridges, Trading, Importing and exporting and Other Turnkey Project (s) etc. Also these instruments can be put in PPP, etc. Please do let me know of your willingness to proceed and I will email you our terms and condition upon request. Contact :Robert Glen Email: robertg.finance@gmail.com / robertglen.finance230@yahoo.com Skype: robertg.finance@gmail.com Whats-sap number: +1{864 }774-2551 BROKERS ARE WELCOME & 100% PROTECTED!!! Regards, Robert Glen.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    O zi buna, Consultantul Nortion Loan este aici pentru a vă asigura că obțineți cel mai bun împrumut pentru afacerea dvs. sau plătiți facturile. Răspundeți doar la câteva întrebări simple și îndepliniți termenii. Contactați-ne acum pentru un împrumut de 2,5% din toate împrumuturile, este ușor, rapid și securizat. Informatii de contact EMAIL: nortionloanconsultant@gmail.com TELEFON: +17815611941 (TEXT NUMAI) WHATSAPP: +15183806243 FACEBOOK: Consultant Nortion Loan TWITTER: @ nortionloanC INSTAGRAM: @ nortionloanconsultant O tranzacție de împrumut în care poți avea încredere.
ANONIM a comentat Decretul 78 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditelor necorespunzătoare și a garanțiilor sunt ceva la care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legal. Dar compania MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria împrumuturilor. Compania MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditată de consiliul de împrumuturi pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali la rata dobânzii de 3%. Ne-a fost acordat privilegiul de a vă satisface nevoile financiare. Problema creditului nu trebuie să vă împiedice să obțineți împrumutul de care aveți nevoie. Serviciile noastre includ urmatoarele: - * Credite pentru investitori *Consolidarea datoriilor * Al doilea ipotecar * Credite de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Nici o asigurare socială și niciun cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne spuneți exact ce vreți și vă vom face cu adevărat visul vostru real. Compania MIDLAND CREDIT spune că DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumut la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru mai multe detalii, mergeți la achiziționarea unui împrumut de la noi: Răspundeți prompt la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Numele companiei: MIDLAND CREDIT HOME Compania Email midland.credit2@gmail.com Compania NMLS ID: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com
ANONIM a comentat Decretul 78 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditelor necorespunzătoare și a garanțiilor sunt ceva la care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legal. Dar compania MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria împrumuturilor. Compania MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditată de consiliul de împrumuturi pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali la rata dobânzii de 3%. Ne-a fost acordat privilegiul de a vă satisface nevoile financiare. Problema creditului nu trebuie să vă împiedice să obțineți împrumutul de care aveți nevoie. Serviciile noastre includ urmatoarele: - * Credite pentru investitori *Consolidarea datoriilor * Al doilea ipotecar * Credite de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Nici o asigurare socială și niciun cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne spuneți exact ce vreți și vă vom face cu adevărat visul vostru real. Compania MIDLAND CREDIT spune că DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumut la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru mai multe detalii, mergeți la achiziționarea unui împrumut de la noi: Răspundeți prompt la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Numele companiei: MIDLAND CREDIT HOME Compania Email midland.credit2@gmail.com Compania NMLS ID: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com
ANONIM a comentat Decretul 78 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditelor necorespunzătoare și a garanțiilor sunt ceva la care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legal. Dar compania MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria împrumuturilor. Compania MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditată de consiliul de împrumuturi pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali la rata dobânzii de 3%. Ne-a fost acordat privilegiul de a vă satisface nevoile financiare. Problema creditului nu trebuie să vă împiedice să obțineți împrumutul de care aveți nevoie. Serviciile noastre includ urmatoarele: - * Credite pentru investitori *Consolidarea datoriilor * Al doilea ipotecar * Credite de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Nici o asigurare socială și niciun cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne spuneți exact ce vreți și vă vom face cu adevărat visul vostru real. Compania MIDLAND CREDIT spune că DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumut la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru mai multe detalii, mergeți la achiziționarea unui împrumut de la noi: Răspundeți prompt la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Numele companiei: MIDLAND CREDIT HOME Compania Email midland.credit2@gmail.com Compania NMLS ID: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 1/2000
Legea 255 2013
Legea 271 2004
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 57/2001 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 1/2000 privind organizarea activitatii si functionarea institutiilor de medicina legala
Ordonanţa 57 2001
pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 1/2000 privind organizarea activitatii si functionarea institutiilor de medicina legala
Legea 459 2001
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 1/2000 privind organizarea activitatii si functionarea institutiilor de medicina legala
Hotărârea 774 2000
pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 1/2000 privind organizarea activitatii si functionarea institutiilor de medicina legala
Ordin 1666 2000
privind aprobarea tarifelor pentru efectuarea expertizelor, a constatarilor si a altor lucrari medico-legale
Ordin 549 2000
privind aprobarea tarifelor pentru efectuarea expertizelor, a constatarilor si a altor lucrari medico-legale
Ordin 1134 2000
pentru aprobarea Normelor procedurale privind efectuarea expertizelor, a constatarilor si a altor lucrari medico-legale
Ordin 255 2000
pentru aprobarea Normelor procedurale privind efectuarea expertizelor, a constatarilor si a altor lucrari medico-legale
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu