Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.909 din 15.06.2012

pentru aprobarea Procedurii privind desemnarea organismelor de evaluare a conformităţii produselor pentru construcţii
ACT EMIS DE: Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 413 din 21 iunie 2012



SmartCity1

Având în vedere prevederile art. 38 alin. 2 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare,în conformitate cu prevederile art. 27 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 622/2004 privind stabilirea condiţiilor de introducere pe piaţă a produselor pentru construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 4 alin. (5) lit. b) şi alin. (6) din Ordonanţa Guvernului nr. 20/2010 privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea unitară a legislaţiei Uniunii Europene care armonizează condiţiile de comercializare a produselor, cu modificările ulterioare, al art. 13 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.631/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 7 alin. (6) raportat la art. 3 alin. (1) lit. a) pct. 22 din Ordonanţă de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul dezvoltării regionale şi turismului şi ministrul delegat pentru administraţie emit prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Procedura privind desemnarea organismelor de evaluare a conformităţii produselor pentru construcţii, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Articolul 3La data publicării prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului şi al ministrului administraţiei şi internelor nr. 2.134/460/2004 privind aprobarea Procedurii de desemnare a organismelor pentru atestarea conformităţii produselor pentru construcţii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 43 din 13 ianuarie 2005, cu modificările ulterioare. p. Ministrul dezvoltării regionale şi turismului, Iulian Matache, secretar de stat Ministrul delegat pentru administraţie, Victor Paul Dobre ANEXĂPROCEDURĂ privind desemnarea organismelor de evaluare a conformităţii produselor pentru construcţii Capitolul IObiectul şi domeniul de aplicare Articolul 1Prezenta procedură stabileşte condiţiile şi regulile de procedură privind desemnarea şi notificarea la Comisia Europeană şi celelalte state membre ale Uniunii Europene a organismelor de certificare, organismelor de inspecţie şi laboratoarelor de încercări, denumite în continuare organisme, care participă la evaluarea conformităţii produselor pentru construcţii care fac obiectul specificaţiilor tehnice armonizate. Capitolul IIDocumente de referinţă Articolul 2(1) La baza prevederilor cuprinse în prezenta procedură au stat următoarele acte normative:a)Hotărârea Guvernului nr. 622/2004 privind stabilirea condiţiilor de introducere pe piaţă a produselor pentru construcţii, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 487 din 20 iulie 2007, cu modificările şi completările ulterioare; b)Regulamentul (CE) nr. 765/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 iulie 2008 de stabilire a cerinţelor de acreditare şi de supraveghere a pieţei în ceea ce priveşte comercializarea produselor şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 339/93, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 218 din 30 din 13 august 2008. (2) În înţelesul prezentei proceduri termenii „acreditare“ şi „standard armonizat“, precum şi sintagmele „organism naţional de acreditare“ şi „organism de evaluare a conformităţii“ au semnificaţia stabilită de Regulamentul (CE) nr. 765/2008.(3) Prezenta procedură cuprinde prevederi cu referire la următoarele standarde, la a căror aplicare trebuie luată în considerare ultima ediţie a standardului citat:a)SR EN 45011 „Criterii generale pentru organisme de certificare care efectuează certificarea produselor“; b)SR EN ISO/CEI 17021 „Evaluarea conformităţii. Cerinţe pentru organisme care efectuează audit şi certificare ale sistemelor de management“; c)SR EN ISO/CEI 17025 „Cerinţe generale pentru competenţa laboratoarelor de încercări şi etalonări“. (4) La stabilirea prevederilor prezentei proceduri s-au luat în considerare recomandările Comisiei Europene cuprinse în următoarele documente:a)Ghidul comunitar A - Desemnarea organismelor în domeniul directivei „Produse pentru construcţii“; b)Ghidul comunitar K - Sistemele de atestare a conformităţii şi rolul şi sarcinile organismelor notificate în domeniul directivei „Produse pentru construcţii“. Capitolul IIIDomenii şi condiţii de desemnare Articolul 3Pentru atestarea conformităţii produselor pentru construcţii cu specificaţii tehnice armonizate se desemnează persoane juridice şi entităţi, pentru care respectarea criteriilor aplicabile organismelor notificate este atestată prin acreditare de către organismul naţional de acreditare, în înţelesul şi conform prevederilor Regulamentului (CE) nr. 765/2008. Articolul 4(1) Acreditarea şi desemnarea organismelor se realizează pe baza solicitării acestora, pentru una sau mai multe specificaţii tehnice armonizate de produs, grupate pe familii/subfamilii de produse identificate conform prevederilor deciziilor Comisiei Europene privind procedurile de atestare a conformităţii produselor pentru construcţii, cu precizarea, pentru fiecare familie/subfamilie de produse, a utilizărilor preconizate, precum şi a sistemelor de atestare a conformităţii aplicabile, corelate cu funcţiile de exercitat de către organism.(2) Funcţiile ce pot fi exercitate de organisme sunt:a)certificarea conformităţii produselor - CP; b)certificarea conformităţii controlului producţiei în fabrică - CPF; c)inspecţie; d)încercări - LAB. (3) Sarcinile specifice ce revin organismelor, în corelare cu sistemele de atestare a conformităţii, sunt:a)certificarea conformităţii produsului şi eliberarea certificatului de conformitate EC, pentru sistemele 1+ şi 1; b)certificarea conformităţii CPF, pentru sistemele 2+ şi 2; c)supravegherea CPF, pentru sistemele 1+, 1 şi 2+; d)inspecţia iniţială a locului producţiei şi a CPF, pentru sistemele 1+, 1, 2+ şi 2; e)determinarea produsului-tip pe baza încercării de tip, a calculării de tip, pe baza valorilor tabulare sau a documentaţiei descriptive a produsului, denumite generic „încercări“, pentru sistemele 1+, 1 şi 3; f)încercări prin sondaj pe eşantioane prelevate de la locul producţiei, de pe piaţă sau de pe şantiere, pentru sistemul 1+. Articolul 5Organismul naţional de acreditare foloseşte ca bază pentru acreditarea organismelor care solicită desemnarea în vederea notificării ca organisme de atestare a conformităţii produselor pentru construcţii următoarele referenţiale: a)pentru organismele de certificare produs: SR EN 45011; b)pentru organismele de certificare/inspecţie CPF: SR EN ISO/CEI 17021 şi/sau SR EN 45011; c)pentru laboratoarele de încercări: SR EN ISO/CEI 17025. Articolul 6(1) Entităţi legate juridic de operatori economici, aşa cum sunt definiţi la art. 2 din Regulamentul (CE) nr. 765/2008, nu pot fi desemnate ca organisme de certificare sau ca organisme de inspecţie, putând fi desemnate doar ca laboratoare de încercări şi numai în cazuri speciale şi justificate, cum ar fi, de exemplu, faptul că respectivul laborator este unicul din ţară sau dintr-o zonă teritorială, care dispune de aparatura de încercare necesară.(2) Un organism se consideră legat de un operator economic în următoarele situaţii:a)este parte a aceleiaşi societăţi ca şi unitatea de producţie; b)este entitate separată juridic de unitatea de producţie, dar este în întregime sau în majoritate proprietatea unităţii de producţie; c)este independent, dar unitatea de producţie deţine o anumită cotă de acţiuni; d)este separat de unitatea de producţie, dar ambele au o societate-mamă comună care deţine în întregime sau în majoritate proprietatea; e)este separat de unitatea de producţie, dar ambele au o societate-mamă comună care deţine o anumită cotă de acţiuni; f)este în proprietatea unei organizaţii reprezentând mai mulţi producători (de exemplu, o asociaţie cu scop comercial). (3) Organismele care solicită desemnarea trebuie să fie şi să rămână, după desemnare, organisme de terţă parte, respectiv independente de clienţii lor sau de alte părţi interesate. Articolul 7(1) Organismele de certificare, organismele de inspecţie şi laboratoarele pot subcontracta cu alte organisme şi/sau laboratoare executarea unor sarcini ce le revin.(2) Un organism desemnat care subcontractează rămâne în orice situaţie răspunzător pentru toate activităţile acoperite de desemnare. Subcontractarea nu se poate referi la delegarea autorităţii sau a responsabilităţilor corespunzătoare funcţiei desemnate.(3) Un organism desemnat nu poate în niciun caz să subcontracteze toate activităţile. De asemenea, este interzisă subcontractarea „în serie“.(4) Organismele de certificare nu pot subcontracta activităţile de evaluare şi acceptare. Pot fi subcontractate numai activităţi tehnice, precis delimitate şi riguros detaliate, de exemplu încercări, examinări, comparaţii, eşantionări sau audituri pentru calitate. Articolul 8(1) Desemnarea se acordă de una dintre cele două autorităţi competente prevăzute la art. 27 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 622/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pe baza propunerii formulate de către comisiile de desemnare, constituite în acest sens, după cum urmează:a)Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, pentru organismele specializate pe toate familiile de produse pentru construcţii şi pe toate funcţiile specifice, cu excepţia celor prevăzute la lit. b); b)Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, pentru organismele specializate pe familiile de produse care cuprind mijloace fixe pentru alarmare/detectare a incendiului, pentru stingerea incendiului, pentru controlul focului şi fumului şi pentru prevenirea exploziilor şi produse cu rol de protecţie la foc, precum şi pentru laboratoarele de încercări care efectuează încercările de comportare la foc pentru oricare dintre familiile de produse pentru construcţii. (2) Desemnarea organismelor de către autorităţile competente prevăzute la alin. (1) se aprobă prin ordin al ministrului de resort, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.(3) Prin ordinul de desemnare se aprobă şi data până la care se acordă valabilitatea desemnării care, de regulă, este aceeaşi cu data expirării acreditării. Articolul 9Autoritatea de notificare, respectiv Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, notifică Comisiei Europene şi celorlalte state membre ale Uniunii Europene organismele desemnate prin ordin de către autorităţile prevăzute la art. 8 alin. (1), folosind instrumentul de notificare electronică dezvoltat şi gestionat de către Comisia Europeană. Capitolul IVSolicitarea desemnării Articolul 10(1) În vederea obţinerii desemnării, organismul acreditat trebuie să adreseze autorităţii competente o cerere de desemnare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, însoţită de următoarele documente:a)certificatul de înmatriculare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sau orice act juridic echivalent privind înfiinţarea, în copie; b)certificatul de acreditare ca organism de evaluare a conformităţii produselor pentru construcţii acoperite de specificaţii tehnice armonizate, emis de organismul naţional de acreditare în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 765/2008, în copie; c)raportul întocmit de organismul naţional de acreditare, referitor la procedura de evaluare a conformităţii documentată şi aplicată de către solicitant şi la sistemul de management al calităţii implementat de acesta; d)descrierea tipului de activitate la care se referă desemnarea, potrivit prevederilor art. 4 alin. (2) şi (3); e)nominalizarea familiilor/subfamiliilor de produse pentru construcţii, a utilizărilor preconizate şi sistemelor de atestare a conformităţii aferente, identificate potrivit prevederilor din deciziile Comisiei Europene privind procedurile de atestare a conformităţii produselor pentru construcţii, precum şi nominalizarea specificaţiilor tehnice armonizate şi a funcţiilor de exercitat care vor fi acoperite de desemnarea care se solicită, conform tabelului prevăzut în anexa nr. 2; f)datele specifice de personal, de calificare şi de experienţă profesională, referitoare la directorul tehnic al organismului, la locţiitorul acestuia, la personalul cu funcţii de conducere şi la personalul tehnic; g)lista personalului tehnic responsabil cu efectuarea sarcinilor ce revin organismului legate de atestarea conformităţii pentru fiecare familie/subfamilie de produse; h)descrierea sumară a spaţiilor de lucru şi a echipamentelor tehnice şi indicarea procedurilor operaţionale specifice; i)declaraţie privind relaţiile economice şi juridice ale solicitantului, persoană juridică sau entitate, ale directorului şi ale celorlalţi angajaţi ai organismului solicitant cu operatorii economici; j)documentele referitoare la subcontractarea activităţilor în legătură cu sarcinile pentru care solicită desemnarea, în copie; k)modelele documentelor ce urmează a fi eliberate: certificat de conformitate EC, certificat de conformitate a CPF, raport de încercare, după caz; l)asigurarea de răspundere civilă, în copie, pentru cazul în care răspunderea nu revine statului prin lege, însoţită de condiţiile privind asigurarea de răspundere civilă; m)o declaraţie scrisă prin care solicitantul este de acord ca organismul naţional de acreditare să pună la dispoziţia autorităţii competente, la cerere, documente şi informaţii în legătură cu acreditarea sa. (2) Documentele prevăzute la alin. (1) trebuie prezentate astfel încât să permită evaluarea îndeplinirii condiţiilor minimale prevăzute în anexa nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 622/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru fiecare dintre familiile de produse/funcţiile specifice solicitate pentru desemnare.(3) Prin transmiterea la autoritatea de desemnare a cererii de desemnare, organismul se obligă implicit să fie de acord ca organismul naţional de acreditare să pună la dispoziţia autorităţii de desemnare şi de notificare rapoartele prevăzute la alin. (1) lit. c) şi art. 17 alin. (1).(4) Cererea de desemnare, însoţită de documentele prevăzute la alin. (1), se depune la registratura autorităţii competente.(5) Comisia de desemnare din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor înştiinţează Comisia de desemnare din cadrul autorităţii de notificare, respectiv Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, în termen de maximum 15 zile, asupra cererilor de desemnare înregistrate. Capitolul VEvaluarea solicitării Articolul 11(1) Comisia de desemnare, în termen de 30 de zile de la primirea cererii de desemnare, verifică corectitudinea şi completitudinea documentelor însoţitoare conform art. 10 alin. (1) şi pe baza acestor documente evaluează conformitatea organismului cu condiţiile minimale prevăzute în anexa nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 622/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi verifică capabilitatea tehnică a organismului de a realiza activităţile prevăzute în specificaţiile tehnice armonizate de produs în sarcina organismului de terţă parte.(2) În măsura în care este necesar pentru luarea deciziilor privind desemnarea, comisia de desemnare poate întreprinde alte măsuri justificate pentru informarea sa completă şi corectă.(3) În perioada de evaluare a solicitării, organismul trebuie să pună la dispoziţia comisiei de desemnare toate informaţiile, datele şi documentele cerute de către comisia de desemnare în legătură cu solicitarea de desemnare. Capitolul VIAcordarea desemnării Articolul 12(1) Rezultatul verificărilor şi evaluărilor efectuate de comisia de desemnare prevăzute la art. 11 şi constatarea acesteia cu privire la îndeplinirea de către organism a condiţiilor necesare desemnării organismului se consemnează într-un proces-verbal.(2) În cazul în care comisia de desemnare constată că organismul solicitant nu îndeplineşte condiţiile necesare desemnării, respingerea motivată a desemnării se comunică în termen de 5 zile de la data semnării procesului-verbal, prin grija direcţiei de specialitate din cadrul autorităţii de desemnare.(3) În cazul în care comisia de desemnare constată că organismul solicitant îndeplineşte condiţiile necesare desemnării, comisia de desemnare transmite, în termen de 5 zile, procesul-verbal în care consemnează decizia de acceptare direcţiei de specialitate din cadrul autorităţii competente în vederea promovării ordinului de aprobare a desemnării respectivului organism.(4) Ordinul de desemnare conţine următoarele informaţii: denumirea completă a organismului, datele de contact (adresa la care acesta îşi are sediul, telefon, fax, e-mail, web), data până la care se acordă valabilitatea desemnării, precum şi familiile/subfamiliile de produse pentru construcţii şi utilizările preconizate, numărul deciziei Comisiei Europene referitoare la procedura de atestare a conformităţii familiei/subfamiliei respective de produse, specificaţiile tehnice armonizate de produs aplicabile, sistemul de atestare a conformităţii şi funcţia exercitată de organism; modelul de prezentare a acestor informaţii este prevăzut în anexa nr. 2. Articolul 13Organismul desemnat are dreptul de a activa ca organism de atestare a conformităţii produselor pentru care este desemnat numai după publicarea notificării pe pagina specializată de internet dezvoltată şi gestionată de către Comisia Europeană. Capitolul VIISupravegherea organismelor desemnate Articolul 14(1) Organismele desemnate trebuie să îndeplinească în mod permanent cerinţele şi condiţiile care au stat la baza deciziei privind desemnarea lor, precum şi următoarele cerinţe de funcţionare: a)să accepte numai solicitările care corespund domeniului desemnat, din partea oricăror persoane responsabile cu introducerea pe piaţă a produselor pentru construcţii; b)să respecte, la toate nivelurile proprii de organizare, condiţiile care să asigure confidenţialitatea; c)să permită organismului naţional de acreditare/Consiliului tehnic permanent pentru construcţii/Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă să efectueze auditurile/inspecţiile de supraveghere anuale, precum şi, dacă este cazul, inspecţiile de supraveghere excepţionale; d)să participe, la intervale regulate, la schimburile de experienţă dintre organismele desemnate de profil, programate de autoritatea competentă pentru desemnare; e)să asigure menţinerea la zi a instruirii personalului şi păstrarea, repararea şi, după caz, înlocuirea echipamentelor tehnice, astfel încât condiţiile de desemnare să fie îndeplinite pe toată durata desemnării; f)să păstreze şi să actualizeze înregistrările relevante privind calificarea, perfecţionarea şi experienţa profesională a personalului propriu; g)să elaboreze şi să actualizeze procedurile din care rezultă obligaţiile şi responsabilităţile personalului. (2) Organismele desemnate trebuie să comunice imediat organismului naţional de acreditare şi autorităţii competente care le-a desemnat schimbarea directorului tehnic sau a locţiitorului său permanent şi să facă cunoscute, cu cel puţin 10 zile înainte de a fi puse în aplicare, intenţiile de modificare în legătură cu oricare dintre documentele prevăzute la art. 10 alin. (1), precum şi orice altă măsură care ar putea afecta îndeplinirea cerinţelor pentru desemnare; organismul va comunica totodată şi data punerii în aplicare a modificării.(3) În situaţia în care modificările privesc documentele prevăzute la art. 10 alin. (1), organismele desemnate transmit autorităţii competente care le-a desemnat inclusiv documentul actualizat, în copie.(4) Organismele desemnate au obligaţia să permită necondiţionat reprezentaţilor autorităţii competente care le-a desemnat accesul la documente şi participarea la activităţile care privesc încercările ce se realizează de către acestea în legătură cu obiectul desemnării şi supravegherii, conform prevederilor prezentei proceduri.(5) Organismele desemnate au obligaţia de a informa autoritatea competentă care le-a desemnat în legătură cu restrângerea, suspendarea, expirarea acreditării sau reînnoirea acesteia, după caz.(6) Laboratoarele de încercări şi organismele de inspecţie pot să utilizeze numai aparatură de încercare verificată potrivit regulilor tehnice general cunoscute.(7) Organismele desemnate trebuie să întocmească şi să transmită comisiei care le-a desemnat, precum şi autorităţii de notificare, până la data de 1 februarie, rapoarte privind activitatea lor de certificare, inspecţie şi încercare în anul anterior, inclusiv documentaţia relevantă; raportul trebuie să conţină un rezumat cu informaţii asupra subiectului respectiv, cu privire la personalul implicat, procedurile aplicate corespunzător cerinţelor tehnice, rezultatele obţinute şi unităţile de producţie controlate, precum şi data/datele încercării/încercărilor, data certificării şi perioada de inspecţie, după caz; rapoartele se semnează de directorul tehnic al organismului. Articolul 15(1) Organismele desemnate sunt supuse supravegherii de către organismul naţional de acreditare, potrivit procedurilor acestuia.(2) La solicitarea întemeiată a autorităţii de notificare sau a autorităţii competente care a acordat desemnarea, organismul naţional de acreditare realizează o evaluare neplanificată a organismului desemnat în cauză. Articolul 16(1) Consiliul tehnic permanent pentru construcţii/Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă efectuează supravegheri anuale ale organismelor desemnate şi, după caz, la solicitarea întemeiată a autorităţii de notificare, supravegheri excepţionale, prin comisii de supraveghere desemnate în acest scop.(2) Supravegherea prevăzută la alin. (1) constă în verificarea documentaţiei tehnice aferente certificatelor de conformitate/rapoartelor de încercări emise de către organismul supravegheat. Articolul 17(1) Auditurile şi/sau inspecţiile de supraveghere prevăzute la art. 15 şi art. 16 alin. (1) se finalizează cu rapoarte de supraveghere, prin care se consemnează gradul de îndeplinire a cerinţelor prezentei proceduri şi se fac propuneri referitoare la menţinerea sau, după caz, la restricţionarea, suspendarea ori retragerea desemnărilor acordate.(2) Rapoartele de supraveghere prevăzute la alin. (1) se transmit, în termen de 5 zile de la finalizarea acestora, comisiilor de desemnare care au acordat desemnarea organismelor în cauză, precum şi autorităţii de notificare, împreună cu documentele considerate relevante pentru justificarea propunerilor respective. Capitolul VIIIRestricţionarea, suspendarea şi retragerea desemnării Articolul 18(1) Comisiile de desemnare analizează situaţia organismelor desemnate, pe baza rapoartelor de supraveghere, a documentelor anexate, a eventualelor sesizări şi reclamaţii şi a oricăror alte informaţii relevante pe care le deţin, şi decid, pe această bază, asupra menţinerii, restricţionării, suspendării ori retragerii desemnărilor acordate.(2) După caz, în funcţie de natura neconformităţilor constatate în legătură cu îndeplinirea de către organismul desemnat în cauză a cerinţelor prezentei proceduri, comisia de desemnare stabileşte împreună cu organismul naţional de acreditare şi/sau Consiliul tehnic permanent pentru construcţii/Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă şi organismul desemnat un program de acţiuni corective necesare pentru eliminarea neconformităţilor, precum şi modul de urmărire şi raportare a realizării acestora. Rezultatul motivat al deciziei asupra menţinerii, restricţionării, suspendării ori retragerii desemnării acordate se consemnează de către comisia de desemnare într-un proces-verbal.(3) În cazul în care comisia de desemnare ia decizia de restricţionare, suspendare ori retragere a unei desemnări acordate, comisia de desemnare transmite procesul-verbal în care este consemnată această decizie direcţiei de specialitate din cadrul autorităţii competente în vederea promovării ordinului privind restricţionarea, suspendarea ori retragerea desemnărilor acordate.(4) Restricţionarea, suspendarea ori retragerea desemnărilor acordate se aprobă prin ordin al ministrului autorităţii care a acordat desemnarea, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi apoi se notifică de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului Comisiei Europene şi statelor membre ale Uniunii Europene, în termen de 3 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a ordinului de aprobare aferent. Articolul 19Desemnarea se retrage dacă: a)apar ulterior motive care ar fi justificat respingerea desemnării; b)organismul a încălcat obligaţiile ce îi revin conform prezentei proceduri; c)perioada de valabilitate a certificatului de acreditare a organismului a expirat, iar organismul nu poate face dovada încheierii cu organismul naţional de acreditare a unui contract pentru reacreditare/prelungire a valabilităţii acreditării; d)cerinţele care au stat la baza desemnării nu mai sunt îndeplinite; e)organismul renunţă la desemnare printr-o comunicare scrisă, transmisă autorităţii competente care l-a desemnat; f)nu respectă prevederile art. 14 alin. (1) lit. a), c), şi d). Articolul 20Desemnarea se suspendă dacă: a)perioada de valabilitate a certificatului de acreditare a organismului a expirat, dar acesta face dovada încheierii cu organismul naţional de acreditare a unui contract pentru reacreditarea/prelungirea valabilităţii acreditării; b)organismul solicită suspendarea printr-o comunicare scrisă, transmisă autorităţii competente care l-a desemnat. Articolul 21Desemnarea se restricţionează dacă: a)se constată neconformităţi minore cu privire la respectarea obligaţiilor ce îi revin conform prezentei proceduri; b)organismul solicită restricţionarea printr-o comunicare scrisă, transmisă autorităţii competente care l-a desemnat. Articolul 22(1) Organismele desemnate transmit solicitarea de restricţionare, suspendare sau retragere a desemnării autorităţii competente cu minimum 60 de zile înainte de încetarea activităţii.(2) În situaţia retragerii desemnării, organismul trebuie să asigure predarea în mod corespunzător a documentelor şi înregistrărilor în legătură cu evaluările realizate ori în curs de realizare din perioada în care a fost desemnat, cu acceptul clientului, către autoritatea competentă sau către un alt laborator, respectiv organism desemnat din domeniu, stabilit de autoritatea competentă.(3) Restricţionarea, suspendarea sau retragerea desemnării unui organism nu afectează rapoartele de încercări ori certificatele de conformitate emise de către acesta anterior datei la care s-a luat decizia privind restricţionarea, suspendarea ori retragerea desemnării, până când se poate dovedi că acestea trebuie retrase. Capitolul IXDispoziţii finale Articolul 23(1) În vederea analizării solicitării pentru acordarea, restricţionarea, suspendarea sau restrângerea desemnării organismelor, autorităţile competente prevăzute la art. 27 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 622/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vor constitui comisii de desemnare a organismelor, denumite în continuare comisii de desemnare, care îşi desfăşoară activitatea în baza prevederilor prezentei proceduri şi ale regulamentului de organizare şi funcţionare al comisiilor de desemnare.
(2) Regulamentul de organizare şi funcţionare al comisiilor de desemnare, precum şi componenţa acestora se aprobă prin ordin al ministrului autorităţii competente.
Articolul 24Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta procedură.
ANEXA Nr. 1la procedură Nr. .........../data ........... 1) Laboratorul/Organismul ........ ................ ................ ................ ................ ................ ............... (denumirea completă, adresa, telefon/fax, e-mail, codul unic de înregistrare, nr. de ordine în registrul comerţului) CERERE DE DESEMNARE model -Laboratorul/Organismul ........ ................ .......... 2), având sediul în ........ ................ ................ 3), reprezentat prin director/preşedinte ........ ................ ........ ............. 4), în aplicarea prevederilor art. 3 din Procedura privind desemnarea organismelor de evaluare a conformităţii produselor pentru construcţii, aprobată prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi turismului şi al ministrului delegat pentru administraţie nr. 909/117/2012, solicită Ministerului ........ ................ ........ .............. 5) să fie evaluat în scopul desemnării în vederea notificării pentru a participa, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 622/2004 privind stabilirea condiţiilor de introducere pe piaţă a produselor pentru construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, la evaluarea conformităţii produselor pentru construcţii conform prevederilor din anexa la prezenta cerere. Anexăm la prezenta cerere următoarele documente 6): ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ..............Directorul/Preşedintele7) laboratorului/organismului, ........ ................ ................ ................ ................ ............... 1) Numărul/data de înregistrare de către autoritatea competentă pentru desemnare. 2) Denumirea completă a laboratorului sau organismului. 3) Adresa completă, codul poştal. 4) Numele şi prenumele. 5) Denumirea completă a autorităţii competente pentru desemnare, conform art. 8 alin. (1) din Procedura privind desemnarea organismelor de evaluare a conformităţii produselor pentru construcţii, aprobată prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi turismului şi al ministrului delegat pentru administraţie nr. 909/117/2012. 6) Documentele necesare conform prevederilor art. 10 alin. (1) din Procedura privind desemnarea organismelor de evaluare a conformităţii produselor pentru construcţii, aprobată prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi turismului şi al ministrului delegat pentru administraţie nr. 909/117/2012. 7) Numele, prenumele şi semnătura directorului/preşedintelui şi ştampila laboratorului sau organismului. ANEXA Nr. 2la procedură Denumirea organismului: Adresa: Telefon: Fax: E-mail: Website: Competenţa organismului a fost evaluată folosind ca referenţial standardul: Valabilitatea desemnării se acordă până la data: Funcţiile îndeplinite de organism:
Numărul deciziei CE Familiile de produse şi utilizările preconizate Sistemul de atestare a conformităţii Specificaţiile tehnice armonizate1) Funcţia organismului

1) Pentru funcţia „laborator de încercări“ se precizează şi cerinţele esenţiale ale construcţiilor cărora îi răspund caracteristicile esenţiale ale produsului pentru a căror determinare a performanţei se solicită desemnarea. În cazul în care organismul solicită desemnarea pentru determinarea performanţei printr-o metodă de calcul, conform specificaţiei tehnice armonizate, se va menţiona, într-o notă de subsol, „determinare prin calcul“.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 909/2012

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 909 din 2012
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu