E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2134/460 din 17 noiembrie 2004

privind aprobarea Procedurii de desemnare a organismelor pentru atestarea conformitatii produselor pentru constructii

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI


SmartCity3

              Nr. 2.134 din 17 noiembrie 2004
              MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
              Nr. 460 din 21 decembrie 2004
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 43 din 13 ianuarie 2005

    In conformitate cu prevederile art. 27 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 622/2004 privind stabilirea conditiilor de introducere pe piata a produselor pentru constructii,
    in temeiul prevederilor art. 38 alin. 2 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea in constructii, cu modificarile ulterioare, ale art. 2 pct. 45 si ale art. 5 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 9 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 604/2003, cu modificarile ulterioare,

    ministrul transporturilor, constructiilor si turismului si ministrul administratiei si internelor emit urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Procedura de desemnare a organismelor pentru atestarea conformitatii produselor pentru constructii, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Comisiile de recunoastere din cadrul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului si Ministerului Administratiei si Internelor vor urmari punerea in aplicare a prevederilor prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 4
    La data publicarii prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei, al ministrului de interne si al ministrului administratiei publice nr. 308/409/189/2003 pentru aprobarea Procedurii de evaluare si desemnare a organismelor abilitate pentru atestarea conformitatii produselor pentru constructii, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 297 din 5 mai 2003.

                       p. Ministrul transporturilor,
                       constructiilor si turismului,
                              Traian Panait,
                             secretar de stat

                             Ministru de stat,
                 ministrul administratiei si internelor,
                          Marian Florian Saniuta

    ANEXA 1

                                 PROCEDURA
de desemnare a organismelor pentru atestarea conformitatii produselor pentru constructii

    CAP. 1
    Obiectul si domeniul de aplicare

    Art. 1
    Prezenta procedura stabileste conditiile si regulile de procedura privind recunoasterea, desemnarea si notificarea, dupa caz, a organismelor si laboratoarelor care participa la atestarea conformitatii produselor pentru constructii, prevazute la art. 27 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 622/2004 privind stabilirea conditiilor de introducere pe piata a produselor pentru constructii, denumite in continuare organisme, cu exceptia cazurilor in care exista prevederi distincte pentru organisme si laboratoare.
    Art. 2
    (1) Organismele prevazute la art. 1 sunt supuse, in principiu, regulilor comune de procedura privind desemnarea, stabilite prin Hotararea Guvernului nr. 487/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind desemnarea si notificarea nationala a laboratoarelor de incercari, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care realizeaza evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate prevazute in Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, cu modificarile si completarile ulterioare, denumite in continuare norme metodologice, adaptate si/sau completate, dupa caz, corespunzator cerintelor domeniului reglementat specific.
    (2) In domeniul produselor pentru constructii nu sunt aplicabile procedurile modulare de evaluare a conformitatii, prevazute la art. 19 alin. (2) din Legea nr. 608/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, ci procedurile aferente sistemelor de atestare a conformitatii produselor, prevazute la pct. 2 din anexa nr. 3 la Hotararea Guvernului nr. 622/2004, ceea ce implica un alt mod de identificare a domeniilor de competenta, a functiilor si a sarcinilor specifice ce revin organismelor desemnate.
    (3) Prevederile specifice referitoare la evaluarea, recunoasterea si desemnarea organismelor in domeniul produselor pentru constructii, cuprinse in prezenta procedura, sunt stabilite pe baza conditiilor prevazute in cap. V, VII si IX si in anexele nr. 3 si 4 din Hotararea Guvernului nr. 622/2004 si cu luarea in considerare a prevederilor cuprinse in ghidurile adoptate de Comisia Europeana in acest domeniu.

    CAP. 2
    Documente de referinta

    Art. 3
    (1) La baza prevederilor cuprinse in prezenta procedura au stat urmatoarele acte normative:
    a) Hotararea Guvernului nr. 622/2004 privind stabilirea conditiilor de introducere pe piata a produselor pentru constructii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 421 din 11 mai 2004;
    b) Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 712 din 8 noiembrie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare aduse prin Ordonanta Guvernului nr. 71/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 621 din 30 august 2003, aprobata cu modificari prin Legea nr. 503/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 876 din 10 decembrie 2003, Ordonanta Guvernului nr. 62/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 741 din 17 august 2004, aprobata cu modificari prin Legea nr. 406/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 941 din 14 octombrie 2004;
    c) Hotararea Guvernului nr. 487/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind desemnarea si notificarea nationala a laboratoarelor de incercari, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care realizeaza evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate prevazute in Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 388 din 6 iunie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare aduse prin Hotararea Guvernului nr. 298/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 249 din 22 martie 2004;
    d) Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 1.558/2004 pentru aprobarea Regulamentului privind atestarea conformitatii produselor pentru constructii, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.211 din 16 decembrie 2004.
    (2) Prezenta procedura cuprinde prevederi cu referire la urmatoarele standarde, la a caror aplicare trebuie luata in considerare ultima editie a standardului citat:
    a) SR EN 45004 "Criterii generale pentru functionarea diferitelor tipuri de organisme care efectueaza inspectia";
    b) SR EN 45011 "Criterii generale pentru organisme de certificare care efectueaza certificarea produselor";
    c) SR EN 45012 "Criterii generale pentru organisme de certificare care efectueaza certificarea sistemelor calitatii";
    d) SR EN ISO/CEI 17025 "Cerinte generale pentru competenta laboratoarelor de incercari si etalonari".
    (3) La stabilirea prevederilor prezentei proceduri s-au luat in considerare recomandarile Comisiei Europene cuprinse in urmatoarele documente:
    a) Ghidul comunitar A - Desemnarea organismelor recunoscute in domeniul directivei "Produse pentru constructii";
    b) Ghidul comunitar K - Sistemele de atestare a conformitatii si rolul si sarcinile organismelor notificate in domeniul directivei "Produse pentru constructii".

    CAP. 3
    Termeni si definitii

    Art. 4
    (1) Termenii de specialitate utilizati in prezenta procedura sunt prevazuti si definiti in documentele de referinta mentionate in cap. II.
    (2) Prescurtarile utilizate in textul procedurii se inteleg astfel:
    CPF = controlul productiei in fabrica;
    C.T.P.C. = Consiliul Tehnic Permanent pentru Constructii;
    PECA = Protocol la Acordul european privind evaluarea conformitatii si acceptarea produselor industriale;
    I.G.S.U. = Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta.

    CAP. 4
    Domenii si conditii de recunoastere si desemnare

    Art. 5
    (1) In domeniul produselor pentru constructii, recunoasterea si desemnarea organismelor se stabilesc pe familii/subfamilii de produse, pe sisteme de atestare a conformitatii si pentru realizarea de functii si sarcini specifice pentru atestarea conformitatii produselor, asa cum sunt identificate prin prevederile prezentei proceduri.
    (2) Recunoasterea se acorda de una dintre cele doua autoritati competente pentru desemnare prevazute la art. 27 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 622/2004, prin comisiile de recunoastere constituite in acest scop conform art. 23 din normele metodologice, care emit certificatele de recunoastere, dupa cum urmeaza:
    a) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, pentru organismele specializate pe toate familiile de produse pentru constructii si pe toate functiile specifice, cu exceptia celor prevazute la lit. b);
    b) Ministerul Administratiei si Internelor, pentru organismele specializate pe familiile de produse care cuprind mijloace fixe pentru alarmare/detectare a incendiului, pentru stingerea incendiului, pentru controlul focului si fumului si pentru prevenirea exploziilor si produse cu rol de protectie la foc, precum si pentru laboratoarele de incercari care efectueaza incercarile de comportare la foc pentru oricare dintre familiile de produse pentru constructii.
    (3) Comisiile de recunoastere se constituie si functioneaza la fiecare autoritate competenta pentru desemnare, conform regulamentelor de organizare si functionare proprii, avand in vedere realizarea colaborarilor necesare.
    (4) Desemnarea organismelor recunoscute de ambele autoritati competente, precum si suspendarea, limitarea sau retragerea desemnarilor se aproba prin ordin al ministrului de resort, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (5) De la data intrarii in vigoare a protocolului PECA in domeniul produselor pentru constructii sau de la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, daca un astfel de protocol nu este incheiat anterior, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului raspunde de aplicarea procedurii de notificare a organismelor desemnate in relatie cu Comisia Europeana si cu statele membre ale Uniunii Europene.
    (6) Evaluarea organismelor care solicita desemnarea, precum si supravegherea organismelor recunoscute si desemnate se realizeaza de catre C.T.P.C., pentru organismele prevazute la alin. (2) lit. a), si de catre I.G.S.U., pentru organismele prevazute la alin. (2) lit. b).
    (7) Costurile aferente evaluarii si supravegherii pe perioada desemnarii se stabilesc pe baza de tarife, care se actualizeaza anual, si se suporta de organismele solicitante.
    Art. 6
    (1) Pot fi recunoscute si desemnate orice persoane juridice sau, in unele cazuri, entitati din cadrul unor persoane juridice, cu sediul in Romania, care functioneaza ca organisme de certificare, ca organisme de inspectie si/sau ca laboratoare de incercari si indeplinesc cumulativ cerintele de acreditare prealabila prevazute la art. 16 din Legea nr. 608/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, si conditiile minimale prevazute in anexa nr. 4 la Hotararea Guvernului nr. 622/2004, tratate potrivit prevederilor prezentei proceduri.
    (2) Persoana juridica sau entitatea poate fi desemnata, pe baza propriei solicitari, pentru exercitarea functiilor prevazute la alin. (3) si pentru efectuarea sarcinilor specifice prevazute la alin. (4), cu referire la anumite familii de produse pentru constructii si in corelare cu sistemele de atestare a conformitatii aplicabile familiilor de produse respective, identificate conform prevederilor Regulamentului privind atestarea conformitatii produselor pentru constructii.
    (3) In domeniul produselor pentru constructii pot fi recunoscute si desemnate organisme pentru exercitarea urmatoarelor functii:
    a) certificarea conformitatii produselor, denumite in continuare organisme de certificare produs;
    b) certificarea conformitatii controlului productiei in fabrica, denumite in continuare organisme de certificare CPF;
    c) inspectie, denumite in continuare organisme de inspectie;
    d) incercari, denumite in continuare laboratoare de incercari.
    (4) Sarcinile specifice ce revin organismelor, in corelare cu sistemele de atestare a conformitatii, sunt:
    a) certificarea conformitatii produsului si eliberarea certificatului de conformitate EC, pentru sistemele 1+ si 1;
    b) certificarea conformitatii CPF, pentru sistemele 2+ si 2;
    c) supravegherea CPF, pentru sistemele 1+, 1 si 2+;
    d) inspectia CPF, pentru sistemele 1+, 1, 2+ si 2;
    e) incercari initiale de tip ale produsului, pentru sistemele 1+, 1 si 3;
    f) incercari prin sondaj pe esantioane prelevate de la locul productiei, de pe piata sau de pe santiere, pentru sistemul 1+.
    Art. 7
    (1) Un organism poate fi recunoscut si desemnat pentru una sau mai multe familii/subfamilii de produse pentru constructii, precum si pentru o familie/subfamilie de produse, pe o singura functie, pe mai multe sau pe toate functiile care intervin in sistemul/sistemele de atestare a conformitatii aplicabil/aplicabile familiei/subfamiliei respective, dintre cele prevazute la art. 6 alin. (3).
    (2) Organismele solicitante trebuie sa dovedeasca indeplinirea conditiilor relevante pentru recunoastere si desemnare pe fiecare domeniu acoperit de acestea.
    Art. 8
    (1) Entitati legate juridic de operatori economici nu pot fi desemnate in nici un caz ca organisme de certificare si ca organisme de inspectie, putand fi desemnate doar ca laboratoare de incercari si numai in cazuri speciale si justificate (de exemplu, laboratorul este unicul din tara sau dintr-o zona teritoriala, care dispune de aparatura de incercare necesara).
    (2) In sensul prezentei proceduri, prin operator economic se intelege orice persoana juridica sau persoana fizica autorizata care introduce pe piata produse pentru constructii in calitate de producator, reprezentant autorizat al producatorului sau importator, definiti conform prevederilor art. 4 alin. (1) lit. m), v) si z) din Legea nr. 608/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (3) Un organism se considera legat de un operator economic in urmatoarele situatii:
    a) este parte a aceleiasi societati ca si unitatea de productie;
    b) este entitate separata juridic de unitatea de productie, dar este in intregime sau in majoritate proprietatea unitatii de productie;
    c) este independent, dar unitatea de productie detine o anumita cota de actiuni;
    d) este separat de unitatea de productie, dar ambele au o societate-mama comuna care detine in intregime sau in majoritate proprietatea;
    e) este separat de unitatea de productie, dar ambele au o societate-mama comuna care detine o anumita cota de actiuni;
    f) este in proprietatea unei organizatii reprezentand mai multi producatori (de exemplu, o asociatie cu scop comercial).
    Art. 9
    (1) Organismele de certificare, organismele de inspectie si laboratoarele pot subcontracta executarea unora dintre sarcinile ce le revin altor organisme si/sau laboratoare.
    (2) Un organism desemnat care subcontracteaza ramane in orice situatie raspunzator pentru toate activitatile acoperite de desemnare. Subcontractarea nu se poate referi la delegarea autoritatii sau a responsabilitatilor corespunzatoare functiei desemnate.
    (3) Un organism desemnat nu poate in nici un caz sa subcontracteze toate activitatile. De asemenea, este interzisa subcontractarea "in serie".
    (4) Organismele de certificare nu pot subcontracta activitatile de evaluare si acceptare. Pot fi subcontractate numai activitati tehnice, precis delimitate si riguros detaliate, de exemplu incercari, examinari, comparatii, esantionari sau audituri pentru calitate.
    Art. 10
    In scopul asigurarii unei aplicari practice uniforme a sarcinilor ce revin diferitelor organisme recunoscute si desemnate in cadrul sistemelor de atestare a conformitatii, precum si a evaluarilor in vederea recunoasterii si desemnarii, C.T.P.C. va intocmi, cand este cazul, impreuna cu I.G.S.U., instructiuni detaliate privind rolul si raporturile dintre organisme pentru realizarea metodelor de incercare, inspectie si certificare prevazute in specificatiile tehnice. Aceste instructiuni vor fi puse la dispozitie organismelor interesate, contra cost.

    CAP. 5
    Solicitarea recunoasterii si desemnarii

    Art. 11
    (1) Solicitarea organismului se realizeaza conform art. 5 alin. (3) din normele metodologice, cu completarile de mai jos.
    (2) Cererea de desemnare trebuie intocmita corespunzator modelului prezentat in anexa nr. 1.
    (3) Cererea de desemnare trebuie insotita de urmatoarele documente:
    a) certificatul de inmatriculare la Oficiul National al Registrului Comertului sau orice act juridic echivalent privind infiintarea, in copie;
    b) certificatul de acreditare ca organism de evaluare a conformitatii, emis de organismul national de acreditare, in copie;
    c) raportul intocmit de organismul national de acreditare, referitor la procedura de evaluare a conformitatii documentata si aplicata de catre solicitant si la sistemul de management al calitatii implementat de acesta;
    d) descrierea tipului de activitate la care se refera desemnarea, potrivit prevederilor art. 6 alin. (3) si (4);
    e) nominalizarea familiei/subfamiliilor de produse pentru constructii si a utilizarilor preconizate aferente, care va/vor fi acoperita/acoperite de desemnarea care se solicita, identificate potrivit prevederilor din anexele nr. I, II si III la Regulamentul privind atestarea conformitatii produselor pentru constructii;
    f) datele specifice de personal, de calificare si de experienta profesionala, referitoare la directorul organismului, la loctiitorul acestuia, la personalul cu functii de conducere si la personalul tehnic, potrivit prevederilor art. 16;
    g) descrierea sumara a spatiilor de lucru si a echipamentelor tehnice si indicarea procedurilor operationale specifice;
    h) declaratie privind relatiile economice si juridice ale solicitantului, persoana juridica sau entitate, ale directorului si ale celorlalti angajati ai solicitantului cu operatorii economici;
    i) documentele referitoare la subcontractarea activitatilor in legatura cu sarcinile pentru care solicita desemnarea, in copie;
    j) modelele documentelor ce urmeaza a fi eliberate: certificat de conformitate EC, certificat de conformitate a CPF, raport de incercare, dupa caz;
    k) asigurarea de raspundere civila, in copie, pentru cazul in care raspunderea nu revine statului prin lege, insotita de o adresa emisa de societatea de asigurare, prin care sa se confirme ca polita de asigurare acopera despagubirile care pot fi solicitate in urma activitatii pentru care se solicita desemnarea;
    l) o declaratie scrisa prin care solicitantul este de acord ca organismul national de acreditare sa puna la dispozitie autoritatii competente, la cerere, documente si informatii in legatura cu acreditarea sa;
    m) dovada de plata a costului pentru evaluarea initiala.
    (4) In situatiile prevazute la art. 7 alin. (1), cererile trebuie sa exprime explicit domeniul de desemnare solicitat prin intocmirea documentelor prevazute la alin. (3) lit. e) sub forma unor liste distincte:
    a) pentru o singura familie/subfamilie de produse si mai multe functii care intervin in cadrul sistemelor de atestare aplicabile familiei respective; sau
    b) pentru o singura functie si mai multe familii/subfamilii de produse, cu specificarea sistemelor de atestare aplicabile familiilor respective.
    (5) Documentele prevazute la alin. (3) trebuie prezentate astfel incat sa permita evaluarea indeplinirii conditiilor minimale prevazute in anexa nr. 4 la Hotararea Guvernului nr. 622/2004 pentru fiecare dintre familiile de produse/functiile specifice solicitate pentru desemnare.
    Art. 12
    (1) In functie de familia de produse/functiile pentru care se solicita desemnarea, cererile pentru desemnare si dosarul cu documente insotitoare se depun la autoritatea competenta pentru desemnare, care le inregistreaza prin secretariatul comisiei de recunoastere.
    (2) In maximum doua zile, dosarele aferente cererilor inregistrate la autoritatile competente se transmit la C.T.P.C., respectiv I.G.S.U., in vederea evaluarii.
    (3) Comisia de recunoastere din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor instiinteaza Comisia de recunoastere din cadrul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului in termen de maximum 15 zile asupra cererilor inregistrate.
    (4) C.T.P.C. poate realiza evaluari si/sau supravegheri si in domeniile din competenta Ministerului Administratiei si Internelor, la solicitarea acestuia.

    CAP. 6
    Evaluarea solicitarii

    Art. 13
    (1) C.T.P.C., respectiv I.G.S.U., efectueaza evaluarea in vederea recunoasterii organismelor, in termen de 30 de zile de la primirea dosarului, pe baza documentatiei prezentate potrivit prevederilor art. 11 si unui audit la sediul solicitantului.
    (2) In cazul in care dosarul depus nu este complet, data de la care curge termenul prevazut la alin. (1) se decaleaza corespunzator cu perioada consumata pentru completarea dosarului.
    Art. 14
    (1) Conformitatea organismelor cu conditiile minimale prevazute in anexa nr. 4 la Hotararea Guvernului nr. 622/2004 se evalueaza in raport cu cerintele relevante prevazute in standardele din seria SR EN 45000 pe baza carora au fost acreditate, considerate in contextul specificatiilor tehnice pentru produse si/sau incercari aferente domeniului de desemnare.
    (2) Ca baza de evaluare a competentei pentru diversele functii si sarcini ale organismelor se utilizeaza certificatele de acreditare eliberate de organismul national de acreditare, acreditarea dupa standardele din seria SR EN 45000 fiind luata in considerare astfel:
    a) pentru organismele de certificare produs: SR EN 45011;
    b) pentru organismele de certificare CPF: SR EN 45012;
    c) pentru organismele care efectueaza inspectia si supravegherea CPF: SR EN 45012;
    d) pentru organismele care efectueaza inspectia CPF si alte activitati specifice pentru inspectii de terta parte (esantionare, audituri etc): SR EN 45004;
    e) pentru laboratoarele de incercari: SR EN ISO 17025.
    Art. 15
    (1) Din documentele prezentate si din auditul la sediu trebuie sa rezulte ca organismul are capabilitatea tehnica necesara pentru produsul si/sau incercarile specifice.
    (2) Pentru organismele de certificare si de inspectie evaluarea se face comparativ cu specificatiile tehnice de referinta pentru produse, incluse in lista standardelor romane care transpun standarde europene armonizate si a specificatiilor tehnice recunoscute, prevazuta la art. 13 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 622/2004, iar pentru laboratoarele de incercari, comparativ cu standardele de incercari prevazute la art. 13 alin. (2) lit. a) din Hotararea Guvernului nr. 622/2004 sau cu parti ale acestora ori cu metodele de incercare stabilite prin agremente tehnice europene.
    Art. 16
    (1) Organismele solicitante trebuie sa detina suficient personal angajat permanent, care sa aiba pregatirea, instruirea, cunostintele tehnice si experienta necesare, corespunzator functiilor alocate, precum si un director tehnic sau o functie asimilata acestuia, care sa detina responsabilitatea globala pentru supervizarea activitatilor intregului personal.
    (2) Directorul tehnic trebuie sa fie absolvent al unei institutii de invatamant superior cu caracter tehnic sau stiintific, corespunzator domeniului de activitate al organismului, si trebuie sa detina o experienta profesionala de cel putin 5 ani in domeniul incercarii, inspectiei sau certificarii produselor pentru constructii ori in activitati comparabile.
    (3) Directorul tehnic trebuie sa isi exercite functia ca ocupatie de baza. Daca directorul tehnic are o alta ocupatie de baza, aceasta cerinta poate fi considerata satisfacuta si prin numirea unui loctiitor permanent care trebuie sa indeplineasca toate cerintele relevante pentru directorul tehnic.
    Art. 17
    Organismele si laboratoarele trebuie sa dispuna de:
    a) spatiile de lucru si echipamentele tehnice necesare, in corelare cu specificatiile tehnice de produs si/sau incercarile relevante;
    b) proceduri documentate pentru executarea sarcinilor ce le revin si pentru utilizarea si mentenanta echipamentului tehnic aferent;
    c) un sistem pentru inregistrarea si documentarea activitatilor efectuate.
    Art. 18
    Pentru sarcinile organismelor implicate in inspectia si/sau certificarea CPF se iau in considerare numai acele aspecte ale controlului productiei in fabrica, necesare pentru satisfacerea cerintelor definite in specificatiile tehnice de referinta pentru produsele respective.
    Art. 19
    (1) Organismele care solicita desemnarea trebuie sa fie si sa ramana, dupa desemnare, de terta parte, respectiv independente de clientii lor sau de alte parti interesate.
    (2) Daca totusi, in contextul prevederilor art. 8, este necesara desemnarea unui laborator legat de un operator economic, trebuie sa fie prezentate dovezi concludente ca laboratorul functioneaza in mod impartial. Desemnarea acordata unui astfel de laborator il indreptateste sa isi efectueze sarcinile legate de atestarea conformitatii pentru orice client, inclusiv pentru operatorul economic de care este legat.
    Art. 20
    (1) Organismele desemnate, in special directorul tehnic si loctiitorul sau permanent, trebuie sa asigure impartialitatea.
    (2) In mod special, in cazul prevazut la art. 19 alin. (2), trebuie acordata o atentie marita pentru evaluarea impartialitatii. Cu cat este mai stransa relatia dintre laborator si operatorul economic, cu atat mai stricte trebuie sa fie mijloacele de satisfacere a cerintei de impartialitate si mai ridicata severitatea cu care acestea sunt verificate si supravegheate.
    Art. 21
    (1) Conditia privind existenta asigurarii de raspundere civila se considera indeplinita si prin prezentarea unei asigurari de garantie profesionala.
    (2) Cuantumul anual al asigurarii trebuie sa fie corelat cu cifra de afaceri si cu natura riscurilor ce pot fi suportate de organismul in cauza.
    Art. 22
    (1) C.T.P.C., respectiv I.G.S.U., efectueaza evaluarea solicitarilor, prin personalul de specialitate propriu, pe baza criteriilor stabilite prin prezenta procedura si a referintelor prevazute.
    (2) Rezultatele evaluarii sunt consemnate intr-un raport de evaluare, care, impreuna cu dosarul complet de evaluare, se inainteaza comisiei de recunoastere din cadrul autoritatii competente pentru desemnare, in termenul prevazut la art. 13. In concluziile raportului de evaluare se mentioneaza propunerea de acordare sau de respingere a recunoasterii si, daca este cazul, motivele respingerii, cu precizarea explicita a domeniului de competenta recunoscut sau respins, prin indicarea functiei organismului, a subfamiliilor de produse si a sistemelor de atestare a conformitatii aferente.
    (3) Dupa eliberarea certificatului de recunoastere, dosarele constituite in procesul de evaluare se retransmit la C.T.P.C., respectiv la I.G.S.U., care le pastreaza pe o perioada de 10 ani. Dosarele se pun, la cerere, la dispozitie autoritatii competente pentru desemnare sau organelor de control imputernicite de aceasta.

    CAP. 7
    Acordarea certificatului de recunoastere si a desemnarii

    Art. 23
    (1) Autoritatile competente pentru desemnare analizeaza si aproba, prin comisiile de recunoastere, propunerile din raportul de evaluare, in termen de maximum 10 zile de la primirea acestuia.
    (2) In cadrul analizei, comisia de recunoastere examineaza raportul de evaluare si documentele din dosarul de evaluare, verificand respectarea cerintelor prevazute prin prezenta procedura si urmarind gradul de satisfacere a conditiilor minimale prevazute in anexa nr. 4 la Hotararea Guvernului nr. 622/2004 pe fiecare domeniu de desemnare.
    (3) In masura in care este necesar pentru luarea deciziilor privind recunoasterea si desemnarea, comisia de recunoastere poate intreprinde alte masuri justificate pentru informarea sa completa si corecta. Cheltuielile ocazionate de realizarea acestor masuri se suporta de solicitanti.
    (4) Rezultatul analizei efectuate de comisia de recunoastere si decizia acesteia se consemneaza printr-un proces-verbal in registrul unic gestionat de comisie.
    (5) In termen de maximum 3 zile de la adoptarea deciziei de recunoastere, comisia de recunoastere elibereaza certificatul de recunoastere sau, in situatia in care solicitantul nu dovedeste conformitatea cu cerintele prevazute in prezenta procedura, comunica solicitantului respingerea motivata a recunoasterii.
    (6) Modelul certificatului de recunoastere este prevazut in anexa nr. 2.
    Art. 24
    (1) Organismele care au primit certificatul de recunoastere din partea oricareia dintre autoritatile competente pentru desemnare, prevazute la art. 5 alin. (2), sunt inscrise in lista organismelor desemnate in domeniul produselor pentru constructii, care se aproba conform prevederilor art. 5 alin. (4).
    (2) Conform prevederilor art. 28 din Hotararea Guvernului nr. 622/2004, organismele din domeniul produselor pentru constructii sunt supuse cerintei de notificare. In acest scop, anterior emiterii ordinului de desemnare, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului solicita la Comisia Europeana atribuirea numarului de identificare pentru fiecare organism ce va fi notificat.
    (3) Lista organismelor desemnate in domeniul produselor pentru constructii contine urmatoarele informatii pentru fiecare organism desemnat: denumirea completa, sediul, numarul de identificare ca organism notificat, familiile de produse pentru constructii si utilizarile preconizate, numarul deciziei Comisiei Europene referitoare la procedura de atestare a conformitatii familiei respective de produse, sistemul de atestare a conformitatii si functia de evaluare a organismului. Modelul de intocmire a listei organismelor desemnate in domeniul produselor pentru constructii este prezentat in anexa nr. 3.
    (4) C.T.P.C. intocmeste si tine la zi baza de date centralizata pentru actualizarea, ori de cate ori este necesar, a ordinelor de aprobare a listei prevazute la alin. (1).
    (5) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului notifica Comisiei Europene si celorlalte state membre ale Uniunii Europene organismele desemnate in domeniul produselor pentru constructii, conform procedurii aplicabile la nivel comunitar.
    (6) Pe durata desemnarii, organismele sunt supuse supravegherii permanente, conform prevederilor cap. VIII. O desemnare acordata poate fi suspendata, limitata sau retrasa conform prevederilor cap. IX.

    CAP. 8
    Supravegherea organismelor recunoscute si desemnate

    Art. 25
    (1) Organismele desemnate in domeniul produselor pentru constructii trebuie sa indeplineasca in mod permanent cerintele si conditiile care au stat la baza deciziei privind recunoasterea lor, precum si cerintele de functionare prevazute la alin. (2).
    (2) Pe perioada recunoasterii si desemnarii, organismele recunoscute si desemnate au urmatoarele obligatii generale:
    a) sa accepte numai solicitarile care corespund domeniului desemnat, din partea oricaror persoane responsabile cu introducerea pe piata a produselor pentru constructii;
    b) sa respecte, la toate nivelurile proprii de organizare, conditiile care sa asigure confidentialitatea;
    c) sa permita autoritatii competente pentru desemnare, care le-a desemnat, sa efectueze, prin C.T.P.C./I.G.S.U., auditurile de supraveghere planificate, precum si, daca este cazul, inspectii inopinate de supraveghere;
    d) sa participe, la intervale regulate, la schimburile de experienta dintre organismele desemnate de profil, programate de autoritatea competenta pentru desemnare;
    e) sa asigure mentinerea la zi a instruirii personalului si pastrarea, repararea si, dupa caz, inlocuirea echipamentelor tehnice, astfel incat conditiile de desemnare sa fie indeplinite pe toata durata desemnarii;
    f) sa pastreze si sa actualizeze inregistrarile relevante privind calificarea, perfectionarea si experienta profesionala a personalului propriu;
    g) sa elaboreze si sa actualizeze procedurile din care rezulta obligatiile si responsabilitatile personalului;
    h) sa elaboreze o documentatie sintetica privind indeplinirea obligatiilor prevazute la lit. d) - g), pe care sa o puna la dispozitie personalului;
    i) sa comunice imediat autoritatii competente pentru desemnare, care le-a desemnat, schimbarea directorului tehnic sau a loctiitorului sau permanent si sa faca cunoscute, cu cel putin 10 zile inainte de a fi puse in aplicare, intentiile de modificare importante survenite in legatura cu oricare dintre documentele prevazute la art. 11 alin. (3), precum si orice alta masura care ar putea afecta indeplinirea cerintelor pentru desemnare;
    j) sa plateasca anual costurile aferente auditului de supraveghere planificat.
    (3) Laboratoarele de incercari si organismele de inspectie pot sa utilizeze numai aparatura de incercare verificata potrivit regulilor tehnice general cunoscute; in scopul validarii rezultatelor la incercari laboratoarele si organismele de inspectie trebuie sa participe la incercarile comparative programate de autoritatea competenta pentru desemnare.
    Art. 26
    (1) Organismele de certificare, organismele de inspectie si laboratoarele de incercari trebuie sa intocmeasca rapoarte anuale privind activitatile lor de certificare, inspectie si incercare, inclusiv documentatia relevanta. Rapoartele se intocmesc pentru activitatea pe un an calendaristic si se transmit la C.T.P.C./I.G.S.U. pana la data de 1 februarie a anului urmator, in vederea utilizarii acestora in cadrul activitatilor de supraveghere.
    (2) Rapoartele trebuie sa contina un rezumat cu informatii asupra subiectului respectiv, cu privire la personalul implicat, procedurile aplicate corespunzator cerintelor tehnice, rezultatele obtinute si unitatile de productie controlate. De asemenea, rapoartele trebuie sa contina data/datele incercarii/incercarilor, data certificarii si perioada de inspectie, dupa caz. Rapoartele se semneaza de directorul tehnic al organismului. Rapoartele se pastreaza de catre C.T.P.C./I.G.S.U. pe o durata de 10 ani si se pun la dispozitie, la cerere, autoritatilor competente pentru desemnare, in cadrul activitatii de supraveghere a organismelor desemnate in domeniul produselor pentru constructii.
    (3) Pe baza rapoartelor prevazute la alin. (1), C.T.P.C., respectiv I.G.S.U., intocmeste rapoarte anuale referitoare la activitatea organismelor aflate sub supravegherea sa in anul calendaristic precedent, care se transmit comisiilor de recunoastere din cadrul autoritatilor competente de resort pana la data de 1 martie.
    Art. 27
    (1) Prevederile referitoare la supravegherea organismelor, cuprinse in cap. II sectiunea a 3-a din normele metodologice, se aplica si organismelor desemnate in domeniul produselor pentru constructii.
    (2) Activitatile de supraveghere a organismelor desemnate in domeniul produselor pentru constructii se efectueaza de C.T.P.C., respectiv de I.G.S.U., prin schimb curent de informatii si audituri de supraveghere planificate, precum si, daca este cazul, prin inspectii inopinate de supraveghere. Auditurile de supraveghere planificate se stabilesc prin programe de supraveghere care se elaboreaza de catre C.T.P.C./I.G.S.U., prin colaborare intre ele si/sau cu organismul national de acreditare, pentru corelarea diferitelor programe de supraveghere.
    (3) Auditurile si/sau inspectiile de supraveghere se finalizeaza cu rapoarte de supraveghere, prin care se consemneaza gradul de indeplinire a cerintelor prevazute la art. 25 si se fac propuneri referitoare la mentinerea sau, dupa caz, la limitarea, suspendarea ori retragerea desemnarilor acordate. Rapoartele de supraveghere se transmit comisiilor de recunoastere care au acordat recunoasterea organismelor in cauza, impreuna cu documentele considerate relevante pentru justificarea propunerilor respective.
    (4) In situatia in care in cadrul procesului de supraveghere se constata neconformitati in legatura cu indeplinirea cerintelor prezentei proceduri, C.T.P.C., respectiv I.G.S.U., daca este cazul impreuna cu organismul national de acreditare, si organismul in cauza stabilesc un program de actiuni corective necesare pentru eliminarea neconformitatilor, precum si modul de urmarire si raportare a realizarii acestora, care se supun avizarii comisiei de recunoastere implicate.
    (5) Comisiile de recunoastere analizeaza periodic situatia organismelor desemnate pe baza rapoartelor de supraveghere, a documentelor anexate, a programelor de actiuni corective, a eventualelor sesizari si reclamatii si a oricaror alte informatii relevante pe care le detin si decid asupra mentinerii sau, dupa caz, a limitarii, suspendarii ori retragerii desemnarilor acordate; rezultatul motivat al deciziei se consemneaza in registrul unic gestionat de comisie.
    (6) Mentinerea sau, dupa caz, limitarea, suspendarea ori retragerea desemnarii se evidentieaza pe certificatul de recunoastere prin inscrierea pe verso a situatiei respective, a numarului si datei deciziei in cauza.
    (7) Modificarile care survin asupra listei organismelor desemnate ca urmare a deciziilor de limitare, suspendare ori retragere a desemnarilor acordate se aproba prin ordin al ministrului de resort, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (8) Deciziile de limitare, suspendare ori retragere a desemnarilor acordate, referitoare la organisme notificate, se notifica de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului Comisiei Europene si statelor membre ale Uniunii Europene.

    CAP. 9
    Limitarea, suspendarea si retragerea recunoasterii si desemnarii

    Art. 28
    (1) Desemnarea expira daca organismul renunta la desemnare printr-o comunicare scrisa, transmisa autoritatii competente pentru desemnare, care l-a recunoscut.
    (2) Recunoasterea si desemnarea se retrag:
    a) daca apar ulterior motive care ar fi justificat respingerea recunoasterii si desemnarii;
    b) daca organismul a incalcat in mod repetat obligatiile ce ii revin.
    (3) Recunoasterea si desemnarea pot fi retrase daca organismul:
    a) nu a avut activitate timp de 2 ani;
    b) nu participa la schimbul de experienta prevazut la art. 25 alin. (1) lit. d);
    c) nu participa la incercarile comparative conform art. 25 alin. (3).
    Art. 29
    (1) Prevederile referitoare la limitarea, suspendarea si retragerea desemnarii, conform art. 9 si 10 din normele metodologice, se aplica si organismelor din domeniul produselor pentru constructii.
    (2) Deciziile referitoare la limitarea, suspendarea sau retragerea desemnarii unui organism se stabilesc de catre comisia de recunoastere cu referire la familia de produse si/sau functia specifica afectata, pe baza propunerilor si a documentelor justificative primite de la C.T.P.C./I.G.S.U.

    CAP. 10
    Masuri tranzitorii

    Art. 30
    (1) Pana la data intrarii in vigoare a protocolului sectorial PECA sau pana la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, daca un astfel de protocol nu a fost incheiat anterior, autoritatile competente aproba lista organismelor recunoscute prin ordin al ministrului de resort, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (2) Anterior emiterii ordinului de aprobare, autoritatile competente solicita Ministerului Economiei si Comertului, conform prevederilor art. 19 alin. (1) din normele metodologice, inscrierea organismelor in registrul organismelor recunoscute si atribuirea numarului de identificare national.
    (3) Criteriile si conditiile pentru aprobare, precum si pentru limitarea, suspendarea sau retragerea aprobarii sunt aceleasi ca si pentru desemnare, cu exceptia prevederilor art. 31.
    Art. 31
    (1) Aprobarea se acorda pentru perioada prevazuta la art. 30 alin. (1), pe parcursul careia se efectueaza cel putin un audit de supraveghere planificat.
    (2) Lista organismelor recunoscute cuprinde informatiile prevazute la art. 24 alin. (3), cu urmatoarele exceptii:
    a) in locul numarului de identificare ca organism notificat, acordat de Comisia Europeana, se indica numarul de identificare national, acordat de registrul organismelor recunoscute;
    b) in locul numarului deciziei Comisiei Europene referitoare la procedura de atestare a conformitatii se indica numarul tabelului din anexa nr. III la Regulamentul privind atestarea conformitatii produselor pentru constructii.
    (3) La incetarea perioadei tranzitorii prevazute la art. 30 alin. (1), organismele recunoscute care solicita desemnarea vor fi supuse unei noi evaluari.

    CAP. 11
    Responsabilitati

    Art. 32
    (1) Autoritatile competente pentru desemnare, inclusiv prin comisiile de recunoastere, au urmatoarele responsabilitati si atributii in domeniile stabilite la art. 5 alin. (2):
    a) detin responsabilitatea globala pentru recunoasterea si desemnarea organismelor din domeniile lor de specialitate;
    b) aproba prin ordin al ministrului de resort si publica lista organismelor desemnate in domeniul produselor pentru constructii si actualizarile anuale ale acesteia;
    c) asigura organizarea si functionarea comisiilor de recunoastere, inclusiv colaborarea necesara dintre acestea;
    d) inregistreaza cererile de desemnare si le transmit la C.T.P.C. in vederea evaluarii, respectiv spre stiinta, dupa caz;
    e) analizeaza documentele justificative si aproba propunerile din rapoartele de evaluare si de supraveghere ale C.T.P.C., respectiv I.G.S.U., dupa caz;
    f) acorda recunoasterea si elibereaza certificatele de recunoastere;
    g) in perioada tranzitorie prevazuta la art. 30 alin. (1) solicita inscrierea organismelor recunoscute in Registrul organismelor recunoscute si acordarea numarului de identificare national si aproba prin ordin al ministrului de resort lista organismelor recunoscute;
    h) aprobata limitarea, suspendarea si retragerea recunoasterilor acordate.
    (2) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului are, in plus, urmatoarele responsabilitati:
    a) solicita Comisiei Europene numarul de identificare pentru organismele desemnate in domeniul produselor pentru constructii ce urmeaza sa fie notificate;
    b) notifica Comisiei Europene si statelor membre ale Uniunii Europene organismele desemnate in domeniul produselor pentru constructii, precum si, daca este cazul, limitarea, suspendarea sau retragerea desemnarilor acordate.
    Art. 33
    (1) C.T.P.C. are urmatoarele atributii:
    a) efectueaza evaluarea si supravegherea anuala a organismelor din competenta Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, precum si, la cerere, a celor din competenta Ministerului Administratiei si Internelor;
    b) intocmeste rapoartele de evaluare si de supraveghere si le transmite autoritatii competente pentru desemnare;
    c) face propuneri privind acordarea, respingerea, mentinerea, limitarea, suspendarea sau retragerea desemnarii, dupa caz;
    d) pastreaza si gestioneaza dosarele constituite in procesul de desemnare si supraveghere;
    e) constituie si tine la zi baza de date centralizata, referitoare la organismele desemnate in domeniul produselor pentru constructii;
    f) incaseaza sumele stabilite pentru evaluare si supraveghere.
    (2) Atributiile C.T.P.C. prevazute la alin. (1), cu exceptia celei de la lit. e), revin si I.G.S.U. pentru organismele din competenta Ministerului Administratiei si Internelor.
    (3) I.G.S.U. pune periodic la dispozitie C.T.P.C. informatiile necesare pentru actualizarea bazei de date prevazute la alin. (1) lit. e).

    CAP. 12
    Prevederi finale

    Art. 34
    In temeiul prevederilor art. 25 din normele metodologice, corelate cu prevederile art. 41 alin. (4) lit. a) din Hotararea Guvernului nr. 622/2004, laboratoarele de incercari autorizate in baza Regulamentului privind autorizarea si acreditarea laboratoarelor de analize si incercari in constructii, prevazut in anexa nr. 6 la Hotararea Guvernului nr. 766/1997 pentru aprobarea unor regulamente privind calitatea in constructii, cu modificarile si completarile ulterioare, pot sa isi continue activitatea in conditiile in care au fost autorizate pana la data de 27 februarie 2005.
    Art. 35
    Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta procedura.

    ANEXA 1
    la procedura

    Nr. ............/data ..............*1)

    Laboratorul/Organismul ................................................................................
(denumirea completa, adresa, telefon/fax, e-mail, codul unic de inregistrare, nr. de ordine in registrul comertului)

                           CERERE DE DESEMNARE

                               - model -

    Laboratorul/Organismul ......................................*2), avand sediul in ................................*3), reprezentat prin director/presedinte ........................*4), in aplicarea prevederilor art. 5 alin. (1) din Normele metodologice privind desemnarea laboratoarelor de incercari, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care realizeaza evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate prevazute in Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 487/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 6 alin. (1) din Procedura de desemnare a organismelor pentru atestarea conformitatii produselor pentru constructii, aprobata prin Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului si al ministrului administratiei si internelor nr. 2.134/460/2004, solicita Ministerului ................................*5) sa fie evaluat in vederea desemnarii, in scopul de a participa la atestarea conformitatii produselor pentru constructii din familia de produse ...............................*6), ca ................................*7), in cadrul sistemului de atestare a conformitatii produselor .......................................*8).
    Anexam la prezenta cerere urmatoarele documente*9):
    -
    -
    -

           Directorul/Presedintele*10) laboratorului/organismului
           ......................................................

------------
    *1) Numarul/data de inregistrare de catre autoritatea competenta pentru desemnare.
    *2) Denumirea completa a laboratorului sau organismului.
    *3) Adresa completa, codul postal.
    *4) Numele si prenumele.
    *5) Denumirea completa a autoritatii competente pentru desemnare, conform art. 5 alin. (2) din Procedura de desemnare a organismelor pentru atestarea conformitatii produselor pentru constructii.
    *6) Denumirea familiei si subfamiliilor de produse si a utilizarii/utilizarilor preconizate, conform anexelor nr. I, II si III la Regulamentul privind atestarea conformitatii produselor pentru constructii.
    *7) Denumirea tipului de organism, conform art. 6 alin. (3) din Procedura de desemnare a organismelor pentru atestarea conformitatii produselor pentru constructii, corespunzator functiei si sarcinilor aferente sistemului de atestare a conformitatii produselor aplicabil, prevazut in anexa nr. III la Regulamentul privind atestarea conformitatii produselor pentru constructii.
    *8) Sistemul de atestare a conformitatii aplicabil, prevazut in anexa nr. III la Regulamentul privind atestarea conformitatii produselor pentru constructii.
    *9) Documentele necesare conform prevederilor art. 11 alin. (3) din Procedura de desemnare a organismelor pentru atestarea conformitatii produselor pentru constructii.
    *10) Numele, prenumele si semnatura directorului/presedintelui si stampila laboratorului sau organismului.

    ANEXA 2
    la procedura

    MINISTERUL ............................*1)
    Comisia de recunoastere ..................

                          CERTIFICAT DE RECUNOASTERE

                                   - model -

                                     Nr. ............/data emiterii ............

    In aplicarea prevederilor art. 7 din Normele metodologice privind desemnarea laboratoarelor de incercari, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care realizeaza evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate prevazute in Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 487/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale art. 5 alin. (2) din Procedura de desemnare a organismelor pentru atestarea conformitatii produselor pentru constructii, aprobata prin Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului si al ministrului administratiei si internelor nr. 2.134/460/2004 si ca urmare a Cererii de desemnare nr. .........../.............., se emite prezentul certificat de recunoastere, prin care se atesta ca laboratorul/organismul ........................*2), cu sediul in ........................*3), respecta cerintele minime prevazute la art. 14 din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, cu modificarile si completarile ulterioare, si are competenta, capacitatea si aptitudinea de a realiza functiile/sarcinile specifice privind atestarea conformitatii produselor ca ........................*4) in sistemul de atestare a conformitatii ........................*5) pentru familiile de produse ....................*6), conform prevederilor aplicabile din Hotararea Guvernului nr. 622/2004 privind stabilirea conditiilor de introducere pe piata a produselor pentru constructii.
    La data retragerii desemnarii laboratorului/organismului prezentul certificat se anuleaza.

                   Presedintele*7) comisiei de recunoastere,
                   .........................................

------------
    *1) Denumirea completa a autoritatii competente pentru desemnare, conform art. 5 alin. (2) din Procedura de desemnare a organismelor pentru atestarea conformitatii produselor pentru constructii.
    *2) Denumirea completa a laboratorului sau organismului.
    *3) Adresa completa, codul postal.
    *4) Denumirea tipului de organism corespunzator functiilor/sarcinilor specifice pentru atestarea conformitatii produselor pentru constructii, conform prevederilor art. 6 alin. (3) din Procedura de desemnare a organismelor pentru atestarea conformitatii produselor pentru constructii.
    *5) Sistemul de atestare a conformitatii aplicabil, prevazut in anexa nr. III la Regulamentul privind atestarea conformitatii produselor pentru constructii.
    *6) Denumirea familiei/subfamiliilor de produse si a utilizarii/utilizarilor preconizate, conform anexelor nr. I, II si III la Regulamentul privind atestarea conformitatii produselor pentru constructii.
    *7) Numele, prenumele, semnatura si stampila autoritatii competente.

    ANEXA 3
    la procedura

                                 LISTA
    organismelor ...........................*) in domeniul produselor pentru constructii

                               - model -

________________________________________________________________________________
Denumirea    Numarul      Familiile de     Numarul   Sistemul de   Functia
si adresa    de           produse/         Deciziei  atestare a    organismului
organismului identificare Utilizarile      EC*1)     conformitatii
recunoscut                preconizate
________________________________________________________________________________
Exemplu:     xxxx         Cimenturi        97/555/EC   Sistem 1+   Organisme de
ABCD,                     obisnuite                                certificare
Bucuresti,                                                         produs
str. .......                                                       Organism de
                                                                   inspectie
                                                                   Laborator de
                                                                   incercari
                          Produse aferente 99/469/EC   Sistem 2+   Organism de
                          betonului,                               certificare
                          mortarului si                            CPF*2)
                          pastei de ciment
                          (aditivi)
                          Produse          99/91/EC    Sistem 3    Laborator de
                          termoizolante                            incercari
                          (produse
                          fabricate
                          industrial
                          si produse
                          formate
                          in-situ)
________________________________________________________________________________
    *1) Numarul Deciziei Comisiei Europene referitoare la procedura de atestare a conformitatii pentru familia de produse respectiva.
    *2) CPF = controlul productiei in fabrica.
    *) Se completeaza, dupa caz, cu termenul "recunoscute", in conditiile aplicarii art. 30 alin. (1) din procedura, sau cu termenul "desemnate", in conditiile aplicarii art. 24 alin. (1) din procedura.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2134/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2134 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu