E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 950 din 27 septembrie 2001

cu privire la infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii pentru urmarirea aplicarii unitare a Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 640 din 12 octombrie 2001


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei, ale art. 20 din Legea nr. 72/1996 privind finantele publice, cu modificarile ulterioare, si ale art. 22 lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr. 216/2001,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    (1) Se infiinteaza Autoritatea pentru urmarirea aplicarii unitare a Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, denumita in continuare Autoritatea.
    (2) Autoritatea este organ de specialitate al administratiei publice centrale, fara personalitate juridica, in subordinea Ministerului Administratiei Publice, avand rolul de a urmari procesul de aplicare unitara a Legii nr. 10/2001 si de a acorda sprijin logistic si de specialitate persoanelor juridice detinatoare de imobile ce intra sub incidenta acestui act normativ.
    (3) Autoritatea are sediul in municipiul Bucuresti, str. Smardan nr. 3, sectorul 3.
    Art. 2
    (1) Autoritatea indeplineste urmatoarele atributii principale:
    a) acorda sprijin si indrumare metodologica autoritatilor administratiei publice locale si centrale, precum si celorlalte persoane juridice detinatoare de imobile ce fac obiectul restituirii potrivit Legii nr. 10/2001, pentru aplicarea corecta si unitara a prevederilor acestui act normativ;
    b) monitorizeaza procesul de aplicare a Legii nr. 10/2001;
    c) intocmeste si tine la zi urmatoarele situatii:
    1. imobilele restituite in natura;
    2. notificarile pentru acordarea de despagubiri banesti si, respectiv, ofertele facute de detinator pentru acordarea de despagubiri banesti;
    3. ofertele facute de detinator pentru acordarea de despagubiri in echivalent, constand in alte bunuri sau servicii, actiuni ori titluri de valoare nominala.
    Situatiile prevazute la pct. 1 - 3 se intocmesc in baza comunicarilor facute de biroul judetean, respectiv al municipiului Bucuresti;
    d) creeaza baza de date necesara pentru identificarea persoanelor care au primit despagubiri in baza intelegerilor internationale prevazute in anexa la Legea nr. 10/2001 sau in conditiile Legii nr. 112/1995 pentru reglementarea situatiei juridice a unor imobile cu destinatia de locuinte, trecute in proprietatea statului, cu modificarile ulterioare; in acest scop Autoritatea poate solicita ministerelor si celorlalte autoritati publice centrale si locale, precum si institutiilor publice documentatii, date si informatii, iar acestea sunt obligate sa i le puna la dispozitie in termen de cel mult 15 zile;
    e) prezinta periodic Guvernului, prin Ministerul Administratiei Publice, informari privind stadiul aplicarii Legii nr. 10/2001, pe baza concluziilor rezultate din analiza situatiilor prevazute la lit. c);
    f) elaboreaza si supune spre adoptare Guvernului proiectele de acte normative prevazute de Legea nr. 10/2001, cu exceptia celor a caror elaborare este atribuita, potrivit legii, in competenta altor autoritati.
    (2) Autoritatea indeplineste orice alte atributii stabilite prin legi sau prin hotarari ale Guvernului, precum si insarcinari incredintate de primul-ministru.
    Art. 3
    (1) Autoritatea este condusa de un presedinte - secretar de stat in Ministerul Administratiei Publice, numit prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului administratiei publice.
    (2) Presedintele conduce intreaga activitate a Autoritatii, pe care o reprezinta in relatiile cu autoritatile administratiei publice locale, cu institutiile publice centrale si locale, cu persoanele juridice si fizice romane sau straine, precum si in justitie. Presedintele poate da imputernicire de reprezentare si altor persoane din cadrul Autoritatii.
    (3) In exercitarea atributiilor sale presedintele emite ordine cu caracter individual.
    Art. 4
    Organizarea si functionarea Autoritatii se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului administratiei publice, in termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    Art. 5
    (1) Numarul de posturi al Autoritatii este de 21, exclusiv demnitarul.
    (2) Structura organizatorica si statul de functii ale Autoritatii se aproba prin ordin al ministrului administratiei publice, la propunerea presedintelui Autoritatii, in limita numarului maxim de posturi aprobat.
    (3) In cadrul Autoritatii se pot organiza servicii si birouri prin ordin al ministrului administratiei publice, la propunerea presedintelui Autoritatii.
    Art. 6
    Fondurile necesare in vederea desfasurarii activitatii Autoritatii se stabilesc anual prin legea bugetului de stat si se asigura prin bugetul Ministerului Administratiei Publice.
    Art. 7
    (1) Pentru asigurarea fondurilor necesare infiintarii si organizarii Autoritatii se suplimenteaza bugetul Ministerului Administratiei Publice pe anul 2001 cu suma de 1,5 miliarde lei, din care 500 milioane lei pentru cheltuieli de personal si 1 miliard lei pentru cheltuieli materiale si servicii.
    (2) Suma de 1,5 miliarde lei se asigura din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, prevazut in bugetul de stat pe anul 2001.
    (3) Ministerul Finantelor Publice este autorizat sa introduca modificarile corespunzatoare in volumul si in structura bugetului de stat pe anul 2001.
    Art. 8
    (1) Salarizarea functionarilor publici si a personalului angajat pe baza de contract din cadrul aparatului propriu al Autoritatii se face potrivit legii.
    (2) Activitatile privind evidenta contabila, raportarile periodice, precum si de resurse umane se realizeaza prin compartimentele de specialitate ale Ministerului Administratiei Publice.
    Art. 9
    (1) In fiecare judet si in municipiul Bucuresti se organizeaza un birou judetean, respectiv al municipiului Bucuresti, pentru urmarirea aplicarii unitare a Legii nr. 10/2001.
    (2) Biroul judetean, respectiv al municipiului Bucuresti, se organizeaza si functioneaza in subordinea directa a prefectului si isi desfasoara activitatea in spatiile ce vor fi puse la dispozitie de prefect impreuna cu presedintele consiliului judetean.
    (3) Biroul judetean, respectiv al municipiului Bucuresti, este format din 3 - 5 specialisti din domeniile juridic, economic, financiar si administrativ, numiti prin ordin al prefectului, la propunerea unor servicii publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe centrale organizate in judet, respectiv in municipiul Bucuresti.
    (4) Pe perioada in care isi desfasoara activitatea in cadrul biroului judetean, respectiv al municipiului Bucuresti, personalul acestuia isi pastreaza locul de munca avut la institutiile din care provine, acestea fiind obligate sa le plateasca salariul.
    Art. 10
    (1) Biroul judetean, respectiv al municipiului Bucuresti, centralizeaza datele din teritoriu de la persoanele juridice care detin imobile ce intra sub incidenta Legii nr. 10/2001 si intocmeste situatiile prevazute la art. 2 alin. (1) lit. c), pe care le transmite Autoritatii la termenele si pe caile stabilite de aceasta.
    (2) Biroul judetean, respectiv al municipiului Bucuresti, indeplineste urmatoarele atributii:
    a) monitorizeaza aplicarea corecta si unitara a Legii nr. 10/2001;
    b) primeste si difuzeaza in teritoriu precizarile formulate de Autoritate;
    c) intocmeste si comunica Autoritatii toate datele ce ii sunt solicitate.
    Art. 11
    Anexa nr. 2 - Autoritatile publice centrale din subordinea Ministerului Administratiei Publice - la Hotararea Guvernului nr. 8/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea Ministerului Administratiei Publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 15 din 10 ianuarie 2001, se completeaza cu pozitia nr. 5 cu urmatorul cuprins:
    "5. Autoritatea pentru urmarirea aplicarii unitare a Legii nr. 10/2001".

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul administratiei publice,
                         Octav Cozmanca

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 950/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 950 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Hotărârea 965 2002
    Are 700 de modificari, chiar crezi ca le vei primi?
ANONIM a comentat Hotărârea 965 2002
    Are 700 de modificari, chiar crezi ca le vei primi?
ANONIM a comentat Ordin 1471 2020
    Aveți nevoie de un împrumut rapid și urgent, cu o rată a dobânzii relativ mică, de până la 3%? Oferim credite de afaceri, credite personale, credite pentru locuințe, credite auto, credite pentru studenți, credite de consolidare a datoriilor e.t.c. indiferent de scorul dvs. de credit. Suntem garantați că oferim servicii financiare numeroșilor noștri clienți din întreaga lume. Cu pachetele noastre flexibile de împrumut, împrumuturile pot fi procesate și transferate împrumutatului în cel mai scurt timp posibil, contactați-ne prin e-mail: (midland.credit2@gmail.com) și asistați la o experiență financiară care schimbă viața.
ANONIM a comentat Ordin 1492 2020
    O zi buna Ai nevoie de un împrumut în toate scopurile? Aveți o problemă financiară? Bridge Finance este garantat prin furnizarea de servicii financiare clienților la o rată a dobânzii favorabilă. Împrumuturile noastre sunt simple și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem egala orice buget cu o rată a dobânzii de 2% față de bugetul dvs. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să contactați acum (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Ordin 1492 2020
    Vreau să apreciez împrumuturile Karin Sabine pentru mine un împrumut de 40.000 EUR. dacă aveți nevoie de un împrumut urgent, evitați să fiți înșelați de creditori falși și aplicați prin firma de împrumut real prin e-mail sabinhelps@gmail.com whatsapp +79267494861 ..
ANONIM a comentat Ordin 1492 2020
    Căutați o afacere, o companie sau un împrumut personal? Oferim toate tipurile de împrumuturi la rate de dobândă de 3% pe an, trimiteți-ne prin e-mail detaliile dvs. la (midland.credit2@gmail.com) pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Decizia 1 2020
    Căutați un împrumut de afaceri, companie sau personal? Oferim tot felul de împrumuturi la rate de dobândă de 3% pe an, trimiteți-ne prin e-mail cu detaliile dvs. la (midland.credit2@gmail.com) pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Hotărârea 965 2002
    BUNA ZIUA, VA ROG SA IMI TRIMITETI SI MIE ANEXELE LA HG NR. 965/2002 LA ADRESA DE E-MAIL avocat.elenagrecu@yahoo.com Multumesc anticpat!
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu