Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.84 din 10.07.2017

privind sistemul de control intern managerial în Ministerul Afacerilor Interne
ACT EMIS DE: Ministerul Afacerilor Interne
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 550 din 12 iulie 2017



SmartCity1

Având în vedere dispoziţiile art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 61 din Ordinul secretarului general al Guvernului nr. 400/2015 pentru aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul afacerilor interne emite următorul ordin. Articolul 1Prezentul ordin stabileşte cadrul normativ referitor la monitorizarea, coordonarea şi îndrumarea metodologică a implementării şi dezvoltării sistemului de control intern managerial, precum şi modalitatea de gestionare a riscurilor, la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare MAI. Articolul 2În înţelesul prezentului ordin, expresiile de mai jos se definesc după cum urmează: a)entitate publică - MAI, precum şi unitatea şi instituţia din subordinea MAI al cărei conducător are calitatea de ordonator de credite; b)compartiment funcţional - unitatea aparatului central al MAI, precum şi structura din subordinea nemijlocită a conducătorului entităţii publice care gestionează o linie de muncă. Articolul 3(1) Se constituie Comisia de monitorizare, coordonare şi îndrumare metodologică a implementării şi dezvoltării sistemului de control intern managerial a MAI, denumită în continuare Comisia de monitorizare. (2) Se constituie Echipa de gestionare a riscurilor a MAI, denumită în continuare Echipa de gestionare a riscurilor.(3) Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Comisiei de monitorizare şi ale Echipei de gestionare a riscurilor sunt prezentate în regulamentul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 4(1) La nivelul fiecărei entităţi publice subordonate MAI, prin ordin/dispoziţie al/a conducătorului acelei entităţi, se constituie, în mod similar, Comisia de monitorizare, coordonare şi îndrumare metodologică a implementării şi dezvoltării sistemului de control intern managerial şi Echipa de gestionare a riscurilor. (2) Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile structurilor prevăzute la alin. (1) se stabilesc prin ordin/dispoziţie al/a conducătorului entităţii publice, astfel încât responsabilităţile stabilite să permită funcţionarea şi dezvoltarea sistemului de control intern managerial propriu, în concordanţă cu particularităţile entităţii publice. Articolul 5La nivelul fiecărei entităţi publice, în aplicarea Standardului 8 - Managementul riscului, prevăzut de Codul controlului intern managerial al entităţilor publice, aprobat prin Ordinul secretarului general al Guvernului nr. 400/2015, cu modificările şi completările ulterioare, se constituie un Registru de riscuri. Articolul 6(1) La nivelul fiecărei entităţi publice se utilizează proceduri de sistem şi proceduri operaţionale.(2) Procesul de procedurare se realizează astfel încât activităţile, atribuţiile sau sarcinile similare, prevăzute la nivelul mai multor entităţi publice care participă la realizarea unor obiective comune sau complementare, să fie reglementate şi evaluate unitar. Articolul 7(1) Conducătorul entităţii publice, având calitatea de ordonator principal de credite sau ordonator secundar de credite, emite proceduri de sistem, care sunt aplicabile compartimentelor funcţionale proprii şi entităţilor publice subordonate, dacă activitatea reglementată se desfăşoară şi la nivelul acestora, precum şi proceduri operaţionale, care sunt aplicabile numai la nivelul compartimentelor funcţionale proprii. (2) Conducătorul entităţii publice, având calitatea de ordonator terţiar de credite, poate emite proceduri operaţionale pentru activităţile care se desfăşoară la nivelul compartimentelor funcţionale proprii şi subordonate/în coordonare, dacă aceste activităţi nu sunt reglementate prin proceduri de sistem. (3) Conducătorul entităţii publice, având calitatea de ordonator terţiar de credite, din finanţarea directă a ordonatorului principal de credite, care are în coordonare metodologică alte instituţii/structuri, poate emite proceduri de sistem pentru reglementarea activităţilor comune instituţiilor/structurilor respective. Articolul 8(1) Iniţiatorul transmite proiectul de procedură, spre consultare, compartimentelor funcţionale cu responsabilităţi în aplicarea/verificarea/controlul activităţilor ce fac obiectul procedurării. Consultarea se poate realiza şi prin mijloace de comunicare electronică.(2) Termenul minim pentru consultare este de 20 de zile.(3) În cazul în care compartimentele funcţionale consultate nu transmit propuneri în termenul prevăzut la alin. (2), iniţiatorul transmite proiectul de procedură spre avizare şi, ulterior, aprobare.(4) Procedurile se avizează de către conducătorii acelor compartimente funcţionale care au responsabilităţi în aplicarea acestora şi se aprobă de către conducătorul entităţii publice sau de către o persoană delegată în acest sens. (5) Corpul de control al ministrului avizează toate proiectele de proceduri ale compartimentelor funcţionale din MAI şi întocmeşte Registrul de proceduri. Articolul 9Pentru dezvoltarea sistemului de control intern managerial, directorul general al Corpului de control al ministrului este abilitat: a)să emită recomandări sau alte documente de îndrumare; b)să solicite date conducătorilor entităţilor publice subordonate MAI, precum şi ai unităţilor aparatului central, necesare întocmirii situaţiilor aferente domeniului control intern managerial şi transmiterii acestora către Secretariatul General al Guvernului; c)să propună ordonatorului principal de credite transmiterea de recomandări aplicabile întregului personal al MAI, fără convocarea Comisiei de monitorizare. Articolul 10Îndeplinirea obiectivelor specifice, a măsurilor şi recomandărilor pentru dezvoltarea sistemului de control intern managerial reprezintă obligaţii profesionale/sarcini de serviciu pentru fiecare conducător al entităţii publice şi al compartimentului funcţional. Articolul 11Structurile cu atribuţii de control ierarhic urmăresc modul în care compartimentele funcţionale au executat sarcinile stabilite de conducătorul entităţii publice ori au implementat recomandările adoptate la nivelul Comisiei de monitorizare. Articolul 12Procedurile interne emise în temeiul Ordinului secretarului general al Guvernului nr. 400/2015, cu modificările şi completările ulterioare, până la data intrării în vigoare a prezentului ordin sunt asimilate procedurilor operaţionale. Articolul 13Ordinele/Dispoziţiile prevăzute la art. 4 se emit în termen de 30 zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin. Articolul 14 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul afacerilor interne, Carmen Daniela Dan ANEXĂREGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE a Comisiei de monitorizare şi a Echipei de gestionare a riscurilor Capitolul IOrganizarea Comisiei de monitorizare şi a Echipei de gestionare a riscurilor Articolul 1(1) Pe lângă ministrul afacerilor interne funcţionează Comisia de monitorizare şi Echipa de gestionare a riscurilor, ca organe consultative.(2) Comisia de monitorizare adoptă recomandări în domeniul implementării şi dezvoltării sistemului de control intern managerial, care se supun deciziei ministrului. (3) Pentru dezvoltarea sistemului de control intern managerial, membrii Comisiei de monitorizare au responsabilităţi particularizate, stabilite prin intermediul programului de dezvoltare, precum şi prin politici, strategii şi măsuri dispuse de ordonatorul principal de credite. Articolul 2Comisia de monitorizare are următoarea componenţă: a)preşedinte - secretarul general al MAI; b)membri - persoanele cu funcţie de conducere care compun Colegiul MAI, denumit în continuare Colegiu. Articolul 3(1) Lucrările Comisiei de monitorizare se desfăşoară, de regulă, în cadrul şedinţelor Colegiului.(2) Pentru situaţii determinate de evenimente care pot afecta obiectivele sistemului de control intern managerial, în vederea adoptării unor măsuri speciale, Comisia de monitorizare se poate întruni în şedinţe operative. Cu această ocazie, pot fi convocaţi şi alţi conducători ai unităţilor aparatului central sau ai entităţilor publice subordonate MAI. Articolul 4(1) Echipa de gestionare a riscurilor are următoarea componenţă:a)preşedinte - directorul general al Corpului de control al ministrului; b)membri - conducătorii compartimentelor funcţionale din cadrul entităţii publice sau înlocuitorii legali. (2) În lipsa persoanelor prevăzute la alin. (1), activitatea Echipei de gestionare a riscurilor poate fi realizată de către persoane desemnate responsabile de riscuri. Articolul 5(1) Corpul de control al ministrului asigură secretariatul tehnic al Comisiei de monitorizare, atunci când activitatea acesteia se desfăşoară în şedinţe operative.(2) Corpul de control al ministrului asigură secretariatul tehnic al Echipei de gestionare a riscurilor. Capitolul II Atribuţiile Comisiei de monitorizare, ale Echipei de gestionare a riscurilor şi ale Secretariatului tehnic Articolul 6Preşedintele Comisiei de monitorizare propune activităţi pentru ordinea de zi şi organizează lucrările şedinţelor. Articolul 7Comisia de monitorizare îndeplineşte următoarele atribuţii: a)propune obiective, acţiuni şi măsuri pentru dezvoltarea sistemului de control intern managerial, în concordanţă cu legislaţia în domeniu; b)analizează, avizează şi supune aprobării ministrului afacerilor interne programul de dezvoltare a sistemului de control intern managerial al entităţii publice; c)coordonează procesul de actualizare a obiectivelor şi activităţilor la care stabileşte indicatori de performanţă sau de rezultat; d)anual, analizează priorităţile de tratare a riscurilor prezentate de către preşedintele Echipei de gestionare a riscurilor, propune limitele de toleranţă la risc, responsabilităţi concrete şi termene de implementare a măsurilor de control al riscurilor identificate; e)anual, analizează monitorizarea performanţelor de la nivelul compartimentelor funcţionale; f)anual, analizează, în vederea promovării spre aprobare, informarea privind desfăşurarea procesului de gestionare a riscurilor, elaborată de Echipa de gestionare a riscurilor; g)urmăreşte realizarea obiectivelor asumate. Articolul 8Preşedintele Echipei de gestionare a riscurilor îndeplineşte următoarele atribuţii: a)convoacă Echipa de gestionare a riscurilor în şedinţă de lucru; b)propune activităţi pentru ordinea de zi, organizează şi conduce lucrările şedinţelor şi dispune măsuri pentru elaborarea documentaţiei ce va fi promovată la nivelul Comisiei de monitorizare; c)asigură elaborarea informării privind desfăşurarea procesului de gestionare a riscurilor, pe care o susţine anual în cadrul Comisiei de monitorizare; d)solicită Direcţiei Generale Anticorupţie situaţia privind riscurile de corupţie la nivelul entităţii publice. Articolul 9Echipa de gestionare a riscurilor îndeplineşte următoarele atribuţii: a)aplică procedura privind identificarea, analizarea, controlul şi tratarea riscurilor, elaborată de Corpul de control al ministrului; b)evaluează şi propune riscurile identificate la nivelul entităţii publice, pe care le înscrie în Registrul de riscuri; c)monitorizează modul de implementare a măsurilor de control al riscurilor, precum şi eficienţa acestora, la nivelul entităţii publice; d)elaborează rapoarte privind gestionarea riscurilor la nivelul entităţii publice; e)revizuieşte şi raportează periodic, la solicitarea preşedintelui Echipei de gestionare a riscurilor, situaţia privind implementarea măsurilor de control al riscurilor la nivelul entităţii publice. Articolul 10Secretariatul tehnic al Comisiei de monitorizare îndeplineşte următoarele atribuţii: a)întocmeşte documentaţia privind convocarea Comisiei de monitorizare, pe care o supune aprobării preşedintelui, şi o diseminează membrilor; b)întocmeşte minuta şedinţei şi informează conducătorii entităţilor publice şi compartimentelor funcţionale vizate asupra deciziilor aprobate. Articolul 11Secretariatul tehnic al Echipei de gestionare a riscurilor îndeplineşte următoarele atribuţii: a)întocmeşte documentaţia privind convocarea Echipei de gestionare a riscurilor; b)redactează minuta şedinţei Echipei de gestionare a riscurilor; c)întocmeşte şi actualizează Registrul de riscuri al entităţii publice ; d)întocmeşte şi actualizează planul de implementare a măsurilor de control al riscurilor la nivelul entităţii publice; e)anual, elaborează informarea privind desfăşurarea procesului de gestionare a riscurilor la nivelul entităţii publice, pe baza raportărilor de la nivelul compartimentelor funcţionale, în vederea analizării în cadrul Echipei de gestionare a riscurilor şi transmiterii, spre analiză şi aprobare, Comisiei de monitorizare. Capitolul III Dispoziţii finale Articolul 12Comunicarea informaţiilor necesare activităţii Comisiei de monitorizare şi Echipei de gestionare a riscurilor se realizează, de regulă, prin mijloace de comunicare electronică.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 84/2017

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 84 din 2017
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 84/2017
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu