ORDIN Nr. 84
din 13 august 2009
pentru aprobarea
Instructiunilor privind repartizarea, închirierea si folosirea locuintelor de
serviciu si a locuintelor de interventie din administrarea Ministerului
Apararii Nationale
ACT EMIS DE:
MINISTERUL APARARII NATIONALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 586 din 24 august 2009
Pentru aplicarea prevederilor art. 9 lit. b) din Legea
nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările
ulterioare, ale Legii locuinţei nr. 114/1996, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, ale art. 62 din Legea nr. 138/1999 privind salarizarea
şi alte drepturi ale personalului militar din instituţiile publice de apărare
naţională, ordine publică şi siguranţă naţională, precum şi acordarea unor
drepturi salariale personalului civil din aceste instituţii, cu modificările şi
completările ulterioare, ale art. 29 alin. (2) din Normele metodologice pentru
punerea în aplicare a prevederilor Legii locuinţei nr. 114/1996, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 1.275/2000, cu modificările ulterioare, ale art. 41
alin. (2) şi ale art. 47 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea
şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările ulterioare, şi
ale art. 8 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 384/2006 privind statutul soldaţilor
şi gradaţilor voluntari,
în temeiul dispoziţiilor art. 33 alin. (1) din Legea
nr. 346/2006, cu modificările ulterioare,
ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Instrucţiunile privind
repartizarea, închirierea şi folosirea locuinţelor de serviciu şi a locuinţelor
de intervenţie din administrarea Ministerului Apărării Naţionale, prevăzute în
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă „Cz.-50 Instrucţiuni privind evidenţa, repartizarea,
închirierea şi folosirea locuinţelor de serviciu şi locuinţelor de intervenţie
din administrarea Ministerului Apărării Naţionale", aprobate prin Ordinul
ministrului apărării naţionale nr. M.86/2000*, cu modificările şi completările
ulterioare.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul apăram naţionale,
Mihai Stănisoară
* Ordinul nr. M. 86/2000 nu a fost publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări
din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.
ANEXĂ
INSTRUCŢIUNI
privind repartizarea, închirierea şi folosirea
locuinţelor de serviciu şi a locuinţelor de intervenţie din administrarea
Ministerului Apărării Naţionale
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prezentele instrucţiuni reglementează modul
în care se repartizează, se închiriază şi se folosesc locuinţele de serviciu şi
locuinţele de intervenţie aflate în administrarea Ministerului Apărării
Naţionale, precum şi raporturile dintre locator şi locatar, cu drepturile şi
obligaţiile ce revin fiecăreia dintre părţi.
Art 2. - Semnificaţia termenilor utilizaţi în
prezentele instrucţiuni este prevăzută în anexa nr. 1.
CAPITOLUL II
Fondul locativ al Ministerului Apărării Naţionale
Art. 3. - (1) Locuinţele de serviciu şi locuinţele de
intervenţie aflate în administrarea Ministerului Apărării Naţionale formează
fondul locativ destinat cazării personalului Ministerului Apărării Naţionale si
familiilor acestuia.
(2) Fondul locativ se administrează în interesul
Ministerului Apărării Naţionale, prin închiriere, personalului acestuia.
Art. 4. - (1) Cadrele militare în activitate şi
personalul civil au dreptul la locuinţă de serviciu sau de intervenţie aflată
în administrarea Ministerului Apărării Naţionale, în condiţiile legii.
(2) Soldaţii şi gradaţii voluntari au dreptul, potrivit
legii, la locuinţă de intervenţie aflată în administrarea Ministerului Apărării
Naţionale.
(3) Personalul Ministerului Apărării Naţionale
beneficiază de dreptul prevăzut la alin. (1), respectiv alin. (2), în
următoarele condiţii:
a) dacă el, soţia/soţul sau ceilalţi membri de familie
aflaţi în întreţinere nu deţin ori nu au deţinut o locuinţă proprietate
personală în garnizoana în care îşi desfăşoară activitatea;
b) dacă el, soţia/soţul nu are repartizată prin
contractul de închiriere o locuinţă din fondul locativ de stat în garnizoana în
care îsi desfăşoară activitatea;
c) dacă el, soţia/soţul nu şi-a înstrăinat locuinţa,
fostă de serviciu.
Art. 5. - Personalul Ministerului Apărării Naţionale nu
poate primi prin repartiţie şi nu poate deţine în acelaşi timp şi în aceeaşi garnizoană
două sau mai multe locuinţe de serviciu, locuinţă de serviciu şi locuinţă de
intervenţie sau, după caz, locuinţă de serviciu şi locuinţă proprietate
personală.
Art. 6. - Personalul Ministerului Apărării Naţionale
care deţine în proprietate un spaţiu locativ, dar care a fost mutat într-o altă
garnizoană, poate să beneficieze de locuinţă de serviciu sau de intervenţie
aflată în administrarea Ministerului Apărării Naţionale, în noua garnizoană.
Aceste locuinţe nu fac obiectul vânzării.
Art. 7. - La solicitarea asociaţiilor de
proprietari/locatari, administratorul poate verifica, în prezenţa locatarilor,
în zile lucrătoare, la o dată comunicată din timp şi în scris acestora, modul
în care sunt respectate obligaţiile asumate prin contract, cu privire la
folosirea şi întreţinerea locuinţelor, inclusiv numărul real de persoane care
locuiesc şi gospodăresc împreună cu aceştia.
Art. 8. - (1) Orice schimbare survenită, care
influenţează situaţia locativă a personalului Ministerului Apărării Naţionale,
se comunică comandantului garnizoanei de către comandantul/şeful unităţii
militare din care face parte, pentru luarea măsurilor legale care se impun.
(2) In cazul încetării raportului de
serviciu/contractului individual de muncă ori al mutării/transferării personalului
Ministerului Apărării Naţionale, locatar al unei locuinţe de
serviciu/intervenţie, se anexează la fişa de lichidare o adeverinţă eliberată
de comandantul garnizoanei, din care să rezulte situaţia locuinţei şi măsurile
legale ce au fost luate sau urmează a fi dispuse.
(3) După fiecare repartizare nominală de locuinţe,
comandantul garnizoanei dispune întocmirea şi trimiterea la centrul de domenii
şi infrastructuri în raza căruia se află locuinţa a unui tabel centralizator,
care cuprinde gradul, funcţia, numele, prenumele şi unitatea militară în care
sunt încadrate persoanele beneficiare de repartiţie, numărul de camere şi
valoarea chiriei. Centrele de domenii şi infrastructuri trimit anual Direcţiei
domenii şi infrastructuri tabele centralizatoare, la nivelul garnizoanelor.
Art. 9. - (1) Când o locuinţă de serviciu sau de
intervenţie devine disponibilă, va fi repartizată la nivelul garnizoanei, în
termen de cel mult 30 de zile, de către comisiile prevăzute la art. 21 şi 22.
(2) Repartizarea locuinţei de serviciu sau de
intervenţie se va face personalului Ministerului Apărării Naţionale cu
punctajul cel mai mare pe garnizoană, obţinut conform criteriilor şi sistemului
de punctaj prevăzute în anexa nr. 2.
Art. 10. - (1) Schimbul de locuinţe de serviciu între
personalul Ministerului Apărării Naţionale din aceeaşi garnizoană se face cu
aprobarea comandantului garnizoanei şi cu avizul comandanţilor unităţilor
militare din care acesta face parte.
(2) Schimbul de locuinţe de serviciu între personalul
Ministerului Apărării Naţionale din garnizoane diferite se face cu aprobarea
şefului Direcţiei domenii şi infrastructuri şi cu avizul comandanţilor de
garnizoane respective.
Art. 11. - Comandanţii de garnizoane au obligaţia de a
dispune măsurile necesare pentru păstrarea integrităţii locuinţelor de
serviciu/intervenţie, instalaţiilor şi terenurilor aferente, aflate în
competenţa acestora, precum şi pentru cercetarea şi rezolvarea litigiilor de
orice fel referitoare la acestea.
Art. 12. - Obligaţiile locatarilor din locuinţele de
serviciu sau de intervenţie sunt cele prevăzute în Legea locuinţei nr.
114/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi în
normele de aplicare a acestei legi.
Art. 13. - (1) In scopul păstrării în bune condiţii a
locuinţelor şi al întreţinerii acestora, locatarii vor respecta cu stricteţe
regulile stabilite prin contract, încăperile locuinţelor de serviciu şi de
intervenţie putând fi folosite numai în conformitate cu destinaţia ce o au prin
construcţie.
(2) Se interzice locatarilor să execute
modificări/îmbunătăţiri la spaţii sau modificări care pun în pericol
integritatea structurală a clădirii.
Art. 14. - (1) Pentru locuinţele de serviciu sau de
intervenţie amenajate în cazărmi sau în imediata lor apropiere, racordate la
reţelele de utilităţi ale unităţii militare şi care nu au prevăzute aparate de
măsură separat, cotele se stabilesc conform unei baze de calcul întocmite de
către administratorul de cazarmă, iar costurile se calculează pe baza tarifelor
practicate de furnizori.
(2) Cheltuielile ce decurg din aceste servicii se vor
reţine de către structura financiară a unităţii militare care are în evidenţă
cazarma, pe bază de tabel, întocmit de către administratorul de cazarmă.
Art. 15. - Pentru buna administrare a locuinţelor de
serviciu şi de intervenţie aflate în patrimoniul Ministerului Apărării
Naţionale, administratorul de cazarmă colaborează cu asociaţiile de
locatari/proprietari.
Art. 16. - Atribuţiile asociaţiei de
locatari/proprietari cu componenţă mixtă sunt cele prevăzute în statutul
asociaţiilor, conform legii.
Art 17. - (1) Administratorul de cazarmă are obligaţia
de a lua toate măsurile pentru menţinerea locuinţelor de serviciu şi de
intervenţie în stare bună de funcţionare, urmărind ca locatarii să îşi îndeplinească
obligaţiile ce le revin.
(2) Administratorul de cazarmă urmăreşte, personal sau
prin subordonaţi, ca eventualele daune aduse locuinţelor de serviciu şi de
intervenţie să fie suportate de către locatarii care le-au produs.
CAPITOLUL III
Repartizarea fondului locativ
Art. 18. - (1) Locuinţele de serviciu şi de intervenţie
din fondul locativ al Ministerului Apărării Naţionale se repartizează
personalului Ministerului Apărării Naţionale care îşi desfăşoară activitatea în
garnizoană, în condiţiile legii şi ale prezentelor instrucţiuni.
(2) De dreptul prevăzut la alin. (1) beneficiază şi
personalul militar absolvent al instituţiilor militare sau civile de
învăţământ, la repartizare, cât şi cel chemat în activitate pe perioada
respectivă, dacă este încadrat pe funcţii în garnizoană.
(3) Personalul Ministerului Apărării Naţionale
beneficiază, cu prioritate, de locuinţe de serviciu sau de intervenţie, când:
a) urmează a fi evacuat în baza unei sentinţe
judecătoreşti definitive şi irevocabile din locuinţa pe care o deţine ori în
virtutea unor prevederi legale care nu ţin de voinţa acestuia. Personalul
Ministerului Apărării Naţionale predă locuinţa de serviciu sau de intervenţie,
dacă în urma exercitării căii extraordinare de atac hotărârea judecătorească irevocabilă
este favorabilă acestuia;
b) locuinţa pe care o deţine nu mai prezintă siguranţă
în exploatare datorită unor cauze naturale, precum inundaţii, cutremure,
incendii, pe baza unor acte doveditoare, emise de instituţii/persoane
autorizate. Locuinţa de serviciu sau de intervenţie se eliberează şi se predă
după consolidarea locuinţei deţinute şi îndeplinirea de către aceasta a
condiţiilor de siguranţă în exploatare.
Art. 19. - (1) Pentru obţinerea locuinţei de serviciu
sau de intervenţie, personalul Ministerului Apărării Naţionale înaintează
comandanţilor/şefilor unităţilor militare în care este încadrat un raport
individual, prin care solicită repartizarea unui spaţiu de locuit corespunzător
nevoilor familiale, potrivit exigenţelor minimale prevăzute în anexa nr. 1 la
Legea nr. 114/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi
anexelor nr. 1 şi 2 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/1999 privind
protecţia chiriaşilor şi stabilirea chiriei pentru spaţiile cu destinaţia de
locuinţe, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 241/2001, cu
modificările ulterioare.
(2) Raportul individual conţine toate datele necesare
calculării punctajului şi este însoţit de copii ale următoarelor documente,
prin care se justifică solicitarea formulată şi încadrarea acesteia în
prevederile legale, astfel:
a) cartea/buletinul de identitate pentru el şi membrii
de familie aflaţi în întreţinere;
b) certificatul de naştere pentru membrii familiei care
nu au împlinit vârsta de 14 ani;
c) certificatul de căsătorie;
d) declaraţia notarială, dată pe propria răspundere de
către locatar şi de către ceilalţi membri de familie majori care urmează a fi
înscrişi în contract, din care să rezulte că nu deţin şi nu au deţinut în
garnizoană locuinţă proprietate personală;
e) documentul care atestă ultimul domiciliu: contract
de vânzare-cumpărare, contract de închiriere, dacă domiciliul este în
localitatea unde i s-a repartizat locuinţa de serviciu;
f) documentul care atestă că are persoane legal în
întreţinere.
Art. 20. - (1) Comandanţii/şefii unităţilor militare
dispun întocmirea tabelelor nominale cu solicitanţii, în ordinea priorităţilor
rezultată din aplicarea criteriilor şi a sistemului de punctaj privind
repartizarea locuinţelor de serviciu sau de intervenţie aflate în administrarea
Ministerului Apărării Naţionale, prevăzute în anexa nr. 2.
(2) Comandanţii/şefii unităţilor militare înaintează
comandanţilor garnizoanelor de care aparţin/comandantului garnizoanei
Bucureşti, la solicitarea acestora, situaţia numerică cu necesarul de locuinţe.
Art. 21. - (1) Repartizarea locuinţelor de serviciu se
face pe garnizoană, de către o comisie formată din:
a) comandantul garnizoanei, în calitate de preşedinte;
b) comandanţii/şefii unităţilor militare din
garnizoană, în calitate de membri;
c) comandantul comenduirii garnizoanei, în calitate
de secretar.
(2) In garnizoana Bucureşti şi în unităţile militare
dispuse pe raza judeţului Ilfov, care sunt arondate la această garnizoană,
repartizarea numerică a locuinţelor de serviciu se va face de o comisie formată
din:
a) şeful Direcţiei domenii şi infrastructuri, în
calitate de preşedinte;
b) şeful Direcţiei personal şi mobilizare din Statul
Major General;
c) şefii resurselor de la categoriile de forţe ale
armatei/comandamentelor de armă/operaţionale;
d) locţiitorii comandanţilor comandamentelor şi şefii
direcţiilor centrale, în calitate de membri;
e) locţiitorul comandantului garnizoanei Bucureşti, în
calitate de secretar.
Art. 22. - (1) Repartizarea locuinţelor de intervenţie
se face numai pentru personalul Ministerului Apărării Naţionale care îşi
desfăşoară activitatea în cazarma în care se află acestea, după cum urmează:
a) în cazul în care în cazarmă există o singură
unitate militară, de către o comisie formată din comandantul unităţii militare,
şeful personalului, contabilul-şef, şeful logisticii şi administratorul de
cazarmă;
b) în cazul în care în cazarmă există mai multe
unităţi militare, de către o comisie formată din comandanţii unităţilor
militare, şefii personalului, contabilii-şefi, şefii logisticii şi
administratorul de cazarmă care are în evidenţă locuinţele de intervenţie.
(2) In măsura în care există locuinţe de intervenţie
neocupate de personalul prevăzut la alin. (1), acestea pot fi repartizate
personalului Ministerului Apărării Naţionale din alte unităţi militare din
garnizoană, în ordinea stabilită pe garnizoană, conform criteriilor şi
sistemului de punctaj privind repartizarea locuinţelor de serviciu sau de
intervenţie aflate în administrarea Ministerului Apărării Naţionale, prevăzute
în anexa nr. 2.
Art. 23. - (1) Comisiile prevăzute la art. 21 şi 22,
denumite în continuare comisii, se instituie la nivelul fiecărei
garnizoane sau cazărmi, după caz, se întrunesc la ordinul preşedinţilor
acestora şi sunt legal constituite cu participarea a cel puţin două treimi din
numărul membrilor.
(2) Comisiile analizează cererile primite şi hotărăsc
repartizarea locuinţelor de serviciu sau de intervenţie în funcţie de fondul
locativ disponibil şi cu respectarea criteriilor şi a sistemului de punctaj
privind repartizarea locuinţelor de serviciu sau de intervenţie aflate în
administrarea Ministerului Apărării Naţionale, prevăzute în anexa nr. 2.
(3) Comisiile au următoarele atribuţii:
a) primesc şi înregistrează cererile de locuinţe de
serviciu sau de intervenţie ale personalului Ministerului Apărării Naţionale;
b) analizează situaţia locativă a solicitanţilor şi,
după caz, efectuează anchete sociale şi verifică la faţa locului situaţia şi condiţiile
de locuit ale acestora;
c) analizează numărul de cereri comparativ cu numărul
de locuinţe de serviciu sau de intervenţie ce urmează a fi repartizate şi
stabilesc ierarhia, în funcţie de punctaj;
d) hotărăsc repartizarea nominală a locuinţelor de
serviciu sau de intervenţie, în funcţie de criteriile şi sistemul de punctaj
prevăzute în anexa nr. 2.
(4) Hotărârile comisiilor se comunică de către
secretarii acestora comandanţilor/şefilor unităţilor militare din care face
parte personalul Ministerului Apărării Naţionale, beneficiar al locuinţei de
serviciu sau de intervenţie.
(5) Hotărârile comisiilor se consemnează într-un
proces-verbal, întocmit într-un singur exemplar, semnat de către toţi membrii
participanţi.
(6) Orice persoană interesată poate formula
contestaţie împotriva hotărârilor pronunţate de comisii în termen de 3 zile
lucrătoare de la data comunicării acestora. Contestaţia se va soluţiona în
termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia, de către o
comisie numită de comandantul de garnizoană şi în care vor fi cooptaţi un
consilier juridic pentru a asigura asistenţa de specialitate şi un reprezentant
de la eşalonul superior al comandantului de garnizoană.
(7) Contractul de închiriere se încheie în termen de 7
zile lucrătoare de la data comunicării hotărârii comisiei sau de la data
comunicării modului de soluţionare a contestaţiei, după caz, între unitatea
militară care are în evidenţa cantitativ-valorică locuinţa de serviciu sau de
intervenţie, în calitate de locator, şi personalul Ministerului Apărării
Naţionale beneficiar, în calitate de locatar.
Art. 24. -In cazul unor punctaje egale, departajarea se
face potrivit criteriilor şi sistemului de punctaj care se iau în considerare
la repartizarea locuinţelor de serviciu sau de intervenţie aflate în
administrarea Ministerului Apărării Naţionale, prevăzute în anexa nr. 3.
CAPITOLUL IV
Inchirierea şi folosirea fondului locativ
Art. 25. - Personalul Ministerului Apărării Naţionale
poate să deţină locuinţe de serviciu sau de intervenţie aflate în administrarea
Ministerului Apărării Naţionale numai în baza contractului de închiriere pentru
suprafaţa locativă cu destinaţia de locuinţă de serviciu sau de intervenţie
aflată în administrarea Ministerului Apărării Naţionale, potrivit modelului
prevăzut în anexa nr. 4, şi a prevederilor legale în domeniu.
Art. 26. - (1) Cadrele militare în activitate, precum
şi soldaţii şi gradaţii voluntari sunt scutiţi, după caz, de plata chiriei
pentru locuinţa de serviciu sau de intervenţie din fondul locativ al
Ministerului Apărării Naţionale, conform prevederilor art. 9 lit. c) din Legea
nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările
ulterioare, ale art. 62 din Legea nr. 138/1999 privind salarizarea şi alte
drepturi ale personalului militar din instituţiile publice de apărare
naţională, ordine publică şi siguranţă naţională, precum şi acordarea unor
drepturi salariale personalului civil din aceste instituţii, cu modificările şi
completările ulterioare, şi ale art. 8 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 384/2006
privind statutul soldaţilor şi gradaţilor voluntari.
(2) Personalul civil plăteşte chirie conform
prevederilor legale în vigoare.
(3) Locatarii care deţin locuinţe de serviciu sau de
intervenţie aflate în administrarea Ministerului Apărării Naţionale sunt
obligaţi să plătească în întregime, pentru toate persoanele cu care locuiesc şi
gospodăresc împreună, cu regularitate, cotele ce le revin din cheltuielile de
întreţinere şi reparare a părţilor şi instalaţiilor de folosinţă comună ale
clădirii, iar la încetarea contractelor de închiriere sunt obligaţi să predea
locuinţa în starea în care au primit-o, conform procesului-verbal întocmit la
data predării ei.
Art. 27. - Durata contractului de închiriere este de
cel mult 2 ani şi poate fi prelungită cu acordul părţilor, dacă sunt
îndeplinite condiţiile de la data semnării acestuia şi prevederile actelor
normative în vigoare.
Art. 28. - Pentru încheierea contractului de
închiriere, locatarul prezintă, în original şi în copie, documentele prevăzute
la art. 19 alin. (2), după caz.
Art. 29. - Dreptul de folosinţă a locuinţelor de
serviciu sau de intervenţie primite începe la data stabilită prin contractul de
închiriere, respectiv cea a semnării procesului-verbal de predare-primire.
Art. 30. - (1) Locuinţele de serviciu şi locuinţele de
intervenţie devin disponibile, iar dreptul de folosinţă a acestora încetează la
termenul prevăzut în contract sau înaintea acestui termen, în condiţiile şi la
termenele prevăzute mai jos:
a) la solicitarea locatarului, prin notificare
prealabilă într-un termen minim de 60 de zile;
b) când locatarul locuinţei de serviciu sau de
intervenţie a fost mutat în interesul serviciului într-o altă garnizoană/este
numit pe o funcţie ori are atribuţiuni ce nu mai necesită prezenţa sa
permanentă sau în caz de urgenţă în unitate, în termen de 30 de zile după data
primirii ordinului de repartiţie a spaţiului de locuit corespunzător în noua
garnizoană;
c) când locatarul a primit altă locuinţă, în aceeaşi
garnizoană, în termen de 30 de zile după data primirii ordinului de repartiţie
sau în termen de 30 de zile de la aprobarea primirii compensaţiei lunare de
chirie;
d) când locatarul a dobândit/construit o locuinţă
proprietate personală în garnizoana în care deţine locuinţă de serviciu sau de
intervenţie sau în garnizoana în care a fost mutat, fără a se depăşi termenul
de 30 de zile de la data încheierii actului de dobândire/procesului-verbal de
recepţie la terminarea lucrărilor;
e) când locatarul locuinţei de intervenţie este numit
pe o funcţie ori are atribuţiuni ce nu mai necesită prezenţa sa permanentă sau
în caz de urgenţă în unitate, în aceeaşi garnizoană, în termen de 30 de zile
după data primirii ordinului de repartiţie a unui alt spaţiu de locuit
corespunzător în garnizoană sau în termen de 30 de zile de la aprobarea
primirii compensaţiei lunare de chirie;
f) când locatarului i-a încetat contractul de
muncă/raportul de serviciu cu Ministerul Apărării Naţionale, în termen de 30 de
zile de la data încetării;
g) când contractul de închiriere a fost reziliat la
cererea administratorului sau a asociaţiei de locatari/proprietari, în cazul în
care locatarul nu şi-a achitat obligaţiile ce îi revin din cheltuielile comune
pe o perioadă de 3 luni aşa cum au fost stabilite prin contractul de închiriere
sau nu a achitat chiria cel puţin 3 luni consecutive ori pentru alte motive
imputabile acestuia.
(2) De la data rezilierii contractului şi până la data
mutării efective sau evacuării locatarul este obligat să plătească chiria
legală.
(3) La data încetării dreptului de folosinţă,
locatarul predă locuinţa de serviciu sau de intervenţie administratorului de
cazarmă pe bază de proces-verbal.
Art. 31. - (1) Contractele de închiriere a locuinţelor
pentru pensionari sau urmaşii locatarilor decedaţi, în situaţia în care fac
dovada că, la data intrării în vigoare a Legii nr. 562/2004 privind autorizarea
instituţiilor publice din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate
naţională de a vinde personalului propriu unele locuinţe de serviciu pe care
acestea le au în administrare, cu modificările ulterioare, ocupau locuinţa de
serviciu, au achitat chiria la zi şi că nu au deţinut în proprietate o
locuinţă, ei sau membrii lor de familie după anul 1990, se pot prelungi prin
acordul părţilor în condiţiile prezentelor instrucţiuni.
(2) Nu beneficiază de prevederile alin. (1) personalul
Ministerului Apărării Naţionale al cărui contract de muncă/raport de serviciu a
încetat prin demisie sau din cauze imputabile acestuia.
(3) In celelalte cazuri, prelungirea contractului de
închiriere se face în conformitate cu prevederile legale.
(4) In cazul în care numărul de persoane înscrise în
contractul de închiriere nu mai corespunde cu cel din momentul repartizării
locuinţei de serviciu sau de intervenţie şi dacă există posibilităţi, se poate
repartiza o altă locuinţă corespunzătoare.
(5) Locuinţa de serviciu sau de intervenţie
disponibilizată potrivit prevederilor alin. (4) se repartizează personalului
Ministerului Apărării Naţionale cu nevoi de locuinţă.
Art. 32. -In cazul părăsirii definitive din diferite
motive a domiciliului de către locatar şi/sau neprezentării acestuia pentru a
prelungi durata contractului, închirierea continuă în beneficiul soţului/soţiei
sau descendenţilor/ascendenţilor, dacă au locuit împreună cu acesta şi dacă au
fost înscrişi în contractul de închiriere.
Art. 33. -In cazul în care personalul Ministerului
Apărării Naţionale este mutat/detaşat în interes de serviciu în altă ţară, pe o
perioadă determinată, închirierea locuinţei de serviciu sau de intervenţie
continuă în beneficiul acestuia.
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale şi tranzitorii
Art. 34. - (1) Comandanţii/şefii unităţilor militare
care au în evidenţă locuinţe de intervenţie, iar acestea nu mai sunt necesare
pentru cazarea personalului Ministerului Apărării Naţionale prevăzut în
prezentele instrucţiuni, pot solicita schimbarea destinaţiei acestora în
locuinţe de serviciu.
(2) Aprobarea schimbării destinaţiei locuinţelor se
face potrivit prevederilor art. 48 şi 53 din Regulamentul proprietăţii
imobiliare în Ministerul Apărării Naţionale, aprobat prin Ordinul ministrului
apărării nr. M. 91/2008, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 668 din 26 septembrie 2008, după obţinerea, în prealabil, a avizului
şefului statului major al categoriei de forţe ale armatei sau comandantului
comandamentului de armă/operaţional.
Art. 35. - (1) Pentru persoanele care la data intrării
în vigoare a prezentelor instrucţiuni ocupă fără contract de închiriere
locuinţă de serviciu sau de intervenţie se vor încheia contracte, după
verificarea îndeplinirii condiţiilor prevăzute de prezentele instrucţiuni.
(2) Persoanele care nu îndeplinesc condiţiile prevăzute
la alin. (1) vor fi evacuate, în condiţiile legii, cu notificare prealabilă.
Art. 36. - In cazul în care locuinţele de serviciu şi
de intervenţie aflate în administrarea Ministerului Apărării Naţionale nu mai
sunt necesare acestui minister, pot fi transferate altor ministere sau
autorităţi publice, prin hotărâre a Guvernului.
Art. 37. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din
prezentele instrucţiuni.
ANEXA Nr. 1 la instrucţiuni
GLOSAR
Administrator-
comandantul unităţii militare care încheie contractul de închiriere în numele
Ministerului Apărării Naţionale
Administratorul cazărmii - persoana subordonată comandantului/şefului unităţii militare ce
are în statul de organizare cazarma cu locuinţele de serviciu/intervenţie şi
care are atribuţiuni privind gestionarea acestora, inclusiv a instalaţiilor şi
terenurilor aferente
Familia personalului Ministerului Apărării Naţionale
- soţia/soţul, copiii şi părinţii soţilor aflaţi
în întreţinerea legală a acestora şi care locuiesc şi gospodăresc împreună cu
locatarul
Locatar- personalul
Ministerului Apărării Naţionale care semnează în calitate de titular contractul
de închiriere pentru locuinţa de serviciu sau de intervenţie
Locator- unitatea
militară care are în evidenţă locuinţa de serviciu sau de intervenţie şi care
încheie, prin reprezentanţii săi legali, contractul de închiriere în numele
Ministerului Apărării Naţionale
Locuinţă - construcţia
alcătuită din una sau mai multe camere de locuit cu dependinţele, dotările şi
utilităţile necesare, care satisface cerinţele de locuit ale unei persoane sau
ale unei familii
Locuinţă de serviciu -
locuinţa destinată cazării personalului Ministerului Apărării Naţionale,
acordată în condiţiile contractului de muncă, de exercitare a profesiei de
cadru militar sau a raportului de serviciu, după caz, potrivit prevederilor
legale
Locuinţă de intervenţie - locuinţa situată în incinta unităţii militare sau în imediata
apropiere a acesteia, destinată cazării personalului Ministerului Apărării
Naţionale care îndeplineşte atribuţii sau funcţii ce necesită prezenţa
permanentă sau în caz de urgenţă în cadrul unităţii militare
Pensionar - cadrul
militar în rezervă sau în retragere, personalul civil pensionat din cadrul
Ministerului Apărării Naţionale
Personalul Ministerului Apărării Naţionale - cadrele militare în activitate, soldaţii şi gradaţii voluntari,
funcţionarii publici şi personalul civil contractual care se află în raporturi
de muncă/serviciu cu Ministerul Apărării Naţionale pe perioadă nedeterminată
ANEXA Nr. 2 la instrucţiuni
CRITERIILE ŞI SISTEMUL DE PUNCTAJ
privind repartizarea locuinţelor de serviciu sau de
intervenţie aflate în administrarea Ministerului Apărării Naţionale
Repartizarea nominală a locuinţelor se face conform
numărului de puncte obţinut de fiecare persoană, în ordinea descrescătoare a
punctajului. De la caz la caz, criteriile şi sistemul de punctaj se pot utiliza
şi la repartizarea locuinţelor de intervenţie.
Evidenţa acestui punctaj se ţine de către comandanţii
de garnizoane şi de către fiecare unitate militară şi se realizează prin
însumarea punctelor rezultate din următorul tabel:
Nr. crt.
|
Criterii
|
Punctaj
|
1.
|
pentru funcţionarii publici şi salariaţii civili
|
+ 2 puncte
|
2.
|
pentru soldaţii şi gradaţii voluntari
|
+ 4 puncte
|
3.
|
pentru cadrele militare din corpul maiştrilor militari şi subofiţerilor
|
+ 6 puncte
|
4.
|
pentru cadrele militare din corpul ofiţerilor
|
+ 8 puncte
|
5.
|
pentru fiecare an vechime în serviciul militar/vechime în muncă:
a) sub un an
b) un an
c) n ani
|
+ 1 punct
+ 2 puncte
+ n x2 puncte
|
6.
|
pentru fiecare lună, după data la care s-a înregistrat raportul
la compartimentul de registratură/ documente clasificate - dovada se face
prin copie a raportului scris sau adeverinţei
|
+ 1 punct
|
7.
|
pentru cei care au beneficiat sau beneficiază de locuinţă în altă
garnizoană
|
- 10 puncte
|
8.
|
pentru cei căsătoriţi
|
+ 6 puncte
|
Nr. crt.
|
Criterii
|
Punctaj
|
9.
|
pentru fiecare copil aflat legal în întreţinere
|
+ 10 puncte
|
10.
|
pentru fiecare persoană aflată legal în întreţinere, altele decât
copiii sau soţia/soţul
|
+ 5 puncte
|
11.
|
pentru cei care locuiesc în cămine militare
|
- 3 puncte
|
12.
|
pentru fiecare decoraţie de stat dobândită
|
+ 2 puncte
|
13.
|
pentru cei care dispun de locuinţă în zona limitrofă, până la 70
km, aparţinând lor sau altui membru al familiei
|
-20 puncte
|
14.
|
pentru personalul Ministerului Apărării Naţionale mutat în
interesul serviciului şi care schimbă garnizoana şi a înaintat raport scris
pentru a i se repartiza o locuinţă, pentru fiecare lună trecută de la data
mutării în care nu a primit locuinţă
|
+ 1 punct
|
15.
|
pentru fiecare membru de familie cu invaliditate aflat în
întreţinere
|
+ 4 la
+ 6 puncte, în funcţie de gradul de
handicap
|
16.
|
pentru cei care deţin funcţii de conducere
|
+ 5 puncte
|
Prin sintagma vechime în serviciu/vechime în muncă, în
sensul prezentelor instrucţiuni, se înţelege perioada de timp de când o
persoană este cadru militar în activitate, iar pentru personalul civil,
perioada începută la data angajării în muncă sau numirii în funcţia publică,
după caz, în Ministerul Apărării Naţionale.
Prin decoraţii dobândite se înţelege medalii şi
ordine conferite potrivit prevederilor Legii nr. 80/1995 privind statutul
cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr.
29/2000 privind sistemul naţional de decoraţii al României, cu modificările şi
completările ulterioare.
Se consideră mutat în interesul serviciului, în altă
garnizoană, personalul Ministerului Apărării Naţionale pentru care a fost emis
ordin de mutare şi în care se prevede expres schimbarea garnizoanei.
ANEXA Nr. 3 la instrucţiuni
CRITERIILE ŞI SISTEMUL DE PUNCTAJ
care se iau în considerare la repartizarea
locuinţelor de serviciu sau de intervenţie aflate în administrarea Ministerului
Apărării Naţionale, în cazul unor punctaje egale
Nr. crt.
|
Criterii
|
Punctaj
|
1.
|
pentru data înregistrării cererii la compartimentul
registratură/documente clasificate
|
Se va acorda punctajul cel mai mare pentru cel care are
cererea înregistrată în aceeaşi lună mai recent.
|
2.
|
pentru calificativele obţinute de solicitant în activitatea
profesională
|
Se va acorda punctajul cel mai mare pentru cel care are
calificativul mai mare.
|
3.
|
pentru misiuni efectuate în afara teritoriului României:
a) pentru o misiune
b) pentru două misiuni
c) pentru n misiuni
|
+ 1 punct
+ 2 puncte
+ n x 2 puncte
|
4.
|
pentru locatar şi fiecare membru de familie care suferă de bolile
prevăzute în anexa nr. 2 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/1999
privind protecţia chiriaşilor şi stabilirea chiriei pentru spaţiile cu
destinaţia de locuinţe, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
241/2001, cu modificările ulterioare
|
+ 2 puncte
|
5.
|
pentru venitul lunar pe familie, din care se vor deduce
cheltuielile aferente pentru plata întreţinerii
|
Se va acorda punctajul cel mai mare pentru cel care are venitul
cel mai mic.
|
6.
|
pentru fiecare persoană cu handicap aflată în întreţinere,
atestată prin documente oficiale
|
+ 1 punct
|
ANEXA Nr. 4 la instrucţiuni
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRÂRII NAŢIONALE
Unitatea Militară.................................
Nr......................din....................................
CONTRACT DE ÎNCHIRIERE
pentru suprafaţa locativă cu destinaţia de locuinţă
de serviciu sau de intervenţie aflată în administrarea Ministerului Apărării
Naţionale
- model -
1. Intre:
1.1. Ministerul Apărării Naţionale, prin Unitatea
Militară nr..............................., cu sediul în
garnizoana...........................,
str............................nr.........., sectorul/judeţul..............................,
reprezentată de........................................................., în
calitate de locator,
1.2. Şi domnul/doamna
........................................................................ din
unitatea militară...................................., posesor/posesoare al/a
buletinului/cărţii de identitate seria...............nr...................,
eliberat/ă de........................................la data
de................................................, în calitate de locatar, a
intervenit următorul contract de închiriere.
2. Având în vedere Repartiţia
nr...................din.............................., locatorul închiriază,
iar locatarul primeşte în folosinţă locuinţa de serviciu/intervenţie situată în
localitatea...............................................,
str..............................nr........., bl........., sc........,
et......., ap......., sectorul/judeţul.............., prevăzută în anexa A.
3. Durata contractului de închiriere este
...........de ani (cel mult 2 ani de zile), cu începere de la
................până la..............La expirarea acestei perioade, termenul de
închiriere se poate prelungi, cu acordul ambelor părţi, dacă sunt îndeplinite
condiţiile care au stat la baza închirierii. Tacita relocaţiune nu operează.
4. Locatarul (care nu este exceptat de la plata
chiriei) va achita lunar o sumă de.............lei, ce se calculează potrivit
legislaţiei în vigoare. Aceasta se recalculează periodic, ori de câte ori au
loc modificări ale legislaţiei.
Plata chiriei se face la
casieria.................../prin ordin de plată/cont bancar, în termen
de.......................................
Pentru neplata chiriei la termenul prevăzut, locatarul
va suporta penalităţi în cuantum de 0,1% pentru fiecare zi de întârziere, fără
ca aceasta să depăşească totalul chiriei datorate.
5. Obligaţiile
părţilor
5.1. Locatorul are următoarele obligaţii:
- să predea locuinţa în stare bună de folosinţă,
conform anexelor A, B şi C;
- să execute lucrările de întreţinere şi reparare a
elementelor de construcţie ale părţilor exterioare ale clădirii, precum şi a
instalaţiilor comune, ce-i revin prin lege;
- să verifice modul în care este folosită şi
întreţinută locuinţa, cu respectarea prevederilor legale privind accesul în locuinţă;
- să execute reparaţiile care cad în sarcina
locatarului, dacă acesta refuză să le efectueze, cu recuperarea cheltuielilor,
potrivit normelor legale.
5.2. Locatarul are următoarele obligaţii:
- să plătească chiria (dacă e cazul) şi cota-parte a cheltuielilor
de întreţinere;
- să efectueze lucrările de întreţinere, reparaţii sau
înlocuire a elementelor de construcţii şi instalaţii din folosinţa exclusivă;
- să repare sau să înlocuiască elementele de
construcţii şi de instalaţii deteriorate din folosinţa comună, ca urmare a
folosirii lor necorespunzătoare, indiferent dacă acestea sunt în interiorul sau
în exteriorul clădirii. Dacă persoanele care au produs degradarea nu sunt
identificate, cheltuielile de reparaţii vor fi suportate de cei care au acces
sau folosesc în comun elementele de construcţii, instalaţii, obiectele şi
dotările aferente;
- să asigure curăţenia şi igienizarea în interiorul
locuinţei şi la părţile de folosinţă comună pe toată perioada contractului de
închiriere;
- să folosească locuinţa conform destinaţiei sale, fără
a executa modificări de spaţiu şi confort, precum şi modificări ale
instalaţiilor aferente;
- să nu subînchirieze locuinţa altor persoane;
- dacă beneficiază de spaţiu într-un cămin militar, să
predea acest spaţiu în termen de cel mult 30 de zile de la semnarea prezentului
contract;
- să anunţe locatorul despre neregulile constatate în
starea de întreţinere şi funcţionare a locuinţei şi instalaţiilor aferente;
- să predea locuinţa şi accesoriile în stare bună de
curăţenie şi folosinţă, cu toate obiectele de inventar prevăzute în anexa B;
- să anunţe în scris comandantul garnizoanei despre
schimbarea locului de muncă (unitatea militară sau garnizoana, după caz) şi
despre orice alte aspecte de natură să afecteze calitatea de locatar.
In cazul neîndeplinirii de către locator a obligaţiilor
care îi revin cu privire la întreţinerea şi repararea locuinţei închiriate,
lucrările pot fi executate de către locatar în contul locatorului, reţinând
contravaloarea acestora din chirie.
Locatarul va putea executa aceste lucrări, dacă
degradarea produsă este de natură să afecteze folosinţa normală a clădirii sau
a locuinţei şi numai atunci când locatorul, la sesizarea scrisă a locatarului,
nu a luat măsuri de executare a lucrării, în termen de 30 de zile de la data
sesizării.
6. Rezilierea/Încetarea contractului poate avea loc în
următoarele cazuri:
- când locatarului i-a încetat contractul de
muncă/raportul de serviciu cu Ministerul Apărării Naţionale, în termen de 30 de
zile de la data încetării;
- la solicitarea locatarului, prin notificare
prealabilă, în termen de minimum 60 de zile;
- când locatarul locuinţei de serviciu/intervenţie a
fost mutat în interesul serviciului într-o altă garnizoană/este numit pe o
funcţie ori are atribuţii ce nu mai necesită prezenţa sa permanentă sau în caz
de urgenţă în unitate, în termen de 30 de zile după data primirii ordinului de
repartiţie a spaţiului de locuit corespunzător în noua garnizoană;
- când locatarul a primit altă locuinţă în aceeaşi
garnizoană, în termen de 30 de zile după data primirii ordinului de repartiţie;
- când locatarul a dobândit/construit o locuinţă
proprietate personală în garnizoana în care deţine locuinţă de
serviciu/intervenţie sau în garnizoana în care a fost mutat, fără a se depăşi
termenul de 30 de zile de la data încheierii actului de
dobândire/procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor;
- când locatarul este numit pe o funcţie ori are
atribuţiuni ce nu mai necesită prezenţa sa permanentă sau în caz de urgenţă în
unitate, în termen de 30 de zile după data primirii ordinului de repartiţie a
unui alt spaţiu de locuit corespunzător în garnizoană sau în termen de 30 de
zile de la aprobarea primirii compensaţiei lunare de chirie;
- când locatarii au produs pagube însemnate locuinţei,
clădirii în care este situată aceasta, instalaţiilor, precum şi oricăror alte
bunuri aferente sau dacă înstrăinează fără drept părţi ale acestora;
- când locatarii au un comportament care face
imposibilă convieţuirea sau împiedică folosirea normală a locuinţei;
- în situaţiile în care contractul de închiriere a fost
reziliat la cererea locatorului sau a asociaţiei de locatari, întrucât
locatarul nu şi-a achitat obligaţiile ce îi revin din cheltuielile comune pe o
perioadă de 3 luni, aşa cum au fost stabilite prin contractul de închiriere,
sau nu a achitat chiria cel puţin 3 luni consecutive ori pentru alte motive
imputabile acestuia.
Evacuarea poate fi dispusă numai în condiţiile legii,
în cazul în care locatarul nu predă locuinţa în termenul stabilit prin
notificare de la constatarea unuia dintre cazurile prevăzute la alineatul
precedent.
7. Alte clauze:
- litigiile care decurg din executarea contractului se
vor soluţiona pe cale amiabilă, în caz contrar competenţa revenind instanţelor
de drept comun;
- cuantumul penalităţilor prevăzute la pct. 4 se va
reactualiza periodic, în funcţie de actele normative care stabilesc majorările
de întârziere pentru neplata la termen a sumelor datorate bugetului de stat;
- în situaţia în care locatarul este pensionat sau
decedează în timpul şi din cauza serviciului militar, acesta sau membrii lui de
familie înscrişi în contractul de închiriere vor putea să folosească în
continuare locuinţa respectivă, cu aprobarea ministrului apărării naţionale, la
propunerea comandantului garnizoanei respective, cu plata chiriei legale, dacă
fac dovada că la data intrării în vigoare a Legii nr. 562/2004 privind
autorizarea instituţiilor publice din sistemul de apărare, ordine publică şi
securitate naţională de a vinde personalului propriu unele locuinţe de serviciu
pe care acestea le au în administrare, cu modificările ulterioare, ocupau
locuinţa de serviciu şi au achitat chiria la zi;
- prevederile contractului se completează de drept cu
normele speciale aplicate spaţiilor locative cu destinaţie de locuinţe de
serviciu, precum şi cu cele de drept comun;
- se interzic închiderea balcoanelor, construirea de
boxe la subsolul blocului şi folosirea părţilor comune în scop personal.
8. Anexele A, B, C fac parte integrantă din prezentul
contract de închiriere.
9. Prezentul contract s-a încheiat astăzi,..........,
în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
Locator,
....................................................
Locatar,
....................................................
Comandantul/şeful U.M., .........
....................................................
Contabil-şef,
....................................................
Consilier juridic,
....................................................
ANEXA A la Contractul de închiriere nr. ........din...................
FIŞA
suprafeţei locative închiriate
- model -
Localitatea..........................,
sectorul/judeţul................., str........................nr.......,
bl......, sc......., corpul........., ap......., situat la nivelul (etajul)
.........1), având: încălzire ...........2), apă curentă
...........3), canalizare .............4), instalaţie
electrică.........................5), construit din materiale
inferioare........................6).
- A -
Date privind locuinţa închiriată
Nr. crt.
|
Denumirea încăperii 7)
|
Suprafata
(m2)
|
In folosinţă
|
exclusivă
|
comună
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suprafata curţii şi grădinii
|
|
|
|
- B -
Date privind membrii de familie care locuiesc şi
gospodăresc împreună cu locatarul
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele8)
|
Calitatea pe care o are membrul de
familie în raport cu locatarul9)
|
Anul naşterii
|
Locul de muncă
|
Adresa unităţii
|
Retribuţia sau venitul
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Locator,
....................................................
Locatar,
....................................................
Administratorul de cazarmă,
....................................................
1) Subsol, etaj,
mansardă, alte niveluri.
2) Centrală, sobe
cu gaze, alte mijloace de încălzire.
3) In locuinţă, în
clădire, în curte, în stradă.
4) Idem.
5) Da sau nu.
6) Da sau nu.
7) Cameră, hol, oficiu,
baie, bucătărie, vestibul, cămară, WC, debara, antreu, tindă, culoar, boxă,
magazie, şopron sau altele asemenea.
8) Se completează
cu membrii de familie potrivit art. 17 din Legea nr. 114/1996, cu modificările
şi completările ulterioare.
9) Soţ, soţie,
copii, precum şi părinţii soţilor care locuiesc şi gospodăresc împreună.
ANEXA B la Contractul de închiriere nr. .... din................
PROCES-VERBAL
de predare-primire a locuinţei din
localitatea..................., str....................nr. ...., bl......,
sc......, et......, ap........., sectorul/judeţul..............
- model -
Incheiat astăzi,.......................
1. In conformitate cu Contractul de închiriere
înregistrat sub nr..............din ..............se încheie prezentul
proces-verbal de predare-primire între locator..............., prin
reprezentantul său....................., având BI/CI
seria........nr.............., eliberat (ă)de.............la data
de..............., care predă, şi...........................,în calitate de
locatar, care primeşte în folosinţă locuinţa, având încăperile de locuit,
dependinţele, curtea şi grădina, în folosinţă exclusivă şi comună, aşa cum sunt
specificate în fişa suprafeţei locative închiriate.
2. Inventarul şi starea în care se predă şi se
primeşte locuinţa sunt următoarele:
a) pereţii, duşumelele, tavanele (tencuieli, zugrăveli,
vopsitorii, tapete, parchet, gresie, faianţă etc.) complete şi în stare bună de
întreţinere
........................................................................................................................................................................ ......................................
b) uşile, ferestrele (vopsitorii, încuietori, drucăre,
broaşte, jaluzele, cremoane, geamuri, galerii etc.) complete şi în stare de
funcţionare
........................................................................................................................................................................ ......................................
c) instalaţia electrică (prize, întrerupătoare,
comutatoare, locuri de lampă, aplice, tablouri electrice, globuri, candelabre,
contoare etc.) completă şi în stare de funcţionare
........................................................................................................................................................................ ......................................
d) instalaţia de încălzire (radiatoare, convectoare,
conducte aparente, sobe, centrală termică proprie etc.) completă şi în stare de
funcţionare
........................................................................................................................................................................ ......................................
e) instalaţia sanitară (cazan, baie, cadă, duşuri,
scaune şi capace WC, bideuri, chiuvete, lavoare, spălătoare, bucătării,
robinete etc.) completă şi în stare de funcţionare
........................................................................................................................................................................ ......................................
f) altele neprevăzute mai sus (dulapuri în perete,
mobilier, aragaz, sobe metalice de gătit, tablouri etc.)
........................................................................................................................................................................ ......................................
3. Prezentul proces-verbal s-a întocmit
astăzi,................., în dublu exemplar, din care unul pentru locator şi
unul pentru locatar.
........................................................................................................................................................................ ......................................
Am predat
Locator,
..............................................
Am primit
Locatar,
..............................................
Administratorul de cazarmă,
..............................................
ANEXA C la Contractul de închiriere nr. .......din..................
FIŞA DE CALCUL
pentru stabilirea chiriei lunare a locuinţei de
serviciu sau de intervenţie deţinută de
locatarul........................................ în
str..................nr......., bl...., et....., sc......, corp.......,
ap....., localitatea.................,
sectorul/judeţul............................
(întocmită potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă
a Guvernului nr. 40/1999 privind protecţia chiriaşilor şi stabilirea chiriei
pentru spaţiile cu destinaţia de locuinţe, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 241/2001, cu modificările ulterioare)
- model -
Nr. crt.
|
Elementele componente pentru
calculul chiriei
|
Suprafata (m2)
|
Tarif
(lei/m)
|
Suma
(col. 3 x col. 4)
|
1.
|
Suprafata locuibilă la care se aplică tariful de bază
|
|
|
|
2.
|
Reducerea cu 15% a tarifului de bază ce se aplică la suprafaţa
locuibilă a camerelor situate la subsol sau în mansarde aflate direct sub
acoperiş
|
|
|
|
3.
|
Reducerea cu 10% a tarifului de bază ce se aplică la suprafaţa
locuibilă a locuinţei lipsite de instalaţii de apă, canal sau electricitate
|
|
|
|
4.
|
Reducerea cu 10% a tarifului de bază ce se aplică la suprafaţa
locuibilă a locuinţei construite din materiale inferioare, cum ar fi:
paiantă, chirpici şi lemn
|
|
|
|
5.
|
Total I: (rând 1) - (rând 2 + 3 + 4)
|
|
|
|
6.
|
Dependinţele locuinţei (bucătărie, cămară, baie, debara, oficiu,
vestibul, culoar, verandă, chicinetă, antreu, tindă, closet, coridor,
marchiză)
|
|
|
|
7.
|
Alte dependinţe ale locuinţei: terasă acoperită, logie, boxă,
pivniţă, beci, spălătorie, uscătorie şi alte dependinţe în folosinţă
exclusivă
|
|
|
|
8.
|
Total II: (rând 5 + 6 + 7)
|
|
|
|
9.
|
Curte şi grădină aferente locuinţei închiriate (cotă-parte
determinată proporţional cu suprafaţa locativă deţinută în exclusivitate de
locatarul principal)
|
|
|
|
10.
|
Total III: (rând 8 + 9)
|
|
|
|
11.
|
Majorare conform art. 26 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 40/1999 privind protecţia chiriaşilor şi stabilirea chiriei pentru
spaţiile cu destinaţia de locuinţe, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 241/2001, cu modificările ulterioare
|
|
|
|
12.
|
TOTAL CHIRIE:
|
|
|
|
Locator,
..............................................
Locatar,
..............................................