Ordinul Nr.8 din 03.05.2012pentru punerea în aplicare a Normelor privind activitatea furnizorilor de programe educaţionale şi atestarea lectorilor în domeniul asigurărilor ACT EMIS DE: Comisia de Supraveghere a Asigurarilor ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 329 din 16 mai 2012
Potrivit Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 24 aprilie 2012, prin care s-au adoptat Normele privind activitatea furnizorilor de programe educaţionale şi atestarea lectorilor în domeniul asigurărilor,în temeiul prevederilor art. 4 alin. (26) şi (27), art. 5 lit. h3) şi ale art. 8 alin. (1) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare,preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor emite următorul ordin: Articolul 1Se pun în aplicare Normele privind activitatea furnizorilor de programe educaţionale şi atestarea lectorilor în domeniul asigurărilor, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2(1) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.(2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă următoarele acte normative:a)Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 6/2010 pentru punerea în aplicare a Normelor privind activitatea entităţilor care organizează cursuri de pregătire profesională unitară a personalului din asigurări, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 417 din 22 iunie 2010, cu modificările şi completările ulterioare; b)Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 10/2011 pentru modificarea şi completarea Normelor privind activitatea entităţilor care organizează cursuri de pregătire profesională unitară a personalului din asigurări, puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 6/2010, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 333 din 13 mai 2011; c)Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 2/2012 privind numirea membrilor Comisiei de monitorizare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 115 din 14 februarie 2012. Articolul 3Entităţile implicate în organizarea cursurilor de pregătire profesională, precum şi direcţiile de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor vor asigura ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin. Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Constantin Buzoianu ANEXĂNORME privind activitatea furnizorilor de programe educaţionale şi atestarea lectorilor în domeniul asigurărilor Capitolul IDomeniul de aplicare Articolul 1(1) Prezentele norme stabilesc condiţiile de autorizare a furnizorilor de programe educaţionale în domeniul asigurărilor, obligaţiile privind activitatea acestora, precum şi cerinţele de atestare a lectorilor, în vederea asigurării unei pregătiri profesionale unitare şi de calitate a persoanelor care lucrează în domeniul asigurărilor.(2) Pregătirea profesională implică una dintre următoarele forme: calificarea profesională, pregătirea profesională continuă sau specializarea/perfecţionarea profesională.(3) Pregătirea profesională se realizează prin participarea la cursuri organizate de către furnizorii de programe educaţionale în domeniul asigurărilor, autorizaţi conform prezentelor norme. Articolul 2Prezentele norme nu se aplică programelor interne de training concepute şi derulate de asigurători sau intermediari de asigurare şi/sau reasigurare pentru personalul propriu şi colaboratori, care nu se supun aprobării de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor. Capitolul IIAutorizarea furnizorilor de programe educaţionale şi atestarea lectorilor Articolul 3(1) Entităţile care doresc să fie autorizate de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor ca furnizori de programe educaţionale în domeniul asigurărilor trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:a)să fie persoane juridice române; b)să aibă ca obiect de activitate desfăşurarea altor forme de învăţământ (pentru societăţile comerciale n.c.a. cod CAEN 8559); c)conducătorul formatorilor în domeniul asigurărilor să fie lector atestat conform prevederilor prezentelor norme. (2) Societăţile de asigurare autorizate să funcţioneze de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor pot organiza programe de calificare şi de pregătire profesională continuă, în sensul prezentelor norme, în mod exclusiv pentru persoanele implicate în activitatea de bancassurance, angajate ale agenţilor de asigurare subordonaţi cu care au relaţii de colaborare, dacă îndeplinesc următoarele condiţii: a)deţin un departament de training, conform structurii organizatorice şi regulamentului de organizare şi funcţionare; b)conducătorul departamentului de training este lector atestat conform prevederilor prezentelor norme. (3) Entităţile care doresc să devină furnizori de programe de pregătire e-learning în domeniul asigurărilor trebuie să îndeplinească, pe lângă condiţiile precizate la alin. (1), respectiv alin. (2), după caz, şi cerinţele software pentru aprobarea platformei e-learning precizate în anexa nr. 2. Articolul 4(1) În vederea obţinerii autorizaţiei prevăzute la art. 3, solicitanţii vor depune la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor următoarele documente:a)cererea de autorizare ca furnizor de programe educaţionale în domeniul asigurărilor, prevăzută în anexa nr. 1; b)certificatul constatator emis de oficiul registrului comerţului, valabil la data solicitării autorizării, în cazul societăţilor comerciale, sau copii ale documentelor de constituire conforme cu originalul (act constitutiv, statut, hotărâre judecătorească), în cazul asociaţiilor, fundaţiilor sau federaţiilor, ori copia hotărârii prin care s-au aprobat structura organizatorică, organigrama şi regulamentul de organizare şi funcţionare, în cazul societăţilor de asigurare autorizate să funcţioneze de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, după caz; c)decizia de numire a conducătorului formatorilor în domeniul asigurărilor/conducătorului departamentului de training şi dovada atestării acestuia ca lector în domeniul asigurărilor; d)dovada plăţii în contul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a taxei de autorizare în cuantumul stabilit prin decizie emisă de Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. (2) Documentaţia depusă conform alin. (1) este analizată de către direcţia de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, care înaintează Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor propuneri de aprobare/respingere a cererii de autorizare în termen de 30 de zile de la primirea tuturor documentelor solicitate. În cazul respingerii cererii sau al retragerii de către solicitant a documentaţiei, taxa de autorizare nu se restituie.(3) Entităţile autorizate ca furnizori de programe educaţionale sunt înregistrate în Registrul furnizorilor de programe educaţionale în domeniul asigurărilor, care este un registru public în format electronic deschis şi menţinut de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, a cărui formă este prevăzută în anexa nr. 3. Furnizorii autorizaţi au obligaţia să achite o taxă anuală de menţinere în Registrul furnizorilor de programe educaţionale în domeniul asigurărilor, în cuantumul şi până la termenul aprobate prin decizie emisă de Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.(4) Furnizorul de programe educaţionale este obligat să anunţe Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, în termen de 15 zile, orice modificare survenită în datele pe baza cărora s-a făcut înregistrarea în Registrul furnizorilor de programe educaţionale în domeniul asigurărilor. Articolul 5(1) Programele de pregătire profesională în domeniul asigurărilor, în sensul prezentelor norme, pot fi susţinute numai de lectori atestaţi de direcţia de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.(2) Pentru susţinerea unor subiecte specifice din cadrul programelor de pregătire sau în cazul unor prelegeri specifice, furnizorii de programe educaţionale pot invita şi persoane care nu sunt atestate ca lectori în condiţiile prezentelor norme, cu condiţia ca ponderea acestor subiecte să nu depăşească 20% din durata programului de pregătire.(3) Condiţiile de atestare a lectorilor pentru programele de pregătire profesională în domeniul asigurărilor sunt următoarele:a)să fie absolvenţi cu diplomă ai unei instituţii de învăţământ superior de lungă durată din România sau din Spaţiul Economic European; b)să aibă o experienţă de cel puţin 4 ani în domeniul asigurărilor sau în alte activităţi care au implicaţii asupra acestui domeniu; c)să fi absolvit o formă de pregătire pentru educaţia adulţilor în domeniul formării formatorilor sau să fi urmat studii universitare de pedagogie finalizate cu diplomă de licenţă. (4) Fac excepţie de la prevederile alin. (3) cadrele didactice din învăţământul superior, specialiştii desemnaţi de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, precum şi reprezentanţii unor autorităţi/instituţii, din România sau din străinătate, al căror obiect de activitate are implicaţii în domeniul asigurărilor.(5) În situaţia în care o persoană nu îndeplineşte condiţia prevăzută la alin. (3) lit. c), aceasta poate fi atestată ca lector cu titlu provizoriu, cu obligaţia ca, în termen de 2 ani de la primirea documentului de atestare provizorie, să facă dovada că a absolvit un curs de pregătire în domeniul formării formatorilor.(6) Persoanele care doresc să fie atestate ca lectori pentru programele de pregătire profesională în domeniul asigurărilor vor depune la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor următoarele documente:a)copie de pe cartea de identitate sau paşaport, valabile la data solicitării atestării; b)curriculum vitae semnat; c)copie de pe diploma de absolvire a unei instituţii de învăţământ superior de lungă durată; pentru absolvenţii din Spaţiul Economic European, aceasta va fi tradusă în limba română şi legalizată; d)în cazul în care numele titularului înscris pe diploma prevăzută la lit. c) diferă de numele din cartea/buletinul de identitate sau din paşaport, se vor prezenta copii ale documentelor care atestă că este vorba despre una şi aceeaşi persoană; e)documente care să dovedească experienţa de 4 ani în domeniul asigurărilor sau în alte activităţi care au implicaţii asupra acestui domeniu (copie de pe carnetul de muncă, adeverinţe, contracte de management etc.); f)certificatul de absolvire a unei forme de pregătire pentru educaţia adulţilor în domeniul formării formatorilor sau copie de pe diploma de studii pentru persoanele care au urmat studii universitare de pedagogie finalizate cu diplomă de licenţă; g)dovada plăţii în contul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a taxei de atestare în cuantumul stabilit prin decizie emisă de Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor; h)în cazul persoanelor prevăzute la alin. (4), în vederea atestării ca lectori, se solicită numai copia documentului care atestă acordarea titlului didactic, pentru cadrele didactice din învăţământul superior, respectiv adresa de desemnare din partea conducerii autorităţii/instituţiei, pentru celelalte persoane, precum şi dovada plăţii taxei de atestare în contul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. (7) Direcţia de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor aprobă/respinge cererea de atestare ca lector în termen de 30 de zile de la primirea tuturor documentelor solicitate. În cazul respingerii cererii sau retragerii de către solicitant a documentaţiei, taxa de atestare nu se restituie.(8) Persoanele atestate ca lectori în domeniul asigurărilor sunt înregistrate în Registrul lectorilor, care este un registru public în format electronic, deschis şi menţinut de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, a cărui formă este prevăzută în anexa nr. 4. Lectorii atestaţi au obligaţia să achite o taxă anuală de menţinere în Registrul lectorilor, în cuantumul şi până la termenul aprobate prin decizie emisă de Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. Capitolul IIIAprobarea programelor de pregătire profesională Articolul 6(1) Orice entitate autorizată ca furnizor de programe educaţionale poate organiza programe de pregătire profesională, cu aprobarea prealabilă a acestora de către direcţia de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.(2) În vederea aprobării unui program de pregătire profesională, furnizorul va depune următoarea documentaţie:a)cererea de aprobare a programului de pregătire profesională, a cărei formă este prevăzută în anexa nr. 5; b)fişa de descriere a programului de pregătire profesională, a cărei formă este prevăzută în anexa nr. 6; c)dovada existenţei spaţiului necesar desfăşurării procesului educativ, corelat cu numărul de participanţi, dacă este cazul; în situaţia în care spaţiul este închiriat, în contractul de închiriere trebuie să se menţioneze suprafaţa utilă destinată desfăşurării cursurilor; d)programa analitică a cursurilor, prevăzută la art. 7, cu precizarea:
|
(i) |
tematicii programului de pregătire; |
|
(ii) |
numărului de ore alocate; |
|
(iii) |
lectorilor; |
|
(iv) |
formelor de evaluare; |
|
(v) |
condiţiilor de promovare (numai pentru programele de specializare/perfecţionare); |
|
(vi) |
bibliografiei; |
e)suportul de curs; f)subiectele examenului de absolvire; g)orice alte documente solicitate de direcţia de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, necesare evaluării programului pentru care se solicită aprobarea. (3) Pentru programele de calificare profesională şi de pregătire profesională continuă a intermediarilor în asigurări, furnizorul nu prezintă suportul de curs prevăzut la alin. (2) lit. e), acesta fiind elaborat de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor prin direcţia de specialitate şi pus la dispoziţia furnizorilor, şi nici subiectele examenului de absolvire. Articolul 7Programa analitică a cursurilor de pregătire profesională trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: a)obiectivul programului răspunde unor cerinţe concrete de pregătire aferente domeniului asigurărilor şi/sau domeniilor conexe; b)conţinutul programului are o tematică în concordanţă cu obiectivul de pregătire asumat; c)în cazul programelor de calificare profesională şi de pregătire profesională continuă a intermediarilor în asigurări, conţinutul programului corespunde programei analitice aprobate de Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor; d)cuprinde un număr de ore corespunzător pentru acoperirea tematicii propuse; e)este structurată într-o manieră care să permită asimilarea noţiunilor predate, inclusiv a lucrărilor practice şi a studiilor de caz; f)respectă cerinţele prevăzute la art. 5 alin. (1) şi (2). Articolul 8(1) Evaluarea programului de pregătire profesională include: denumirea programului educaţional, programa analitică, lectorii ataşaţi programului şi, în cazul programelor de perfecţionare/specializare, suportul de curs, respectiv subiectele examenului de absolvire.(2) În cazul programelor e-learning, platforma e-learning este aprobată după verificarea respectării criteriilor stabilite.(3) În vederea analizării calităţii programelor de pregătire profesională, reprezentanţii direcţiilor de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor pot efectua vizite la sediul furnizorilor care solicită aprobarea programelor de pregătire şi la spaţiile de desfăşurare a cursurilor şi pot face orice alte investigaţii necesare fundamentării aprobării/respingerii lor. Capitolul IVAlte obligaţii ale furnizorilor de programe educaţionale şi dispoziţii finale Articolul 9(1) Înainte de începerea fiecărui program de pregătire profesională, furnizorii de programe educaţionale transmit electronic direcţiei de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, cel mai târziu cu 3 zile lucrătoare înaintea demarării activităţilor, următoarele:a)data începerii cursurilor; b)data examenului de absolvire (pentru alte programe decât cele de calificare profesională şi pregătire profesională continuă a intermediarilor în asigurări); c)tabelul nominal cu datele personale ale cursanţilor. (2) Desfăşurarea programelor de pregătire profesională se realizează numai în condiţiile în care acestea au fost aprobate. Direcţiile de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor monitorizează furnizorii de programe educaţionale, în sensul respectării condiţiilor sub care au fost aprobate programele de pregătire profesională. Articolul 10În vederea facilitării accesului persoanelor interesate la programele de pregătire profesională în domeniul asigurărilor, furnizorii au şi următoarele obligaţii: a)să publice pe website-ul propriu denumirea exactă a programelor educaţionale aprobate, informaţii despre data de începere a cursurilor, tarifele practicate, posibilităţi de negociere a tarifelor, serviciile incluse în tarife şi orice alte informaţii necesare participanţilor la cursuri, precum şi să precizeze cine asigură examinarea pentru absolvirea fiecărui program; b)să menţină pe website-ul propriu un registru al absolvenţilor, care să cuprindă toate persoanele care au promovat examenele de absolvire pe care furnizorul le-a organizat în urma desfăşurării cursurilor; c)să publice gradul de promovabilitate a cursanţilor, determinat ca raport între numărul anual de persoane care au absolvit examenele într-un an calendaristic, pe de o parte, şi numărul total de cursanţi şcolarizaţi; în determinarea acestui grad vor fi luate în considerare şi persoanele care au promovat examenele de calificare profesională şi de pregătire profesională continuă a intermediarilor în asigurări. Articolul 11Radierea furnizorilor din registrul prevăzut în anexa nr. 3 se dispune prin hotărâre a Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor şi poate avea loc în următoarele situaţii: a)furnizorul solicită radierea; b)furnizorul intră în lichidare; c)în urma controlului permanent şi la sediu exercitat de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor se constată abateri grave şi/sau repetate de la prevederile legii şi ale prezentelor norme; d)furnizorul nu îşi respectă obligaţiile privind achitarea taxei anuale de menţinere în Registrul furnizorilor în cuantumul şi la termenele stabilite prin decizie emisă de Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. Articolul 12Radierea lectorilor din registrul prevăzut în anexa nr. 4 se dispune de direcţia de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor care a acordat atestatul şi poate avea loc în următoarele situaţii: a)lectorul solicită radierea; b)la data expirării atestatului provizoriu, dacă persoana în cauză nu a făcut dovada, în prealabil, că a absolvit un curs de pregătire în domeniul formării formatorilor; c)lectorul nu îşi respectă obligaţiile privind achitarea taxei anuale de menţinere în Registrul lectorilor în cuantumul şi la termenele stabilite prin decizie emisă de Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. Articolul 13Nerespectarea prevederilor prezentelor norme constituie contravenţie şi se sancţionează conform prevederilor art. 39 din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 14Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentele norme. ANEXA Nr. 1la norme CERERE DE AUTORIZARE ca furnizor de programe educaţionale în domeniul asigurărilor Anexez dosarul de autorizare şi declar pe propria răspundere că toate copiile depuse la dosar sunt conforme cu originalul. Anexe: • Certificatul constatator emis de oficiul registrului comerţului, valabil la data solicitării autorizării, în cazul societăţilor comerciale, sau copii ale documentelor de constituire conforme cu originalul (act constitutiv, statut, hotărâre judecătorească) în cazul asociaţiilor, fundaţiilor sau federaţiilor sau copia hotărârii prin care s-au aprobat structura organizatorică, organigrama şi regulamentul de organizare şi funcţionare, în cazul societăţilor de asigurare autorizate să funcţioneze de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor • Decizia de numire a conducătorului formatorilor în domeniul asigurărilor/departamentului de training, dovada atestării acestuia ca lector • Copie de pe documentul de plată a taxei de autorizare Data ........ ................ Numele şi funcţia reprezentantului legal al solicitantului, ........ ........ ......... Semnătura şi ştampila solicitantului ........ ........ ............ ANEXA Nr. 2la norme Cerinţele software pentru aprobarea platformei e-learning 1. Aplicaţia trebuie să fie o soluţie la cheie, personalizabilă din punctul de vedere al dezvoltării şi accesibilă cu mijloace clasice de navigare pe internet. 2. Portalul trebuie să permită accesul unui număr de minimum 999 de utilizatori. 3. Aplicaţia trebuie să ofere suport pentru autentificarea pe bază de nume şi parolă, să permită de asemenea schimbarea parolei de către utilizator, să permită administrarea centralizată. 4. Aplicaţia trebuie să ofere posibilitatea ca fiecare utilizator să aibă o pagină personală dedicată unde să îşi poată urmări planul personal de dezvoltare, cursurile urmate şi calificativele obţinute. 5. Aplicaţia trebuie să permită implementarea unei structuri pe grupuri de utilizatori cu drepturi specifice (de exemplu: cursanţi, administratori). 6. Posibilităţi de stocare: a)aplicaţia trebuie să permită stocarea într-o structură organizată a documentelor ce vor fi folosite ca materiale de curs, exerciţii sau chestionare, inclusiv reacţia cursanţilor la acestea (selecţii, răspunsuri); b)aplicaţia trebuie să permită stocarea altor tipuri de fişiere specifice beneficiarului (de exemplu, fişiere video/imagini).7. Actualizarea datelor şi urmărirea lor trebuie să fie efectuate folosind drepturi de acces şi modalităţi de colaborare/de lucru. 8. Comunicare - în funcţie de diverse evenimente, aplicaţia trebuie să fie capabilă să genereze şi să trimită notificări/alerte prin e-mail. Principalele evenimente pentru care se vor trimite notificări sunt următoarele: crearea şi modificarea de documente, cursuri în aşteptare, cursuri alocate participanţilor. 9. Mecanism de căutare şi raportare: a)utilizatorul final trebuie să aibă posibilitatea de căutare adhoc atât după titlurile şi proprietăţile documentelor, cât şi după conţinutul acestora, filtrare şi raportare la anumite nivele, în funcţie de dreptul asociat al acestuia; b)utilizatorul trebuie să aibă posibilitatea să definească diferite tipuri de filtre pe oricare dintre atributele definite în aplicaţie.10. Profile de utilizator: a)aplicaţia trebuie să permită stocarea informaţiilor despre utilizatori, precum şi să ofere o interfaţă personalizată utilizatorului; b)aplicaţia trebuie să limiteze drepturile de utilizator. ANEXA Nr. 3la norme Registrul furnizorilor de programe educaţionale în domeniul asigurărilor
Codul unic alocat de CSA |
Data înregistrării |
Denumirea persoanei juridice |
Datele de identificare (Reg. com., Reg. jud., CUI) |
Adresa sediului |
Conducerea |
Data radierii |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
ANEXA Nr. 4la norme Registrul lectorilor
Codul unic alocat de CSA |
Data înregistrării |
Numele şi prenumele |
Codul numeric personal* |
Datele de contact (adresă, telefon, fax, e-mail) |
Data-limită pentru plata taxei anuale |
Observaţii |
Data radierii |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
* Codul numeric personal nu apare la consultarea publică a registrului. ANEXA Nr. 5la norme CERERE DE APROBARE a programului de pregătire profesională ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. (denumirea programului de pregătire profesională) Anexez dosarul de aprobare a programului de pregătire profesională şi declar pe propria răspundere că toate copiile depuse la dosar sunt conforme cu originalul. Anexe: • Fişa de descriere a programului • Programa analitică a programului • Dovada existenţei spaţiului necesar desfăşurării procesului educativ, corelat cu numărul de participanţi (cu excepţia metodei e-learning) • Dovada îndeplinirii cerinţelor software pentru aprobarea platformei e-learning, dacă este cazul • Suportul de curs (pentru programele de specializare/perfecţionare) • Subiectele examenului de absolvire (pentru programele de specializare/perfecţionare) Declar că voi respecta obligaţiile prevăzute de legislaţia privind pregătirea profesională. Data ........ ................ Numele şi funcţia reprezentantului legal al solicitantului, ........ ................ ................ ........ .......... Semnătura şi ştampila solicitantului ........ ................ ................ ........ .......... ANEXA Nr. 6la norme Furnizor de programe educaţionale ........ ................ ................ ............. Cod unic alocat în Registrul furnizorilor ........ ................ ................ ........ .......... FIŞA DE DESCRIERE a programului de pregătire profesională: ........ ................ ................ ................ ........... (se precizează denumirea exactă a programului)
1. Condiţii de înscriere şi participare (nivelul de studii solicitat, cursuri anterioare ş.a.) |
|
2. Durata programului |
Numărul de ore/zi (cu excepţia sistemului e-learning) |
Numărul de zile (cu excepţia sistemului e-learning) |
Numărul total de ore |
|
|
|
3. Metode folosite pentru pregătirea cursanţilor (predare la sală, seminarizare suport de curs, prezentări video, sistem e-learning ş.a.) |
|
4. Dotări materiale aferente procesului educativ (tablă de scris, flipchart, echipamente de proiecţie video, platforma e-learning ş.a.) |
|
5. Numărul maxim de cursanţi într-o grupă (cu excepţia sistemului e-learning) |
|
6. Modalităţi de evidenţiere a numărului de ore petrecute de cursant în parcurgerea materialului de pregătire profesională |
|
7. Locul desfăşurării programului de pregătire profesională, cu precizarea suprafeţei utile destinate cursurilor şi a perioadei în care furnizorul beneficiază de această locaţie (adresa, tel./fax, persoana de contact; cu excepţia sistemului e-learning) |
Data ........ ................ Numele şi funcţia reprezentantului legal al solicitantului, ........ ................ ................ ............. Semnătura şi ştampila solicitantului ........ ................ ................ .............
|